Heel goed, subsidies geven houd in dat een overheid gaat bepalen waaraan geld moet worden uitgegeven om vervolgens dit geld bij andere mensen die daar geen profijt van hebben het te gaan halen. Ik als huurder mag fijn mee dokken aan het woningbezit van de medeburger, belachelijk natuurlijk.quote:Op zaterdag 30 januari 2010 19:46 schreef Deprater het volgende:
[..]
Juist en minder subsidie kan nooit erg zijn.
daar zullen de ontvangers van de subsidies mogelijk anders over denken
Maar ik ben tegen subsidie, alle soorten en alle subsidies
Voor de zoveelste keer het is geen keuze tussen vandaag nog een huis kopen of nooit kopen. Het is een kwestie van op het juiste moment kopen!!!quote:Op zaterdag 30 januari 2010 17:58 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Reden om te kopen... goedkoper, vermogensopbouw en minder afhankelijk van de grillen van de markt
Verder is die arbeidsmobiliteit natuurlijk een drogreden, genoeg banen te vinden binnen een radius van 50 km in Tilburg en verder willen de meeste mensen graag wonen waar hun vrienden en kennissen wonen en zoeken daar een baan en een huis bij
Verder is je 2e huis ook goedkoper dus qua winst of verlies maakt het geen fuck uit
Ik ben overigens ook tegen bijtellingen want dat is het omgekeerde van subsidiesquote:Op zaterdag 30 januari 2010 20:23 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Heel goed, subsidies geven houd in dat een overheid gaat bepalen waaraan geld moet worden uitgegeven om vervolgens dit geld bij andere mensen die daar geen profijt van hebben het te gaan halen. Ik als huurder mag fijn mee dokken aan het woningbezit van de medeburger, belachelijk natuurlijk.
Ik ben wel heel benieuwd waar je huurt, en wat je huurt voor 500 all-in..quote:Op zaterdag 30 januari 2010 20:34 schreef Startertjes het volgende:
[..]
Voor de zoveelste keer het is geen keuze tussen vandaag nog een huis kopen of nooit kopen. Het is een kwestie van op het juiste moment kopen!!!
Dat het goedkoper is de grootste kul want dat verschilt per situatie, wij huren al een paar jaar voor ruim 500 all-in, dus incl gas, water, kabel, etc en er was werkelijk geen 1 vergelijkbaar appartement op funda wat we goedkoper hadden kunnen kopen indertijd.
[..]
De zolder bij paps en mams...quote:Op zaterdag 30 januari 2010 22:09 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik ben wel heel benieuwd waar je huurt, en wat je huurt voor 500 all-in..
Het stijgt ook niet..quote:Op zaterdag 30 januari 2010 22:20 schreef Deprater het volgende:
Overigens daalt het aanbod op funda ondanks de vraagprijsdaling nog steeds niet
Zoek in 196.629 koopwoningen
Volgens mij noemt men dat stagnatiequote:
Het is natuurlijk sterk afhankelijk van waar je woont. Maar ook in de randstad kan dat nog hoor. Een vriendin van mij huurt voor dat bedrag in de vrije sector in 020. Best een leuk huisje in een nette buurt.quote:Op zaterdag 30 januari 2010 22:09 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik ben wel heel benieuwd waar je huurt, en wat je huurt voor 500 all-in..
Omdat het volgende huis dat je gaat kopen of huren ook goedkoper isquote:Op zaterdag 30 januari 2010 20:34 schreef Startertjes het volgende:
[..]
Voor de zoveelste keer het is geen keuze tussen vandaag nog een huis kopen of nooit kopen. Het is een kwestie van op het juiste moment kopen!!!
Dat het goedkoper is de grootste kul want dat verschilt per situatie, wij huren al een paar jaar voor ruim 500 all-in, dus incl gas, water, kabel, etc en er was werkelijk geen 1 vergelijkbaar appartement op funda wat we goedkoper hadden kunnen kopen indertijd.
Qua vermogen heeft zou een huis ons alleen geld hebben gekost de afgelopen jaren > gem -/- 10% in dit segment in onze buurt. Met het geld wat wij nu minder hebben uitgegeven aan kosten koper & verschil huur vs aflossing+rente & onderhoud hebben wij zwaar verdiend aan in 2007 en 2008 gekochte puts! Dus ook qua vermogen zijn we veeeeeeel beter af ;-)
Wat bedoel je met "grillen v/d markt" ? Bedoel je soms de dalende huizenprijzen en dalende huren ;-)
Arbeidsmobiliteit is slechts 1 reden. Wat dacht je van verbroken relaties, eventueel nieuwe liefdes, mogelijkheid om internationaal werkervaring op te doen, sabaticals willen nemen, etc. Zeker jongeren hebben met al hun wensen behoefte aan flexibiliteit.
En ik mag hopen voor jouw dat je niet werkelijk zo dom bent om te snappen dat je nieuwe huis danwel ook goedkoper kan zijn, de SCHULD van je oude woning daarmee niet lager wordt!!! Maar aangezien jij in je eigen denkwereldje zoveel slimmer bent kan je vast wel verklaren waarom die hoge restschuld "geen fuck uit maakt"... ;-)
Ik voeg het aan 'startertjes' !quote:Op zondag 31 januari 2010 01:25 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Het is natuurlijk sterk afhankelijk van waar je woont. Maar ook in de randstad kan dat nog hoor. Een vriendin van mij huurt voor dat bedrag in de vrije sector in 020. Best een leuk huisje in een nette buurt.
Geloof niet dat je een huisje in een nette buurt voor 500 huurt in Amsterdam. Nu ga Xeno net iets te ver...quote:Op zondag 31 januari 2010 02:44 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik voeg het aan 'startertjes' !
Ik wist trouwens niet dat de vrije sector in Amsterdam bij 500 euro begon. Verbaast mij eerlijk gezegd.
Wat is normaal? Dat je de afgelopen jaren blij mocht zijn als je een bod mocht uitbrengen? Dat je binnen 3 dagen moest beslisen omdat de volgende kopers al klaar stonden?quote:Op zaterdag 30 januari 2010 23:12 schreef Deprater het volgende:
[..]
nee maar een normaal aanbod is 100.000.
Je snapt het niet;quote:Op zondag 31 januari 2010 02:41 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Omdat het volgende huis dat je gaat kopen of huren ook goedkoper is
Dit verschilt erg per plaats. In Amsterdam is vrije sector huur nog goedkoper, terwijl in Limburg, delen van overijssel en groningen kopen 2-3x goedkoper is dan sociale huurwoning.quote:Op zaterdag 30 januari 2010 17:58 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Reden om te kopen... goedkoper, vermogensopbouw en minder afhankelijk van de grillen van de markt
Verder is die arbeidsmobiliteit natuurlijk een drogreden, genoeg banen te vinden binnen een radius van 50 km in Tilburg en verder willen de meeste mensen graag wonen waar hun vrienden en kennissen wonen en zoeken daar een baan en een huis bij
Verder is je 2e huis ook goedkoper dus qua winst of verlies maakt het geen fuck uit
Precies jij hebt het door. Die drog reden dat je vervolg huis ook goedkoper is, als de prijzen zakken, is gewoon echt onzin. Niemand, maar dan ook niemand gaat jou dan nog een hypotheek geven voor je restschuld+nieuwe woning.quote:Op zondag 31 januari 2010 08:28 schreef Sjabba het volgende:
[..]
Je snapt het niet;
Ik koop een huis voor 200k met kosten kopen 215k hypotheek.
Mijn huis wordt 50% minder waard dus verkoop het voor 100k en houd dus 115k restschuld over.
Het andere huis dat ik wil kopen was eerst ook 200k maar nu dus ook 50% gedaald en 100k.
Als ik dat kan kopen heb ik dezelfde schuld omdat het nieuwe huis ook in prijs is gedaald.
Helaas is er geen bank die mij met een schuld van 115k zonder onderpand nog eens 100k gaat lenen.
Ik vind 500 voor huren trouwens ook nog een hoop geld en ik heb er weinig vertrouwen in dat echt iets leuks is.quote:Op zondag 31 januari 2010 02:44 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik voeg het aan 'startertjes' !
Ik wist trouwens niet dat de vrije sector in Amsterdam bij 500 euro begon. Verbaast mij eerlijk gezegd.
Ik zeer zeker wel en heb ook eigen middelen maar ik heb het huis verkocht door scheiding en ben niet van plan nu te gaan kopen, echt niet, never, daarnaast is dit huis zo groot, daar weten moderne woningen niets vanquote:Op zondag 31 januari 2010 10:30 schreef LXIV het volgende:
Als je voldoet aan de eisen om te huren in de vrije sector dan kun je in het algemeen inderdaad ook wel een hypotheek krijgen! De redenen om daar te huren zijn dus anders dan alleen de financiering, bijv. flexibiliteit.
Voor 500 euro heb je niks. Denk dat je daar alleen een "iets grotere"studentkamer voor hebt in Amsterdam. Ik kijk veel rond in Nijmegen/Den Bosch en alles daartussen en kan iig melden dat je niet veel hoeft te verwachten onder de 750 euro (excl). Meestal heb je dan woonkamer en keuken in 1 ruimte en een losse slaapkamer. Kamertje meer zit je al snel aan de 900-1000 euro. En dan heb je het dus niet over een huis maar een gedeelte van een huis of een "appartementje"quote:Op zondag 31 januari 2010 08:25 schreef Sjabba het volgende:
[..]
Geloof niet dat je een huisje in een nette buurt voor 500 huurt in Amsterdam. Nu ga Xeno net iets te ver...
Ik neem mensen die uitgaan van een halvering van de prijzen sws niet serieus, probeer het eens met een wat serieuzer rekenvoorbeeld dat rekening houdt met het totaal plaatje in plaatst van je basisschool rekensommetjequote:Op zondag 31 januari 2010 08:28 schreef Sjabba het volgende:
[..]
Je snapt het niet;
Mijn huis wordt 50% minder waard dus verkoop het voor 100k en houd dus 115k restschuld over.
Het andere huis dat ik wil kopen was eerst ook 200k maar nu dus ook 50% gedaald en 100k.
Als ik dat kan kopen heb ik dezelfde schuld omdat het nieuwe huis ook in prijs is gedaald.
Helaas is er geen bank die mij met een schuld van 115k zonder onderpand nog eens 100k gaat lenen.
Dus eerst zeg dat het geen fuck uitmaakt en nu neem je het niet serieus. Als je in mijn voorbeeld een daling van 20% neemt dan nog heb je een probleem bij je nieuwe financiering.quote:Op maandag 1 februari 2010 00:46 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Ik neem mensen die uitgaan van een halvering van de prijzen sws niet serieus, probeer het eens met een wat serieuzer rekenvoorbeeld dat rekening houdt met het totaal plaatje in plaatst van je basisschool rekensommetje
Maar je krijgt helemaal geen hypotheek met een schuld van 10K of meerquote:Op zondag 31 januari 2010 02:41 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Omdat het volgende huis dat je gaat kopen of huren ook goedkoper is
Daarom moet je ook gewoon zsm je hypotheek aflossenquote:Op zondag 31 januari 2010 08:28 schreef Sjabba het volgende:
[..]
Je snapt het niet;
Uiteraard maar na een paar jaar heb jij nmisschien net je KK afgelost, gemiddeld genomen.quote:Op maandag 1 februari 2010 14:56 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Daarom moet je ook gewoon zsm je hypotheek aflossen
Dan heb je geen last van een dalende huizenprijs. Sterker nog er is een grote kans dat je doorstroom positie naar verbeterd
Mensen met een aflossingsvrije hypotheek komen inderdaad vast te zitten.
Nou kom er maar in Xeno en alle anderen die aangeven dat je dit soort woningen voor een appel en een liter benzine kon kopen....quote:Op maandag 1 februari 2010 15:05 schreef Deprater het volgende:
Hij heeft zijn huis ook verkocht met winst
http://www.telegraaf.nl/p(...)L.A._verkocht__.html
Waar laat je de aflossing?quote:Op maandag 1 februari 2010 08:45 schreef Sjabba het volgende:
[..]
Dus eerst zeg dat het geen fuck uitmaakt en nu neem je het niet serieus. Als je in mijn voorbeeld een daling van 20% neemt dan nog heb je een probleem bij je nieuwe financiering.
Als je het niet snapt zeg het dan gewoon en doe niet zo.
Aankoop 200k daling van 10% dus verkoop 180k. (kosten koper daargelaten...)
Nieuw huis kopen van 300k maar 10% gedaald dus nu 270k, je kan dus ook maar 270 lenen want dat is de waarde van je onderpand. Echter heb je nog ene tekort van je vorige woning van 20k die je dus niet in je hypotheek kan meenemen maar als DK of PL moet lenen. Als je het nu nog niet snapt...
Zeker in een dalende marktquote:Op maandag 1 februari 2010 14:56 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Daarom moet je ook gewoon zsm je hypotheek aflossen
Dan heb je geen last van een dalende huizenprijs. Sterker nog er is een grote kans dat je doorstroom positie naar verbeterd
Oohquote:
Je moet natuurlijk wel connecties hebbenquote:Ik wist trouwens niet dat de vrije sector in Amsterdam bij 500 euro begon. Verbaast mij eerlijk gezegd.
De rest van L.A. is dusdanig verpaupert dat iedereen met een beetje geld naar een fatsoenlijke wijk wil. Nog even en ze bouwen daar een hek om zo'n rijke buurt.quote:Op maandag 1 februari 2010 19:05 schreef Sjabba het volgende:
[..]
Nou kom er maar in Xeno en alle anderen die aangeven dat je dit soort woningen voor een appel en een liter benzine kon kopen....
Wow, schokkend nieuwsquote:Op maandag 1 februari 2010 19:14 schreef huizenmarkt-zeepbel.nl het volgende:
Wellink: Nederlandse tophypotheken zijn 'subprime'
http://www.z24.nl/analyse/blogs/boumans_blog/
Zelfs Nout Wellink geeft nu toe dat half Nederland subprime is....
Half Nederlandquote:Op maandag 1 februari 2010 19:14 schreef huizenmarkt-zeepbel.nl het volgende:
Wellink: Nederlandse tophypotheken zijn 'subprime'
http://www.z24.nl/analyse/blogs/boumans_blog/
Zelfs Nout Wellink geeft nu toe dat half Nederland subprime is....
Ja hoor kan wel, hangt van je inkomen af en de prijs van het huis. Verdien je 50k per jaar kan je prima met een schuld van 10k een huis kopen van 85k. En die zijn er in het oosten van het land.quote:Op maandag 1 februari 2010 14:50 schreef andlikethathesgone het volgende:
[..]
Maar je krijgt helemaal geen hypotheek met een schuld van 10K of meer
Jij hebt mij niet verteld dat je aflost, hoeveel je aflost en hoelang je dat al doet.quote:Op maandag 1 februari 2010 19:13 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Waar laat je de aflossing?
Een connectie die iets verder gaat dan de standaard relatie tussen huurbaas en vriendinnetje van Xenoquote:Op maandag 1 februari 2010 19:34 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Ooh![]()
[..]
Je moet natuurlijk wel connecties hebben
Huizen van 85k JAquote:Op maandag 1 februari 2010 19:50 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Ja hoor kan wel, hangt van je inkomen af en de prijs van het huis. Verdien je 50k per jaar kan je prima met een schuld van 10k een huis kopen van 85k. En die zijn er in het oosten van het land.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |