Daarom moet je ook gewoon zsm je hypotheek aflossenquote:Op zondag 31 januari 2010 08:28 schreef Sjabba het volgende:
[..]
Je snapt het niet;
Ik koop een huis voor 200k met kosten kopen 215k hypotheek.
Mijn huis wordt 50% minder waard dus verkoop het voor 100k en houd dus 115k restschuld over.
Het andere huis dat ik wil kopen was eerst ook 200k maar nu dus ook 50% gedaald en 100k.
Als ik dat kan kopen heb ik dezelfde schuld omdat het nieuwe huis ook in prijs is gedaald.
Helaas is er geen bank die mij met een schuld van 115k zonder onderpand nog eens 100k gaat lenen.
Uiteraard maar na een paar jaar heb jij nmisschien net je KK afgelost, gemiddeld genomen.quote:Op maandag 1 februari 2010 14:56 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Daarom moet je ook gewoon zsm je hypotheek aflossen
Dan heb je geen last van een dalende huizenprijs. Sterker nog er is een grote kans dat je doorstroom positie naar verbeterd
Mensen met een aflossingsvrije hypotheek komen inderdaad vast te zitten.
Nou kom er maar in Xeno en alle anderen die aangeven dat je dit soort woningen voor een appel en een liter benzine kon kopen....quote:Op maandag 1 februari 2010 15:05 schreef Deprater het volgende:
Hij heeft zijn huis ook verkocht met winst
http://www.telegraaf.nl/p(...)L.A._verkocht__.html
Waar laat je de aflossing?quote:Op maandag 1 februari 2010 08:45 schreef Sjabba het volgende:
[..]
Dus eerst zeg dat het geen fuck uitmaakt en nu neem je het niet serieus. Als je in mijn voorbeeld een daling van 20% neemt dan nog heb je een probleem bij je nieuwe financiering.
Als je het niet snapt zeg het dan gewoon en doe niet zo.
Aankoop 200k daling van 10% dus verkoop 180k. (kosten koper daargelaten...)
Nieuw huis kopen van 300k maar 10% gedaald dus nu 270k, je kan dus ook maar 270 lenen want dat is de waarde van je onderpand. Echter heb je nog ene tekort van je vorige woning van 20k die je dus niet in je hypotheek kan meenemen maar als DK of PL moet lenen. Als je het nu nog niet snapt...
Zeker in een dalende marktquote:Op maandag 1 februari 2010 14:56 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Daarom moet je ook gewoon zsm je hypotheek aflossen
Dan heb je geen last van een dalende huizenprijs. Sterker nog er is een grote kans dat je doorstroom positie naar verbeterd
Oohquote:
Je moet natuurlijk wel connecties hebbenquote:Ik wist trouwens niet dat de vrije sector in Amsterdam bij 500 euro begon. Verbaast mij eerlijk gezegd.
De rest van L.A. is dusdanig verpaupert dat iedereen met een beetje geld naar een fatsoenlijke wijk wil. Nog even en ze bouwen daar een hek om zo'n rijke buurt.quote:Op maandag 1 februari 2010 19:05 schreef Sjabba het volgende:
[..]
Nou kom er maar in Xeno en alle anderen die aangeven dat je dit soort woningen voor een appel en een liter benzine kon kopen....
Wow, schokkend nieuwsquote:Op maandag 1 februari 2010 19:14 schreef huizenmarkt-zeepbel.nl het volgende:
Wellink: Nederlandse tophypotheken zijn 'subprime'
http://www.z24.nl/analyse/blogs/boumans_blog/
Zelfs Nout Wellink geeft nu toe dat half Nederland subprime is....
Half Nederlandquote:Op maandag 1 februari 2010 19:14 schreef huizenmarkt-zeepbel.nl het volgende:
Wellink: Nederlandse tophypotheken zijn 'subprime'
http://www.z24.nl/analyse/blogs/boumans_blog/
Zelfs Nout Wellink geeft nu toe dat half Nederland subprime is....
Ja hoor kan wel, hangt van je inkomen af en de prijs van het huis. Verdien je 50k per jaar kan je prima met een schuld van 10k een huis kopen van 85k. En die zijn er in het oosten van het land.quote:Op maandag 1 februari 2010 14:50 schreef andlikethathesgone het volgende:
[..]
Maar je krijgt helemaal geen hypotheek met een schuld van 10K of meer
Jij hebt mij niet verteld dat je aflost, hoeveel je aflost en hoelang je dat al doet.quote:Op maandag 1 februari 2010 19:13 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Waar laat je de aflossing?
Een connectie die iets verder gaat dan de standaard relatie tussen huurbaas en vriendinnetje van Xenoquote:Op maandag 1 februari 2010 19:34 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Ooh![]()
[..]
Je moet natuurlijk wel connecties hebben
Huizen van 85k JAquote:Op maandag 1 februari 2010 19:50 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Ja hoor kan wel, hangt van je inkomen af en de prijs van het huis. Verdien je 50k per jaar kan je prima met een schuld van 10k een huis kopen van 85k. En die zijn er in het oosten van het land.
Ach... wat is standaardquote:Op maandag 1 februari 2010 19:52 schreef Sjabba het volgende:
[..]
Een connectie die iets verder gaat dan de standaard relatie tussen huurbaas en vriendinnetje van Xeno
Banen die 50k opleveren hebben vast iets te maken met oplichting, uitbuiting of diefstal, iets in de financiele sector of vastgoed?quote:Op maandag 1 februari 2010 19:53 schreef Sjabba het volgende:
[..]
Huizen van 85k JA
Banen die 50K opleveren NEE
Hahahaquote:Op maandag 1 februari 2010 19:58 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Banen die 50k opleveren hebben vast iets te maken met oplichting, uitbuiting of diefstal, iets in de financiele sector of vastgoed?
stemmingmakerij? onkenningsfase?quote:Op maandag 1 februari 2010 19:46 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Half Nederland
Dus jij beweert dat 50% een subprime hypotheek heeft? Ik ben benieuwt naar je onderbouwing. Of is dit ook weer stemmingmakerij?
En dit is echt niet zo sinds vorig jaar....quote:De AFM heeft in het toetskader, dat ter consultatie aan de markt is aangeboden, voorgesteld om niet meer dan 100% van de woningwaarde als hypotheek te verstrekken. Onder voorwaarden zou tot 112% kunnen worden geleend. Fidin en OVFD: "De gemiddelde loan-to-value (LTV) voor koopstarters ligt hoger dan 100%. Voor koopstarters is de gemiddelde LTV 113% en 68% van de koopstarters heeft een LTV van meer dan 100%."
Volgens mij werd er een onderbouwing van de stellingquote:Op maandag 1 februari 2010 20:46 schreef huizenmarkt-zeepbel.nl het volgende:
[..]
stemmingmakerij? onkenningsfase?
[..]
En dit is echt niet zo sinds vorig jaar....
lenen lenen, betalen betalen. Pak het dan, pak het dan. Je bent veel rijker dan je denkt. Laat de welvaart niet aan je voorbij gaan. Je wilt toch ook leuke dingen doen?
Tja.... de vastgoedsector, banken en de makelaardij doen al reeds jaren aan stemmingmakerij voor hun eigen gewinquote:Op maandag 1 februari 2010 20:46 schreef huizenmarkt-zeepbel.nl het volgende:
lenen lenen, betalen betalen. Pak het dan, pak het dan. Je bent veel rijker dan je denkt. Laat de welvaart niet aan je voorbij gaan. Je wilt toch ook leuke dingen doen?
Als er iemand rijk wordt van niets doen dan is het dat kartel wel...quote:Op maandag 1 februari 2010 21:07 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Tja.... de vastgoedsector, banken en de makelaardij doen al reeds jaren aan stemmingmakerij voor hun eigen gewin![]()
Heeft er iemand nog een mooi staatje van het aantal makelaarskantoren dat in 2009 op de fles ging![]()
Om van de derdenrekening stelende notarissen nog maar te zwijgen
Die idiote hypotheken hebben we al een jaar of 8... Niets aan de hand dus...quote:Op maandag 1 februari 2010 20:50 schreef capricia het volgende:
[..]
Volgens mij werd er een onderbouwing van de stelling
"Dus jij beweert dat 50% een subprime hypotheek heeft"
gevraagd.
En die onderbouwing geef jij niet. Jij hebt het alleen over starters.
Ik ben ook benieuwd naar de onderbouwing dat half Nederland (zoals je zelf schrijft) een subprime hypotheek heeft.
Graag een inhoudelijk antwoord en niet van die frases als: ontkenningsfase, stemmingmakerij etc.
Na 8 jaar heb je ove rhet algmeen je KK wel aan aflossing gespaard, denk na 3 jaar al gemiddeld genomen, niets aan de hand dus.quote:Op maandag 1 februari 2010 21:20 schreef huizenmarkt-zeepbel.nl het volgende:
[..]
Die idiote hypotheken hebben we al een jaar of 8... Niets aan de hand dus...
Makelaars hadden het anders ook zwaar hoorquote:Op maandag 1 februari 2010 21:09 schreef Sjabba het volgende:
Als er iemand rijk wordt van niets doen dan is het dat kartel wel...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |