abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_77077506
Laat ik voorop stellen dat ik stage inhoudelijk gezien erg nuttig vind. Je leert nergens meer dan in de praktijk.

Maar waarom nou weer direct 40 uur, een half jaar lang? Je raakt je bijbaan er vaak door kwijt, je kunt donderdag niet meer lekker de stad in, je kunt niet meer een lang weekendje en je hebt chronisch slaaptekort en je studentenleventje wordt je tijdelijk afgenomen.

En dan helemaal die zeikerds: "wen er maar aan". Uh nee, daar heb je na je studie genoeg tijd om aan te wennen en bovendien staat er tegen die tijd een leuk salaris tegenover.

Praktijkervaring doe je ook wel op met 3 dagen per week.

Medestanders?
-
pi_77077602
stage

onbetaalde stage
't logo goudgeel, oppervlag in kersenrood; symbool van de strijd tegen een systeem dat je hersens doodt.
pi_77077610
Ach gossie, TS kan zich op donderdagavond niet meer klem zuipen
  woensdag 20 januari 2010 @ 23:26:35 #4
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_77077662
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 23:25 schreef plakkert- het volgende:
Tis wel een gemis!
pi_77077667
quote:
Nee, stel je voor dat je vrienden hebt.
-
pi_77077694
Ik had 4 dagen in de week een leuke stage met een net zo leuke stagevergoeding, dus nee, ik had geen hekel aan mijn stage. En mijn bijbaan kon ik ook gewoon behouden.
pi_77077701
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 23:25 schreef FunkyHomosapien het volgende:
onbetaalde stage
Dat is in mijn geval niet eens mogelijk, dan zou ik weer bij m'n ouders moeten gaan wonen.
-
  woensdag 20 januari 2010 @ 23:28:48 #8
167837 remmertjuh
One of us is going down
pi_77077781
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 23:23 schreef Ritmo het volgende:
Je raakt je bijbaan er vaak door kwijt,
Krijg je voor de stage niks dan. Ik raak trouwens ook mijn bijbaan niet kwijt, die kan ik gewoon weer oppakken als ik klaar ben met stage
  woensdag 20 januari 2010 @ 23:29:10 #9
215658 Trashcanman
I talk to planets baby!
pi_77077803
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 23:26 schreef Ritmo het volgende:

[..]

Die kun je in de avonduren en in het weekend ook wel spreken.
pi_77078369
stage is toch om het bedrijfsleven te leren kennen?
Nou in dit geval is dat dus 40uur werken!
Hee. Zeg nou zelf, ik ben toch gewoon een hartstikke lekker ding? TOch?
pi_77078622
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 23:29 schreef Trashcanman het volgende:

[..]

Die kun je in de avonduren en in het weekend ook wel spreken.
Toch anders.
-
pi_77080753
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 23:26 schreef Ritmo het volgende:

[..]

Stel je voor dat je dat 1 dag later moet doen
pi_77080925
-nee-

[ Bericht 96% gewijzigd door Rene op 21-01-2010 16:25:27 ]
Het is geel en staat in mijn ondertitel!
3DS friend code: 2191-7623-9035
pi_77080953
quote:
pi_77082475
Al die IT'ers hier die niet uitgaan.
-
pi_77082491
Ik moet dit bijna drie jaar gaan doen
Zonder vergoeding
I just had to get that stress off my chest like breast reduction.
  Eindredactie Games donderdag 21 januari 2010 @ 01:25:33 #17
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_77082589
Haha ik zag een topic van Ritmo en dacht "Dat topique staat ongetwijfeld weer vol met geblaat van hoeveel vrienden hij heeft en hoe vaak hij uitgaat "

En niets bleek minder waar.. Je komt een beetje onzeker over chef, waarom wil je zo graag erkenning voor het feit dat je wel eens uitgaat? !
Op donderdag 3 maart 2011 19:12 schreef zeross het volgende:
Een Headmax PMX60 Sennheiser Koptelefoon, nieuw in de verpakking, slechts enkele keren gebruikt.
pi_77082625
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 01:25 schreef 2dope het volgende:
Haha ik zag een topic van Ritmo en dacht "Dat topique staat ongetwijfeld weer vol met geblaat van hoeveel vrienden hij heeft en hoe vaak hij uitgaat "
Uh nee, dat valt mee. Gewoon gemiddeld. Overigens reageerde ik slechts.
quote:
En niets bleek minder waar.. Je komt een beetje onzeker over chef, waarom wil je zo graag erkenning voor het feit dat je wel eens uitgaat? !
Wat valt daar voor erkenning uit te halen?
-
  Eindredactie Games donderdag 21 januari 2010 @ 01:49:12 #19
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_77082949
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 01:27 schreef Ritmo het volgende:

Wat valt daar voor erkenning uit te halen?

You tell me boyo.

Maargoed om toch maar on-topic te gaan:

Aantal jaren geleden twee keer een half jaar stage gelopen bij twee verschillende bedrijven, waren allebei supervette stages met toffe collega's. Ik ken echter ook genoeg lui die echt een ontzettende kutstage gehad hebben, met name vanwege kutklusjes moeten opknappen of geen leuke collega's hebben. Dan duurt een half jaar/jaar wel redelijk lang

Dat 't 40 uur per week is vind ik gewoon logisch. Dat moet 'straks' ook. Zoals je zelf al aangeeft: ook ik heb van m'n stages het meest geleerd, dus liever nog een extra maand stage dan 1 of ander suf projectje.

Opzich heb je wel een goed punt dat de praktijkervaring ook wel komt met 3 dagen p/w werken alleen is het vaak (lees: dus niet altijd) zo dat je bij dergelijke bedrijven pas aan het werk komt als je je diploma op zak hebt, met een stage ligt dat weer anders. Meer dan de helft van de mensen die ik ken die ooit stage gelopen hebben zijn bij het betreffende bedrijf blijven werken.
Op donderdag 3 maart 2011 19:12 schreef zeross het volgende:
Een Headmax PMX60 Sennheiser Koptelefoon, nieuw in de verpakking, slechts enkele keren gebruikt.
  donderdag 21 januari 2010 @ 08:51:14 #20
215658 Trashcanman
I talk to planets baby!
pi_77085051
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 23:46 schreef Ritmo het volgende:

[..]

Toch anders.
Dan moet je maar een jaartje doorbijten en daarna een baan met onregelmatige werktijden zien te vinden. Dan kun je je rooster zo aanpassen dat je je maten altijd kan zien wanneer je wil.

Dat je dan soms na een nachtdienst zo kapot bent dat je na 2 bier al onder de tafel ligt moet je maar voor lief nemen
pi_77085153
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 23:23 schreef Ritmo het volgende:
Laat ik voorop stellen dat ik stage inhoudelijk gezien erg nuttig vind. Je leert nergens meer dan in de praktijk.

Maar waarom nou weer direct 40 uur, een half jaar lang? Je raakt je bijbaan er vaak door kwijt, je kunt donderdag niet meer lekker de stad in, je kunt niet meer een lang weekendje en je hebt chronisch slaaptekort en je studentenleventje wordt je tijdelijk afgenomen.

En dan helemaal die zeikerds: "wen er maar aan". Uh nee, daar heb je na je studie genoeg tijd om aan te wennen en bovendien staat er tegen die tijd een leuk salaris tegenover.

Medestanders?
Kan me bovenstaande goed voorstellen. Moet vanaf 1 februari voor 5 maande stage lopen. Heb dan wel de mazzel dat ik vrijdag meestal vrij ben (kan derhalve wel donderdagavond uitgaan ), maar moet m'n bijbaantje opzeggen en ga er (dus) qua inkomsten hard op achteruit.
pi_77087349
Mijn stage is afgelopen.
Geen stagevergoeding meer.
Geen leuke tripjes door de VS meer.
Nu weer stomme opdrachten maken en colleges volgen.
  Moderator donderdag 21 januari 2010 @ 10:58:21 #23
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_77088673
Had een fijne stage. 300 per maand. Kon op zaterdag nog werken. Werkte 46uur per week dus. Kwam neer op 500 plus studiefinanciering. Ging er dus wel op vooruit. Mooie tijd. Had geen strenge stageplek.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_77088925
Heb een master gedaan en rond nu mijn stage af. Ging bagger, wou dat ik nooit die master begonnen was.

Ben meer een HBO'er dan een master.
pi_77089166
Stage Vooral als het niet leuk is dan duurt het erg lang ja. Heb ook stage maar mijn grootste klacht is wel dat ik heel de dag, op de enige half uur middagpauze die ik heb na, binnenzit en niet fatsoenlijk naar buiten kan kijken. Geen zonlicht. TL verlichting. En asociaal als wat, aangezien er op kantoor weinig gekletst wordt en het vooral heel stil is.

En ik merk dat ik enorm moe word van fulltime achter de computer zitten (voor de hersenen iig, niet de fysieke inspanning ), ik ga regelmatig meteen na het eten naar bed om de volgende dag nog op het laatste moment moe op te staan en weer naar stage te moeten.

Maandag t/m vrijdagavond kan ik 's avonds echt niks doen wat leuk is. Soms probeer ik vrijdags uit te gaan maar meestal is het niet zo'n succes. En dan zaterdags tot 1u uitslapen en de rest van de middag nagaren. En dan 's avonds uit, das dan wel leuk. En zondags is er niks te doen.

En inderdaad, na 3 maanden heb je ook al meer dan genoeg ervaring opgedaan als je fatsoenlijk doorwerkt. Na 3 maanden is er weinig nieuws.

Enigste waar ik het voor doe is om dat kutpapiertje te halen aangezien ik al best ver ben met mn opleiding en geen diplomaloze pauper wil zijn, maar echt leuk vind ik een fulltime kantoorbaan niet en volgens mij ga ik het ook nooit doen.

Ben blij als het weer school is, ik heb in dit half jaar verspilde leven gemerkt dat je echt al je vrije tijd moet gebruiken om leuke dingen te doen beter dan zo'n stage in zo'n semi geisoleerde gevangenis dat kantoor heet
pi_77089579
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 11:10 schreef area78 het volgende:
Stage Vooral als het niet leuk is dan duurt het erg lang ja. Heb ook stage maar mijn grootste klacht is wel dat ik heel de dag, op de enige half uur middagpauze die ik heb na, binnenzit en niet fatsoenlijk naar buiten kan kijken. Geen zonlicht. TL verlichting. En asociaal als wat, aangezien er op kantoor weinig gekletst wordt en het vooral heel stil is.

En ik merk dat ik enorm moe word van fulltime achter de computer zitten (voor de hersenen iig, niet de fysieke inspanning ), ik ga regelmatig meteen na het eten naar bed om de volgende dag nog op het laatste moment moe op te staan en weer naar stage te moeten.

Maandag t/m vrijdagavond kan ik 's avonds echt niks doen wat leuk is. Soms probeer ik vrijdags uit te gaan maar meestal is het niet zo'n succes. En dan zaterdags tot 1u uitslapen en de rest van de middag nagaren. En dan 's avonds uit, das dan wel leuk. En zondags is er niks te doen.

En inderdaad, na 3 maanden heb je ook al meer dan genoeg ervaring opgedaan als je fatsoenlijk doorwerkt. Na 3 maanden is er weinig nieuws.

Enigste waar ik het voor doe is om dat kutpapiertje te halen aangezien ik al best ver ben met mn opleiding en geen diplomaloze pauper wil zijn, maar echt leuk vind ik een fulltime kantoorbaan niet en volgens mij ga ik het ook nooit doen.

Ben blij als het weer school is, ik heb in dit half jaar verspilde leven gemerkt dat je echt al je vrije tijd moet gebruiken om leuke dingen te doen beter dan zo'n stage in zo'n semi geisoleerde gevangenis dat kantoor heet
Huillie. Zoek dan een fatsoenlijke stage.

Ik heb 5 maanden fulltime stage gelopen. 's Ochtends 7:30 beginnen tot 17:30, langer dan gemiddeld. Je moet juist zorgen dat je 's avonds nog een beetje sport e.d. dan slaap je fatsoenlijk. Uitgaan is ook prima te doen doordeweeks als je het maar niet al te laat maakt.

Ik ben vrijwel elk weekend vroeg opgestaan om toffe dingen te doen in de vrije tijd die ik had. Dat je zelf al je tijd die je vrij hebt in bed blijft liggen is natuurlijk je eigen schuld, lambal.
pi_77090595
Stomme kutaap, ik dacht dat het vrij duidelijk is dat ik er niks aan kan doen. Ik ben ervoor naar de dokter geweest maar daar komt ook niet veel duidelijkheid van. Ik ben 's avonds dusdanig moe dat ik echt gewoon niks meer kan.

Het aantal stageplaatsen was niet geweldig dus ik was blij met elke plek dat ik aangeboden kreeg, en bovendien bied deze stageplek een mooie aanvulling op mijn cv. Verder ga ik zonder zeuren (behalve hier dan even) of moeilijk doen elke dag gewoon naar mijn stage.

Verder heb ik een loopband waar ik elke dag een half uur op probeer te rennen, als ik er enigzins de energie voor heb. Ik slaap fatsoenlijk, supergoed zelfs. Dat is het probleem niet

Blijo
pi_77091613
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 11:47 schreef area78 het volgende:
Stomme kutaap, ik dacht dat het vrij duidelijk is dat ik er niks aan kan doen. Ik ben ervoor naar de dokter geweest maar daar komt ook niet veel duidelijkheid van. Ik ben 's avonds dusdanig moe dat ik echt gewoon niks meer kan.
Dat van die dokter staat nergens. Verder kan je er alles aan doen. Als ik 12 uur per dag op bed ga liggen, ben ik de andere 12 uur ook gaar. Gewoon actiever worden.

Ik denk dat je dat half jaar zelf meer verpest heb, dan dat je stage dat gedaan heeft. Jij doet 's avonds geen ene reet, zaterdag ga je op bed liggen en zondag zorg je dat je niets te doen hebt.

Heb nieuws voor je, grote kans dat je leven er na je studie ook zo uit gaat zien, 45 jaar lang. Muahaha.
  Moderator donderdag 21 januari 2010 @ 18:38:51 #29
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_77107517
Nu een uitgebreider berichtje:
Op het MBO in het 2e jaar 2 maanden stage gelopen, viel prima mee. Het was veel administratie werk wat het niet positiever maakte. Daarnaast werkte ik dus 8 uur nog op zaterdag en had ik 2 keer 3 uur rijles in de week erbij. Het was in de winter wat betekende: korte dagen. Veel vrije tijd in de avond was wel weer fijn - maar weinig contact met mensen ernaast omdat het gewoon erg veel was. Na 2 maanden gelukkig voorbij!

Het 3e jaar was 5 maanden lang wat gerichter en 'hoger' wat betreft werk. 36 uur per week, maar ik liep 40 uur met zo nu en dan een vrije dag. 8-16:30 stond op papier, maar werkte 8:10 > 16:20. Ik vertrok om 7:30 met de bus en ik was thuis om 16:55. Dus wat dat betreft hele relaxte dagen! Ik zat in hartje centrum wat de pauzes ook lekker draaglijk maakte. Ik werkte ernaast nog op zaterdag, maar had ook af en toe een dag vrij. Het voordeel was daarnaast dat ik in het voorjaar stage liep, extra vrije dagen.

Naast het werk had ik zo nu en dan nog wel wat dingen te doen, en vooral na maart/april werd het dragelijk omdat de dagen langer werden. Dat is gewoon zo fijn!
pi_77108269
Mijn stages waren juist een geweldige tijd. Werken binnen een ambitieuze organisatie, toffe colleges, flexibele werktijden en een passende vergoeding

Op donderdagavond kun je goed uitgaan en dan vrijdag gewoon een beetje rustig aan doen. Mijn bijbaan heb ik ook gewoon kunnen houden zie niet in waarom je die kwijt zou moeten raken daardoor.

Als je later groot bent dan zal je hele leven hieruit bestaan, als je het nu al niet aankunt dan zul je in de toekomst vast ook falen.
  Moderator donderdag 21 januari 2010 @ 19:03:51 #31
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_77108482
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 18:58 schreef Citizen.Erased het volgende:
Mijn stages waren juist een geweldige tijd. Werken binnen een ambitieuze organisatie, toffe colleges, flexibele werktijden en een passende vergoeding

Op donderdagavond kun je goed uitgaan en dan vrijdag gewoon een beetje rustig aan doen. Mijn bijbaan heb ik ook gewoon kunnen houden zie niet in waarom je die kwijt zou moeten raken daardoor.

Als je later groot bent dan zal je hele leven hieruit bestaan, als je het nu al niet aankunt dan zul je in de toekomst vast ook falen.
Ik werk alleen door de weeks. Dus moet het wel opzeggen !
pi_77108574
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 19:03 schreef Renesite het volgende:

[..]

Ik werk alleen door de weeks. Dus moet het wel opzeggen !
Ik had het geluk dat ik ook in de weekenden en eventueel 's avonds kon werken. Dat verschilt natuurlijk wel per type bijbaan.
pi_77109527
Ik ga niet eens hier neerzetten hoe erg mijn stage is. Gelukkig ben ik over 2 weken klaar, dat wordt de beste dag uit mijn leven
pi_77109974
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 19:29 schreef CharlyLownoise het volgende:
Ik ga niet eens hier neerzetten hoe erg mijn stage is. Gelukkig ben ik over 2 weken klaar, dat wordt de beste dag uit mijn leven
Ik ook. Al heb ik het wel naar m'n zin gehad tijdens mijn stage.
"Academics, people who know the word for coal in seventeen languages but gape and stammer when asked to lay a fire."
pi_77110051
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 19:06 schreef Citizen.Erased het volgende:

[..]

Ik had het geluk dat ik ook in de weekenden en eventueel 's avonds kon werken. Dat verschilt natuurlijk wel per type bijbaan.
Dat had ik ook inderdaad, daarnaast heb ik ook maar een contract voor 3 uur in de week, dus dat was ook geen probleem. En ik werkte in hetzelfde bedrijf als dat ik stage liep, dat daar was ook wel wat te regelen.
pi_77113035
40 uur? Watje! ik draaide er 72 in de week. Van maandag tot en met zaterdag van 7:00 tot 19:00. Elke avond uit eten, vrijdagavond uit , elke zaterdagavond uit en zondag uitrusten aan het strand met een fles champagne. Dit drie maanden lang en het was fantastisch.

Niet uitgaan op donderdag is een keuze!

[ Bericht 3% gewijzigd door Fastmatti op 21-01-2010 20:43:03 ]
pi_77122756
haha idd, haat aan stages

40 uur in de week, half jaar lang zwaar onderbetaald rotklusjes opknappen
been there, done that
pi_77122879
Ik ben juist ontzettend blij met mn stage, stuk leuker en leer er een stuk meer dan dat ik tijdens de colleges deed. En dat jaar is zo voorbij. Het is wel druk, maar ik ben blij dat ik een heel jaar stage mag lopen en zo lekker veel praktijkervaring op kan doen
pi_77127012
wat is dat nou voor een mentaliteit van de meeste hier. Ten eerste heb je gewoon gefaald in het zoeken van een leuke stage. Dit kan komen door laksheid dan wel het gemis aan passie voor het vak of een gebrek aan vaardigheden.

Ten tweede zijn jullie ruggengraatloze zoutzakken die enkel hier op fok durven te klagen maar niet tegen hun begeleider of een andere hogergeplaatste.

Tekenend gedrag van dit soort mensen is de slachtoffer-rol die ze innemen.

j.w.z.
pi_77131207
Vandaag vrij!
"Academics, people who know the word for coal in seventeen languages but gape and stammer when asked to lay a fire."
pi_77135108
Het gaat me dus niet om de inhoud, dus ook bij een leuke stageplek heb je dit probleem.
Aanrader voor mensen: zoek een stageplek op Aruba of de Antillen.
-
pi_77142525
5 dagen, 10:00 - 18:30
Shownieuws
Patty over de vloer

oja
pi_77143337
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 15:23 schreef Santello het volgende:
5 dagen, 10:00 - 18:30
Shownieuws
Patty over de vloer

oja
Ik zou banger zijn voor Gerard Joling in je rug eigenlijk.

Maar toch wel een leuke en goede stage opzich lijkt me, staat goed op je CV aangezien Shownieuws (helaas) altijd wel meer dan een miljoen kijkers heeft.
-
pi_77160016
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 02:14 schreef de.flow het volgende:
wat is dat nou voor een mentaliteit van de meeste hier. Ten eerste heb je gewoon gefaald in het zoeken van een leuke stage. Dit kan komen door laksheid dan wel het gemis aan passie voor het vak of een gebrek aan vaardigheden.

Ten tweede zijn jullie ruggengraatloze zoutzakken die enkel hier op fok durven te klagen maar niet tegen hun begeleider of een andere hogergeplaatste.

Tekenend gedrag van dit soort mensen is de slachtoffer-rol die ze innemen.

j.w.z.
heb je weleens stage gelopen?

Natuurlijk treft de een het beter dan de ander.

Maar mocht je het niet zo treffen met je stage, dan heeft het geen zin om te klagen tegen je begeleider of hogergeplaatste aangezien ze je dit bepaald niet in dank zullen afnemen. en aangezien de stage een verplicht onderdeel is van je opleiding, is het maar beter om ze te vriend te houden

[ Bericht 0% gewijzigd door mie_at_work op 22-01-2010 22:49:37 ]
pi_77161054

[ Bericht 100% gewijzigd door mie_at_work op 22-01-2010 22:49:03 ]
pi_77200918
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 22:26 schreef mie_at_work het volgende:

[..]

heb je weleens stage gelopen?

Natuurlijk treft de een het beter dan de ander.

Maar mocht je het niet zo treffen met je stage, dan heeft het geen zin om te klagen tegen je begeleider of hogergeplaatste aangezien ze je dit bepaald niet in dank zullen afnemen. en aangezien de stage een verplicht onderdeel is van je opleiding, is het maar beter om ze te vriend te houden
2 keer stage gelopen. vanaf volgende maand nog een derde
Mijn overtuiging is dat bedrijven het maar hebben te doen met mijn klachten en dat er in alle redelijkheid over gesproken moet kunnen worden, stagiair of niet. Als dat niet zo is zit je imo bij het verkeerde bedrijf. En van een stage 'treffen' is ook geen sprake als je gewoon fatsoenlijk gaat zoeken en oriënteren wat je eigenlijk wilt.

't is iets waar ik zelf ook achter heb moeten komen. mijn eerste stage was ook niet je-van-het omdat ik toen op t laatste moment nog wat sollicitatie mailtjes eruit had gedaan Toen was ik inderdaad al lang blij dat ik een stage had..
  zondag 24 januari 2010 @ 19:42:49 #47
286492 Gras_eter
De ware graseter
pi_77220557
Als je van 40 uur per week werken moe bent, ben je een pussy.

Voor de rest stage is juist geweldig eindelijk een als je geleerde theorie mogen toepassen.
Echte mannen hebben altijd honger
pi_77232355
Over een week ga ik fulltime werken bij een bedrijf in Berlijn. Het zal de eerste keer voor mij worden dat ik zoveel werk, en dan ook nog eens helemaal in het Duits en met de Duitse hierarchie, dus ben benieuwd. Ik zal het hier wel laten weten wat ik ervan vind!
To be yourself in a world that is constantly trying to make you something else is the greatest accomplishment.
pi_77232589
Door me stage ben ik er wel duidelijk achter gekomen dat dit geen toekomst voor mij. Nu van plan een studie switch te maken naar iets wat geen kantoorbaan is en wat socialer is.
Nu eerst het afstudeerproject afronden (weer stage ) Nog maar 2 maandjes.
pi_77235208
quote:
Op zondag 24 januari 2010 23:16 schreef lelouch het volgende:
en wat socialer is.
Je doet ICT?
-
pi_77237159
quote:
Op maandag 25 januari 2010 00:15 schreef Ritmo het volgende:

[..]

Je doet ICT?
Ik gok van wel. Dat is wel de minst sociale sector waar je terecht kunt komen. Een ICT opleiding kiezen met de bijbehorende stages is echt het domste wat ik ooit gedaan heb. Blij dat ik er vanaf ben

en kantoorstages Ik heb een keer een vergadering bijgewoond van ingenieurs, die duurde 4 uur. Ik begreep geen hout van waar het over ging dus ik heb alleen maar voor me uit gestaard terwijl ik naar een monotoon sprekende meneer luisterde die in allerlei als chinees klinkende termen sprak. Ik heb me nog nooit zo hersendood gevoeld als na die 4 uur
pi_77237233
oh ja stages, aan het einde van me MBO niv 4 moet ik ook nog op stage. Ik krijg meer een gevoel dat het moet.

Denk wel dat het een stage in het buitenland word.
pi_77240012
Hekel aan stage? Totaal niet. Wij moeten pas in het vierde jaar op stage (2 keer 4 maanden), maar het lijkt mij juist leuk om iets met de praktijk te doen.
Misschien komt het doordat ik nog nooit stage heb gehad
'Expand my brain, learning juice!'
<a href="http://www.last.fm/user/crossover1" rel="nofollow" target="_blank">Last.fm</a>
pi_77245773
quote:
Op maandag 25 januari 2010 00:15 schreef Ritmo het volgende:
Je doet ICT?
Correct inderdaad. Ik doe HBO Informatica. Bezig met me afstudeerproject.
Dus ben er hierna ook vanaf. Tijd voor iets anders dan
pi_77270010
Ik vind mijn stage helemaal geweldig!
Smile Bigger!
The world needs it!
pi_77270185
quote:
Op maandag 25 januari 2010 02:25 schreef julian6 het volgende:

[..]

Ik gok van wel. Dat is wel de minst sociale sector waar je terecht kunt komen. Een ICT opleiding kiezen met de bijbehorende stages is echt het domste wat ik ooit gedaan heb. Blij dat ik er vanaf ben
Same here, vreselijke sector. Daarom ook geswitchst, kon het niet meer aan om tussen die mensen te zitten. En je hoort er ook nooit bij, ICT-afdelingen in bedrijven staan echt buiten de rest. Heb zelfs een keer een stage gehad op een school waar alle afdelingen op het kerstgala waren en 'mijn' afdeling een avondje ging gamen (inclusief volwassen kerels van 40). Gelukkig kende ik wat mensen van andere afdelingen dus zelf alsnog maar gewoon gegaan.
quote:
en kantoorstages Ik heb een keer een vergadering bijgewoond van ingenieurs, die duurde 4 uur. Ik begreep geen hout van waar het over ging dus ik heb alleen maar voor me uit gestaard terwijl ik naar een monotoon sprekende meneer luisterde die in allerlei als chinees klinkende termen sprak. Ik heb me nog nooit zo hersendood gevoeld als na die 4 uur
Dan moet je zeker niet de politiek ingaan.

[ Bericht 2% gewijzigd door Ritmo op 25-01-2010 22:19:13 ]
-
pi_77270199
quote:
Op maandag 25 januari 2010 13:20 schreef lelouch het volgende:

[..]

Correct inderdaad. Ik doe HBO Informatica. Bezig met me afstudeerproject.
Dus ben er hierna ook vanaf. Tijd voor iets anders dan
Goede keuze.
-
pi_77270851
quote:
Op maandag 25 januari 2010 22:13 schreef Ritmo het volgende:

[..]

Same here, vreselijke sector. Daarom ook geswitchst, kon het niet meer aan om tussen die mensen te zitten. En je hoort er ook nooit bij, ICT-afdelingen in bedrijven staan echt buiten de rest. Heb zelfs een keer een stage gehad op een school waar alle afdelingen op het kerstgala waren en 'mijn' afdeling een avondje ging gamen (inclusief volwassen kerels van 40). Gelukkig kende ik wat mensen van andere afdelingen dus zelf alsnog maar gewoon gegaan.
[..]

Dan moet je zeker niet de politiek ingaan.
dat is wel heel triest
  maandag 25 januari 2010 @ 22:59:07 #59
144030 fusionfake
aint nuthin after that!
pi_77272600
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 23:25 schreef FunkyHomosapien het volgende:
stage

onbetaalde stage
Dat dus.
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 10:58 schreef Renesite het volgende:
Had een fijne stage. 300 per maand. Kon op zaterdag nog werken. Werkte 46uur per week dus. Kwam neer op 500 plus studiefinanciering. Ging er dus wel op vooruit. Mooie tijd. Had geen strenge stageplek.
Telegram stijl. Fokking irritant. Vind je niet? Ik wel.
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, and wiser people so full of doubt
pi_77272953
quote:
Op maandag 25 januari 2010 22:25 schreef mie_at_work het volgende:

[..]

dat is wel heel triest
Idd, dergelijke situaties kwamen vaker voor bij ICT-afdelingen, heeft me echt afgeschrokken.
Verder is het gewoon ondankbaar werk ('internet is kapot, los ff snel op').
Als iemand z'n auto kapot gaat zijn mensen alleen maar blij en dankbaar richting degene die hem maakt, als het netwerk of de PC plat ligt is het jouw schuld en werk je maar even hard door om het te repareren.

Maar goed, we dwalen een beetje af.
-
pi_92492842
Ben dus net begonnen met mijn ICT-stage en voel mij helemaal misplaatst. Dit heb ik sowieso in de weinig sociale ICT-sector en ik ben zo blij dat over een dik half jaartje ik deze opleiding kan afronden. Op school vind ik het dan nog gezellig met mensen die nog redelijk sociaal zijn maar hier is het gewoon 8 uur stilte per dag, lang leve mijn iPod. Ik tel de dagen af, bahbah!
pi_92497469
quote:
1s.gif Op woensdag 20 januari 2010 23:25 schreef FunkyHomosapien het volgende:
stage :r

onbetaalde stage :r :r :r
onebetaalde kutstage waar je niks van leert.
pi_92498516
Stage. :r Ik haat stage, vooral de stage waar ik nu zit. :r
Dat is ook de reden waarom ik ga overstappen naar een andere stage die hopelijk wel leuk is. *O* Als ik er een kan vinden tenminste. :')
pi_92500037
quote:
11s.gif Op woensdag 20 januari 2010 23:23 schreef Ritmo het volgende:
.....

Medestanders? :P
Nee, want ervaring bouw je op gedurende een lange tijd en drie dagen in je leven is helemaal niks }:| .
wen er maar aan want dat is het echte leven en niet wat je op tv ziet. :r
Yvonne schreef op maandag 31 oktober 2011 @
13:59:43 in DEF SC #282 aan AchJa & Co
Vanaf hier en nu stopt het in DEF én op FOK!
Ik wil hier een normale SC zonder gebitch!
pi_92507587
Ik heb ook een hekel aan stages inderdaad. Ik ga mijn bijbaan er door kwijtraken :'( . De bijbaan waar ik het super naar mijn zin heb, altijd met plezier heenga en geweldige collega's heb. Soms skip ik zelfs colleges (die minder belangrijk zijn) om bij te kunnen springen op het werk, ik doe dat met plezier en toewijding.

Nu moet ik vanaf volgende week stage lopen bij een ander bedrijf, een hele andere sfeer en hele andere collega's. Financieel is het ook een zeer zware klap. Ik verdien nu 650 euro per maand, voor 10 uur in de week werken...op stage 40 uur per week voor maar 300 euro in de maand (na onderhandelen, ze wilde eerst maar 225 geven :') ). :'( :'( :( -O- .

Ik baal er enorm van en vind het absoluut niet leuk, zeker aangezien de bijbaan in de richting van mijn studie zit en ik er enorm veel ervaring heb opgedaan in mijn studiegebied. Een stage is dus eigenlijk niet noodzakelijk, maar het moest perse van de stagecoordinator :r . Mijn collega's balen ervan en vinden het niet tof en ikzelf ben er ook absoluut niet blij mee. Helemaal niet gemotiveerd voor stage :{ .
  Moderator dinsdag 8 februari 2011 @ 18:27:19 #66
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_92511918
Ik loop nu 4 dagen in de week stage. Werkt prima zo :) 7 maanden theoretisch en daarna afstudeerstage. Maar in principe komt het neer op een gedeelde periode wat in elkaar oploopt waardoor ik op 10 maanden stage kom.

Prima :) ! En een stagevergoeding. 7:30 - 16 stage. Onderweg van 7 - 16:45 :s)
pi_92512664
Opzich niks mis met stage, maar ik kan me voorstellen dat een onbetaalde stage zeer demotiverend is. Ik vind stage over het algemeen niet echt uitdagend en wil het daarom dit jaar wat verder zoeken door eventueel in het buitenland stage te lopen. Lijkt me mooie ervaring en staat ook nog eens goed op je CV. Maarja, het regelwerk dat daarbij komt kijken is weer een nadeel. ;(
pi_92512705
Tja, stage dat was ook niet mijn favoriete onderdeel. Weinig vrije tijd, geen leuke collega's ( 40+ ) derhalve de sfeer ook erg serieus. Ik ga nu weer 2weken terug naar school en dat bevalt me toch echt een stuk beter!

Wat wel een pluspunt aan een stage is dat je eindelijk kennis maakt met de praktijk. Je komt er snel achter wat je wel en niet leuk vind. Deze ervaring kan je gebruiken in vervolgkeuzes van je studie / (toekomstig) beroepenveld.
pi_92512806
Je hebt toch zelf je stage uitgekozen? Bek houden dus.
Tussen dromen en doen staat slechts het woord 'en'
pi_92512913
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 18:48 schreef matthisl het volgende:
Een stage kan nog zo interessant klinken in de theorie, maar toch erg tegenvallen in de praktijk.
pi_92513278
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 18:48 schreef matthisl het volgende:
Inderdaad.

Waarom zoek je een suf bedrijf uit met een suffe opdracht als er ook genoeg leuke adressen zijn?

quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 18:51 schreef HenkXL het volgende:

[..]

Een stage kan nog zo interessant klinken in de theorie, maar toch erg tegenvallen in de praktijk.
Je gaat op gesprek. In dat gesprek vraag je om een rondleiding, je verdiept je in wat ze doen, voor wie en met wie, maar bovenal, je stemt je werkzaamheden en opdracht toch helder af?

Waar kan het dan nog misgaan?

Alles wat voor mij op voorhand suf lijkt, kan de tering krijgen. Geef in een gesprek ook aan wat je verwacht en hoe ze hier tegenaan kijken. Klikt het niet, jammer dan, kijken 'we' allebei verder.

In theorie leuk, vind ik wel goed gevonden trouwens. Beetje zoiets als internet daten en bij de date al vragen of ze je vriendin wil worden en er dan vanuit gaan dat het wel klikt...

Je kán geluk hebben, maar in de meeste gevallen vind je er geen tering aan, nee.
  dinsdag 8 februari 2011 @ 19:19:19 #72
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_92514069
Ik vind stage ook vaak stom. Maarja, tis wel nuttig. Ik moet trouwens 1 HEEL studiejaar 32 uur per week stage lopen ;(
pi_92514431
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 19:19 schreef Mishu het volgende:
Ik vind stage ook vaak stom. Maarja, tis wel nuttig. Ik moet trouwens 1 HEEL studiejaar 32 uur per week stage lopen ;(
Stel voor om een halve dag thuis te werken. Doel is om je output te verhogen. Laat dit zien en werk toe naar 1 tot anderhalve dag thuis werken.

Voordeel hiervan is dat je vervolgens deze uren over bijna 4 vrije volle dagen kunt verspreiden.

Mits mogelijk. Als je in een ziekenhuis patiënten moet helpen, wordt het natuurlijk een lastig verhaal.
pi_92514635
Ik heb een heerlijke stageplek en ik vind de werkzaamheden ook leuk en leerzaam.
Krijg er ook nog een aardige vergoeding voor 700+ per maand, het enige wat de stage periode minder leuk maakt zijn al die gare nietszeggende stageverslagen dat je voor school moet maken.

Je hebt niks aan die verslagen en iedereen vult maar wat in omdat het moet.
pi_92516494
Zeiken dat je dingen moet doen waar je voor studeert en die je na je studie toch moet doen :')
pi_92545554
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 20:05 schreef _Loki het volgende:
Zeiken dat je dingen moet doen waar je voor studeert en die je na je studie toch moet doen :')
Na me studie ga ik dit toch niet doen. Ik maak het voor de vorm dan maar af maar eigenlijk heb ik er helemaal niks mee, ICT. Stil zitten in een kantoor met 0 communicatie is niks voor mij. Beetje sociaal zou wel gewenst zijn.
pi_92545839
Ligt eraan wat voor stage je doet. Ik zit nu in mijn eindfase van de hbo BE. Ik heb studievertraging opgelopen door......juist stages! Een keer gestopt met stage, volgene stage gehaald, toen begonnen met afstuderen (weer gestopt) en nu bezig met nieuwe opdracht afstuderen.

En moet nog 2 vakken halen naast afstuderen. Als ik dat heb, heb ik mn papiertje
  woensdag 9 februari 2011 @ 16:32:17 #78
247161 ikke043
Skippy, the rain won`t come !
pi_92550796
Ik vind stages net prettig, geen lessen/projecten maar gewoon werk :D
Don't know where to go
But I lock and load
Shoot that sky till the moon explode
Moon explode
pi_92715776
Momenteel half jaar stage op neurochirurgie O+ Leer hier toch een stuk meer dan op school.. Maarja, dat verschilt per studie... Ik krijg overigens ook maar 1,90 per uur betaald ofzo :')
  zondag 13 februari 2011 @ 15:53:57 #80
192481 Core2
Happiness is the road
pi_92720212
Mensen die klagen over stages hebben 9 van de 10 keer een bedrijf gekozen die op een standaard lijstje staat die ze krijgen van school/uni. Ga dan gewoon zelf op zoek naar een leuk adres? Overigens wel grappig dat een ritmo topic weer uitdraait op IT bashers/falers diarree :')
pi_92721405
Ik loop nu een half jaar stage en stiekem vind ik dat wel heel leuk :D (Tot nu toe)

[ Bericht 2% gewijzigd door DutchErrorist op 13-02-2011 16:25:09 ]
Op vrijdag 22 juli 2011 00:30 schreef yvonne het volgende:
Ja DE Ik houd nog heel veel van je
pi_92723397
Zoals ik op de vorige pagina nog zei HBO Informatica te doen en hierna wat anders te gaan doen.
Nu is het zo ver, ik doe wat anders en mag volgende week op stage, heb er zin in! :D
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')