Tis wel een gemis!quote:Op woensdag 20 januari 2010 23:25 schreef plakkert- het volgende:
Ach gossie, TS kan zich op donderdagavond niet meer klem zuipen
Nee, stel je voor dat je vrienden hebt.quote:Op woensdag 20 januari 2010 23:25 schreef plakkert- het volgende:
Krijg je voor de stage niks dan. Ik raak trouwens ook mijn bijbaan niet kwijt, die kan ik gewoon weer oppakken als ik klaar ben met stagequote:Op woensdag 20 januari 2010 23:23 schreef Ritmo het volgende:
Je raakt je bijbaan er vaak door kwijt,
Die kun je in de avonduren en in het weekend ook wel spreken.quote:Op woensdag 20 januari 2010 23:26 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Nee, stel je voor dat je vrienden hebt.
Toch anders.quote:Op woensdag 20 januari 2010 23:29 schreef Trashcanman het volgende:
[..]
Die kun je in de avonduren en in het weekend ook wel spreken.
Stel je voor dat je dat 1 dag later moet doenquote:Op woensdag 20 januari 2010 23:26 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Nee, stel je voor dat je vrienden hebt.
quote:Op woensdag 20 januari 2010 23:25 schreef plakkert- het volgende:
Uh nee, dat valt mee. Gewoon gemiddeld. Overigens reageerde ik slechts.quote:Op donderdag 21 januari 2010 01:25 schreef 2dope het volgende:
Haha ik zag een topic van Ritmo en dacht "Dat topique staat ongetwijfeld weer vol met geblaat van hoeveel vrienden hij heeft en hoe vaak hij uitgaat"
Wat valt daar voor erkenning uit te halen?quote:En niets bleek minder waar.. Je komt een beetje onzeker over chef, waarom wil je zo graag erkenning voor het feit dat je wel eens uitgaat?!
You tell me boyo.quote:Op donderdag 21 januari 2010 01:27 schreef Ritmo het volgende:
Wat valt daar voor erkenning uit te halen?
Dan moet je maar een jaartje doorbijten en daarna een baan met onregelmatige werktijden zien te vinden. Dan kun je je rooster zo aanpassen dat je je maten altijd kan zien wanneer je wil.quote:
Kan me bovenstaande goed voorstellen. Moet vanaf 1 februari voor 5 maande stage lopen. Heb dan wel de mazzel dat ik vrijdag meestal vrij ben (kan derhalve wel donderdagavond uitgaanquote:Op woensdag 20 januari 2010 23:23 schreef Ritmo het volgende:
Laat ik voorop stellen dat ik stage inhoudelijk gezien erg nuttig vind. Je leert nergens meer dan in de praktijk.
Maar waarom nou weer direct 40 uur, een half jaar lang?Je raakt je bijbaan er vaak door kwijt, je kunt donderdag niet meer lekker de stad in, je kunt niet meer een lang weekendje en je hebt chronisch slaaptekort en je studentenleventje wordt je tijdelijk afgenomen.
En dan helemaal die zeikerds: "wen er maar aan".Uh nee, daar heb je na je studie genoeg tijd om aan te wennen en bovendien staat er tegen die tijd een leuk salaris tegenover.
Praktijkervaring doe je ook wel op met 3 dagen per week.
Medestanders?
Huillie. Zoek dan een fatsoenlijke stage.quote:Op donderdag 21 januari 2010 11:10 schreef area78 het volgende:
StageVooral als het niet leuk is dan duurt het erg lang ja. Heb ook stage maar mijn grootste klacht is wel dat ik heel de dag, op de enige half uur middagpauze die ik heb na, binnenzit en niet fatsoenlijk naar buiten kan kijken. Geen zonlicht. TL verlichting. En asociaal als wat, aangezien er op kantoor weinig gekletst wordt en het vooral heel stil is.
En ik merk dat ik enorm moe word van fulltime achter de computer zitten (voor de hersenen iig, niet de fysieke inspanning), ik ga regelmatig meteen na het eten naar bed om de volgende dag nog op het laatste moment moe op te staan en weer naar stage te moeten.
Maandag t/m vrijdagavond kan ik 's avonds echt niks doen wat leuk is. Soms probeer ik vrijdags uit te gaan maar meestal is het niet zo'n succes. En dan zaterdags tot 1u uitslapen en de rest van de middag nagaren. En dan 's avonds uit, das dan wel leuk. En zondags is er niks te doen.
En inderdaad, na 3 maanden heb je ook al meer dan genoeg ervaring opgedaan als je fatsoenlijk doorwerkt. Na 3 maanden is er weinig nieuws.
Enigste waar ik het voor doe is om dat kutpapiertje te halen aangezien ik al best ver ben met mn opleiding en geen diplomaloze pauper wil zijn, maar echt leuk vind ik een fulltime kantoorbaan niet en volgens mij ga ik het ook nooit doen.
Ben blij als het weer school is, ik heb in dit half jaar verspilde leven gemerkt dat je echt al je vrije tijd moet gebruiken om leuke dingen te doenbeter dan zo'n stage in zo'n semi geisoleerde gevangenis dat kantoor heet
Dat van die dokter staat nergens. Verder kan je er alles aan doen. Als ik 12 uur per dag op bed ga liggen, ben ik de andere 12 uur ook gaar. Gewoon actiever worden.quote:Op donderdag 21 januari 2010 11:47 schreef area78 het volgende:
Stomme kutaap, ik dacht dat het vrij duidelijk is dat ik er niks aan kan doen. Ik ben ervoor naar de dokter geweest maar daar komt ook niet veel duidelijkheid van. Ik ben 's avonds dusdanig moe dat ik echt gewoon niks meer kan.
Ik werk alleen door de weeks. Dus moet het wel opzeggenquote:Op donderdag 21 januari 2010 18:58 schreef Citizen.Erased het volgende:
Mijn stages waren juist een geweldige tijd. Werken binnen een ambitieuze organisatie, toffe colleges, flexibele werktijden en een passende vergoeding
Op donderdagavond kun je goed uitgaan en dan vrijdag gewoon een beetje rustig aan doen. Mijn bijbaan heb ik ook gewoon kunnen houdenzie niet in waarom je die kwijt zou moeten raken daardoor.
Als je later groot bent dan zal je hele leven hieruit bestaan, als je het nu al niet aankunt dan zul je in de toekomst vast ook falen.
Ik had het geluk dat ik ook in de weekenden en eventueel 's avonds kon werken. Dat verschilt natuurlijk wel per type bijbaan.quote:Op donderdag 21 januari 2010 19:03 schreef Renesite het volgende:
[..]
Ik werk alleen door de weeks. Dus moet het wel opzeggen!
Ik ook. Al heb ik het wel naar m'n zin gehad tijdens mijn stage.quote:Op donderdag 21 januari 2010 19:29 schreef CharlyLownoise het volgende:
Ik ga niet eens hier neerzetten hoe erg mijn stage is. Gelukkig ben ik over 2 weken klaar, dat wordt de beste dag uit mijn leven
Dat had ik ook inderdaad, daarnaast heb ik ook maar een contract voor 3 uur in de week, dus dat was ook geen probleem. En ik werkte in hetzelfde bedrijf als dat ik stage liep, dat daar was ook wel wat te regelen.quote:Op donderdag 21 januari 2010 19:06 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Ik had het geluk dat ik ook in de weekenden en eventueel 's avonds kon werken. Dat verschilt natuurlijk wel per type bijbaan.
quote:Op vrijdag 22 januari 2010 15:23 schreef Santello het volgende:
5 dagen, 10:00 - 18:30
Shownieuws![]()
Patty over de vloer![]()
oja
quote:Op vrijdag 22 januari 2010 02:14 schreef de.flow het volgende:
wat is dat nou voor een mentaliteit van de meeste hier. Ten eerste heb je gewoon gefaald in het zoeken van een leuke stage. Dit kan komen door laksheid dan wel het gemis aan passie voor het vak of een gebrek aan vaardigheden.
Ten tweede zijn jullie ruggengraatloze zoutzakken die enkel hier op fok durven te klagen maar niet tegen hun begeleider of een andere hogergeplaatste.
Tekenend gedrag van dit soort mensen is de slachtoffer-rol die ze innemen.
j.w.z.
2 keer stage gelopen. vanaf volgende maand nog een derdequote:Op vrijdag 22 januari 2010 22:26 schreef mie_at_work het volgende:
[..]
heb je weleens stage gelopen?
Natuurlijk treft de een het beter dan de ander.
Maar mocht je het niet zo treffen met je stage, dan heeft het geen zin om te klagen tegen je begeleider of hogergeplaatste aangezien ze je dit bepaald niet in dank zullen afnemen. en aangezien de stage een verplicht onderdeel is van je opleiding, is het maar beter om ze te vriend te houden
Ik gok van wel. Dat is wel de minst sociale sector waar je terecht kunt komen. Een ICT opleiding kiezen met de bijbehorende stages is echt het domste wat ik ooit gedaan heb. Blij dat ik er vanaf benquote:
Correct inderdaad. Ik doe HBO Informatica. Bezig met me afstudeerproject.quote:
Same here, vreselijke sector. Daarom ook geswitchst, kon het niet meer aan om tussen die mensen te zitten.quote:Op maandag 25 januari 2010 02:25 schreef julian6 het volgende:
[..]
Ik gok van wel. Dat is wel de minst sociale sector waar je terecht kunt komen. Een ICT opleiding kiezen met de bijbehorende stages is echt het domste wat ik ooit gedaan heb. Blij dat ik er vanaf ben
Dan moet je zeker niet de politiek ingaan.quote:en kantoorstagesIk heb een keer een vergadering bijgewoond van ingenieurs, die duurde 4 uur. Ik begreep geen hout van waar het over ging dus ik heb alleen maar voor me uit gestaard terwijl ik naar een monotoon sprekende meneer luisterde die in allerlei als chinees klinkende termen sprak. Ik heb me nog nooit zo hersendood gevoeld als na die 4 uur
![]()
Goede keuze.quote:Op maandag 25 januari 2010 13:20 schreef lelouch het volgende:
[..]
Correct inderdaad. Ik doe HBO Informatica. Bezig met me afstudeerproject.
Dus ben er hierna ook vanaf. Tijd voor iets anders dan
quote:Op maandag 25 januari 2010 22:13 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Same here, vreselijke sector. Daarom ook geswitchst, kon het niet meer aan om tussen die mensen te zitten.En je hoort er ook nooit bij, ICT-afdelingen in bedrijven staan echt buiten de rest. Heb zelfs een keer een stage gehad op een school waar alle afdelingen op het kerstgala waren en 'mijn' afdeling een avondje ging gamen (inclusief volwassen kerels van 40).
![]()
Gelukkig kende ik wat mensen van andere afdelingen dus zelf alsnog maar gewoon gegaan.
[..]
Dan moet je zeker niet de politiek ingaan.
Dat dus.quote:
Telegram stijl. Fokking irritant. Vind je niet? Ik wel.quote:Op donderdag 21 januari 2010 10:58 schreef Renesite het volgende:
Had een fijne stage. 300 per maand. Kon op zaterdag nog werken. Werkte 46uur per week dus. Kwam neer op 500 plus studiefinanciering. Ging er dus wel op vooruit. Mooie tijd. Had geen strenge stageplek.
Idd, dergelijke situaties kwamen vaker voor bij ICT-afdelingen, heeft me echt afgeschrokken.quote:
Nee, want ervaring bouw je op gedurende een lange tijd en drie dagen in je leven is helemaal niksquote:Op woensdag 20 januari 2010 23:23 schreef Ritmo het volgende:
.....
Praktijkervaring doe je ook wel op met 3 dagen per week.
Medestanders?
Een stage kan nog zo interessant klinken in de theorie, maar toch erg tegenvallen in de praktijk.quote:Op dinsdag 8 februari 2011 18:48 schreef matthisl het volgende:
Je hebt toch zelf je stage uitgekozen? Bek houden dus.
Inderdaad.quote:Op dinsdag 8 februari 2011 18:48 schreef matthisl het volgende:
Je hebt toch zelf je stage uitgekozen? Bek houden dus.
Je gaat op gesprek. In dat gesprek vraag je om een rondleiding, je verdiept je in wat ze doen, voor wie en met wie, maar bovenal, je stemt je werkzaamheden en opdracht toch helder af?quote:Op dinsdag 8 februari 2011 18:51 schreef HenkXL het volgende:
[..]
Een stage kan nog zo interessant klinken in de theorie, maar toch erg tegenvallen in de praktijk.
Stel voor om een halve dag thuis te werken. Doel is om je output te verhogen. Laat dit zien en werk toe naar 1 tot anderhalve dag thuis werken.quote:Op dinsdag 8 februari 2011 19:19 schreef Mishu het volgende:
Ik vind stage ook vaak stom. Maarja, tis wel nuttig. Ik moet trouwens 1 HEEL studiejaar 32 uur per week stage lopen
Na me studie ga ik dit toch niet doen. Ik maak het voor de vorm dan maar af maar eigenlijk heb ik er helemaal niks mee, ICT. Stil zitten in een kantoor met 0 communicatie is niks voor mij. Beetje sociaal zou wel gewenst zijn.quote:Op dinsdag 8 februari 2011 20:05 schreef _Loki het volgende:
Zeiken dat je dingen moet doen waar je voor studeert en die je na je studie toch moet doen
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |