abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_77237159
quote:
Op maandag 25 januari 2010 00:15 schreef Ritmo het volgende:

[..]

Je doet ICT?
Ik gok van wel. Dat is wel de minst sociale sector waar je terecht kunt komen. Een ICT opleiding kiezen met de bijbehorende stages is echt het domste wat ik ooit gedaan heb. Blij dat ik er vanaf ben

en kantoorstages Ik heb een keer een vergadering bijgewoond van ingenieurs, die duurde 4 uur. Ik begreep geen hout van waar het over ging dus ik heb alleen maar voor me uit gestaard terwijl ik naar een monotoon sprekende meneer luisterde die in allerlei als chinees klinkende termen sprak. Ik heb me nog nooit zo hersendood gevoeld als na die 4 uur
pi_77237233
oh ja stages, aan het einde van me MBO niv 4 moet ik ook nog op stage. Ik krijg meer een gevoel dat het moet.

Denk wel dat het een stage in het buitenland word.
pi_77240012
Hekel aan stage? Totaal niet. Wij moeten pas in het vierde jaar op stage (2 keer 4 maanden), maar het lijkt mij juist leuk om iets met de praktijk te doen.
Misschien komt het doordat ik nog nooit stage heb gehad
'Expand my brain, learning juice!'
<a href="http://www.last.fm/user/crossover1" rel="nofollow" target="_blank">Last.fm</a>
pi_77245773
quote:
Op maandag 25 januari 2010 00:15 schreef Ritmo het volgende:
Je doet ICT?
Correct inderdaad. Ik doe HBO Informatica. Bezig met me afstudeerproject.
Dus ben er hierna ook vanaf. Tijd voor iets anders dan
pi_77270010
Ik vind mijn stage helemaal geweldig!
Smile Bigger!
The world needs it!
pi_77270185
quote:
Op maandag 25 januari 2010 02:25 schreef julian6 het volgende:

[..]

Ik gok van wel. Dat is wel de minst sociale sector waar je terecht kunt komen. Een ICT opleiding kiezen met de bijbehorende stages is echt het domste wat ik ooit gedaan heb. Blij dat ik er vanaf ben
Same here, vreselijke sector. Daarom ook geswitchst, kon het niet meer aan om tussen die mensen te zitten. En je hoort er ook nooit bij, ICT-afdelingen in bedrijven staan echt buiten de rest. Heb zelfs een keer een stage gehad op een school waar alle afdelingen op het kerstgala waren en 'mijn' afdeling een avondje ging gamen (inclusief volwassen kerels van 40). Gelukkig kende ik wat mensen van andere afdelingen dus zelf alsnog maar gewoon gegaan.
quote:
en kantoorstages Ik heb een keer een vergadering bijgewoond van ingenieurs, die duurde 4 uur. Ik begreep geen hout van waar het over ging dus ik heb alleen maar voor me uit gestaard terwijl ik naar een monotoon sprekende meneer luisterde die in allerlei als chinees klinkende termen sprak. Ik heb me nog nooit zo hersendood gevoeld als na die 4 uur
Dan moet je zeker niet de politiek ingaan.

[ Bericht 2% gewijzigd door Ritmo op 25-01-2010 22:19:13 ]
-
pi_77270199
quote:
Op maandag 25 januari 2010 13:20 schreef lelouch het volgende:

[..]

Correct inderdaad. Ik doe HBO Informatica. Bezig met me afstudeerproject.
Dus ben er hierna ook vanaf. Tijd voor iets anders dan
Goede keuze.
-
pi_77270851
quote:
Op maandag 25 januari 2010 22:13 schreef Ritmo het volgende:

[..]

Same here, vreselijke sector. Daarom ook geswitchst, kon het niet meer aan om tussen die mensen te zitten. En je hoort er ook nooit bij, ICT-afdelingen in bedrijven staan echt buiten de rest. Heb zelfs een keer een stage gehad op een school waar alle afdelingen op het kerstgala waren en 'mijn' afdeling een avondje ging gamen (inclusief volwassen kerels van 40). Gelukkig kende ik wat mensen van andere afdelingen dus zelf alsnog maar gewoon gegaan.
[..]

Dan moet je zeker niet de politiek ingaan.
dat is wel heel triest
  maandag 25 januari 2010 @ 22:59:07 #59
144030 fusionfake
aint nuthin after that!
pi_77272600
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 23:25 schreef FunkyHomosapien het volgende:
stage

onbetaalde stage
Dat dus.
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 10:58 schreef Renesite het volgende:
Had een fijne stage. 300 per maand. Kon op zaterdag nog werken. Werkte 46uur per week dus. Kwam neer op 500 plus studiefinanciering. Ging er dus wel op vooruit. Mooie tijd. Had geen strenge stageplek.
Telegram stijl. Fokking irritant. Vind je niet? Ik wel.
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, and wiser people so full of doubt
pi_77272953
quote:
Op maandag 25 januari 2010 22:25 schreef mie_at_work het volgende:

[..]

dat is wel heel triest
Idd, dergelijke situaties kwamen vaker voor bij ICT-afdelingen, heeft me echt afgeschrokken.
Verder is het gewoon ondankbaar werk ('internet is kapot, los ff snel op').
Als iemand z'n auto kapot gaat zijn mensen alleen maar blij en dankbaar richting degene die hem maakt, als het netwerk of de PC plat ligt is het jouw schuld en werk je maar even hard door om het te repareren.

Maar goed, we dwalen een beetje af.
-
pi_92492842
Ben dus net begonnen met mijn ICT-stage en voel mij helemaal misplaatst. Dit heb ik sowieso in de weinig sociale ICT-sector en ik ben zo blij dat over een dik half jaartje ik deze opleiding kan afronden. Op school vind ik het dan nog gezellig met mensen die nog redelijk sociaal zijn maar hier is het gewoon 8 uur stilte per dag, lang leve mijn iPod. Ik tel de dagen af, bahbah!
pi_92497469
quote:
1s.gif Op woensdag 20 januari 2010 23:25 schreef FunkyHomosapien het volgende:
stage :r

onbetaalde stage :r :r :r
onebetaalde kutstage waar je niks van leert.
pi_92498516
Stage. :r Ik haat stage, vooral de stage waar ik nu zit. :r
Dat is ook de reden waarom ik ga overstappen naar een andere stage die hopelijk wel leuk is. *O* Als ik er een kan vinden tenminste. :')
pi_92500037
quote:
11s.gif Op woensdag 20 januari 2010 23:23 schreef Ritmo het volgende:
.....
Praktijkervaring doe je ook wel op met 3 dagen per week.

Medestanders? :P
Nee, want ervaring bouw je op gedurende een lange tijd en drie dagen in je leven is helemaal niks }:| .
wen er maar aan want dat is het echte leven en niet wat je op tv ziet. :r
Yvonne schreef op maandag 31 oktober 2011 @
13:59:43 in DEF SC #282 aan AchJa & Co
Vanaf hier en nu stopt het in DEF én op FOK!
Ik wil hier een normale SC zonder gebitch!
pi_92507587
Ik heb ook een hekel aan stages inderdaad. Ik ga mijn bijbaan er door kwijtraken :'( . De bijbaan waar ik het super naar mijn zin heb, altijd met plezier heenga en geweldige collega's heb. Soms skip ik zelfs colleges (die minder belangrijk zijn) om bij te kunnen springen op het werk, ik doe dat met plezier en toewijding.

Nu moet ik vanaf volgende week stage lopen bij een ander bedrijf, een hele andere sfeer en hele andere collega's. Financieel is het ook een zeer zware klap. Ik verdien nu 650 euro per maand, voor 10 uur in de week werken...op stage 40 uur per week voor maar 300 euro in de maand (na onderhandelen, ze wilde eerst maar 225 geven :') ). :'( :'( :( -O- .

Ik baal er enorm van en vind het absoluut niet leuk, zeker aangezien de bijbaan in de richting van mijn studie zit en ik er enorm veel ervaring heb opgedaan in mijn studiegebied. Een stage is dus eigenlijk niet noodzakelijk, maar het moest perse van de stagecoordinator :r . Mijn collega's balen ervan en vinden het niet tof en ikzelf ben er ook absoluut niet blij mee. Helemaal niet gemotiveerd voor stage :{ .
  Moderator dinsdag 8 februari 2011 @ 18:27:19 #66
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_92511918
Ik loop nu 4 dagen in de week stage. Werkt prima zo :) 7 maanden theoretisch en daarna afstudeerstage. Maar in principe komt het neer op een gedeelde periode wat in elkaar oploopt waardoor ik op 10 maanden stage kom.

Prima :) ! En een stagevergoeding. 7:30 - 16 stage. Onderweg van 7 - 16:45 :s)
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_92512664
Opzich niks mis met stage, maar ik kan me voorstellen dat een onbetaalde stage zeer demotiverend is. Ik vind stage over het algemeen niet echt uitdagend en wil het daarom dit jaar wat verder zoeken door eventueel in het buitenland stage te lopen. Lijkt me mooie ervaring en staat ook nog eens goed op je CV. Maarja, het regelwerk dat daarbij komt kijken is weer een nadeel. ;(
pi_92512705
Tja, stage dat was ook niet mijn favoriete onderdeel. Weinig vrije tijd, geen leuke collega's ( 40+ ) derhalve de sfeer ook erg serieus. Ik ga nu weer 2weken terug naar school en dat bevalt me toch echt een stuk beter!

Wat wel een pluspunt aan een stage is dat je eindelijk kennis maakt met de praktijk. Je komt er snel achter wat je wel en niet leuk vind. Deze ervaring kan je gebruiken in vervolgkeuzes van je studie / (toekomstig) beroepenveld.
pi_92512806
Je hebt toch zelf je stage uitgekozen? Bek houden dus.
Tussen dromen en doen staat slechts het woord 'en'
pi_92512913
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 18:48 schreef matthisl het volgende:
Een stage kan nog zo interessant klinken in de theorie, maar toch erg tegenvallen in de praktijk.
pi_92513278
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 18:48 schreef matthisl het volgende:
Inderdaad.

Waarom zoek je een suf bedrijf uit met een suffe opdracht als er ook genoeg leuke adressen zijn?

quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 18:51 schreef HenkXL het volgende:

[..]

Een stage kan nog zo interessant klinken in de theorie, maar toch erg tegenvallen in de praktijk.
Je gaat op gesprek. In dat gesprek vraag je om een rondleiding, je verdiept je in wat ze doen, voor wie en met wie, maar bovenal, je stemt je werkzaamheden en opdracht toch helder af?

Waar kan het dan nog misgaan?

Alles wat voor mij op voorhand suf lijkt, kan de tering krijgen. Geef in een gesprek ook aan wat je verwacht en hoe ze hier tegenaan kijken. Klikt het niet, jammer dan, kijken 'we' allebei verder.

In theorie leuk, vind ik wel goed gevonden trouwens. Beetje zoiets als internet daten en bij de date al vragen of ze je vriendin wil worden en er dan vanuit gaan dat het wel klikt...

Je kán geluk hebben, maar in de meeste gevallen vind je er geen tering aan, nee.
  dinsdag 8 februari 2011 @ 19:19:19 #72
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_92514069
Ik vind stage ook vaak stom. Maarja, tis wel nuttig. Ik moet trouwens 1 HEEL studiejaar 32 uur per week stage lopen ;(
pi_92514431
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 19:19 schreef Mishu het volgende:
Ik vind stage ook vaak stom. Maarja, tis wel nuttig. Ik moet trouwens 1 HEEL studiejaar 32 uur per week stage lopen ;(
Stel voor om een halve dag thuis te werken. Doel is om je output te verhogen. Laat dit zien en werk toe naar 1 tot anderhalve dag thuis werken.

Voordeel hiervan is dat je vervolgens deze uren over bijna 4 vrije volle dagen kunt verspreiden.

Mits mogelijk. Als je in een ziekenhuis patiënten moet helpen, wordt het natuurlijk een lastig verhaal.
pi_92514635
Ik heb een heerlijke stageplek en ik vind de werkzaamheden ook leuk en leerzaam.
Krijg er ook nog een aardige vergoeding voor 700+ per maand, het enige wat de stage periode minder leuk maakt zijn al die gare nietszeggende stageverslagen dat je voor school moet maken.

Je hebt niks aan die verslagen en iedereen vult maar wat in omdat het moet.
pi_92516494
Zeiken dat je dingen moet doen waar je voor studeert en die je na je studie toch moet doen :')
pi_92545554
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 20:05 schreef _Loki het volgende:
Zeiken dat je dingen moet doen waar je voor studeert en die je na je studie toch moet doen :')
Na me studie ga ik dit toch niet doen. Ik maak het voor de vorm dan maar af maar eigenlijk heb ik er helemaal niks mee, ICT. Stil zitten in een kantoor met 0 communicatie is niks voor mij. Beetje sociaal zou wel gewenst zijn.
pi_92545839
Ligt eraan wat voor stage je doet. Ik zit nu in mijn eindfase van de hbo BE. Ik heb studievertraging opgelopen door......juist stages! Een keer gestopt met stage, volgene stage gehaald, toen begonnen met afstuderen (weer gestopt) en nu bezig met nieuwe opdracht afstuderen.

En moet nog 2 vakken halen naast afstuderen. Als ik dat heb, heb ik mn papiertje
  woensdag 9 februari 2011 @ 16:32:17 #78
247161 ikke043
Skippy, the rain won`t come !
pi_92550796
Ik vind stages net prettig, geen lessen/projecten maar gewoon werk :D
Don't know where to go
But I lock and load
Shoot that sky till the moon explode
Moon explode
pi_92715776
Momenteel half jaar stage op neurochirurgie O+ Leer hier toch een stuk meer dan op school.. Maarja, dat verschilt per studie... Ik krijg overigens ook maar 1,90 per uur betaald ofzo :')
  zondag 13 februari 2011 @ 15:53:57 #80
192481 Core2
Happiness is the road
pi_92720212
Mensen die klagen over stages hebben 9 van de 10 keer een bedrijf gekozen die op een standaard lijstje staat die ze krijgen van school/uni. Ga dan gewoon zelf op zoek naar een leuk adres? Overigens wel grappig dat een ritmo topic weer uitdraait op IT bashers/falers diarree :')
pi_92721405
Ik loop nu een half jaar stage en stiekem vind ik dat wel heel leuk :D (Tot nu toe)

[ Bericht 2% gewijzigd door DutchErrorist op 13-02-2011 16:25:09 ]
Op vrijdag 22 juli 2011 00:30 schreef yvonne het volgende:
Ja DE Ik houd nog heel veel van je
pi_92723397
Zoals ik op de vorige pagina nog zei HBO Informatica te doen en hierna wat anders te gaan doen.
Nu is het zo ver, ik doe wat anders en mag volgende week op stage, heb er zin in! :D
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')