Beter kan ik het niet verwoorden... Alles wat amerika doet is slecht volgens Venezuela dusquote:Op dinsdag 19 januari 2010 22:11 schreef AryaMehr het volgende:
De mensen die dit geloven mogen van mij wel een enkeltje gekkenhuis krijgen. Venezuela kan het natuurlijk niet verkroppen dat een ''duivelstaat'' als Amerika de leiding op zich pakt om het arme Haïti enigszins wat hulp te bieden. Dat strookt natuurlijk niet met alle beschuldigingen en verwijten die Chavez doorgaans jegens Amerika uit.
Ik las vandaag dat Venezuela ook denkt dat Amerika stiekem Haïti wil overnemen. Waarom zou Amerika anders 10.000 manschappen in Haïti stationeren, aldus Chavezquote:Op dinsdag 19 januari 2010 22:12 schreef donthate het volgende:
[..]
Beter kan ik het niet verwoorden... Alles wat amerika doet is slecht volgens Venezuela dus
Die gast beschuldigd zelfs ervan dat nederland en amerika een basis op aruba hebben om ze aan te vallenquote:Op dinsdag 19 januari 2010 22:15 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Ik las vandaag dat Venezuela ook denkt dat Amerika stiekem Haïti wil overnemen. Waarom zou Amerika anders 10.000 manschappen in Haïti stationeren, aldus Chavez![]()
De tsunami was dat ook.quote:Op dinsdag 19 januari 2010 22:05 schreef Gulo het volgende:
AMSTERDAM - De aardbeving in Haïti is veroorzaakt door een experiment van de Verenigde Staten. Dat schrijft het Venezolaanse ministerie van Communicatie en Informatie.
Het ministerie baseert zich op onderzoek van de Noordelijke Russische Vloot, die vlootbewegingen van de VS in de Caribische Zee, waar Haïti ligt, zou volgen. Het Russische onderzoek heeft volgens het Venezolaanse ministerie uitgewezen dat de Amerikaanse marine met een van zijn 'aardbevingswapens' de beving teweeg heeft gebracht.
Het ministerie stelt dat de Amerikanen sinds het eind van de jaren 70 hun 'aardbevingswapens' enorm hebben verbeterd. Een van de volgende doelwitten is Iran, aldus het Venozolaanse ministerie van Communicatie en Informatie.
Bron: de telegraaf.
===============
Wat denken jullie? In eerste instantie klinkt het natuurlijk te ridicuul voor woorden, nochthans is het niet ondenkbaar dat de VSA hier toe in staat is (haarp-projecten).
Dit betekent overigens zeker niet dat ik hier in geloof hoor. Maar wat ik me afvraag is welk redelijk belang de VSA (of in ieder geval de machten daarachter) hierbij zouden kunnen hebben.
Ik hoop dat je sarcastisch bent in je post??quote:Op dinsdag 19 januari 2010 23:32 schreef Zhe-AnGeL het volgende:
[..]
De tsunami was dat ook.
Trouwens men wenste dat de sneeuw zou vertrekken in ons land omdat men hoopt op een elfstedentocht men wordt op zijn wenken bediend schijnbaar.
WTF?
Dat hoop ik ookquote:Op dinsdag 19 januari 2010 23:34 schreef Lotusss het volgende:
[..]
Ik hoop dat je sarcastisch bent in je post??
Uiteraard maar daarom spreekt het ministerie van informatie (quote:Op woensdag 20 januari 2010 08:08 schreef Bastard het volgende:
Ach waarom ook niet, maar ondanks dat degene die het zegt niet de minste is denk ik dat Amerika er meer baat bij zou hebben als het Iran was oid.
Hoe kan het toch dat als ik hier op n paar toetsjes druk ze dit aan de andere kant van de wereld kunnen lezen.quote:Op dinsdag 19 januari 2010 23:22 schreef J0kkebr0k het volgende:
Okay... voor alle HAARP gelovigen...
Hoe kan een stel antennes in Alaska haar peilen richten op een gebied duizenden kilometers verder en het epicenter van de beving precies in Port-au-prince laten ontstaan?
Ik ben benieuwd.
Of ging het per ongeluk en moest de beving ergens in de Atlantic onstaan?![]()
http://rglsun1.geol.vt.edu/HydroseismicityHomePage.htmlquote:Op dinsdag 19 januari 2010 23:22 schreef J0kkebr0k het volgende:
Okay... voor alle HAARP gelovigen...
Hoe kan een stel antennes in Alaska haar peilen richten op een gebied duizenden kilometers verder en het epicenter van de beving precies in Port-au-prince laten ontstaan?
Ik ben benieuwd.
Of ging het per ongeluk en moest de beving ergens in de Atlantic onstaan?![]()
Moet ik hier op ingaan? Ik heb in het verleden een cursus datacommunicatie en netwerken gedaanquote:Op woensdag 20 januari 2010 12:59 schreef Resonancer het volgende:
[..]
Hoe kan het toch dat als ik hier op n paar toetsjes druk ze dit aan de andere kant van de wereld kunnen lezen.![]()
[ afbeelding ]
Cursusje Haarp:
Nou het is in ieder geval geslaagdquote:'Aardbeving in Haïti was experiment VS'
Heeft het daar de afgelopen tijd veel en hard geregend? Regenseizoen valt daar naar mijn weten pas tussen mei en juli. Dus, als het daar de afgelopen tijd exteem veel geregend heeft...quote:Op woensdag 20 januari 2010 13:17 schreef mediaconsument het volgende:
[..]
http://rglsun1.geol.vt.edu/HydroseismicityHomePage.html
Oftewel door regenval zouden aardbevingen veroorzaakt kunnen worden. HAARP is oorspronkelijk dan ook bedoeld om regen naar droge gebieden te sturen en gebieden met overmatige regenval hiervan verlossen bijvoorbeeld. Verder zijn er ook verhalen dat HAARP ook de grond in gestuurd kan worden, en neem ik aan dat op grote marineschepen mobiele versies van dit wapen te vinden kunnen zijn. Heb verder eigenlijk weinig kennis over dit onderwerp.
Dit is dan ook een erg gecompliceerd verhaal, waarnaar uiteraard veel onderzoek is gedaan. De eerste aflevering van Jesse Ventura's Conspiracy Theory geeft hier een goede uitleg over.
*En wat resonancer zegt overigens.
Denk dat je cursus datacommmunactie niet echt relevant is.quote:Op woensdag 20 januari 2010 14:54 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Moet ik hier op ingaan? Ik heb in het verleden een cursus datacommunicatie en netwerken gedaan![]()
Maar goed... allemaal leuk, maar nog geloof ik er geen zak van. Dat HAARP het weer zou kunnen beïnvloeden, ala... dat het een aarbeving zou KUNNEN veroorzaken, tot daar aan toe, maar je gaat mij niet vertellen dat ze zo gericht een aardbeving op schaal 7.0 kunnen triggeren. Bovendien zal een dergelijk hoge of lage frequentie vast ook wel andere apparatuur in de wijde omgeving gestoord moeten hebben, lijkt me. Zijn daar meldingen van?
Bovendien schijnt er de laatste tijd heel veel seismische activiteit in die omgeving en op de Noord-Amerikaanse tektonische plaat te zijn. Port-au-prince ligt op een breuklijn, weet je wel, weet je niet?
quote:Taiwan satellites measured a 50% drop in ionospheric energy above the Sichuan epicenter on the day before the quake.
http://www.disclose.tv/ac(...)quake_done_by_HAARP/
Je hebt de site niet goed gelezen. Daarbij heeft Ventura in zijn serie een aantal erg goed punten naar voren gebracht. In de aflevering van het HAARP programma was het dan ook vrij duidelijk met welke beveiligingen ze daar werken, oftewel dat er iets serieus aan de hand moet zijn. Er is dan ook eens in de 2 jaar een open dag, wat mijns inziens frequenter zou zijn als ze niets te verbergen hadden.quote:Op woensdag 20 januari 2010 15:13 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Heeft het daar de afgelopen tijd veel en hard geregend? Regenseizoen valt daar naar mijn weten pas tussen mei en juli. Dus, als het daar de afgelopen tijd exteem veel geregend heeft...
En verder: Jesse VenturaToevallig heb ik die aflevering gezien. Wat een ontzettend nep en overdreven geacteerd zooitje.
Ik heb er inderdaad niet goed naar gekeken. Nu kijk ik er nogmaals naar, maar ik kan niet uit die afbeelding opmaken dat ze gericht Port-au-Prince zouden kunnen raken. Sorry, daar ben ik misschien te dom voor.quote:Op woensdag 20 januari 2010 15:46 schreef Resonancer het volgende:
[..]
Denk dat je cursus datacommmunactie niet echt relevant is.
Denk dat je de cursus niet bekeken hebt wat je weet nu nog niet of het om hoge of lage frequenties gaat.
Sterker je hebt de afbeelding niet eens goed bekeken.
Wist jij dat ze met soortgelijke apparaten met 'n vermogen van 30 wat oliebronnen hebben opgespoord?
Weet jij wat het (geschatte)officieel gepubliceerde vermogen van b.v. Haarp (is er 1 van de velen) is ?
In het geval van deze aardbeving heb ik nog geen info over verschijnselen voorafgaand aan de beving.
In China gebeurde er dit:
[..]
Ik heb die site helemaal niet gelezen.quote:Op woensdag 20 januari 2010 16:01 schreef mediaconsument het volgende:
[..]
Je hebt de site niet goed gelezen. Daarbij heeft Ventura in zijn serie een aantal erg goed punten naar voren gebracht. In de aflevering van het HAARP programma was het dan ook vrij duidelijk met welke beveiligingen ze daar werken, oftewel dat er iets serieus aan de hand moet zijn. Er is dan ook eens in de 2 jaar een open dag, wat mijns inziens frequenter zou zijn als ze niets te verbergen hadden.
Mag ik me hierbij aansluiten.quote:Op dinsdag 19 januari 2010 22:11 schreef AryaMehr het volgende:
De mensen die dit geloven mogen van mij wel een enkeltje gekkenhuis krijgen. Venezuela kan het natuurlijk niet verkroppen dat een ''duivelstaat'' als Amerika de leiding op zich pakt om het arme Haïti enigszins wat hulp te bieden. Dat strookt natuurlijk niet met alle beschuldigingen en verwijten die Chavez doorgaans jegens Amerika uit.
Keep waiting....hij is momenteel ff een adempauze van Fok aan het nemen.quote:Op woensdag 20 januari 2010 20:33 schreef Cyclonis het volgende:
*Wacht op Lambiekje om 1 of andere bizarre post te plaatsen*
Die heeft een ban, dus helaasquote:Op woensdag 20 januari 2010 20:33 schreef Cyclonis het volgende:
*Wacht op Lambiekje om 1 of andere bizarre post te plaatsen*
Ergens vind ik Lambiekje zo een legende, dat hij boven een ban zou moeten staanquote:Op woensdag 20 januari 2010 20:37 schreef ToT het volgende:
[..]
Keep waiting....hij is momenteel ff een adempauze van Fok aan het nemen.
Ben het wel een beetje met je eens. Zijn uitspraken zijn vaak zó bizar dat het -onbedoeld-grappig wordtquote:Op woensdag 20 januari 2010 20:55 schreef Cyclonis het volgende:
[..]
Ergens vind ik Lambiekje zo een legende, dat hij boven een ban zou moeten staan
Lambiekje is iemand die daadwerkelijk alles geloof wat hem maar wordt voorgeschoteld, zolang het maar inhoud dat de regering de schuldige ergens van is.quote:Op woensdag 20 januari 2010 20:58 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ben het wel een beetje met je eens. Zijn uitspraken zijn vaak zó bizar dat het -onbedoeld-grappig wordt
Dat durf ik te betwijfelen, hij heeft erg weinig vertrouwen in de reguliere media, wat ik hem niet kwalijk kan nemen eigenlijk. Ik waardeer dan ook zijn eerlijkheid, en hij weet ook goed dat hij af en toe wat door kan schieten mbt. zijn taalgebruik. Al denk ik dat dat meer een uiting van frustratie is, en ook dat kun je hem moeilijk kwalijk nemen.quote:Op woensdag 20 januari 2010 21:04 schreef Cyclonis het volgende:
[..]
Lambiekje is iemand die daadwerkelijk alles geloof wat hem maar wordt voorgeschoteld, zolang het maar inhoud dat de regering de schuldige ergens van is.
Maar intussen keihard volhouden dat iedereen anders makke schaapjes zijn
Ineens komt die conspiracy op je bord terecht, wat ga je daarmee doen?quote:
Aan de slachtoffers denken.quote:Op woensdag 20 januari 2010 21:16 schreef mediaconsument het volgende:
[..]
Ineens komt die conspiracy op je bord terecht, wat ga je daarmee doen?
linkquote:was watching the Colbert Report from a few a few days ago, And Kathleen Sebelius, (Guest on his show, Secretary of Health and Human Services), Told everyone to Donate to the American Red Cross for Haiti Relief through their Cell Phones. ($10 donation)
While I respect the situation in Haiti, and feel for the people there, I have never really trusted the Red Cross.
Too many nefarious connections, too many lost dollars, too many bad vibes...
So, instead of denigrating them, I decided to do some digging into the Red Cross.
This thread is a the story of the connections that I found:
Nou, goede informatie dat waag ik te betwijfelen. Het is meer zijn éigen interpretatie van informatie.quote:Op woensdag 20 januari 2010 21:13 schreef mediaconsument het volgende:
[..]
Dat durf ik te betwijfelen, hij heeft erg weinig vertrouwen in de reguliere media, wat ik hem niet kwalijk kan nemen eigenlijk. Ik waardeer dan ook zijn eerlijkheid, en hij weet ook goed dat hij af en toe wat door kan schieten mbt. zijn taalgebruik. Al denk ik dat dat meer een uiting van frustratie is, en ook dat kun je hem moeilijk kwalijk nemen.
Hij komt zoals ToT zegt dan ook regelmatig met goede informatie, het lijkt mij dan ook handig om wat meer daarop te concentreren dan hem elke keer als hij zijn mond opentrekt te bespringen met 3 of meer mensen. Ik heb dan ook al meerdere malen meegemaakt dat door deze omgang vaak discussies niet meer over het onderwerp gaan, maar over het onbegrip jegens lambiek. Dat vind ik erg jammer.
Ben het hiermee eensquote:Op woensdag 20 januari 2010 21:13 schreef mediaconsument het volgende:
[..]
Dat durf ik te betwijfelen, hij heeft erg weinig vertrouwen in de reguliere media, wat ik hem niet kwalijk kan nemen eigenlijk. Ik waardeer dan ook zijn eerlijkheid, en hij weet ook goed dat hij af en toe wat door kan schieten mbt. zijn taalgebruik. Al denk ik dat dat meer een uiting van frustratie is, en ook dat kun je hem moeilijk kwalijk nemen.
Hij komt zoals ToT zegt dan ook regelmatig met goede informatie, het lijkt mij dan ook handig om wat meer daarop te concentreren dan hem elke keer als hij zijn mond opentrekt te bespringen met 3 of meer mensen. Ik heb dan ook al meerdere malen meegemaakt dat door deze omgang vaak discussies niet meer over het onderwerp gaan, maar over het onbegrip jegens lambiek. Dat vind ik erg jammer.
Heb je de film "The core" al eens gezien?quote:Op woensdag 20 januari 2010 23:33 schreef Demon_Hunter het volgende:
Leuke invalshoek, hoop niet dat er überhaupt zulke wapens bestaan.
http://www.haarp.alaska.edu/haarp/cam2.htmlquote:Op woensdag 20 januari 2010 23:33 schreef Demon_Hunter het volgende:
Leuke invalshoek, hoop niet dat er überhaupt zulke wapens bestaan.
etc.quote:Op woensdag 20 januari 2010 23:51 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
http://www.haarp.alaska.edu/haarp/cam2.html
quote:1. HISCAT (International Radio Observatory, Sweden) (350 MW)
2. HAARP Gakona Alaska (110 MW)
3. EISCAT (Tromsö, Norway) (48 MW)
4. VOA (Voice of America - Delano, CA) (27 MW)
5. SURA (Radiophysical Research Institute, Nizhny Novgorod, Russia) (20 MW)
6. Arecibo (National Astronomy and Ionosphere Center, Puerto Rico) (20 MW)
7. HIPAS High Power Auroral Stimulation Observatory (UCLA Plasma Physics Lab - Fairbanks Alaska) (17 MW)
http://www.brojon.org/frontpage/bj1204.html
HAARP is toch alleen de lucht enzo.. ?quote:Op woensdag 20 januari 2010 23:51 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
http://www.haarp.alaska.edu/haarp/cam2.html
Wellicht, nog niet... Maar 'men' is er hard mee bezig. Zie ook Rusland die de weeromstandigheden boven Moskva bewust beïnvloeden.quote:Op donderdag 21 januari 2010 10:15 schreef Regal het volgende:
Dit soort dingen geloof ik niet in. Dit gaat weer iets te ver. Net als dhr. Glover zegt dat het door global warming komt. Ook onzin in mijn ogen. Niemand is sterker dan moeder natuur.
Ze zullen er wel mee bezig zijn, hoewel het nog steeds dan voor mij vaag is, maar het kan in mijn ogen gewoon niet. Het enige waar ze niet aan kunnen komen is moeder natuur. Hoe graag ze dat ook willen. Global warming omtoveren tot climate change in deze winterse periode is ook lachwekkend en zo doorzichtig als wat. De winter was nog nooit zo sterk in jaren. Het geeft aan dat ze moeder natuur nooit tegen kunnen houden.quote:Op donderdag 21 januari 2010 10:19 schreef Gulo het volgende:
[..]
Wellicht, nog niet... Maar 'men' is er hard mee bezig. Zie ook Rusland die de weeromstandigheden boven Moskva bewust beïnvloeden.
Dát geloof ik zelfs niet.quote:Op donderdag 21 januari 2010 10:25 schreef Regal het volgende:
[..]
Ze zullen er wel mee bezig zijn, maar het kan in mijn ogen gewoon niet. Het enige waar ze niet aan kunnen komen is moeder natuur. Hoe graag ze dat ook willen. Global warmin omtoveren tot climate change in deze winterse periode is ook lachwekkend. De winter was nog nooit zo sterk in jaren.
Weermanipulatie is wel degelijk aan de orde van de dag...quote:Op donderdag 21 januari 2010 10:28 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Dát geloof ik zelfs niet.
En ja, we hebben al tijden niet zo'n strenge winter gehad
Wacht maar tot de Amerikanen Nederland gaan laten aardbeven.quote:Op donderdag 21 januari 2010 11:25 schreef Drumpie het volgende:
Toen ik hoorde van de aardbeving in Haiti zat ik al gelijk te denken aan Amerika, vanwege New Orleans en de Tsunami..
Zeer treurig is dit, monsterlijke gruwelijke mensen.
Ik voel me bij elk groot nieuws steeds een stukje banger en vooral het rare idee dat er helemaal niks aan te doen is.
Ik ben nog jong en dan komen deze dingen nu, ik hoop nog op een leuke toekomst.
quote:Op donderdag 21 januari 2010 11:27 schreef Neleos het volgende:
[..]
Wacht maar tot de Amerikanen Nederland gaan laten aardbeven.
quote:Op woensdag 20 januari 2010 14:54 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Moet ik hier op ingaan? Ik heb in het verleden een cursus datacommunicatie en netwerken gedaan![]()
Maar goed... allemaal leuk, maar nog geloof ik er geen zak van. Dat HAARP het weer zou kunnen beïnvloeden, ala... dat het een aarbeving zou KUNNEN veroorzaken, tot daar aan toe, maar je gaat mij niet vertellen dat ze zo gericht een aardbeving op schaal 7.0 kunnen triggeren. Bovendien zal een dergelijk hoge of lage frequentie vast ook wel andere apparatuur in de wijde omgeving gestoord moeten hebben, lijkt me. Zijn daar meldingen van?
Bovendien schijnt er de laatste tijd heel veel seismische activiteit in die omgeving en op de Noord-Amerikaanse tektonische plaat te zijn. Port-au-prince ligt op een breuklijn, weet je wel, weet je niet?
Het gaat dan ook niet om geloven, het gaat om weten en de mogelijkheden openhouden.quote:Op donderdag 21 januari 2010 10:28 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Dát geloof ik zelfs niet.
En ja, we hebben al tijden niet zo'n strenge winter gehad
Wat een held is het toch.quote:Op donderdag 21 januari 2010 11:32 schreef Drumpie het volgende:
[..]
Het is misschien niet super uitgebreid, maar je kan op een makkelijke manier zien wat het doet.
En al het ingezamelde geld gaat naar Amerika om technologie te verbeteren.
Toevallig man!, maar ik was eerderquote:Op donderdag 21 januari 2010 11:34 schreef mediaconsument het volgende:
[..]
Het gaat dan ook niet om geloven, het gaat om weten en de mogelijkheden openhouden.
Om deze reden kan ik je dan ook aanraden.
Hierin wordt uitgelegd wat HAARP is, gaan ze er even langs en komt er ook een interview voor met de zoon van de uitvinder van HAARP welke aangeeft dat HAARP bedacht is om gebieden die door droogte werden geteisterd weer regen te geven bijvoorbeeld, wat mijns inziens erg nobel is.
Daarom kun je niet geloven wat je wil, in een wereld waar misbruik bestaat, zal ook misbruik bestaan van dergelijke machtige wapens. Het enge is dan ook dat als dit gebeurt, en de mensen die er misbruik van maken willen niet dat je weet dat ze er misbruik van maken, dan kom je dit niet te weten.
Ik bedoel, wat zou er gebeuren in de wereld, als ineens bewezen zou worden dat deze aardbevingen en tsunami's worden veroorzaakt door dit wapen? Dat zou mijns inziens namelijk erg lastig zijn mbt. het vertrouwen.
Ik was al eerder aan het typen.quote:Op donderdag 21 januari 2010 11:35 schreef Drumpie het volgende:
[..]
Toevallig man!, maar ik was eerder
Goede informatie? Blogposts, youtube filmpjes, halve waarheden over theorieen, bronnen die zichzelf tegenspreken, etc etc. En daar dan een draai aan geven. Noem je dat goed?quote:Op woensdag 20 januari 2010 21:13 schreef mediaconsument het volgende:
[..]
Dan gaan mensen zich geheel terecht afvragen waarom je een land zoals Haiti zou willen laten instorten. Er zijn daar bijna geen resources te vinden die interessant zijn, en voor de oppervlakte heeft het ook weinig zin.quote:Op donderdag 21 januari 2010 11:34 schreef mediaconsument het volgende:
[..]
Het gaat dan ook niet om geloven, het gaat om weten en de mogelijkheden openhouden.
Om deze reden kan ik je dan ook aanraden.
Hierin wordt uitgelegd wat HAARP is, gaan ze er even langs en komt er ook een interview voor met de zoon van de uitvinder van HAARP welke aangeeft dat HAARP bedacht is om gebieden die door droogte werden geteisterd weer regen te geven bijvoorbeeld, wat mijns inziens erg nobel is.
Daarom kun je niet geloven wat je wil, in een wereld waar misbruik bestaat, zal ook misbruik bestaan van dergelijke machtige wapens. Het enge is dan ook dat als dit gebeurt, en de mensen die er misbruik van maken willen niet dat je weet dat ze er misbruik van maken, dan kom je dit niet te weten.
Ik bedoel, wat zou er gebeuren in de wereld, als ineens bewezen zou worden dat deze aardbevingen en tsunami's worden veroorzaakt door dit wapen? Dat zou mijns inziens namelijk erg lastig zijn mbt. het vertrouwen.
Alsof jij ooit met goede informatie komt. Wat is goede informatie eigenlijk?quote:Op donderdag 21 januari 2010 11:39 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Goede informatie? Blogposts, youtube filmpjes, halve waarheden over theorieen, bronnen die zichzelf tegenspreken, etc etc. En daar dan een draai aan geven. Noem je dat goed?
Dan ben ik eigenlijk benieuwd naar de geschiedenis van Haïti mbt. aardbevingen. Ook een aardbeving heeft namelijk een oorzaak, en daar heb ik helaas weinig over gehoord tot op heden. Dan heb ik het nog niet gehad over de kracht van de aarbeving.quote:Op donderdag 21 januari 2010 11:40 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Dan gaan mensen zich geheel terecht afvragen waarom je een land zoals Haiti zou willen laten instorten. Er zijn daar bijna geen resources te vinden die interessant zijn, en voor de oppervlakte heeft het ook weinig zin.
Klopt, moeder natuur.quote:Op donderdag 21 januari 2010 11:45 schreef mediaconsument het volgende:
[..]
Dan ben ik eigenlijk benieuwd naar de geschiedenis van Haïti mbt. aardbevingen. Ook een aardbeving heeft namelijk een oorzaak, en daar heb ik helaas weinig over gehoord tot op heden. Dan heb ik het nog niet gehad over de kracht van de aarbeving.
Dat neemt overigens niet weg dat HAARP bestaat, en dat de techniek daarachter vrij indrukwekkend is en in verkeerde handen erg veel effect kan hebben.
Macht gaat verder dan geld verdienen of baas zijn over een grote groep mensen of een bepaald gebied. Het weer kunnen beheersen is hier een onderdeel van bijvoorbeeld, zo zijn er volgens mij nog wel meer zaken te bedenken.quote:Op donderdag 21 januari 2010 11:58 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Klopt, moeder natuur.
Aardbevingen zijn toch van alle tijden? Dus ik kan hier echt geen complot achter zoeken. Hoe kun je in vredesnaam dit soort natuurkrachten (willen) ontwikkelen? En waarom?
Wel een goed voorbeeld wat je geeft, San Francisco, is meteen het gerucht de wereld uit dat Amerika die aardbeving op Haïti veroorzaakt heeft. Want Amerika zou zoiets zichzelf niet aandoen lijkt mij.quote:Op donderdag 21 januari 2010 12:05 schreef mediaconsument het volgende:
[..]
Macht gaat verder dan geld verdienen of baas zijn over een grote groep mensen. Het weer kunnen beheersen is hier een onderdeel van bijvoorbeeld, zo zijn er volgens mij nog wel meer zaken te bedenken.
Daarbij blijft het altijd belangrijk om te kijken of er vaker aardbevingen voorkomen in gebieden waar dergelijke rampen gebeuren, de aardbevingen in San Fransisco hebben bijvoorbeeld als oorzaak een breuklijn die niet al te ver ligt. Je kunt dan ook makkelijk gaan roepen dat moeder natuur de oorzaak is, daar zal de wetenschap niet veel aan hebben denk ik. Het lijkt mij dan ook handig om schade in de toekomst te kunnen voorkomen door huizen te verstevigen bijvoorbeeld.
Oftewel kun je beter pas conclusies trekken als er wat meer bekend is, in plaats van vol ongeloof te praten over dingen die volgens mij vrij nieuw zijn voor veel mensen hier. Tot die tijd houd ik in ieder geval alle opties open en kan ik je aanraden wat meer op te gaan zoeken over HAARP, en uiteraard Jesse Ventura te kijken.![]()
Heb ik ergens gezegd dat ik goede informatie zou verspreiden?quote:Op donderdag 21 januari 2010 11:43 schreef mediaconsument het volgende:
[..]
Alsof jij ooit met goede informatie komt. Wat is goede informatie eigenlijk?
Dus je moet de strontklep maar open zetten, de strong maar opvangen en hopen dat er goud tussen zit?quote:Dat mensen jij er dan een probleem van maken dat lambiek weinig vertrouwen heeft in de maatschappij, is niet zijn probleem. Daarbij zorgen jullie er op deze manier zelf voor dat de slechte informatie meer aandacht krijgt dan de goede door hier de hele tijd over door te zagen. Het zou mijns inziens beter zijn om het dan te negeren, waardoor lambiek meer ruimte krijgt om zijn best te doen en zijn goede informatie beter zichtbaar word tussen de ruis.
Daarom vond ik het mooi dat Jesse Ventura aangaf dat China en Rusland ook veel onderzoek hebben gedaan naar dit onderwerp, en dat er een verdrag bestaat dat ze dit alleen op eigen grondgebied mogen testen. Ik neem daarom ook aan dat wij niet snel het echte verhaal te weten zullen komen.quote:Op donderdag 21 januari 2010 12:10 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Wel een goed voorbeeld wat je geeft, San Francisco, is meteen het gerucht de wereld uit dat Amerika die aardbeving op Haïti veroorzaakt heeft. Want Amerika zou zoiets zichzelf niet aandoen lijkt mij.
En je kunt je huis nog zo goed verstevigen, een zware aardbeving lacht daar om.
Ja, maar macht staat niet gelijk aan vernietiging. Daarom is het ook zo vergezocht.quote:Op donderdag 21 januari 2010 12:05 schreef mediaconsument het volgende:
[..]
Macht gaat verder dan geld verdienen of baas zijn over een grote groep mensen of een bepaald gebied. Het weer kunnen beheersen is hier een onderdeel van bijvoorbeeld, zo zijn er volgens mij nog wel meer zaken te bedenken.
Ach, er heeft tot op heden nog niemand 1 goede reden kunnen geven waarom de VS zoiets zouden testen in hun eigen achtertuin.quote:Oftewel kun je beter pas conclusies trekken als er wat meer bekend is, in plaats van vol ongeloof te praten over dingen die volgens mij vrij nieuw zijn voor veel mensen hier. Tot die tijd houd ik in ieder geval alle opties open en kan ik je aanraden wat meer op te gaan zoeken over HAARP, en uiteraard Jesse Ventura te kijken.![]()
Hoewel ik ook niet geloof dat aardbevingen door mensen veroorzaakt zijn, vind ik dit een stupide argument. Want waarom zou 'Amerika' 'zichzelf' dit niet aandoen? Er zijn genoeg voorbeelden te vinden waarvan bepaalde elementen in het Amerikaanse gezag de eigen burgers kwaad berokkend hebben.quote:Op donderdag 21 januari 2010 12:10 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Wel een goed voorbeeld wat je geeft, San Francisco, is meteen het gerucht de wereld uit dat Amerika die aardbeving op Haïti veroorzaakt heeft. Want Amerika zou zoiets zichzelf niet aandoen lijkt mij.
Dit is zo mogelijk nog stupider.quote:Op donderdag 21 januari 2010 12:15 schreef Gulo het volgende:
[..]
Hoewel ik ook niet geloof dat aardbevingen door mensen veroorzaakt zijn, vind ik dit een stupide argument. Want waarom zou 'Amerika' 'zichzelf' dit niet aandoen? Er zijn genoeg voorbeelden te vinden waarvan bepaalde elementen in het Amerikaanse gezag de eigen burgers kwaad berokkend hebben.
Waarom loop je dan te oordelen over lambiekje zijn informatie? Je kunt dit soort discussies ook negeren namelijk, net zoals je dat met lambiekjes posts kunt doen. Mensen op een dergelijke manier beoordelen komt dan ook weinig respectvol over.quote:Op donderdag 21 januari 2010 12:13 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Heb ik ergens gezegd dat ik goede informatie zou verspreiden?
Hij zal vanzelf zijn taalgebruik aan gaan passen, als hij de rust krijgt die hij verdient, net zoals iedere andere user op fok. Die andere strontklep mag ook wel dicht overigens, dat mensen op een dergelijke manier omgaan met een user als lambiekje, zegt meer over zichzelf dan over lambiekje volgens mij. Deze mensen mogen dan ook best eerlijk zijn tegenover zichzelf dat ze hun onvrede gebruiken om het andere mensen lastig te maken. Dan ga ik liever op zoek naar de oorzaak van het wantrouwen mbt. het onderwerp dat besproken word eigenlijk.quote:Dus je moet de strontklep maar open zetten, de strong maar opvangen en hopen dat er goud tussen zit?
quote:Op donderdag 21 januari 2010 12:17 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Dit is zo mogelijk nog stupider.
'In het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst.'
Het gaat niet over Lambiekje, maar over de aardbeving op Haïti.quote:Op donderdag 21 januari 2010 12:19 schreef mediaconsument het volgende:
[..]
Waarom loop je dan te oordelen over lambiekje zijn informatie? Je kunt dit soort discussies ook negeren namelijk, net zoals je dat met lambiekjes posts kunt doen. Mensen op een dergelijke manier beoordelen komt dan ook weinig respectvol over.
[..]
Hij zal vanzelf zijn taalgebruik aan gaan passen, als hij de rust krijgt die hij verdient, net zoals iedere andere user op fok. Die andere strontklep mag ook wel dicht overigens, dat mensen op een dergelijke manier omgaan met een user als lambiekje, zegt meer over zichzelf dan over lambiekje volgens mij. Deze mensen mogen dan ook best eerlijk zijn tegenover zichzelf dat ze hun onvrede gebruiken om het andere mensen lastig te maken. Dan ga ik liever op zoek naar de oorzaak van het wantrouwen mbt. het onderwerp dat besproken word eigenlijk.
Waarom zou ik dat in hemelsnaam NIET mogen doen dan?quote:Op donderdag 21 januari 2010 12:19 schreef mediaconsument het volgende:
[..]
Waarom loop je dan te oordelen over lambiekje zijn informatie?
Waarom zou ik ze negeren? Als ik met het plaatsen van 1 of 2 opmerkingen of linkjes Lambiekje zijn verhaal onderuit kan halen, waarom zou ik dat dan laten? Hij heeft me denk ik wel 10 keer uitgemaakt voor dom ipv mij te negeren, dus ga nou niet met je beschuldigende vingertje wijzen naar de omstanders van Lambiekje. Lambiekje is zelf 100% verantwoordelijk voor het niet al te rooskleurige beeld wat mensen van hem hebben.quote:Je kunt dit soort discussies ook negeren namelijk, net zoals je dat met lambiekjes posts kunt doen. Mensen op een dergelijke manier beoordelen komt dan ook weinig respectvol over.
Hoe lang loop je hier al mee? Ik zit hier nu al een jaar of 7, en geloof me, hij zal niet matigen, dat doen alle geloofsfundi`s namelijk niet als ze menen gelijk te hebben.quote:Hij zal vanzelf zijn taalgebruik aan gaan passen, als hij de rust krijgt die hij verdient, net zoals iedere andere user op fok.
Hoezo? Lambiekje is een makkelijk doelwit, hij post bronnen zonder te lezen, wordt er vervolgens op gewezen, en dan zijn wij de boeman? Dacht het niet he. Als je informatie plaatst moet je het ook verifieren, dat weet zelfs jij. Beetje kansloos om dat anderen aan te gaan rekenen.quote:Die andere strontklep mag ook wel dicht overigens, dat mensen op een dergelijke manier omgaan met een user als lambiekje, zegt meer over zichzelf dan over lambiekje volgens mij.
Onvrede? Alsof er mensen zijn die uit onvrede posten. Je doet net alsof het een complot is, maar dat is het niet. Lets face it, Lambiekje heeft gewoon een probleem met dit discussieforum. Sterker nog, hij heeft een probleem met discussieren.quote:Deze mensen mogen dan ook best eerlijk zijn tegenover zichzelf dat ze hun onvrede gebruiken om het andere mensen lastig te maken. Dan ga ik liever op zoek naar de oorzaak van het wantrouwen mbt. het onderwerp dat besproken word eigenlijk.
Dat doe ik. Jouw vergelijking loopt mank.quote:Op donderdag 21 januari 2010 12:23 schreef Gulo het volgende:
[..]
* Gulo zucht![]()
Doe eens normaal en leer lezen.
Dat heb ik ook nergens gezegd. Wat ik wel weet is dat een dergelijke macht in verkeerde handen voor veel vernietiging kan zorgen. Daarom laat ik deze mogelijkheid ook open. Ben benieuwd of we hier nog ooit meer over te weten komen namelijk.quote:Op donderdag 21 januari 2010 12:14 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ja, maar macht staat niet gelijk aan vernietiging. Daarom is het ook zo vergezocht.
Atoombommen zijn bijvoorbeeld regelmatig getest, ook op Amerikaans grondgebied zelf.quote:Ach, er heeft tot op heden nog niemand 1 goede reden kunnen geven waarom de VS zoiets zouden testen in hun eigen achtertuin.
Misschien.quote:Op donderdag 21 januari 2010 12:27 schreef mediaconsument het volgende:
[..]
Dat heb ik ook nergens gezegd. Wat ik wel weet is dat een dergelijke macht in verkeerde handen voor veel vernietiging kan zorgen. Daarom laat ik deze mogelijkheid ook open. Ben benieuwd of we hier nog ooit meer over te weten komen namelijk.
Atoombommen maakten niet 200.000 slachtoffers, dat is natuurlijk wel een verschil.quote:Atoombommen zijn bijvoorbeeld regelmatig getest, ook op Amerikaans grondgebied zelf.
http://en.wikipedia.org/wiki/File:Nuclear_use_locations_world_map.PNG
We kennen de invloed van atoombommen op hun omgeving dan ook.
Oftewel weten we niet wat er aan de hand is, en kunnen we het HAARP verhaal net zoals moeder natuur niet uitsluiten.
Hmm, jij leest het anders dan dat ik bedoel. Als ik mijn eigen post nogmaals lees, snap ik ook niet hoe je tot deze conclusie komt. Ik stel namelijk nergens dat dat "nu ook vast zo zou zijn".quote:Op donderdag 21 januari 2010 12:26 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Dat doe ik. Jouw vergelijking loopt mank.
'Ja maar vroeger deden ze hun burgers ook zulke dingen aan, dus zal het nu vast ook zo zijn'.
Das toch een redenering met een behoorlijk gat erin.
Ja, in de woestijn. Natuurlijk testen ze die in eigen land. Maar niet in San Francisco waar zoveel mensen wonen.quote:Op donderdag 21 januari 2010 12:27 schreef mediaconsument het volgende:
[..]
Dat heb ik ook nergens gezegd. Wat ik wel weet is dat een dergelijke macht in verkeerde handen voor veel vernietiging kan zorgen. Daarom laat ik deze mogelijkheid ook open. Ben benieuwd of we hier nog ooit meer over te weten komen namelijk.
[..]
Atoombommen zijn bijvoorbeeld regelmatig getest, ook op Amerikaans grondgebied zelf.
http://en.wikipedia.org/wiki/File:Nuclear_use_locations_world_map.PNG
We kennen de invloed van atoombommen op hun omgeving dan ook.
Oftewel weten we niet wat er aan de hand is, en kunnen we het HAARP verhaal net zoals moeder natuur niet uitsluiten.
Daarom denk je ook dat jij beter bent dan hem, jij weet namelijk alles, daarom kun je alles beoordelen.quote:Op donderdag 21 januari 2010 12:25 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Waarom zou ik dat in hemelsnaam NIET mogen doen dan?
[..]
Waarom zou ik ze negeren? Als ik met het plaatsen van 1 of 2 opmerkingen of linkjes Lambiekje zijn verhaal onderuit kan halen, waarom zou ik dat dan laten? Hij heeft me denk ik wel 10 keer uitgemaakt voor dom ipv mij te negeren, dus ga nou niet met je beschuldigende vingertje wijzen naar de omstanders van Lambiekje. Lambiekje is zelf 100% verantwoordelijk voor het niet al te rooskleurige beeld wat mensen van hem hebben.
[..]
Hoe lang loop je hier al mee? Ik zit hier nu al een jaar of 7, en geloof me, hij zal niet matigen, dat doen alle geloofsfundi`s namelijk niet als ze menen gelijk te hebben.
[..]
Hoezo? Lambiekje is een makkelijk doelwit, hij post bronnen zonder te lezen, wordt er vervolgens op gewezen, en dan zijn wij de boeman? Dacht het niet he. Als je informatie plaatst moet je het ook verifieren, dat weet zelfs jij. Beetje kansloos om dat anderen aan te gaan rekenen.
[..]
Onvrede? Alsof er mensen zijn die uit onvrede posten. Je doet net alsof het een complot is, maar dat is het niet. Lets face it, Lambiekje heeft gewoon een probleem met dit discussieforum. Sterker nog, hij heeft een probleem met discussieren.
Waarom zeg je nu San Fransisco? Of heb je mijn vorige posts niet goed begrepen?quote:Op donderdag 21 januari 2010 12:31 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ja, in de woestijn. Natuurlijk testen ze die in eigen land. Maar niet in San Francisco waar zoveel mensen wonen.
Stupide?quote:Op donderdag 21 januari 2010 12:15 schreef Gulo het volgende:
[..]
Hoewel ik ook niet geloof dat aardbevingen door mensen veroorzaakt zijn, vind ik dit een stupide argument. Want waarom zou 'Amerika' 'zichzelf' dit niet aandoen? Er zijn genoeg voorbeelden te vinden waarvan bepaalde elementen in het Amerikaanse gezag de eigen burgers kwaad berokkend hebben.
Zeg ik dat ergens danquote:Op donderdag 21 januari 2010 12:32 schreef mediaconsument het volgende:
[..]
Daarom denk je ook dat jij beter bent dan hem, jij weet namelijk alles, daarom kun je alles beoordelen.
Als iets me niet boeit zou ik het niet lezen he.quote:De informatie die hij geeft boeit je namelijk niet, zoals je duidelijk aangeeft.
Ik weet niet of je bekend bent met het spreekwoord: Don't shoot the messenger?
Ja, dat vind ik ook van Lambiekje. Als je zijn theorieeen niet gelooft ben je een domme slaaf van het systeem.quote:Maargoed, genoeg gezever weer. Vind het een beetje erg slap om zo met mensen om te gaan.
Dat zal het zijn.quote:Op donderdag 21 januari 2010 12:33 schreef mediaconsument het volgende:
[..]
Waarom zeg je nu San Fransisco? Of heb je mijn vorige posts niet goed begrepen?
Ok, duidelijkquote:Op donderdag 21 januari 2010 12:31 schreef Gulo het volgende:
[..]
Hmm, jij leest het anders dan dat ik bedoel. Als ik mijn eigen post nogmaals lees, snap ik ook niet hoe je tot deze conclusie komt. Ik stel namelijk nergens dat dat "nu ook vast zo zou zijn".
Je doet het nu overkomen als ik het als argument gebruik om de door de Venezolaanse ministerie gecommuniceerde theorie te onderschrijven.
Dit is geenszins het geval. Ik stel alleen dat het door Lavenderr aangedragen argument niet valide is.
Je zegt net wel dat je verantwoordelijk bent voor hoe je overkomt. En zo kom je op mij over. Bedoel er verder weinig mee eigenlijk.quote:
Wat maakt zijn mening jou nou uit? Dat jij je daardoor aangesproken voelt, zegt meer over jou dan over hem. Ik heb hem al meerdere malen betrapt op het geven van interessante links en goede ideeën, des te meer omdat ik me niet laat afleiden door wat hij in het algemeen zegt mbt. schapen en geloven etc. Ik kan zijn standpunt dan ook goed begrijpen en kan het hem niet kwalijk nemen dat hij soms dergelijk gefrustreerd overkomt. Verder heb ik eigenlijk weinig van doen met hem.quote:Ja, dat vind ik ook van Lambiekje. Als je zijn theorieeen niet gelooft ben je een domme slaaf van het systeem.
Ik vind het nobel dat je het voor hem opneemt, maar je moet niet blind zijn voor zijn eigen gedrag.
quote:Op donderdag 21 januari 2010 11:45 schreef mediaconsument het volgende:
[..]
Dan ben ik eigenlijk benieuwd naar de geschiedenis van Haïti mbt. aardbevingen. Ook een aardbeving heeft namelijk een oorzaak, en daar heb ik helaas weinig over gehoord tot op heden. Dan heb ik het nog niet gehad over de kracht van de aarbeving.
Dat neemt overigens niet weg dat HAARP bestaat, en dat de techniek daarachter vrij indrukwekkend is en in verkeerde handen erg veel effect kan hebben.
http://www.msnbc.msn.com/id/34842469quote:How rare was the Haiti earthquake?
The Caribbean isn't exactly a hot zone for earthquakes, but they're not unheard of in the region.
Yesterday's earthquake was one of the largest ever to hit the area — the last time an earthquake this strong struck Haiti was in the 18th century.
Haiti takes up about half of the island of Hispaniola, while the Dominican Republic lies on the other side. In 1946, an 8.0-magnitude earthquake shook Samana, in the Dominican Republic, causing about 100 fatalities. The recent quake will likely have a much greater casualty toll because it hit a more densely populated region.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |