abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_77030790
AMSTERDAM - De aardbeving in Haïti is veroorzaakt door een experiment van de Verenigde Staten. Dat schrijft het Venezolaanse ministerie van Communicatie en Informatie.

Het ministerie baseert zich op onderzoek van de Noordelijke Russische Vloot, die vlootbewegingen van de VS in de Caribische Zee, waar Haïti ligt, zou volgen. Het Russische onderzoek heeft volgens het Venezolaanse ministerie uitgewezen dat de Amerikaanse marine met een van zijn 'aardbevingswapens' de beving teweeg heeft gebracht.

Het ministerie stelt dat de Amerikanen sinds het eind van de jaren 70 hun 'aardbevingswapens' enorm hebben verbeterd. Een van de volgende doelwitten is Iran, aldus het Venozolaanse ministerie van Communicatie en Informatie.

Bron: de telegraaf.

===============

Wat denken jullie? In eerste instantie klinkt het natuurlijk te ridicuul voor woorden, nochthans is het niet ondenkbaar dat de VSA hier toe in staat is (haarp-projecten).

Dit betekent overigens zeker niet dat ik hier in geloof hoor. Maar wat ik me afvraag is welk redelijk belang de VSA (of in ieder geval de machten daarachter) hierbij zouden kunnen hebben.
  dinsdag 19 januari 2010 @ 22:07:58 #2
280358 donthate
Aandachtsgeilurt
pi_77030908
omg is het weer zo ver met die doemdenkers.. waarom zouden ze dit doen
pi_77030950
its the truth.
Op zaterdag 28 mei 2011 23:32 schreef ghettofred het volgende:
Ik wil ooit nog is gewoon mijn hand uithalen en dan zo in de borsten knijpen.
Ze kunnen niet boos worden, immers zitten ze op het werk.
  dinsdag 19 januari 2010 @ 22:09:54 #4
127809 SuperrrTuxxx
Zwerver met een wekker
pi_77031012
Ze zijn er gek genoeg voor.
Heddegijdagezeedgehadjamindedawerkelukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan.
Don't you ever get stuck in the sky when you're high?
pi_77031032
Waar blijft eigenlijk de hulp van Chavez voor Haïti ?
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
  dinsdag 19 januari 2010 @ 22:11:10 #6
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_77031083
De mensen die dit geloven mogen van mij wel een enkeltje gekkenhuis krijgen. Venezuela kan het natuurlijk niet verkroppen dat een ''duivelstaat'' als Amerika de leiding op zich pakt om het arme Haïti enigszins wat hulp te bieden. Dat strookt natuurlijk niet met alle beschuldigingen en verwijten die Chavez doorgaans jegens Amerika uit.
  dinsdag 19 januari 2010 @ 22:12:19 #7
280358 donthate
Aandachtsgeilurt
pi_77031145
quote:
Op dinsdag 19 januari 2010 22:11 schreef AryaMehr het volgende:
De mensen die dit geloven mogen van mij wel een enkeltje gekkenhuis krijgen. Venezuela kan het natuurlijk niet verkroppen dat een ''duivelstaat'' als Amerika de leiding op zich pakt om het arme Haïti enigszins wat hulp te bieden. Dat strookt natuurlijk niet met alle beschuldigingen en verwijten die Chavez doorgaans jegens Amerika uit.
Beter kan ik het niet verwoorden... Alles wat amerika doet is slecht volgens Venezuela dus
  dinsdag 19 januari 2010 @ 22:15:06 #8
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_77031286
quote:
Op dinsdag 19 januari 2010 22:12 schreef donthate het volgende:

[..]

Beter kan ik het niet verwoorden... Alles wat amerika doet is slecht volgens Venezuela dus
Ik las vandaag dat Venezuela ook denkt dat Amerika stiekem Haïti wil overnemen. Waarom zou Amerika anders 10.000 manschappen in Haïti stationeren, aldus Chavez
pi_77031427
Aldus dezelfde mensen die zeggen dat de playstation naar de hel leidt.

dinsdag 19 januari 2010 @ 22:18:54 #10
280358 donthate
Aandachtsgeilurt
pi_77031496
quote:
Op dinsdag 19 januari 2010 22:15 schreef AryaMehr het volgende:

[..]

Ik las vandaag dat Venezuela ook denkt dat Amerika stiekem Haïti wil overnemen. Waarom zou Amerika anders 10.000 manschappen in Haïti stationeren, aldus Chavez
Die gast beschuldigd zelfs ervan dat nederland en amerika een basis op aruba hebben om ze aan te vallen
pi_77031952
Aan de dominante aanwezigheid van Amerikaanse troepen in volledige gevechtsuitrusting te zien, lijkt het verdacht veel op een invasie.

Maar een aardbevingswapen....
pi_77034569
19-01-2010

Drie oorzaken voor de vele slachtoffers op Haïti

Volgens de Verenigde Naties is de omvang van de ramp op Haïti zo groot, omdat het getroffen gebied dichtbevolkt is. Maar er zijn meer oorzaken. Daarnaast kan de aardschok van vorige week de eerste zijn van een reeks bevingen in het Caribisch gebied.

Dat zeggen geologen tegen het wetenschappelijk tijdschrift New Scientist.

Veel gebouwen waren van beton, dat bleek catastrofaal.

In de eerste plaats heeft de ondiepe bron van de aardbeving bijgedragen aan de verwoestende werking. Het epicentrum lag dicht onder het oppervlak. Daardoor kwamen de primaire, waarschuwende golven en de krachtige, afschuivende golven bijna op hetzelfde moment kwamen.

Ondiepe bron
'Met diepe aardbevingen arriveren de primaire golven als eerste. Die waarschuwen vervolgens voor de afschuivende golven, die de grond van links naar rechts laten schudden,’ zegt Uri ten Brink van de US Geological Enquête in Woods Hole, Massachusetts. Ten Brink is expert op gebied van aardbevingen in de Caraïben.

Door de ondiepe bron van de beving hadden mensen dus geen tijd om gebouwen uit te vluchten.

Aardschokken
De tweede oorzaak is dat Port-au-Prince, de hoofdstad van Haïti, niet gebouwd is op stevige rotsgrond, maar op een zachte soort aarde. Die bodemstructuur stort in bij aardschokken.

Het beton waar veel gebouwen van gemaakt zijn, dragen de wetenschappers als laatste reden aan voor de enorme omvang van de ramp. 'De gebouwen waren broos en hadden geen flexibiliteit, dat is catastrofaal bij een aardbeving,’ zegt Ian Main, een seismoloog aan de Universiteit van Edinburgh, Groot-Brittannië.

Seismische energie
Geologen waarschuwen voor meer aardschokken, omdat niet alle opgehoopte seismische energie werd uitgebracht bij de beving vorige week.

Door Frederique Dormaar

(Elsevier)
Death Makes Angels of us all
And gives us wings where we had shoulders
Smooth as raven' s claws...
pi_77034612
JA HET IS EEN COMPLOT IEDEREEN IS ERBIJ BETROKKEN OF JE NU WIL OF NIET !!!!11
pi_77035020
Okay... voor alle HAARP gelovigen...

Hoe kan een stel antennes in Alaska haar peilen richten op een gebied duizenden kilometers verder en het epicenter van de beving precies in Port-au-prince laten ontstaan?

Ik ben benieuwd.

Of ging het per ongeluk en moest de beving ergens in de Atlantic onstaan?

[ Bericht 26% gewijzigd door #ANONIEM op 19-01-2010 23:31:31 ]
  dinsdag 19 januari 2010 @ 23:28:56 #15
88561 Lotusss
Queen of Topic Kill
pi_77035327
It's official: Chavez has gone mad.

Als je maar blijft denken dat de "kapitalistische" wereld je weg wil hebben en je doet zulke uitspraken, dan werk je dus mee aan een self-fulfilling prophecy. Zonde voor de Venezuelaanse bevolking...
-----------------------------------------------------
So happy to show us, I ate the lotus
... and I feel fine.
  dinsdag 19 januari 2010 @ 23:32:02 #16
277031 Zhe-AnGeL
Ikke ist lievt
pi_77035467
quote:
Op dinsdag 19 januari 2010 22:05 schreef Gulo het volgende:
AMSTERDAM - De aardbeving in Haïti is veroorzaakt door een experiment van de Verenigde Staten. Dat schrijft het Venezolaanse ministerie van Communicatie en Informatie.

Het ministerie baseert zich op onderzoek van de Noordelijke Russische Vloot, die vlootbewegingen van de VS in de Caribische Zee, waar Haïti ligt, zou volgen. Het Russische onderzoek heeft volgens het Venezolaanse ministerie uitgewezen dat de Amerikaanse marine met een van zijn 'aardbevingswapens' de beving teweeg heeft gebracht.

Het ministerie stelt dat de Amerikanen sinds het eind van de jaren 70 hun 'aardbevingswapens' enorm hebben verbeterd. Een van de volgende doelwitten is Iran, aldus het Venozolaanse ministerie van Communicatie en Informatie.

Bron: de telegraaf.

===============

Wat denken jullie? In eerste instantie klinkt het natuurlijk te ridicuul voor woorden, nochthans is het niet ondenkbaar dat de VSA hier toe in staat is (haarp-projecten).

Dit betekent overigens zeker niet dat ik hier in geloof hoor. Maar wat ik me afvraag is welk redelijk belang de VSA (of in ieder geval de machten daarachter) hierbij zouden kunnen hebben.
De tsunami was dat ook.

Trouwens men wenste dat de sneeuw zou vertrekken in ons land omdat men hoopt op een elfstedentocht men wordt op zijn wenken bediend schijnbaar.

WTF?
Snollebolt
  dinsdag 19 januari 2010 @ 23:34:03 #17
88561 Lotusss
Queen of Topic Kill
pi_77035559
quote:
Op dinsdag 19 januari 2010 23:32 schreef Zhe-AnGeL het volgende:

[..]

De tsunami was dat ook.

Trouwens men wenste dat de sneeuw zou vertrekken in ons land omdat men hoopt op een elfstedentocht men wordt op zijn wenken bediend schijnbaar.

WTF?
Ik hoop dat je sarcastisch bent in je post??
-----------------------------------------------------
So happy to show us, I ate the lotus
... and I feel fine.
  dinsdag 19 januari 2010 @ 23:37:17 #18
280358 donthate
Aandachtsgeilurt
pi_77035701
quote:
Op dinsdag 19 januari 2010 23:34 schreef Lotusss het volgende:

[..]

Ik hoop dat je sarcastisch bent in je post??
Dat hoop ik ook
  dinsdag 19 januari 2010 @ 23:38:45 #19
58548 pisnicht
dead girls can`t say no
pi_77035774
Aardbevingswapens
To most Christians, the Bible is like a software license. Nobody actually reads it. They just scroll down to the bottom and click "I agree."
#allmightygod
pi_77035780
Ze zetten HAARP in om de sneeuw in NL te laten verdwijnen
pi_77036493
Zonder bizarre wapens vinden er ook wel natuurrampen plaats.
pi_77036631
Gelukkig hebben ze het wapen gebruikt tegen Haiti, de grootste vijand die de wereldvrede ooit heeft gekend!
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
  woensdag 20 januari 2010 @ 08:08:51 #23
8372 Bastard
Persona non grata
pi_77040956
Ach waarom ook niet, maar ondanks dat degene die het zegt niet de minste is denk ik dat Amerika er meer baat bij zou hebben als het Iran was oid.
The truth was in here.
pi_77041324
Het wordt tijd dat er eens een einde wordt gemaakt aan de idioterie van Chavez. Zo langzamerhand wordt hij een ernstige bedreiging voor de stabiliteit in midden en zuid amerika. Wat een idiote theorie
Juin uit Eigen Tuin!
pi_77042305
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 08:08 schreef Bastard het volgende:
Ach waarom ook niet, maar ondanks dat degene die het zegt niet de minste is denk ik dat Amerika er meer baat bij zou hebben als het Iran was oid.
Uiteraard maar daarom spreekt het ministerie van informatie ( ) ook van een experiment. Volgens hen zal het dus wel een oefening zijn t.a.v. wat ze Iran aan willen doen.

Nou ja, ik geloof het ook niet. Feit is wel dat de populariteit van Obama en de VSA behoorlijk gestegen is na de aardbeving in Haïti. Dat zal Chavez wel dwars zitten.
pi_77049044
quote:
Op dinsdag 19 januari 2010 23:22 schreef J0kkebr0k het volgende:

Hoe kan een stel antennes in Alaska haar peilen richten op een gebied duizenden kilometers verder en het epicenter van de beving precies in Port-au-prince laten ontstaan?

Ik ben benieuwd.

Hoe kan het toch dat als ik hier op n paar toetsjes druk ze dit aan de andere kant van de wereld kunnen lezen.

Cursusje Haarp:

We must guard against the aquisition of unwarranted influence, whether sought or unsought, by the military-industrial complex.
We must never let the weight of this combination endanger our liberties or democratic processes.
Eisenhower1961.
pi_77049745
quote:
Op dinsdag 19 januari 2010 23:22 schreef J0kkebr0k het volgende:

Ik ben benieuwd.

http://rglsun1.geol.vt.edu/HydroseismicityHomePage.html

Oftewel door regenval zouden aardbevingen veroorzaakt kunnen worden. HAARP is oorspronkelijk dan ook bedoeld om regen naar droge gebieden te sturen en gebieden met overmatige regenval hiervan verlossen bijvoorbeeld. Verder zijn er ook verhalen dat HAARP ook de grond in gestuurd kan worden, en neem ik aan dat op grote marineschepen mobiele versies van dit wapen te vinden kunnen zijn. Heb verder eigenlijk weinig kennis over dit onderwerp.

Dit is dan ook een erg gecompliceerd verhaal, waarnaar uiteraard veel onderzoek is gedaan. De eerste aflevering van Jesse Ventura's Conspiracy Theory geeft hier een goede uitleg over.

*En wat resonancer zegt overigens.
As your walls tumble down, they crack into a smile, and the illumination of self shines through.
pi_77053865
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 12:59 schreef Resonancer het volgende:

[..]

Hoe kan het toch dat als ik hier op n paar toetsjes druk ze dit aan de andere kant van de wereld kunnen lezen.

[ afbeelding ]

Cursusje Haarp:

Moet ik hier op ingaan? Ik heb in het verleden een cursus datacommunicatie en netwerken gedaan

Maar goed... allemaal leuk, maar nog geloof ik er geen zak van. Dat HAARP het weer zou kunnen beïnvloeden, ala... dat het een aarbeving zou KUNNEN veroorzaken, tot daar aan toe, maar je gaat mij niet vertellen dat ze zo gericht een aardbeving op schaal 7.0 kunnen triggeren. Bovendien zal een dergelijk hoge of lage frequentie vast ook wel andere apparatuur in de wijde omgeving gestoord moeten hebben, lijkt me. Zijn daar meldingen van?

Bovendien schijnt er de laatste tijd heel veel seismische activiteit in die omgeving en op de Noord-Amerikaanse tektonische plaat te zijn. Port-au-prince ligt op een breuklijn, weet je wel, weet je niet?
pi_77054382
quote:
'Aardbeving in Haïti was experiment VS'
Nou het is in ieder geval geslaagd !
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_77054698
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 13:17 schreef mediaconsument het volgende:

[..]

http://rglsun1.geol.vt.edu/HydroseismicityHomePage.html

Oftewel door regenval zouden aardbevingen veroorzaakt kunnen worden. HAARP is oorspronkelijk dan ook bedoeld om regen naar droge gebieden te sturen en gebieden met overmatige regenval hiervan verlossen bijvoorbeeld. Verder zijn er ook verhalen dat HAARP ook de grond in gestuurd kan worden, en neem ik aan dat op grote marineschepen mobiele versies van dit wapen te vinden kunnen zijn. Heb verder eigenlijk weinig kennis over dit onderwerp.

Dit is dan ook een erg gecompliceerd verhaal, waarnaar uiteraard veel onderzoek is gedaan. De eerste aflevering van Jesse Ventura's Conspiracy Theory geeft hier een goede uitleg over.

*En wat resonancer zegt overigens.
Heeft het daar de afgelopen tijd veel en hard geregend? Regenseizoen valt daar naar mijn weten pas tussen mei en juli. Dus, als het daar de afgelopen tijd exteem veel geregend heeft...

En verder: Jesse Ventura Toevallig heb ik die aflevering gezien. Wat een ontzettend nep en overdreven geacteerd zooitje.
pi_77055547
High frequency Active Auroral Research Program.

Ze kunnen mikken door de radiogolven via de ionosfeer (of iets dergelijks) te verplaatsen.
pi_77055868
Bepaalde mensen zien dit soort bezigheden als offer ritueel. Believe it or not.
pi_77056227
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 14:54 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Moet ik hier op ingaan? Ik heb in het verleden een cursus datacommunicatie en netwerken gedaan

Maar goed... allemaal leuk, maar nog geloof ik er geen zak van. Dat HAARP het weer zou kunnen beïnvloeden, ala... dat het een aarbeving zou KUNNEN veroorzaken, tot daar aan toe, maar je gaat mij niet vertellen dat ze zo gericht een aardbeving op schaal 7.0 kunnen triggeren. Bovendien zal een dergelijk hoge of lage frequentie vast ook wel andere apparatuur in de wijde omgeving gestoord moeten hebben, lijkt me. Zijn daar meldingen van?

Bovendien schijnt er de laatste tijd heel veel seismische activiteit in die omgeving en op de Noord-Amerikaanse tektonische plaat te zijn. Port-au-prince ligt op een breuklijn, weet je wel, weet je niet?
Denk dat je cursus datacommmunactie niet echt relevant is.
Denk dat je de cursus niet bekeken hebt wat je weet nu nog niet of het om hoge of lage frequenties gaat.
Sterker je hebt de afbeelding niet eens goed bekeken.

Wist jij dat ze met soortgelijke apparaten met 'n vermogen van 30 wat oliebronnen hebben opgespoord?
Weet jij wat het (geschatte)officieel gepubliceerde vermogen van b.v. Haarp (is er 1 van de velen) is ?

In het geval van deze aardbeving heb ik nog geen info over verschijnselen voorafgaand aan de beving.
In China gebeurde er dit:
quote:
Taiwan satellites measured a 50% drop in ionospheric energy above the Sichuan epicenter on the day before the quake.

http://www.disclose.tv/ac(...)quake_done_by_HAARP/
We must guard against the aquisition of unwarranted influence, whether sought or unsought, by the military-industrial complex.
We must never let the weight of this combination endanger our liberties or democratic processes.
Eisenhower1961.
  woensdag 20 januari 2010 @ 15:48:04 #34
274528 Twizu
Is al zindelijk!
pi_77056283
Open je ogen!
Kiva FOK-team #8 Waar geld echt goed doet!
[b]Op zaterdag 26 juni 2010 18:48 schreef vosss het volgende:[/b]
6 eien
pi_77056769
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 15:13 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Heeft het daar de afgelopen tijd veel en hard geregend? Regenseizoen valt daar naar mijn weten pas tussen mei en juli. Dus, als het daar de afgelopen tijd exteem veel geregend heeft...

En verder: Jesse Ventura Toevallig heb ik die aflevering gezien. Wat een ontzettend nep en overdreven geacteerd zooitje.
Je hebt de site niet goed gelezen. Daarbij heeft Ventura in zijn serie een aantal erg goed punten naar voren gebracht. In de aflevering van het HAARP programma was het dan ook vrij duidelijk met welke beveiligingen ze daar werken, oftewel dat er iets serieus aan de hand moet zijn. Er is dan ook eens in de 2 jaar een open dag, wat mijns inziens frequenter zou zijn als ze niets te verbergen hadden.

Er kwam overigens ook naar voren dat dit door meerdere landen is onderzocht, en dat er zelfs een verdrag zou bestaan dat ze deze zaken alleen op eigen grondgebied testen. We weten dan ook hoeveel de VS zich aantrekt van verdragen en resoluties.
As your walls tumble down, they crack into a smile, and the illumination of self shines through.
pi_77057114
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 15:46 schreef Resonancer het volgende:

[..]

Denk dat je cursus datacommmunactie niet echt relevant is.
Denk dat je de cursus niet bekeken hebt wat je weet nu nog niet of het om hoge of lage frequenties gaat.
Sterker je hebt de afbeelding niet eens goed bekeken.

Wist jij dat ze met soortgelijke apparaten met 'n vermogen van 30 wat oliebronnen hebben opgespoord?
Weet jij wat het (geschatte)officieel gepubliceerde vermogen van b.v. Haarp (is er 1 van de velen) is ?

In het geval van deze aardbeving heb ik nog geen info over verschijnselen voorafgaand aan de beving.
In China gebeurde er dit:
[..]

Ik heb er inderdaad niet goed naar gekeken. Nu kijk ik er nogmaals naar, maar ik kan niet uit die afbeelding opmaken dat ze gericht Port-au-Prince zouden kunnen raken. Sorry, daar ben ik misschien te dom voor.

Over die aardbeving in China: Leuke bron. http://www.disclose.tv
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 16:01 schreef mediaconsument het volgende:

[..]

Je hebt de site niet goed gelezen. Daarbij heeft Ventura in zijn serie een aantal erg goed punten naar voren gebracht. In de aflevering van het HAARP programma was het dan ook vrij duidelijk met welke beveiligingen ze daar werken, oftewel dat er iets serieus aan de hand moet zijn. Er is dan ook eens in de 2 jaar een open dag, wat mijns inziens frequenter zou zijn als ze niets te verbergen hadden.
Ik heb die site helemaal niet gelezen.

Overigens vond ik die HAARP lokatie helemaal niet goed beveiligd. Met wat meer moeite had men zo het terrein opgekomen om te constateren dat er alleen antennes staan. Wat men al wist, want men kon er gewoon met een heli bij in de buurt komen. Ik heb geen onderscheppende straaljagers gezien.

Eens in de 2 jaar een open dag lijkt me meer dan genoeg. Er is daar namelijk niets boeiends te zien.

Overigens: Volgens deze site was HAARP 10, 11 en 12 januari zeer actief. Hetgeen zelden lijkt voor te komen.

http://www.grenswetenschap.nl/blogs/HAARP-en-Haiti-%5BPoll%5D/

Dus toch

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 20-01-2010 16:18:54 ]
pi_77067795
quote:
Op dinsdag 19 januari 2010 22:11 schreef AryaMehr het volgende:
Mag ik me hierbij aansluiten.

Hoe verzínt men dit toch weer. Je zou er om moeten lachen als het niet zo krankzinnig is.
En Amerika maar helpen. Ik zou meteen de hulp stopzetten.

Geen enkele goede daad blijft onbestraft.
pi_77068078
*Wacht op Lambiekje om 1 of andere bizarre post te plaatsen*
An unstable system is a system that is not stable
pi_77068320
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 20:33 schreef Cyclonis het volgende:
Keep waiting....hij is momenteel ff een adempauze van Fok aan het nemen.
  woensdag 20 januari 2010 @ 20:38:19 #40
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_77068338
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 20:33 schreef Cyclonis het volgende:
Die heeft een ban, dus helaas

Wat een theorie weer. Er kan ook niets meer gebeuren of er hangt weer direct een complot aan vast...
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
pi_77069326
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 20:37 schreef ToT het volgende:

[..]

Keep waiting....hij is momenteel ff een adempauze van Fok aan het nemen.
Ergens vind ik Lambiekje zo een legende, dat hij boven een ban zou moeten staan
pi_77069482
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 20:55 schreef Cyclonis het volgende:

[..]

Ergens vind ik Lambiekje zo een legende, dat hij boven een ban zou moeten staan
Ben het wel een beetje met je eens. Zijn uitspraken zijn vaak zó bizar dat het -onbedoeld-grappig wordt
pi_77069784
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 20:58 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Ben het wel een beetje met je eens. Zijn uitspraken zijn vaak zó bizar dat het -onbedoeld-grappig wordt
Lambiekje is iemand die daadwerkelijk alles geloof wat hem maar wordt voorgeschoteld, zolang het maar inhoud dat de regering de schuldige ergens van is.

Maar intussen keihard volhouden dat iedereen anders makke schaapjes zijn
pi_77069889
Mee eens, maar hij komt wel steeds met nieuwe ideeën (die vaak zijn oude ideeën weer tegenspreken, die hij even later weer oprakelt in een andere discussie, maar dat terzijde! ).
Hij is in ieder geval een goede bron van informatie over deze onderwerpen, en zijn enthousiasme op dit gebied is legendarisch!
pi_77070239
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 21:04 schreef Cyclonis het volgende:

[..]

Lambiekje is iemand die daadwerkelijk alles geloof wat hem maar wordt voorgeschoteld, zolang het maar inhoud dat de regering de schuldige ergens van is.

Maar intussen keihard volhouden dat iedereen anders makke schaapjes zijn
Dat durf ik te betwijfelen, hij heeft erg weinig vertrouwen in de reguliere media, wat ik hem niet kwalijk kan nemen eigenlijk. Ik waardeer dan ook zijn eerlijkheid, en hij weet ook goed dat hij af en toe wat door kan schieten mbt. zijn taalgebruik. Al denk ik dat dat meer een uiting van frustratie is, en ook dat kun je hem moeilijk kwalijk nemen.

Hij komt zoals ToT zegt dan ook regelmatig met goede informatie, het lijkt mij dan ook handig om wat meer daarop te concentreren dan hem elke keer als hij zijn mond opentrekt te bespringen met 3 of meer mensen. Ik heb dan ook al meerdere malen meegemaakt dat door deze omgang vaak discussies niet meer over het onderwerp gaan, maar over het onbegrip jegens lambiek. Dat vind ik erg jammer.
pi_77070279
OMG weer een conspiracy....
pi_77070414
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 21:13 schreef TUFKAL het volgende:
OMG weer een conspiracy....
Ineens komt die conspiracy op je bord terecht, wat ga je daarmee doen?
pi_77070690
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 21:16 schreef mediaconsument het volgende:

[..]

Ineens komt die conspiracy op je bord terecht, wat ga je daarmee doen?
Aan de slachtoffers denken.
pi_77072487
Vond op ATS wel een interessant gerelateerd verhaal.. tis niet echt een duidelijke conspiracy, maar meer iets wat je toch doet nadenken op de vooravond van tv en radio 555
quote:
was watching the Colbert Report from a few a few days ago, And Kathleen Sebelius, (Guest on his show, Secretary of Health and Human Services), Told everyone to Donate to the American Red Cross for Haiti Relief through their Cell Phones. ($10 donation)

While I respect the situation in Haiti, and feel for the people there, I have never really trusted the Red Cross.

Too many nefarious connections, too many lost dollars, too many bad vibes...

So, instead of denigrating them, I decided to do some digging into the Red Cross.

This thread is a the story of the connections that I found:
link

Ik zeg niet dat het verhaal klopt, maar ik vind het wel interessant en opmerkelijk. En het verhaal sluit weer mooi aan bij dit bericht van de frontpage..
Ware Wijsheid Liefdevolle Vrede
Peaceful Warrior "What are you?" "This Moment"
pi_77072631
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 21:13 schreef mediaconsument het volgende:

[..]

Dat durf ik te betwijfelen, hij heeft erg weinig vertrouwen in de reguliere media, wat ik hem niet kwalijk kan nemen eigenlijk. Ik waardeer dan ook zijn eerlijkheid, en hij weet ook goed dat hij af en toe wat door kan schieten mbt. zijn taalgebruik. Al denk ik dat dat meer een uiting van frustratie is, en ook dat kun je hem moeilijk kwalijk nemen.

Hij komt zoals ToT zegt dan ook regelmatig met goede informatie, het lijkt mij dan ook handig om wat meer daarop te concentreren dan hem elke keer als hij zijn mond opentrekt te bespringen met 3 of meer mensen. Ik heb dan ook al meerdere malen meegemaakt dat door deze omgang vaak discussies niet meer over het onderwerp gaan, maar over het onbegrip jegens lambiek. Dat vind ik erg jammer.
Nou, goede informatie dat waag ik te betwijfelen. Het is meer zijn éigen interpretatie van informatie.
Maar Lambiekje is in zekere zin ontwapenend, terwijl andere users je het harnas in jagen. Denk dat dát het verschil is.
pi_77073123
quote:

[..]

Ben het hiermee eens
  woensdag 20 januari 2010 @ 23:33:55 #52
177114 Demon_Hunter
Tell the truth and then run.
pi_77078016
Leuke invalshoek, hoop niet dat er überhaupt zulke wapens bestaan.
Minds are like parachutes. They only function when open.
pi_77078100
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 23:33 schreef Demon_Hunter het volgende:
Heb je de film "The core" al eens gezien?
pi_77078891
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 23:33 schreef Demon_Hunter het volgende:
http://www.haarp.alaska.edu/haarp/cam2.html
pi_77079347
quote:
etc.
quote:
1. HISCAT (International Radio Observatory, Sweden) (350 MW)

2. HAARP Gakona Alaska (110 MW)

3. EISCAT (Tromsö, Norway) (48 MW)

4. VOA (Voice of America - Delano, CA) (27 MW)

5. SURA (Radiophysical Research Institute, Nizhny Novgorod, Russia) (20 MW)

6. Arecibo (National Astronomy and Ionosphere Center, Puerto Rico) (20 MW)

7. HIPAS High Power Auroral Stimulation Observatory (UCLA Plasma Physics Lab - Fairbanks Alaska) (17 MW)

http://www.brojon.org/frontpage/bj1204.html
Eisenhower1961.
  donderdag 21 januari 2010 @ 00:53:09 #56
177114 Demon_Hunter
Tell the truth and then run.
pi_77081713
quote:
HAARP is toch alleen de lucht enzo.. ?
Minds are like parachutes. They only function when open.
pi_77087284
Dit soort dingen geloof ik niet in. Dit gaat weer iets te ver. Net als dhr. Glover zegt dat het door global warming komt. Ook onzin in mijn ogen. Niemand is sterker dan moeder natuur.
pi_77087388
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 10:15 schreef Regal het volgende:
Dit soort dingen geloof ik niet in. Dit gaat weer iets te ver. Net als dhr. Glover zegt dat het door global warming komt. Ook onzin in mijn ogen. Niemand is sterker dan moeder natuur.
Wellicht, nog niet... Maar 'men' is er hard mee bezig. Zie ook Rusland die de weeromstandigheden boven Moskva bewust beïnvloeden.
pi_77087560
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 10:19 schreef Gulo het volgende:

[..]

Wellicht, nog niet... Maar 'men' is er hard mee bezig. Zie ook Rusland die de weeromstandigheden boven Moskva bewust beïnvloeden.
Ze zullen er wel mee bezig zijn, hoewel het nog steeds dan voor mij vaag is, maar het kan in mijn ogen gewoon niet. Het enige waar ze niet aan kunnen komen is moeder natuur. Hoe graag ze dat ook willen. Global warming omtoveren tot climate change in deze winterse periode is ook lachwekkend en zo doorzichtig als wat. De winter was nog nooit zo sterk in jaren. Het geeft aan dat ze moeder natuur nooit tegen kunnen houden.
pi_77087647
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 10:25 schreef Regal het volgende:

[..]

Ze zullen er wel mee bezig zijn, maar het kan in mijn ogen gewoon niet. Het enige waar ze niet aan kunnen komen is moeder natuur. Hoe graag ze dat ook willen. Global warmin omtoveren tot climate change in deze winterse periode is ook lachwekkend. De winter was nog nooit zo sterk in jaren.
Dát geloof ik zelfs niet.

En ja, we hebben al tijden niet zo'n strenge winter gehad
pi_77087950
Een prima theorie. Ik wacht de YouTube-docu's nog even af. Maar ik ben nu al bijna overtuigd.
pi_77089433
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 10:28 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Weermanipulatie is wel degelijk aan de orde van de dag...

http://www.knmi.nl/cms/co(...)sche_spelen_in_china
http://www.demorgen.be/dm(...)orm-in-60-jaar.dhtml

ok het gaat hier om de chinezen, maar wie zegt mij dat andere landen er niet bezig mee zijn?
Kleine geheimen dienen beschermd te worden.
Grote geheimen worden beschermd door publiek ongeloof.
  donderdag 21 januari 2010 @ 11:25:13 #63
115814 Drumpie
Zie Signature.
pi_77089720
Toen ik hoorde van de aardbeving in Haiti zat ik al gelijk te denken aan Amerika, vanwege New Orleans en de Tsunami..
Zeer treurig is dit, monsterlijke gruwelijke mensen.

Ik voel me bij elk groot nieuws steeds een stukje banger en vooral het rare idee dat er helemaal niks aan te doen is.

Ik ben nog jong en dan komen deze dingen nu, ik hoop nog op een leuke toekomst.
pi_77089816
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 11:25 schreef Drumpie het volgende:
Toen ik hoorde van de aardbeving in Haiti zat ik al gelijk te denken aan Amerika, vanwege New Orleans en de Tsunami..
Zeer treurig is dit, monsterlijke gruwelijke mensen.

Ik voel me bij elk groot nieuws steeds een stukje banger en vooral het rare idee dat er helemaal niks aan te doen is.

Ik ben nog jong en dan komen deze dingen nu, ik hoop nog op een leuke toekomst.
Wacht maar tot de Amerikanen Nederland gaan laten aardbeven.
pi_77089851
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 11:27 schreef Neleos het volgende:

[..]

Wacht maar tot de Amerikanen Nederland gaan laten aardbeven.
  donderdag 21 januari 2010 @ 11:32:26 #66
115814 Drumpie
Zie Signature.
pi_77089979
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 14:54 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Het is misschien niet super uitgebreid, maar je kan op een makkelijke manier zien wat het doet.

En al het ingezamelde geld gaat naar Amerika om technologie te verbeteren.
pi_77090056
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 10:28 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Het gaat dan ook niet om geloven, het gaat om weten en de mogelijkheden openhouden.

Om deze reden kan ik je dan ook aanraden.

Hierin wordt uitgelegd wat HAARP is, gaan ze er even langs en komt er ook een interview voor met de zoon van de uitvinder van HAARP welke aangeeft dat HAARP bedacht is om gebieden die door droogte werden geteisterd weer regen te geven bijvoorbeeld, wat mijns inziens erg nobel is.

Daarom kun je niet geloven wat je wil, in een wereld waar misbruik bestaat, zal ook misbruik bestaan van dergelijke machtige wapens. Het enge is dan ook dat als dit gebeurt, en de mensen die er misbruik van maken willen niet dat je weet dat ze er misbruik van maken, dan kom je dit niet te weten.

Ik bedoel, wat zou er gebeuren in de wereld, als ineens bewezen zou worden dat deze aardbevingen en tsunami's worden veroorzaakt door dit wapen? Dat zou mijns inziens namelijk erg lastig zijn mbt. het vertrouwen.
pi_77090069
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 11:32 schreef Drumpie het volgende:

[..]

Het is misschien niet super uitgebreid, maar je kan op een makkelijke manier zien wat het doet.

En al het ingezamelde geld gaat naar Amerika om technologie te verbeteren.
Wat een held is het toch.
  donderdag 21 januari 2010 @ 11:35:23 #69
115814 Drumpie
Zie Signature.
pi_77090076
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 11:34 schreef mediaconsument het volgende:

[..]

Het gaat dan ook niet om geloven, het gaat om weten en de mogelijkheden openhouden.

Hierin wordt uitgelegd wat HAARP is, gaan ze er even langs en komt er ook een interview voor met de zoon van de uitvinder van HAARP welke aangeeft dat HAARP bedacht is om gebieden die door droogte werden geteisterd weer regen te geven bijvoorbeeld, wat mijns inziens erg nobel is.

Daarom kun je niet geloven wat je wil, in een wereld waar misbruik bestaat, zal ook misbruik bestaan van dergelijke machtige wapens. Het enge is dan ook dat als dit gebeurt, en de mensen die er misbruik van maken willen niet dat je weet dat ze er misbruik van maken, dan kom je dit niet te weten.

Ik bedoel, wat zou er gebeuren in de wereld, als ineens bewezen zou worden dat deze aardbevingen en tsunami's worden veroorzaakt door dit wapen? Dat zou mijns inziens namelijk erg lastig zijn mbt. het vertrouwen.
Toevallig man!, maar ik was eerder
pi_77090238
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 11:35 schreef Drumpie het volgende:

[..]

Toevallig man!, maar ik was eerder
Ik was al eerder aan het typen.

Maargoed, het bericht lijkt me duidelijk.
pi_77090240
quote:

[..]

Goede informatie? Blogposts, youtube filmpjes, halve waarheden over theorieen, bronnen die zichzelf tegenspreken, etc etc. En daar dan een draai aan geven. Noem je dat goed?
pi_77090294
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 11:34 schreef mediaconsument het volgende:

[..]

Dan gaan mensen zich geheel terecht afvragen waarom je een land zoals Haiti zou willen laten instorten. Er zijn daar bijna geen resources te vinden die interessant zijn, en voor de oppervlakte heeft het ook weinig zin.
pi_77090412
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 11:39 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Goede informatie? Blogposts, youtube filmpjes, halve waarheden over theorieen, bronnen die zichzelf tegenspreken, etc etc. En daar dan een draai aan geven. Noem je dat goed?
Alsof jij ooit met goede informatie komt. Wat is goede informatie eigenlijk?

Dat mensen jij er dan een probleem van maken dat lambiek weinig vertrouwen heeft in de maatschappij, is niet zijn probleem. Daarbij zorgen jullie er op deze manier zelf voor dat de slechte informatie meer aandacht krijgt dan de goede door hier de hele tijd over door te zagen. Het zou mijns inziens beter zijn om het dan te negeren, waardoor lambiek meer ruimte krijgt om zijn best te doen en zijn goede informatie beter zichtbaar word tussen de ruis.
pi_77090507
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 11:40 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Dan gaan mensen zich geheel terecht afvragen waarom je een land zoals Haiti zou willen laten instorten. Er zijn daar bijna geen resources te vinden die interessant zijn, en voor de oppervlakte heeft het ook weinig zin.
Dan ben ik eigenlijk benieuwd naar de geschiedenis van Haïti mbt. aardbevingen. Ook een aardbeving heeft namelijk een oorzaak, en daar heb ik helaas weinig over gehoord tot op heden. Dan heb ik het nog niet gehad over de kracht van de aarbeving.

Dat neemt overigens niet weg dat HAARP bestaat, en dat de techniek daarachter vrij indrukwekkend is en in verkeerde handen erg veel effect kan hebben.
pi_77090982
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 11:45 schreef mediaconsument het volgende:

[..]

Dan ben ik eigenlijk benieuwd naar de geschiedenis van Haïti mbt. aardbevingen. Ook een aardbeving heeft namelijk een oorzaak, en daar heb ik helaas weinig over gehoord tot op heden. Dan heb ik het nog niet gehad over de kracht van de aarbeving.

Dat neemt overigens niet weg dat HAARP bestaat, en dat de techniek daarachter vrij indrukwekkend is en in verkeerde handen erg veel effect kan hebben.
Klopt, moeder natuur.
Aardbevingen zijn toch van alle tijden? Dus ik kan hier echt geen complot achter zoeken. Hoe kun je in vredesnaam dit soort natuurkrachten (willen) ontwikkelen? En waarom?
pi_77091248
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 11:58 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Klopt, moeder natuur.
Aardbevingen zijn toch van alle tijden? Dus ik kan hier echt geen complot achter zoeken. Hoe kun je in vredesnaam dit soort natuurkrachten (willen) ontwikkelen? En waarom?
Macht gaat verder dan geld verdienen of baas zijn over een grote groep mensen of een bepaald gebied. Het weer kunnen beheersen is hier een onderdeel van bijvoorbeeld, zo zijn er volgens mij nog wel meer zaken te bedenken.

Daarbij blijft het altijd belangrijk om te kijken of er vaker aardbevingen voorkomen in gebieden waar dergelijke rampen gebeuren, de aardbevingen in San Fransisco hebben bijvoorbeeld als oorzaak een breuklijn die niet al te ver ligt. Je kunt dan ook makkelijk gaan roepen dat moeder natuur de oorzaak is, daar zal de wetenschap niet veel aan hebben denk ik. Het lijkt mij dan ook handig om schade in de toekomst te kunnen voorkomen door huizen te verstevigen bijvoorbeeld.

Oftewel kun je beter pas conclusies trekken als er wat meer bekend is, in plaats van vol ongeloof te praten over dingen die volgens mij vrij nieuw zijn voor veel mensen hier. Tot die tijd houd ik in ieder geval alle opties open en kan ik je aanraden wat meer op te gaan zoeken over HAARP, en uiteraard Jesse Ventura te kijken.

[ Bericht 1% gewijzigd door mediaconsument op 21-01-2010 12:10:46 ]
pi_77091426
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 12:05 schreef mediaconsument het volgende:

[..]

Macht gaat verder dan geld verdienen of baas zijn over een grote groep mensen. Het weer kunnen beheersen is hier een onderdeel van bijvoorbeeld, zo zijn er volgens mij nog wel meer zaken te bedenken.

Daarbij blijft het altijd belangrijk om te kijken of er vaker aardbevingen voorkomen in gebieden waar dergelijke rampen gebeuren, de aardbevingen in San Fransisco hebben bijvoorbeeld als oorzaak een breuklijn die niet al te ver ligt. Je kunt dan ook makkelijk gaan roepen dat moeder natuur de oorzaak is, daar zal de wetenschap niet veel aan hebben denk ik. Het lijkt mij dan ook handig om schade in de toekomst te kunnen voorkomen door huizen te verstevigen bijvoorbeeld.

Oftewel kun je beter pas conclusies trekken als er wat meer bekend is, in plaats van vol ongeloof te praten over dingen die volgens mij vrij nieuw zijn voor veel mensen hier. Tot die tijd houd ik in ieder geval alle opties open en kan ik je aanraden wat meer op te gaan zoeken over HAARP, en uiteraard Jesse Ventura te kijken.
Wel een goed voorbeeld wat je geeft, San Francisco, is meteen het gerucht de wereld uit dat Amerika die aardbeving op Haïti veroorzaakt heeft. Want Amerika zou zoiets zichzelf niet aandoen lijkt mij.

En je kunt je huis nog zo goed verstevigen, een zware aardbeving lacht daar om.
pi_77091549
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 11:43 schreef mediaconsument het volgende:

[..]

Alsof jij ooit met goede informatie komt. Wat is goede informatie eigenlijk?
Heb ik ergens gezegd dat ik goede informatie zou verspreiden?
quote:
Dat mensen jij er dan een probleem van maken dat lambiek weinig vertrouwen heeft in de maatschappij, is niet zijn probleem. Daarbij zorgen jullie er op deze manier zelf voor dat de slechte informatie meer aandacht krijgt dan de goede door hier de hele tijd over door te zagen. Het zou mijns inziens beter zijn om het dan te negeren, waardoor lambiek meer ruimte krijgt om zijn best te doen en zijn goede informatie beter zichtbaar word tussen de ruis.
Dus je moet de strontklep maar open zetten, de strong maar opvangen en hopen dat er goud tussen zit?
pi_77091595
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 12:10 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Wel een goed voorbeeld wat je geeft, San Francisco, is meteen het gerucht de wereld uit dat Amerika die aardbeving op Haïti veroorzaakt heeft. Want Amerika zou zoiets zichzelf niet aandoen lijkt mij.

En je kunt je huis nog zo goed verstevigen, een zware aardbeving lacht daar om.
Daarom vond ik het mooi dat Jesse Ventura aangaf dat China en Rusland ook veel onderzoek hebben gedaan naar dit onderwerp, en dat er een verdrag bestaat dat ze dit alleen op eigen grondgebied mogen testen. Ik neem daarom ook aan dat wij niet snel het echte verhaal te weten zullen komen.

Daarbij gaf ik met het voorbeeld van San Fransisco aan dat we in dit topic nog geen informatie hebben over de oorzaak van de aardbeving in Haïti. Dit lijkt mij erg belangrijk voordat je met termen als moeder natuur gaat gooien.
pi_77091604
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 12:05 schreef mediaconsument het volgende:

[..]

Macht gaat verder dan geld verdienen of baas zijn over een grote groep mensen of een bepaald gebied. Het weer kunnen beheersen is hier een onderdeel van bijvoorbeeld, zo zijn er volgens mij nog wel meer zaken te bedenken.
Ja, maar macht staat niet gelijk aan vernietiging. Daarom is het ook zo vergezocht.
quote:
Ach, er heeft tot op heden nog niemand 1 goede reden kunnen geven waarom de VS zoiets zouden testen in hun eigen achtertuin.
pi_77091625
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 12:10 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Hoewel ik ook niet geloof dat aardbevingen door mensen veroorzaakt zijn, vind ik dit een stupide argument. Want waarom zou 'Amerika' 'zichzelf' dit niet aandoen? Er zijn genoeg voorbeelden te vinden waarvan bepaalde elementen in het Amerikaanse gezag de eigen burgers kwaad berokkend hebben.
pi_77091709
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 12:15 schreef Gulo het volgende:

[..]

Hoewel ik ook niet geloof dat aardbevingen door mensen veroorzaakt zijn, vind ik dit een stupide argument. Want waarom zou 'Amerika' 'zichzelf' dit niet aandoen? Er zijn genoeg voorbeelden te vinden waarvan bepaalde elementen in het Amerikaanse gezag de eigen burgers kwaad berokkend hebben.
Dit is zo mogelijk nog stupider.
'In het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst.'
pi_77091810
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 12:13 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Heb ik ergens gezegd dat ik goede informatie zou verspreiden?
Waarom loop je dan te oordelen over lambiekje zijn informatie? Je kunt dit soort discussies ook negeren namelijk, net zoals je dat met lambiekjes posts kunt doen. Mensen op een dergelijke manier beoordelen komt dan ook weinig respectvol over.
quote:
Dus je moet de strontklep maar open zetten, de strong maar opvangen en hopen dat er goud tussen zit?
Hij zal vanzelf zijn taalgebruik aan gaan passen, als hij de rust krijgt die hij verdient, net zoals iedere andere user op fok. Die andere strontklep mag ook wel dicht overigens, dat mensen op een dergelijke manier omgaan met een user als lambiekje, zegt meer over zichzelf dan over lambiekje volgens mij. Deze mensen mogen dan ook best eerlijk zijn tegenover zichzelf dat ze hun onvrede gebruiken om het andere mensen lastig te maken. Dan ga ik liever op zoek naar de oorzaak van het wantrouwen mbt. het onderwerp dat besproken word eigenlijk.
pi_77091919
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 12:17 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Dit is zo mogelijk nog stupider.
'In het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst.'

* Gulo zucht
Doe eens normaal en leer lezen.
pi_77091934
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 12:19 schreef mediaconsument het volgende:

[..]

Waarom loop je dan te oordelen over lambiekje zijn informatie? Je kunt dit soort discussies ook negeren namelijk, net zoals je dat met lambiekjes posts kunt doen. Mensen op een dergelijke manier beoordelen komt dan ook weinig respectvol over.
[..]

Hij zal vanzelf zijn taalgebruik aan gaan passen, als hij de rust krijgt die hij verdient, net zoals iedere andere user op fok. Die andere strontklep mag ook wel dicht overigens, dat mensen op een dergelijke manier omgaan met een user als lambiekje, zegt meer over zichzelf dan over lambiekje volgens mij. Deze mensen mogen dan ook best eerlijk zijn tegenover zichzelf dat ze hun onvrede gebruiken om het andere mensen lastig te maken. Dan ga ik liever op zoek naar de oorzaak van het wantrouwen mbt. het onderwerp dat besproken word eigenlijk.
Het gaat niet over Lambiekje, maar over de aardbeving op Haïti.
pi_77092004
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 12:19 schreef mediaconsument het volgende:

[..]

Waarom loop je dan te oordelen over lambiekje zijn informatie?
Waarom zou ik dat in hemelsnaam NIET mogen doen dan?
quote:
Je kunt dit soort discussies ook negeren namelijk, net zoals je dat met lambiekjes posts kunt doen. Mensen op een dergelijke manier beoordelen komt dan ook weinig respectvol over.
Waarom zou ik ze negeren? Als ik met het plaatsen van 1 of 2 opmerkingen of linkjes Lambiekje zijn verhaal onderuit kan halen, waarom zou ik dat dan laten? Hij heeft me denk ik wel 10 keer uitgemaakt voor dom ipv mij te negeren, dus ga nou niet met je beschuldigende vingertje wijzen naar de omstanders van Lambiekje. Lambiekje is zelf 100% verantwoordelijk voor het niet al te rooskleurige beeld wat mensen van hem hebben.
quote:
Hij zal vanzelf zijn taalgebruik aan gaan passen, als hij de rust krijgt die hij verdient, net zoals iedere andere user op fok.
Hoe lang loop je hier al mee? Ik zit hier nu al een jaar of 7, en geloof me, hij zal niet matigen, dat doen alle geloofsfundi`s namelijk niet als ze menen gelijk te hebben.
quote:
Die andere strontklep mag ook wel dicht overigens, dat mensen op een dergelijke manier omgaan met een user als lambiekje, zegt meer over zichzelf dan over lambiekje volgens mij.
Hoezo? Lambiekje is een makkelijk doelwit, hij post bronnen zonder te lezen, wordt er vervolgens op gewezen, en dan zijn wij de boeman? Dacht het niet he. Als je informatie plaatst moet je het ook verifieren, dat weet zelfs jij. Beetje kansloos om dat anderen aan te gaan rekenen.
quote:
Deze mensen mogen dan ook best eerlijk zijn tegenover zichzelf dat ze hun onvrede gebruiken om het andere mensen lastig te maken. Dan ga ik liever op zoek naar de oorzaak van het wantrouwen mbt. het onderwerp dat besproken word eigenlijk.
Onvrede? Alsof er mensen zijn die uit onvrede posten. Je doet net alsof het een complot is, maar dat is het niet. Lets face it, Lambiekje heeft gewoon een probleem met dit discussieforum. Sterker nog, hij heeft een probleem met discussieren.
pi_77092037
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 12:23 schreef Gulo het volgende:

[..]

* Gulo zucht
Doe eens normaal en leer lezen.
Dat doe ik. Jouw vergelijking loopt mank.

'Ja maar vroeger deden ze hun burgers ook zulke dingen aan, dus zal het nu vast ook zo zijn'.
Das toch een redenering met een behoorlijk gat erin.
pi_77092056
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 12:14 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Ja, maar macht staat niet gelijk aan vernietiging. Daarom is het ook zo vergezocht.
Dat heb ik ook nergens gezegd. Wat ik wel weet is dat een dergelijke macht in verkeerde handen voor veel vernietiging kan zorgen. Daarom laat ik deze mogelijkheid ook open. Ben benieuwd of we hier nog ooit meer over te weten komen namelijk.
quote:
Ach, er heeft tot op heden nog niemand 1 goede reden kunnen geven waarom de VS zoiets zouden testen in hun eigen achtertuin.
Atoombommen zijn bijvoorbeeld regelmatig getest, ook op Amerikaans grondgebied zelf.
http://en.wikipedia.org/wiki/File:Nuclear_use_locations_world_map.PNG

We kennen de invloed van atoombommen op hun omgeving dan ook.

Oftewel weten we niet wat er aan de hand is, en kunnen we het HAARP verhaal net zoals moeder natuur niet uitsluiten.
pi_77092109
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 12:27 schreef mediaconsument het volgende:

[..]

Dat heb ik ook nergens gezegd. Wat ik wel weet is dat een dergelijke macht in verkeerde handen voor veel vernietiging kan zorgen. Daarom laat ik deze mogelijkheid ook open. Ben benieuwd of we hier nog ooit meer over te weten komen namelijk.
Misschien.
quote:
Atoombommen zijn bijvoorbeeld regelmatig getest, ook op Amerikaans grondgebied zelf.

Oftewel weten we niet wat er aan de hand is, en kunnen we het HAARP verhaal net zoals moeder natuur niet uitsluiten.
Atoombommen maakten niet 200.000 slachtoffers, dat is natuurlijk wel een verschil.
pi_77092246
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 12:26 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Dat doe ik. Jouw vergelijking loopt mank.

'Ja maar vroeger deden ze hun burgers ook zulke dingen aan, dus zal het nu vast ook zo zijn'.
Das toch een redenering met een behoorlijk gat erin.
Hmm, jij leest het anders dan dat ik bedoel. Als ik mijn eigen post nogmaals lees, snap ik ook niet hoe je tot deze conclusie komt. Ik stel namelijk nergens dat dat "nu ook vast zo zou zijn".

Je doet het nu overkomen als ik het als argument gebruik om de door de Venezolaanse ministerie gecommuniceerde theorie te onderschrijven.

Dit is geenszins het geval. Ik stel alleen dat het door Lavenderr aangedragen argument niet valide is.
pi_77092247
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 12:27 schreef mediaconsument het volgende:

[..]

[..]

Ja, in de woestijn. Natuurlijk testen ze die in eigen land. Maar niet in San Francisco waar zoveel mensen wonen.
pi_77092263
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 12:25 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Waarom zou ik dat in hemelsnaam NIET mogen doen dan?
[..]

Waarom zou ik ze negeren? Als ik met het plaatsen van 1 of 2 opmerkingen of linkjes Lambiekje zijn verhaal onderuit kan halen, waarom zou ik dat dan laten? Hij heeft me denk ik wel 10 keer uitgemaakt voor dom ipv mij te negeren, dus ga nou niet met je beschuldigende vingertje wijzen naar de omstanders van Lambiekje. Lambiekje is zelf 100% verantwoordelijk voor het niet al te rooskleurige beeld wat mensen van hem hebben.
[..]

Hoe lang loop je hier al mee? Ik zit hier nu al een jaar of 7, en geloof me, hij zal niet matigen, dat doen alle geloofsfundi`s namelijk niet als ze menen gelijk te hebben.
[..]

Hoezo? Lambiekje is een makkelijk doelwit, hij post bronnen zonder te lezen, wordt er vervolgens op gewezen, en dan zijn wij de boeman? Dacht het niet he. Als je informatie plaatst moet je het ook verifieren, dat weet zelfs jij. Beetje kansloos om dat anderen aan te gaan rekenen.
[..]

Onvrede? Alsof er mensen zijn die uit onvrede posten. Je doet net alsof het een complot is, maar dat is het niet. Lets face it, Lambiekje heeft gewoon een probleem met dit discussieforum. Sterker nog, hij heeft een probleem met discussieren.
Daarom denk je ook dat jij beter bent dan hem, jij weet namelijk alles, daarom kun je alles beoordelen.

De informatie die hij geeft boeit je namelijk niet, zoals je duidelijk aangeeft.
Ik weet niet of je bekend bent met het spreekwoord: Don't shoot the messenger?

Maargoed, genoeg gezever weer. Vind het een beetje erg slap om zo met mensen om te gaan.
pi_77092303
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 12:31 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Ja, in de woestijn. Natuurlijk testen ze die in eigen land. Maar niet in San Francisco waar zoveel mensen wonen.
Waarom zeg je nu San Fransisco? Of heb je mijn vorige posts niet goed begrepen?
pi_77092341
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 12:15 schreef Gulo het volgende:

[..]

Stupide?
Ik geloof niet dat Amerika deze aardbevingen bij San Francisco zélf veroorzaakt heeft.
Maar kom maar met je voorbeelden.
pi_77092381
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 12:32 schreef mediaconsument het volgende:

[..]

Daarom denk je ook dat jij beter bent dan hem, jij weet namelijk alles, daarom kun je alles beoordelen.
Zeg ik dat ergens dan
quote:
De informatie die hij geeft boeit je namelijk niet, zoals je duidelijk aangeeft.
Ik weet niet of je bekend bent met het spreekwoord: Don't shoot the messenger?
Als iets me niet boeit zou ik het niet lezen he.
quote:
Maargoed, genoeg gezever weer. Vind het een beetje erg slap om zo met mensen om te gaan.
Ja, dat vind ik ook van Lambiekje. Als je zijn theorieeen niet gelooft ben je een domme slaaf van het systeem.
Ik vind het nobel dat je het voor hem opneemt, maar je moet niet blind zijn voor zijn eigen gedrag.
pi_77092387
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 12:33 schreef mediaconsument het volgende:

[..]

Waarom zeg je nu San Fransisco? Of heb je mijn vorige posts niet goed begrepen?
Dat zal het zijn.
pi_77092412
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 12:31 schreef Gulo het volgende:

[..]

Hmm, jij leest het anders dan dat ik bedoel. Als ik mijn eigen post nogmaals lees, snap ik ook niet hoe je tot deze conclusie komt. Ik stel namelijk nergens dat dat "nu ook vast zo zou zijn".

Je doet het nu overkomen als ik het als argument gebruik om de door de Venezolaanse ministerie gecommuniceerde theorie te onderschrijven.

Dit is geenszins het geval. Ik stel alleen dat het door Lavenderr aangedragen argument niet valide is.
Ok, duidelijk
pi_77092806
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 12:34 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Zeg ik dat ergens dan
Je zegt net wel dat je verantwoordelijk bent voor hoe je overkomt. En zo kom je op mij over. Bedoel er verder weinig mee eigenlijk.
quote:
Ja, dat vind ik ook van Lambiekje. Als je zijn theorieeen niet gelooft ben je een domme slaaf van het systeem.
Ik vind het nobel dat je het voor hem opneemt, maar je moet niet blind zijn voor zijn eigen gedrag.
Wat maakt zijn mening jou nou uit? Dat jij je daardoor aangesproken voelt, zegt meer over jou dan over hem. Ik heb hem al meerdere malen betrapt op het geven van interessante links en goede ideeën, des te meer omdat ik me niet laat afleiden door wat hij in het algemeen zegt mbt. schapen en geloven etc. Ik kan zijn standpunt dan ook goed begrijpen en kan het hem niet kwalijk nemen dat hij soms dergelijk gefrustreerd overkomt. Verder heb ik eigenlijk weinig van doen met hem.

Maargoed, genoeg lambiek zoals lavenderr zei. Het gaat hier om aardbevingen.
  donderdag 21 januari 2010 @ 12:46:48 #99
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_77092919
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 11:45 schreef mediaconsument het volgende:

[..]

Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
pi_77093005
quote:
How rare was the Haiti earthquake?
The Caribbean isn't exactly a hot zone for earthquakes, but they're not unheard of in the region.

Yesterday's earthquake was one of the largest ever to hit the area — the last time an earthquake this strong struck Haiti was in the 18th century.

Haiti takes up about half of the island of Hispaniola, while the Dominican Republic lies on the other side. In 1946, an 8.0-magnitude earthquake shook Samana, in the Dominican Republic, causing about 100 fatalities. The recent quake will likely have a much greater casualty toll because it hit a more densely populated region.
http://www.msnbc.msn.com/id/34842469

Het gebied staat niet om aardbevingen bekend blijkbaar, al zijn er wel een aantal geweest de laatste paar 100 jaar.

Ik ga er straks nog wat meer over opzoeken overigens.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')