abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_77030387
quote:
Op dinsdag 19 januari 2010 21:46 schreef -Marjo- het volgende:

[..]

Iedereen moet toestemming vragen voordat ze je mogen fotograferen?
Dat staat er niet hé, maar als je 1-op-1 of 1-op-2 gaat werken wil ik wel graag instemming
pi_77030555
quote:
Op dinsdag 19 januari 2010 21:59 schreef Puala het volgende:

[..]

Dat staat er niet hé, maar als je 1-op-1 of 1-op-2 gaat werken wil ik wel graag instemming
Volgens mij is het niet zo dat ze je kunnen gijzelen en foto's van je maken terwijl je dat niet wil

Mocht je je bij iemand niet op je gemak voelen kun je dat natuurlijk gewoon aangeven, dat soort dingen kunnen nu eenmaal voorkomen.
  dinsdag 19 januari 2010 @ 22:03:39 #103
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_77030637
quote:
Op dinsdag 19 januari 2010 21:46 schreef -Marjo- het volgende:

[..]

Iedereen moet toestemming vragen voordat ze je mogen fotograferen?
Da's ietwat onwerkbaar en niet af te dwingen, inderdaad.

Puala, op een fotomeet kom je nu eenmaal op de foto, da's altijd zo geweest. Verder kun je zelf ter plekke aangeven of je wel of niet met een fotograaf ideetjes wilt uitvoeren, maar het valt gewoon niet te voorkomen dat iemand anders met hem/haar mee schiet.

Het voordeel van een modelshoot is zo tegelijk het nadeel: je bent in een grote groep, en kunt dus op je gemak kijken met wie je wel of niet op een later moment meer zou willen doen. Maar op de meet is het grof gezegd prijs schieten op alles en iedereen, ook op de fotografen zelf. Al is het dan weer wel de gewoonte dat de fotografen modellen op hun voordeligst (en bijvoorkeur in overleg) op het internet zetten. Maar dat is ook in hun eigen belang: fotografen die modellen on line voor schut zetten hebben meestal na een meet niet zo veel meer te doen.
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
  dinsdag 19 januari 2010 @ 22:08:24 #104
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_77030931
quote:
Op dinsdag 19 januari 2010 21:39 schreef RonaldV het volgende:
Zo, de wat nieuwere fotoboeken staan nu ook on line, zij het dat ik nog niet beschik over alle fotos. Dus macht je nog iets hebben, dan zie ik ze graag in een zip of rar met je gebruikersnaam en de naam van de fotomeet in mijn mail. Als ik thuis ben zet ik ze gelijk erbij, en anders duurt het tot de avonduren.
Oh, bijna de Reewijk-meet vergeten!

Kunnen Reewijk fotografen nog iets toevoegen?
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
  dinsdag 19 januari 2010 @ 22:41:37 #105
22914 Shark.Bait
Deze zin geen werkwoord.
pi_77032788
quote:
Op dinsdag 19 januari 2010 19:12 schreef PdeHoog het volgende:
en ging heen als model
Is ze deaud dan?

ja ik weets, slechte tvp. Gelukkig heb ik meer verstand van ehm..tja... iets anders waar ik meer verstand van heb.
Too many men / There's too many people / Making too many problems / And not much love to go round / Can't you see This is a land of confusion - Genesis
  dinsdag 19 januari 2010 @ 22:50:57 #106
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_77033346
quote:
Op dinsdag 19 januari 2010 22:41 schreef Shark.Bait het volgende:

[..]

Is ze deaud dan?

ja ik weets, slechte tvp. Gelukkig heb ik meer verstand van ehm..tja... iets anders waar ik meer verstand van heb.
Heb jij niet nog wat Reeuwijk of andere foto's liggen?
- Privacy Matters
  dinsdag 19 januari 2010 @ 23:03:33 #107
150677 PKfotografie
www.fotobijbestellen.com
pi_77034029
quote:
Op dinsdag 19 januari 2010 22:50 schreef RonaldV het volgende:

[..]

Heb jij niet nog wat Reeuwijk of andere foto's liggen?
nog steeds bij de stapel nog door te kijken/ bewerken

(ja wel wat foto's gedaan, maar had er niet veel gemaakt die dag die voor de modellen interessant zijn)
  woensdag 20 januari 2010 @ 01:02:17 #108
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_77038102
quote:
Op dinsdag 19 januari 2010 23:03 schreef PKfotografie het volgende:

[..]

nog steeds bij de stapel nog door te kijken/ bewerken

(ja wel wat foto's gedaan, maar had er niet veel gemaakt die dag die voor de modellen interessant zijn)
Alle kleine beetjes helpen
- Privacy Matters
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 20 januari 2010 @ 10:27:19 #109
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_77043331
quote:
Op dinsdag 19 januari 2010 20:40 schreef Puala het volgende:
Misschien een ideetje, de zandafgraving bij Veenendaal/Rhenen? Is hoogteverschil, groen, water in de buurt, lange trap is misschien ook wel leuk.

Oh en iets met Den Bosch is ook wel welkom én ik wil wel model zijn. Mits alle foto's aangeleverd en instemming voor wiens camera ik kom te staan.
ik ben wel benieuwd hoe je dat ziet.
k krijg er een gevoel bij van dat (en ik noem nu maar wat namen) op die manier, iedereen bij bv PdH, RV, HM willen en niet bij andere fotografen willen.

overigens wat t krijgen van de fotos betreft ben ik volkomen met je eens dat je die moet krijgen. mits de fotograaf tevreden is. kijk als ik onscherpe foto's heb dan ga ik daar niet eens aan bewerken en gaan ze meteen weg. maar alles wat goed is moet wel bij t model komen. dat t niet meteen de volgende dag is a la maar mij lijk dat t toch wel binnen een week of 2 tot 4 geleverd moet zijn.
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_77043429
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 10:27 schreef Ynske het volgende:
k krijg er een gevoel bij van dat (en ik noem nu maar wat namen) op die manier, iedereen bij bv PdH, RV, HM willen en niet bij andere fotografen willen.
Een beetje assertief gedrag van fotografen is natuurlijk ook gewenst Je kan zelf ook vragen aan een model om ff mee te gaan en daarnaast, en daar blijf ik bij, zijn dit soort meets vooral uitermate geschikt als kennismaking en om kennis uit te wisselen en niet zozeer om megatoffe resultaten te boeken dus superzwaar moet je er niet aan tillen denk ik
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 20 januari 2010 @ 10:31:42 #111
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_77043478
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 10:30 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Een beetje assertief gedrag van fotografen is natuurlijk ook gewenst Je kan zelf ook vragen aan een model om ff mee te gaan en daarnaast, en daar blijf ik bij, zijn dit soort meets vooral uitermate geschikt als kennismaking en om kennis uit te wisselen en niet zozeer om megatoffe resultaten te boeken dus superzwaar moet je er niet aan tillen denk ik
kennis maken, eventueel leren om met een model om te gaan, maar ook als nieuw model om met de fotograaf om te gaan. gewoon een gezellige dag er samen van maken.
Today is life -

Dale Carnegie
  woensdag 20 januari 2010 @ 10:44:48 #112
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_77043882
Ik zou er niet te zwaar aan tillen. Als je liever in de veiligheid van de groep blijft, dan doe je dat, en als je liever een stukje wegloopt om niet 10 fotografen om je heen te hebben (wat ik ook wel eens gezien heb) dan doe je dat.

Voor veel modellen is het een eerste keer. Sommmigen zijn een beetje verlegen of angstig voor iets dat ze niet (goed) kennen. Ik kan me best voorstelllen dat een model daarom bepaalde dingen liever niet wil. De oplossing is simpel: modellen en fotografen moeten duidelijk aangeven wat ze (niet) willen.

Ik wil een voorstel doen: Uiteraard draait een meet voor een groot deel op je eigen initiatief. Maar als het inderdaad zo blijkt te zijn dat bepaalde modellen alleen maar in de buurt van de 'vaste' FOTers lopen, laten we dan afspreken dat de vaste FOTers 'nieuwe' FOTers op sleeptouw nemen. Op die manier hebben modellen iemand bij zich die ze vertrouwen, terwijl iedereen een faire kans krijgt om zichzelf als fotograaf te laten zien. Andersom zou natuurlijk ook kunnen: als een fotograaf het idee heeft dat hij niemand kan fotograferen, laat hij dat dan zeggen, dan neemt een vaste FOTer hem op sleeptouw.
- Privacy Matters
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 20 januari 2010 @ 10:47:22 #113
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_77043965
het lijkt me ook verstandig om van te voren een deadline te leggen over het leveren van de foto's
Today is life -

Dale Carnegie
  woensdag 20 januari 2010 @ 10:59:14 #114
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_77044339
Eens, maar wat ik langzaam vind (ik word al zenuwachtig van 14 dagen), vindt een ander juist weer veel te snel. Dus daar mag een ander een uitspraak over doen.
- Privacy Matters
pi_77048356
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 10:59 schreef RonaldV het volgende:
Eens, maar wat ik langzaam vind (ik word al zenuwachtig van 14 dagen), vindt een ander juist weer veel te snel. Dus daar mag een ander een uitspraak over doen.
Maar jij bent dan ook altijd erg snel
Maar als ik meega als model is het wel fijn om iets terug te zien van de fotografen, dan maakt de tijd nog niet zoveel uit (zolang het geen maanden wordt)
  woensdag 20 januari 2010 @ 14:54:15 #116
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_77053857
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 10:47 schreef Ynske het volgende:
het lijkt me ook verstandig om van te voren een deadline te leggen over het leveren van de foto's
lijkt mij dat fotograaf en model dat gewoon onderling moeten afspreken. Mijn agenda kan er heel anders uitzien qua tijd dan die van iemand anders dus een algemene deadline gaat voor mij niet werken. Ik ben ook aan het afstuderen en er kan altijd iets gebeuren dat ik het niet red de foto's in de afgesproken termijn te leveren. Geen trek om me dan tegenover heel fot te moeten gaan verantwoorden Dus als er een algemene deadline wordt afgesproken, sla ik over.
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 20 januari 2010 @ 14:57:10 #117
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_77053984
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 14:54 schreef Chanty het volgende:

[..]

lijkt mij dat fotograaf en model dat gewoon onderling moeten afspreken. Mijn agenda kan er heel anders uitzien qua tijd dan die van iemand anders dus een algemene deadline gaat voor mij niet werken. Ik ben ook aan het afstuderen en er kan altijd iets gebeuren dat ik het niet red de foto's in de afgesproken termijn te leveren. Geen trek om me dan tegenover heel fot te moeten gaan verantwoorden Dus als er een algemene deadline wordt afgesproken, sla ik over.
k snap je punt. maar t blijkt dus dat er bij voorgaande meets fotografen zijn geweest die nog altijd niet de fotos geleverd hebben
Today is life -

Dale Carnegie
pi_77054217
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 14:57 schreef Ynske het volgende:

[..]

k snap je punt. maar t blijkt dus dat er bij voorgaande meets fotografen zijn geweest die nog altijd niet de fotos geleverd hebben
Nou, dan moeten we die fotografen misschien niet meer meenemen?
* PdeHoog kjkt eens naar de mods
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
  woensdag 20 januari 2010 @ 15:11:21 #119
52229 Chanty
pi_77054608
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 14:57 schreef Ynske het volgende:

[..]

En wat is de sanctie als er niet binnen de termijn geleverd wordt? Naar mijn idee is een meet iets dat op basis van vertrouwen en fatsoen moet plaatsvinden. Als ik het niet red mijn foto's tijdig (dus rond de met het model afgesproken tijd) aan te leveren, dan geef ik dat ruim op tijd aan diegene door. Mensen die dat niet kunnen, kun je voor de toekomst weren, maar zelfs met een concrete afspraak kun je weinig meer doen en al die regeltjes maken het er niet bepaald gezelliger op.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 20 januari 2010 @ 15:15:26 #120
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_77054785
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 15:11 schreef Chanty het volgende:

[..]

En wat is de sanctie als er niet binnen de termijn geleverd wordt? Naar mijn idee is een meet iets dat op basis van vertrouwen en fatsoen moet plaatsvinden. Als ik het niet red mijn foto's tijdig (dus rond de met het model afgesproken tijd) aan te leveren, dan geef ik dat ruim op tijd aan diegene door. Mensen die dat niet kunnen, kun je voor de toekomst weren, maar zelfs met een concrete afspraak kun je weinig meer doen en al die regeltjes maken het er niet bepaald gezelliger op.
tis al goed
Today is life -

Dale Carnegie
  woensdag 20 januari 2010 @ 15:23:01 #121
52229 Chanty
pi_77055114
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 15:15 schreef Ynske het volgende:

[..]

tis al goed
Of je gaat ook even inhoudelijk in op de rest van mijn post ik geef toch ook gewoon argumenten waarom ik het geen goed idee vind. En als anderen het wel een goed idee vinden is dat prima, maar dan sla ik de meet gewoon over omdat ik simpelweg niet kan garanderen dat ik mij aan een dergelijke deadline kan houden Sommige dingen zijn op dit moment nu eenmaal veel belangrijker.
pi_77056138
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 15:15 schreef Ynske het volgende:

[..]

tis al goed
Yns, het is voor iedereen prettiger als je je niet gelijk aangevallen voelt met dit soort dingen. Jij stelt iets voor, wij reageren erop en vervolgens komt er, omdat we het er niet mee eens zijn, een halfbakken reactie. Accepteer het of besluit dan niet te komen oid maar dit is gewoon zinloze negativiteit. Niet goed voor jou, niet goed voor ons

En hoewel we allemaal volwassen mensen zijn, zijn er nou eenmaal mensen die zich niet aan afspraken (kunnen) houden. Ik weet van mezelf ook dat ik af en toe dat soort dingen laat versloffen omdat er zich andere situaties voordoen. So be it. That's life.

Bovendien denk ik dat modellen mans / vrouws genoeg zijn om zelf aan de bel te gaan hangen als fotografen niets opleveren en hoewel je weinig sancties kunt opleggen, kun je zo'n fotograaf toch subtiel duidelijk maken dat zijn aanwezigheid niet echt gewenst is op een volgende meet.
  woensdag 20 januari 2010 @ 15:52:28 #123
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_77056449
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 15:44 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Yns, het is voor iedereen prettiger als je je niet gelijk aangevallen voelt met dit soort dingen. Jij stelt iets voor, wij reageren erop en vervolgens komt er, omdat we het er niet mee eens zijn, een halfbakken reactie. Accepteer het of besluit dan niet te komen oid maar dit is gewoon zinloze negativiteit. Niet goed voor jou, niet goed voor ons

En hoewel we allemaal volwassen mensen zijn, zijn er nou eenmaal mensen die zich niet aan afspraken (kunnen) houden. Ik weet van mezelf ook dat ik af en toe dat soort dingen laat versloffen omdat er zich andere situaties voordoen. So be it. That's life.

Bovendien denk ik dat modellen mans / vrouws genoeg zijn om zelf aan de bel te gaan hangen als fotografen niets opleveren en hoewel je weinig sancties kunt opleggen, kun je zo'n fotograaf toch subtiel duidelijk maken dat zijn aanwezigheid niet echt gewenst is op een volgende meet.
- Privacy Matters
  woensdag 20 januari 2010 @ 15:57:11 #124
52229 Chanty
pi_77056631
Dus simpel: Fotograaf en model maken onderling een afspraak. Als een fotograaf merkt dat hij dat niet redt, is het gewoon netjes om even met het model opnieuw te overleggen. Mensen die niets meer van zich laten horen (begreep dat dat de vorige keer ook het probleem was) en niets afleveren zijn op een volgende meet gewoon niet meer welkom. Dus wie zijn naam in ere wil houden op fot, zorgt gewoon voor wat normaal fatsoen. En verder is het dus aan het model en de fotograaf om dit te regelen.

Als ook model sprekende vind ik het helemaal niet erg als iemand een half jaar over de foto's doet, mits is dat gewoon maar weet. Tot zover mijn idee er dus over en mochten jullie anders besluiten: be my guest
pi_77057133
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 15:57 schreef Chanty het volgende:
Dus simpel: Fotograaf en model maken onderling een afspraak. Als een fotograaf merkt dat hij dat niet redt, is het gewoon netjes om even met het model opnieuw te overleggen. Mensen die niets meer van zich laten horen (begreep dat dat de vorige keer ook het probleem was) en niets afleveren zijn op een volgende meet gewoon niet meer welkom. Dus wie zijn naam in ere wil houden op fot, zorgt gewoon voor wat normaal fatsoen. En verder is het dus aan het model en de fotograaf om dit te regelen.

Als ook model sprekende vind ik het helemaal niet erg als iemand een half jaar over de foto's doet, mits is dat gewoon maar weet. Tot zover mijn idee er dus over en mochten jullie anders besluiten: be my guest
Ik zou graag willen aanvullen, dat ook na het afleveren/versturen van de foto's ook de fotograaf feedback zou willen. Maar dan wel goed geformuleerde feedback.
Reacties als "Ik vind ze niet mooi!" en daarna niets geeft ook vanaf de fotograaf geen positieve indruk van het model.
Op zondag 1 maart 2009 16:07 schreef RonaldV het volgende: Jij bent nog niet verzuurd genoeg :{w
Canon 500n | 300D | 30D | 1DmkIII | 24-105mm F/4 L | 70-200mm F/2.8 L | 50mm F/1.8 | 8mm Peleng Fish | 580EX-II | Metz44 | + de rest van de kitlensjes
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')