Dat staat er niet hé, maar als je 1-op-1 of 1-op-2 gaat werken wil ik wel graag instemmingquote:Op dinsdag 19 januari 2010 21:46 schreef -Marjo- het volgende:
[..]
Iedereen moet toestemming vragen voordat ze je mogen fotograferen?
Volgens mij is het niet zo dat ze je kunnen gijzelen en foto's van je maken terwijl je dat niet wilquote:Op dinsdag 19 januari 2010 21:59 schreef Puala het volgende:
[..]
Dat staat er niet hé, maar als je 1-op-1 of 1-op-2 gaat werken wil ik wel graag instemming
Da's ietwat onwerkbaar en niet af te dwingen, inderdaad.quote:Op dinsdag 19 januari 2010 21:46 schreef -Marjo- het volgende:
[..]
Iedereen moet toestemming vragen voordat ze je mogen fotograferen?
Oh, bijna de Reewijk-meet vergeten!quote:Op dinsdag 19 januari 2010 21:39 schreef RonaldV het volgende:
Zo, de wat nieuwere fotoboeken staan nu ook on line, zij het dat ik nog niet beschik over alle fotos. Dus macht je nog iets hebben, dan zie ik ze graag in een zip of rar met je gebruikersnaam en de naam van de fotomeet in mijn mail. Als ik thuis ben zet ik ze gelijk erbij, en anders duurt het tot de avonduren.
Is ze deaud dan?quote:
Heb jij niet nog wat Reeuwijk of andere foto's liggen?quote:Op dinsdag 19 januari 2010 22:41 schreef Shark.Bait het volgende:
[..]
Is ze deaud dan?
ja ik weets, slechte tvp. Gelukkig heb ik meer verstand van ehm..tja... iets anders waar ik meer verstand van heb.
nog steeds bij de stapel nog door te kijken/ bewerkenquote:Op dinsdag 19 januari 2010 22:50 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Heb jij niet nog wat Reeuwijk of andere foto's liggen?
Alle kleine beetjes helpenquote:Op dinsdag 19 januari 2010 23:03 schreef PKfotografie het volgende:
[..]
nog steeds bij de stapel nog door te kijken/ bewerken
(ja wel wat foto's gedaan, maar had er niet veel gemaakt die dag die voor de modellen interessant zijn)
ik ben wel benieuwd hoe je dat ziet.quote:Op dinsdag 19 januari 2010 20:40 schreef Puala het volgende:
Misschien een ideetje, de zandafgraving bij Veenendaal/Rhenen? Is hoogteverschil, groen, water in de buurt, lange trap is misschien ook wel leuk.
Oh en iets met Den Bosch is ook wel welkomén ik wil wel model zijn. Mits alle foto's aangeleverd en instemming voor wiens camera ik kom te staan.
Een beetje assertief gedrag van fotografen is natuurlijk ook gewenstquote:Op woensdag 20 januari 2010 10:27 schreef Ynske het volgende:
k krijg er een gevoel bij van dat (en ik noem nu maar wat namen) op die manier, iedereen bij bv PdH, RV, HM willen en niet bij andere fotografen willen.
quote:Op woensdag 20 januari 2010 10:30 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Een beetje assertief gedrag van fotografen is natuurlijk ook gewenstJe kan zelf ook vragen aan een model om ff mee te gaan
en daarnaast, en daar blijf ik bij, zijn dit soort meets vooral uitermate geschikt als kennismaking en om kennis uit te wisselen en niet zozeer om megatoffe resultaten te boeken dus superzwaar moet je er niet aan tillen denk ik
Maar jij bent dan ook altijd erg snelquote:Op woensdag 20 januari 2010 10:59 schreef RonaldV het volgende:
Eens, maar wat ik langzaam vind (ik word al zenuwachtig van 14 dagen), vindt een ander juist weer veel te snel. Dus daar mag een ander een uitspraak over doen.
lijkt mij dat fotograaf en model dat gewoon onderling moeten afspreken. Mijn agenda kan er heel anders uitzien qua tijd dan die van iemand anders dus een algemene deadline gaat voor mij niet werken. Ik ben ook aan het afstuderen en er kan altijd iets gebeuren dat ik het niet red de foto's in de afgesproken termijn te leveren. Geen trek om me dan tegenover heel fot te moeten gaan verantwoordenquote:Op woensdag 20 januari 2010 10:47 schreef Ynske het volgende:
het lijkt me ook verstandig om van te voren een deadline te leggen over het leveren van de foto's
k snap je punt. maar t blijkt dus dat er bij voorgaande meets fotografen zijn geweest die nog altijd niet de fotos geleverd hebbenquote:Op woensdag 20 januari 2010 14:54 schreef Chanty het volgende:
[..]
lijkt mij dat fotograaf en model dat gewoon onderling moeten afspreken. Mijn agenda kan er heel anders uitzien qua tijd dan die van iemand anders dus een algemene deadline gaat voor mij niet werken. Ik ben ook aan het afstuderen en er kan altijd iets gebeuren dat ik het niet red de foto's in de afgesproken termijn te leveren. Geen trek om me dan tegenover heel fot te moeten gaan verantwoordenDus als er een algemene deadline wordt afgesproken, sla ik over.
Nou, dan moeten we die fotografen misschien niet meer meenemen?quote:Op woensdag 20 januari 2010 14:57 schreef Ynske het volgende:
[..]
k snap je punt. maar t blijkt dus dat er bij voorgaande meets fotografen zijn geweest die nog altijd niet de fotos geleverd hebben
En wat is de sanctie als er niet binnen de termijn geleverd wordt? Naar mijn idee is een meet iets dat op basis van vertrouwen en fatsoen moet plaatsvinden. Als ik het niet red mijn foto's tijdig (dus rond de met het model afgesproken tijd) aan te leveren, dan geef ik dat ruim op tijd aan diegene door. Mensen die dat niet kunnen, kun je voor de toekomst weren, maar zelfs met een concrete afspraak kun je weinig meer doen en al die regeltjes maken het er niet bepaald gezelliger op.quote:Op woensdag 20 januari 2010 14:57 schreef Ynske het volgende:
[..]
k snap je punt. maar t blijkt dus dat er bij voorgaande meets fotografen zijn geweest die nog altijd niet de fotos geleverd hebben
tis al goedquote:Op woensdag 20 januari 2010 15:11 schreef Chanty het volgende:
[..]
En wat is de sanctie als er niet binnen de termijn geleverd wordt? Naar mijn idee is een meet iets dat op basis van vertrouwen en fatsoen moet plaatsvinden. Als ik het niet red mijn foto's tijdig (dus rond de met het model afgesproken tijd) aan te leveren, dan geef ik dat ruim op tijd aan diegene door. Mensen die dat niet kunnen, kun je voor de toekomst weren, maar zelfs met een concrete afspraak kun je weinig meer doen en al die regeltjes maken het er niet bepaald gezelliger op.
Of je gaat ook even inhoudelijk in op de rest van mijn postquote:
Yns, het is voor iedereen prettiger als je je niet gelijk aangevallen voelt met dit soort dingen. Jij stelt iets voor, wij reageren erop en vervolgens komt er, omdat we het er niet mee eens zijn, een halfbakken reactie. Accepteer het of besluit dan niet te komen oid maar dit is gewoon zinloze negativiteit. Niet goed voor jou, niet goed voor onsquote:
quote:Op woensdag 20 januari 2010 15:44 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Yns, het is voor iedereen prettiger als je je niet gelijk aangevallen voelt met dit soort dingen. Jij stelt iets voor, wij reageren erop en vervolgens komt er, omdat we het er niet mee eens zijn, een halfbakken reactie. Accepteer het of besluit dan niet te komen oid maar dit is gewoon zinloze negativiteit. Niet goed voor jou, niet goed voor ons
En hoewel we allemaal volwassen mensen zijn, zijn er nou eenmaal mensen die zich niet aan afspraken (kunnen) houden. Ik weet van mezelf ook dat ik af en toe dat soort dingen laat versloffen omdat er zich andere situaties voordoen. So be it. That's life.
Bovendien denk ik dat modellen mans / vrouws genoeg zijn om zelf aan de bel te gaan hangen als fotografen niets opleveren en hoewel je weinig sancties kunt opleggen, kun je zo'n fotograaf toch subtiel duidelijk maken dat zijn aanwezigheid niet echt gewenst is op een volgende meet.
Ik zou graag willen aanvullen, dat ook na het afleveren/versturen van de foto's ook de fotograaf feedback zou willen. Maar dan wel goed geformuleerde feedback.quote:Op woensdag 20 januari 2010 15:57 schreef Chanty het volgende:
Dus simpel: Fotograaf en model maken onderling een afspraak. Als een fotograaf merkt dat hij dat niet redt, is het gewoon netjes om even met het model opnieuw te overleggen. Mensen die niets meer van zich laten horen (begreep dat dat de vorige keer ook het probleem was) en niets afleveren zijn op een volgende meet gewoon niet meer welkom. Dus wie zijn naam in ere wil houden op fot, zorgt gewoon voor wat normaal fatsoen. En verder is het dus aan het model en de fotograaf om dit te regelen.
Als ook model sprekende vind ik het helemaal niet erg als iemand een half jaar over de foto's doet, mits is dat gewoon maar weet. Tot zover mijn idee er dus over en mochten jullie anders besluiten: be my guest
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |