Zeker, daarom sloeg ik ze daar ook mee om de oren.quote:Op zaterdag 23 januari 2010 03:33 schreef maess het volgende:
Je hebt meer als 1 jaar garantie volgens de Nederlandse wetgeving, was je daar al van op de hoogte?
Dat is wel de grootste onzin, garantie er bij kopen terwijl je er al recht op hebt.quote:Plus, applecare?
Heb je nog garantie? Zo nee, dan heb ik wel de wettelijke regeling (van EU-regelgeving en de ministeriele uitleg, tot de vertaling naar NL-wetgeving aan toe) voor je waarmee je ze om de oren kunt slaan.quote:Op zaterdag 23 januari 2010 03:36 schreef WammesWaggel het volgende:
Apple is mooi maar wmbt staat de prijs niet in verhouding tot de kwaliteit, mijn Apple is stuk trouwens.
Produktiefoutje
Nee joh, hij is tien jaar oudquote:Op zaterdag 23 januari 2010 03:42 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Heb je nog garantie? Zo nee, dan heb ik wel de wettelijke regeling (van EU-regelgeving en de ministeriele uitleg, tot de vertaling naar NL-wetgeving aan toe) voor je waarmee je ze om de oren kunt slaan.
De standaard argumenten die niet opgaan.quote:Op zaterdag 23 januari 2010 02:57 schreef GieJay het volgende:
[..]
Duur
Geen games kunnen spelen
Veel minder software in vergelijking met windows
Windows 7 > Mac Osx
Wie ben jij om te bepalen welke games er toe doen?quote:Op zaterdag 23 januari 2010 11:22 schreef memrtn het volgende:
[..]
Geen games: niet alles nee, dat klopt. Maar de grootste games die er toe doen zijn wel: Football Manager, Doom, Quake, Unreal Tournament, Sims, BioShock, Call of Duty (en WoW, maar dat speel ik niet).
Waarom zou dat niet tellen?quote:Veel minder software: kwantiteit zegt niet alles. Het enige wat ik soms mis, is Paint. Maar dat komt omdat ik te lui ben om GIMP te downloaden. Voor de rest ontbreekt er niet. Kom maar met wat dingen die er niet zijn dan. En geen bedrijfsspecifieke voorbeelden mee aankomen, want dat telt natuurlijk niet.
quote:Op zaterdag 23 januari 2010 02:57 schreef GieJay het volgende:
[..]
Duur - Klopt
Geen games kunnen spelen - Bootcamp
Veel minder software in vergelijking met windows - Bootcamp
Windows 7 =! Mac Osx
Wel hoor, AutoCAD werkt niet onder OS X. Ik draai m'n Mac dan ook voornamelijk onder Windows.quote:Op zaterdag 23 januari 2010 11:22 schreef memrtn het volgende:
De standaard argumenten die niet opgaan.
Waarom zou je, om betere service te krijgen, 350 euro moeten uitgeven voor Apple Care, als je daar in the first place, en zeker in het eerste jaar en er valt te twisten over het tweede jaar, om uberhaupt een beetje service te krijgen?quote:Op zaterdag 23 januari 2010 03:33 schreef maess het volgende:
Je hebt meer als 1 jaar garantie volgens de Nederlandse wetgeving, was je daar al van op de hoogte?
Plus, applecare?
Ik begrijp dat nooit zo goed. Waarom koop je dan niet gewoon een goedkopere Windows-based laptop? Qua specs maakt het bijna niets uit en je bent nog goedkoper uit ook. Als ik een Mac wil, zal ik OS X gebruiken ook.quote:Op zaterdag 23 januari 2010 12:17 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Wel hoor, AutoCAD werkt niet onder OS X. Ik draai m'n Mac dan ook voornamelijk onder Windows.
Geen problemen dusquote:Op zaterdag 23 januari 2010 12:17 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Wel hoor, AutoCAD werkt niet onder OS X. Ik draai m'n Mac dan ook voornamelijk onder Windows.
Maar geen reden om een MacBook Pro te kopen. Ik heb het wel gezien met Apple, die problemen met de garantie vind ik zo ontzettend matig. Andere PC fabrikanten scoren veel beter op dit punt.quote:
Ik heb hem gekocht omdat het mij een duurzame laptop leek. Een mooie metalen behuizen, en een nononsense design, verder kreeg ik 300 euro korting omdat het model er uit ging. Maar Windows kunnen draaien is voor mij een must, als Apple dus niet over was gestapt op x86 hardware dan was ik nooit naar Apple gegaan.quote:Op zaterdag 23 januari 2010 12:17 schreef Gunner het volgende:
Ik begrijp dat nooit zo goed. Waarom koop je dan niet gewoon een goedkopere Windows-based laptop? Qua specs maakt het bijna niets uit en je bent nog goedkoper uit ook. Als ik een Mac wil, zal ik OS X gebruiken ook.
Je Bootcamp argument houdt dan weer geen rekening met het feit dat de hardware achterloopt en duur betaald wordt, terwijl voor vrijwel alle moderne games wat extra ram of processorsnelheid geen overbodige luxe is.quote:
Maaaar, als je dus windows programma's wilt gebruiken kun je ook even parrallels opstartenquote:Op zaterdag 23 januari 2010 12:23 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Maar geen reden om een MacBook Pro te kopen. Ik heb het wel gezien met Apple, die problemen met de garantie vind ik zo ontzettend matig. PC fabrikanten scoren veel beter op dit punt.
Maar is virtualisatie niet traag? Een 3D model roteren gaat al niet al te snel. Ik vind het prima zo met Windows, alles werkt.quote:Op zaterdag 23 januari 2010 12:27 schreef Luman het volgende:
Maaaar, als je dus windows programma's wilt gebruiken kun je ook even parrallels opstarten
Dan hoef je niet eens te rebooten.
2.8GHz core2duoquote:Op zaterdag 23 januari 2010 12:26 schreef Aestivate het volgende:
[..]
Je Bootcamp argument houdt dan weer geen rekening met het feit dat de hardware achterloopt en duur betaald wordt, terwijl voor vrijwel alle moderne games wat extra ram of processorsnelheid geen overbodige luxe is.
Maarja, dat maakt niet uit.Apple heeft voor alles een oplossing, maar is nooit compleet.
Neuh, ik game er soms zelfs in als ik geen zin heb om te rebootenquote:Op zaterdag 23 januari 2010 12:30 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Maar is virtualisatie niet traag? Een 3D model roteren gaat al niet al te snel. Ik vind het prima zo met Windows, alles werkt.
Ik niet, de verkoopcijfers. Wat een kulargumenten bedenk je weer man.quote:Op zaterdag 23 januari 2010 12:08 schreef Klaploper het volgende:
[..]
Wie ben jij om te bepalen welke games er toe doen?
Omdat bedrijfsspecifieke software meestal ontwikkeld is voor een specifieke browser (daarom het IE6 aandeel) of platform (DOS). Ik kan bij mij op het werk ook niet het programma draaien op een Mac, omdat het daar niet voor ontwikkeld is.quote:Waarom zou dat niet tellen?
Okay, AutoCAD werk ik zelf niet mee. Maar goed.quote:Op zaterdag 23 januari 2010 12:17 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Achterlopende hardware? De Mac Pro heeft meestal als één van de eerste de nieuwere serie Intel-processoren, de MacBook Air heeft zelfs een custom processor, de geheugensnelheid loopt sneller als bij de meeste fabrikanten en ook op basis van GPU's maakt Apple vooruitgang. Dat wil niet zeggen dat het niet beter kan, maar het loopt zeker niet achter.quote:Op zaterdag 23 januari 2010 12:26 schreef Aestivate het volgende:
[..]
Je Bootcamp argument houdt dan weer geen rekening met het feit dat de hardware achterloopt en duur betaald wordt, terwijl voor vrijwel alle moderne games wat extra ram of processorsnelheid geen overbodige luxe is.
Maarja, dat maakt niet uit.Apple heeft voor alles een oplossing, maar is nooit compleet.
Geforce 9 series, bestaat dat nog.quote:Op zaterdag 23 januari 2010 12:31 schreef Luman het volgende:
[..]
2.8GHz core2duo
4GB 1067MHz DDR3
NVIDIA GeForce 9400M
En
NVIDIA GeForce 9600M GT 512 MB GDDR3-geheugen
Lijkt me goed voor een laptop toch?
De komende 300-series is deels nog gebaseerd op de 9-series, net zoals de 100- en 200-series. De MacBook begint met een 9400M, net zoals de 13" MacBook Pro's. Vanaf de 15" gaat over in een 9600M.quote:Op zaterdag 23 januari 2010 12:53 schreef Aestivate het volgende:
[..]
Geforce 9 series, bestaat dat nog.
Het ging over een Macbook... Welke is dit? Ik heb trouwens 3,2Ghz quadcore, ATI 4870 en ook 4GB ram voor een stuk minder dan de goedkoopste iMac (mini uitgezonderd).
En de bouwkwaliteit.quote:Op zaterdag 23 januari 2010 13:09 schreef memrtn het volgende:
Nu nog de garantie-afhandeling wat beter.
quote:Op zaterdag 23 januari 2010 12:46 schreef memrtn het volgende:
[..]
Ik niet, de verkoopcijfers. Wat een kulargumenten bedenk je weer man.
Ja, zo kan ik het ook. Het werkt niet op een Mac, maar omdat het niet voor een Mac ontwikkeld is telt het niet?quote:[..]
Omdat bedrijfsspecifieke software meestal ontwikkeld is voor een specifieke browser (daarom het IE6 aandeel) of platform (DOS). Ik kan bij mij op het werk ook niet het programma draaien op een Mac, omdat het daar niet voor ontwikkeld is.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |