abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 23 januari 2010 @ 12:17:40 #211
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_77172823
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 03:33 schreef maess het volgende:
Je hebt meer als 1 jaar garantie volgens de Nederlandse wetgeving, was je daar al van op de hoogte?
Plus, applecare?
Waarom zou je, om betere service te krijgen, 350 euro moeten uitgeven voor Apple Care, als je daar in the first place, en zeker in het eerste jaar en er valt te twisten over het tweede jaar, om uberhaupt een beetje service te krijgen?

Ik zit sterk te twijfelen om een Macbook aan te schaffen, maar zoals ik heel veel lees laat de (bouw)kwaliteit, en de service goed te wensen over. Ik denk dat het bedrijf z'n eigen succes niet aankan en blijkbaar concessies heeft gedaan aan de kwaliteit.

Erg jammer.
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 12:17 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Wel hoor, AutoCAD werkt niet onder OS X. Ik draai m'n Mac dan ook voornamelijk onder Windows.
Ik begrijp dat nooit zo goed. Waarom koop je dan niet gewoon een goedkopere Windows-based laptop? Qua specs maakt het bijna niets uit en je bent nog goedkoper uit ook. Als ik een Mac wil, zal ik OS X gebruiken ook.
Where law ends, tyrrany begins.
pi_77172872
quote:

[..]

Wel hoor, AutoCAD werkt niet onder OS X. Ik draai m'n Mac dan ook voornamelijk onder Windows.
Geen problemen dus
pi_77172924
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 12:20 schreef Luman het volgende:
Geen problemen dus
Maar geen reden om een MacBook Pro te kopen. Ik heb het wel gezien met Apple, die problemen met de garantie vind ik zo ontzettend matig. Andere PC fabrikanten scoren veel beter op dit punt.
pi_77172972
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 12:17 schreef Gunner het volgende:
Ik begrijp dat nooit zo goed. Waarom koop je dan niet gewoon een goedkopere Windows-based laptop? Qua specs maakt het bijna niets uit en je bent nog goedkoper uit ook. Als ik een Mac wil, zal ik OS X gebruiken ook.
Ik heb hem gekocht omdat het mij een duurzame laptop leek. Een mooie metalen behuizen, en een nononsense design, verder kreeg ik 300 euro korting omdat het model er uit ging. Maar Windows kunnen draaien is voor mij een must, als Apple dus niet over was gestapt op x86 hardware dan was ik nooit naar Apple gegaan.
pi_77172989
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 12:11 schreef Luman het volgende:

[..]

Je Bootcamp argument houdt dan weer geen rekening met het feit dat de hardware achterloopt en duur betaald wordt, terwijl voor vrijwel alle moderne games wat extra ram of processorsnelheid geen overbodige luxe is.

Maarja, dat maakt niet uit. Apple heeft voor alles een oplossing, maar is nooit compleet.
pi_77173016
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 12:23 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Maar geen reden om een MacBook Pro te kopen. Ik heb het wel gezien met Apple, die problemen met de garantie vind ik zo ontzettend matig. PC fabrikanten scoren veel beter op dit punt.
Maaaar, als je dus windows programma's wilt gebruiken kun je ook even parrallels opstarten
Dan hoef je niet eens te rebooten.
pi_77173068
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 12:27 schreef Luman het volgende:
Maaaar, als je dus windows programma's wilt gebruiken kun je ook even parrallels opstarten
Dan hoef je niet eens te rebooten.
Maar is virtualisatie niet traag? Een 3D model roteren gaat al niet al te snel. Ik vind het prima zo met Windows, alles werkt.
pi_77173085
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 12:26 schreef Aestivate het volgende:

[..]

Je Bootcamp argument houdt dan weer geen rekening met het feit dat de hardware achterloopt en duur betaald wordt, terwijl voor vrijwel alle moderne games wat extra ram of processorsnelheid geen overbodige luxe is.

Maarja, dat maakt niet uit. Apple heeft voor alles een oplossing, maar is nooit compleet.
2.8GHz core2duo
4GB 1067MHz DDR3
NVIDIA GeForce 9400M
En
NVIDIA GeForce 9600M GT 512 MB GDDR3-geheugen

Lijkt me goed voor een laptop toch?
pi_77173102
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 12:30 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Maar is virtualisatie niet traag? Een 3D model roteren gaat al niet al te snel. Ik vind het prima zo met Windows, alles werkt.
Neuh, ik game er soms zelfs in als ik geen zin heb om te rebooten
pi_77173453
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 12:08 schreef Klaploper het volgende:

[..]

Wie ben jij om te bepalen welke games er toe doen?
Ik niet, de verkoopcijfers. Wat een kulargumenten bedenk je weer man.
quote:
Waarom zou dat niet tellen?
Omdat bedrijfsspecifieke software meestal ontwikkeld is voor een specifieke browser (daarom het IE6 aandeel) of platform (DOS). Ik kan bij mij op het werk ook niet het programma draaien op een Mac, omdat het daar niet voor ontwikkeld is.
quote:

[..]

Okay, AutoCAD werk ik zelf niet mee. Maar goed.
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 12:26 schreef Aestivate het volgende:

[..]

Achterlopende hardware? De Mac Pro heeft meestal als één van de eerste de nieuwere serie Intel-processoren, de MacBook Air heeft zelfs een custom processor, de geheugensnelheid loopt sneller als bij de meeste fabrikanten en ook op basis van GPU's maakt Apple vooruitgang. Dat wil niet zeggen dat het niet beter kan, maar het loopt zeker niet achter.
pi_77173650
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 12:31 schreef Luman het volgende:

[..]

2.8GHz core2duo
4GB 1067MHz DDR3
NVIDIA GeForce 9400M
En
NVIDIA GeForce 9600M GT 512 MB GDDR3-geheugen

Lijkt me goed voor een laptop toch?
Geforce 9 series, bestaat dat nog.
Het ging over een Macbook... Welke is dit? Ik heb trouwens 3,2Ghz quadcore, ATI 4870 en ook 4GB ram voor een stuk minder dan de goedkoopste iMac (mini uitgezonderd).
pi_77174025
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 12:53 schreef Aestivate het volgende:

[..]

Geforce 9 series, bestaat dat nog.
Het ging over een Macbook... Welke is dit? Ik heb trouwens 3,2Ghz quadcore, ATI 4870 en ook 4GB ram voor een stuk minder dan de goedkoopste iMac (mini uitgezonderd).
De komende 300-series is deels nog gebaseerd op de 9-series, net zoals de 100- en 200-series. De MacBook begint met een 9400M, net zoals de 13" MacBook Pro's. Vanaf de 15" gaat over in een 9600M.

Je kunt nu wel met je specs gaan pronken, maar je vergeet één belangrijk ding. Elk Mac-systeem heeft specifieke drivers voor de hardware. Net zoals de Bootcamp software speciale Apple-drivers heeft en daarom sneller is dan vergelijkbare hardware die standaard wordt uitgeleverd met Windows. Gamen is inderdaad een ondergeschoven kind, maar het echt niet onmogelijk en met de huidige koers van Apple steeds belangrijker. Nu nog de garantie-afhandeling wat beter.
  zaterdag 23 januari 2010 @ 13:12:13 #223
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_77174098
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 13:09 schreef memrtn het volgende:
Nu nog de garantie-afhandeling wat beter.
En de bouwkwaliteit.
  zaterdag 23 januari 2010 @ 13:28:02 #224
288614 andichrist
O.us is een baas
pi_77174447
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 12:11 schreef Luman het volgende:

[..]

Koop dan gelijk een PC.
  zaterdag 23 januari 2010 @ 13:38:02 #225
267651 Klaploper
Wetenschappelijk onderzoeker
pi_77174685
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 12:46 schreef memrtn het volgende:

[..]

Ik niet, de verkoopcijfers. Wat een kulargumenten bedenk je weer man.
quote:
[..]

Omdat bedrijfsspecifieke software meestal ontwikkeld is voor een specifieke browser (daarom het IE6 aandeel) of platform (DOS). Ik kan bij mij op het werk ook niet het programma draaien op een Mac, omdat het daar niet voor ontwikkeld is.
Ja, zo kan ik het ook. Het werkt niet op een Mac, maar omdat het niet voor een Mac ontwikkeld is telt het niet?
Dat is het probleem toch met alle software die niet werkt op Macs? Dan telt alles wat Macs wel kunnen en Windows PC's niet ook niet, omdat het niet ontwikkeld is voor Windows.
Ik vecht met zwervers voor mijn plezier. Binnenkort ook op YouTube!
pi_77174813
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 13:12 schreef Gunner het volgende:

[..]

En de bouwkwaliteit.
Heb ik persoonlijk geen problemen mee. En ik heb een MacBook 4.1 (dat is dus een White) die last heeft van topcase tearing. Ik heb er geen problemen mee gehad, terwijl ik deze elke dag meesleep en gebruik. Mijn MacBook Pro ook niet en mijn Mighty Mouse werkt ook nog steeds incl het mooie bolletje. Alleen mijn iPod Mini heeft het begeven, maar dat mag ook na 4 jaar.
pi_77174819
macbooks
Prins der kikkers
pi_77174964
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 13:09 schreef memrtn het volgende:

[..]

De komende 300-series is deels nog gebaseerd op de 9-series, net zoals de 100- en 200-series. De MacBook begint met een 9400M, net zoals de 13" MacBook Pro's. Vanaf de 15" gaat over in een 9600M.

Je kunt nu wel met je specs gaan pronken, maar je vergeet één belangrijk ding. Elk Mac-systeem heeft specifieke drivers voor de hardware. Net zoals de Bootcamp software speciale Apple-drivers heeft en daarom sneller is dan vergelijkbare hardware die standaard wordt uitgeleverd met Windows. Gamen is inderdaad een ondergeschoven kind, maar het echt niet onmogelijk en met de huidige koers van Apple steeds belangrijker. Nu nog de garantie-afhandeling wat beter.
Je hebt echt een flinke Apple © plank voor je kop man. Je gaat me niet vertellen dat Apple 'betere' drivers ontwikkeld heeft voor hardware dan Ati en Nvidia (bijvoorbeeld) zelf voor de PC Daarnaast draait Windows via Bootcamp, en is Windows 7 nog niet ondersteund? Durf jij met droge ogen te beweren dat spellen die geschreven zijn en enkel draaien op Windows sneller draaien op Windows dat op een Apple draait?

De huidige koers van Apple richt zich op gamen via Windows? REVOLUTIONAIR!!11!!! Ik zie het vast verkeerd, maar dan kun je toch beter voor de helft van het geld direct een PC met Windows kopen?

Edit: O laat maar, je 'discussieert' door foto's van users te betrekken. Goed bezig man.
pi_77175127
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 13:49 schreef Aestivate het volgende:

[..]

Je hebt echt een flinke Apple © plank voor je kop man. Je gaat me niet vertellen dat Apple 'betere' drivers ontwikkeld heeft voor hardware dan Ati en Nvidia (bijvoorbeeld) zelf voor de PC
Ja. En ik zal het zo voor je opzoeken hoor.
quote:
Daarnaast draait Windows via Bootcamp, en is Windows 7 nog niet ondersteund?
KLIK
quote:
Durf jij met droge ogen te beweren dat spellen die geschreven zijn en enkel draaien op Windows sneller draaien op Windows dat op een Apple draait?
Dat zeg ik niet direct. Ik zeg dat Windows op een Apple sneller is dan Windows op een standaard Windows-based machine met vergelijkbare specificaties.
quote:
De huidige koers van Apple richt zich op gamen via Windows? REVOLUTIONAIR!!11!!! Ik zie het vast verkeerd, maar dan kun je toch beter voor de helft van het geld direct een PC met Windows kopen?

Edit: O laat maar, je 'discussieert' door foto's van users te betrekken. Goed bezig man.
Nee, niet via Windows. Kijk naar het gamen via de iPhone en de huidige implementatie van GPU's in de systemen.
  zaterdag 23 januari 2010 @ 13:58:51 #230
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_77175217
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 13:42 schreef memrtn het volgende:

[..]

Heb ik persoonlijk geen problemen mee. En ik heb een MacBook 4.1 (dat is dus een White) die last heeft van topcase tearing.
Topcase problemen vind ik ook een gebrek aan kwaliteit eigenlijk. Bovendien wordt ik heel verdrietig als ik de V&A-advertenties hier zie van tweedehands macbooks waar de batterij, superdrive en topcase vaak al van vervangen is, om er toch nog doodleuk de hoofdprijs voor te vragen waardoor ik beter direct een nieuwe kan kopen.
pi_77175299
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 13:55 schreef memrtn het volgende:
[..]

Nee, niet via Windows. Kijk naar het gamen via de iPhone en de huidige implementatie van GPU's in de systemen.
Goed man.
Gamen via de iPhone? Geen interesse, ik game op de PC. Implementatie van GPU's? Dat hadden ze hopelijk al.

Maak me maar wakker als ik Steam en alle games die ik wil spelen kan draaien op een Apple in OS X (Windows draai ik wel op een PC) en de prijs met minimaal de helft is gezakt. Ik speel ook wel eens oudere games, en die ondersteuning zal er gewoon nooit zijn. Ik wil mogelijkheden en zelf tweaken, en dat kan beter met een platform dat 90% van de wereld gebruik i.p.v. 5%.
pi_77175485
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 13:58 schreef Gunner het volgende:

[..]

Topcase problemen vind ik ook een gebrek aan kwaliteit eigenlijk. Bovendien wordt ik heel verdrietig als ik de V&A-advertenties hier zie van tweedehands macbooks waar de batterij, superdrive en topcase vaak al van vervangen is, om er toch nog doodleuk de hoofdprijs voor te vragen waardoor ik beter direct een nieuwe kan kopen.
Ja, de topcase was in die serie gewoon erg slecht. Net zoals de bepaalde SuperDrives types gewoon domweg slecht zijn. Ik heb er geen ervaringen mee, maar dat is wel waar.
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 14:02 schreef Aestivate het volgende:

[..]

Goed man.
Gamen via de iPhone? Geen interesse, ik game op de PC. Implementatie van GPU's? Dat hadden ze hopelijk al.

Maak me maar wakker als ik Steam en alle games die ik wil spelen kan draaien op een Apple in OS X (Windows draai ik wel op een PC) en de prijs met minimaal de helft is gezakt. Ik speel ook wel eens oudere games, en die ondersteuning zal er gewoon nooit zijn. Ik wil mogelijkheden en zelf tweaken, en dat kan beter met een platform dat 90% van de wereld gebruik i.p.v. 5%.
Je bent gewoon aan het trollen in het begin. Je snapt donders goed wat ik bedoel. Het gebruik van nieuwere grafische kaarten, het sneller in het platform gebruiken en meer keuze.

Als jij wil gamen en tweaken dan gebruik je toch mooi Windows/Linux. Wat kom je hier doen dan. Prijzen zullen nooit naar jouw gewenste niveau zakken.
pi_77175841
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 14:08 schreef memrtn het volgende:

[..]

Ja, de topcase was in die serie gewoon erg slecht. Net zoals de bepaalde SuperDrives types gewoon domweg slecht zijn. Ik heb er geen ervaringen mee, maar dat is wel waar.
[..]

Je bent gewoon aan het trollen in het begin. Je snapt donders goed wat ik bedoel. Het gebruik van nieuwere grafische kaarten, het sneller in het platform gebruiken en meer keuze.

Als jij wil gamen en tweaken dan gebruik je toch mooi Windows/Linux. Wat kom je hier doen dan. Prijzen zullen nooit naar jouw gewenste niveau zakken.
Ik aan het trollen. De pot verwijt de ketel. De vraag is waarom jij zo spastisch Apple verdedigd. Jij suggereert dingen die niet waar zijn; gamen op een Apple is in mijn ogen op dit moment gewoon geen redelijke optie. Onder Windows draaien; ja zo kan ik het ook. Dan kun je beter voor minder geld een betere PC kopen.

Tenzij de ommezwaai komt dat hardwarefabrikanten en gameontwikkelaars zich op Apple gaan richten zal Apple altijd achter de PC aan blijven lopen qua ontwikkeling, tenzij het team aldaar weer betere drivers ontwikkeld voor andermans hardware.

Ingaand op je trollargument:
quote:
Op dinsdag 19 januari 2010 23:47 schreef memrtn het volgende:

[..]

Achja, beperkte leefwereld hé.
Onuitgelokte onzin.
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 17:34 schreef memrtn het volgende:

[..]

Je trollalarm stond zeker uit? Whehehehe... mijn dag is weer goed.
Je beweert hier zelf aan het rollen te zijn.
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 18:19 schreef memrtn het volgende:

[..]

Je hoeft je eigen smaak niet aan iedereen op te dringen hoor.

In tegenstelling tot jou dwing ik niemand iets op, ik probeer alleen de houding van fanboys "alles is beter en kan op een Mac, onvoorstelbaar dat mensen nog Windows hebben" wat in te perken. Blijkt vaak alleen onmogelijk. En dat is het verschil tussen PC en Mac gebruikers.

Als je serieuze Apple vs PC discussies wilt moet je in DIG zijn.
pi_77176147
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 14:21 schreef Aestivate het volgende:

[..]

Ik aan het trollen. De pot verwijt de ketel. De vraag is waarom jij zo spastisch Apple verdedigd. Jij suggereert dingen die niet waar zijn; gamen op een Apple is in mijn ogen op dit moment gewoon geen redelijke optie. Onder Windows draaien; ja zo kan ik het ook. Dan kun je beter voor minder geld een betere PC kopen.

Tenzij de ommezwaai komt dat hardwarefabrikanten en gameontwikkelaars zich op Apple gaan richten zal Apple altijd achter de PC aan blijven lopen qua ontwikkeling, tenzij het team aldaar weer betere drivers ontwikkeld voor andermans hardware.

Ingaand op je trollargument:
[..]

Onuitgelokte onzin.
[..]

Je beweert hier zelf aan het rollen te zijn.
[..]

In tegenstelling tot jou dwing ik niemand iets op, ik probeer alleen de houding van fanboys "alles is beter en kan op een Mac, onvoorstelbaar dat mensen nog Windows hebben" wat in te perken. Blijkt vaak alleen onmogelijk. En dat is het verschil tussen PC en Mac gebruikers.

Als je serieuze Apple vs PC discussies wilt moet je in DIG zijn.
In die post constateer ik dat je gedeeltelijk aan het trollen bent. Ik praat mijzelf echter niet schoon. En ik praat Apple zeker niet schoon. Ze hebben zeker problemen met bouwkwaliteit, de iPhone (:r) en supportservice. En nu verlaat ik dit topic, want Windows =
  zaterdag 23 januari 2010 @ 14:49:09 #235
267651 Klaploper
pi_77176599
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 13:44 schreef memrtn het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Zielig persoon.
quote:
[..]

Lastig hé begrijpend lezen. Ik heb het over bedrijfsspecifieke software. Algemene beschikbare software valt daar niet onder.
Volgens mij ben je gewoon dom. Kankerdom. Jij legt in je post uit waarom bedrijfsspecifieke software niet telt:
quote:
Ik vertel vervolgens dat dit nergens op slaat, omdat dit voor alle software geldt die niet op een Mac werkt.

Verder ben je een kankermongool.
pi_77177240
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 14:02 schreef Aestivate het volgende:

[..]

Goed man.

Heb je een plank voor je kop?
Wil je everyday app's gebruiken boot men in MacOSX,
Wil je gamen boot je even in OSX.
Is het écht zo moeilijk, of doe je maar alsof?
pi_77177282
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 14:49 schreef Klaploper het volgende:

[..]

Zielig persoon.
[..]

Volgens mij ben je gewoon dom. Kankerdom. Jij legt in je post uit waarom bedrijfsspecifieke software niet telt:
[..]

Ik vertel vervolgens dat dit nergens op slaat, omdat dit voor alle software geldt die niet op een Mac werkt.

Verder ben je een kankermongool.
Zielig persoon ben jij zeg
  zaterdag 23 januari 2010 @ 15:21:18 #238
267651 Klaploper
pi_77177531
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 15:14 schreef Luman het volgende:

[..]

Zielig persoon ben jij zeg
Dank je.
"Superdom" ziet er ook zo raar uit.
pi_77178240
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 15:21 schreef Klaploper het volgende:

[..]

Dank je.
"Superdom" ziet er ook zo raar uit.
Mja, ik ben echt geen kanker-huilie, maar om nou mensen een zielig persoon te noemen, en dan krachttermen moet gaa gebruiken om je statement over te laten kunnen komen vind ik weer wat overdreven.
  zaterdag 23 januari 2010 @ 15:48:35 #240
267651 Klaploper
pi_77178404
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 15:43 schreef Luman het volgende:

[..]

Mja, ik ben echt geen kanker-huilie, maar om nou mensen een zielig persoon te noemen, en dan krachttermen moet gaa gebruiken om je statement over te laten kunnen komen vind ik weer wat overdreven.
Klopt, je hebt wel gelijk ja. Maar foto's uit iemand fobo posten met de bedoeling iemand belachelijk te maken vind ik erg laag. En zijn posts slaan werkelijk nergens op.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')