http://www.telegraaf.nl/b(...)ding_bedreigd__.htmlquote:Arts bij hulp na fatale aanrijding bedreigd
NIJMEGEN - De twee jongens die vrijdagavond in Nijmegen met hun scooter een voetganger aanreden op een zebrapad, blijken zich daarna in het Nijmeegse St Radboud Ziekenhuis ook nog eens zeer ernstig misdragen te hebben, dat meldt de regionale krant De Gelderlander.
De twee jongens van 18 en 19 jaar oud, bedreigden en beledigden een arts en verpleegkundige, terwijl die net bezig waren om het leven van de 50-jarige Arnhemmer die op de St. Canisiussingel omver was gereden te redden. Uiteindelijk overleed de man aan zijn zware verwondingen.
Het tweetal was net als het slachtoffer naar het ziekenhuis gebracht voor medische behandeling. Ze hadden de voetganger geschept terwijl ze op de vlucht waren voor de politie.
Omdat ze al door de politie waren aangehouden, stonden de twee voortdurend onder toezicht van twee agenten. Bij de ingang van de eerste hulp ontstond onrust nadat een groep van twintig jongeren, onder wie een aantal familieleden, niet werd binnengelaten. Negen politieagenten waren vervolgens nodig om samen met de Dienst Beveiliging van het ziekenhuis de groep buiten te houden.
Meer als dit hoef je toch niet te wetenquote:Op maandag 18 januari 2010 22:30 schreef rene90 het volgende:
Hoewel je nog geen ene reet weet van wat er nou gebeurd is verders, en je het vooral zelf invult en waarschijnlijk groter maakt dan wat het is.
Het maakt ook geen reet uit wat er verder gebeurd is. Je hoort hulpverleners gewoon hun werk te laten doen.quote:Op maandag 18 januari 2010 22:30 schreef rene90 het volgende:
Hoewel je nog geen ene reet weet van wat er nou gebeurd is verders, en je het vooral zelf invult en waarschijnlijk groter maakt dan wat het is.
Nouquote:Op maandag 18 januari 2010 22:30 schreef rene90 het volgende:
quote:De twee jongens van 18 en 19 jaar oud, bedreigden en beledigden een arts en verpleegkundige
Vind je het niet genoeg?quote:Negen politieagenten waren vervolgens nodig om samen met de Dienst Beveiliging van het ziekenhuis de groep buiten te houden.
Het is ook totaal niet zo dat ik voor die jostis ben of iets, alleen wil ik even aanstippen dat mensen zich vaak blind laten leiden door de nieuwsberichten waarin feitelijk weinig / niks in staat.quote:Op maandag 18 januari 2010 22:32 schreef donthate het volgende:
[..]
Meer als dit hoef je toch niet te weten
Arts bij hulp na fatale aanrijding bedreigd
NIJMEGEN - De twee jongens die vrijdagavond in Nijmegen met hun scooter een voetganger aanreden op een zebrapad, blijken zich daarna in het Nijmeegse St Radboud Ziekenhuis ook nog eens zeer ernstig misdragen te hebben, dat meldt de regionale krant De Gelderlander.
Er staat genoeg in om mijn conclusies te trekken hoor, wat zou er nog meer in moeten staan? Het staat er toch echt vrij duidelijk.quote:Op maandag 18 januari 2010 22:34 schreef rene90 het volgende:
[..]
Het is ook totaal niet zo dat ik voor die jostis ben of iets, alleen wil ik even aanstippen dat mensen zich vaak blind laten leiden door de nieuwsberichten waarin feitelijk weinig / niks in staat.
Hmm ja je laat je wel blind leiden maar je ziet steeds meer van zulke berichtenquote:Op maandag 18 januari 2010 22:34 schreef rene90 het volgende:
[..]
Het is ook totaal niet zo dat ik voor die jostis ben of iets, alleen wil ik even aanstippen dat mensen zich vaak blind laten leiden door de nieuwsberichten waarin feitelijk weinig / niks in staat.
http://www.gelderlander.n(...)nde-bromfietsers.ecequote:Arhemmer komt om bij aanrijding met vluchtende bromfietsers
NIJMEGEN - Een 50-jarige Arnhemmer is vrijdagavond overleden nadat hij op een zebrapad door twee jongens op een bromfiets was aangereden op de kruising van de Berg en Dalseweg en de St.Canisiussingel in Nijmegen. De jongens probeerden op de scooter, die geen verlichting had, weg te komen voor de politie.
Het ontbreken van de verlichting en het rijgedrag van de 18-jarige uit Nijmegen en 19-jarige uit Beuningen, op de nabijgelegen Barbarossastraat, was aanleiding geweest voor de politie om het tweetal te stoppen. Vervolgens gingen de twee er vandoor, in richting van de Oranjesingel. Er was geen sprake van een achtervolging door de politie, die maakte gebruik van de reguliere rijbaan.
Op de kruising met de Berg en Dalseweg botsten de bromfietsers vervolgens op de voetganger. Daarna kwam de bromfiets tegen een auto tot stilstand. De Arnhemmer is zwaargewond naar het ziekenhuis gebracht, waar hij later overleed.
Beide jongens op de brommer zijn aangehouden. Omdat ook zij gewond waren geraakt zijn ze naar het ziekenhuis gebracht. Na behandeling zijn ze in hechtenis genomen. Het verkeer werd na het ongeval ter plaatse omgeleid, om politie-onderzoek mogelijk te maken.
Het is de manier hoe je het leest inderdaad en het lastige met zulke berichten is dat het enorm gekleurd kan zijn. Vergelijk maar eens nieuwsberichten uit verschillende kranten met elkaar als voorbeeld.quote:Op maandag 18 januari 2010 22:35 schreef donthate het volgende:
[..]
Hmm ja je laat je wel blind leiden maar je ziet steeds meer van zulke berichten
En vind het hinderen van zo iemand al zwaar ziekelijk dus laat staan dat het erger is als het gemaakt is er is iets gebeurd dat vind ik al genoeg:) Maarja begrijp jou kant ook wel hoor
Eens, context is uit dit soort korte berichtjes lastig af te leiden. Maar als je dan leest;quote:Op maandag 18 januari 2010 22:40 schreef rene90 het volgende:
[..]
Het is de manier hoe je het leest inderdaad en het lastige met zulke berichten is dat het enorm gekleurd kan zijn. Vergelijk maar eens nieuwsberichten uit verschillende kranten met elkaar als voorbeeld.
Zoals ik bovenstaande bericht lees is het inderdaad kutgedrag, maar het is denk ik ook de situatie. Die gasten zijn ladderzat (uiteraard geen excuus, laat dat duidelijk zijn) en die vrienden / familie weten misschien niks en zien hun zoon / broertje / weet ik het geboeid en bebloed het ziekenhuis in gaan.
Wat ik ermee bedoel te zeggen is dat het zo contextafhankelijk is, een bedreiging is al als een van die gasten zegt van 'maak me los of ik doe je wat´.
dan kan ik mij toch niet aan de indruk onttrekken dat het hier om een stel onaangepasten gaat.quote:Bij de ingang van de eerste hulp ontstond onrust nadat een groep van twintig jongeren, onder wie een aantal familieleden, niet werd binnengelaten. Negen politieagenten waren vervolgens nodig om samen met de Dienst Beveiliging van het ziekenhuis de groep buiten te houden.
Is dit nu hetzelfde bericht?quote:Het slachtoffer (volgens de tekst in de link een man, maar volgens mij een vrouw wat ook in andere media wordt gemeld) werd op dat moment net de ambulance ingedragen. De wat later bleek gewonde scooterrijder lag in de andere ambulance, zijn bijrijder stond tegen de ambulance geleund met het hoofd naar beneden en duidelijk in verwarring.
Mijn gevoel zegt dat er iets niet klopt met wat de user zegt en de pers beweert?quote:Het tweetal was net als het slachtoffer naar het ziekenhuis gebracht voor medische behandeling. Ze hadden de voetganger geschept terwijl ze op de vlucht waren voor de politie.
Omdat ze al door de politie waren aangehouden, stonden de twee voortdurend onder toezicht van twee agenten. Bij de ingang van de eerste hulp ontstond onrust nadat een groep van twintig jongeren, onder wie een aantal familieleden, niet werd binnengelaten. Negen politieagenten waren vervolgens nodig om samen met de Dienst Beveiliging van het ziekenhuis de groep buiten te houden.
Ja, dat is hetzelfde bericht.quote:Op maandag 18 januari 2010 23:35 schreef paddy het volgende:
[..]
Is dit nu hetzelfde bericht?
Jongens op gestolen scooter rijden voetganger dood
quote:Op dinsdag 19 januari 2010 00:04 schreef MaGNeT het volgende:
Blijft alleen de vraag waar die arts in dit verhaal past.
Ik begrijp het niet helemaal.
quote:De twee jongens van 18 en 19 jaar oud, bedreigden en beledigden een arts
Ik moest het eerst ook 2 keer lezen hoor.quote:Op dinsdag 19 januari 2010 00:07 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Ah, ik had alleen die verpleegkundige gezien.
Hans Anders enzo...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |