Nogmaals: Als je vaststelt dat er een probleem is in een groep, dan heb je niemand bij voorbaat veroordeeld binnen die groep.quote:Op donderdag 21 januari 2010 11:03 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Problemen zitten niet bij een bepaalde groep, problemen kunnen binnen een bepaalde groep zitten. Dat zijn twee verschillende zaken, kennelijk hebben jij en Lavenderr behoorlijke moeite met dát specifieke onderscheid. Either way, het constant hameren op de afkomst is geen oplossing en zet dus consequent geen zoden aan de dijk. Dus ik vraag mij af wat de toegevoegde waarde daarvan is.
In je voorbeeld is er een verschil tussen supporters en hooligans.
Kijk dat is dus het probleem.quote:Op donderdag 21 januari 2010 11:01 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Problemen kunnen wel degelijk ook bij een bepaalde groep zitten en in een bepaalde hoek.
Niemand heeft het over één kam scheren van een groep.
Als Feyenoordsupporters ergens een probleem veroorzaken, dan los het op met de Feyendoordsupporters.. Daarmee heb je absoluut niet gezegd dat ze allemaal hetzelfde zijn.
In de praktijk lijkt dat anders uit te vallen.quote:Op donderdag 21 januari 2010 11:09 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Nogmaals: Als je vaststelt dat er een probleem is in een groep, dan heb je niemand bij voorbaat veroordeeld binnen die groep.
De oplossing voor het probleem zoek je binnen die groep. Dat is toch volkomen logisch?quote:Op donderdag 21 januari 2010 11:02 schreef Disana het volgende:
[..]
Nee, maar je gaat dus wel supporters aanspreken op iets waar ze niet verantwoordelijk voor zijn. Wat heeft dat voor zin, hoe kunnen normale supporters er nou voor zorgen dat de hooligans hun wangedrag stoppen.
Haha nee hequote:Op donderdag 21 januari 2010 11:09 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Nogmaals: Als je vaststelt dat er een probleem is in een groep, dan heb je niemand bij voorbaat veroordeeld binnen die groep.
Ik ben géén voorstander van vooroordelen.quote:Op donderdag 21 januari 2010 11:10 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
In de praktijk lijkt dat anders uit te vallen.
Het ging niet over vaststellen, het ging over aanpakken en aanzetten tot het oplossen binnen de hele groep. Klein onderscheid.quote:Op donderdag 21 januari 2010 11:09 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Individuen horen bij een bepaalde groep. Als Feyenoordsupporters iets gedaan hebben, ga je niet naar FC Groningen.. duh..quote:Op donderdag 21 januari 2010 11:13 schreef Winner_Taco het volgende:
[..]
Haha nee he
Wat is dan de functie van het woord "groep" in deze context als het alleen om individuen zou gaan?
Net zo min ga je naar 'Feyenoordsupporters'. Je gaat alleen naar de individuen die problemen veroorzaken.quote:Op donderdag 21 januari 2010 11:14 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Individuen horen bij een bepaalde groep. Als Feyenoordsupporters iets gedaan hebben, ga je niet naar FC Groningen.. duh..
Hooligans en supporters behoren zeker niet tot dezelfde groep gast.quote:Op donderdag 21 januari 2010 11:12 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
De oplossing voor het probleem zoek je binnen die groep. Dat is toch volkomen logisch?
Je moet toch weten in welke hoek je moet zoeken, om vervolgens de mensen te kunnen benaderen.quote:Op donderdag 21 januari 2010 11:15 schreef Disana het volgende:
[..]
Net zo min ga je naar 'Feyenoordsupporters'. Je gaat alleen naar de individuen die problemen veroorzaken.
Ja, daar geef ik je gelijk in.quote:Op donderdag 21 januari 2010 11:15 schreef Winner_Taco het volgende:
[..]
Hooligans en supporters behoren zeker niet tot dezelfde groep gast.
Maar zo krijg je mensen wel kwaad . Door ze dus zonder aanleiding op dezelfde hoop als de klootzakken te gooien .
Je zoekt naar de raddraaiers. Dat die zich onder de supporters bevinden is evident, daar hoef je 'de supporters' niet op aan te spreken of op aan te kijken.quote:Op donderdag 21 januari 2010 11:19 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Je moet toch weten in welke hoek je moet zoeken, om vervolgens de mensen te kunnen benaderen.
Maar dát heb ik ook nooit beweerd..quote:Op donderdag 21 januari 2010 11:21 schreef Disana het volgende:
[..]
..daar hoef je 'de supporters' niet op aan te spreken of op aan te kijken.
Kijk dat is dus jouw probleem .quote:Op donderdag 21 januari 2010 11:19 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Je moet toch weten in welke hoek je moet zoeken, om vervolgens de mensen te kunnen benaderen.
Je bleef spreken over 'groep' en ging in op een stelling dat je de oplossing binnen de groep moet zoeken. Dan zit je al gauw op het spoor van een hele groep aankijken op het gedrag van enkelingen en dat is niet terecht.quote:Op donderdag 21 januari 2010 11:22 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Maar dát heb ik ook nooit beweerd..
Ik heb juist de hele tijd lopen beweren dat je naar mijn idee niet de hele groep veroordeelt, als je vaststelt dat er binnen een groep wat aan de hand is.quote:Op donderdag 21 januari 2010 11:25 schreef Disana het volgende:
[..]
Je bleef spreken over 'groep' en ging in op een stelling dat je de oplossing binnen de groep moet zoeken. Dan zit je al gauw op het spoor van een hele groep aankijken op het gedrag van enkelingen en dat is niet terecht.
We verschillen van mening. Ik blijf stellen dat je individuen moet zoeken en aanpakken. Al het overige stigmatiseert en polariseert.quote:Op donderdag 21 januari 2010 11:28 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Ik heb juist de hele tijd lopen beweren dat je naar mijn idee niet de hele groep veroordeelt, als je vaststelt dat er binnen een groep wat aan de hand is.
Je moet idd. wel de juiste verbanden leggen.quote:Op donderdag 21 januari 2010 11:24 schreef Winner_Taco het volgende:
[..]
Kijk dat is dus jouw probleem .
Je kijkt naar huidskleur , voetbalshirtje om tot een veroordeling te komen en je met je vingertje te wijzen "Dát zijn de slechterikken"
De gemiddelde Marokkaan op op de Hogenschool (en dat zijn er genoeg ga maar kijken) heeft net zo veel te maken met overlast en crimineel gedrag als een supporter van Feyenoord die gewoon een wedstrijd kijkt en daarna netjes naar huis gaat.
Maar zo creëer je dus wel polarisatie.
Je moet niet met een vergrootglas naar een specifieke groep gaan zitten loeren tot men een misstap maakt , maar de straat opgaan en daar de aanwezige misstanden aanpakken ..quote:Op donderdag 21 januari 2010 11:28 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Ik heb juist de hele tijd lopen beweren dat je naar mijn idee niet de hele groep veroordeelt, als je vaststelt dat er binnen een groep wat aan de hand is.
Dat is toch pure logica .quote:Op donderdag 21 januari 2010 10:05 schreef Winner_Taco het volgende:
[..]
Als je in haar geval dit stuk accentueert in je reactie :
- Afkomst is zeker wel relevant, aangezien de overlap te groot is om toevallig te zijn. Sinds een tijd mag het beestje ook bij de naam genoemd worden. Wat is daar mis mee?
Dan maak je toch primair een selectie op basis van afkomst ongeacht de (al dan niet gepleegde)feiten?
Dat roep ik dus steeds .quote:Op donderdag 21 januari 2010 12:07 schreef Martinovibes het volgende:
[..]
Als een afdeling binnen een bedrijf slecht functioneert dan gaan ze toch ook niet heel het bedrijf reorganiseren
Nou dan zijn we het toch eens?quote:Op donderdag 21 januari 2010 12:16 schreef Winner_Taco het volgende:
[..]
Dat roep ik dus steeds .
Als een minderheid van een etnische groepering(afdeling van het bedrijf) zich voortdurend misdraagt reken je daar toch niet de hele bevolkingsgroep(het bedrijf als geheel) op af, maar pak je de verantwoordelijken aan?
Ga je nou nog een argumenteren in plaats van op de man spelen en antwoorden ontwijken? Meer heb ik jou namelijk nog niet zien doen. En waar zeg ik dat jij mij niet begrijpt? Jij leest allemaal dingen die er niet zijn, jongen. Beetje paranoia aan het worden ofzo?quote:Heb je voorlopig alleen nog maar wartaal zien uitslaan, horen huilen over het feit dat je je schijnbaar niet begrepen voelt door mij, en vooral heel veel voor je beurt horen praten
De kern van het probleem is dat het er niet "een paar" meer zijn. En de gemiddelde Marokkaan wordt helemaal niet verantwoordelijk gehouden hiervoor. Zie jij ergens iemand Mutant01 verantwoordelijk houden voor wat het criminele gedeelte van zijn landgenoten doet? Alhoewel ik de drang om het telkens voor hen op te nemen niet zo zie, ik zou me eerder dood schamen. Maar goed, dat is persoonlijk.quote:Net als dat de gemiddelde Marokkaan niet zit te wachten op aantijgingen en commentaar omdat een paar klootzakken de sfeer verzieken.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |