quote:Op maandag 18 januari 2010 21:45 schreef tombolafan het volgende:Zouden er geen organisaties zijn die reizen aanbieden voor autistische mensen?
Ben zeker blij, het wordt een vakantie in meiquote:Op maandag 18 januari 2010 21:27 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
De aandoening wordt zeer zwaar onderschat. Je wordt op alle terreinen erg zwaar beperkt.
Maar jij hebt gelukkig nog wel een adresje in Zuid Frankrijk. Koester het
Op vakantie met een selectief aantal mensen die in het zelfde schip zitten zou ik nog wel kunnen hebben als de groep met wie je gaat eerst heb kunnen leren kennen. Maar ik moet er niet aan denken om in zee te gaan met een organisatie die zich daar echt op richt.quote:Op maandag 18 januari 2010 21:54 schreef sempron2400 het volgende:
[..]
En je moet het ook maar willen, met soortgenoten op vakantie.
Klopt ik zag m vanmiddag ook al. Ik herken mij er ook niet in. De prikkels bij mij zorgen er meer voor dat mijn gedachtegang super snel gaat om alles maar op te kunnen nemen met als gevolg hoofdpijn waarna ik dus helemaal niks meer opneemquote:Op maandag 18 januari 2010 21:56 schreef De_Logica het volgende:
Ik zit nu net dat filmpje te kijken van Logician's site, over overload. Is dit een visie van klassiek autisme? Ken heel die user niet dus kan niet oordelen, maar mijn manier van overprikkeld raken is niet bepaald op die manier.
Deze bedoel ik dus:
Zoek je vooral een groep waar je je in thuis voelt? Bij lotgenoten kun je in ieder geval niet afgaan (want ze hebben allemaal ASS). Maar het kan wel zo zijn dat zij op een heel ander (meestal lager) niveau functioneren. Je profieert dan niet van de voordelen die de NT-wereld biedt.quote:Op maandag 18 januari 2010 21:58 schreef Babbelvis het volgende:
[..]
Op vakantie met een selectief aantal mensen die in het zelfde schip zitten zou ik nog wel kunnen hebben als de groep met wie je gaat eerst heb kunnen leren kennen. Maar ik moet er niet aan denken om in zee te gaan met een organisatie die zich daar echt op richt.
ik krijg geen hoofdpijn of harde geluiden, maar wel dat mijn hoofd langzaamaan op slot gaat als het ware .Dan komt er dus heel weinig meer binnen en dan móét ik weg van bron. Op dat moment kan ik dus ook echt niet helder meer nadenken en als ik niet weg kán, is het mogelijk dat ik agressief word.quote:Op maandag 18 januari 2010 22:00 schreef Babbelvis het volgende:
[..]
Klopt ik zag m vanmiddag ook al. Ik herken mij er ook niet in. De prikkels bij mij zorgen er meer voor dat mijn gedachtegang super snel gaat om alles maar op te kunnen nemen met als gevolg hoofdpijn waarna ik dus helemaal niks meer opneem![]()
Overprikkeling, ik had me een keer voor de grap ingebeeld dat ik de hele afdeling op zijn kop ging zetten omdat ik overprikkeld zou raken. Met mijn jobcoach heb ik het veel over prikkels gehad. Maar agressieve neigingen bestaan dus echt... lijkt me best moeilijk om mee te leven.quote:Op maandag 18 januari 2010 22:05 schreef De_Logica het volgende:
[..]
ik krijg geen hoofdpijn of harde geluiden, maar wel dat mijn hoofd langzaamaan op slot gaat als het ware .Dan komt er dus heel weinig meer binnen en dan móét ik weg van bron. Op dat moment kan ik dus ook echt niet helder meer nadenken en als ik niet weg kán, is het mogelijk dat ik agressief word.
Daar ben ik dus ook bang voor. Dat het een keer echt werkelijkheid wordt in een groep en dat ik de hele boel op stelten zet. Tot nu toe ben ik nog niet agressief naar buiten getreden, althans niet tegen mensen waar het echt niet tegen kan, maar soms is het wel heel moeilijk om me in te houden. En er komt een moment dat ik het ook niet meer kan.quote:Op maandag 18 januari 2010 22:07 schreef sempron2400 het volgende:
[..]
Overprikkeling, ik had me een keer voor de grap ingebeeld dat ik de hele afdeling op zijn kop ging zetten omdat ik overprikkeld zou raken. Met mijn jobcoach heb ik het veel over prikkels gehad. Maar agressieve neigingen bestaan dus echt... lijkt me best moeilijk om mee te leven.
En mensen zoals mijn ouders denken dat ik op de momenten dat ik "geprikkeld' ben, ook meteen aggressief ben, en geloof me ik ben wel de laatste die een onschuldig iemand iets aan zou doen(je kent het wel , sterk gevoel voor morele rechtvaardigheidquote:Op maandag 18 januari 2010 22:07 schreef sempron2400 het volgende:
[..]
Overprikkeling, ik had me een keer voor de grap ingebeeld dat ik de hele afdeling op zijn kop ging zetten omdat ik overprikkeld zou raken. Met mijn jobcoach heb ik het veel over prikkels gehad. Maar agressieve neigingen bestaan dus echt... lijkt me best moeilijk om mee te leven.
Jaaaaaaaa, ik ben stiekem een LaPo-hunter...quote:Op maandag 18 januari 2010 21:51 schreef Babbelvis het volgende:
er zullen vast wel organisaties zijn die het aanbieden
@tombolafan
had je in deeltje 29 ook al niet de LaPo?
volgens mij doe je het er gewoon om![]()
Wowquote:Op maandag 18 januari 2010 22:22 schreef Autidude het volgende:
Aggresieve neigingen.. ja.. , ik ben zelfs vuurwapengevaarlijk![]()
Is ook zo'n fijne, ik kan dus niet bij een schietvereniging voor hobby en passie.. want dat is gewoon te gevaarlijk.
Ik zal eigenlijk altijd vluchten, of een goede uitweg zoeken.. maar als ik niet wegkan, dan hebben we toch echt een groot probleem.
Ook niet verbaal, dreigend ofzo? Ik heb vorige week nog over de telefoon aan de belastingdienst gevraagd wie ik door zijn kop moet schieten om dingen voor elkaar te krijgenquote:Op maandag 18 januari 2010 22:11 schreef De_Logica het volgende:
[..]
Daar ben ik dus ook bang voor. Dat het een keer echt werkelijkheid wordt in een groep en dat ik de hele boel op stelten zet. Tot nu toe ben ik nog niet agressief naar buiten getreden, althans niet tegen mensen waar het echt niet tegen kan, maar soms is het wel heel moeilijk om me in te houden. En er komt een moment dat ik het ook niet meer kan.
Maar heb je wel eens echt iemand iets fysiek aangedaan?quote:Op maandag 18 januari 2010 22:26 schreef Autidude het volgende:
[..]
Ook niet verbaal, dreigend ofzo? Ik heb vorige week nog over de telefoon aan de belastingdienst gevraagd wie ik door zijn kop moet schieten om dingen voor elkaar te krijgenEn dat ik aangifte ga doen van verduistering en dat ik alle 'motherfuckers' op ze af ga sturen etc
![]()
Daarom wil ik dat soort zaken ook uit besteden zeg maar
Misschien is het dan verstandig ja. Praat je ook over die agressieve neigingen met je behandelaar?quote:Op maandag 18 januari 2010 22:26 schreef Autidude het volgende:
[..]
Ook niet verbaal, dreigend ofzo? Ik heb vorige week nog over de telefoon aan de belastingdienst gevraagd wie ik door zijn kop moet schieten om dingen voor elkaar te krijgenEn dat ik aangifte ga doen van verduistering en dat ik alle 'motherfuckers' op ze af ga sturen etc
![]()
Meestal kan ik me op het moment zelf wel rustig houden, maar als ik de kans heb scheld ik in de leegte en sla ik tegen dingen aan, ga ik gooien met dingen, etc. Allemaal om mijn kalme image te behouden.quote:Op maandag 18 januari 2010 22:26 schreef Autidude het volgende:
[..]
![]()
Ja, vooral in het verleden.. en ik heb mijzelf nu veel meer onder controlle, maar dat kan zomaar wegvallen. En dat is het rare, want ik weet het.. maar toch kan het fout gaan, dat zijn een soort psychoses ofzo beter is het niet uit te leggen. En achteraf zeg ik ook altijd tegen mezelf van; volgende keer doe ik niet meer en moet ik zus of zo doen.. maar toch gaat het keer op keer fout. Dus ontloop ik zoveel mogelijk.quote:Op maandag 18 januari 2010 22:30 schreef tombolafan het volgende:
[..]
Maar heb je wel eens echt iemand iets fysiek aangedaan?
Wel goed van je dat je zelf inziet dat je hulp nodig hebt trouwens![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |