abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_77085389
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 09:06 schreef jack4ya het volgende:
De kabelboom is al 2500 zonder kleinmateriaal. Die is niet te fixen, want dat zijn 25(?) doorgesneden ongelabelde draadjes.
Als we een tweedehands kabelboom zouden vinden dan is er misschien nog een ieniemienie kans
En als jij nou een garage vindt die het goedkoper kan repareren?
Calm down, please!
pi_77085417
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 09:07 schreef jack4ya het volgende:
Hoezo mijn foto op SrockXpert verkopen?
Het is een goede foto (die van de schade, dus) Zo kun je aan je ongeluk wellicht nog wat verdienen.
Calm down, please!
pi_77085706
Ach ja... waarom ook niet. (foto)

Goedkoper repareren zal ws. wel kunnen maar ik vraag me af of het bedrag dan zooo veel lager is dat het dan niet total loss gaat. Schadebedrag zal echt terug gebracht moeten worden naar ca 4000 denk ik. Is wel een erg fors verschil.

Ik krijg zo de schadelijst.
pi_77088707
Schadelijst heb ik hier. Grote getallen her en der, maar het is toch echt voornamelijk de kabelboom.
Garage houder heeft ook goed uitgelegd wat het ding precies is, wat het doet, en wat nu het probleem er van is.
Voor deze uitvoering zijn er al 18(!) verschillende soorten kabelbomen, en je moet echt de juiste hebben. Repareren kan niet; alle kabeltjes zijn ongelabeld en het is niet door te meten welk kabeltje van wat is.
De kans dat we die tweedehands vinden lijkt me nihil.
pi_77089132
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 10:59 schreef jack4ya het volgende:
Schadelijst heb ik hier. Grote getallen her en der, maar het is toch echt voornamelijk de kabelboom.
Garage houder heeft ook goed uitgelegd wat het ding precies is, wat het doet, en wat nu het probleem er van is.
Voor deze uitvoering zijn er al 18(!) verschillende soorten kabelbomen, en je moet echt de juiste hebben. Repareren kan niet; alle kabeltjes zijn ongelabeld en het is niet door te meten welk kabeltje van wat is.
De kans dat we die tweedehands vinden lijkt me nihil.
Wat voor 'n auto / type / uitvoering / jaartal / motorinhoud hebben we het eigenlijk over?
Calm down, please!
pi_77089250
Een Toyota Corolla Hatchback 5-drs 1.6 Linea Sol 2 BC MM uit 2002
128.000 km op de teller (euh...)
Nog meer info nodig?


Je gaat er toch niet op bieden he
pi_77089319
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 11:13 schreef jack4ya het volgende:
Een Toyota Corolla Hatchback 5-drs 1.6 Linea Sol 2 BC MM uit 2002
128.000 km op de teller (euh...)
Nog meer info nodig?


Je gaat er toch niet op bieden he
lol, nee Maar effe kijken of een maat van me raad weet.
Calm down, please!
pi_77089466
Succes ermee! Zou erg leuk zijn.

Ik snap de reacties van mensen wel, dat van bij een beun. Maar ook een beun moet bepaalde onderdelen nieuw kopen.
De dealer garage is natuurlijk wel duurder dan een andere garage, maar ik denk echt niet dat een andere garage/beun de schade kan wel herstellen voor pak 'm beet 3/4000,- Een verschil kan groot zijn met een dealer, maar dan nog redt een beun het niet denk ik.
Ik bedoel airbags en dashboard zijn praktisch niet tweedehands te vinden (anders hoefde men ze niet te roven) en die kabelboom is ook een verhaal apart.

PS... we staan wel in de krant... dubieuze eer.
pi_77090666
Ja dit is echt klote, je zou er 1 moeten vinden met alleen achterschade, maar wel totalloss. Maar meestal heb ie dan ook wel voorschade lijkt me. Corrola's van minder dan 20 jaar oud vind je nog niet op de sloop. En kabelboom is vaak ook niet als imitatie te koop.
.
pi_77092826
Is de dagwaarde al vastgesteld dan?
Hee. Zeg nou zelf, ik ben toch gewoon een hartstikke lekker ding? TOch?
pi_77093244
Maakt niet zoveel uit. Wel qua uitbetaling natuurlijk, maar gezien het schade bedrag kunnen we ervan uit gaan dat het total loss is.
Dagwaarde ligt hopelijk wat boven de 7000/7500
Marktwaarde/Gelijkwaardig zonder schade is 10000
Schadebedrag is nu 8500 (kan nog oplopen) maar dan moet er ook nog rekening gehouden worden met restwaarde.
Zelfs als de restwaarde heel laag ligt. Zeg 2000 (wat onwaarschijnlijk is, want corolla's zijn gewild)
Dan mag het schade bedrag niet meer dan dagwaarde - restwaarde mogen zijn.
Hypthetische 7000 dagwaarde - 2000 restwaarde = 5000...
dat had dus het schade bedrag mogen zijn bij een slecht bod van 2000. Is het bod op het wrak (= restwaarde) hoger dan 2000, stel 3500, (reeler bedrag) dan mag het schadebedrag max 3500 zijn.,,
pi_77095817
De kosten die de verzekeraar maakt is inderdaad het verschil bijlappen tussen de dagwaarde en waarde van het wrak.

Helaas zal dit wrak nog wel wat opleveren, aangezien er een compleet werkende motor + bak inzit. Alle plaatwerkdelen goed bruikbaar zijn. Complete voor- en achteras bruikbaar is.

Dagwaarde van een 8 jaar oude auto is altijd te laag, zeker als ie in goede staat is. Het is voor de verzekeraar VEEL goedkoper om dat verschil te betalen dan een hele reparatie.
.
pi_77096424
Ja leuk voor de verzekering dat ze behalve aan onze premie ook nog aan ons wrak verdienen.

Links om of rechts om. Ik zie niet meer hoe WIJ hier zonder al te grote schade onderuit komen.
Zelfs al we het wrak mochten houden om het te laten repareren met tweede hands onderdelen en een goedkopere garage, dan nog redden we het niet, denk ik. Het hangt niet op een paar honderd euro.

Hij zal wel voor de onderdelen verkocht worden. Ik denk ook dat het voor een sjacheraar net wel/niet net haalbaar is vanwege de kabelboom. Tenzij ze die hebben liggen.
pi_77105383
je moet het gewoon anders zien, lastig als je auto onklaar is gemaakt, maar je hebt een auto die 7000 euro waard is (dagwaarde) en nu nog maar 3500 (de restwaarde). Dat is de schade en dat verschil zal de verzekeraar vergoeden.

Jammergenoeg kun je vaak bij een oudere auto, die in goede staat is nooit dezelfde terugkopen.
.
pi_77105537
Ik mag hopen dat we de dagwaarde krijgen, want hoe ik je nu begrijp is dat we het verschil tussen rest waarde en dagwaarde krijgen. Dat zou helemaal niet kloppen.
pi_77113714
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 17:46 schreef jack4ya het volgende:
Ik mag hopen dat we de dagwaarde krijgen, want hoe ik je nu begrijp is dat we het verschil tussen rest waarde en dagwaarde krijgen. Dat zou helemaal niet kloppen.
Dat is meestal een optie, je mag je auto houden en dan krijg je het waardeverschil uitgekeerd (zou je in principe je auto kunnen verkopen zodat je de restwaarde ook nog hebt, en dan is je dagwaarde weer compleet). Of je staat je auto af en dan krijg je de dagwaarde.
'En het is ook geen muggezifterij, het is muggeNzifterij.'
  zaterdag 23 januari 2010 @ 11:11:36 #92
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_77171578
Nog nieuws?

Er viel me nog een andere aanpak in als je hem zelf wil fixen. Ook al zijn er misschien detailverschillen, in grote lijnen komen die bomen overeen. Ze hebben echt niet ineens een andere stekker voor de kmtellerverlichting er op zitten ofzoiets. Zoek een schadeauto die aan puin ligt, trek daar het dashboard op dezelfde manier uit én knip de kabelboom van het wrak op dezelfde manier kapot. Sloperijen doen vaak toch niet de moeite om die eruit te halen. En terwijl je bezig bent, vooral veel foto's van het uitbouwen maken zodat je achteraf kunt zien hoe zaken vast zaten of waar kabeltjes naartoe liepen.

De restanten in je eigen dashboard zijn niet gecodeerd dmv labeltjes maar het zijn meestal wel duidelijk herkenbare 'bosjes', met allemaal een andere dikte en andere kleurencombi's. Die kun je vervolgens vergelijken met de trosjes die nog uit je donordash komen. En op die manier hoef je je gelijk niet druk te maken om het vinden van de juiste -vervangende- stekkertjes. Deze manier is een stuk minder riskant dan je eigen kapotte dashboard als uitgangspunt te nemen.

Als je dit zelf gedaan hebt kun je de airbags door de dealer laten monteren.
Vampire Romance O+
pi_77173554
Ik kan bij iemand op marktplaats een dashboard met airbaigs kopen.
Maar ik durf niet. Straks word ik hiermee ook nog een oor aan genaaid. Of verkeerd spul of defect spul

'Frappant' is dat ie 't spul oa voor een 2005-2008, een 2003 en een 2002 heeft liggen.
pi_77173607
-meestal wel duidelijk herkenbare 'bosjes', met allemaal een andere dikte en andere kleurencombi's-

Dit is een enkele tros in een krimpkous van ca 20-25 kabeltjes, allemaal even dik en of lichtblauw of wit. That's it
pi_77178067
ga met de advertentie naar de politie. Hoelang is het al geplaatst? (ik heb zelf mijn brommer door zoiets terug gekregen)
pi_77178092
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 15:38 schreef piepkuiken21 het volgende:
ga met de advertentie naar de politie. Hoelang is het al geplaatst? (ik heb zelf mijn brommer door zoiets terug gekregen)
Dit dus
Calm down, please!
  Moderator zaterdag 23 januari 2010 @ 15:45:41 #97
155227 crew  Guppy
dus
pi_77178312
Jaa, naar de politie ermee!!
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_77178778
Die man is al 3 jaar actief op MP. Ik mag toch hopen dat men hem wel eens 'beoordeeld' heeft.

Ik weet niet wanneer de advertentie geplaatst is. Want ik belde nav een ander (verkeerd) type en die datum was eerder.
pi_77193398
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 16:01 schreef jack4ya het volgende:
Die man is al 3 jaar actief op MP. Ik mag toch hopen dat men hem wel eens 'beoordeeld' heeft.

Ik weet niet wanneer de advertentie geplaatst is. Want ik belde nav een ander (verkeerd) type en die datum was eerder.
Kan natuurlijk ook dat die beste man die onderdelen uit sloopauto's heeft geplukt. Mss werkt ie wel bij een Toyotagarage ofzo.

Jouw spullen zijn waarschijnlijk allang ingebouwd in een leuke Poolse Corolla
  zondag 24 januari 2010 @ 16:11:17 #100
76542 jack4ya
bê-ê-êh
pi_77212993
Na nog eens afwegen her en der... Het maakt ons inmiddels niet meer uit. Maar we willen wél volledig schadeloos gesteld worden. Dus als de voorgestelde dagwaarde het niet mogelijk maakt om dezelfde auto terug te kopen, dan gaat het een lang verhaal worden. Net zo lang totdat we schadeloos gesteld zijn. Het kán gewoon niet zo zijn dat wij moeten gaan bijleggen. Dat is niet de betekenis van schadeloosstellen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')