SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.I can't come to the phone right now, I'm eating corn chips and masturbating. Please leave a message.
quote:Op maandag 18 januari 2010 11:13 schreef DJH het volgende:
Wij willen een auto huren voor 3 weken in californie. Alleen nu verschillen de prijzen hiervoor nogal.
Is het aan te raden om in Nederland een auto alvast te regelen via internet? Of kun je daar beter bij een autoverhuur bedrijf kijken, terplaatse.
Je moet meestel behoorlijk extra betalen bij een pakket met meer verzekering. De lokale heffingen en toeslagen, belastingen en milieuheffingen (????) zijn dan inclusief. Is dit zoveel extra geld waard? We reizen metname door Californie en een stukje Nevada.
Pakket zonder kost b.v. 125 euro per week en een pakket met die extra crap kost 195 euro per week.
Wij Nederlanders zijn meestal zwaar oververzekerd, dus daarom twijfel ik sterk over al die extra's..
Ik ga uit van een 400 - 600 euro voor 3 weken autohuur. Dat lijkt me wel realistisch.
Hoe lang was je daar? En wat vond je specifiek zo leuk aan San Diego?quote:Op maandag 18 januari 2010 16:26 schreef kreuk050 het volgende:
Ik zou zo graag weer een vakantie maken naar California, San Diego vond ik de tofste stad, Phoenix ook geweldig! Maar das Arizona.
Wij doen ook ongeveer die route, behalve Phoenix. Welke stranden zou je kunnen aanraden?quote:Op maandag 18 januari 2010 16:41 schreef kreuk050 het volgende:
Ik was in Amerika van 5 oktober t/m 5 november, eerst 4 dagen NYC en daarna 3 weken rondgereden van Phoenix naar Grand Canyon, Las Vegas, Yosemite, San Francisco, Santa Barbara, Los Angeles, San Diego en weer terug naar Phoenix.
San Diego was zooo chill, die boulevard, de mensen, het weer, de sfeer, heerlijk! We hebben in San Diego dat vliegdekschip bezocht in de haven, Sea World geweest (wat niet zo geweldig was), heerlijke stad gewoon.
Stranden hebben we niet zoveel op gelegen, in L.A. vonden wij Venice Beach wel leuk, veel skaters enzo.quote:Op maandag 18 januari 2010 21:39 schreef DJH het volgende:
[..]
Wij doen ook ongeveer die route, behalve Phoenix. Welke stranden zou je kunnen aanraden?
Dat ziet er in grote lijnen uit als de route die wij ook gaan maken. Hoe veel dagen trek je hier voor uit?quote:Op zaterdag 23 januari 2010 17:40 schreef DJH het volgende:
In mei gaan wij door California rijden. Heb even (snel) een route geschetst: (WOW, wat een lange link)
[link]
De grand Canyon is best wel een stuk om zie ik. Verder wel een leuke route toch? Iemand nog tips?
18 dagen, we zitten daarvoor 4 dagen in new yorkquote:Op zaterdag 23 januari 2010 18:03 schreef Billy_Talent het volgende:
[..]
Dat ziet er in grote lijnen uit als de route die wij ook gaan maken. Hoe veel dagen trek je hier voor uit?
Wij gaan wat langer. Een maand, daarna ook naar new york + niagara falls en washingtonquote:Op zaterdag 23 januari 2010 18:26 schreef DJH het volgende:
[..]
18 dagen, we zitten daarvoor 4 dagen in new york![]()
Jullie?
Haha, wij gaan t zelfde doen maar dan in 3 wekenquote:Op woensdag 27 januari 2010 12:03 schreef CoolGuy het volgende:
Hehehe, ik ga ook met mijn vriendin in juni. 2 weken het bekende rondje SF, LV, LA doen met de tussenliggende nationale parken.
Bodie wilden wij ook naartoe, maar de laatste 10 mijl zijn onverhard en wij hebben daar dus onze band op kapot gereden, In Lee Vining is wel een bandenboer maar die had onze maat band niet op voorraad en de 1st volgende was 70 mijl terug voor ons (zie ook http://hvandervelden.word(...)6-bodie-ghost-town/)quote:Op woensdag 3 februari 2010 20:59 schreef JK het volgende:
@DJH: Misschien nog een tip voor je, iets boven Mono Lake waar jij langs rijd (nabij Yosemite), heb je een spookstadje genaamd Bodie. Misschien leuk om langs te rijden? Als ik in de buurt zou zijn, had ik er heen gereden. Google er anders eens op. Ben zelf afgelopen jaar naar Rhyolite gereden. Is niet heel veel meer van over, volgens mij is Bodie een stukje groter en staat er nog genoeg om te bekijken.
Iets in mij zegt pismo beach, kan me alleen nu niet ff voor de geest halen waarom ook alweerquote:Op maandag 15 februari 2010 10:28 schreef Abbadon het volgende:
Weet iemand een mooi plaatsje om te overnachten op de route van LA naar Monterey?
Morro Bay? Pismo Beach?
linkje doet het niet?quote:Op donderdag 18 februari 2010 18:47 schreef harley het volgende:
[..]
Bodie wilden wij ook naartoe, maar de laatste 10 mijl zijn onverhard en wij hebben daar dus onze band op kapot gereden, In Lee Vining is wel een bandenboer maar die had onze maat band niet op voorraad en de 1st volgende was 70 mijl terug voor ons (zie ook http://hvandervelden.word(...)6-bodie-ghost-town/)
[..]
Veel plezierquote:
ok...da's al meer informatie dan ik had, maar mocht je er nog opkomen...quote:Op donderdag 18 februari 2010 18:47 schreef harley het volgende:
Iets in mij zegt pismo beach, kan me alleen nu niet ff voor de geest halen waarom ook alweer
morro bay vond ik niet veel soeps. pismo beach is ok. wat super is, is pebble beach. wel wat prijziger, maar erg mooi.quote:Op maandag 15 februari 2010 10:28 schreef Abbadon het volgende:
Weet iemand een mooi plaatsje om te overnachten op de route van LA naar Monterey?
Morro Bay? Pismo Beach?
Ik zou in ieder geval uit de buurt van Inglewood blijven.quote:Op vrijdag 12 maart 2010 21:31 schreef Saekerhett het volgende:
Goeiedag!
18 augustus gaan we van AMS naar LAX om vervolgens een kleine maand in een gehuurde camper rond te trekken langs de westkust.
Omdat wij de camper pas op zaterdag de 21e huren, zoeken we dus ergens in LA overnachting voor 3 nachten.
Heeft iemand tips, aanraders voor een dergelijk hotel o.i.d.? Wat is de beste regio om te kijken en waar moet je absoluut niet komen?
Ik zou juist zelf alles regelen. Hebben wij ook gedaan met onze 1e USA reis. Een eventuele volgende keer doen we het weer zo. Prijstechnisch kun je zelf veel bepalen maar ook alles op je eigen wensen afstemmen (wij wilden bijvoorbeeld geen overstap ivm reisziekte van mijn vriendin)quote:Op woensdag 28 april 2010 15:06 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Mijn vriend is niet zo gecharmeerd van de afstanden en de vaart waarmee de meeste te boeken rondreizen overal langs razen.
Is het aan te raden om alleen een vlucht en auto te boeken en dan daar ter plekke zelf de route en overnachtingen te bepalen? Of zijn er echt zwaarwegende redenen om dit vooral niet te doen?
Mij valt gelukkig ook op dat men eindelijk eens gratis wifi begint aan te bieden, het werd tijd. Ik ben me alleen nog af aan het vragen of ik een netbook zou aanschaffen voor het opzoeken van adressen/tijden/kosten van allerlei zaken. Momenteel heb ik alleen 2 notebooks en die zijn me te zwaar. Kan iemand me aanraden of ik zo'n netbook beter daar of hier kan aanschaffen?quote:(netbook mee en de meeste hotels hebben free wifi)
Je kan tegenwoordig toch alles 5 minuten na uitzending terugzien op uitzendinggemist etc via je laptop. Of moet het perse live zijn?quote:Op vrijdag 30 april 2010 16:44 schreef Saekerhett het volgende:
Is het trouwens mogelijk om m.b.v. een laptop en wat andere apparatuur (bv. satellietontvangers) Nederlandse zenders te ontvangen in de VS voor een redelijke prijs?
Via de satelliet lijkt me niet de meest voor de hand liggende optie, dan kun je alleen BVN (soort wereldomroep-tv met programma's van de Publieke Omroep en VRT) ontvangen. Een abonnement heb je trouwens niet nodig. Andere Nederlandse zenders zijn simpelweg niet 'zichtbaar', de satellieten waarop ze worden uitgezonden hangen aan de andere kant van de aardequote:Op vrijdag 30 april 2010 16:44 schreef Saekerhett het volgende:
Is het trouwens mogelijk om m.b.v. een laptop en wat andere apparatuur (bv. satellietontvangers) Nederlandse zenders te ontvangen in de VS voor een redelijke prijs?
Dat van die ANWB en AAA had ik moeten weten zeg!! Ik zag overal voordelen voor mensen met een AAA pas.quote:Op donderdag 10 juni 2010 16:04 schreef exode het volgende:
2 jaar geleden rondje West kust gedaan:
LA - Las Vegas - SF en weer LA
Daartussen van alles gezien van Grand Canyon tot Yosemite en van Death Valley tot Bodie en van Zion tot Antilope Canyon.
Alles toen zelf geregeld, ik kan gewoon geen groepsrondreis boeken, het lijkt me echt vreselijk....
Tips voor de mensen die een auto huren in de zomer:
- Koop een koelbox bij de Wallmart, bij elk tankstation en supermarkt kan je ijsklontjes kopen. Ideaal onderweg, alles bleef lekker koud.
- Hotels boeken via Priceline of Hotwire...in mei ook weer via Priceline een hotel in NY geboekt. Het kan zoveel schelen
- Als je lid bent van de ANWB kan je bij de AAA in Amerika gratis kaarten ophalen. En bij een aantal hotels krijg je AAA korting met je ANWB pas.
Wij vonden LA en dan met name Hollywood wel leuk, lekker rondgelopen met zijn 2en en onze ogen uit gekeken. De laatste dagen in LA hadden we een appartement gehuurd bij...denk denk denk, hoe heette dat strand, oh ja Manhattan Beach, ook leuk!
We waren wel meteen verliefd op Zion, Yosemite en Las Vegas. Zorg er wel voor dat je in de parken tijd hebt om echt te gaan wandelen, dan zie je veel meer.
Zucht, ik wil weer terug!
santa barbara. super relaxte sfeer, boek een hotel aan het strand, je kunt voor een kwartje (!) met de bus naar het centrum. super shoppen daar, leuke organic market, relaxte restaurantjes, leuke cafe's!quote:Op zondag 20 juni 2010 12:42 schreef Gert het volgende:
Iemand een tip voor een toffe accomodatie aan de Californische kust tussen LA en Morro Bay?
Haha ja ik had ook al even zitten kijken, maar de prijzen daar zijn pittig!quote:Op maandag 21 juni 2010 14:21 schreef punchdrunk het volgende:
[..]
santa barbara. super relaxte sfeer, boek een hotel aan het strand, je kunt voor een kwartje (!) met de bus naar het centrum. super shoppen daar, leuke organic market, relaxte restaurantjes, leuke cafe's!
wij zaten in het oceana. niet goedkoop, maar erg mooi.
http://www.hoteloceanasantabarbara.com/
santa barbara is echt precies zoals je je californie voorstelt: lange boulevard, strand en palmbomen, rollerskatende meisjes...
EDIT: zit even naar de prijzen te kijken, en die zijn echt belachelijk hoog geworden! wij hebben daar geslapen voor 150 dollar per nacht per kamer. niet cheap, maar toendertijd was dat net geen 100 euro.
nu vragen ze op de site 350 dollar!
overigens: beste werkt nog altijd: niets reserveren, op de dag zelf bellen en vragen om een last minute rate. onderhandelen over prijzen kan best in amerika.
Kijk hier eens:quote:Op dinsdag 22 juni 2010 07:58 schreef bambino het volgende:
Hoi allemaal,
Eindelijk is het zover, ik mag gaan boeken voor een rondreis tripje in de USA.
7 jaar geleden heb ik een rondreis gemaakt door Texas en nu is Nevada/California aan de beurt.
Ik heb alleen een beetje hulp nodig in de exacte hoe en wat.
Hier wat details:
Ik wil graag met het vliegtuig van Amsterdam/Dusseldorf naar Las vegas, en uiteindelijk vanaf San Francisco weer terug naar AMS/DUS.
Ongeveer 14-16 dagen
Planning was 1e weekend September weg (zat/zon) en zat/zon/ma terug (4-5 t/m 18-19-20)
Het plan is om als eerst een motel/hotel te boeken in Las Vegas voor een dag of 2 (en dan eventueel als we daar zijn bij boeken en zodra we de volgende bestemming weten daar boeken).
Het liefst in een motel 6 of iets in die trant (makkelijk en redelijk goedkoop)
Ook willen we graag een huur auto huren, ik ben zelf 23 dus dan komt er een fee overheen voor jonge bestuurder, maar me moeder die ik meeneem kan ook rijden.
Probleem bij sommige autoverhuurbedrijven is dat als je niet op dezelfde plek terug brengt hier dik voor moet betalen, dit wil ik graag voorkomen.
Hoe we de trip invullen als we daar zijn komt ter zijner tijd wel als we echt in Las vegas zitten.
Dan gaan we kijken naar welke plaatsjes we heen willen en wat we willen bezichtigen.
Het reisadvies is dus puur voor het vervoer en 1e overnachting.
Budget voor vliegen max 800 p.p (heb het al goedkoper gezien maar just in case)
Er is vanaf San francisco naar amsterdam een rechtstreekse vlucht op 19 september dus dat zou heel mooi zijn.
Budget voor hotel 70 dollar / nacht +/- (kan goedkoper bij motel 6, maar als het een hotel is mag ook)
Alle ideeën en tips zijn welkom
Trip gaat van Las vegas -> barstow -> Los Angeles + omstreken -> San jose -> San francisco + omliggende steden + evt dag tripje Reno.
Gr. Sjoerd
Dat hoeft niet eens hoor. Toen we aankwamen was het ook weekend. (had de vlucht toen al geboekt) en toen hebben bv 2 nachten in het Sahara geboekt. was iets van 42 dollar per nacht. Was niks bijzonders verder, maar wel op de strip en prima bed! Toen we na veel canyons ten noorden van LV nog 1 nachtje doordeweeks terugkwamen, toen hebben we die luxe suite geboekt. Kijk maar op booking.com, of 1 van die andere sites.quote:Op dinsdag 22 juni 2010 18:38 schreef bambino het volgende:
ik ga ook niet naar een hotel, maar een motel 6 of iets in die trant.
Als ze daar 2500 voor vragen dan eet ik mijn schoen op
Toen had je geen huurauto toch?quote:Op dinsdag 22 juni 2010 19:12 schreef bambino het volgende:
Net mail terug gehad van exit reizen.
860 euro pp (vlucht + auto) dat is 1720 euro totaal.
Ik was vorig jaar voor 1550 euro klaar 2 weken Mexico + hotel.
waanzin dit....
wij waren in februari rond de 500 euro kwijt voor vliegtickets.. zonder auto, weet niet hoeveel dat is? waren 10 dagen.. maar dat was dan wel in februari, dus dan zullen de prijzen vast goedkoper zijn....quote:Op dinsdag 22 juni 2010 19:16 schreef conleche het volgende:
[..]
Toen had je geen huurauto toch?En voor hotels hoef je in Amerika gemiddeld niet meer kwijt te zijn dan 50 $ pppn. Kijk, als je ergens in de zon wilt liggen, kan je altijd wel een goedkopere reis vinden. Maar ik vind een ticket en een auto voor 860 euro niet echt heel duur.
![]()
Ik neem aan dat die 1550 in Mexico ook pp was?
nee dat is het em, ik was vorig jaar 1550 totaal kwijt inclusief hotel.quote:Op dinsdag 22 juni 2010 19:16 schreef conleche het volgende:
[..]
Toen had je geen huurauto toch?En voor hotels hoef je in Amerika gemiddeld niet meer kwijt te zijn dan 50 $ pppn. Kijk, als je ergens in de zon wilt liggen, kan je altijd wel een goedkopere reis vinden. Maar ik vind een ticket en een auto voor 860 euro niet echt heel duur.
![]()
Ik neem aan dat die 1550 in Mexico ook pp was?
Toen ik keek voor april/mei, was het goedkoopste ticket zónder auto iets van 780,-. Wij waren er 23 dagen in totaal, dus dan vind ik een prijs van 879 pp voor vlucht en auto niet heel veel. Ik was voor de hele vakantie zo'n 2500 euro kwijt. Dus inclusief hotels, eten, entreegelden en benzine. (Wel exclusief kleding en souvenirs) Veel geld, maar voor ruim 3 weken heel mooie dingen zien vind ik dat wel prima!quote:Op woensdag 23 juni 2010 01:05 schreef pumpkinsoup het volgende:
[..]
wij waren in februari rond de 500 euro kwijt voor vliegtickets.. zonder auto, weet niet hoeveel dat is? waren 10 dagen.. maar dat was dan wel in februari, dus dan zullen de prijzen vast goedkoper zijn....
Hoe zag jouw reis er uit?quote:Op woensdag 23 juni 2010 08:56 schreef conleche het volgende:
[..]
Toen ik keek voor april/mei, was het goedkoopste ticket zónder auto iets van 780,-. Wij waren er 23 dagen in totaal, dus dan vind ik een prijs van 879 pp voor vlucht en auto niet heel veel. Ik was voor de hele vakantie zo'n 2500 euro kwijt. Dus inclusief hotels, eten, entreegelden en benzine. (Wel exclusief kleding en souvenirs) Veel geld, maar voor ruim 3 weken heel mooie dingen zien vind ik dat wel prima!
In Californie is het ook in de winter lekker weer meestal.quote:Op donderdag 24 juni 2010 00:27 schreef P.F het volgende:
Wat???? De seizoenen lopen toch gelijk??? Omg!!!!! Als ik tussen september en januari 1-2x zou gaan.. Wat zijn dan de meest optimale maanden (qua zon) ten opzichte van NL? Ik HAAT kou!!!! Dus hoe warmer hoe beter!!
vegas en de NP's vooraf, de rest is altijd plek, ook in het hoogseizoen.. als je die ook vastlegt,mis je juist het echte gevoel van de VS: open ruimtes, geen verplichtingen, vrijheid!quote:Op woensdag 30 juni 2010 00:00 schreef ShadyLane het volgende:
Wij gaan in augustus de ronde San Francisco-Yosemite-Death Valley-Las Vegas-Zion-Bryce-Grand Canyon-Los Angeles-Monterey-San Francisco doen. Zal heet worden maar daar kunnen we momenteel hier in NL alvast een beetje aan wennen.
We hebben overnachtingen in het als uberdruk bekend staande Yosemite geregeld maar verder nog niets geboekt. Doen we liever ook niet, haalt de spontaniteit weg. Dat betekent wel dat er in Death Valley en Grand Canyon wellicht geen overnachtingsmogelijkheden meer zijn en we een eind daarvandaan in een motel moeten gaan zitten. Ook weer niet ideaal misschien.
Wat zouden jullie doen in het hoogseizoen? Werkelijk elke overnachtingsplaats vooraf boeken en jezelf dus helemaal vastleggen, volledig op de bonnefooi gaan, of een 'tussenoptie' van alleen nationale parken en Las Vegas vooraf boeken?
Het ligt er maar aan of je een beetje fatsoenlijke kamer aan de strip wil.quote:Op woensdag 30 juni 2010 10:53 schreef staticdata het volgende:
Vegas voorzie ik zelf dan weer geen problemen. Met 60.000 kamers zal er heus wel 1tje beschikbaar zijn
...en om ook niet te vergeten, Yosemite is enorm groot! Dus als je er 40 km buiten zit, dan zit je nog een flink stuk verder dan dat van bezoekerscentrum en veel van de wandelingen etc....zonde van je dag om anderhalf uur in de auto te zitten voordat je daar bent...om 's avonds weer diezelfde tijd kwijt te zijn terug naar je hotelquote:Op woensdag 30 juni 2010 10:28 schreef punchdrunk het volgende:
nog steeds niet goedkoop, maar je zit dan wel IN yosemite valley, niet 40 km erbuiten..
Daar zaten wij ook. Bij -5 was het heel erg, maar in de zomer is het goed te doen denk ik. Hoewel je ook tenten had aan de rivier, dat zag er leuker uit. Housekeeping camp heette dat.quote:Op woensdag 30 juni 2010 12:27 schreef ShadyLane het volgende:
Wij zitten in Yosemite vooralsnog in Curry Village in een tentachtig ding. Die Evergeen campsite is een stuk goedkoper zie ik, maar voor onze data momenteel niet vrij. Ik hou het in de gaten, want als we dan toch in een tent gaan dan graag zo goedkoop mogelijk.
punchdrunk, heel goed nieuws dat reserveren alleen voor Vegas en de parken nodig is, we willen inderdaad erg graag ruimte overhouden voor spontaniteit.
Ben voor Vegas nog aan het twijfelen of we voor midden op de strip moeten gaan of juist een motelletje wat verder weg. In de parken betaal ik graag wat meer voor een goeie plek, maar Vegas lijkt me niet helemaal ons ding. Grappig om eens rond te kijken, maar of we daar nou zo nodig midden in de actie moeten zitten...
Dan nog neem ik de gok welquote:Op woensdag 30 juni 2010 11:04 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
[..]
Het ligt er maar aan of je een beetje fatsoenlijke kamer aan de strip wil.
het is een leuke stek. er zit ook echt zo'n blokhut bij waar s'avonds de locals ook een bud komen drinken. heb daar best wat avonden gezellig aan de bar geouwehoertquote:Op woensdag 30 juni 2010 12:27 schreef ShadyLane het volgende:
Wij zitten in Yosemite vooralsnog in Curry Village in een tentachtig ding. Die Evergeen campsite is een stuk goedkoper zie ik, maar voor onze data momenteel niet vrij. Ik hou het in de gaten, want als we dan toch in een tent gaan dan graag zo goedkoop mogelijk.
is ook echt het belangrijkste. die vrijheid vond ik essentieel voor de ervaring. als je van afspraak naar afspraak rijd, is het gewoon niet hetzelfde.quote:punchdrunk, heel goed nieuws dat reserveren alleen voor Vegas en de parken nodig is, we willen inderdaad erg graag ruimte overhouden voor spontaniteit.
DOEN!quote:Ben voor Vegas nog aan het twijfelen of we voor midden op de strip moeten gaan of juist een motelletje wat verder weg. In de parken betaal ik graag wat meer voor een goeie plek, maar Vegas lijkt me niet helemaal ons ding. Grappig om eens rond te kijken, maar of we daar nou zo nodig midden in de actie moeten zitten...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |