abonnement Unibet Coolblue
pi_83226009
Wat???? De seizoenen lopen toch gelijk??? Omg!!!!! Als ik tussen september en januari 1-2x zou gaan.. Wat zijn dan de meest optimale maanden (qua zon) ten opzichte van NL? Ik HAAT kou!!!! Dus hoe warmer hoe beter!!
pi_83226144
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 08:56 schreef conleche het volgende:

[..]

Toen ik keek voor april/mei, was het goedkoopste ticket zónder auto iets van 780,-. Wij waren er 23 dagen in totaal, dus dan vind ik een prijs van 879 pp voor vlucht en auto niet heel veel. Ik was voor de hele vakantie zo'n 2500 euro kwijt. Dus inclusief hotels, eten, entreegelden en benzine. (Wel exclusief kleding en souvenirs) Veel geld, maar voor ruim 3 weken heel mooie dingen zien vind ik dat wel prima!
Hoe zag jouw reis er uit?
Je kan best veel doen in 3 weken toch?
Stel ik wil precies jouw reis doen, hoeveel uur is het bijv. van LV naar SF? En doe je die natuurgebieden in een dagje of duurt het alleen al een dag voor je er bent?

Ik wil een leuke reis uitstippelen, maar ik vind het echt moeilijk om in te schatten hoe lang alles duurt (ik wil graag naar las vegas, maar echt niet langer dan 2 nachten denk ik ) ennnn gewoon in SF natuurlijk, maar als ik daar toch ben wil ik niet 3 weken op 1 plek zitten
pi_83231087
Ik mail je straks wel even de planning, dan zie je wat we gedaan hebben en hoe lang het reizen was tussen bepaalde steden/gebieden. Als ik jou was zou ik al in september/oktober gaan, vanwege het betere weer in SF en de nationale parken!! Middenin de winter zijn veel parken dicht wegens sneeuw en in SF regent het dan vaak.

Dit vond ik ook wel een fijne site, met veel info: http://www.ontdek-amerika.nl/index.html
pi_83232343
Heb het even nagekeken gister ivm temperatuur
in september (als ik er heen ga) is he in las vegas zon 30-35 graden
in LA / SF is het 20-30 moet je net geluk hebben dat het een goede week is
Op donderdag 1 december 2011 13:57 schreef mootie het volgende:
Het voelt toch vreemd, Bambino niet als ts.
pi_83242631
Ik was in oktober 3 weken in California en toen was het constant tussen de 25-35 graden, blauwe lucht en zon
pi_83242710
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 00:27 schreef P.F het volgende:
Wat???? De seizoenen lopen toch gelijk??? Omg!!!!! Als ik tussen september en januari 1-2x zou gaan.. Wat zijn dan de meest optimale maanden (qua zon) ten opzichte van NL? Ik HAAT kou!!!! Dus hoe warmer hoe beter!!
In Californie is het ook in de winter lekker weer meestal.
De nationale parken liggen op hoogte en daar is het wel een ander verhaal in de winter zoals Co ook al zegt.
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_83449544
Liefhebbers van de westcoast zeker dit even bekijken:

http://www.play.com/DVD/D(...)America/Product.html


Stephen Fry reist van cali naar Oregon naar Seattle naar Alaska en Hawaii. Erg leuk en informatief!

[ Bericht 27% gewijzigd door DutchTrain op 29-06-2010 17:19:37 (link naar torrent verwijderd.) ]
pi_83472025
Wij gaan in augustus de ronde San Francisco-Yosemite-Death Valley-Las Vegas-Zion-Bryce-Grand Canyon-Los Angeles-Monterey-San Francisco doen. Zal heet worden maar daar kunnen we momenteel hier in NL alvast een beetje aan wennen .

We hebben overnachtingen in het als uberdruk bekend staande Yosemite geregeld maar verder nog niets geboekt. Doen we liever ook niet, haalt de spontaniteit weg. Dat betekent wel dat er in Death Valley en Grand Canyon wellicht geen overnachtingsmogelijkheden meer zijn en we een eind daarvandaan in een motel moeten gaan zitten. Ook weer niet ideaal misschien.

Wat zouden jullie doen in het hoogseizoen? Werkelijk elke overnachtingsplaats vooraf boeken en jezelf dus helemaal vastleggen, volledig op de bonnefooi gaan, of een 'tussenoptie' van alleen nationale parken en Las Vegas vooraf boeken?
pi_83477858
is het aan te raden om een overnachting rond Yosemite vooraf te boeken? wij gaan half september en kan niet inschatten hoe de beschikbaarheid van hotels/motels is. En natuurlijk wel voor redelijke prijzen. Zal heus wel wat beschikbaar zijn maar het moet niet honderden dollars kosten.
pi_83478233
Rond Yosemite: dat vraag ik me dus ook af. Wij zouden het liefst (niet alleen daar, maar overal along the way) gewoon aan komen rijden en ter plekke een motelletje zoeken. Maar of dat er in augustus in zit?

Wil je IN Yosemite overnachten (ik heb er zelf geen verstand van, maar ik lees op allerlei fora dat mensen dat hevig aanraden) dan is het wel aan te raden vooraf te boeken. Je kunt hier checken wat er nog beschikbaar is en bij sommige lodges zie ik nu al veel data in sept. vol zitten. Is nog wel veel vrij hoor. In het park overnachten is wel veel duurder dan daarbuiten.

Hier vind je wat info

[ Bericht 8% gewijzigd door ShadyLane op 30-06-2010 09:28:04 ]
  woensdag 30 juni 2010 @ 10:28:51 #86
7091 punchdrunk
The occasional acid flashback.
pi_83480237
yosemite kun je beter vooraf boeken, kan erg druk zijn. ik heb toen op een campsite geslapen: heb je een tent, slaapzakken, luchtbedden, handdoeken etc en is beter betaalbaar en super relaxed. veel leuker dan in een hotel, als je toch in de wildernis zit!

http://www.evergreenlodge.com/customcamping.html

nog steeds niet goedkoop, maar je zit dan wel IN yosemite valley, niet 40 km erbuiten..
If you can lie on the floor without holding on, you're not really drunk
  woensdag 30 juni 2010 @ 10:30:11 #87
7091 punchdrunk
The occasional acid flashback.
pi_83480292
quote:
Op woensdag 30 juni 2010 00:00 schreef ShadyLane het volgende:
Wij gaan in augustus de ronde San Francisco-Yosemite-Death Valley-Las Vegas-Zion-Bryce-Grand Canyon-Los Angeles-Monterey-San Francisco doen. Zal heet worden maar daar kunnen we momenteel hier in NL alvast een beetje aan wennen .

We hebben overnachtingen in het als uberdruk bekend staande Yosemite geregeld maar verder nog niets geboekt. Doen we liever ook niet, haalt de spontaniteit weg. Dat betekent wel dat er in Death Valley en Grand Canyon wellicht geen overnachtingsmogelijkheden meer zijn en we een eind daarvandaan in een motel moeten gaan zitten. Ook weer niet ideaal misschien.

Wat zouden jullie doen in het hoogseizoen? Werkelijk elke overnachtingsplaats vooraf boeken en jezelf dus helemaal vastleggen, volledig op de bonnefooi gaan, of een 'tussenoptie' van alleen nationale parken en Las Vegas vooraf boeken?
vegas en de NP's vooraf, de rest is altijd plek, ook in het hoogseizoen.. als je die ook vastlegt,mis je juist het echte gevoel van de VS: open ruimtes, geen verplichtingen, vrijheid!
If you can lie on the floor without holding on, you're not really drunk
pi_83481236
Vegas voorzie ik zelf dan weer geen problemen. Met 60.000 kamers zal er heus wel 1tje beschikbaar zijn
pi_83481665
quote:
Op woensdag 30 juni 2010 10:53 schreef staticdata het volgende:
Vegas voorzie ik zelf dan weer geen problemen. Met 60.000 kamers zal er heus wel 1tje beschikbaar zijn
Het ligt er maar aan of je een beetje fatsoenlijke kamer aan de strip wil.
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
  woensdag 30 juni 2010 @ 11:08:03 #90
48870 Abbadon
Gevallen Engel
pi_83481810
quote:
Op woensdag 30 juni 2010 10:28 schreef punchdrunk het volgende:

nog steeds niet goedkoop, maar je zit dan wel IN yosemite valley, niet 40 km erbuiten..
...en om ook niet te vergeten, Yosemite is enorm groot! Dus als je er 40 km buiten zit, dan zit je nog een flink stuk verder dan dat van bezoekerscentrum en veel van de wandelingen etc....zonde van je dag om anderhalf uur in de auto te zitten voordat je daar bent...om 's avonds weer diezelfde tijd kwijt te zijn terug naar je hotel
Give a man a fire and he'll be warm for a day. Set a man on fire and he'll be warm for the rest of his life.
  woensdag 30 juni 2010 @ 11:48:56 #91
7091 punchdrunk
The occasional acid flashback.
pi_83483407
wij zaten aan de west-ingang, en beneden naar het dal was nog eens een half uur rijden ofzo...
If you can lie on the floor without holding on, you're not really drunk
pi_83484918
Wij zitten in Yosemite vooralsnog in Curry Village in een tentachtig ding. Die Evergeen campsite is een stuk goedkoper zie ik, maar voor onze data momenteel niet vrij. Ik hou het in de gaten, want als we dan toch in een tent gaan dan graag zo goedkoop mogelijk .

punchdrunk, heel goed nieuws dat reserveren alleen voor Vegas en de parken nodig is, we willen inderdaad erg graag ruimte overhouden voor spontaniteit.

Ben voor Vegas nog aan het twijfelen of we voor midden op de strip moeten gaan of juist een motelletje wat verder weg. In de parken betaal ik graag wat meer voor een goeie plek, maar Vegas lijkt me niet helemaal ons ding. Grappig om eens rond te kijken, maar of we daar nou zo nodig midden in de actie moeten zitten...
pi_83485039
quote:
Op woensdag 30 juni 2010 12:27 schreef ShadyLane het volgende:
Wij zitten in Yosemite vooralsnog in Curry Village in een tentachtig ding. Die Evergeen campsite is een stuk goedkoper zie ik, maar voor onze data momenteel niet vrij. Ik hou het in de gaten, want als we dan toch in een tent gaan dan graag zo goedkoop mogelijk .

punchdrunk, heel goed nieuws dat reserveren alleen voor Vegas en de parken nodig is, we willen inderdaad erg graag ruimte overhouden voor spontaniteit.

Ben voor Vegas nog aan het twijfelen of we voor midden op de strip moeten gaan of juist een motelletje wat verder weg. In de parken betaal ik graag wat meer voor een goeie plek, maar Vegas lijkt me niet helemaal ons ding. Grappig om eens rond te kijken, maar of we daar nou zo nodig midden in de actie moeten zitten...
Daar zaten wij ook. Bij -5 was het heel erg, maar in de zomer is het goed te doen denk ik. Hoewel je ook tenten had aan de rivier, dat zag er leuker uit. Housekeeping camp heette dat.

Oh en via Booking.com was het een stuk goedkoper dan bij Curry village zelf. Weet niet of dat nog zo is?
pi_83485595
Dat ga ik zeker even checken! Want als ik het goed begrepen heb kan ik tot 7 dagen voor de datum nog kosteloos annuleren, dus ik ben voortdurend aan het kijken of er nog een betere deal te vinden is.
pi_83486760
quote:
Op woensdag 30 juni 2010 11:04 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:

[..]

Het ligt er maar aan of je een beetje fatsoenlijke kamer aan de strip wil.
Dan nog neem ik de gok wel . Zolang je niet in het weekend aan komt geloof ik nooit dat alles vol zal zitten.
pi_83558668
Dit is eigenlijk bedoeld als een algemene USA vraag.
Ik zit het komende half jaar in Canada voor m'n studie. Aan het einde van mijn studie zou ik graag nog wat steden in de USA bezoeken. Dit is allemaal nog niet heel concreet, maar ik wil het zeker doen.
Nu zit ik straks in Canada met een study permit, wat het volgens de ambassade makkelijker zou maken om de USA binnen te komen. Maar hoe zit dat verder?
Ik heb nog geen plan uitgestipt en weet ook niet of ik dat ga doen. Ik heb dus geen retourticket of iets dergelijks en kan niemand bij immigratie vertellen wanneer ik het land weer uitga.
Zal ik dan echt al een plan moeten hebben gemaakt met welke steden ik ga bezoeken en vooral wat mijn vertrekstad + datum is?

[ Bericht 30% gewijzigd door EddyAlbena op 02-07-2010 07:13:26 ]
pi_83560526
Ik zou die vraag stellen in kaaskoppen in het buitenland en dan het Verenigde Staten topic.
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_83562725
O dat kende ik nog niet. Ga ik dat even doen
  vrijdag 2 juli 2010 @ 11:23:53 #99
7091 punchdrunk
The occasional acid flashback.
pi_83563891
quote:
Op woensdag 30 juni 2010 12:27 schreef ShadyLane het volgende:
Wij zitten in Yosemite vooralsnog in Curry Village in een tentachtig ding. Die Evergeen campsite is een stuk goedkoper zie ik, maar voor onze data momenteel niet vrij. Ik hou het in de gaten, want als we dan toch in een tent gaan dan graag zo goedkoop mogelijk .
het is een leuke stek. er zit ook echt zo'n blokhut bij waar s'avonds de locals ook een bud komen drinken. heb daar best wat avonden gezellig aan de bar geouwehoert


overigens: in Yosemite zeker de misttrail lopen. flink stuk stijgen, maar erg vet:
quote:
punchdrunk, heel goed nieuws dat reserveren alleen voor Vegas en de parken nodig is, we willen inderdaad erg graag ruimte overhouden voor spontaniteit.
is ook echt het belangrijkste. die vrijheid vond ik essentieel voor de ervaring. als je van afspraak naar afspraak rijd, is het gewoon niet hetzelfde.
quote:
Ben voor Vegas nog aan het twijfelen of we voor midden op de strip moeten gaan of juist een motelletje wat verder weg. In de parken betaal ik graag wat meer voor een goeie plek, maar Vegas lijkt me niet helemaal ons ding. Grappig om eens rond te kijken, maar of we daar nou zo nodig midden in de actie moeten zitten...
DOEN!

ik dacht ook dat het niet mijn ding was, en dat is het misschien ook niet, maar Vegas kun je niet half beleven. gewoon midden op de strip, lekker stappen en een nachtjes doorhalen, om 4 uur s'ochtends een steak diner eten, cocktails hijsen, en tegen de ochtend pas je mandje in. je vergeeft het jezelf nooit als je vegas niet echt beleeft!

daarnaast is het -buiten de strip- echt geen mooie plek. las vegas IS de strip (en downtown, maar dat is wat raunchy) en die magie moet je in stand houden.

tipje: ga buiten het weekend, scheelt enorm. heb even voor je gekeken, en het planet hollywood is echt een TOP hotel midden op de strip, naast het Paris en tegenover de fonteinen van het bellagio. een betere plek op de strip is er niet, tenzij je in het bellagio zelf gaat liggen.

http://www.booking.com/se(...)079110;origin=disamb

check de link: voor 150 dollar 2 nachten, das toch voor niks?

echt, doen!
If you can lie on the floor without holding on, you're not really drunk
pi_83590450
Veel dank voor die uitgebreide info! En voor het zoeken naar hotels in LV. Helaas kunnen we niet anders dan daar op een zaterdag aankomen en dan is het dus loeiduur. Aangezien onze overnachting in Death Valley ook al een lekker dure grap is neig ik ernaar om voor LV die strip toch maar te laten voor wat ie is. Ondanks je overtuigende verhaal . Ik zal m'n medereizigers weleens vragen of zij koste wat kost op die strip willen en indien ja, dan ga ik op zoek.

Ik heb nu alleen de overnachtingen in Yosemite en Death Valley gereserveerd. Voor de andere parken (Zion, Bryce, Grand Canyon) willen we net buiten het park gaan zitten (bijv. voor Zion in Springdale en voor Bryce in Tropic). Ik ga er vanuit dat dan geen reserveringen nodig zijn. Een vriend die daar ook heeft rondgereden zei heel relaxed: "ach en als er ergens geen plaats is, dan rij je toch een stukje verder?" .
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')