abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 29 januari 2010 @ 19:36:27 #101
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_77427391
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 19:29 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Ik vind AFM een grotere bende dan de DNB en de politiek bij elkaar hoor
Hoe bedoel je dat? Ik heb daar eigenlijk weinig over gelezen... wel het één en ander over de DNB. Heb je meer info....?
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_77438429
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 19:04 schreef Klopkoek het volgende:
Ik proef aan je dat je dat onzin vindt...
Dat proef je dan verkeerd. Ik vind het alleen apart dat de Autoriteit Financiele Markten, zich ook met niet financiële markten bezig houdt. De financiële markt bestaat uit beurzen, onderhandse transacties met vermogenstitels en afgeleiden daarvan, geldmarkten, etc. Consumentenhypotheken en beleggingsfondsen zijn natuurlijk een andere tak van sport, al was het alleen maar al vanwege het kennisniveau van de mensen in die markt. Die is toch een stuk lager dan op de professionele markt.
pi_77438931
Ik word trouwens een beetje moe van al die sentimenten rondom ABN-Amro. Men predikt nu Franse praktijken waarbij ABN-Amro, als systeembank en Neerlands trots ( ik denk dan toch eerder aan bijvoorbeeld Smit of Ten Cate, om twee prachtige ondernemingen te noemen), comfortabel tegen krachten uit de markt beschermd wordt. Loudon, Kalff en nog iemand van DNB die vrijdag aan bod kwam, allen zeggen zij dat het een schande is dat ABN-Amro in stukken is gezaagd en verkocht is.

Nou meneer Loudon en Kalff, ik ben blij dat die door en door verrotte systeembank van jullie ter ziele is. Het deel van ABN-Amro dat aan RBS is verkocht is bijna al volledig afgeschreven (24 mrd EUR volgens mij), er zijn kapitalen aan staatssteun gegeven aan RBS mede omdat het van ABN-Amro gekochte onderdeel vol met lucht zag. Ook herinner ik mij nog goed de kwestie rondom Antonveneta, men sprak er schande van dat die vuile Italianen de koop uit alle macht probeerden tegen te houden. Het is gelegenheidsargumentatie van de beide heren van ABN-Amro. Ook irriteert het mij dat ze niet volledig doorgezaagd zijn over de bende die het was bij ABN-Amro.

Deze commissie heeft volgens mij gewoon geen verstand van zaken (oke, daar kan Dion Graus natuurlijk ook niks aan doen ) en pakt iedereen met fluwelen handschoenen aan. In de VS zijn er tenminste echte economische terriers, Bernanke is al talloze keren volledig doorgezaagd, bestuurders van falende banken is het vel over de oren getrokken en toezichthouders moesten zeer genant falen toegeven. Niets van dit bij de brave lieden van de commissie De Wit, braaf worden vanaf een velletje papier de vragen opgelezen. Het is een vertoning aan het worden.

[ Bericht 2% gewijzigd door Bolkesteijn op 30-01-2010 01:16:34 ]
pi_77439739
Ik vind dat ze ook Kees de Kort, Marc Faber, Ron Paul, Antal Fekete, Jean-Pierre van Rossem ( ) en Albert Bartlett uit moeten nodigen. Dan kan er misschien nog wel wat zinnigs uit de vragenrondjes komen.
  zaterdag 30 januari 2010 @ 09:23:46 #105
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_77442004
quote:
Op zaterdag 30 januari 2010 01:10 schreef Bolkesteijn het volgende:
Het is een vertoning aan het worden.
Dat is het hele idee!
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  zaterdag 30 januari 2010 @ 18:53:44 #106
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_77456550
quote:
Op zaterdag 30 januari 2010 01:10 schreef Bolkesteijn het volgende:
Ik word trouwens een beetje moe van al die sentimenten rondom ABN-Amro. Men predikt nu Franse praktijken waarbij ABN-Amro, als systeembank en Neerlands trots ( ik denk dan toch eerder aan bijvoorbeeld Smit of Ten Cate, om twee prachtige ondernemingen te noemen), comfortabel tegen krachten uit de markt beschermd wordt. Loudon, Kalff en nog iemand van DNB die vrijdag aan bod kwam, allen zeggen zij dat het een schande is dat ABN-Amro in stukken is gezaagd en verkocht is.
Vanuit jouw oogpunt snap ik dat je weinig met sentimenten op hebt, dat is erg consequent van je. Maar om dan weer Ten Cate en Smit te noemen is jammer.
quote:
Nou meneer Loudon en Kalff, ik ben blij dat die door en door verrotte systeembank van jullie ter ziele is. Het deel van ABN-Amro dat aan RBS is verkocht is bijna al volledig afgeschreven (24 mrd EUR volgens mij), er zijn kapitalen aan staatssteun gegeven aan RBS mede omdat het van ABN-Amro gekochte onderdeel vol met lucht zag. Ook herinner ik mij nog goed de kwestie rondom Antonveneta, men sprak er schande van dat die vuile Italianen de koop uit alle macht probeerden tegen te houden. Het is gelegenheidsargumentatie van de beide heren van ABN-Amro. Ook irriteert het mij dat ze niet volledig doorgezaagd zijn over de bende die het was bij ABN-Amro.
De enorme verliezen van RBS komen niet alleen van het deel van ABN Amro vandaan. Dat daar enorme verliezen zaten is logisch want dat was het zakelijke deel, waaronder natuurlijk het beruchte 'voor eigen rekening' handelen. Elke bank heeft op dat punt verliezen geleden, of ze nu verantwoord bezig waren of niet. Ik zeg niet dat Abn amro prudent is bezig geweest; ik zeg dat 25 miljard aan verlies slechts een indicatie is. Helemaal top zou natuurlijk zijn als ze helemaal geen verlies hadden geleden. Maar is dat mogelijk vraag ik me af?
Wat betreft het tweede punt: hier heb je wel een beetje gelijk. Je hebt gelijk vanuit het punt van de bestuurders: die waren hypocriet. Tegelijkertijd is dat hun werk, ze komen op voor het belang van hun bedrijf.
Je hebt geen gelijk als je het hebt over de opiniemakers en de kranten. Toen Wellink probeerde de opsplitsing te voorkomen sprak men er schande van. Daar is wel redelijk consequent een lijn gekozen. Zie ook dit stuk:
http://www.trouw.nl/opini(...)op_eigen_kompas.html

Gaarne lezen.

En jijzelf was natuurlijk niet in de laatste plaats destijds van mening dat het allemaal geen probleem vormde.
quote:
Deze commissie heeft volgens mij gewoon geen verstand van zaken (oke, daar kan Dion Graus natuurlijk ook niks aan doen ) en pakt iedereen met fluwelen handschoenen aan. In de VS zijn er tenminste echte economische terriers, Bernanke is al talloze keren volledig doorgezaagd, bestuurders van falende banken is het vel over de oren getrokken en toezichthouders moesten zeer genant falen toegeven. Niets van dit bij de brave lieden van de commissie De Wit, braaf worden vanaf een velletje papier de vragen opgelezen. Het is een vertoning aan het worden.
Het is een nadeeltje van onze consensusdemocratie. Een nadeel waar al langer op gewezen wordt. In de jaren 60' al sprak de Partij van de Arbeid erover om vaker openbare verhoren af te nemen (onder ede). Onder andere ministers moesten flink aan de tand worden gevoeld. Men was van opvatting dat de klassieke kamerinstrumenten niet toereikend waren.
Voorts is het zo dat deze commissie expres niet is samengesteld uit de experts van de fracties.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  maandag 1 februari 2010 @ 09:44:39 #107
100980 Zero2Nine
Fatsoen moet je doen
pi_77504087
Over een kwartiertje wordt Nout 'het vuur aan de schenen gelegd'.
---
And when the leaves fall the land looks more human
it's got me questioning the essence of my farm boy blues
hence, I never wore the fashions of the know-what-I'm-doin'
pi_77504291
Ah, thanx. Even de rtlz-stream aanzwengelen.
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
  maandag 1 februari 2010 @ 09:59:37 #109
100980 Zero2Nine
Fatsoen moet je doen
pi_77504385
Oh lekker, Wellink heeft geheimhoudingsplicht dus echt veel zal er niet uitkomen
---
pi_77504414
quote:
Op maandag 1 februari 2010 09:59 schreef Zero2Nine het volgende:
Oh lekker, Wellink heeft geheimhoudingsplicht dus echt veel zal er niet uitkomen
hmm

Even de TT geupdate.
  maandag 1 februari 2010 @ 10:07:05 #111
100980 Zero2Nine
Fatsoen moet je doen
pi_77504532
Meteen een mooie eerste vraag "Wat is de oorzaak van de crisis?".

Het lijkt er trouwens nu al op dat hij er goed mee gaat wegkomen. Er wordt nu gedaan of hij al jarenlang heeft gewaarschuwd voor de zwakheden in het systeem.
---
  maandag 1 februari 2010 @ 10:14:21 #112
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_77504688
Je kunt het ook vie de NOS kijken. Stukken beter dan de reclame zender van Unilever.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_77504709
ABN had 3% kapitaal?
  maandag 1 februari 2010 @ 10:18:44 #114
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_77504790
quote:
Op maandag 1 februari 2010 10:07 schreef Zero2Nine het volgende:
Meteen een mooie eerste vraag "Wat is de oorzaak van de crisis?".

Het lijkt er trouwens nu al op dat hij er goed mee gaat wegkomen. Er wordt nu gedaan of hij al jarenlang heeft gewaarschuwd voor de zwakheden in het systeem.
Hij heeft dat ook gezegd maar de beste man deed niks. Met ABN amro durfde hij ook niet door te pakken.
Deuger, Woke & Gutmensch
  maandag 1 februari 2010 @ 10:22:24 #115
100980 Zero2Nine
Fatsoen moet je doen
pi_77504898
quote:
Op maandag 1 februari 2010 10:15 schreef PietjePuk007 het volgende:
ABN had 3% kapitaal?
Leuk he dat fractioneel bankieren
---
  maandag 1 februari 2010 @ 10:23:38 #116
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_77504942
quote:
Op maandag 1 februari 2010 10:22 schreef Zero2Nine het volgende:

[..]

Leuk he Bolkesteijn nalullen
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_77504998
quote:
Op maandag 1 februari 2010 10:22 schreef Zero2Nine het volgende:

[..]

Ja snap wel hoe 't werkt, maar dacht dat er regelgeving was die 10 tot 12% eiste. Dit zal wel 't saldo zijn met alle offbalance bedrijfjes erbij.
  maandag 1 februari 2010 @ 10:27:26 #118
100980 Zero2Nine
Fatsoen moet je doen
pi_77505036
quote:
Op maandag 1 februari 2010 10:23 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Leuk he Bolkesteijn nalullen
Zeg niet per se dat fractioneel bankieren moet worden afgeschaft, maar dit klinkt iig wel als een exces van dat systeem.
---
  maandag 1 februari 2010 @ 10:33:53 #119
100980 Zero2Nine
Fatsoen moet je doen
pi_77505183
quote:
Op maandag 1 februari 2010 10:25 schreef PietjePuk007 het volgende:

[..]

Ja snap wel hoe 't werkt, maar dacht dat er regelgeving was die 10 tot 12% eiste. Dit zal wel 't saldo zijn met alle offbalance bedrijfjes erbij.
Precies wat dat vrouwtje nu vraagt.
---
pi_77505515
"ik heb erover liggen piekeren" is z'n vaste zin als er naar een voorstel gevraagd wordt.
  Moderator maandag 1 februari 2010 @ 11:04:30 #121
236264 crew  capricia
pi_77505939
quote:
Op maandag 1 februari 2010 10:47 schreef PietjePuk007 het volgende:
"ik heb erover liggen piekeren" is z'n vaste zin als er naar een voorstel gevraagd wordt.
Kun je kort vertellen wat er besproken wordt? Ik kan het helaas niet volgen vanaf werk.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_77506050
Hier een live blog: http://www.z24.nl/bedrijv(...)_op_de_pijnbank.html

Het gaat van de hak op de tak dus een goede samenvatting is lastig . Wellink houdt zich prima. Er zijn veel voorbereide vragen en er wordt maar weinig doorgezaagd op de antwoorden. De commissie is simpelweg niet deskundig genoeg, maar dat was al eerder duidelijk.
pi_77506926
DNB heeft 40 man opgeleid om de ingewikkelde producten te begrijpen, aan 't einde van de cursus was de helft al weggekocht door banken
  Moderator maandag 1 februari 2010 @ 12:07:12 #124
236264 crew  capricia
pi_77507775
quote:
Op maandag 1 februari 2010 11:41 schreef PietjePuk007 het volgende:
DNB heeft 40 man opgeleid om de ingewikkelde producten te begrijpen, aan 't einde van de cursus was de helft al weggekocht door banken
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  Redactie Frontpage maandag 1 februari 2010 @ 12:17:30 #125
4530 crew  Crazy Harry
pi_77508129
Ik erger me er zo aan dat er niet doorgevraagd wordt.

Zowel het jaarverslag van 2006 als van 2005 zijn trouwens op 13 november 2007 rond 12.00 aangepast. Wat is daar aan veranderd...?
De discussie is niet privacy tegenover veiligheid maar vrijheid tegenover controle
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing. ― George Bernard Shaw
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')