abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_77183192
Mijn geur reikt ver maar betreft geld weet ik het niet.
pi_77183520
Wat is rijk?

Ik ken wel iemand uit een adellijke familie met een kasteel met gracht dat sinds de middeleeuwen in de familie is.

Maar echt rijk en verwend zijn ze volgens mij niet, want een kasteel bezitten is geen vermogen dat je daadwerkelijk kan uitgeven. Maar kost wel veel onderhoud.

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 23-01-2010 18:35:29 ]
  Moderator zaterdag 23 januari 2010 @ 18:36:04 #153
18653 crew  D.
pi_77183533
Rijk is relatief.

Wat vindt TS rijk?
pi_77184135
pi_77185975
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 18:35 schreef Igen het volgende:
Wat is rijk?

Ik ken wel iemand uit een adellijke familie met een kasteel met gracht dat sinds de middeleeuwen in de familie is.

Maar echt rijk en verwend zijn ze volgens mij niet, want een kasteel bezitten is geen vermogen dat je daadwerkelijk kan uitgeven. Maar kost wel veel onderhoud.
.

Ik heb 20 porsche's staan en 2 hotels, maar ik ben niet rijk, want ik heb geen geld.
Geen referral hier.
  zondag 24 januari 2010 @ 14:53:05 #156
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_77210523
De miljonairs die ik uit het verleden persoonlijk ken zijn extreem gewoon. Op sommige gebieden op het armoedige af, je zou ze zo een tientje toestoppen voor een nieuwe trui totdat je je herinnert dat er een Rembrandt aan de muur hangt.

Mijn baas staat met zn familie in de Quote en buiten een Audi A6 en een boot wordt daar ook niet met geld gesmeten of dik gedaan. Gewoon een broodje kaas bij de lunch.
You're a fucking ugly bitch. I want to stab you to death, and then play around with your blood.
  zondag 24 januari 2010 @ 15:18:47 #157
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_77211437
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 20:02 schreef Phaelanx_NL het volgende:

[..]

.

Ik heb 20 porsche's staan en 2 hotels, maar ik ben niet rijk, want ik heb geen geld.
Zo'n familie kan zo' n kasteel niet zomaar ff verkopen. geloof ik. Vaak zien ze het als plicht om voor hun erfgoed te zorgen.

Anti-kraak op stand.
pi_77271831
IK!! en dan niet in de zin van geld maar rijk zijn in het leventje wat ik nu heb. Ik ben gezond, heb 2 gezonde kindjes, heb een ontzettende lieve vriend en heb mn leventje weer aardig op de rit. Wie heeft er geld nodig als je gelukkig bent met wat je al hebt. ja oke, geld is erg handig, daar ben ik het zeer zeker mee eens, ik zou ook graag wat meer hebben dan wat ik nu te besteden heb, maar ik kom rond en ik ben gelukkig met de dingen die me dierbaar zijn. dan ben je wat mij betrefd al heel rijk!

[ Bericht 0% gewijzigd door Delan op 25-01-2010 23:30:37 ]
pi_77272409
pi_77272529
quote:
Op maandag 25 januari 2010 22:43 schreef Delan het volgende:
IK!! en dan niet in de zin van geld maar rijk zijn in het leventje wat ik nu heb. Ik ben gezond, heb 2 gezonde kindjes, heb een ontzettende lieve vriend en heb mn leventje weer aardig op de rit. Wie heeft er geld nodig als je gelukkig bent met wat je al hebt. ja oke, geld is erg handig, daar ben ik het zeer zeker mee eens, ik zou ook graag wat meer hebben dat wat ik nu te besteden heb, maar ik kom rond en ik ben gelukkig met de dingen die me dierbaar zijn. dan ben je wat mij betrefd al heel rijk!
nee dan ben je niet rijk, dan ben je gewoon gelukkig. niks mis mee, maar je hebt niet veel geld.
pi_77272788
quote:
Op maandag 25 januari 2010 22:43 schreef Delan het volgende:
IK!! en dan niet in de zin van geld maar rijk zijn in het leventje wat ik nu heb. Ik ben gezond, heb 2 gezonde kindjes, heb een ontzettende lieve vriend en heb mn leventje weer aardig op de rit. Wie heeft er geld nodig als je gelukkig bent met wat je al hebt. ja oke, geld is erg handig, daar ben ik het zeer zeker mee eens, ik zou ook graag wat meer hebben dat wat ik nu te besteden heb, maar ik kom rond en ik ben gelukkig met de dingen die me dierbaar zijn. dan ben je wat mij betrefd al heel rijk!
Jouw spelling is iig poor .
Geen referral hier.
pi_77273229
quote:
Op maandag 25 januari 2010 23:02 schreef Phaelanx_NL het volgende:

[..]

look who's typing
Thank Drunk I'm a Goddess!
pi_77274152
quote:
Op maandag 25 januari 2010 23:02 schreef Phaelanx_NL het volgende:

[..]

jaloers??
pi_77274337
quote:
Op maandag 25 januari 2010 22:57 schreef CharlyLownoise het volgende:

[..]

nee dan ben je niet rijk, dan ben je gewoon gelukkig. niks mis mee, maar je hebt niet veel geld.
nee klopt, niet rijk wat betreft geld nee, wel rijk in wat ik voel, klinkt zweverig (ben ik niet) maar wel waar naar mijn mening!!

[ Bericht 0% gewijzigd door Delan op 25-01-2010 23:42:03 ]
  woensdag 27 januari 2010 @ 17:13:47 #165
69994 seto
-|||--------|||-
pi_77341701
Ik heb een paar keer een kennis van een vriend van me ontmoet, die is eigenaar van een zeer succesvolle website voor games en bijna miljonair op zijn 22e. Verder een hele normale gozer, hij fietst ook nog gewoon in plaats van met een dikke bak te gaan patsen (zou ik wel doen overigens ).
Op dinsdag 3 december 2013 21:29 schreef JackieBrown het volgende:
Seto is zo ene baas he
  Moderator donderdag 28 januari 2010 @ 09:29:23 #166
18653 crew  D.
pi_77366245
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 17:13 schreef seto het volgende:
Ik heb een paar keer een kennis van een vriend van me ontmoet, die is eigenaar van een zeer succesvolle website voor games en bijna miljonair op zijn 22e. Verder een hele normale gozer, hij fietst ook nog gewoon in plaats van met een dikke bak te gaan patsen (zou ik wel doen overigens ).
Een dikke bak rijden is eigenlijk pas patsen als je geen autoliefhebber bent.
  donderdag 28 januari 2010 @ 09:46:57 #167
217808 gniffie
Ven der Vurt is baas!
pi_77366660
paupers

"Plausibel zeg ik gewoon. Ik zeg gewoon eerlijk, plausibel"
  donderdag 28 januari 2010 @ 09:54:29 #168
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_77366821
Echt schathemeltje rijk niet, wel mensen die er bijzonder warm bij zitten.
M'n oom werkt (en woont) in Duitsland als accountant (eigen kantoor) en z'n vrouw heeft meerdere tandartspraktijken en die leven als een god in Frankrijk.
En een goede vriendin van me is op dit moment nog steeds topsportster en heeft zich ondertussen ook verdiept in andere markten om geld te verdienen.
Verder in de kennissenkring 2 personen die beiden hun sporen wel verdient hebben in de Rotterdamse haven en m'n beste vriend z'n pa heeft z'n eigen advocatenkantoor.

Jammer dat ik er zo weinig van merk.
  donderdag 28 januari 2010 @ 12:42:58 #169
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_77372402
De eerst miljonair die ik ontmoette was een meisje met een hersenbeschadiging, daardoor niet de snuggerste. Ze was ooit aangereden, en is door de schadevergoeding miljonair geworden.

De tweede was een internet jongen met een voorliefde voor mooie oude dingen,.. Hij had onder andere een klassiek zweefvliegtuig van hout (Je hoeft trouwens geen miljonair te zijn om een eigen zweefvliegtuig te kopen).
pi_77814233
quote:
Op vrijdag 22 januari 2010 14:21 schreef Dingess het volgende:

[..]

Ik weet niet hoe jouw relatie of die van je ouders met je oom is, maar als mijn oom zo rijk zou zijn, dan was ik ook een multimiljonair.

Wij hebben het zeker niet slecht thuis, mooie vrijstaande woning aan het bos en hebben 4 auto's tot onze beschikking. Overigens zie ik die oom weinig, maar krijg af en toe wel wat toegestopt van hem. Of mijn ouders er iets van krijgen weet ik niet, en dat intresseert me ook vrij weinig.
pi_77825449
quote:
Op woensdag 27 januari 2010 17:13 schreef seto het volgende:
wat is die site dan?
Love, The Kind You Clean Up With A Mop.
pi_77825488
e
pi_77832121
Mijn vader heeft aardig wat geld en ik probeer hem altijd een aston martin/ porsche aan te praten maar hij heeft geen auto nodig zegt hij. Daarom rijdt hij alleen de bestelbus van zijn bedrijf en in nood de auto van mijn moeder. Wel goed dat hij dat niet per se hoeft te laten zien maar van de andere kant geniet hij er niet genoeg van denk ik wel eens.
"Well, you should've called. I wouldn't have answered, but you coulda left a message, which I would've quickly erased."
pi_77833056
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 23:59 schreef DavidDuchovny het volgende:
geniet hij er niet genoeg van
Als mijn oma van 77 (die niet echt heel rijk is maar het zeker wel erg goed heeft) overdreven zuinig zoet zegt mijn oom (haar oudste zoon) altijd dat hij dat enorm kan waarderen dat ze alles voor 'ons' opspaart en dat hij er [vul belachelijk duur iets in] van gaat kopen, of dat we er ooit met zijn allen een maand van op vakantie gaan en dat hij haar alvast wel bedanken daarvoor. En hij maakt haar ook belachelijk als ze het extreem dure zilveren bestek liever niet wil gebruiken omdat ze dat zonde vindt...

Mijn oom heeft trouwens geld zat (Nyenrode gedaan, directeur geweest bij een grote verzekeraar etc.) maar hij wil haar gewoon aansporen om lekker overal van te genieten. Ik vind dat ook wel terecht, als je op die leeftijd bent en je bent fysiek en mentaal goed in orde, heb je toch geen enkele reden om te gaan zitten sparen ofzo?

Overigens wel grappig nu ik erover nadenk, mijn oma is helemaal niet zuinig, gaat hartstikke vaak op vakantie (meestal met de golfvereniging), heeft onlangs nog een belachelijk dure tv gekocht van 10k (letterlijk), enzovoorts... maar ze gebruikt wel nog steeds hetzelfde lelijke plastic bakje met een scheur erin wat ze 20 jaar geleden al weg had moeten gooien om de zelfgemaakte appelmoes in te bewaren. Dat bakje ligt doorgaans tussen een gloednieuw nespressoapparaat en een extreem oude bruine magnetron die niet echt goed meer werkt en waarvan de deur kuren heeft. En daarnaast ligt weer een gloednieuwe buitenproportioneel dure kookplaat.

Wel vreemd, een soort van selectieve zuinigheid. Heel lang met iets doen. Mijn oma had eerst een oud klote-tv'tje en toen zei ze telkens dat ze hoopte dat hij kapot zou gaan, zodat ze een reden had om een nieuwe te kopen. Want daar had ze zich al in verdiept en ze wist al precies welk ding ze wilde hebben - echt met alles erop en eraan, maar schreeuwend duur. En nooit heeft ze overwogen om het te ding te kopen zolang de 20-25 jaar oude Philips-beeldbuis het nog deed, ook al duurt dat een paar minuten nadat je hem aanzette. Wat was ze blij toen dat ding definitief kapot ging...

Dat zal wel een generatieding zijn, om je grote uitgaven te zien als een investering. Niet dat mijn oma ooit bloembollen heeft hoeven eten maar 50-60 jaar geleden zag de wereld er natuurlijk wel heel anders uit, je kocht niet elke paar jaar een nieuwe tv, telefoon, meubelstuk... liever iets van 'kwaliteit', oftewel: waar je zo lang mogelijk mee kunt doen. Bij mijn oma in huis merk ik dat aan alles.

[ Bericht 0% gewijzigd door heiden6 op 10-02-2010 00:42:59 ]
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_77855702
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 00:34 schreef heiden6 het volgende:
tekst
Leuk verhaal, maar dat heeft niets met zuinigheid te maken, meer met gehecht aan voorwerpen zijn. Ik zou ook een aantal dingen die nu misschien al aan vervanging toe zijn, echt niet wegdoen als ik opeens heel rijk was
  woensdag 10 februari 2010 @ 21:04:50 #176
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_77860183
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 00:34 schreef heiden6 het volgende:

Dat zal wel een generatieding zijn, om je grote uitgaven te zien als een investering.
In Casa Caninas gaat het toch wat dat betreft niet heel anders. Bij een grote aankoop wordt overwogen hoe lang we schatten dat het voorwerp leeft en wat het daarmee per jaar kost. Op basis daarvan wordt een beslissing over de gewenste kwaliteit genomen...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')