quote:Op zaterdag 23 januari 2010 18:35 schreef Igen het volgende:
Wat is rijk?
Ik ken wel iemand uit een adellijke familie met een kasteel met gracht dat sinds de middeleeuwen in de familie is.
Maar echt rijk en verwend zijn ze volgens mij niet, want een kasteel bezitten is geen vermogen dat je daadwerkelijk kan uitgeven. Maar kost wel veel onderhoud.
Zo'n familie kan zo' n kasteel niet zomaar ff verkopen. geloof ik. Vaak zien ze het als plicht om voor hun erfgoed te zorgen.quote:Op zaterdag 23 januari 2010 20:02 schreef Phaelanx_NL het volgende:
[..].
Ik heb 20 porsche's staan en 2 hotels, maar ik ben niet rijk, want ik heb geen geld.
nee dan ben je niet rijk, dan ben je gewoon gelukkig. niks mis mee, maar je hebt niet veel geld.quote:Op maandag 25 januari 2010 22:43 schreef Delan het volgende:
IK!! en dan niet in de zin van geld maar rijk zijn in het leventje wat ik nu heb. Ik ben gezond, heb 2 gezonde kindjes, heb een ontzettende lieve vriend en heb mn leventje weer aardig op de rit. Wie heeft er geld nodig als je gelukkig bent met wat je al hebt. ja oke, geld is erg handig, daar ben ik het zeer zeker mee eens, ik zou ook graag wat meer hebben dat wat ik nu te besteden heb, maar ik kom rond en ik ben gelukkig met de dingen die me dierbaar zijn. dan ben je wat mij betrefd al heel rijk!
Jouw spelling is iig poorquote:Op maandag 25 januari 2010 22:43 schreef Delan het volgende:
IK!! en dan niet in de zin van geld maar rijk zijn in het leventje wat ik nu heb. Ik ben gezond, heb 2 gezonde kindjes, heb een ontzettende lieve vriend en heb mn leventje weer aardig op de rit. Wie heeft er geld nodig als je gelukkig bent met wat je al hebt. ja oke, geld is erg handig, daar ben ik het zeer zeker mee eens, ik zou ook graag wat meer hebben dat wat ik nu te besteden heb, maar ik kom rond en ik ben gelukkig met de dingen die me dierbaar zijn. dan ben je wat mij betrefd al heel rijk!
nee klopt, niet rijk wat betreft geld nee, wel rijk in wat ik voel, klinkt zweverig (ben ik niet) maar wel waar naar mijn mening!!quote:Op maandag 25 januari 2010 22:57 schreef CharlyLownoise het volgende:
[..]
nee dan ben je niet rijk, dan ben je gewoon gelukkig. niks mis mee, maar je hebt niet veel geld.
Een dikke bak rijden is eigenlijk pas patsen als je geen autoliefhebber bent.quote:Op woensdag 27 januari 2010 17:13 schreef seto het volgende:
Ik heb een paar keer een kennis van een vriend van me ontmoet, die is eigenaar van een zeer succesvolle website voor games en bijna miljonair op zijn 22e. Verder een hele normale gozer, hij fietst ook nog gewoon in plaats van met een dikke bak te gaan patsen (zou ik wel doen overigens).
Wij hebben het zeker niet slecht thuis, mooie vrijstaande woning aan het bos en hebben 4 auto's tot onze beschikking. Overigens zie ik die oom weinig, maar krijg af en toe wel wat toegestopt van hem. Of mijn ouders er iets van krijgen weet ik niet, en dat intresseert me ook vrij weinig.quote:Op vrijdag 22 januari 2010 14:21 schreef Dingess het volgende:
[..]
Ik weet niet hoe jouw relatie of die van je ouders met je oom is, maar als mijn oom zo rijk zou zijn, dan was ik ook een multimiljonair.
wat is die site dan?quote:Op woensdag 27 januari 2010 17:13 schreef seto het volgende:
Ik heb een paar keer een kennis van een vriend van me ontmoet, die is eigenaar van een zeer succesvolle website voor games en bijna miljonair op zijn 22e. Verder een hele normale gozer, hij fietst ook nog gewoon in plaats van met een dikke bak te gaan patsen (zou ik wel doen overigens).
Als mijn oma van 77 (die niet echt heel rijk is maar het zeker wel erg goed heeft) overdreven zuinig zoet zegt mijn oom (haar oudste zoon) altijd dat hij dat enorm kan waarderen dat ze alles voor 'ons' opspaart en dat hij er [vul belachelijk duur iets in] van gaat kopen, of dat we er ooit met zijn allen een maand van op vakantie gaan en dat hij haar alvast wel bedanken daarvoor. En hij maakt haar ook belachelijk als ze het extreem dure zilveren bestek liever niet wil gebruiken omdat ze dat zonde vindt...quote:
Leuk verhaal, maar dat heeft niets met zuinigheid te maken, meer met gehecht aan voorwerpen zijn. Ik zou ook een aantal dingen die nu misschien al aan vervanging toe zijn, echt niet wegdoen als ik opeens heel rijk wasquote:Op woensdag 10 februari 2010 00:34 schreef heiden6 het volgende:
tekst
In Casa Caninas gaat het toch wat dat betreft niet heel anders. Bij een grote aankoop wordt overwogen hoe lang we schatten dat het voorwerp leeft en wat het daarmee per jaar kost. Op basis daarvan wordt een beslissing over de gewenste kwaliteit genomen...quote:Op woensdag 10 februari 2010 00:34 schreef heiden6 het volgende:
Dat zal wel een generatieding zijn, om je grote uitgaven te zien als een investering.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |