Aan de kant van me vader zijn familie tel je niet mee als je niks maakt van je leven, en daar bedoel ik mee als je geen miljoenen op je bank heb voor je 30ste. Dat zat wel goed, ook bij mijn pa, alleen me ma is een "normale" vrouw uit een arbeidersgezin, haar vader had een eigen voegbedrijf met wat personeel en ik hoor verhalen van vroeger dat iedereen tv kwam kijken bij hun omdat het de eerste in de straat was dus zo slecht hadden hun het ook niet vroeger, enkel werden mijn pa en ma altijd met de nek aangekeken door de andere familieleden van me vaders kant, want iemand die zo succesvol is moet iemand zoeken die ook succesvol is, ze hadden altijd het idee dat me ma het voor het geld deed. Me ma heeft altijd een baan gehad in de kleding, gewoon modaal, anderszijds haalde me pa weleens bijna 25 miljoen winst uit zijn bedrijven in 1 jaar. Nu zijn ze al jaren gescheiden en ging ik van 1 van de grootste villa's in de buurt (Schouwweg) naar een flatje in Leiden met me ma. Me ma kreeg volgens mij duizend gulden per maand van me pa, dat vroeg zij zelf en heeft het gekregen, terwijl ze recht had op een aantal miljoen. Ik heb mijn ma altijd hard zien werken voor de centen en daar thuis was alles normaal, maar verjaardagen voor mij werden altijd dubbel gevierd en dan zie je de contradicties in families. Moet zeggen dat ik het nooit heb gehad op de elite en alles eromheen en heb nu zoveel mogelijk afstand gedaan van de familie van me vaders kant om die rede, maar niet daarom alleen. Heb wel vanaf me 18de tot me 20ste de wereld rond gereisd op pa zijn kosten, kreeg gewoon een credit card mee en werd nooit naar de afschriften gekeken. Opa en pa spaarde ook auto's, dus heb daar ook van geprofiteerd. Ben nu bijna zelf 30, nog 3 jaar te gaan, en heb dankzij de connecties van me pa ook een aardig centje opgebouwd maar leef niet in een villa maar een appartement en zit niet op golf of iets dergelijks, rijd wel in een mercedes die me niks kost (pa betaalt), en heb een aantal huizen tot me beschikking op de mooiste plekjes op aarde.
Dat is allemaal heel relax natuurlijk maar waar ik nu woon, appartement in Leiden, wonen stucadoors, it'ers, etc etc. Dus toen ik jarig was stonden er op de parkeerplaats alleen maar mercedes, porsche, jaguar en me opa en oma met hun rolls en chauffeur (arme jongen zat 5 uur in die auto) en de volgende dag krijg je de verhalen natuurlijk, na een maand komen de mensen die je alleen kent van hoi en dag hun hele levens verhaal vertellen en daarna of je ze niet ff uit de brand kan helpen want "bij jou zit wel geld.
Ben nu aan het kijken voor een ander huis want mensen doen steeds vreemder tegen mij en voel me niet meer op me gemak daar te wonen. Nu heb ik een groot deel van me leven tussen de elite en de "normale" mensen gezeten en ik kan je zeggen dat het allemaal ligt aan de mensen zelf, van beide kanten kunnen mensen vervelend zijn, mocht ik kiezen dan had ik gekozen voor een familie zonder geld.