abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_77171501
Amsterdam en Den Helder is het nog droog iig.
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_77172846
Hopelijk hier vanavond ook sneeuw (Rotterdam)

Alhoewel zou fijn zijn als ik nog thuis kon komen van werk vannacht.
pi_77173535

1x raden waar ik woon.
Al geloof ik wel in een verrassing.
Life is Music
  zaterdag 23 januari 2010 @ 12:54:20 #204
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_77173672
Ik mag hopen dat dat kaartje er flink naast zit .
pi_77174062
Voor heel NL dus sneeuw de komende dagen? Wat kunnen we vanavond/vannacht verwachten?
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_77174291
Het leek te gaan regenen, maar het is uiteindelijk op een paar druppels na droog gebleven. Wel jammer, had net wat nieuwe planten in de tuin gezet.
pi_77174391
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 13:10 schreef Jor_Dii het volgende:
Voor heel NL dus sneeuw de komende dagen? Wat kunnen we vanavond/vannacht verwachten?
quote:
(bron: KNMI)
Modellenbeoordeling
SYNOPTISCHE SITUATIE:
Een vlak lagedrukgebied boven de Noordzee verandert weinig van plaats. Boven de Noordzee ligt een frontaal systeem dat langzaam oostwaarts trekt en in de middag het westen van het land bereikt. Deze zone beweegt dat uiterst langzaam verder naar het midden alwaar het dan tot en met zondag min of meer stationair N-Z georiënteerd over ons land blijft liggen. Een zuidoostelijke stroming voert in de onderste luchtlagen koude en vochtige lucht aan terwijl op enige hoogte een Z-ZW stroming staat waarmee iets warmere lucht wordt aangevoerd. Er vindt in de frontale zone dus enige opglijding plaats. De grondstroming zal de komende periode geleidelijk weer naar het oosten draaien waardoor de vorstgrens, die al sinds donderdag boven het noordoosten van het land ligt, geleidelijk zal opschuiven richting het midden van het land. Morgenmiddag komt de vore van lagedruk over het zuiden van het zuiden te liggen waardoor hier de stroming wegvalt.

MODELBEOORDELING:
HiRLAM is wat de drukverdeling betreft consistent met de voorgaande run en de overige modellen. De Wat de neerslag betreft laat de 06-run ongeveer hetzelfde beeld zien als de voorgaande run maar heeft nu voor komende nacht minder neerslag. De overige modellen zitten qua verdeling op één lijn met HiRLAM maar hebben cumulatief gezien over de komende 24 uur iets minder neerslag.

Aandachtspunten
WIND:
HiRLAM is bruikbaar. Alleen seinen voor de noordelijke Noordzee.

BEWOLKING:
De lage (ST) bewolking beperkt zich nu tot het noordoosten en oosten van het land (advectie uit Duitsland) terwijl in de rest van het land vnl SC-bewolking aanwezig is. Van het westen uit neemt ondertussen de frontale bewolking wel toe en ook de kans op ST neemt toe. Aangezien de verplaatsing van het front slecht langzaam gaat hebben we tot en met zondag met deze frontale bewolking te maken. Dwarsdoorsnedes geven het e.e.a. goed weer.

NEERSLAG:
Verschillen zijn niet groot tussen de modellen. Vanmorgen is in de Kop van Noord-Holland al wat sneeuw gevallen, actueel valt er in het westen van het land lokaal al wat lichte regen. De meeste neerslag wordt berekend voor de westelijke helft van het land en dan met name later in de middag en avond. Het oosten en noordoosten krijgt pas vannacht en morgenochtend te maken met wat neerslag. NESO geeft verder landinwaarts een sneeuwsignaal dat naarmate de neerslag langer duurt ook in het westen zichtbaar wordt. Gezien de koude lucht die in de onderste niveaus wordt aangevoerd en de actuele temps in het aanvoergebied lijkt me dat NESO een goed signaal afgeeft. Op dit moment lijkt de grondtemperatuur in het midden en zuiden van het land door HiRLAM 1 a 2 graden te laag worden berekend. Dit zou gevolgen kunnen hebben voor de plek en het moment waar de neerslag later vandaag overgaat in (natte) sneeuw. In het zuidwesten valt de meeste neerslag in de vorm van regen met misschien wat natte sneeuw, meer naar het noorden en oosten toe wordt het aandeel sneeuw in de neerslag groter. Zoals het zich nu laat aanzien zou er zich vanavond en vannacht in een brede strook van het noordwesten naar het midden van het land een sneeuwdek kunnen vormen tot lokaal 5 cm. In het oosten en noordoosten waar de sneeuw wat later komt zullen de hoeveelheden beperkt blijven tot 1 a 2 cm.

ZICHT:
Actueel op veel plaatsen nevelig. In neerslag zal het zicht verder teruglopen, zeker als de regen overgaat in (natte) sneeuw.

TEMPERATUUR:
Lokaal wel enige verschillen tussen KTG en Hirlam, vooral in het midden en zuidwesten lijkt HiRLAM de grondtemperatuur met 1 a 2 graden te laag te berekenen. Zodra de neerslag vanmiddag en vanavond intensiever wordt zal dit weer enigszins worden rechtgetrokken (afkoeling door neerslag). In de rest van het land zit HiRLAM er wat de temperatuur betreft wel goed op. De vorstgrens ligt momenteel rond de lijn Texel-Twente. In Groningen blijft de temperatuur steken bij 3 graden onder nul terwijl het zuidwesten lokaal 4 graden wordt. In het zuidwesten zal de temperatuur tijdens de neerslag enkele graden zakken. Ook zondag houden we deze temperatuurverdeling alhoewel de vorstgrens geleidelijk aan meer richting het midden van het land beweegt.
Guidance Knmi
  zaterdag 23 januari 2010 @ 14:57:22 #208
34663 SpeedyGJ
Zo snel als de bliksem O+
pi_77177375
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 13:21 schreef indahnesia.com het volgende:
Het leek te gaan regenen, maar het is uiteindelijk op een paar druppels na droog gebleven. Wel jammer, had net wat nieuwe planten in de tuin gezet.
Huh? Nieuwe planten in de tuin zetten in januari??
http://www.mrwonkish.nl Eurocrisis, Documentaires, Economie
pi_77177428
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 15:17 schreef dramatiek het volgende:

[..]

Huh? Nieuwe planten in de tuin zetten in januari??
Niet de eerste keer dat in dit topic wordt benadrukt dat veel mensen woonplaats in hun profiel hebben staan.
pi_77177445
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 15:18 schreef Tonio-mcdo het volgende:

[..]

Niet de eerste keer dat in dit topic wordt benadrukt dat veel mensen woonplaats in hun profiel hebben staan.
Ahja...natuurlijk.....
pi_77178620
Ijsregen en regen hier 10km ten zuiden van utrecht. Zou het glad worden? M'n ouders zijn net met de auto weg. Temperatuur is 2 graden, wel dalend. De grond is waarschijnlijk ook nog wel boven nul.
pi_77180036
In nw frankrijk zit nog meer regen, zal wel voor vanavond zijn.
Life is Music
pi_77180176
Boel stagneert een beetje en als ik een beetje mazzel heb zit ik precies op de grens
pi_77180362
Regen in chillburg
pi_77180490
Net nog mooi wezen schaatsen de baan was top
pi_77184031
Eindhoven nog kurk droog.
pi_77184482
Omgeving Buitenpost (NO-Friesland) is het nu zo'n -2.
We zitten op de grens van het neerslaggebied en het lijkt door te gaan zetten.
Er valt nog niets...
pi_77185585
Hier combi van regen/sneeuw en ijsregen volgens mij. Valt al een hele tijd neerslag, maar echt veel blijft er niet van liggen. De straat is wel wit een dun laagje, maar het lijkt niet echt op sneeuw, meer zoiets wat in de ijskast zit.
pi_77185668
Hier de hele tijd licht tot matige regen, begon om 1 uur 's middags eigenlijk al.
What Would Goku Do
pi_77186181
Sneeuwt alweer tijdje in Zaandam, ongeveer 1 cm sneeuw en het sneeuwt nog steeds.
  Moderator zaterdag 23 januari 2010 @ 20:12:32 #222
42184 crew  DaMart
pi_77186302
In Zandvoort wordt de straat weer wit!
pi_77186502
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 18:54 schreef Drassss het volgende:
Eindhoven nog kurk droog.
Nog steeds hemenex.
pi_77186922
Hier in Zeeland uiteraard regen, zodra het verandert in natte sneeuw is het einde v/h neerslaggebied alweer in zicht.
Life is Music
  zaterdag 23 januari 2010 @ 20:49:47 #225
33232 Againzender
Vriend van de show
pi_77187647
Amsterdam Slotervaart kleurt ook heel langzaam wit.
[b]Op maandag 6 september 2010 00:28 schreef tong80 het volgende:[/b]
GVD Wat moet jij een trotse vader zijn :)
:P
pi_77187917
Natte sneeuw in T-burg....niks om blij van te worden iig.
  zaterdag 23 januari 2010 @ 20:59:44 #227
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_77188085
Alphen aan den rijn veel sneeuw al./
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
pi_77188126
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 20:59 schreef MissHobje het volgende:
Alphen aan den rijn veel sneeuw al./
Ja nu vallen jullie een keer in de prijzen hier in drachten (fr) nog helemaal niks , en als het straks al gaat sneeuwen zal dat gebiedje veel minder actief zijn
  zaterdag 23 januari 2010 @ 21:08:11 #229
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_77188410
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 21:00 schreef michiel_merk het volgende:

[..]

Ja nu vallen jullie een keer in de prijzen hier in drachten (fr) nog helemaal niks , en als het straks al gaat sneeuwen zal dat gebiedje veel minder actief zijn
Ja alweer steeds al wel sneeuw gehad.. ben minder blij dat ik rond 22.30 ri utrecht moet.
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
pi_77188658
sneeuwt hier al een hele tijd, maar er ligt nog steeds niet echt een laagje. Temperatuur is 0.3. Straat en stoep ligt zo goed als niets, een beetje in het gras, maar das ook niet heel veel.
  zaterdag 23 januari 2010 @ 21:21:11 #231
33232 Againzender
Vriend van de show
pi_77188865
naar glad door een laagje kletsnatte sneeuw in Amsterdam Slotervaart, sneeuwt redelijk door, dus dat wordt nog wel een echt laagje denk ik.
[b]Op maandag 6 september 2010 00:28 schreef tong80 het volgende:[/b]
GVD Wat moet jij een trotse vader zijn :)
:P
pi_77190423
quote:
Op zaterdag 23 januari 2010 21:21 schreef Againzender het volgende:
naar glad door een laagje kletsnatte sneeuw in Amsterdam Slotervaart, sneeuwt redelijk door, dus dat wordt nog wel een echt laagje denk ik.
In West-Friesland hetzelfde zo ongeveer. Blijft aardig liggen op straat. Wat mij betreft mag het overigens wel snel wegsmelten, moet er niet veel van hebben
  zaterdag 23 januari 2010 @ 22:14:48 #233
10119 appelsientje
Het beste onder de zon
pi_77190957
Net een hele dag wezen wandelen in Nijverdal.. lekker koud, maar wel droog, kom ik hier (Ermelo) ligt er sneeuw.
To deny our impulses would deny the very thing that make us human.
  zaterdag 23 januari 2010 @ 22:22:57 #234
3185 Adelante
To let it go now
pi_77191298
Geen vlok gezien nog hier in Arnhem. Zag al wel preventief een strooiwagen voorbij komen.
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
pi_77191396
Omgeving buitenpost nog steeds geen vlok...
pi_77192600
Ik ben blij dat er niks valt in de provincie Groningen, wij hebben voorlopig wel genoeg sneeuw gehad
If you Kanye me, I will Chris Brown your girlfriend and Tiger Woods your mother!
pi_77192880
Alles is hier weer bedekt met een laagje sneeuw. En er komt nog steeds motsneeuw uit de lucht vallen. Het sneeuwd hier al vanaf een uur of 5. (lichte sneeuw)

[ Bericht 21% gewijzigd door #ANONIEM op 23-01-2010 23:03:37 ]
pi_77193429
En ook Breda kleurt weer wit
Met twee voeten op de grond kom je geen stap verder.
  zaterdag 23 januari 2010 @ 23:19:47 #239
34586 kepler
No bounce, no play
pi_77193543
Hier in Krimpen ook alweer

Al sinds een uurtje of 19 soort van sneeuw
The line is a dot to you!
pi_77194755
Fototje uit Almere,

Vanaf 18:00 uur sneeuwt het hier nu zo nu en dan en dit is tot nu toe het resultaat:

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')