Als je de sfeer wel goed vind maar die bliepjes en tikjes niet zo heel erg leuk vind kan ik je de twee platen die bartrid hierboven noemt zeker aanraden.quote:Op woensdag 21 april 2010 20:24 schreef belsen het volgende:
Ietsjes te freaky voor mij denk, maar hij blijft wel lekker hangen.
Ik vind dat soort dingen altijd gaaf. Gewoon het feit dat je dus van die platenmaatschappijtjes hebt, die dan toch, 25 jaar na de eerste cd's, dit onder het stof vandaan halen.quote:Op zaterdag 24 april 2010 21:59 schreef cafca het volgende:
[ afbeelding ]
Bill Fay - Still Some Light
BIll Fay maakte begin jaren 70 twee geniale albums. In folkie cultkringen zeer gewaardeerd,maar commercieel weinig succesvol, dus verdween hij als zovele artiesten uit die periode in de anonimiteit. Door toedoen van hedendaagse bands als Current 93 en Wilco, die zijn werk coverden kwam hij weer een klein beetje in de bekendheid, trad eens samen met Wilco op en beslot toch maar eens met nieuw materiaal te komen.
Resultaat is een dubbel-CD, één met ouder werk uit de late jaren 60, (wat grotendeels al eerder verscheen op de verzamelaar From the Bottom of an Old Grandfather Clock uit 2004), en een CD met nieuw materiaal, grotendeels opgenomen in zijn huiskamer met alleen een simpel keyboardje.
Sowieso een groeiplaat, die ik zeker nog een keer of tien moet draaien voordat hij goed tot zijn recht komt, maar de eerste indruk is in ieder geval al prima: een plaat met mooie, sferische folkie songs die zeker nog vaak gedraaid gaat worden de komende tijd.
Zelfs bijna 40 jaarquote:Op zaterdag 24 april 2010 23:03 schreef belsen het volgende:
[..]
Ik vind dat soort dingen altijd gaaf. Gewoon het feit dat je dus van die platenmaatschappijtjes hebt, die dan toch, 25 jaar na de eerste cd's, dit onder het stof vandaan halen.
Als ik het nummer zo hoort raakt me ook nog!
Deze plaat wel, maar die daarvoor toch niet?quote:Op zondag 25 april 2010 20:56 schreef cafca het volgende:
[..]
Zelfs bijna 40 jaar
Maar onder het stof vandaan.....het gaat hier wel om nieuw werk he?
Yup. En Simon Finnquote:Op zondag 25 april 2010 22:10 schreef belsen het volgende:
[..]
Deze plaat wel, maar die daarvoor toch niet?
Net als Vashti Bunyan.
Een box, of gewoon ineens het idee van ik koop ze allemaal tegelijk.quote:Op zaterdag 24 april 2010 22:49 schreef PimD het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Gewoon het idee van 'ik koop ze allemaal gelijk' ja. Vorige week gedownload, in een week ruim 400 plays op m'n Last.FM, dus dan wordt het aangeschaft. En ach, voor die 4 pond per stuk hoef je het niet te laten hequote:Op zondag 25 april 2010 23:10 schreef belsen het volgende:
Een box, of gewoon ineens het idee van ik koop ze allemaal tegelijk.
Ik wou al vragen: "Is het een cover?"quote:Op woensdag 12 mei 2010 08:44 schreef belsen het volgende:
[ afbeelding ]
Vinylsingletje van Wantwant, ik zag ze op Bevrijdingspop en vond ze wel schattig; een beetje lullige Nederpop met gitaren, het deed mij denken aan Bloem. Nu zag ik in Utrecht dit singletje liggen voor 2 euro en dat leuk me wel leuk, ook een mooie voorkant. Daarnaast heeft mijn band ook een nummer met dezelfde naam, dus...
Gaaf ding.quote:Op donderdag 13 mei 2010 03:20 schreef Braddie het volgende:
http://www.skytronic.nl/product/product.php?s=178.550
Toffe P.A
Haal hem vrijdag op, En ga hem dan eerst op mijn kamer neer zetten en mijn synths er op aansluiten.
Ik denk dat ik pas in juni het gevaarte in de studio kwijt kan, Maar goed.. 600watt in mijn slaapkamer is ook niet mis.
Goede deals voor zulke toffe muziek.quote:Op dinsdag 4 mei 2010 17:47 schreef belsen het volgende:
Koninginnedag:
Drie cd's van Paul de Leeuw, eentje van Guus Meeuwis en Prince Rave un2 the joy fantastic (totale kosten: 2,50 euro) en de 10-track single van RATM's Bombtrack a 1 euro.
Ik ben blijer met die van Paul de Leeuw, zeker toen ik erachter kwam dat Van u wil ik zingen een speciale eerste uitgave is, die later uit de handel is genomen.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |