Heuij mede-Fokkers,
Iets meer dan een maand geleden is mijn moeder overleden. Ik woonde nog met haar samen in een eengezinswoning, daar mag ik dus nu niet meer blijven zitten. Gelukkig heeft Talis snel voor mij een vervangende woning gezocht, in eerst instantie was ik niet zo blij met de locatie, maar nu heb ik eigenlijk wel zin om een eigen woning te betrekken
Het is een appartementje, op de begane grond vlakbij een winkelcentrum, zo'n 600 meter verder van waar ik nu woon. Heb alvast wat dingetjes met floorplanner uitgetekend, zoals ik het in eerst instantie in zal delen. Heb geen flinke portemonnee om alles in te richten zoals ik het zou willen, en er gaat een hoop mee van de huidige inboedel.
Hieronder de plattegrond zoals ik hem kreeg, het is alleen van de woning van de buren

Ik zit aan de linker kant van het trappenhuis.
![]()
Floorplanner:
![]()
De woning zelf is in redelijke staat. Er zijn wat puntjes die veranderen. In eerst instantie heb ik geen schutting, heb gekozen om die niet over te nemen daar de huidige bewoner er te veel geld voor wilde hebben. Dan de keuken, daar komt de wasmachine te staan ipv in de badkamer, en ik moet nog een afvoer maken voor de afzuigkap.
Het laminaat ligt in de gehele woning, in de woonkamer ligt een iets ander laminaat maar qua kleur is het verschil niet te zien. Dat laat ik liggen, al moet ik voor de woningkamer even iets verzinnen. 2 Bewoners terug is het laminaat gelegd, en daarna is de keuken vanuit de woonkamer verplaatst naar de huidige plek. Echter zitten in de keuken alle tegels/aansluitingen nog, zij het achter een gipswandje. Laminaat ligt de laatste 30 cm daar dus niet helemaal door....

En waar de afzuiger toen zat, zit nu een lelijke plank in de muur getimmerd.
Goed, de foto's! allemaal nog genomen tijdens huidige staat van huidige bewoner
Hier kom je binnen, de hal. Rechts de voordeur, links de CV-ruimte waar ook nog ruimte is voor opslag.
![]()
Na binnenkomst is rechtdoor de badkamer, rechts de keuken + slaapkamer en links de woonkamer:
![]()
![]()
Van de woonkamer richting de hal:
![]()
Goed is hierboven te zien, het geplaatste wandje voor de restanten van de oude keuken. Niet zon probleem, mag van de woningstichting blijven zitten. Sterker nog zo zouden zij het ook oplossen. Wel jammer dat het laminaat dan niet helemaal doorgelegd is:
![]()
Van de woonkamer door naar de badkamer. Hier staat normaal de wasmachine naast de wc, en die staat weer half naast / in de douche

Beetje krap... Aangezien ik toch een los oventje heb, en een stel losse gaspitten, wil ik die dus verplaatsen naar de keuken. Links van het aanrecht. De stijl is nog origineel, zullen we maar zeggen
![]()
![]()
Van de slaapkamer heb ik weinig foto's, was ook heel weinig ruimte voor. Grenst aan het westen, dus zal met regelmaat zon hebben in de namiddag/avond.
![]()
Goed dan gaan we vanuit de hal richting de keuken

De keukenkastjes zijn net als in mijn huidige woning, nog niet zo lang geleden vernieuwd. Zien er ook prima uit.
![]()
De koelkast komt rechts te staan, bovenop mijn vriezer. Links wil ik met een werkblad het aanrecht uitbreiden, met daarop mijn gaspitten, een oventje en wellicht de frituurpan

Wasmachine zoals eerder gezegd onder dat werkblad. Aan de wand waar nu wat kasten staan, wil ik een rek maken om mijn pannencollectie aan op te hangen.
Tot zover het makkelijke simpele. Want ik word niet echt blij als ik de rest grondig bekijk
- Geen afvoer voor de afzuiger, gat in de muur zit er wel, alleen mist de slang/koof.
- Tegelwerk loopt niet helemaal door, plank om het op te vullen. Niet mooi
- Aansluiting van de gasleiding zit half op het aanrecht, ziet er niet uit. Wil ik inkorten tot onder het werkblad.
- Stroompunt rechts boven het aanrecht, is doorgetrokken met kabelgootjes van achter de koelkast vandaan. Mooi is anders
Kan je wel moeilijk gaan doen met tegeltjes zoeken die er bij passen, maar op dit moment neig ik meer naar opnieuw betegelen.
Detailfoto's:
![]()
![]()
Als we die buitendeur doorgaan komen we in de tuin uit. De tuin is 3 x 5 dus een lekkere ruimte

Hier kan prima de kliko staan, de motor, en een tafel met wat stoelen. De schutting die nu te zien is nam ik niet over, komt denk ik een lager hekje te staan. Maar nu dus ook nog slechte foto's van.
![]()
![]()
Dan is er tot slot ook nog een kleine berging aan het eind van het complex. Deze is 1.5 x 2 maar vrij hoog, dus er is nog best wat bergruimte. Maar ik zet mijn motor liever in de tuin denk ik... anders is het een te groot gedoe in een te kleine ruimte.
![]()
Nou, heel wat foto's dus

Van zo'n beetje alles... 1 Februari krijg ik de sleutel, en wil direct beginnen met iig alles witten. Het volgende weekend van 6/7 februari wil ik zo veel mogelijk al overhuizen.
Ik ben nog op zoek naar een leuke zwarte, liefst stoffen of strak lederen 2/ 2.5 persoonsbank voor in de woonkamer.