Gelukkig nietquote:Op zondag 17 januari 2010 17:37 schreef cheqy het volgende:
[..]
Ben jij niet toevallig een kloon van meki?
Laat verder ook maar.
Dus de ontvanger geniet dan toch inkomen (in de vorm van een schenking/erfenis)?quote:Op zondag 17 januari 2010 17:37 schreef OldJeller het volgende:
[..]
Dat maakt niet uit, belasting is er over betaald, het geld is van iemand, die overlijdt en geeft dit aan een ander (vaak een familielid).
Ik heb het nog niet zien gebeuren (en dan bedoel ik de gevolgen) op de begraafplaats waar ik regelmatig kom.quote:Beide, maar vooral het tweede.
Hahahaquote:Op zondag 17 januari 2010 17:32 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Wat is dat nou voor onzin? Hoe meer informatie we tekort komen, hoe makkelijker we kunnen roepen dat het schandalig is. Het hele verhaal verstoort dat alleen maar.
Een reeds belast inkomen.quote:Op zondag 17 januari 2010 17:45 schreef sanger het volgende:
[..]
Dus de ontvanger geniet dan toch inkomen (in de vorm van een schenking/erfenis)?
Kijk eens naar de nieuwsvoorziening op GeenStijl en de Televaag bv. En natuurlijk de reacties eronderquote:Op zondag 17 januari 2010 17:47 schreef barthol het volgende:
[..]
Hahaha
Misschien heb je gelijk, is het naief om te denken dat goede informatie belangrijk is. Draait het in de wereld slechts om sentimenten. Want dat is veel lekkerder en daarmee kunnen mensen zich pas uiten.
Dat is het dus niet. Althans niet bij de ontvanger. De ontvanger heeft geen belasting betaald en moet dat doen in de vorm van successierecht.quote:Op zondag 17 januari 2010 17:49 schreef OldJeller het volgende:
Een reeds belast inkomen.
Volgens de wetgeving niet....quote:
Het stomme is dat het artikel net even te weinig info geeft om gefundeerd iets te roepen.quote:Op zondag 17 januari 2010 18:04 schreef Bob-B het volgende:
Als het terecht was klom de vakbond echt niet bij de minister op schoot, die weten ook wel wat een kansloze zaak is.
En ja, behoorlijk asociaal.
Vermoedelijk is dat het geval. De uitkering is zodanig hoog, dat een deel ervan in het 52%-tarief valt voor de inkomstenbelasting. Dat bekt niet zo lekker, dus dat wordt "de helft".quote:Op zondag 17 januari 2010 19:04 schreef sanger het volgende:
Op welke grond bv. wil de Belastingdienst de helft inpikken? En waar kom de helft vandaan? Dat is geen gangbaar belastingpercentage. Wil de Belastingdienst soms gewoon de loonheffingen afgedragen zien worden, zoals bij eenieder die een uitkering krijgt gebeurt?
Als dat zo is, is er dus een hoop gezeur dat hij bevoorrecht zou moeten worden op andere invaliden. De BD pikt dus niets, maar houdt zich keurig aan de regeltjes.quote:Op zondag 17 januari 2010 19:20 schreef freako het volgende:
[..]
Vermoedelijk is dat het geval. De uitkering is zodanig hoog, dat een deel ervan in het 52%-tarief valt voor de inkomstenbelasting. Dat bekt niet zo lekker, dus dat wordt "de helft".
mijn moeder heeft het vermogen samen met mijn vader opgebouwd. Ze hebben er al belasting over betaald en nu kan mijn moeder er nog een keer belasting over betalen,over haar eigen vermogen haha. Lijkt me een gevalletje dubbel belast en wodt sparen ontmoedigdquote:Op zondag 17 januari 2010 17:26 schreef sanger het volgende:
[..]
Het wordt niet dubbel belast. De overledene betaald geen successierecht. Dat doet de ontvanger (die dit inkomen ontvangt).
Het is mijn laatste wens dat mijn vrouw en kinders helemaal vrij worden gesteld van de IBDat is geen argument (helaas).
Dus ze erft iets wat reeds van haar wasquote:Op zondag 17 januari 2010 20:43 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
mijn moeder heeft het vermogen samen met mijn vader opgebouwd. Ze hebben er al belasting over betaald en nu kan mijn moeder er nog een keer belasting over betalen,over haar eigen vermogen haha. Lijkt me een gevalletje dubbel belast en wodt sparen ontmoedigd
Er is over alle geld al heel vaak belasting betaald.quote:Op zondag 17 januari 2010 17:37 schreef OldJeller het volgende:
[..]
Dat maakt niet uit, belasting is er over betaald, het geld is van iemand, die overlijdt en geeft dit aan een ander (vaak een familielid).
[..]
Beide, maar vooral het tweede.
Wat een onzin. Zonde rmensen in de vrije-sector is er uberhaupt geen salaris voor die mensen, laat staan een extra uitkering.quote:Op zondag 17 januari 2010 10:42 schreef sanger het volgende:
Overigens vind ik dat er voor politieagenten en militairen die in dienst van het land sneuvelen of invalide raken wel een extra uitkering moet komen. Ze hebben hun leven gegeven voor de goede zaak.
Tenzij Telegraaf, dan wordt het "meer dan de helft!!!"quote:Op zondag 17 januari 2010 19:20 schreef freako het volgende:
[..]
Vermoedelijk is dat het geval. De uitkering is zodanig hoog, dat een deel ervan in het 52%-tarief valt voor de inkomstenbelasting. Dat bekt niet zo lekker, dus dat wordt "de helft".
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |