Trainee trajecten lukt makkelijk, alleen dan groei je intern in een bedrijf door en krijg je geen master titelquote:Op vrijdag 16 september 2011 14:07 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Voor iets wat je leuk vind is het altijd makkelijker om motivatie op te brengen. Een andere keus is (maar dan moet je wel een goede sollicitatie schrijven) om een baan te kiezen waar je je master door het bedrijf betaald krijgt, of van die trainee trajecten.
Hahaquote:Op vrijdag 16 september 2011 14:17 schreef Bosbeetle het volgende:
Nouja zo master titel zegt ook niet zoveel hoor. Helemaal als je aspiraties hebt om naar het buitenland te gaan. Als je een master hebt betekent het in amerika bijvoorbeeld niks minder dan dat je gestopt bent met PhD. (toen ik zei dat ik een stage deed voor mijn master zeiden ze allemaal, huh waarom ga je stoppen dan, je kunt beter doorgaan, toen ik ze uitlegde dat ik daarna wel wou gaan promoveren en dat je daarvoor een master nodig had snapten ze het een beetje. In amerika kies je namelijk na je bachelor voor een PhD studie van ongeveer 6 jaar, als je die na de orienterende 2 jaar stopt dan krijg je je master)
Tja dat is gewoon een kwestie van heel heel heel veel geld betalen. Dan is die master met uitwisselings programma geen verkeerd idee. En je moet een beetje schijt hebben aan het feit dat je er dan al 7 jaar mee bezig bent dat boeit niet zoveel)quote:Op vrijdag 16 september 2011 14:18 schreef EngineerA het volgende:
[..]
Haha
Wil ook best wel promoveren in Amerika en er werken, zou alleen niet weten hoe ik het zou moeten aanpakken
Ik ga dan liever Geneeskunde studeren in het cheap Hollandquote:Op vrijdag 16 september 2011 14:20 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Tja dat is gewoon een kwestie van heel heel heel veel geld betalen. Dan is die master met uitwisselings programma geen verkeerd idee. En je moet een beetje schijt hebben aan het feit dat je er dan al 7 jaar mee bezig bent dat boeit niet zoveel)
Dan doe je dat toch? Wat is je doel? Waarom wil je geneeskunde doen?quote:Op vrijdag 16 september 2011 14:26 schreef EngineerA het volgende:
[..]
Ik ga dan liever Geneeskunde studeren in het cheap Holland![]()
Het ligt er ook een beetje aan hoe die uren over de week zijn verdeeld. Met 6-7 uur per dag werken haal je dat, als die 40-50 uur inclusief pauzes en gaten in de roosters is. Maar ja, in de praktijk is de werklast niet evenredig verdeeld.quote:Maar 40-50 uur ervoor werken en een sociaal leven dik achter laten en opofferen, dat heb ik er nooit voor over gehad.
Vind ik ook belachelijk. Waarom ze dat niet afschaffenquote:Op vrijdag 16 september 2011 13:37 schreef EngineerA het volgende:
[..]
Super man. Het val mij op dat de oude generatie het een stuk beter heeft dan die van nu. Met allerlei vage studies en moeilijke overlappingen. Als mbo'er kan je nog hbo doen maar verder dan dat gaat het niet meer deze dagen!
Een verschil tussen vroeger en nu lijkt mij dat de niveaus van het MBO en het HBO meer zijn gedaald dan die van het WO waardoor het gat tussen het HBO en het WO veel groter is geworden. Ik heb de indruk dat het niveau van MBO ook sterker is verlaagd dan dat van het HBO en dat van het VMBO meer dan dat van het HAVO.quote:Klopt maar destijds waren opleidingen allen te halen. Ken iemand die 4 jaar lts, dan 4 jaar mts, 4 jaar hts en 2 jaar tu heeft gedaan.
Tegenwoordig is het zo van: 4 jar hbo, 1-2 jaar premaster (80% dropout), 2-3 jaar master en dan ook nog eens aankloten. Opleidingen zijn echt niet makkelijker geworden. Vroeger was alles beter.
Ik denk dat het ook best logisch is dat mensen later te weten komen wat ze eigenlijk willen. Iedereen wordt nu gepusht om op je 18e een studie te kiezen, terwijl veel mensen nog niet weten wat ze willen doen. Maar het is traditie om "toch maar te gaan studeren".quote:Op maandag 19 september 2011 12:40 schreef Joosterd het volgende:
Ik vind het persoonlijk juist goed dat mensen op een latere leeftijd zichzelf nog ontwikkelen.
Wat dat je als mboer geen hbo meer zou mogen doen? Waarom wil je dat?quote:Op zaterdag 17 september 2011 11:05 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Vind ik ook belachelijk. Waarom ze dat niet afschaffen
Ik doe het stiekem wel... Weliswaar een vrije master.quote:Op vrijdag 16 september 2011 13:37 schreef EngineerA het volgende:
[..]
Super man. Het val mij op dat de oude generatie het een stuk beter heeft dan die van nu. Met allerlei vage studies en moeilijke overlappingen. Als mbo'er kan je nog hbo doen maar verder dan dat gaat het niet meer deze dagen!
Of het moeten economische studies zijn, blijkbaar wilt deze kabinet dat...
Dat dat als enige nog vergoed wordtquote:Op maandag 19 september 2011 21:38 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Wat dat je als mboer geen hbo meer zou mogen doen? Waarom wil je dat?
Tja, dat vind ik inderdaad wel willekeur. Desalniettemin ben ik daar blij mee. Sterker nog:quote:Op dinsdag 20 september 2011 08:17 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Dat dat als enige nog vergoed wordt
Ja ik heb hetzelfde gedaan en ben er ook blij mee. Maar het is wel een rare constructie.quote:Op dinsdag 20 september 2011 08:19 schreef Renesite het volgende:
[..]
Tja, dat vind ik inderdaad wel willekeur. Desalniettemin ben ik daar blij mee. Sterker nog:
3 jaar MBO -> Vergoed
3 jaar HBO -> Vergoed
1 jaar Uni -> krijg ik OOK nog vergoed
Indien nominaal hoef ik van die jaren maar 0,5 jaar zelf te vergoeden. (mijn master duurt 1,5 jaar)
Of je pakt het anders aan. Mbo 3/4 jaar wordt vergoed.quote:Op dinsdag 20 september 2011 10:06 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Ja ik heb hetzelfde gedaan en ben er ook blij mee. Maar het is wel een rare constructie.
Als je 4 jaar HBO doet wordt er niks van je master vergoed.
Geen probleem, dan haal je toch gewoon even een VWO-diploma? Het lijkt mij sterk dat iemand die geen VWO-diploma kan behalen wel een hierop (nu ja, min of meer) aansluitend WO-diploma kan behalen.quote:Als je 4 jaar HBO doet wordt er niks van je master vergoed.
Tja van VWO naar master gaat ook niet hè. Dan erbij ben ik het levend voorbeeld van iemand die geen vwo kan halen maar wel een master. Ik heb mavo en ik denk dat ik er eventueel best een havo uitgeperst zou kunnen hebben maar een vwo betwijfel ik.quote:Op dinsdag 20 september 2011 21:30 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Geen probleem, dan haal je toch gewoon even een VWO-diploma? Het lijkt mij sterk dat iemand die geen VWO-diploma kan behalen wel een hierop (nu ja, min of meer) aansluitend WO-diploma kan behalen.
Check.quote:Op woensdag 21 september 2011 09:38 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Tja van VWO naar master gaat ook niet hè. Dan erbij ben ik het levend voorbeeld van iemand die geen vwo kan halen maar wel een master. Ik heb mavo en ik denk dat ik er eventueel best een havo uitgeperst zou kunnen hebben maar een vwo betwijfel ik.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |