Een paar rondjes kunnen winnenquote:Op zaterdag 16 januari 2010 10:29 schreef louise298 het volgende:
Zo balen van die loting! Hij had een paar rondjes kunnen winnen, maar tegen Roddick? Denk dat hij het hem wel knap lastig kan maken. Wie weet een verrassing?
Go Thiemo!
Een 3e ronde halen is allemaal niet zo ongelooflijk hoor. Hangt gewoon beetje af van de loting....quote:Op zaterdag 16 januari 2010 10:43 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Een paar rondjes kunnen winnen
Ohja wacht we zitten in Nederland he
Volgens mij wel.quote:Op dinsdag 19 januari 2010 08:39 schreef de_boswachter het volgende:
Vette schoenen heeft Dick aan zeg
Wat is dat Babolat ?
Je punt is wel een keer gemaakt hoorquote:Op dinsdag 19 januari 2010 18:00 schreef tong80 het volgende:
Dat we het hier van moeten hebben tegenwoordig
Nederlandse tennis zit in een diepe crisis
We zijn in Nederland al blij tegenwoordig als een speler niet wordt vernederd bij de zoveelste Nederlaag.quote:Op dinsdag 19 januari 2010 18:10 schreef The_BoezelaaR het volgende:
[..]
Je punt is wel een keer gemaakt hoor
Tuurlijk is het jammer en al, maar dat kun je Thiemo imo niet aanrekenen. Wel de KNLTB. Bovendien sta jij weer als eerste te juichen zodra hij binnenkort wel een keer ver komt .....
Maak maar vast een fan-topic aan voor Jannick Lupescuquote:Op dinsdag 19 januari 2010 18:19 schreef tong80 het volgende:
[..]
Heb jij enig idee of er talenten aan zitten te komen ?
Om even lekker te mierenneuken, het is Yannick met een Yquote:Op dinsdag 19 januari 2010 19:11 schreef Nalbandian het volgende:
[..]
Maak maar vast een fan-topic aan voor Jannick Lupescu!
http://www.knltb.nl/cms/showpage.aspx?id=1853quote:Op dinsdag 19 januari 2010 19:26 schreef TheArt het volgende:
[..]
Om even lekker te mierenneuken, het is Yannick met een YAlhoewel, als tong een topic aanmaakt moet er toch minstens één fout inzitten, dus dan is het niet erg.
En tong, het slaat weer helemaal nergens op wat je zegtHet Nederlandse tennis is juist nu weer een beetje uit het dal aan het komen en jij doet net of we op het meest historische dieptepunt zitten
Wanneer was het diepptepunt groter ?quote:Op dinsdag 19 januari 2010 19:26 schreef TheArt het volgende:
En tong, het slaat weer helemaal nergens op wat je zegtHet Nederlandse tennis is juist nu weer een beetje uit het dal aan het komen en jij doet net of we op het meest historische dieptepunt zitten
Het zal inderdaad met een J zijn:quote:Op dinsdag 19 januari 2010 19:39 schreef Nalbandian het volgende:
[..]
http://www.knltb.nl/cms/showpage.aspx?id=1853
http://www.coretennis.net(...)pid/14408/index.html
Hier past maar 1 smiley bij:quote:Op dinsdag 19 januari 2010 21:17 schreef wimderon het volgende:
[..]
Het zal inderdaad met een J zijn:
http://lupie1.hyves.nl/
Fan van Feyenoord, Djokotron en Del Boy [ afbeelding ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De afgelopen 5 jaar of zo .... eigenlijk sinds Schalken gestopt is hebben we al geen goede tennisser meer, met een kleine opleving met Haase zn onstuimige opkomst (en helaas, voorlopige blessure-ondergang).quote:Op dinsdag 19 januari 2010 20:59 schreef tong80 het volgende:
[..]
Wanneer was het diepptepunt groter ?
Zo veel mensen is onmogelijk. We hebben zo vaak gehad dat het een tijd wat minder was en dat er dan 1 of 2 opstaan die het weer een tijd goed doen.De tijd van Krajicek/Siemerink/Haarhuis/ Eltingh (en Schalken aan het einde van die periode) was echt een uitzondering. Dat een klein landje als Nederland 2 spelers in de top 100 heeft is prima.quote:Op dinsdag 19 januari 2010 21:26 schreef The_BoezelaaR het volgende:
[..]
De afgelopen 5 jaar of zo .... eigenlijk sinds Schalken gestopt is hebben we al geen goede tennisser meer, met een kleine opleving met Haase zn onstuimige opkomst (en helaas, voorlopige blessure-ondergang).
Lupescu en Eleveld zijn jongens die er bij de jeugd goed utizien, maar dat doen er wel meer Nederlandse jongens om vervolgens niet door te breken. Aan talent heeft het in Nederland nooit ontbroken.
De KNLTB heeft sinds een paar jaar Rohan Goetzke in dienst (oud-coach Richard Krajicek) en ik heb het idee dat hij een goeie draai aan de jeugdopleiding heeft gegeven. Maar imo moet er nog wel meer veranderen willen we 'standaard' elk jaar wat mensen afleveren in het internationale tennis.
Als je kijkt hoe goed we elk jaar zijn bij de jeugd mag je er bij de senioren toch iets meer van verwachten imo. Het elk jaar talenten afleveren is idd het ideale droomscenario, die imo alleen de Fransen op dit moment hebben.quote:Op dinsdag 19 januari 2010 23:35 schreef Komakie het volgende:
[..]
Zo veel mensen is onmogelijk. We hebben zo vaak gehad dat het een tijd wat minder was en dat er dan 1 of 2 opstaan die het weer een tijd goed doen.De tijd van Krajicek/Siemerink/Haarhuis/ Eltingh (en Schalken aan het einde van die periode) was echt een uitzondering. Dat een klein landje als Nederland 2 spelers in de top 100 heeft is prima.
Amerika en Spanje zijn er ook 2 met altijd goede spelers. Hoewel dat bij Amerika misschien wel logisch is gezien het bizarre inwonersaantal.quote:Op woensdag 20 januari 2010 00:20 schreef Norrage het volgende:
Welke landen doen het nou zoveel beter? Zwitserland? Dat is echt een uniek generatie. Duitsland? nog slechter dan bij ons (gezien hun inwonersaantal). Engeland? No comment. Zo kan ik nog wel even doorgaan.
Een uitzondering is een Frankrijk, maar ook daar vraag je je af hoe ze het voor elkaar krijgen geweldige spelrs te hebben, maar eigenlijk altijd net niet top genoeg...
En het bizarre aantal aan Nederlandse tennisers dan ?quote:Op woensdag 20 januari 2010 00:29 schreef Komakie het volgende:
[..]
Amerika en Spanje zijn er ook 2 met altijd goede spelers. Hoewel dat bij Amerika misschien wel logisch is gezien het bizarre inwonersaantal.
quote:Op dinsdag 19 januari 2010 18:00 schreef tong80 het volgende:
Dat we het hier van moeten hebben tegenwoordig
Nederlandse tennis zit in een diepe crisis
Bij die reactie past maar één smiley:quote:Op woensdag 20 januari 2010 09:15 schreef Ericr het volgende:
Nederland is gewoon een tennisdwerg en gelet op de prestaties momenteel zal dat nog wel tijden zo blijven. Tegenwoordig moet je juichen als een speler de top 100 haalt (met hakken over de sloot). Dat 'Kristie Boogert' niveau is leuk voor de speler zelf, je ziet nog eens wat van de wereld maar verder is het allemaal niet zo boeiend om te volgen. Daarbij aangetekend dat Kristie Boogert de tennistoeriste het beter deed dan de hele generatie die nu speelt.
Ja want het gemiddelde niveau is natuurlijk bijzonder hoog in Nederland. Het gaat niet om 1 speler in de top 100, het gaat er om dat tegenwoordig er al wordt gejuicht als 1 speler die top 100 haalt. Als we 1 of 2 spelers in de top 100 hebben dan is het gemiddelde niveau nog steeds vrij ruk.quote:Op woensdag 20 januari 2010 09:24 schreef TheArt het volgende:
[..]
Bij die reactie past maar één smiley:
Je kijkt nogal naar de huidige situatie en zegt dan dat Nederland een klein tennisland is. Tsja, in het verleden was Nederland regelmatig een heel goed tennisland. Ieder land heeft een conjunctuur qua tennisresultaten, zo ook Nederland. Maar dat het nu niet goed gaat, wil nog niet zeggen dat Nederland een klein tennisland is.quote:Op woensdag 20 januari 2010 09:43 schreef Ericr het volgende:
[..]
Ja want het gemiddelde niveau is natuurlijk bijzonder hoog in Nederland. Het gaat niet om 1 speler in de top 100, het gaat er om dat tegenwoordig er al wordt gejuicht als 1 speler die top 100 haalt. Als we 1 of 2 spelers in de top 100 hebben dan is het gemiddelde niveau nog steeds vrij ruk.
Leuk al die talenten die aantocht zijn maar dat horen we al jaren. Hoeveel doorgebroken spelers zijn er geweest in de laatste 10 jaar?
Misschien die roze bril eens afzetten, het Nederlandse tennis stelt zelfs in vergelijking met de karige jaren 80 echt niks meer voor. Maar vooral blijven juichen als een Nederlander weer eens een kwalificatietoernooi overleeft of twee rondes verder komt in een nietszeggend challenger of futuretoernooi.
we hebben net Verkerk gehad, de beste tennisser allertijden. Het Nederlandse tennis moet eventjes op een wat lager pitje opereren....quote:Op woensdag 20 januari 2010 09:43 schreef Ericr het volgende:
[..]
Ja want het gemiddelde niveau is natuurlijk bijzonder hoog in Nederland. Het gaat niet om 1 speler in de top 100, het gaat er om dat tegenwoordig er al wordt gejuicht als 1 speler die top 100 haalt. Als we 1 of 2 spelers in de top 100 hebben dan is het gemiddelde niveau nog steeds vrij ruk.
Leuk al die talenten die aantocht zijn maar dat horen we al jaren. Hoeveel doorgebroken spelers zijn er geweest in de laatste 10 jaar?
Misschien die roze bril eens afzetten, het Nederlandse tennis stelt zelfs in vergelijking met de karige jaren 80 echt niks meer voor. Maar vooral blijven juichen als een Nederlander weer eens een kwalificatietoernooi overleeft of twee rondes verder komt in een nietszeggend challenger of futuretoernooi.
Tuurlijk is er niets mooiers dan dat en ik wil dat ook graag. Maar we weten al jaren dat dat er nou eenmaal niet inzit, dus dan maar ook proberen te genieten van iets mindere prestaties.quote:Op woensdag 20 januari 2010 10:37 schreef Ericr het volgende:
Laten we het er op houden dat we een verschillend beeld hebben over de huidige staat van toptennis in Nederland. Ik vind het gewoon jammer dat ik niet meer kan kijken naar Nederlanders die presteren op Grand Slamtoernooien (of een willekeurig groot ATP-toernooi). Wat is er nou mooier dan 's ochtends opstaan om een halve finale in Sydney te bekijken of wakker te blijven om Haarhuis te zien spelen in een halve finale op de US Open?
On-topic, Den Bakker speelt naar zijn vermogen maar zal toch meer moeten scoren op ATP-toernooien of Grand Slams om zijn ranking echt te kunnen verbeteren. Met challengers spelen zal zijn niveau hooguit gelijk blijven.
We hebben niet veel doorgebroken spelers gehad dit decennium, maar wel Verkerk die een finale plaats in een GS heeft gehad en Schalken die lang erg goed bezig was.quote:Op woensdag 20 januari 2010 09:43 schreef Ericr het volgende:
[..]
Dat kan maar ik heb niet zoveel met krabbelaars. Talenten die echt doorbreken en bijvoorbeeld de top 50 of hoger halen is wat anders maar dat gerommel in de marge is aan mij niet besteed.quote:Op woensdag 20 januari 2010 11:34 schreef Komakie het volgende:
Sorry, Ik vind het een beetje zwak als je alleen juigt voor een nederlander als hij in een GS ver komt. Het is mooi om te zien dat getalenteerde spelers verder komen en dat je ze nu ziet opkomen. Op die manier kun je ook meeleven met iemand.
Haase heeft die stap al gemaakt, maar moet door zijn blessureleed die stap weer helemaal opnieuw maken. De Bakker is al bezig om die stap te maken. Hij staat nu 82ste. Vorig jaar rond deze tijd volgens mij nog in de 200. Als je ziet hoe hij nu speelt heb je echt het gevoel dat hij begint te begrijpen hoe het er aan toe gaat.quote:Op woensdag 20 januari 2010 15:35 schreef Ericr het volgende:
[..]
Dat kan maar ik heb niet zoveel met krabbelaars. Talenten die echt doorbreken en bijvoorbeeld de top 50 of hoger halen is wat anders maar dat gerommel in de marge is aan mij niet besteed.
De Bakker valt misschien niet onder de krabbelaars, hij is nog jong genoeg om te bewijzen dat hij mee kan komen met de subtop maar op een gegeven moment moet je natuurlijk wel een stap maken.
Uh, jawel. Op het moment is Cyprus een beter tennis land dan Nederland. Als Cyprioot kan je een landgenoot atp wedstrijden zien winnen, wat potjes op een GS zien pakken en dergelijke, als Nederlander niet.quote:Op woensdag 20 januari 2010 09:17 schreef TheArt het volgende:
Als een land een top-100 speler heeft, wil het nog niet zeggen dat het het over het algemeen beter doet dan Nederland. Net of Cyprus een beter tennisland op dit moment is alleen omdat ze een uitzondering in Baghdatis hebben
Wat een onzin. Dat je toevallig één zeer goede speler hebt, wil nog niet zeggen dat je een beter tennisland bent. Dat ben ik gewoon totaal met je oneens. Cyprus heeft verder nog één speler die überhaupt een ranking heeft. Nou wat een goed tennisland. Baghdatis is gewoon een uitzondering, die niet eens in het land zelf is opgeleid.quote:Op woensdag 20 januari 2010 19:56 schreef VerdwaasdeVogel2 het volgende:
[..]
Uh, jawel. Op het moment is Cyprus een beter tennis land dan Nederland. Als Cyprioot kan je een landgenoot atp wedstrijden zien winnen, wat potjes op een GS zien pakken en dergelijke, als Nederlander niet.
Het gaat zowel om kwaliteit en kwantiteit, maar het is niet alsof Nederland wat we missen in een Baghdatis goedmaakt met drie goede top 100 spelers.
In vind het knap wat de Bakker nu doet, en het lijkt erop dat we binnenkort weer een dikke top 100 speler hebben, en die blessure is knap kut voor Haase, maar als relatief inwonerrijk land met veel tennisser doen we het gewoon slecht. Op zich geen ramp, maar het is wel zo.
Cyprus is idd geen beter tennisland dan Nederland. Dat blijkt ook uit oa Davis Cup resultaten e.d.quote:Op woensdag 20 januari 2010 20:31 schreef TheArt het volgende:
[..]
Wat een onzin. Dat je toevallig één zeer goede speler hebt, wil nog niet zeggen dat je een beter tennisland bent. Dat ben ik gewoon totaal met je oneens. Cyprus heeft verder nog één speler die überhaupt een ranking heeft. Nou wat een goed tennisland. Baghdatis is gewoon een uitzondering, die niet eens in het land zelf is opgeleid.
De KNLTB heeft jarenlang wanbeleid gevoerd, onder leiding van iemand waarvan ik opeens de naam kwijt ben. Maar dat houdt niet in dat we een slecht tennisland geworden zijn. Nogmaals, elk land heeft zijn pieken en dalen. Wij zijn jarenlang veel, maar dan ook veel beter geweest dan België qua aantal topspelers, spelers in de top-100 (vooral bij de mannen) en nu is het even andersom. Het zij zo.
De naam die ik kwijt was, was inderdaad die van Hans Felius ja. De beste man heeft er een puinzooi van gemaakt binnen de KNLTB door de talentenontwikkeling totaal links te laten lichting in de tijd dat we een uitzonderlijke lichting hadden. En ik ben het met je eens dat je je er niet bij neer moet leggen dat je altijd mindere periodes kent, maar ik ben niet iemand die het beleid bij de KNLTB moet maken om dat te voorkomen. Vandaar dat ik me er als tennisfreak en Nederland erbij neerleg. Daar was het meer op bedoeld.quote:Op woensdag 20 januari 2010 20:47 schreef The_BoezelaaR het volgende:
[..]
Cyprus is idd geen beter tennisland dan Nederland. Dat blijkt ook uit oa Davis Cup resultaten e.d.
En de naam die je zoekt is Hans Felius. Verantwoordelijk voor het wanbeleid (en volgens mij ook voor het verkopen van Amersfoort aan de familie Djokovic daht ik). Ik ben het in grote lijnen met je eens dat een tennisland pieken en dalen kent e.d. Alleen je laatste zin, het zij zo, steekt me een beetje. Imo moet je je er nooit bij neerleggen dat we nou eenmaal soms goeie tennissers hebben en soms niet maar er juist voor zorgen dat de pieken hoger komen te liggen en de dalen minder laag ...
De KNLTB is de goede weg ingeslagen met oa Goetzke, nou eens kijken of ze structureel gaan verbeterren ....
Wat een onzin is dit nu weer. Nu is Cyprus een beter tennisland. Dat Nederland meestal een beter land is verandert daar niks aan. Davis Cup zegt niet alles. Zwitserland is momenteel een zeer goed tennisland met de nummer 1 een top 20 speler met daarnaast een aantal 50-200 spelers, maar komt nauwelijks ooit ver in de Davis Cup. Frankrijk is een briljant tennisland momenteel, maar komt ook niet in de buurt van de grote overwinning.quote:Op woensdag 20 januari 2010 20:31 schreef TheArt het volgende:
[..]
Wat een onzin. Dat je toevallig één zeer goede speler hebt, wil nog niet zeggen dat je een beter tennisland bent. Dat ben ik gewoon totaal met je oneens. Cyprus heeft verder nog één speler die überhaupt een ranking heeft. Nou wat een goed tennisland. Baghdatis is gewoon een uitzondering, die niet eens in het land zelf is opgeleid.
De KNLTB heeft jarenlang wanbeleid gevoerd, onder leiding van iemand waarvan ik opeens de naam kwijt ben. Maar dat houdt niet in dat we een slecht tennisland geworden zijn. Nogmaals, elk land heeft zijn pieken en dalen. Wij zijn jarenlang veel, maar dan ook veel beter geweest dan België qua aantal topspelers, spelers in de top-100 (vooral bij de mannen) en nu is het even andersom. Het zij zo.
Murray is ook op zn 14e of zo richting Spanje vertrokken. Baghdatis meen ik mij te herinneren als een product van de Franse jeugdacademie ...quote:Op donderdag 21 januari 2010 00:59 schreef Komakie het volgende:
Laatste nog over het hele goede tennislanden verhaal.
Spanje is verreweg het beste land ter wereld. Er zijn niet alleen aardig wat spanjaarden in de top, maar bijna elke topspeler heeft minimaal een stage in Spanje gehad.
Safin kun je bijvoorbeeld al bijna spanjaard rekenen. Die heeft ik weet niet hoe lang in zijn jeugd in Spanje getraind.
Alleen daar kan hij niet op blijven teren. Thiemo moet zorgen dat hij in de toekomst op alle ondergronden zijn potjes wint op ATP-niveau en dan helpt het niet dat je alleen maar graveltoernooien speelt. Daarnaast is Thiemo's spel best geschikt voor snellere ondergronden en dat weet hij gelukkig zelf ook.quote:Op maandag 8 februari 2010 12:18 schreef The_BoezelaaR het volgende:
Ik vind het aan de ene kant best leuk hoor, een paar potjes meetennissen in Rotterdam en die andere hardcourt/indoor toernooien.
Maar Thiemo's kracht ligt toch op het gravel. Daarmee is hij ook zo'n eind gestegen, zijn prestaties op gravel. Ik had graag gezien dat Thiemo vorige week, deze week en volgende week had benut voor wat 250-toernooien in Zuid-Amerika. Niet hele sterke velden an sich, en op een ondergrond die hem het beste uitkomt.
Hardcourt en tapijt bij de grote mannen is leuk, maar daar moet hij nog meer stappen maken tov gravel imo. Maar goed, aan de andere kant snap ik zo'n WC voor Rotterdam ook wel weer, en het feit dat hij niet afhankelijk wil worden van gravel.
Marseille ligt eraan. Hij zit nu een paar plaatsen buiten het hoofdtoernooi, maar die lijst is al niet meer geüpdatet sinds halverwege januari, dus geen idee wat er voor afzeggingen zijn geweest in de tussentijd. Dubai staat hij er maar 1 buiten, dus als er nog iemand afzegt, zit Thiemo er rechtstreeks in. Indian Wells staat ie er 2 buiten, dus ook daar is er maar weinig nodig om hem rechtstreeks in het toernooi te brengen en van Miami heb ik geen idee, maar dat zal zo ongeveer hetzelfde zijn.quote:Op maandag 8 februari 2010 12:18 schreef danusz1986 het volgende:
Is hij in alle toernooien rechtstreeks toegelaten? Lijkt me niet namelijk.
Ik denk dat hij het moet gaan afwisselen. Hij moet soms kleinere toernooien spelen, maar hij moet ook regelmatig grotere toernooien gaan spelen.quote:Op maandag 8 februari 2010 12:18 schreef The_BoezelaaR het volgende:
Ik vind het aan de ene kant best leuk hoor, een paar potjes meetennissen in Rotterdam en die andere hardcourt/indoor toernooien.
Maar Thiemo's kracht ligt toch op het gravel. Daarmee is hij ook zo'n eind gestegen, zijn prestaties op gravel. Ik had graag gezien dat Thiemo vorige week, deze week en volgende week had benut voor wat 250-toernooien in Zuid-Amerika. Niet hele sterke velden an sich, en op een ondergrond die hem het beste uitkomt.
Hardcourt en tapijt bij de grote mannen is leuk, maar daar moet hij nog meer stappen maken tov gravel imo. Maar goed, aan de andere kant snap ik zo'n WC voor Rotterdam ook wel weer, en het feit dat hij niet afhankelijk wil worden van gravel.
Strijdlustige worden:quote:De Bakker met Haase in conclaaf over coach
ROTTERDAM - De tennissers Thiemo de Bakker en Robin Haase gaan op korte termijn bespreken hoe het verder moet met hun gezamenlijke coach Dennis Schenk. ,,Dat wordt een lastig verhaal'', erkende De Bakker dinsdag na zijn zege in de eerste ronde van het ABN Amro-toernooi in Ahoy.
De Bakker zou de samenwerking met Haase en Schenk graag willen voortzetten. ,,Maar onze ranking op de wereldranglijst gaat nu te veel uiteen lopen'', legde de 21-jarige nummer 1 van Nederland uit. ,,Robin zal voor de challengers gaan kiezen. Hij heeft veel tijd en wedstrijden nodig om na zijn knieblessures weer schade te kunnen aanrichten op ATP-niveau. Ik zal me daarentegen meer gaan richten op de grotere toernooien. Het is in alle opzichten goed voor mij dat ik me kan meten met spelers uit de wereldtop. Dat prikkelt me.''
De Bakker zei het niet raar te vinden als Haase en Schenk, die al langere tijd een band met elkaar hebben, voor hun eigen tennistraject kiezen. ,,Maar alles ligt nog open. Het is niet uitgesloten dat ik weer onder de hoede kom van bondscoach Jan Siemerink en/of technisch directeur Rohan Goetzke. Maar daar gaan we allemaal waarschijnlijk eind deze week over praten.'' (ANP/DHE)
quote:ROTTERDAM - Thiemo de Bakker zal woensdagochtend in Ahoy een meer dan aandachtige toeschouwer zijn bij de partij tussen de als vierde geplaatste Fransman Gael Monfils en de Belg Olivier Rochus.
De winnaar van die wedstrijd speelt donderdag tegen de 21-jarige Nederlander in de tweede ronde van het ABN AMRO World Tennis Tournament in Rotterdam.
,,Ik ga met plezier naar dat duel kijken'', liet De Bakker dinsdag weten na zijn debuutzege in Ahoy in twee sets tegen de Tsjech Jan Hajek (7-6 6-3). De Nederlandse tennisser rekent op Monfils als winnaar. ,,Ik ben klaar voor hem'', klonk het strijdvaardig. ,,Vorig jaar tijdens de Daviscup in Maastricht wist ik ook van hem te winnen.''
De Bakker was opgelucht nadat hij de vijf jaar oudere Hajek had uitgeschakeld. ,,Eindelijk zit ik hier in de tweede ronde'', verzuchtte hij. ,,De eerste set was zwaar voor mij. Ik voelde de spanning in mijn benen. Daardoor kwam ik soms moeilijk uit de voeten en liep ook mijn service niet zo goed. In de tweede set was mijn tegenstander mentaal gebroken. Ik ben blij dat ik nu in Ahoy de kans heb om mijn betere spel in de tweede ronde te laten zien.'' (ANP/DHE)
Dat is een lastige, maar zeg nooit nooitquote:Op zaterdag 13 maart 2010 09:53 schreef TheVulture het volgende:
Goeie overwinning voor Thiemo
Hopelijk pakt ie Tipsarevic nu wel
Rustig aan maar.quote:Op zaterdag 13 maart 2010 12:32 schreef Norrage het volgende:
Lekker Thiemo! Hij wint tegenwoordig zeker wat ie moet winnen, nu moet ie af en toe lekker boven zich uit gaan stijgen
Zelfs voor tennisliefhebbers is dit zinnetje niet duidelijkquote:Op zondag 14 maart 2010 19:59 schreef TheArt het volgende:
Katshing, opgave Tipsy, Thiemo naar de 3e ronde
quote:Op zondag 14 maart 2010 21:36 schreef Mindstream het volgende:
Wie is Katshing
45 punten voor een derde ronde. Genoeg om zijn finaleplaats die op de 22ste vervalt te compenseren iig.quote:Op zondag 14 maart 2010 21:53 schreef Komakie het volgende:
[..]
In ieder geval een hoop punten deze week. 3de ronde masters toernooi levert volgens mij aardig wat punten op.
Roddick wordt wel heel erg lastig, maar ach dit is al een mooi resultaat. Hoewel een opgave het natuurlijk altijd minder sprankelend maakt.
Toch even 15.000 euro verdiend. Niet onaardig. Hij heeft zijn punten van Caltanissetta nu ook op 3 na verdedigd. Hij staat virtueel nu op plaats 74, dus maar één plaats verlies als het zo blijft. En dan heeft hij vanaf nu t/m halverwege mei maar 8 punten te verdedigen. Een paar leuke graveltoernooien uitzoeken in april en hij kan weer grote sprongen gaan maken.quote:Op zondag 14 maart 2010 21:57 schreef franklop het volgende:
ATP World Tour Rankings Points / Prize Money (Singles)
Points Prize $
W 1,000 605,500
F 600 295,500
SF 360 148,100
QF 180 75,500
R16 90 39,800
R32 45 21,300
R64 25 11,500
R96 10 7,050
45 punten en wat dollars
Ter beeldvorming.quote:Op zondag 14 maart 2010 22:02 schreef TheArt het volgende:
[..]
Toch even 15.000 euro verdiend. Niet onaardig. Hij heeft zijn punten van Caltanissetta nu ook op 3 na verdedigd. Hij staat virtueel nu op plaats 74, dus maar één plaats verlies als het zo blijft. En dan heeft hij vanaf nu t/m halverwege mei maar 8 punten te verdedigen. Een paar leuke graveltoernooien uitzoeken in april en hij kan weer grote sprongen gaan maken.
Kwartfinale Chennai en 2e ronde Rotterdam daarbij en je zit al wel op de helft denk ikquote:Op maandag 15 maart 2010 00:49 schreef Komakie het volgende:
[..]
Ter beeldvorming.
Een speler heeft ongeveer 50.000 euro per jaar nodig om de wereld rond te kunnen reizen (trainers ed niet meegerekend). Heeft hij toch 1/3 van het geld dat hij elk jaar nodig heeft alweer verdiend
Sterker nog, hij heeft het bedrag al bij elkaar gespeeld. Hij heeft dit jaar al $70,320 verdiend (deze 3e ronde meegerekend), omgerekend zo'n 51.000 euro.quote:Op maandag 15 maart 2010 00:50 schreef The_BoezelaaR het volgende:
[..]
Kwartfinale Chennai en 2e ronde Rotterdam daarbij en je zit al wel op de helft denk ik
Eigenlijk niet eerlijk.quote:Op maandag 15 maart 2010 10:35 schreef TheVulture het volgende:
Daarnaast is het toch ook zo dat hoe hoger je komt op de ranking des te meer zaken voor je betaald worden dus het mes snijdt aan twee kanten
Daarom hebben die voetballers uit de wat armere landen ook veel meer inzet en waarderen ze het meer als ze wel geld hebben... ze weten ook wat armoede is... het is niet voor niets dat wij in Nederland mentaal niet de sterksten zijn vaakquote:Op maandag 15 maart 2010 10:45 schreef Komakie het volgende:
[..]
Eigenlijk niet eerlijk.
Ineens worden er hotels voor je geregeld enzo. En als je echt goed bent wil je ook nog wel eens startgeld krijgen.
Daar kunnen die voetballers nog wat van leren. Als je niets presteert heb je direct ook geen geld. Ipv dat je eerst 3 jaar op de tribune zit en lekker chased.
Bron: http://www.atpworldtour.c(...)-Bakker-Profile.aspxquote:BNP PARIBAS OPEN
DE BAKKER READY TO TAKE CENTRE STAGE
Indian Wells, U.S.A.
by James Buddell | 16.03.2010
© Getty Images
Thiemo de Bakker is currently a career-high World No. 73.
Dutchman Thiemo de Bakker has big plans for 2010, but he has a more pressing engagement at the BNP Paribas Open on Tuesday when he meets Andy Roddick in the third round.
“Although I am the top-ranked Dutchman, I don’t feel extra pressure and I would love to break into the Top 50 this year,” said the 21 year old at his first ATP World Tour Masters 1000 tournament, in Indian Wells.
“I’ve worked hard over the past 12 months, my basic level is high and that has helped my consistency. Physically the guys on the ATP World Tour are much stronger and they don’t make stupid mistakes, and generally do everything a bit better.
“I am doing a lot better and hopefully I can make the next step.”
Under the guidance of Rohan Goetzke, the technical director of the Dutch Tennis Federation, and with support from 1996 Wimbledon champion Richard Krajicek, de Bakker has already risen 26 places this year to a career-high No. 73 in the South African Airways 2010 ATP Rankings.
“Rohan is helping me out at the moment, as I haven’t got a coach right now,” the Gravenzande resident admitted. “Obviously Richard has helped me, he’s a great guy and keeps pushing me to improve my game.”
A former junior World Champion and 2006 junior Wimbledon titlist, 6’4” de Bakker has an aggressive game, good hands and has crafted a fluent serve and powerful forehand.
Last season, the right-hander compiled an outstanding 23-2 match record en route to four ATP Challenger Tour titles in six tournaments prior to the biggest win of his career on Davis Cup duty for the Netherlands against France at Maastricht in September.
“My win over Gael Monfils [then World No. 13], definitely gave me a boost to become a better player."
Now, having reached his first ATP World Tour quarter-final at the Aircel Chennai Open (l. to Tipsarevic) in January, de Bakker is confident he can produce a better performance against Roddick than he did at the Australian Open.
“I think I was nervous at the beginning in Melbourne and I made some early errors that affected my confidence,” said de Bakker, who has a 0-3 record against Top 10 opponents. “If I play my own game and serve well I’ll be difficult to break.”
Krajicek remains the only Dutchman to have won an ATP World Tour Masters 1000 title, having lifted trophies at the Stuttgart Indoors in 1998 and the Sony Ericcson Open in Miami in 1999.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |