abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_76850193

Thiemo de Bakker heeft het jaar 2009 geweldig afgesloten met 4 challengeroverwinningen. Vorige week was hij voor het eerst rechtstreeks geplaatst voor een ATP toernooi en bereikte zijn hoogtepunt door daar de kwartfinale te halen.

Natuurlijk komt het ook nog tot ons te boven hoe de Bakker won van Monfils in de Daviscup in Maastricht en het ook Tsonge behoorlijk lastig maakte.

Op dit moment heeft Thiemo zijn hoogte ranking, hij staat 81ste.

Vanaf maandag doet Thiemo mee aan de Austalian Open, met de loting heeft hij het slecht getroffen hij komt uit tegen Roddick.
pi_76850494
Alex Pastoor:
"Een uitslag is altijd terecht, of het nou verdiend is of onverdiend"
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
pi_76853399
U MAD?
  vrijdag 15 januari 2010 @ 16:16:12 #4
209676 knijn1985
Einhorn maakt nog geen zomer
pi_76856051
tvp
pi_76883348
Zo balen van die loting! Hij had een paar rondjes kunnen winnen, maar tegen Roddick? Denk dat hij het hem wel knap lastig kan maken. Wie weet een verrassing?

Go Thiemo!
pi_76883371
All I need is for my man to live up to his role
Onwetendheid is zaligmakend (Nalby)
pi_76883553
quote:
Op zaterdag 16 januari 2010 10:29 schreef louise298 het volgende:
Zo balen van die loting! Hij had een paar rondjes kunnen winnen, maar tegen Roddick? Denk dat hij het hem wel knap lastig kan maken. Wie weet een verrassing?

Go Thiemo!
Een paar rondjes kunnen winnen

Ohja wacht we zitten in Nederland he
U MAD?
pi_76883703
Thiemo speelt zondag nacht rond 03.00 uur op de 1na grootste court. Zal waarschijnlijk live te volgen zijn op Eurosport.
pi_76883767
quote:
Op zaterdag 16 januari 2010 10:43 schreef de_boswachter het volgende:

[..]

Een paar rondjes kunnen winnen

Ohja wacht we zitten in Nederland he
Een 3e ronde halen is allemaal niet zo ongelooflijk hoor. Hangt gewoon beetje af van de loting....

Ik hoop voornamelijk dat thiemo een setje kan pakken, als dat lukt heeft hij het naar behoren gedaan en veel ervaring opgedaan
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_76885591
7-6 6-3 6-7 6-4 gaat het worden, voor Roddick.
pi_76885615
quote:
Op zaterdag 16 januari 2010 10:31 schreef kleinzusje het volgende:

Voor wie ben je straks?
pi_76892037
quote:
Op zaterdag 16 januari 2010 12:10 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Voor wie ben je straks?
Roddick
pi_76986216
quote:
Op zaterdag 16 januari 2010 17:22 schreef Nalbandian het volgende:

[..]

Bitch !

pi_76998866
Vette schoenen heeft Dick aan zeg
Wat is dat Babolat ?
U MAD?
  dinsdag 19 januari 2010 @ 15:08:02 #17
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_77011321
quote:
Op dinsdag 19 januari 2010 08:39 schreef de_boswachter het volgende:
Vette schoenen heeft Dick aan zeg
Wat is dat Babolat ?
Volgens mij wel.

Jammer dat hij niet wat meer gamepjes heeft kunnen pakken. Je kunt van hem niet verwachten dat hij wint, maar dit is wel jammer. Aangezien hij meer aces en winners heeft geslagen heeft hij het dus op vastigheid verloren. Dat is altijd wel jammer. Zo zie je maar weer, een wedstrijd verlies je op je fouten. Je wint hem niet op je winners
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  Trouwste user 2022 dinsdag 19 januari 2010 @ 18:00:48 #18
7889 tong80
Spleenheup
pi_77018425
Dat we het hier van moeten hebben tegenwoordig

Nederlandse tennis zit in een diepe crisis

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  dinsdag 19 januari 2010 @ 18:10:07 #19
82726 The_BoezelaaR
Chronisch vliefd
pi_77018801
quote:
Op dinsdag 19 januari 2010 18:00 schreef tong80 het volgende:

Je punt is wel een keer gemaakt hoor

Tuurlijk is het jammer en al, maar dat kun je Thiemo imo niet aanrekenen. Wel de KNLTB. Bovendien sta jij weer als eerste te juichen zodra hij binnenkort wel een keer ver komt .....
I don't trust books. They're all facts and no heart
Online poker is more addicting than snorting cocaine off Jessica Alba’s tits
Sam Querrey en John Isner, culthelden in wording!
  Trouwste user 2022 dinsdag 19 januari 2010 @ 18:19:39 #20
7889 tong80
Spleenheup
pi_77019162
quote:
Op dinsdag 19 januari 2010 18:10 schreef The_BoezelaaR het volgende:

[..]

Je punt is wel een keer gemaakt hoor

Tuurlijk is het jammer en al, maar dat kun je Thiemo imo niet aanrekenen. Wel de KNLTB. Bovendien sta jij weer als eerste te juichen zodra hij binnenkort wel een keer ver komt .....
We zijn in Nederland al blij tegenwoordig als een speler niet wordt vernederd bij de zoveelste Nederlaag.

Natuurlijk juich ik als ie wint. Daar ben ik chauvinist genoeg voor.

Dat ik alweer zeg dat het Nederlandse tennis niks meer voorstelt ligt niet aan mij.

Ik hoop dat het snel beter gaat.

Heb jij enig idee of er talenten aan zitten te komen ?

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_77021388
quote:
Op dinsdag 19 januari 2010 18:19 schreef tong80 het volgende:

[..]

Heb jij enig idee of er talenten aan zitten te komen ?

Maak maar vast een fan-topic aan voor Jannick Lupescu !
pi_77022142
quote:
Op dinsdag 19 januari 2010 19:11 schreef Nalbandian het volgende:

[..]

Maak maar vast een fan-topic aan voor Jannick Lupescu !
Om even lekker te mierenneuken, het is Yannick met een Y Alhoewel, als tong een topic aanmaakt moet er toch minstens één fout inzitten, dus dan is het niet erg.

En tong, het slaat weer helemaal nergens op wat je zegt Het Nederlandse tennis is juist nu weer een beetje uit het dal aan het komen en jij doet net of we op het meest historische dieptepunt zitten
pi_77022789
quote:
Op dinsdag 19 januari 2010 19:26 schreef TheArt het volgende:

[..]

Om even lekker te mierenneuken, het is Yannick met een Y Alhoewel, als tong een topic aanmaakt moet er toch minstens één fout inzitten, dus dan is het niet erg.

En tong, het slaat weer helemaal nergens op wat je zegt Het Nederlandse tennis is juist nu weer een beetje uit het dal aan het komen en jij doet net of we op het meest historische dieptepunt zitten
http://www.knltb.nl/cms/showpage.aspx?id=1853

http://www.coretennis.net(...)pid/14408/index.html

Trouwste user 2022 dinsdag 19 januari 2010 @ 20:59:58 #24
7889 tong80
Spleenheup
pi_77026710
quote:
Op dinsdag 19 januari 2010 19:26 schreef TheArt het volgende:

Wanneer was het diepptepunt groter ?

pi_77027737
quote:
Het zal inderdaad met een J zijn:
http://lupie1.hyves.nl/

Fan van Feyenoord, Djokotron en Del Boy
pi_77027849
quote:
Op dinsdag 19 januari 2010 21:17 schreef wimderon het volgende:

[..]

Het zal inderdaad met een J zijn:
http://lupie1.hyves.nl/

Fan van Feyenoord, Djokotron en Del Boy [ afbeelding ]
Hier past maar 1 smiley bij:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  dinsdag 19 januari 2010 @ 21:26:20 #27
82726 The_BoezelaaR
Chronisch vliefd
pi_77028276
quote:
Op dinsdag 19 januari 2010 20:59 schreef tong80 het volgende:

[..]

Wanneer was het diepptepunt groter ?

De afgelopen 5 jaar of zo .... eigenlijk sinds Schalken gestopt is hebben we al geen goede tennisser meer, met een kleine opleving met Haase zn onstuimige opkomst (en helaas, voorlopige blessure-ondergang).

Lupescu en Eleveld zijn jongens die er bij de jeugd goed utizien, maar dat doen er wel meer Nederlandse jongens om vervolgens niet door te breken. Aan talent heeft het in Nederland nooit ontbroken.

De KNLTB heeft sinds een paar jaar Rohan Goetzke in dienst (oud-coach Richard Krajicek) en ik heb het idee dat hij een goeie draai aan de jeugdopleiding heeft gegeven. Maar imo moet er nog wel meer veranderen willen we 'standaard' elk jaar wat mensen afleveren in het internationale tennis.
  Trouwste user 2022 dinsdag 19 januari 2010 @ 21:45:02 #28
7889 tong80
Spleenheup
pi_77029417
Ik denk ook dat Krajicek veel goeds kan doen.

dinsdag 19 januari 2010 @ 23:35:43 #29
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_77035625
quote:
Op dinsdag 19 januari 2010 21:26 schreef The_BoezelaaR het volgende:

[..]

De afgelopen 5 jaar of zo .... eigenlijk sinds Schalken gestopt is hebben we al geen goede tennisser meer, met een kleine opleving met Haase zn onstuimige opkomst (en helaas, voorlopige blessure-ondergang).

Lupescu en Eleveld zijn jongens die er bij de jeugd goed utizien, maar dat doen er wel meer Nederlandse jongens om vervolgens niet door te breken. Aan talent heeft het in Nederland nooit ontbroken.

De KNLTB heeft sinds een paar jaar Rohan Goetzke in dienst (oud-coach Richard Krajicek) en ik heb het idee dat hij een goeie draai aan de jeugdopleiding heeft gegeven. Maar imo moet er nog wel meer veranderen willen we 'standaard' elk jaar wat mensen afleveren in het internationale tennis.
Zo veel mensen is onmogelijk. We hebben zo vaak gehad dat het een tijd wat minder was en dat er dan 1 of 2 opstaan die het weer een tijd goed doen.De tijd van Krajicek/Siemerink/Haarhuis/ Eltingh (en Schalken aan het einde van die periode) was echt een uitzondering. Dat een klein landje als Nederland 2 spelers in de top 100 heeft is prima.
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
  dinsdag 19 januari 2010 @ 23:44:04 #30
82726 The_BoezelaaR
Chronisch vliefd
pi_77036010
quote:
Op dinsdag 19 januari 2010 23:35 schreef Komakie het volgende:

[..]

Zo veel mensen is onmogelijk. We hebben zo vaak gehad dat het een tijd wat minder was en dat er dan 1 of 2 opstaan die het weer een tijd goed doen.De tijd van Krajicek/Siemerink/Haarhuis/ Eltingh (en Schalken aan het einde van die periode) was echt een uitzondering. Dat een klein landje als Nederland 2 spelers in de top 100 heeft is prima.
Als je kijkt hoe goed we elk jaar zijn bij de jeugd mag je er bij de senioren toch iets meer van verwachten imo. Het elk jaar talenten afleveren is idd het ideale droomscenario, die imo alleen de Fransen op dit moment hebben.

Wat opvallend is, is dat de Britten met heel veel Wimbly-inkomsten zo weinig voortbrengen, dus wat dat betreft is het allemaal nog wel prima ook.

Maar de KNLTB heeft jarenlang verkeerd beleid gevoerd, en daar is een hele lichting jeugd niet beter van geworden. Maar hopen op betere tijden die er aan lijken te komen is natuurlijk altijd mooi
pi_77037239
Welke landen doen het nou zoveel beter? Zwitserland? Dat is echt een uniek generatie. Duitsland? nog slechter dan bij ons (gezien hun inwonersaantal). Engeland? No comment. Zo kan ik nog wel even doorgaan.
Een uitzondering is een Frankrijk, maar ook daar vraag je je af hoe ze het voor elkaar krijgen geweldige spelrs te hebben, maar eigenlijk altijd net niet top genoeg...
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
  woensdag 20 januari 2010 @ 00:28:46 #32
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_77037434
In Nederland zijn we heel goed in talenten gebruiken en ze begeleiden op technisch vlak. Maar fysiek is nederland gewoon een slap land.

Voetbal is een heel makkelijk voorbeeld. In Nederland zijn heel veel technische voetballers. Die worden gekocht door buitenlandse clubs omdat ze weten dat het technisch wel goed zit en het fysieke gedeelte, waar het in Nederland altijd aan schort, komt dan vanzelf wel.

Dat is met tennis ook zo. Als het in de jeugd op techniek gaat komen ze een heel eind, op het moment dat het fysiek en zwaar wordt, is het gewoon minder.
Aan de andere kant is dat het kaf van het koren scheiden natuurlijk
  woensdag 20 januari 2010 @ 00:29:48 #33
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_77037455
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 00:20 schreef Norrage het volgende:
Welke landen doen het nou zoveel beter? Zwitserland? Dat is echt een uniek generatie. Duitsland? nog slechter dan bij ons (gezien hun inwonersaantal). Engeland? No comment. Zo kan ik nog wel even doorgaan.
Een uitzondering is een Frankrijk, maar ook daar vraag je je af hoe ze het voor elkaar krijgen geweldige spelrs te hebben, maar eigenlijk altijd net niet top genoeg...
Amerika en Spanje zijn er ook 2 met altijd goede spelers. Hoewel dat bij Amerika misschien wel logisch is gezien het bizarre inwonersaantal.
  Trouwste user 2022 woensdag 20 januari 2010 @ 01:39:20 #34
7889 tong80
Spleenheup
pi_77038667
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 00:29 schreef Komakie het volgende:

[..]

Amerika en Spanje zijn er ook 2 met altijd goede spelers. Hoewel dat bij Amerika misschien wel logisch is gezien het bizarre inwonersaantal.
En het bizarre aantal aan Nederlandse tennisers dan ?

pi_77039119
Mwa, Nederland is zo klein nog niet, met 17 miljoen en we hebben een heel hoog percentages amateurtennissers. Frankrijk met drie keer zo veel inwoners heeft 14 top 100 spelers en ook vele wat daar buiten. Minstens een top 50 speler ten aller tijden zou niet zo vreemd zijn.

Als je bedenkt dat de volgende landen allemaal (een stuk) minder inwoners hebben en het allemaal beter doen dan Nederland:
- Belgie (de helft)
- Zweden (de helft)
- Servie (de helft)
- Kroatie (een kwart)
- Tjechie (flink minder)
-Chili (ok, even veel)
- Oostenrijk (de helft)
- Zwitserland (de helft)
- Cyprus

Dat is dan best slechtt, voor een land met zo'n tennis infrastructuur die aan 98% van de bevolking voor handen is.
  Trouwste user 2022 woensdag 20 januari 2010 @ 04:42:04 #36
7889 tong80
Spleenheup
pi_77040041
Je vergeet nog een paar landen

pi_77040826
Welke dan? Letland, Slovenie, Finland?
pi_77041808
Nederland is gewoon een tennisdwerg en gelet op de prestaties momenteel zal dat nog wel tijden zo blijven. Tegenwoordig moet je juichen als een speler de top 100 haalt (met hakken over de sloot). Dat 'Kristie Boogert' niveau is leuk voor de speler zelf, je ziet nog eens wat van de wereld maar verder is het allemaal niet zo boeiend om te volgen. Daarbij aangetekend dat Kristie Boogert de tennistoeriste het beter deed dan de hele generatie die nu speelt.
pi_77041827
Als een land een top-100 speler heeft, wil het nog niet zeggen dat het het over het algemeen beter doet dan Nederland. Net of Cyprus een beter tennisland op dit moment is alleen omdat ze een uitzondering in Baghdatis hebben
pi_77041929
quote:
Op dinsdag 19 januari 2010 18:00 schreef tong80 het volgende:

Kunnen we het weer over de Bakker hebben zeg
U MAD?
pi_77041972
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 09:15 schreef Ericr het volgende:
Nederland is gewoon een tennisdwerg en gelet op de prestaties momenteel zal dat nog wel tijden zo blijven. Tegenwoordig moet je juichen als een speler de top 100 haalt (met hakken over de sloot). Dat 'Kristie Boogert' niveau is leuk voor de speler zelf, je ziet nog eens wat van de wereld maar verder is het allemaal niet zo boeiend om te volgen. Daarbij aangetekend dat Kristie Boogert de tennistoeriste het beter deed dan de hele generatie die nu speelt.
Bij die reactie past maar één smiley:
pi_77042303
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 09:24 schreef TheArt het volgende:

[..]

Bij die reactie past maar één smiley:
Ja want het gemiddelde niveau is natuurlijk bijzonder hoog in Nederland. Het gaat niet om 1 speler in de top 100, het gaat er om dat tegenwoordig er al wordt gejuicht als 1 speler die top 100 haalt. Als we 1 of 2 spelers in de top 100 hebben dan is het gemiddelde niveau nog steeds vrij ruk.

Leuk al die talenten die aantocht zijn maar dat horen we al jaren. Hoeveel doorgebroken spelers zijn er geweest in de laatste 10 jaar?

Misschien die roze bril eens afzetten, het Nederlandse tennis stelt zelfs in vergelijking met de karige jaren 80 echt niks meer voor. Maar vooral blijven juichen als een Nederlander weer eens een kwalificatietoernooi overleeft of twee rondes verder komt in een nietszeggend challenger of futuretoernooi.
pi_77043099
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 09:43 schreef Ericr het volgende:

[..]

Ja want het gemiddelde niveau is natuurlijk bijzonder hoog in Nederland. Het gaat niet om 1 speler in de top 100, het gaat er om dat tegenwoordig er al wordt gejuicht als 1 speler die top 100 haalt. Als we 1 of 2 spelers in de top 100 hebben dan is het gemiddelde niveau nog steeds vrij ruk.

Leuk al die talenten die aantocht zijn maar dat horen we al jaren. Hoeveel doorgebroken spelers zijn er geweest in de laatste 10 jaar?

Misschien die roze bril eens afzetten, het Nederlandse tennis stelt zelfs in vergelijking met de karige jaren 80 echt niks meer voor. Maar vooral blijven juichen als een Nederlander weer eens een kwalificatietoernooi overleeft of twee rondes verder komt in een nietszeggend challenger of futuretoernooi.
Je kijkt nogal naar de huidige situatie en zegt dan dat Nederland een klein tennisland is. Tsja, in het verleden was Nederland regelmatig een heel goed tennisland. Ieder land heeft een conjunctuur qua tennisresultaten, zo ook Nederland. Maar dat het nu niet goed gaat, wil nog niet zeggen dat Nederland een klein tennisland is.

En waar slaat die roze bril op? Omdat dat ik het niet met je eens ben, wil het nog niet zeggen dat ik vind dat het Nederland tennis geweldig is. Tuurlijk staat het Nederlandse tennis nergens in vergelijking met andere periode, maar dat horen we nu al jaren. Allemaal leuk en aardig, maar op een gegeven moment moet je maar eens mee stoppen met er telkens op zeiken (en met je bedoel ik jou niet, maar mezelf en mensen in het algemeen). Dan ga je dus naar de positieve dingen kijken en hopen dat het weer beter gaat. Constant maar zeiken (terecht hoor, daar niet van) helpt niets. Maar nogmaals, dat wil nog niet zeggen dat ik oogkleppen op heb.
pi_77043640
Laten we het er op houden dat we een verschillend beeld hebben over de huidige staat van toptennis in Nederland. Ik vind het gewoon jammer dat ik niet meer kan kijken naar Nederlanders die presteren op Grand Slamtoernooien (of een willekeurig groot ATP-toernooi). Wat is er nou mooier dan 's ochtends opstaan om een halve finale in Sydney te bekijken of wakker te blijven om Haarhuis te zien spelen in een halve finale op de US Open?

On-topic, Den Bakker speelt naar zijn vermogen maar zal toch meer moeten scoren op ATP-toernooien of Grand Slams om zijn ranking echt te kunnen verbeteren. Met challengers spelen zal zijn niveau hooguit gelijk blijven.
pi_77043828
quote:

[..]

we hebben net Verkerk gehad, de beste tennisser allertijden. Het Nederlandse tennis moet eventjes op een wat lager pitje opereren....

Maar serieus, we hebben de laatste 10 jaren echt wel succes gehad. Ook nu hebben we goede tennissers. Als er al een probleem is in Nederland is het dat al onze spelers geblesseerd raken. Zonder blessures hadden we Verkerk nog gehad, was Haase een steady top 50 speler geweest... En dan hadden we hier echt niet lopen zeiken hoor.
En dankzij dat soort goede spelers hadden we nu waarschijnlijk ook andere goede spelers gehad die extra gemotiveerd raken. Het heeft een beetje een keerzijde: als je 1 topper hebt dan raakt ie ook gedemotiveerd omdat al de druk op hem rust (kijk maar naar Misa). Als je eenmaal een topper hebt komt de rest meestal redelijk vanzelf.

Het Nederlandse tennis komt wel weer terug! Beginnende met dit jaar Hopen op blessurevrijheid is het voornaamste dat we moeten doen.
pi_77043927
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 10:37 schreef Ericr het volgende:
Laten we het er op houden dat we een verschillend beeld hebben over de huidige staat van toptennis in Nederland. Ik vind het gewoon jammer dat ik niet meer kan kijken naar Nederlanders die presteren op Grand Slamtoernooien (of een willekeurig groot ATP-toernooi). Wat is er nou mooier dan 's ochtends opstaan om een halve finale in Sydney te bekijken of wakker te blijven om Haarhuis te zien spelen in een halve finale op de US Open?

On-topic, Den Bakker speelt naar zijn vermogen maar zal toch meer moeten scoren op ATP-toernooien of Grand Slams om zijn ranking echt te kunnen verbeteren. Met challengers spelen zal zijn niveau hooguit gelijk blijven.
Tuurlijk is er niets mooiers dan dat en ik wil dat ook graag. Maar we weten al jaren dat dat er nou eenmaal niet inzit, dus dan maar ook proberen te genieten van iets mindere prestaties.

Thiemo zal ook meer ATP-toernooien spelen. Daarnaast heeft hoeft hij niets onder te doen voor veel spelers van zeg maar plaats 50 tot 100, dus zijn rondjes (zoals in Chennai) zal hij ook daar wel winnen. En af en toe een challenger spelen voor het vertrouwen en de punten is ook niet slecht. Dat doen er zoveel uit de top-100.
  woensdag 20 januari 2010 @ 11:34:18 #47
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_77045491
quote:

[..]

We hebben niet veel doorgebroken spelers gehad dit decennium, maar wel Verkerk die een finale plaats in een GS heeft gehad en Schalken die lang erg goed bezig was.
Vanaf 2004 is het nog, maar matig. Ik vind wel dat we heel snel willen dat jongens heel goed worden. Zo zeiden veel mensen toen De Bakker en Haase 18 waren dat ze het niet gingen redden omdat ze toen nog geen top 100 plek hadden. Belachelijk natuurlijk. Zeker in Nederland, waar spelers niet bepaald fysiek sterk zijn, duurt het een paar jaar langer voordat ze wat verder komen. Om dan mensen als een Safin of een Nadal als voorbeeld te nemen is dat wat onrealistisch. Daarvoor zaten er niet echt grote talenten, maar nu hebben we er weer een paar.

Sorry, Ik vind het een beetje zwak als je alleen juigt voor een nederlander als hij in een GS ver komt. Het is mooi om te zien dat getalenteerde spelers verder komen en dat je ze nu ziet opkomen. Op die manier kun je ook meeleven met iemand.
pi_77055717
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 11:34 schreef Komakie het volgende:

Sorry, Ik vind het een beetje zwak als je alleen juigt voor een nederlander als hij in een GS ver komt. Het is mooi om te zien dat getalenteerde spelers verder komen en dat je ze nu ziet opkomen. Op die manier kun je ook meeleven met iemand.
Dat kan maar ik heb niet zoveel met krabbelaars. Talenten die echt doorbreken en bijvoorbeeld de top 50 of hoger halen is wat anders maar dat gerommel in de marge is aan mij niet besteed.

De Bakker valt misschien niet onder de krabbelaars, hij is nog jong genoeg om te bewijzen dat hij mee kan komen met de subtop maar op een gegeven moment moet je natuurlijk wel een stap maken.
pi_77055817
De Bakker heeft afgelopen jaar een gigantische stap gemaakt en is het jaar gewoon prima begonnen..
Alex Pastoor:
"Een uitslag is altijd terecht, of het nou verdiend is of onverdiend"
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
  woensdag 20 januari 2010 @ 16:33:53 #50
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_77058258
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 15:35 schreef Ericr het volgende:

[..]

Dat kan maar ik heb niet zoveel met krabbelaars. Talenten die echt doorbreken en bijvoorbeeld de top 50 of hoger halen is wat anders maar dat gerommel in de marge is aan mij niet besteed.

De Bakker valt misschien niet onder de krabbelaars, hij is nog jong genoeg om te bewijzen dat hij mee kan komen met de subtop maar op een gegeven moment moet je natuurlijk wel een stap maken.
Haase heeft die stap al gemaakt, maar moet door zijn blessureleed die stap weer helemaal opnieuw maken. De Bakker is al bezig om die stap te maken. Hij staat nu 82ste. Vorig jaar rond deze tijd volgens mij nog in de 200. Als je ziet hoe hij nu speelt heb je echt het gevoel dat hij begint te begrijpen hoe het er aan toe gaat.
Het heeft langer geduurd dan iedereen dacht. Maar ja, als je een talent bent en je wint Wimbledon bij de jeugd dan verwacht iedereen dat je gelijk 2 jaar later in de top 100 staat, maar zo werkt het natuurlijk niet helemaal.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')