abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 24 april 2010 @ 22:38:30 #126
58874 macferret
http://spiffsbbq.nl
pi_80679769
Dit noemen ze pinwheels
recept big bob gibson's barbecue book
varkenshaas in de lengte doorsnijden, je wilt een wat dunnere plak dan ontbijtspek of bacon, wat honingmosterd saus (zelfgemaakt natuurlijk!)
oprollen, dan heb je een dikke rol, twee cocktail prikkertjes naast mekaar en tussen de prikkers doorsnijden, je snijd de rol dus in 2 pakken, die door het prikkertje niet uitmekaar vallen. honingmosterdsaus aan de buitenkant smeren en door de fijngehakte pecannootjes met wat zout en peper rollen
direct boven de kolen grillen, rond de 200C ik geloof 8 minuten per kant
officieel heten ze pecan crusted poirkloin pinwheels

ik maak ze wel vaker klaar, zijn echt super, helemaal met de carolina honeymustard sauce

pi_80680505
Wij hebben vandaag ook gebbqt.

Vleesspies, groentespies en kippenvleugels. Niks bijzonders eigenlijk, maar wel heel lekker.
pi_80697115
Hier gaan binnen een kwartiertje weer 2 kipjes op de BBQ voor Beercanchicken. Foto's volgen.
Registreer je bij Betfair via deze code: QCU4LHHDH
en je bent voor eeuwig mijn vriend ;-)
  zondag 25 april 2010 @ 16:35:52 #129
256140 RhytmicalRemedy
'Respect few,fear none
pi_80697477
Hier gaan we binnenkort ook weer de BBQ aanstoken!
Op zondag 6 juni 2010 12:30 schreef Flounder het volgende:
'Jezus, je bent een echte Nederlander he?'
Op maandag 5 november 2012 01:17 schreef tarantism het volgende:
'speciaal ingelogd om deze post te eren _O_ :D'
pi_80699739
Waar heb je die vleespennen gekocht?
Ben er namelijk al een tijdje naar op zoek
quote:
Op zaterdag 24 april 2010 22:59 schreef Bortecinem het volgende:
Wij hebben vandaag ook gebbqt.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Vleesspies, groentespies en kippenvleugels. Niks bijzonders eigenlijk, maar wel heel lekker.
Only the dead have seen the end of the war - Plato
pi_80702219
Mijn vader heeft ze zelf gemaakt op zijn werk.
  maandag 26 april 2010 @ 11:29:33 #132
52575 Schranseman
Heeft altijd honger
pi_80722049
Ziet er lekker uit Bortecinem. Heb je ook foto's van je BBQ?
Schranseman heeft honger en vertelt erover op http://www.brambbq.nl
pi_80729403
Ik weet het barbecueen op een gas bbq is niet echt bbq'en, maar toch ben ik van plan een gasbbq aan te schaffen. Maar daar heb ik een vraag over. Je hebt verschillende barbecues met een side burner, nu vraag ik me af of dit ook is om wat groenten of zo in te wokken of alleen om wat saus in op te warmen, ben namelijk benieuwd of die sideburners sterk genoeg zijn om wat te wokken.. of ligt dat aan het vermogen er van?
  maandag 26 april 2010 @ 15:34:35 #134
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_80729778
quote:
Op maandag 26 april 2010 15:22 schreef hilliebillie het volgende:
Ik weet het barbecueen op een gas bbq is niet echt bbq'en, maar toch ben ik van plan een gasbbq aan te schaffen. Maar daar heb ik een vraag over. Je hebt verschillende barbecues met een side burner, nu vraag ik me af of dit ook is om wat groenten of zo in te wokken of alleen om wat saus in op te warmen, ben namelijk benieuwd of die sideburners sterk genoeg zijn om wat te wokken.. of ligt dat aan het vermogen er van?
Sommige zijn sterk genoeg Voor satesaus is het vaak zelfs net even te warm (gaat aankoeken). Ik gebruik de sideburner eigenlijk altijd voor wat aardappeltjes of groenten
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_80730295
tvp
"Wie niet gelooft in wonderen, is geen realist."
pi_80730419
quote:
Op maandag 26 april 2010 15:34 schreef sanger het volgende:

[..]

Sommige zijn sterk genoeg Voor satesaus is het vaak zelfs net even te warm (gaat aankoeken). Ik gebruik de sideburner eigenlijk altijd voor wat aardappeltjes of groenten
dank je voor je snelle antwoord, heb je nog tips waar op te letten of zo'n sideburner wel of niet sterk genoeg is? Het staat er namelijk niet bij elke bbq expliciet bij vermeld (ik zie dat er vaak wel het aantal kw bij vermeld staat, maar dat zegt me persoonlijk zo weinig)

[ Bericht 4% gewijzigd door hilliebillie op 26-04-2010 16:06:20 ]
  maandag 26 april 2010 @ 16:04:07 #137
256140 RhytmicalRemedy
'Respect few,fear none
pi_80730752
Vandaag even kant en klare hamburgers gehaald.
Er stond op: BBQ Topper!

Heb nu echt zin om zelf hamburgers te gaan maken, want dat zijn echt BBQ toppers!
Op zondag 6 juni 2010 12:30 schreef Flounder het volgende:
'Jezus, je bent een echte Nederlander he?'
Op maandag 5 november 2012 01:17 schreef tarantism het volgende:
'speciaal ingelogd om deze post te eren _O_ :D'
pi_80732203
quote:
Op maandag 26 april 2010 11:29 schreef Schranseman het volgende:
Ziet er lekker uit Bortecinem. Heb je ook foto's van je BBQ?
http://pic100.picturetrai(...)947650/386280744.jpg

Het is gewoon een ijzeren bak. Ik heb trouwens verder helemaal geen verstand van BBQ'en hoor, mijn vader en ooms doen het werk altijd.
  maandag 26 april 2010 @ 17:00:09 #139
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_80732765
quote:
Op maandag 26 april 2010 15:54 schreef hilliebillie het volgende:

[..]

dank je voor je snelle antwoord, heb je nog tips waar op te letten of zo'n sideburner wel of niet sterk genoeg is? Het staat er namelijk niet bij elke bbq expliciet bij vermeld (ik zie dat er vaak wel het aantal kw bij vermeld staat, maar dat zegt me persoonlijk zo weinig)
Wij hebben voor de satesaus een plaatje gehaald (kijk bij de campingwinkel!) die de warmte wat geleid. Hierdoor brandt de saus niet meer in. In de praktijk zetten we de pindasaus echter op een rechaud op tafel met een waxinelichtje of op de keramische kookplaat die een pruttelstand heeft.

Zo een:

Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  maandag 26 april 2010 @ 22:43:35 #140
52575 Schranseman
Heeft altijd honger
pi_80746936
Top BBQ. Zo simpel kan het zijn, een bak, wat kolen en een rooster. Kun je perfect op grillen.
Schranseman heeft honger en vertelt erover op http://www.brambbq.nl
pi_80755646
Afgelopen weekend enorm ge-bbqed.
Vrjidag --> moinks, die zijn geen succes op een inpandig balkon. Het spek zorgt voor te veel rook.
Zaterdag --> sate, spareribs en worstjes.
Zondag --> veels te veel met dank aan mijn schoonouders die de bbq organiseerden
  dinsdag 27 april 2010 @ 11:11:39 #142
85962 ioko
I Appear Missing
pi_80759275
Zondag BBQ gedaan met het hamburgerrecept van Pavv: erg lekker! Alleen vergeten om het eens indirect te proberen, mijn Weber wordt erg warm en het vet zorgt dat er nogal wat rook vanaf komt.
Coincidence
Makes sense
Only with you
  dinsdag 27 april 2010 @ 21:26:53 #143
128548 pavv
The computer says NO
pi_80782855
quote:
Op dinsdag 27 april 2010 11:11 schreef ioko het volgende:
Zondag BBQ gedaan met het hamburgerrecept van Pavv: erg lekker! Alleen vergeten om het eens indirect te proberen, mijn Weber wordt erg warm en het vet zorgt dat er nogal wat rook vanaf komt.
Blij om te horen dat het gesmaakt heeft!. Indirect is geen kwestie van moeten hoor, ikzelf vind het echter een fijne manier om de juiste garing te bereiken. Dus de weber in 2 zones ingedeeld, aan de ene kant hete kolen en aan de andere kant niets. burger aan beide zijden bruin bakken. en vervolgens (uiteraard met gesloten deksel de burger op het "koude gedeelte" -nou ja...koud? niet echt want door de circulatie van de warme lucht in de ketel is het op die plek van het rooster ook nog wel vaak 120-180 graden Celsius en gaart de burger dus na. eventueel is dat ook het moment om de kaas op de burger te leggen zodat deze mooi kan smelten. op het koude gedeelte kun je ook het spek en de uien klaarmaken (bakje eronder of wat folie).

Maar soms doe ik het ook gewoon alleen maar direct/direct... hangt een beetje van mijn schema af. en van de hitte van de kolen.

Als je weber echt té heet is (lees >250 C) dan is het raadzaam de volgende keer wat minder kolen/briketten te gebruiken, of de luchttoevoer aan de onderzijde wat meer te sluiten zodat het vuur tempert.

enjoy!
pi_80783771
quote:
Op dinsdag 27 april 2010 21:26 schreef pavv het volgende:

[..]

Blij om te horen dat het gesmaakt heeft!. Indirect is geen kwestie van moeten hoor, ikzelf vind het echter een fijne manier om de juiste garing te bereiken. Dus de weber in 2 zones ingedeeld, aan de ene kant hete kolen en aan de andere kant niets. burger aan beide zijden bruin bakken. en vervolgens (uiteraard met gesloten deksel de burger op het "koude gedeelte" -nou ja...koud? niet echt want door de circulatie van de warme lucht in de ketel is het op die plek van het rooster ook nog wel vaak 120-180 graden Celsius en gaart de burger dus na. eventueel is dat ook het moment om de kaas op de burger te leggen zodat deze mooi kan smelten. op het koude gedeelte kun je ook het spek en de uien klaarmaken (bakje eronder of wat folie).

Maar soms doe ik het ook gewoon alleen maar direct/direct... hangt een beetje van mijn schema af. en van de hitte van de kolen.

Als je weber echt té heet is (lees >250 C) dan is het raadzaam de volgende keer wat minder kolen/briketten te gebruiken, of de luchttoevoer aan de onderzijde wat meer te sluiten zodat het vuur tempert.

enjoy!
[ afbeelding ]
wat lekker zeg!!! goed gemaakt
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
pi_80810241
quote:
Op dinsdag 27 april 2010 21:26 schreef pavv het volgende:

afbeelding
nou heb ik honger (is ook wel bijna etenstijd maar heb nu ook meer zin in bovenstaande..)
pi_80879939
Nog even een linnk naar de epische bbq pitmasters website:
http://www.bbqpitboys.com/

Ik vind bbq leuk, maar ik ben meer van het 'italiaans' grillen. Dus minder vlees, meer vis, groenten enz...

Vooral courgettes met bloem zijn gehalveerd op de bbq super!
Whatever...
pi_80884244
Geen foto van mezelf maar ze zien er precies hetzelfde uit

recept:

24 uur vantevoren klaarmaken:
Snijd 500gr kipfilet in dobbelsteentjes van 2x2 cm

Meng 75ml teriyaki saus en 75 ml vloeibare honing met een halve theelepel gemberpoeder en 3 geperste teentjes knoflook. Meng goed met de kip en zet afgedekt in de koelkast.

week 20 lange satestokjes in warm water zodat ze niet aanbranden, rijg de kip eraan. het teveel aan marinade kan weg.

maak als de bbq al aan is van een kwart theelepel gemberpoeder, 50ml teriyakisaus en 50 ml honing nieuwe marinade. smeer die over de kip als die vrijwel klaar is zodat de stokjes iets vochtig zijn als je ze serveert.

De smaak is hartigzoet en vergelijkbaar met de smaak van de yakitori die kant en klaar in het vriesvak bij AH te vinden is. Voor een wat mildere smaak kun je een eetlepel mirin in de eerste marinade doen (gezoete rijstwijn).
A smell can bring you back in memory so hard, it hurts.
-
Ik was een kind hoe kon ik weten - dat het voorgoed voorbij zou gaan...
-
pi_80890674
quote:
Op vrijdag 30 april 2010 19:11 schreef Spanky78 het volgende:

Vooral courgettes met bloem zijn gehalveerd op de bbq super!
receptje?
  zaterdag 1 mei 2010 @ 00:31:22 #149
128548 pavv
The computer says NO
pi_80892089
goeie poeier SadKingBilly !

mooie stokjes.
pi_80896479
quote:
Op vrijdag 30 april 2010 23:50 schreef hilliebillie het volgende:

[..]

receptje?
Als je ze kunt krijgen:

Neem jonge courgettes met bloem. Halveer, smeer in met olijfolie, grillen. Opeten. DIe dingen zijn zo lekker, heeft niets nodig. Je zou als je wilt de courgettes ook nog wel in knoflookolie met wat tijm kunnen leggen ofzo, maar ik heb ze het liefst helemaal naturel, zelfs zonder zout of peper.

Heb nog wel een leuk receptje voor indirect uien stoven:

Neem een stel rode uien en snijd de boven en onderkant eraf. Laat verder de schil zitten. Prik de ui met je mes een paar keer in en steek in de spleet een dun stukje knoflook en een takje rozemarijn. Doe de uien in en ovenschaal oid. Schenk erbovenop een mengsel van 3 delen bouillon, 1 deel olijfolie, 2 delen balsamico azijn en 1 deel bruine basterdsuiker. De uien moeten ongeveer tot de helft onderstaan. Je barbecuet ze zodra de boel kookt indirect. De boel is gaar als het sausje ver genoeg is ingekookt. Als je af en toe de uien met de saus bedruipt worden ze nog lekkerder.
Whatever...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')