quote:Op zaterdag 24 april 2010 22:59 schreef Bortecinem het volgende:
Wij hebben vandaag ook gebbqt.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Vleesspies, groentespies en kippenvleugels. Niks bijzonders eigenlijk, maar wel heel lekker.
Sommige zijn sterk genoegquote:Op maandag 26 april 2010 15:22 schreef hilliebillie het volgende:
Ik weet het barbecueen op een gas bbq is niet echt bbq'en, maar toch ben ik van plan een gasbbq aan te schaffen. Maar daar heb ik een vraag over. Je hebt verschillende barbecues met een side burner, nu vraag ik me af of dit ook is om wat groenten of zo in te wokken of alleen om wat saus in op te warmen, ben namelijk benieuwd of die sideburners sterk genoeg zijn om wat te wokken.. of ligt dat aan het vermogen er van?
dank je voor je snelle antwoord, heb je nog tips waar op te letten of zo'n sideburner wel of niet sterk genoeg is? Het staat er namelijk niet bij elke bbq expliciet bij vermeld (ik zie dat er vaak wel het aantal kw bij vermeld staat, maar dat zegt me persoonlijk zo weinig)quote:Op maandag 26 april 2010 15:34 schreef sanger het volgende:
[..]
Sommige zijn sterk genoegVoor satesaus is het vaak zelfs net even te warm (gaat aankoeken). Ik gebruik de sideburner eigenlijk altijd voor wat aardappeltjes of groenten
http://pic100.picturetrai(...)947650/386280744.jpgquote:Op maandag 26 april 2010 11:29 schreef Schranseman het volgende:
Ziet er lekker uit Bortecinem. Heb je ook foto's van je BBQ?
Wij hebben voor de satesaus een plaatje gehaald (kijk bij de campingwinkel!) die de warmte wat geleid. Hierdoor brandt de saus niet meer in. In de praktijk zetten we de pindasaus echter op een rechaud op tafel met een waxinelichtje of op de keramische kookplaat die een pruttelstand heeft.quote:Op maandag 26 april 2010 15:54 schreef hilliebillie het volgende:
[..]
dank je voor je snelle antwoord, heb je nog tips waar op te letten of zo'n sideburner wel of niet sterk genoeg is? Het staat er namelijk niet bij elke bbq expliciet bij vermeld (ik zie dat er vaak wel het aantal kw bij vermeld staat, maar dat zegt me persoonlijk zo weinig)
Blij om te horen dat het gesmaakt heeft!. Indirect is geen kwestie van moeten hoor, ikzelf vind het echter een fijne manier om de juiste garing te bereiken. Dus de weber in 2 zones ingedeeld, aan de ene kant hete kolen en aan de andere kant niets. burger aan beide zijden bruin bakken. en vervolgens (uiteraard met gesloten deksel de burger op het "koude gedeelte" -nou ja...koud? niet echt want door de circulatie van de warme lucht in de ketel is het op die plek van het rooster ook nog wel vaak 120-180 graden Celsius en gaart de burger dus na. eventueel is dat ook het moment om de kaas op de burger te leggen zodat deze mooi kan smelten. op het koude gedeelte kun je ook het spek en de uien klaarmaken (bakje eronder of wat folie).quote:Op dinsdag 27 april 2010 11:11 schreef ioko het volgende:
Zondag BBQ gedaan met het hamburgerrecept van Pavv: erg lekker! Alleen vergeten om het eens indirect te proberen, mijn Weber wordt erg warm en het vet zorgt dat er nogal wat rook vanaf komt.
wat lekker zeg!!! goed gemaaktquote:Op dinsdag 27 april 2010 21:26 schreef pavv het volgende:
[..]
Blij om te horen dat het gesmaakt heeft!. Indirect is geen kwestie van moeten hoor, ikzelf vind het echter een fijne manier om de juiste garing te bereiken. Dus de weber in 2 zones ingedeeld, aan de ene kant hete kolen en aan de andere kant niets. burger aan beide zijden bruin bakken. en vervolgens (uiteraard met gesloten deksel de burger op het "koude gedeelte" -nou ja...koud? niet echt want door de circulatie van de warme lucht in de ketel is het op die plek van het rooster ook nog wel vaak 120-180 graden Celsius en gaart de burger dus na. eventueel is dat ook het moment om de kaas op de burger te leggen zodat deze mooi kan smelten. op het koude gedeelte kun je ook het spek en de uien klaarmaken (bakje eronder of wat folie).
Maar soms doe ik het ook gewoon alleen maar direct/direct... hangt een beetje van mijn schema af. en van de hitte van de kolen.
Als je weber echt té heet is (lees >250 C) dan is het raadzaam de volgende keer wat minder kolen/briketten te gebruiken, of de luchttoevoer aan de onderzijde wat meer te sluiten zodat het vuur tempert.
enjoy!
[ afbeelding ]
receptje?quote:Op vrijdag 30 april 2010 19:11 schreef Spanky78 het volgende:
Vooral courgettes met bloem zijn gehalveerd op de bbq super!
Als je ze kunt krijgen:quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |