abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_76849280
Vervolg op: Gigantische bearmarktrally op komst

Dit topic laat zien waarom we:

1) deflatie krijgen
2) centrale banken en overheden het uiteindelijke alleen maar uitstellen en tevens falen
3) veel meer economische krimp krijgen
4) waarom de huidige 70%+ rally toch een bear market rally blijkt te zijn (rally in een neergaande markt)

Geldgroei VS (M3) bron: http://www.shadowstats.com/alternate_data/money-supply-charts

Geldhoeveelheid VS (M3)

Geldgroei Eurozone (M3)

Voor het verdere verhaal waarom we eerst deflatie en verdere economische krimp krijgen, zie mijn column:
Don't be economic girlie men!

En nu de aandelenmarkten. De AEX en de Amerikaanse S&P 500 lieten enorme rally's zien die we mogelijk pas weer op de ultieme bodem zullen meemaken.

Ondanks het vele "recessie is over"-nieuws lieten aandelenmarkten eigenlijk niet veel spannends zien. Juist toen het nieuws slecht was, waren de grootste resultaten te behalen. Met andere woorden: het heeft weinig nut om aandelen te kopen als recessie al over blijkt te zijn.

Sinds de S&P 500 de 1080 heeft bereikt, en de AEX rond die tijd de 328, zijn er uiterst beperkte winsten geweest, ondanks het zwaar positieve sentiment.

S&P 500 afgelopen 5 maanden

Dit laat zien dat we waarschijnlijk dicht bij de top zitten van deze bear market rally. De lage volumes laten erg weinig buying pressure zien; ook al zijn er bijna elke handelsdag nieuwe highs op vooral Wall Street. Goede, beter dan verwachte resultaten, zoals onlangs van Intel, worden niet meer met enorme koerswinsten onthaald.

VIX afgelopen 2 jaar

Een ander ding om voor te passen is de gelijkenis tussen de laatste leg up van de 1929-1930-rally die volgde na de eerste beurscrash van 1929:

S&P 500 afgelopen 5 maanden

Dow Jones juli 1929 - juni 1930

Dit wil uiteraard niet zeggen dat we direct volgende week gaan dalen, omdat timing altijd uiterst moeilijk is. De S&P 500 en de AEX kunnen ook eerst naar de 1260 en 380 gaan. Echter: het risico van het bezitten van aandelen is op dit moment extreem groot. Wanneer de volgende ronde van deleveraging aanbreekt kunnen beurzen opnieuw fors onderuit gaan.

Hierbij zijn externe factoren nog niet eens meegerekend, zoals geopolitieke onrust, nieuwe terroristische aanslagen en andere mogelijke events die de komende jaren de kop op kunnen steken.

Disclaimer: de topicstarter kan er ook finaal naast zitten en is daarom niet verantwoordelijk voor eventuele verliezen of misgelopen winsten .

[ Bericht 1% gewijzigd door pberends op 16-01-2010 10:01:19 ]
pi_76849325
Met de bearmarktrally had je ook gelijk dus tvp.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 15 januari 2010 @ 13:55:26 #3
862 Arcee
Look closer
pi_76849680
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 13:46 schreef knnth het volgende:
Met de bearmarktrally had je ook gelijk dus tvp.
Inderdaad.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  vrijdag 15 januari 2010 @ 13:57:07 #4
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_76849757
Interessant om te volgen.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_76849801
uiteindelijk krijgt iedereen gelijk, is het niet heerlijk
pi_76849868
Er komen weer mooie instap momenten
pi_76849905
we komen niet in deflatie want we zitten al in deflatie
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_76849924
Sommige stukjes ben ik het mee eens, vergelijkingen met 80 jaar geleden moet ik nog altijd erg om lachen. Alsof de wereld hetzelfde is gebleven in die 80 jaar
pi_76849961
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 14:00 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
Sommige stukjes ben ik het mee eens, vergelijkingen met 80 jaar geleden moet ik nog altijd erg om lachen. Alsof de wereld hetzelfde is gebleven in die 80 jaar
dat ook. maar ze doen het ook altijd net klinken alsof de wereld zowat verging in die tijdsperiode, dat viel ook wel mee hoor. moet je eens grappig doen en de krantenkoppen van toen bekijken
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_76849992
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 13:59 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Er komen weer mooie instap momenten
Mooi instapmoment short

Vorige keer was de timing perfect van PBEARends
  vrijdag 15 januari 2010 @ 14:04:26 #11
141482 Q.
JurassiQ
pi_76850068
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 14:01 schreef simmu het volgende:

[..]

dat ook. maar ze doen het ook altijd net klinken alsof de wereld zowat verging in die tijdsperiode, dat viel ook wel mee hoor. moet je eens grappig doen en de krantenkoppen van toen bekijken
Dat vergaan van de wereld gaat nu pas gebeuren.
For great justice!
pi_76850144
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 14:02 schreef M.Melandri het volgende:

[..]

Mooi instapmoment short

Vorige keer was de timing perfect van PBEARends
alleen als het niet bij internettaal blijft, natuurlijk.
  Redactie Frontpage vrijdag 15 januari 2010 @ 14:10:46 #13
4530 crew  Crazy Harry
pi_76850319
tvp
De discussie is niet privacy tegenover veiligheid maar vrijheid tegenover controle
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing. ― George Bernard Shaw
pi_76850360
Kun je aangeven hoe je tot de volgende conclusie kwam in een van de grafieken:
quote:
lage VIX (volatiliteitsindex): weinig buying pressure over
De VIX is een indicator van de mate waarin optie verkopers de komende tijd beweeglijkheid verwachten en dit dus inprijzen in de vraagprijs van opties. Aangezien extreme markt bewegingen meestal neerwaarts zijn, duidt een hoge volatiteitsverwachting op angst voor een crash. Omgekeerd, duidt een lage VIX (zoals nu) dus juist op weinig angst voor een crash.

Ik begrijp dus niet helemaal hoe je de VIX aan buying power koppelt en hoe je een lage VIX als indicator van een komende crash ziet. Je overall conclusie ondersteun ik trouwens wel. Ik ben toevalliger wijze een uur geleden netto short gegaan t.o.v. de AEX.
pi_76850450
Pberends is back .

Persoonlijk denk ik zelf dat het geen crash meer word als in 2008, mits er geen 'onvoorziende omstandigheden' plaatsvinden We zullen geleidelijker de afgrond instorten, maar daarvoor nog eerst omhoog .
pi_76851226
tvp
http://www.mrwonkish.nl Eurocrisis, Documentaires, Economie
pi_76851817
Pberends is terug inderdaad. .

Nu nog LXIV en SeLang erbij, en het feest is compleet.
pi_76852032
All aboard the failboat.
Je zal best gelijk hebben, ik ben alleen van mening dat je de trend moet volgen; Zodra je gelijk hebt, ben je ook een van de eerste die in de short meegaat.
Ooit las ik eens een mooie uitspraak, weet alleen niet meer van wie die is:
"Bij paardrennen kan je op de underdog geld inleggen en een fortuin maken. Maar hoevaak wint de underdog?"
Kortom, ga met de trend mee en je hebt de meeste zekerheid van je geld.
ps. Zeer nette en duidelijk info! Je steekt er wel veel moeite in moet ik zeggen.
pi_76852431
Als je met de trend meegaat reageer je altijd nét te laat.
Op donderdag 6 september 2012 @ 21:41 schreef Shakkara het volgende:
Uiteraard is het volgens Rutte en consorten de schuld van een imaginair links kabinet dat we ooit ergens in het verleden gehad schijnen te hebben.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 15 januari 2010 @ 15:10:36 #20
862 Arcee
Look closer
pi_76853113
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 14:53 schreef Prutzenberg het volgende:
Als je met de trend meegaat reageer je altijd nét te laat.
Precies, zoals Warren Buffett zei: "The investor of today does not profit from yesterday's growth".
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_76853166
tvp
pi_76853273
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 15:10 schreef Arcee het volgende:

[..]

Precies, zoals Warren Buffett zei: "The investor of today does not profit from yesterday's growth".
Dezelfde Warren Buffett die zei: "Only buy something that you'd be perfectly happy to hold if the market shut down for 10 years. "
pi_76853579
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 15:14 schreef knnth het volgende:

[..]

Dezelfde Warren Buffett die zei: "Only buy something that you'd be perfectly happy to hold if the market shut down for 10 years. "
dezelfde man noemde derivatives weapons of mass destruction, en schreef vervolgens een paar jaar geleden de grootste put aller tijden op de S&P.

It's all showbusiness
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 15 januari 2010 @ 15:33:44 #24
862 Arcee
Look closer
pi_76854113
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 15:14 schreef knnth het volgende:
Inderdaad.
pi_76854753
Zojuist heb ik / hebben wij na discussie en tegen het advies in van de tussenpersoon onze Reaal lijfrente-beleggingspolissen na 20 jaar omgezet in een Ohra bankspaarproduct met 3,8 % tot max. 70 jaar.
Wij zijn 60 jaar (pas).
Uiteindelijk hebben we nog net quitte gespeeld met de rally van de afgelopen 2 maanden.
Opluchting.

Mijn mening is dat wij niet nog eens jaaaaren de tijd hebben om te wachten totdat het groeide en/of verderzakte zoals ik hier en daar lees.
Dit is oa. ingegeven door het meelezen van jullie opinie en verwachtingen t.a.v. de AEX .

Dat hebben we goed gedaan , tóch !???
Het is geen onderwerp - wat ons betreft - voor verjaardagen of bij de buren.
Daarom vraag ik het - voor zekerheid achteraf - aan jullie die erbovenop en inzitten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')