abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 15 januari 2010 @ 22:24:50 #126
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_76871268
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 16:01 schreef Pool het volgende:

[..]

Klinkt goed. Eén wetsvoorstel met een verbod op Aardbevingen en Twitteren. En doe dan ook maar meteen een verbod op Nordic Walking, want daar erger ik me ook al jaren kapot aan.
Wel eerst even art. 1 GW afschaffen, want dit treft natuurlijk alleen de babyboomers en die zullen het wel weer op (indirecte) discriminatie gaan gooien.
Quousque tandem abutere, PvdA, patientia nostra?
  vrijdag 15 januari 2010 @ 22:32:49 #127
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_76871649
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 16:01 schreef Pool het volgende:

[..]

Klinkt goed. Eén wetsvoorstel met een verbod op Aardbevingen en Twitteren. En doe dan ook maar meteen een verbod op Nordic Walking, want daar erger ik me ook al jaren kapot aan.
Nordic Walking, huiver
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_76888996
Het is niet helemaal gek wat ze zegt: Global Warming Might Spur Earthquakes and Volcanoes.
pi_76889075
Echt hilarisch dit

Ik verlang weer terug naar de tijd dat Bush van alle ellende in de wereld de schuld kreeg

Het laatste kleine beetje draagvlak dat de Global Warming movement had, zijn ze nu echt kwijt.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_76891881
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 13:32 schreef Daffodil31LE het volgende:

[..]

Sjeezus, wat is dat voor aap daar rechts op die foto?

weet je zeker dat je niet racistisch bent?
pi_76892057
Had eigenlijk verwacht dat Geert een voorstel zou indienen om aardbevingen af te schaffen.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_76892250
quote:
Relatie klimaatverandering en rampen
Het feit dat men zo onthutst reageert op mijn tweet over de link tussen klimaat verandering en de ramp in Haïti geeft aan dat internationale solidariteit springlevend is in de Nederlandse samenleving. Daar ben ik blij om. Wat wel verbeterd dient te worden is de wijze van communiceren met mensen die in eerste instantie een tegengestelde mening is toegedaan. Het begint door te vragen naar nader uitleg, vooral als het gaat om summiere berichtjes via twitter.

In mijn tweet heb ik de link gemaakt tussen klimaatverandering en rampen. Dus niet tussen klimaatverandering en de aardbeving. Het is een essentieel verschil.

Het is een lang bekend maar weinig erkend probleem dat de landen in de Caribische regio steeds zwaarder worden getroffen door de klimaatsverandering. Verwarming van de aarde door CO2 uitstoot en stijging van de zeespiegel vormen een gevaar voor de eilanden in de regio en zo ook voor Haïti. Daarbij komt het feit dat ieder jaar deze landen, wiens economie veelal gebaseerd is op toerisme en landbouw, getroffen kunnen worden door orkanen. Door haar in elkaar gestorte economie en inadequate politieke structuur is Haïti minder weerbaar dan haar buurlanden. Veelal is het land getroffen door een combinatie van politieke revoluties, bodem erosie, en orkanen. De aardbeving komt nog eens daarbij. En mijn hart gaat uit naar de vele slachtoffers die tijdens de voortdurende rampspoed bleven geloven in hun land. Zo ook naar de vele hulpverleners, NGOs en particuliere initiatieven, die Haïti nooit in de steek hebben gelaten.

Mijn tweet was een oproep dat bij de wederopbouw van Haïti rekening wordt gehouden met de ecologische en politiek-economische factoren.
http://chantalgillard.pvd(...)ering+en+rampen.html

Joh... als je persé iemand van de vijand wilt lynchen dan vind je altijd wel een reden...
Haar uitleg op haar website is het meest duidelijks...
Veel duidelijker dan hearsay van derde personen met een vooropgezette lynchmotief die misschien niet eens letterlijk het twittertje citeren...laat staan de hele context van voorafgaande twitters en haar gedachtengang van dat moment..
Kwalijk is dat zoveel fokusers graag willen juichen voor een openbare virtuele lynchpartij.
Niet één persoon.. welnee een héle partij.. Het concept van generaliseren is razend populair.
Wat er werkelijk aan de hand is, wat de feiten zijn , is niet relevant voor hen.
maw..... ouderwets fokniveau

zolang het virtueel is .. valt het nog mee toch ?
maar waar ligt de grens tussen echt en virtueel...
tussen iemand verketteren in cyberwereld en in de real world ?

[ Bericht 1% gewijzigd door Bluesdude op 16-01-2010 15:55:54 ]
pi_76892825
quote:
Op zaterdag 16 januari 2010 13:55 schreef Monidique het volgende:
Het is niet helemaal gek wat ze zegt: Global Warming Might Spur Earthquakes and Volcanoes.
We zitten hier wel bij Haiti, daar is sprake van subductie. Isostasie en dergelijke fenomenen vinden nu plaats rond Scandinavie en Canada. Haiti heeft al net iets te lang geen ijskap over zich heen gehad..
pi_76893372
quote:
Op zaterdag 16 januari 2010 16:05 schreef jantje1234 het volgende:

[..]

We zitten hier wel bij Haiti, daar is sprake van subductie. Isostasie en dergelijke fenomenen vinden nu plaats rond Scandinavie en Canada. Haiti heeft al net iets te lang geen ijskap over zich heen gehad..
PI!

Maar ze hebben het ook over een toename van de hoeveelheid water boven een plek, die zou kunnen zorgen voor meer druk.
pi_76894067
quote:
Op zaterdag 16 januari 2010 16:24 schreef Monidique het volgende:

[..]

PI!

Maar ze hebben het ook over een toename van de hoeveelheid water boven een plek, die zou kunnen zorgen voor meer druk.
Ik moet eerlijk bekennen dat ik daar overheen had gelezen. Maar zoals al aangegeven staat, de zee level is de afgelopen jaren helemaal niet zo erg gestegen als je dat vergelijkt met andere periodes. Toen waren klimaatveranderingen veel extremer, dan dat we vandaag de dag kennen.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------
Dat gejank over stop de klimaatverandering moet ook eens afgelopen zijn. Het is goedkoop scoren met iets wat je nooit kan verwezelijken. Degene die het beweerd wel te kunnen, moeten ze maar weer even terug in de schoolbanken stoppen.
pi_76894572
quote:
Op zaterdag 16 januari 2010 15:32 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

weet je zeker dat je niet racistisch bent?
Ja.

Kijk zelf even goed naar dat plaatje. Met dat gezichtshaar en die grijnsbakkes lijkt het toch enorm op een aap, of niet soms?
Haha, U schakelt nog. Test een DAF !
pi_76894723
quote:
Op zaterdag 16 januari 2010 16:49 schreef jantje1234 het volgende:
Maar zoals al aangegeven staat, de zee level is de afgelopen jaren helemaal niet zo erg gestegen als je dat vergelijkt met andere periodes.
De stijging van het zeeniveau neemt juist toe.
pi_76895658
quote:
Op zaterdag 16 januari 2010 17:10 schreef Monidique het volgende:

[..]

Dat ontken ik ook niet. Ik beweer alleen dat de stijging niet van die aard is, dat het deze aardbeving kan veroorzaken.

Burgmann isn't too worried about sea level rise causing more earthquakes or volcanic eruptions though, noting that catastrophic rates of sea level rise in the future are uncertain and that the current rate of rise—about 0.12 inches per year (3 millimeters per year)—isn't enough to destabilize the crust.

"It would take a long time to add up to a significant amount," Burgmann said—so while it's an area of research to keep an eye on, it's unlikely to have any disastrous consequences, at least for now.
pi_76896829
quote:
Op zaterdag 16 januari 2010 17:06 schreef Daffodil31LE het volgende:

[..]

Ja.

Kijk zelf even goed naar dat plaatje. Met dat gezichtshaar en die grijnsbakkes lijkt het toch enorm op een aap, of niet soms?
Nee.... de associatie met aap zit hum bij jou tussen de oren...
Maar goed.. blijf volhouden dat je niks racistisch denkt.... dan wordt het zeker waar..
pi_76897975
quote:
Op zaterdag 16 januari 2010 17:10 schreef Monidique het volgende:

[..]

Of de stijging toeneemt weet ik niet, maar de zeespiegel stijgt wel continu. Ik doe twee keer per dag waarnemingen, ongeveer om de twaalf uur, en tot nu toe heb ik de zeespiegel alleen maar zien stijgen.
pi_76898117
Waarom verbaast mij dit niet.
pi_76898776
quote:
Op zaterdag 16 januari 2010 17:38 schreef jantje1234 het volgende:

[..]

Dat ontken ik ook niet. Ik beweer alleen dat de stijging niet van die aard is, dat het deze aardbeving kan veroorzaken.

Burgmann isn't too worried about sea level rise causing more earthquakes or volcanic eruptions though, noting that catastrophic rates of sea level rise in the future are uncertain and that the current rate of rise—about 0.12 inches per year (3 millimeters per year)—isn't enough to destabilize the crust.

"It would take a long time to add up to a significant amount," Burgmann said—so while it's an area of research to keep an eye on, it's unlikely to have any disastrous consequences, at least for now.
Nee, natuurlijk niet, dat klopt.
  zondag 17 januari 2010 @ 18:47:06 #143
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_76932879
quote:
Op zaterdag 16 januari 2010 19:03 schreef Chooselife het volgende:
Waarom verbaast mij dit niet.
Omdat dit het gemiddelde niveau van een PvdA-er aangeeft?

Of is dit een gevolg van de positieve discriminatie die de PvdA na streeft?
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  zondag 17 januari 2010 @ 19:45:15 #144
248844 Bowlingbal
Leuk je weer te zien :)
pi_76935259
Er is een tweede topic hierover in POL geopend. Deze: PvdA-kamerlid schakelt haar Twitter uit na blunder.
Die heb ik gesloten, discussie in POL over dit onderwerp kan hier.
In these days of moral hypocrisy certain valuable commodities can be hard to import.
- Donald Love
pi_76937187
quote:
Op zaterdag 16 januari 2010 18:58 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Of de stijging toeneemt weet ik niet, maar de zeespiegel stijgt wel continu. Ik doe twee keer per dag waarnemingen, ongeveer om de twaalf uur, en tot nu toe heb ik de zeespiegel alleen maar zien stijgen.
Is dat jouw werk ofzo, dat je dat 2x per dag doet?
Zaterdag 17 juli 15:05
KoosVogels: "Ik trek me erop af, nou goed? Domme spleetoog."
Af gaan op uiterlijk en een user-icon....
Faal van de eeuw.
pi_76945451
quote:
Op zondag 17 januari 2010 20:26 schreef huhggh het volgende:

[..]

Is dat jouw werk ofzo, dat je dat 2x per dag doet?
Het was een licht-cynische post als reactie op mensen die het verschil tussen het weer en het klimaat niet begrijpen (en hopelijk wel tussen zeespiegelstijging en eb en vloed)

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 17-01-2010 23:05:10 ]
pi_76970268
Zie je wel, Twitter is nergens goed voor
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')