Wel eerst even art. 1 GW afschaffen, want dit treft natuurlijk alleen de babyboomers en die zullen het wel weer op (indirecte) discriminatie gaan gooien.quote:Op vrijdag 15 januari 2010 16:01 schreef Pool het volgende:
[..]
Klinkt goed. Eén wetsvoorstel met een verbod op Aardbevingen en Twitteren. En doe dan ook maar meteen een verbod op Nordic Walking, want daar erger ik me ook al jaren kapot aan.
Nordic Walking, huiverquote:Op vrijdag 15 januari 2010 16:01 schreef Pool het volgende:
[..]
Klinkt goed. Eén wetsvoorstel met een verbod op Aardbevingen en Twitteren. En doe dan ook maar meteen een verbod op Nordic Walking, want daar erger ik me ook al jaren kapot aan.
weet je zeker dat je niet racistisch bent?quote:Op vrijdag 15 januari 2010 13:32 schreef Daffodil31LE het volgende:
[..]
Sjeezus, wat is dat voor aap daar rechts op die foto?
http://chantalgillard.pvd(...)ering+en+rampen.htmlquote:Relatie klimaatverandering en rampen
Het feit dat men zo onthutst reageert op mijn tweet over de link tussen klimaat verandering en de ramp in Haïti geeft aan dat internationale solidariteit springlevend is in de Nederlandse samenleving. Daar ben ik blij om. Wat wel verbeterd dient te worden is de wijze van communiceren met mensen die in eerste instantie een tegengestelde mening is toegedaan. Het begint door te vragen naar nader uitleg, vooral als het gaat om summiere berichtjes via twitter.
In mijn tweet heb ik de link gemaakt tussen klimaatverandering en rampen. Dus niet tussen klimaatverandering en de aardbeving. Het is een essentieel verschil.
Het is een lang bekend maar weinig erkend probleem dat de landen in de Caribische regio steeds zwaarder worden getroffen door de klimaatsverandering. Verwarming van de aarde door CO2 uitstoot en stijging van de zeespiegel vormen een gevaar voor de eilanden in de regio en zo ook voor Haïti. Daarbij komt het feit dat ieder jaar deze landen, wiens economie veelal gebaseerd is op toerisme en landbouw, getroffen kunnen worden door orkanen. Door haar in elkaar gestorte economie en inadequate politieke structuur is Haïti minder weerbaar dan haar buurlanden. Veelal is het land getroffen door een combinatie van politieke revoluties, bodem erosie, en orkanen. De aardbeving komt nog eens daarbij. En mijn hart gaat uit naar de vele slachtoffers die tijdens de voortdurende rampspoed bleven geloven in hun land. Zo ook naar de vele hulpverleners, NGOs en particuliere initiatieven, die Haïti nooit in de steek hebben gelaten.
Mijn tweet was een oproep dat bij de wederopbouw van Haïti rekening wordt gehouden met de ecologische en politiek-economische factoren.
We zitten hier wel bij Haiti, daar is sprake van subductie. Isostasie en dergelijke fenomenen vinden nu plaats rond Scandinavie en Canada. Haiti heeft al net iets te lang geen ijskap over zich heen gehad..quote:Op zaterdag 16 januari 2010 13:55 schreef Monidique het volgende:
Het is niet helemaal gek wat ze zegt: Global Warming Might Spur Earthquakes and Volcanoes.
PI!quote:Op zaterdag 16 januari 2010 16:05 schreef jantje1234 het volgende:
[..]
We zitten hier wel bij Haiti, daar is sprake van subductie. Isostasie en dergelijke fenomenen vinden nu plaats rond Scandinavie en Canada. Haiti heeft al net iets te lang geen ijskap over zich heen gehad..
Ik moet eerlijk bekennen dat ik daar overheen had gelezen.quote:Op zaterdag 16 januari 2010 16:24 schreef Monidique het volgende:
[..]
PI!
Maar ze hebben het ook over een toename van de hoeveelheid water boven een plek, die zou kunnen zorgen voor meer druk.
Ja.quote:Op zaterdag 16 januari 2010 15:32 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
weet je zeker dat je niet racistisch bent?
De stijging van het zeeniveau neemt juist toe.quote:Op zaterdag 16 januari 2010 16:49 schreef jantje1234 het volgende:
Maar zoals al aangegeven staat, de zee level is de afgelopen jaren helemaal niet zo erg gestegen als je dat vergelijkt met andere periodes.
Dat ontken ik ook niet. Ik beweer alleen dat de stijging niet van die aard is, dat het deze aardbeving kan veroorzaken.quote:Op zaterdag 16 januari 2010 17:10 schreef Monidique het volgende:
[..]
De stijging van het zeeniveau neemt juist toe.
Nee.... de associatie met aap zit hum bij jou tussen de oren...quote:Op zaterdag 16 januari 2010 17:06 schreef Daffodil31LE het volgende:
[..]
Ja.
Kijk zelf even goed naar dat plaatje. Met dat gezichtshaar en die grijnsbakkes lijkt het toch enorm op een aap, of niet soms?
Of de stijging toeneemt weet ik niet, maar de zeespiegel stijgt wel continu. Ik doe twee keer per dag waarnemingen, ongeveer om de twaalf uur, en tot nu toe heb ik de zeespiegel alleen maar zien stijgen.quote:Op zaterdag 16 januari 2010 17:10 schreef Monidique het volgende:
[..]
De stijging van het zeeniveau neemt juist toe.
Nee, natuurlijk niet, dat klopt.quote:Op zaterdag 16 januari 2010 17:38 schreef jantje1234 het volgende:
[..]
Dat ontken ik ook niet. Ik beweer alleen dat de stijging niet van die aard is, dat het deze aardbeving kan veroorzaken.
Burgmann isn't too worried about sea level rise causing more earthquakes or volcanic eruptions though, noting that catastrophic rates of sea level rise in the future are uncertain and that the current rate of rise—about 0.12 inches per year (3 millimeters per year)—isn't enough to destabilize the crust.
"It would take a long time to add up to a significant amount," Burgmann said—so while it's an area of research to keep an eye on, it's unlikely to have any disastrous consequences, at least for now.
Omdat dit het gemiddelde niveau van een PvdA-er aangeeft?quote:
Is dat jouw werk ofzo, dat je dat 2x per dag doet?quote:Op zaterdag 16 januari 2010 18:58 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Of de stijging toeneemt weet ik niet, maar de zeespiegel stijgt wel continu. Ik doe twee keer per dag waarnemingen, ongeveer om de twaalf uur, en tot nu toe heb ik de zeespiegel alleen maar zien stijgen.
quote:Op zondag 17 januari 2010 20:26 schreef huhggh het volgende:
[..]
Is dat jouw werk ofzo, dat je dat 2x per dag doet?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |