abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_76854017
quote:
Goede reden, wat bestaat uit een vermoeden? Dat is een prima reden tegenwoordig.

Net zoals we vermoeden dat irak WMD's had daarom zijn we daar maar binnen gevallen. .
  vrijdag 15 januari 2010 @ 15:32:32 #182
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_76854063
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 11:02 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Ik tel:
-Huisvredebreuk
-Diefstal met geweld
-Ongerechtvaardigde vrijheidsberoving
-Zaaksvernieling

4 Misdrijven gepleegd door de politie, in opdracht van de gemeente (daderschap), nog voorbereid en planmatig ook. Als een burger dit doet (die dat niet mag, maar deze mensen ook niet) dan kan die gewoon de cel in. Schandalig dit.
Wow, dat is inderdaad wel érg schandalig. Vooral dat laatste stuk waarin ze gewoon een deur geforceerd hebben om in te breken dat is ECHT erg. Maar dit gaat niet om een controle op bijstandsfraude maar gewoon willekeurig, daar ben ik wel erg op tegen. Slaat nergens op.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
  vrijdag 15 januari 2010 @ 15:32:44 #183
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_76854072
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 15:25 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Vind ik niet. De uitkeringsverstrekker mag toch zeker wel controleren of het geld wat je van hun krijgt terecht is en controleren of er niet gefraudeerd wordt? Als je niet wilt dat er controleurs langskomen moet je geen bijstand aanvragen en gaan werken, zo simpel is het.
[..]
Ach kom. Jouw argument is een argument voor controle. Niet voor specifiek deze controle. Controleren prima, maar dat kan prima zonder deze maatregelen.
quote:
Precies, je wordt dan alleen op je uitkering gekort, het is niet dat je de kogel krijgt als je ze niet binnenlaat ofzo
Nee, dat zou er ook nog eens bijkomen.

De overheid is een middel, geen doel. De overheid heeft geen bezit van je.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
  vrijdag 15 januari 2010 @ 15:33:33 #184
3542 Gia
User under construction
pi_76854105
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 14:11 schreef moussie het volgende:

Je verzint er van alles en nog wat bij,
Ik noem een voorbeeld. Iemand die er altijd vanalles bijverzint ben jij wel. Ja maar, als iemand nou heel ver achteraf woont en geen auto heeft, enz.....

Punt is gewoon dat met zo'n nieuwe wet het de sociaal rechercheurs gemakkelijker wordt gemaakt om bij vermoeden van fraude de zaak te controleren. Nu kan men de toegang nog weigeren. Dat heeft wel gevolgen, maar die kun je weer ongedaan maken door bezwaar te maken. Een week later heb je alles zover op orde dat je wel een controleur kunt binnen laten en die stelt dan vast dat alles in orde is. Gaat je uitkering gewoon weer verder.

Met die nieuwe wet mag je de toegang niet weigeren.

In de wet staat al, lees even mijn vorige post, dat er voor een huisbezoek een goede reden moet zijn. Oftewel ze gaan niet willekeurig bezoekjes afleggen. Het is echt onzin om dat te veronderstellen.
  vrijdag 15 januari 2010 @ 15:34:22 #185
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_76854148
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 15:32 schreef One_of_the_few het volgende:

[..]

Ach kom. Jouw argument is een argument voor controle. Niet voor specifiek deze controle. Controleren prima, maar dat kan prima zonder deze maatregelen.
Als jij wilt controleren of iemand alleen woont is het toch simpel, dan kan je dat niet controleren zonder de woning te bekijken en binnen te komen. Maar voor mijn part moet je gewoon tekenen voor een uitkering met daarin de voorwaarden duidelijk vermeldt (dus ook dat ze kunnen langskomen). Dat zou een veel betere oplossing zijn.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
  vrijdag 15 januari 2010 @ 15:34:25 #186
3542 Gia
User under construction
pi_76854151
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 13:55 schreef bloodymary het volgende:
Tja, als je er zo over denkt heeft deze discussie weinig zin. Ik ben zoals de meeste mensen heel erg gesteld op mijn private zone, ook al heb ik niets te verbergen en wens geen ongenode bezoekers in huis, en al helemaal niet van de overheid.

Wat er tegenover staat dat je die kinderbijslag hebt is dat je aan de regels voldoet. En als ik dat aangeef, dan hebben ze dat maar te geloven.
Iemand kan ook de politie wijsmaken dat je een wietplantage op zolder hebt. Komen ze ook kijken. Laat je die dan ook niet binnen?
  vrijdag 15 januari 2010 @ 15:34:35 #187
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_76854158
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 15:32 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Wow, dat is inderdaad wel érg schandalig. Vooral dat laatste stuk waarin ze gewoon een deur geforceerd hebben om in te breken dat is ECHT erg. Maar dit gaat niet om een controle op bijstandsfraude maar gewoon willekeurig, daar ben ik wel erg op tegen. Slaat nergens op.

Het erge is. Mensen vinden het prima.
Doet een bank het, dat mag niet. Label overheid op je stoffige pet en je bent meer dan welkom. Ik vraag mij toch af en welk utopisch naief wereldbeeld mensen soms leven.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
  vrijdag 15 januari 2010 @ 15:36:19 #188
83951 rashudo
project 2501
pi_76854219
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 15:31 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Goede reden, wat bestaat uit een vermoeden? Dat is een prima reden tegenwoordig.

Net zoals we vermoeden dat irak WMD's had daarom zijn we daar maar binnen gevallen. .
Inderdaad, want als Irak toch geen WMD's heeft, hebben ze ook niks te verbergen. En als die vrouw geen heks is, dan komt ze toch ook niet boven drijven? Burn her!
Their eyes opaque.
pi_76854227
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 15:25 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Vind ik niet. De uitkeringsverstrekker mag toch zeker wel controleren of het geld wat je van hun krijgt terecht is en controleren of er niet gefraudeerd wordt? Als je niet wilt dat er controleurs langskomen moet je geen bijstand aanvragen en gaan werken, zo simpel is het.
[..]

Precies, je wordt dan alleen op je uitkering gekort, het is niet dat je de kogel krijgt als je ze niet binnenlaat ofzo
Het gaat ook om mensen die werken of met pensioen zijn
pi_76854274
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 15:33 schreef Gia het volgende:

Punt is gewoon dat met zo'n nieuwe wet het de sociaal rechercheurs gemakkelijker wordt gemaakt om bij vermoeden van fraude de zaak te controleren. Nu kan men de toegang nog weigeren. Dat heeft wel gevolgen, maar die kun je weer ongedaan maken door bezwaar te maken. Een week later heb je alles zover op orde dat je wel een controleur kunt binnen laten en die stelt dan vast dat alles in orde is. Gaat je uitkering gewoon weer verder.
Vertel dat in het volgende topic maar even dat je het heel snel kan herstellen als de overheid een foutje gemaakt heeft.

de gemeente laat je in de kou staan!
pi_76854283
quote:
Of te wel, het is best te doen met de huidige regelgeving, waarom moet dit dan in een wet worden vastgelegd?
pleased to meet you
pi_76854351
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 15:34 schreef Gia het volgende:

[..]

Iemand kan ook de politie wijsmaken dat je een wietplantage op zolder hebt. Komen ze ook kijken. Laat je die dan ook niet binnen?
Niet zonder huiszoekingsbevel nee.
  vrijdag 15 januari 2010 @ 15:39:45 #193
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_76854375
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 15:34 schreef One_of_the_few het volgende:

[..]

Het erge is. Mensen vinden het prima.
Doet een bank het, dat mag niet. Label overheid op je stoffige pet en je bent meer dan welkom. Ik vraag mij toch af en welk utopisch naief wereldbeeld mensen soms leven.
Als de overheid van mij 50% van mijn salaris mag inhouden om o.a. uitkeringen te verstrekken, dan wil ik erg graag dat mensen die daar onterecht van meesnoepen (hard) aangepakt worden.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_76854378
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 15:37 schreef moussie het volgende:

[..]

Of te wel, het is best te doen met de huidige regelgeving, waarom moet dit dan in een wet worden vastgelegd?
Omdat het in de huidige regelgeving alleen kan als er fraude vermoed wordt, en in het nieuwe wetsvoorstel altijd.
pi_76854398
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 15:34 schreef Gia het volgende:

[..]

Alleen als ze met een officieel huiszoekingsbevel op de stoep staan, anders mogen ze lekker terug naar hun bureau om eerst het wettelijk kader in orde te maken.

En aangezien ze al teveel flaters hebben geslagen om meld misdaad anoniem te vertrouwen rechercheert men toch wel weer wat, waardoor geen feiten kunnen vinden om een huiszoeking te doen.
  vrijdag 15 januari 2010 @ 15:41:30 #196
3542 Gia
User under construction
pi_76854441
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 15:36 schreef RechtseRukker het volgende:

[..]

Het gaat ook om mensen die werken of met pensioen zijn
AOW en kinderbijslag zijn uitkeringen. Mag je daarmee dan wel frauderen? Wat heeft het hebben van werk daar verder mee te maken?
  vrijdag 15 januari 2010 @ 15:42:41 #197
3542 Gia
User under construction
pi_76854492
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 15:37 schreef moussie het volgende:

[..]

Het is dus NIET te doen met de huidige regelgeving. Mensen mogen nu de toegang weigeren. Dat mag straks niet meer. Ik verwacht dat het straks dus niet meer mogelijk is om je uitkering weer opgestart te krijgen door ze na een week wel toe te laten.
pi_76854505
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 15:39 schreef Perrin het volgende:

[..]

Als de overheid van mij 50% van mijn salaris mag inhouden om o.a. uitkeringen te verstrekken, dan wil ik erg graag dat mensen die daar onterecht van meesnoepen (hard) aangepakt worden.
De overheid houdt geen 50% in

Verder vind ik ook dat we moeten kijken naar de kosten en baten, Hoeveel gaat de opsporing kosten en hoeveel gaat het de maatschappij besparen. Zoals ik al eerder ergens schreef waarschijnlijk hebben we weer 10.000 ambtenaren hiervoor nodig, en hoeveel gaat het besparen?
  vrijdag 15 januari 2010 @ 15:43:11 #199
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_76854521
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 15:34 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Als jij wilt controleren of iemand alleen woont is het toch simpel, dan kan je dat niet controleren zonder de woning te bekijken en binnen te komen. Maar voor mijn part moet je gewoon tekenen voor een uitkering met daarin de voorwaarden duidelijk vermeldt (dus ook dat ze kunnen langskomen). Dat zou een veel betere oplossing zijn.
Lekker vertrouwen in de burger.
Er zijn gevallen waarin mensen 150 maal geobserveerd zijn, 150 maal! En nog komen ze tot conclusies die niet waar bleken.

Waarom zou dit daar verandering in brengen? En is de inbreuk op de privacy niet een beetje disproportioneel tot de eventueel opgeloste fraude?

Want het blijft natuurlijk een afweging tussen fraude en vrijheid. Je kan ze niet allebij optimaal hebben.
And that is the news.''
pi_76854534
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 15:39 schreef Perrin het volgende:

[..]

Knap salaris heb je, als je 50% aan belastingen afdraagt.....
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')