FOK!forum / Klaagbaak / OV chipkaart geblokkeerd
jorisknoldonderdag 14 januari 2010 @ 13:40
Mijn of Flopkaart is nu geblokkeerd maar hoe kan dat nou?
is toch belachelijk stel dat je ergens staat en je niet meer terug kan en dat k*t poortje niet meer opengaat:S
Daffodil31LEdonderdag 14 januari 2010 @ 13:41
Gewoon opentrappen.
Posdnousdonderdag 14 januari 2010 @ 13:41
Dat hebben ze ingevoerd voor stinkende mensen.
The_Chosen_1donderdag 14 januari 2010 @ 13:42
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 13:40 schreef jorisknol het volgende:
Mijn of Flopkaart is nu geblokkeerd maar hoe kan dat nou?
is toch belachelijk stel dat je ergens staat en je niet meer terug kan en dat k*t poortje niet meer opengaat:S
Gewoon vriendelijk vragen of je er langs mag...


Terechte klacht overigens

Antiklacht: Yeah! geen antiklacht bij OP
tho_Omasdonderdag 14 januari 2010 @ 13:42
jorisknoldonderdag 14 januari 2010 @ 13:43
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 13:42 schreef tho_Omas het volgende:
[ afbeelding ]
Haha lol

Maarja nu moet ik steeds de bus in,, die chauffeurs hebben het toch niet in de gaten.
Maar probeer de klantenservice van OV Flop Kaart te bellen maar zit nu al 10 minuten in de wacht:@
#ANONIEMdonderdag 14 januari 2010 @ 13:44
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 13:42 schreef tho_Omas het volgende:
[ afbeelding ]
tho_Omasdonderdag 14 januari 2010 @ 13:45
Marielle wenst jou heeeel veel succes met je examens Jorizz
jorisknoldonderdag 14 januari 2010 @ 13:47
Eindelijk de klantenservice gebeld mwah service is een groot woord maar goed.

Omdat ik Automatisch opwaarderen hebt en hun een kut systeem hebben wordt er na 3x automatisch opwaarderen een blokkade opgelegd (blijkbaar reis ik te veel) omdat hun pas na 3-7 dagen het geld ervan afschrijven:S
#ANONIEMdonderdag 14 januari 2010 @ 13:47


:S
Gaultierdonderdag 14 januari 2010 @ 13:49
Pak de fiets, is beter voor het milieu.
tho_Omasdonderdag 14 januari 2010 @ 13:50
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 13:47 schreef jorisknol het volgende:
Eindelijk de klantenservice gebeld mwah service is een groot woord maar goed.

Omdat ik Automatisch opwaarderen hebt en hun een kut systeem hebben wordt er na 3x automatisch opwaarderen een blokkade opgelegd (blijkbaar reis ik te veel) omdat hun pas na 3-7 dagen het geld ervan afschrijven:S
Is Renée al langsgeweest om het goed te maken?
Iblisdonderdag 14 januari 2010 @ 14:19
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 13:47 schreef jorisknol het volgende:
Eindelijk de klantenservice gebeld mwah service is een groot woord maar goed.

Omdat ik Automatisch opwaarderen hebt en hun een kut systeem hebben wordt er na 3x automatisch opwaarderen een blokkade opgelegd (blijkbaar reis ik te veel) omdat hun pas na 3-7 dagen het geld ervan afschrijven:S
Dit was serieus hun antwoord? Dus door gewoon continu netjes in en uit te checken kun je automatisch je pas laten blokkeren omdat je te veel reizen in 3 dagen maakt?
J0ttemdonderdag 14 januari 2010 @ 14:24
Doe je goed
Sinceriadonderdag 14 januari 2010 @ 14:28
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 14:19 schreef Iblis het volgende:

[..]

Dit was serieus hun antwoord? Dus door gewoon continu netjes in en uit te checken kun je automatisch je pas laten blokkeren omdat je te veel reizen in 3 dagen maakt?
Waarschijnlijk staat er een te laag saldo op waardoor TS niet meer kan inchecken. Aardig bagger dat het zo lang duurt voordat dat automatisch afschrijven geregeld is. 4 tot 7 werkdagen is gewoon veel te lang. OV kaart detecteert dat er te weinig saldo op staat en pas na 4 dagen wordt het aangevuld? Nutteloos.
Iblisdonderdag 14 januari 2010 @ 14:30
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 14:28 schreef Sinceria het volgende:

[..]

Waarschijnlijk staat er een te laag saldo op waardoor TS niet meer kan inchecken. Aardig bagger dat het zo lang duurt voordat dat automatisch afschrijven geregeld is. 4 tot 7 werkdagen is gewoon veel te lang. OV kaart detecteert dat er te weinig saldo op staat en pas na 4 dagen wordt het aangevuld? Nutteloos.
Dat zou echt intens zinloos zijn, te meer omdat je max €30,– op je kaart kunt zetten. Dat kun je inderdaad met gemak in een paar dagen opmaken.
Sinceriadonderdag 14 januari 2010 @ 14:46
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 14:30 schreef Iblis het volgende:

[..]

Dat zou echt intens zinloos zijn, te meer omdat je max €30,– op je kaart kunt zetten. Dat kun je inderdaad met gemak in een paar dagen opmaken.
Dertig euro is niks inderdaad.
F04donderdag 14 januari 2010 @ 16:32
strippenkaart FTW
Gewoonikdonderdag 14 januari 2010 @ 16:37
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 14:30 schreef Iblis het volgende:

[..]

Dat zou echt intens zinloos zijn, te meer omdat je max €30,– op je kaart kunt zetten. Dat kun je inderdaad met gemak in een paar dagen opmaken.
Dat is de reden waarom ik geen automatisch opladen heb.
Het bestellen van tegoed over internet is ook zo handig. Denk je niet langs de op dit moment druke oplaadpunten te moeten. Mag je alsnog om je bestelling op te halen. Zeer handig systeem dat over internet reistegoed bestellen.
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 16:32 schreef F04 het volgende:
strippenkaart FTW
Heb daar ook nog maar even een stapeltje van gehaald. Altijd handig.
tho_Omasdonderdag 14 januari 2010 @ 17:05
JorisKnol, geef eens antwoord op de gerezen vragen.
Smart_assdonderdag 14 januari 2010 @ 17:07
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 13:42 schreef tho_Omas het volgende:
[ afbeelding ]
Wat is dat? Een scooter? Een verkapte motor? Vertel het me.
tho_Omasdonderdag 14 januari 2010 @ 17:08
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 17:07 schreef Smart_ass het volgende:

[..]

Wat is dat? Een scooter? Een verkapte motor? Vertel het me.
Dat is ene Joris Knol, een kruising op een kruising.
GuitarJJdonderdag 14 januari 2010 @ 17:09
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 13:42 schreef tho_Omas het volgende:
[ afbeelding ]
Wat is dat nou weer voor mislukt ding? Een combinatie van een scooter, een brommer een een moter ofzo?
Smart_assdonderdag 14 januari 2010 @ 17:09
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 14:30 schreef Iblis het volgende:

[..]

Dat zou echt intens zinloos zijn, te meer omdat je max €30,– op je kaart kunt zetten. Dat kun je inderdaad met gemak in een paar dagen opmaken.
Ik las ergens ¤150.
Smart_assdonderdag 14 januari 2010 @ 17:09
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 17:09 schreef GuitarJJ het volgende:

[..]

Wat is dat nou weer voor mislukt ding? Een combinatie van een scooter, een brommer een een moter ofzo?
En een snorfiets. Want check die spiegelssszz.
GuitarJJdonderdag 14 januari 2010 @ 17:14
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 17:09 schreef Smart_ass het volgende:

[..]

En een snorfiets. Want check die spiegelssszz.
Oja wat kansloos!
Smart_assdonderdag 14 januari 2010 @ 17:16
Ik vind 'm wel trendy.
SiemPie666donderdag 14 januari 2010 @ 22:04
Mijn OV-chipkaart is ook ineens geblokkeerd maar er staat toch een abonnement op voor januari als je recht hebt op studiefinanciering?
tho_Omasdonderdag 14 januari 2010 @ 22:17
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 22:04 schreef SiemPie666 het volgende:
Mijn OV-chipkaart is ook ineens geblokkeerd maar er staat toch een abonnement op voor januari als je recht hebt op studiefinanciering?
Ja hallo ik weet het toch ook allemaal niet?

SiemPie666donderdag 14 januari 2010 @ 22:31
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 22:17 schreef tho_Omas het volgende:

[..]

Ja hallo ik weet het toch ook allemaal niet?

[ afbeelding ]
Leave me alone!
Ofyles2vrijdag 15 januari 2010 @ 02:25
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 13:40 schreef jorisknol het volgende:
Mijn of Flopkaart is nu geblokkeerd maar hoe kan dat nou?
is toch belachelijk stel dat je ergens staat en je niet meer terug kan en dat k*t poortje niet meer opengaat:S
Altijd in- en uitchecken, dan voorkom je dit soort problemen.

Gefeliciteerd TS, je hebt jezelf voor je ballen geslagen met deze domme, oerdomme klacht. Met zulke debielen als jij hoeven de OV-bedrijven nooit meer te bezuinigen in hun dienstregeling.
Kees22zaterdag 16 januari 2010 @ 00:26
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 13:47 schreef jorisknol het volgende:
Eindelijk de klantenservice gebeld mwah service is een groot woord maar goed.

Omdat ik Automatisch opwaarderen hebt en hun een kut systeem hebben wordt er na 3x automatisch opwaarderen een blokkade opgelegd (blijkbaar reis ik te veel) omdat hun pas na 3-7 dagen het geld ervan afschrijven:S
In spreektaal helaas niet origineel, maar in schrijftaal heb ik haar (fout (v)) nog niet vaak gezien.
Mailboxmaandag 18 januari 2010 @ 18:32
Bah ik ben vandaag ook geblokkeerd, 1,5 uur gelopen naar huis.!
OV-KUTKAART
Ofyles2maandag 18 januari 2010 @ 18:34
quote:
Op maandag 18 januari 2010 18:32 schreef Mailbox het volgende:
Bah ik ben vandaag ook geblokkeerd, 1,5 uur gelopen naar huis.!
OV-KUTKAART
Ook jij al?

Mocht je dit zelf hebben veroorzaakt door 10 keer niet uit te checken bij het uitstappen, dan verdien je een rotschop voor je ballen.
Mailboxmaandag 18 januari 2010 @ 18:58
quote:
Op maandag 18 januari 2010 18:34 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Ook jij al?

Mocht je dit zelf hebben veroorzaakt door 10 keer niet uit te checken bij het uitstappen, dan verdien je een rotschop voor je ballen.
Dit komt enig zins door mezelf, maar dat neemt niet weg dat ik niet binnen 1 week foutloos constant in en uit bliep. ze moeten in bussen gewoon zorgen dat je alleen maar hoeft in te piepen.
Ofyles2maandag 18 januari 2010 @ 19:04
quote:
Op maandag 18 januari 2010 18:58 schreef Mailbox het volgende:

[..]

Dit komt enig zins door mezelf, maar dat neemt niet weg dat ik niet binnen 1 week foutloos constant in en uit bliep. ze moeten in bussen gewoon zorgen dat je alleen maar hoeft in te piepen.
Dit vat ik dus op als het moedwillig negeren van de spelregels.
Stephan1237maandag 18 januari 2010 @ 19:06
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 13:40 schreef jorisknol het volgende:
Mijn of Flopkaart is nu geblokkeerd maar hoe kan dat nou?
is toch belachelijk stel dat je ergens staat en je niet meer terug kan en dat k*t poortje niet meer opengaat:S
Hoe heb je dat nou weer voor elkaar gekregen
Mailboxmaandag 18 januari 2010 @ 19:08
quote:
Op maandag 18 januari 2010 19:04 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Dit vat ik dus op als het moedwillig negeren van de spelregels.
spelregels?
NoBody122maandag 18 januari 2010 @ 19:09
quote:
Op maandag 18 januari 2010 18:58 schreef Mailbox het volgende:

[..]

Dit komt enig zins door mezelf, maar dat neemt niet weg dat ik niet binnen 1 week foutloos constant in en uit bliep. ze moeten in bussen gewoon zorgen dat je alleen maar hoeft in te piepen.
En vervolgens moet er een reuksysteem in alle bussen komen, zodat ze het kunnen ruiken wanneer jij weer uitstapt.
Daffodil31LEmaandag 18 januari 2010 @ 19:12
quote:
Op maandag 18 januari 2010 19:09 schreef NoBody122 het volgende:

[..]

En vervolgens moet er een reuksysteem in alle bussen komen, zodat ze het kunnen ruiken wanneer jij weer uitstapt.
Als je nu alle busdiensten eenzelfde tarief geeft (dat moet binnen een stad best te regelen zijn), eventueel de streekbussen een hoger tarief, standaard. Dan hoef je enkel maar in te piepen en zit je net zolang op de bus als nodig is.

Soort dagkaart dus.
nightsleepermaandag 18 januari 2010 @ 19:18
quote:
Op maandag 18 januari 2010 19:12 schreef Daffodil31LE het volgende:

[..]

Als je nu alle busdiensten eenzelfde tarief geeft (dat moet binnen een stad best te regelen zijn), eventueel de streekbussen een hoger tarief, standaard. Dan hoef je enkel maar in te piepen en zit je net zolang op de bus als nodig is.

Soort dagkaart dus.
Wat ze in Engeland hebben dus. Dat werkt inderdaad prima .
NoBody122maandag 18 januari 2010 @ 19:20
quote:
Op maandag 18 januari 2010 19:12 schreef Daffodil31LE het volgende:

[..]

Als je nu alle busdiensten eenzelfde tarief geeft (dat moet binnen een stad best te regelen zijn), eventueel de streekbussen een hoger tarief, standaard. Dan hoef je enkel maar in te piepen en zit je net zolang op de bus als nodig is.

Soort dagkaart dus.
Stel het voor aan de hoge raad van het OV
Daffodil31LEmaandag 18 januari 2010 @ 19:24
Sterker nog:

Als - let wel, ALS - ik hier in België met de bus ergens heen zou willen, koop ik een dagkaart voor 5 euro. Daarmee kan ik de gehele dag bus in, bus uit reizen. Voor ¤ 7,50 heb ik een driedaagse kaart en voor 10 euro heb ik een weekkaart.

Waarom moet dat in NL zo moeilijk allemaal?
Ofyles2maandag 18 januari 2010 @ 19:26
quote:
Op maandag 18 januari 2010 19:24 schreef Daffodil31LE het volgende:
Sterker nog:

Als - let wel, ALS - ik hier in België met de bus ergens heen zou willen, koop ik een dagkaart voor 5 euro. Daarmee kan ik de gehele dag bus in, bus uit reizen. Voor ¤ 7,50 heb ik een driedaagse kaart en voor 10 euro heb ik een weekkaart.

Waarom moet dat in NL zo moeilijk allemaal?
Omdat het OV in België zwaarder gesubsidieerd wordt?

Bovendien ben ik niet echt gerust op de monstervervoerscijfers die VVM De Lijn in het mediacircuit brengt.
Daffodil31LEmaandag 18 januari 2010 @ 19:28
quote:
Op maandag 18 januari 2010 19:26 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Omdat het OV in België zwaarder gesubsidieerd wordt?

Bovendien ben ik niet echt gerust op de monstervervoerscijfers die VVM De Lijn in het mediacircuit brengt.
Die cijfers zullen mij m'n reet roesten. De tarieven, dat is alles wat interessant is voor de busreiziger.
Ofyles2maandag 18 januari 2010 @ 19:33
quote:
Op maandag 18 januari 2010 19:28 schreef Daffodil31LE het volgende:

[..]

Die cijfers zullen mij m'n reet roesten. De tarieven, dat is alles wat interessant is voor de busreiziger.
Aanbod en snelheid ook.
Mailboxmaandag 18 januari 2010 @ 20:15
quote:
Op maandag 18 januari 2010 19:09 schreef NoBody122 het volgende:

[..]

En vervolgens moet er een reuksysteem in alle bussen komen, zodat ze het kunnen ruiken wanneer jij weer uitstapt.
dat vind ik wel een goed plan, ik investeer wel
Juicyhilmaandag 18 januari 2010 @ 20:45
Voor die 30 euro per 3 dagen mag je wel met mij mee carpoolen.
Ofyles2maandag 18 januari 2010 @ 20:47
quote:
Op maandag 18 januari 2010 20:45 schreef Juicyhil het volgende:
Voor die 30 euro per 3 dagen mag je wel met mij mee carpoolen.
Leuk aanbod, maar Mailbox is niet buiten zijn schuld om in de penarie geraakt.
CoenHmaandag 18 januari 2010 @ 21:06
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 02:25 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Altijd in- en uitchecken, dan voorkom je dit soort problemen.

Gefeliciteerd TS, je hebt jezelf voor je ballen geslagen met deze domme, oerdomme klacht. Met zulke debielen als jij hoeven de OV-bedrijven nooit meer te bezuinigen in hun dienstregeling.
Ik heb het er met een buschauffeur en 2 conducteurs over gehad, en op advies van hun ook nooit uit lopen checken. Tot hij geblokkeerd werd .

Er werd ons verteld dat als we gewoon even logisch nadenken je in de bus alleen hoeft in te checken zodat de chauffeur weet dat je een geldig vervoersbewijs hebt, en verder niet uit hoeft te checken omdat je geen betalende klant bent. Klinkt allemaal heel logisch toch? Vind het echt verschrikkelijk irritant dat ik elke keer na de busrit mijn chipkaart moet pakken om weer uit te gaan checken . Gaat helemaal nergens over :p. Vooral als je druk in gesprek bent is het snel te vergeten. Het achterlijkste is nog dat er slechts 3 plaatsen in Nederland zijn waar je je kaart kunt deblokkeren, in Amsterdam heb je 7 punten, in Rotterdam 6 en in Utrecht 1.

Maar goed, we (ik en een aantal klasgenoten) konden op een gegeven moment niet meer inchecken bij de bus (Connexxion), maar wel bij de trein. Vervolgens hebben we een keer ingecheckt bij de NS, en later weer normaal uitgecheckt, en was onze chipkaart weer gedeblokkeerd en konden we weer vrolijk inchecken in de bus.

Misschien heeft iemand hier ooit nog wat aan.
SiemPie666dinsdag 19 januari 2010 @ 09:40
quote:
Op maandag 18 januari 2010 21:06 schreef CoenH het volgende:

[..]

Ik heb het er met een buschauffeur en 2 conducteurs over gehad, en op advies van hun ook nooit uit lopen checken. Tot hij geblokkeerd werd .

Er werd ons verteld dat als we gewoon even logisch nadenken je in de bus alleen hoeft in te checken zodat de chauffeur weet dat je een geldig vervoersbewijs hebt, en verder niet uit hoeft te checken omdat je geen betalende klant bent. Klinkt allemaal heel logisch toch? Vind het echt verschrikkelijk irritant dat ik elke keer na de busrit mijn chipkaart moet pakken om weer uit te gaan checken . Gaat helemaal nergens over :p. Vooral als je druk in gesprek bent is het snel te vergeten. Het achterlijkste is nog dat er slechts 3 plaatsen in Nederland zijn waar je je kaart kunt deblokkeren, in Amsterdam heb je 7 punten, in Rotterdam 6 en in Utrecht 1.

Maar goed, we (ik en een aantal klasgenoten) konden op een gegeven moment niet meer inchecken bij de bus (Connexxion), maar wel bij de trein. Vervolgens hebben we een keer ingecheckt bij de NS, en later weer normaal uitgecheckt, en was onze chipkaart weer gedeblokkeerd en konden we weer vrolijk inchecken in de bus.

Misschien heeft iemand hier ooit nog wat aan.
AH! mijne is ook al geblokkeerd (nog steeds)
gewoon op hetzelfde station inchecken en uitchecken?
CoenHdinsdag 19 januari 2010 @ 11:05
Weet niet waar hij het niet doet?

In mijn geval was het zo:

Bij Connexxion kon ik niet inchecken omdat de kaart geblokkeerd was. Bij de NS kon ik wel gewoon in & uitchecken, kreeg geen melding. Dus heb een keer ingecheckt, ben de stad ingegaan en na 1 1/2 uur weer uit gaan checken (een klasgenoot van mij reisde naar een ander station en checkte daar weer uit), en daarna werkte hij bij Connexxion ook weer. Heel apart .

Als jouw kaart bij de NS geblokkeerd is zou ik kijken of hij het in de bus wel doet, klein busritje maken (al is het maar 1 halte), en vervolgens uiteraard niet vergeten uit te checken :p. En dan hoop ik voor je dat hij het weer doet.

Dit heeft mij en een aantal klasgenoten iig een reisje naar Utrecht bespaard (ritje van een uurtje of 2). Beetje jammer dat je de kaart maar op 3 plaatsen in Nederland kunt laten deblokkeren, en dat alles in het westen ligt.
SiemPie666dinsdag 19 januari 2010 @ 13:11
quote:
Op dinsdag 19 januari 2010 11:05 schreef CoenH het volgende:
Weet niet waar hij het niet doet?

In mijn geval was het zo:

Bij Connexxion kon ik niet inchecken omdat de kaart geblokkeerd was. Bij de NS kon ik wel gewoon in & uitchecken, kreeg geen melding. Dus heb een keer ingecheckt, ben de stad ingegaan en na 1 1/2 uur weer uit gaan checken (een klasgenoot van mij reisde naar een ander station en checkte daar weer uit), en daarna werkte hij bij Connexxion ook weer. Heel apart .

Als jouw kaart bij de NS geblokkeerd is zou ik kijken of hij het in de bus wel doet, klein busritje maken (al is het maar 1 halte), en vervolgens uiteraard niet vergeten uit te checken :p. En dan hoop ik voor je dat hij het weer doet.

Dit heeft mij en een aantal klasgenoten iig een reisje naar Utrecht bespaard (ritje van een uurtje of 2). Beetje jammer dat je de kaart maar op 3 plaatsen in Nederland kunt laten deblokkeren, en dat alles in het westen ligt.
Ik kan niet inchecken bij connexxion, nog niet ergens anders geprobeerd.
Waar kan je hem laten deblokkeren eigenlijk?
CoenHdinsdag 19 januari 2010 @ 17:52
Hm, balen. Er zijn 3 steden in Nederland waar het kan (ow, link werkt niet, onder het kopje Gebruik van de OV-chipkaart even op verkoop & informatiepunten klikken). Amsterdam, Rotterdam en Utrecht. Gaat helemaal nergens over . Komt omdat de NS niet wou meewerken aan deblokkeren werd me verteld door een medewerker.

Kan het me trouwens niet weer veroorloven vergeten uit te checken. Was het gisteren vergeten, en vanmorgen was hij weer geblokkeerd. Gelukkig door dat ene trucje de blokkade weer opgeheven. Ooit maar eens echt laten deblokkeren, als dat hier in de buurt kan. Over een jaar of 10 of zo .
DatMeenJeNietwoensdag 20 januari 2010 @ 12:54
Ik ga hem vandaag ook maar deblokkeren.

Uitchecken in de bus zit ZO niet in mijn systeem. Ik ben altijd in gesprek of weet ik veel wat..

Grafding.
sjaak_trekbekwoensdag 20 januari 2010 @ 13:22
Er staat nu telkens da tik geen saldo heb in de bus.
Moet hem nog activeren, maar hij zegt steeds dat het ophalen van mijn product mislukt dus ik weet niet zo goed wat ik meer kan doen dan elke dag weer ff proberen bij zo'n paal.
Lameboydonderdag 11 februari 2010 @ 17:33
Mijn ov-chipkaart was vandaag ook geblokkeerd daarna geprobeerd bij de NS en kon gewoon inchecken. Maar ben toch maar even naar het service punt van de NS gegaan (Arnhem centraal) waar ze hem zonder problemen konden deblokkeren.