AH! mijne is ook al geblokkeerd (nog steeds)quote:Op maandag 18 januari 2010 21:06 schreef CoenH het volgende:
[..]
Ik heb het er met een buschauffeur en 2 conducteurs over gehad, en op advies van hun ook nooit uit lopen checken. Tot hij geblokkeerd werd.
Er werd ons verteld dat als we gewoon even logisch nadenken je in de bus alleen hoeft in te checken zodat de chauffeur weet dat je een geldig vervoersbewijs hebt, en verder niet uit hoeft te checken omdat je geen betalende klant bent. Klinkt allemaal heel logisch toch? Vind het echt verschrikkelijk irritant dat ik elke keer na de busrit mijn chipkaart moet pakken om weer uit te gaan checken. Gaat helemaal nergens over :p. Vooral als je druk in gesprek bent is het snel te vergeten. Het achterlijkste is nog dat er slechts 3 plaatsen in Nederland zijn waar je je kaart kunt deblokkeren, in Amsterdam heb je 7 punten, in Rotterdam 6 en in Utrecht 1.
Maar goed, we (ik en een aantal klasgenoten) konden op een gegeven moment niet meer inchecken bij de bus (Connexxion), maar wel bij de trein. Vervolgens hebben we een keer ingecheckt bij de NS, en later weer normaal uitgecheckt, en was onze chipkaart weer gedeblokkeerd en konden we weer vrolijk inchecken in de bus.
Misschien heeft iemand hier ooit nog wat aan.
Ik kan niet inchecken bij connexxion, nog niet ergens anders geprobeerd.quote:Op dinsdag 19 januari 2010 11:05 schreef CoenH het volgende:
Weet niet waar hij het niet doet?
In mijn geval was het zo:
Bij Connexxion kon ik niet inchecken omdat de kaart geblokkeerd was. Bij de NS kon ik wel gewoon in & uitchecken, kreeg geen melding. Dus heb een keer ingecheckt, ben de stad ingegaan en na 1 1/2 uur weer uit gaan checken (een klasgenoot van mij reisde naar een ander station en checkte daar weer uit), en daarna werkte hij bij Connexxion ook weer. Heel apart.
Als jouw kaart bij de NS geblokkeerd is zou ik kijken of hij het in de bus wel doet, klein busritje maken (al is het maar 1 halte), en vervolgens uiteraard niet vergeten uit te checken :p. En dan hoop ik voor je dat hij het weer doet.
Dit heeft mij en een aantal klasgenoten iig een reisje naar Utrecht bespaard (ritje van een uurtje of 2). Beetje jammer dat je de kaart maar op 3 plaatsen in Nederland kunt laten deblokkeren, en dat alles in het westen ligt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |