Om even te verduidelijken dat over de volledige breedte weleens corruptie ontstaat, of dat nu in het hoofdkwartier van moeder Theresa of het Nazi-regime is. Dat de mens uiteindelijk zijn eigen overleven als hoogste doel heeft en dat het daarom een onzinargument is om 'maar geen geld te storten omdat hulp/regering Haïti/vrachtvervoerder/Schiphol/wie-dan-ook corrupt is'.quote:
Ik denk dat je me verkeerd begrijpt, of gewoon te snel conclusies trekt. Natuurlijk is het goed om geld voor Haiti te storten. Ik probeer alleen te zeggen dat de regering daar niet deugt, en dat er zeker zal worden geprobeerd om geld achter te houden voor de bevolking. Neem nou dat nationale paleis. Ik ben er zelf nog langsgelopen op mijn vakantie daar. Het paleis en de omgeving zien er keurig verzorgd uit. Maar als je een paar honderd meter rechts van het paleis komt, zul je zien dat het afval met bergen op straat ligt, en mensen in schamele hutjes wonen.quote:Op vrijdag 15 januari 2010 00:38 schreef superworm het volgende:
[..]
Om even te verduidelijken dat over de volledige breedte weleens corruptie ontstaat, of dat nu in het hoofdkwartier van moeder Theresa of het Nazi-regime is. Dat de mens uiteindelijk zijn eigen overleven als hoogste doel heeft en dat het daarom een onzinargument is om 'maar geen geld te storten omdat hulp/regering Haïti/vrachtvervoerder/Schiphol/wie-dan-ook corrupt is'.
Je bent er een keer op vakantie geweest, en dat maakt je een expert? Je papagaait de televisie na.quote:Op vrijdag 15 januari 2010 00:47 schreef Ypmaha het volgende:
[..]
Ik denk dat je me verkeerd begrijpt, of gewoon te snel conclusies trekt. Natuurlijk is het goed om geld voor Haiti te storten. Ik probeer alleen te zeggen dat de regering daar niet deugt, en dat er zeker zal worden geprobeerd om geld achter te houden voor de bevolking. Neem nou dat nationale paleis. Ik ben er zelf nog langsgelopen op mijn vakantie daar. Het paleis en de omgeving zien er keurig verzorgd uit. Maar als je een paar honderd meter rechts van het paleis komt, zul je zien dat het afval met bergen op straat ligt, en mensen in schamele hutjes wonen.
Niet geheel inderdaad.... dat soort geld word echter meestal gesluist door hulporganisaties die dan weer bijv. lokalen aan het werk zetten om nieuwe gebouwen te bouwen etc.... dus uiteindelijk komt er wel geld bij de bevolking terecht natuurlijk, en er zal ook zeker wel iets verdwijnen aan corruptie. Maar het is inderdaad niet zo van "hier heb je $100 miljoen, veel plezier".quote:Op vrijdag 15 januari 2010 01:04 schreef waht het volgende:
Ik denk niet dat hulpgeld op de rekening van de overheid van Haïti wordt gestort. Evenmin op een rekening van een willekeurige Haïtiaan, als ze die überhaupt al zouden hebben.
quote:Op vrijdag 15 januari 2010 06:49 schreef indahnesia.com het volgende:
Ondankbare honden. Eerst je eigen land helemaal naar de tyfus helpen en dan na twee dagen zonder hulp dergelijke dingen flikken. De ware aard van de gemiddelde Haitiaan komt boven.Giro 555? Stik er maar lekker in.
Boze Haïtianen maken wegblokkades met lijken
Weet je wat, laat ook maar zittenquote:Op vrijdag 15 januari 2010 01:22 schreef static het volgende:
[..]
Je bent er een keer op vakantie geweest, en dat maakt je een expert? Je papagaait de televisie na.
Hoeveel mensen heb je nodig om zo een wegblokkade op te werpen? 10 misschien?quote:Op vrijdag 15 januari 2010 08:30 schreef paddy het volgende:
Jee, je vraagt je toch af of ze het gevoel hebben zich volledig verlaten te voelen. Waarom dan een wegblokkade wanneer er wel hulp komt. Ik zou de werkelijke beweegredenen wel eens willen horen.
De ware aard van de Haitiaan? Denk je dat zoiets elders niet zou gebeuren? In dit soort noodsituaties komt in veel mensen wel ineens een criminele kant boven...quote:Op vrijdag 15 januari 2010 06:49 schreef indahnesia.com het volgende:
Ondankbare honden. Eerst je eigen land helemaal naar de tyfus helpen en dan na twee dagen zonder hulp dergelijke dingen flikken. De ware aard van de gemiddelde Haitiaan komt boven.Giro 555? Stik er maar lekker in.
Boze Haïtianen maken wegblokkades met lijken
Hij baseert zich alleen op wat ie gezien heeft, toch? En voordat je naar zo'n land gaat, zoek je eerst wat informatie op, lijkt me logisch...quote:Op vrijdag 15 januari 2010 01:22 schreef static het volgende:
[..]
Je bent er een keer op vakantie geweest, en dat maakt je een expert? Je papagaait de televisie na.
Ik denk dat vele Haïtianen zich al decennia verlaten voelen. Het land zit in een vicieuze cirkel, natuurrampen helpen de zaak verder ineenklappen.quote:Op vrijdag 15 januari 2010 08:30 schreef paddy het volgende:
Jee, je vraagt je toch af of ze het gevoel hebben zich volledig verlaten te voelen. Waarom dan een wegblokkade wanneer er wel hulp komt. Ik zou de werkelijke beweegredenen wel eens willen horen.
Ja, maar die noemenswaardige projecten komen ook nooit af, omdat er altijd weer een rijke stinkerd boven zit, die halverwege het project stil legt en de rest van het budget in eigen zak laat verdwijnen.quote:Op vrijdag 15 januari 2010 10:54 schreef waht het volgende:
Dat is ook deels het probleem van landen in die delen van de wereld. Telkens als er weer iets noemenswaardigs van de grond komt, komt er vroeg of laat een natuurverschijnsel dat het weer met de grond gelijk maakt.
Hier in Indonesie is iedere maand wel een beving, en eens per jaar een fikse, zoals afgelopen september. Ik heb geen foto's gezien van wegblokkades van lijken. Ook niet in het verleden....quote:Op vrijdag 15 januari 2010 10:46 schreef sylvietjoo het volgende:
[..]
De ware aard van de Haitiaan? Denk je dat zoiets elders niet zou gebeuren? In dit soort noodsituaties komt in veel mensen wel ineens een criminele kant boven...
Zou jij niet boos worden (puur uit frustratie en hulpeloosheid) als je 2-3 dagen op straat ligt, zonder enig nieuws op hulp, zonder water, eten etc.?
Ook dat. Corruptie is a way of life.quote:Op vrijdag 15 januari 2010 11:14 schreef Burdie het volgende:
[..]
Ja, maar die noemenswaardige projecten komen ook nooit af, omdat er altijd weer een rijke stinkerd boven zit, die halverwege het project stil legt en de rest van het budget in eigen zak laat verdwijnen.
Dat is triest, en er komen nog duizenden van dergelijke verhalen van over de hele wereld in de komende maanden. Wel 'mooi', want vijf jaar na de tsunami hebben Discovery, NatGeo, History e.d. weer wat anders op goeie docu's over te maken.quote:Op vrijdag 15 januari 2010 11:18 schreef Frutsel het volgende:
[ afbeelding ]
RIJSWIJK - Gaby (40) en Gosse (43) Best uit Rijswijk en hun twee geadopteerde Haïtiaanse kinderen worden vermist. Sinds de aardbeving verwoestend heeft toegeslagen in Haïti is er geen levensteken meer van het viertal vernomen
Het hotel waar zij vorige week zaterdag hun intrek namen is compleet verwoest. Dit meldt het AD vandaag.
Gaby en Gosse zouden zondag terugkeren met hun kinderen Willaire (4) en Erline (7). Hun nieuwe grootouders die in Krimpen aan den IJssel wonen keken verwachtingsvol uit naar de dag dat zij hun nieuwe kleinkinderen in de armen konden sluiten. ,,Maar dat zit er niet in', zegt grootvader Arie van den Bor (56). ,,Ook niet als ze worden gevonden.''
[ afbeelding ]
Gaby en Gosse waren naar Haïti afgereisd om hun geadopteerde kinderen op te halen. Zij hadden Willaire en Erline zojuist opgehaald toen het noodlot op Haïti toesloeg. Het Rijswijkse echtpaar heeft twintig maanden moeten wachten op hun adoptiekinderen.
Van den Bor: ,,Ik moet er niet aan denken dat Gaby en Gosse hun kinderen na al dat wachten slechts een dag bij zich hebben gehad.'' Hij vreest het ergste.
=====
zucht...
Gosse is dus de neef van mijn collegaquote:Op vrijdag 15 januari 2010 11:18 schreef Frutsel het volgende:
[ afbeelding ]
RIJSWIJK - Gaby (40) en Gosse (43) Best uit Rijswijk en hun twee geadopteerde Haïtiaanse kinderen worden vermist. Sinds de aardbeving verwoestend heeft toegeslagen in Haïti is er geen levensteken meer van het viertal vernomen
Het hotel waar zij vorige week zaterdag hun intrek namen is compleet verwoest. Dit meldt het AD vandaag.
Gaby en Gosse zouden zondag terugkeren met hun kinderen Willaire (4) en Erline (7). Hun nieuwe grootouders die in Krimpen aan den IJssel wonen keken verwachtingsvol uit naar de dag dat zij hun nieuwe kleinkinderen in de armen konden sluiten. ,,Maar dat zit er niet in', zegt grootvader Arie van den Bor (56). ,,Ook niet als ze worden gevonden.''
[ afbeelding ]
Gaby en Gosse waren naar Haïti afgereisd om hun geadopteerde kinderen op te halen. Zij hadden Willaire en Erline zojuist opgehaald toen het noodlot op Haïti toesloeg. Het Rijswijkse echtpaar heeft twintig maanden moeten wachten op hun adoptiekinderen.
Van den Bor: ,,Ik moet er niet aan denken dat Gaby en Gosse hun kinderen na al dat wachten slechts een dag bij zich hebben gehad.'' Hij vreest het ergste.
=====
zucht...
Nicequote:Op vrijdag 15 januari 2010 12:46 schreef Frederic het volgende:
Het Belgische B-FAST (Belgian First Aid & Support Team), dat samen met de Amerikanen als één van de eerste teams aankwam, heeft een 2-jarig jongetje gered![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Herenigd met de moeder:
[ afbeelding ]
Laf verwijt. Alsof zij wel ineens ter plekke overal bij kunnen komen en precies kunnen overzien waar slachtoffers zijn.quote:"Van de officiële organisaties zoals het Ministerie horen we niets. Nog steeds niet"
quote:Op vrijdag 15 januari 2010 12:46 schreef Frederic het volgende:
Het Belgische B-FAST (Belgian First Aid & Support Team), dat samen met de Amerikanen als één van de eerste teams aankwam, heeft een 2-jarig jongetje gered![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Herenigd met de moeder:
[ afbeelding ]
Mijn studiebegeleidster is ditquote:Op vrijdag 15 januari 2010 11:18 schreef Frutsel het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
=====
zucht...
Villa Therese om precies te zijn. Zie ook http://www.hotelvillatherese.com/aboutus.aspxquote:Op vrijdag 15 januari 2010 13:52 schreef Frutsel het volgende:
Villa Teresa
dacht ik...maar 100% zeker weet ik het niet
Hotel Montana misschien? Dat luxe hotel waar die volkskrant verslaggever in de buurt zat, en dat altijd volgeboekt zat.quote:Op vrijdag 15 januari 2010 13:50 schreef The_Streets het volgende:
Heeft iemand enig idee van de naam van het hotel waar die 2 adoptiegezinnen verbleven? Ik heb het ergens gezien maar kan het niet meer terug vinden.
Dat plaatje zag ik ook, weet allen niet of het echt dat hotel is wat staat afgebeeld.quote:Op vrijdag 15 januari 2010 14:10 schreef Navarth het volgende:
[..]
Villa Therese om precies te zijn. Zie ook http://www.hotelvillatherese.com/aboutus.aspx
En zo ziet het er nu uit:
[ afbeelding ]
Ik twijfel nu ook, maar niet over de naam van het hotel in ieder geval. Het gonst op Twitter van de retweets maar of de familie Pet er wat aan heeft vraag ik me af.quote:Op vrijdag 15 januari 2010 14:15 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Dat plaatje zag ik ook, weet allen niet of het echt dat hotel is wat staat afgebeeld.
De mensen op het ministerie, als ze die op Haiti bedoelen, hebben wel andere dingen aan hun hoofd dan te zoeken naar 2 Nederlanders, als die ambtenaren zelf nog leven. De gedachte dat alles stopgezet wordt om wat buitenlanders te zoeken is natuurlijk kolderiek.quote:Op vrijdag 15 januari 2010 13:00 schreef Roel_Jewel het volgende:
http://www.telegraaf.nl/b(...)t_meer___.html?p=1,1
[..]
Laf verwijt. Alsof zij wel ineens ter plekke overal bij kunnen komen en precies kunnen overzien waar slachtoffers zijn.
Volgens mij was het die inderdaad, ziet er niet al te best uit.quote:Op vrijdag 15 januari 2010 14:10 schreef Navarth het volgende:
[..]
Villa Therese om precies te zijn. Zie ook http://www.hotelvillatherese.com/aboutus.aspx
En zo ziet het er nu uit:
[ afbeelding ]
wellicht zijn dat soort hotels de enige veilige plekken in Haiti.. tot er een aardbeving komt.quote:Op vrijdag 15 januari 2010 14:12 schreef Ypmaha het volgende:
[..]
Hotel Montana misschien? Dat luxe hotel waar die volkskrant verslaggever in de buurt zat, en dat altijd volgeboekt zat.
quote:Haïtianen roven opslagplaatsen leeg
In Haïti zijn opslagplaatsen van de Verenigde Naties geplunderd. Dat komt vaker voor in noodsituaties, zegt de VN, maar het betekent wel dat nu geen eten meer kan worden uitgedeeld.
De hulp na de aardbeving verloopt erg moeizaam. Maandag bespreekt de EU wat ze kan doen. Dan komen de ministers bijeen die over hulpverlening gaan. Voor Nederland is dat Bert Koenders.
Cuba stelt zijn luchtruim open voor Amerikaanse hulpvluchten. Daardoor kunnen gewonde Haïtianen anderhalf uur sneller naar ziekenhuizen in Florida worden gebracht.
Ja vind je het gek, als je zou moeten kiezen tussen leven of dood zou ik het ook wel weten. Als ze maar niet een berg voedsel voor zichzelf houden.quote:
Dat spaart weer geld uit voor de distributie. Om het nu ineens roven te noemen.. in deze econische tijden heet dat toch gewoon 'besparen', niet?quote:
Mensen zijn nu eenmaal verzamelaars, dus ik heb wel een flauw vermoeden wat het antwoord is.. helaas.quote:Op vrijdag 15 januari 2010 14:35 schreef The_Streets het volgende:
[..]
Ja vind je het gek, als je zou moeten kiezen tussen leven of dood zou ik het ook wel weten. Als ze maar niet een berg voedsel voor zichzelf houden.
Als 't aankomt op ieder voor zich...quote:Op vrijdag 15 januari 2010 14:35 schreef The_Streets het volgende:
[..]
Ja vind je het gek, als je zou moeten kiezen tussen leven of dood zou ik het ook wel weten. Als ze maar niet een berg voedsel voor zichzelf houden.
Dat plaatje is iig niet Villa Therese.quote:Op vrijdag 15 januari 2010 14:15 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Dat plaatje zag ik ook, weet allen niet of het echt dat hotel is wat staat afgebeeld.
Daar staat dan weer niet dat typische zwembad. Maargoed, laten we maar gewoon aannemen dat er niet veel meer van over isquote:Op vrijdag 15 januari 2010 15:12 schreef The_Streets het volgende:
Als je bij Google Maps het adres 1 op 1 van de website van dat hotel kopieert en plakt kom je hier uit.
quote:
http://news.bbc.co.uk/1/hi/world/americas/8460771.stmquote:1350 The UN World Food Programme earlier said its warehouses in Port-au-Prince had been looted, but this has now been denied. "We do still have that 6,000 tonnes of food," WFP spokeswoman Caroline Hurford tells the BBC. "Apparently there were unconfirmed reports of looting taking place, but once our teams got down to the dockside they were able to see that there was some mistake."
1426 US journalist Andres Oppenheimer, writing in the Miami Herald, says a monitoring commission should formed right away to prevent aid "being squandered in a country with a history of massive corruption". "In a country where the state is so weak that it can't run virtually any public services and corruption is rampant, many fear that once the story fades from the headlines, the flow of international aid will diminish, and that much of what gets to Haiti will be stolen," he writes. A report last year by FRIDE, a Spain-based think tank, stated that "foreign co-operation has contributed over $2.6bn to Haiti since 1984, with little to show for it", he adds.
Dit zijn inderdaad de trieste verhalen...... ook in Amerika hoor je verhaal na verhaal na verhaal over adopties, hulpverleners, familieleden, etc.... er zaten meer dan 40.000 Amerikanen in Haiti ten tijde van de aardbeving, waarvan een groot deel hulpverleners, missionarissen, familieleden op bezoek..... maar ook adoptieouders die net als deze Nederlanders dus een kind kwamen halen, en vermist zijn. Of zelf wel in orde zijn, maar erachter komen dat het kindertehuis waar ze hun kind zouden halen...... is ingestort.quote:Op vrijdag 15 januari 2010 11:18 schreef Frutsel het volgende:
[ afbeelding ]
zucht...
Jezus, die lijken...quote:Op vrijdag 15 januari 2010 17:20 schreef Irrem het volgende:
Op http://www.ad.nl/ad/nl/20(...)u-Prince.dhtml#photo staan ook best heftige foto's
Ziet er niet echt best uit nee.quote:Op vrijdag 15 januari 2010 17:20 schreef Irrem het volgende:
Op http://www.ad.nl/ad/nl/20(...)u-Prince.dhtml#photo staan ook best heftige foto's
Ik zou graag mee willen gaan.quote:Op vrijdag 15 januari 2010 17:12 schreef J0kkebr0k het volgende:
Ik ben van plan om vanavond nog naar Haïti af te reizen om daar een handje uit de mouwen te gaan steken. Iemand zin om mee te gaan?
quote:Op vrijdag 15 januari 2010 17:20 schreef Irrem het volgende:
Kan iets te maken hebben met een item laatst over het Giro555 geld voor de Tsunami overlevenden. Dat blijkt in verschillende gevallen in totaal verkeerde zakken terecht te zijn gekomen.quote:Op vrijdag 15 januari 2010 19:36 schreef maartena het volgende:
http://frontpage.fok.nl/poll/366613
Driekwart van de FOK-Nederlanders lijkt er geen moer om te geven. Nu is "geven" sowieso een uitdaging voor de Nederlander natuurlijk, maar hiervan sta ik toch - negatief - verbaasd.
![]()
er zitten dan natuurlijk ook heel veel stoere FOK!kertjes alhier natuurlijk. Nederlanders kunnen wel geven hoor, zie Serious Request Actie etc...quote:Op vrijdag 15 januari 2010 19:36 schreef maartena het volgende:
Driekwart van de FOK-Nederlanders lijkt er geen moer om te geven. Nu is "geven" sowieso een uitdaging voor de Nederlander natuurlijk, maar hiervan sta ik toch - negatief - verbaasd.
Zou het die familie uit Winkel zijn?quote:WILLEMSTAD - Vier Nederlanders, onder wie een net geadopteerd Haïtiaans kindje, zijn vrijdag vanuit Haïti op Curaçao aangekomen. Zij konden mee met een toestel van de Curaçaose maatschappij Insel Air dat Nederlandse hulpverleners en hulpgoederen had gebracht.
Het gaat om een echtpaar met hun pas geadopteerde kind en een vrouw. Deze vrouw is lichtgewond en werd op het militaire gedeelte van het Curaçaose vliegveld Hato behandeld door mensen van het Rode Kruis.
Gezaghebber Lisa Dindial van Curaçao en de commandant Zeemacht Caribisch gebied Peter Lenselink begroetten de vier op het vliegveld.
Het toestel van Insel Air vliegt vrijdag nog een keer met hulpgoederen naar Haïti. Als Nederlanders uit Haïti weg willen, moeten ze op het vliegveld van Port-au-Prince klaarstaan om mee te gaan en het is moeilijk daar te komen. Het vliegtuig moet zo snel mogelijk weer weg om andere vliegtuigen de gelegenheid te geven te landen.
Nu is het bericht weer verdwenenquote:Op vrijdag 15 januari 2010 20:50 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Zou het die familie uit Winkel zijn?
Bron
Nee, het gaat niet om hun. Er waren 4 gezinnen meen ik. Daarvan zijn er nog 2 zoek, waaronder die uit Winkelquote:Op vrijdag 15 januari 2010 20:50 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Zou het die familie uit Winkel zijn?
Bron
quote:BREAKING NEWS:
Haitian gov't says 40,000 buried, another 100,000 thought dead
toch grappig dat je daarvan niks hoort in de media.quote:Op vrijdag 15 januari 2010 22:47 schreef maartena het volgende:
De Amerikanen hebben het aantal troepen verdubbeld.... nu gaan er bijna 10.000 man naar Port-Au-Prince om orde op zaken te stellen en alles in goede banen te leiden.
Nederland stuurt overigens ook 80 mariniers vanaf Aruba, opgehaald door een fregat dat in Curaçao gemeerd ligt. Die 80 mariniers gaan ook helpen in de haven etc, om goederen te bewaken en in de buurt de orde te handhaven en goederen te verspreiden.
Het krijgt tsunami achtige proporties.quote:
http://news.bbc.co.uk/2/hi/americas/8462221.stmquote:Op vrijdag 15 januari 2010 22:50 schreef truebastard het volgende:
toch grappig dat je daarvan niks hoort in de media.
pas als er een militair een haitiaans meisje van 17 neukt krijgen we er iets van te horen
Stond ik ook al van te kijken. Alleen maar mooi, natuurlijk.quote:Op vrijdag 15 januari 2010 23:08 schreef maartena het volgende:
Ik sta er eigenlijk versteld van hoe snel en hoe massaal de Amerikanen en uiteraard ook de rest van de internationale gemeenschap uitrukten.
Het hoeft nog niet te laat te zijn. Hopelijk goed nieuws......quote:Op vrijdag 15 januari 2010 23:34 schreef TheFrankey het volgende:
ik heb via twit vernomen dat er as we speak gegraven word bij het hotel van de fam pet
ze leven ik voel hetquote:Op vrijdag 15 januari 2010 23:40 schreef maartena het volgende:
[..]
Het hoeft nog niet te laat te zijn. Hopelijk goed nieuws......
quote:'Rellen na voedseldropping'
In de hoofdstad Port-Au-Prince in Haïti zijn vrijdag rellen uitgebroken nadat het Amerikaanse, Franse en Canadese leger voedsel en water boven de stad hadden gedropt.
Dat zei de Haïtiaanse dominee Sainvilis Point du Jour vrijdagavond in een telefonisch gesprek met het ANP.
De helikopters brachten op verschillende plekken de eerste levensbehoeften.
''Over de weg is dat nu nog vrijwel onmogelijk omdat de wegen onbegaanbaar zijn. Daarom zijn er ook militairen begonnen om wegen vrij te maken zodat ze voedseltransport over de weg mogelijk kunnen maken'', aldus Point du Jour.
Gevechten
De helikopters dropten het voedsel en water op verschillende locaties. Daar braken direct gevechten uit, zegt de dominee. De meeste mensen hebben volgens hem al dagen niet gegeten.
Plaatselijke hulpverleners zoals hijzelf kunnen weinig doen dan alleen de mensen helpen om aan eten en water te komen.
De dominee runt verschillende scholen en twee gezondheidsklinieken in het land en wordt grotendeels betaald door de Stichting Woord en Daad uit Gorinchem. Deze stichting steunt vijf organisaties die uitvoering geven aan onder meer onderwijs- en gezondheidsprogramma's.
Ik ben er dan 1 die er kennelijk 'geen moer om geeft', alleen vergeet je dan dat ik in Indonesie woon en hier bij iedere flinke aardbeving een flinke duit Rupiah's in de zak doe van een grote hulporganisatie. Wat al die andere fokkertjes doen om stoer te zijn weet ik niet overigens. Ze wonen in ieder geval niet allemaal in Indonesie.quote:Op vrijdag 15 januari 2010 19:36 schreef maartena het volgende:
Bron: NOS.nlquote:Dodental Haïti naar boven bijgesteld
In Haïti zijn 40.000 mensen begraven en zijn waarschijnlijk 100.000 anderen gedood door de aardbeving die het land dinsdag trof. Dat zegt de Haïtiaanse staatssecretaris voor Publieke Veiligheid, Aramick Louis.
Volgens Alex Larsen, Haïti's minister voor Gezondheid, heeft de aardbeving anderhalf miljoen mensen dakloos gemaakt. Ook zei hij dat een kwart miljoen mensen gewond zijn geraakt.
Denk dat dat nog vies tegenvalt.quote:Op zaterdag 16 januari 2010 04:09 schreef maartena het volgende:
Pat Robertson
En de Haitianen zijn zo Katholiek als de pest.....
Ik geloof dat die man weinig van voodoo snaptquote:Op zaterdag 16 januari 2010 03:26 schreef Rabin888 het volgende:
Pat Robertson: ‘Haïti is vervloekt’
USA - Haïti is vervloekt, nadat het land een pact met de duivel heeft gesloten. Dat zegt de Amerikaanse tv-dominee Pat Robertson over het land dat deze week werd getroffen door een zeer zware aardbeving.
Wat kan de gemiddelde burger dan doen om een beetje te helpen?quote:[b]Op zaterdag 16 januari 2010 09:50
Overigens is geld geven 1 van de lafste en makkelijkste manieren om hulp te bieden in dit soort afschuwelijke situaties.
De handen laten wapperen.quote:Op zaterdag 16 januari 2010 09:53 schreef Burdie het volgende:
[..]
Wat kan de gemiddelde burger dan doen om een beetje te helpen?
Dus we moeten met 16 miljoen mensen naar Haiti om lijken te slepen?quote:Op zaterdag 16 januari 2010 09:56 schreef JohnDope het volgende:
De handen laten wapperen.
Ga er van mij apart naar toe om te helpen. Maar doe in ieder geval iets nuttigs ipv op je luie reet, decadent geld geven, waarna dat vervolgens toch niet bij de slachtoffers terecht komt.quote:Op zaterdag 16 januari 2010 09:57 schreef Burdie het volgende:
[..]
Dus we moeten met 16 miljoen mensen naar Haiti om lijken te slepen?
En al het voedsel en water (waar er nu al tekort van is) op te maken?
Wanneer staat jouw vlucht gepland?quote:Op zaterdag 16 januari 2010 09:59 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Ga er van mij apart naar toe om te helpen. Maar doe in ieder geval iets nuttigs ipv op je luie reet, decadent geld geven, waarna dat vervolgens toch niet bij de slachtoffers terecht komt.
Wat denk je zelf?quote:Op zaterdag 16 januari 2010 10:01 schreef Burdie het volgende:
[..]
Wanneer staat jouw vlucht gepland?
Net gedaan, is het al opgelost daar in Haiti?quote:
Ik geef ten eerste geen geld aan buitenlandse goede doelen omdat het toch niet bij de slachtoffers terecht komt.quote:Op zaterdag 16 januari 2010 10:03 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
Niet, want jij hebt ook lekker laf geld gegeven.
Het lukt op dit moment niet erg he?quote:Op zaterdag 16 januari 2010 10:06 schreef JohnDope het volgende:
Het geen dat ik wel al gedaan heb, is 95% van al dat nieuws dat gaat over Haïti, negeren. En dat zijn dingen die wel zin hebben.
Nou, goed bezig toch? Zet de tv uit en laat de rest van de wereld gewoon doen wat ze altijd doen, okay?quote:Op zaterdag 16 januari 2010 10:06 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Ik geef ten eerste geen geld aan buitenlandse goede doelen omdat het toch niet bij de slachtoffers terecht komt.
Het geen dat ik wel al gedaan heb, is 95% van al dat nieuws dat gaat over Haïti, negeren. En dat zijn dingen die wel zin hebben.
Want het is gewoon verschrikkelijk dat al die blanke media parasieten daar een beetje de boel gaan lopen filmen (en ook de reddingswerkers in de weglopen) terwijl er ongekend veel mensen dood gaan of liggen te rotten in de straten.![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |