abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Frontpage vrijdag 15 januari 2010 @ 00:38:53 #101
145738 superworm
is erbij
pi_76833477
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 00:35 schreef Ypmaha het volgende:

[..]

En dit zeg je omdat?
Om even te verduidelijken dat over de volledige breedte weleens corruptie ontstaat, of dat nu in het hoofdkwartier van moeder Theresa of het Nazi-regime is. Dat de mens uiteindelijk zijn eigen overleven als hoogste doel heeft en dat het daarom een onzinargument is om 'maar geen geld te storten omdat hulp/regering Haïti/vrachtvervoerder/Schiphol/wie-dan-ook corrupt is'.
Steun Stichting Bijen Zonder Zorgen!
op FOK!
op Facebook
op de website
  vrijdag 15 januari 2010 @ 00:47:35 #102
213344 Ypmaha
Onjuist bejegend
pi_76833796
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 00:38 schreef superworm het volgende:

[..]

Om even te verduidelijken dat over de volledige breedte weleens corruptie ontstaat, of dat nu in het hoofdkwartier van moeder Theresa of het Nazi-regime is. Dat de mens uiteindelijk zijn eigen overleven als hoogste doel heeft en dat het daarom een onzinargument is om 'maar geen geld te storten omdat hulp/regering Haïti/vrachtvervoerder/Schiphol/wie-dan-ook corrupt is'.
Ik denk dat je me verkeerd begrijpt, of gewoon te snel conclusies trekt. Natuurlijk is het goed om geld voor Haiti te storten. Ik probeer alleen te zeggen dat de regering daar niet deugt, en dat er zeker zal worden geprobeerd om geld achter te houden voor de bevolking. Neem nou dat nationale paleis. Ik ben er zelf nog langsgelopen op mijn vakantie daar. Het paleis en de omgeving zien er keurig verzorgd uit. Maar als je een paar honderd meter rechts van het paleis komt, zul je zien dat het afval met bergen op straat ligt, en mensen in schamele hutjes wonen.
pi_76834279
Ik denk niet dat hulpgeld op de rekening van de overheid van Haïti wordt gestort. Evenmin op een rekening van een willekeurige Haïtiaan, als ze die überhaupt al zouden hebben.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
  vrijdag 15 januari 2010 @ 01:22:43 #104
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_76834780
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 00:47 schreef Ypmaha het volgende:

[..]

Ik denk dat je me verkeerd begrijpt, of gewoon te snel conclusies trekt. Natuurlijk is het goed om geld voor Haiti te storten. Ik probeer alleen te zeggen dat de regering daar niet deugt, en dat er zeker zal worden geprobeerd om geld achter te houden voor de bevolking. Neem nou dat nationale paleis. Ik ben er zelf nog langsgelopen op mijn vakantie daar. Het paleis en de omgeving zien er keurig verzorgd uit. Maar als je een paar honderd meter rechts van het paleis komt, zul je zien dat het afval met bergen op straat ligt, en mensen in schamele hutjes wonen.
Je bent er een keer op vakantie geweest, en dat maakt je een expert? Je papagaait de televisie na.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
  vrijdag 15 januari 2010 @ 01:25:34 #105
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_76834851
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 01:04 schreef waht het volgende:
Ik denk niet dat hulpgeld op de rekening van de overheid van Haïti wordt gestort. Evenmin op een rekening van een willekeurige Haïtiaan, als ze die überhaupt al zouden hebben.
Niet geheel inderdaad.... dat soort geld word echter meestal gesluist door hulporganisaties die dan weer bijv. lokalen aan het werk zetten om nieuwe gebouwen te bouwen etc.... dus uiteindelijk komt er wel geld bij de bevolking terecht natuurlijk, en er zal ook zeker wel iets verdwijnen aan corruptie. Maar het is inderdaad niet zo van "hier heb je $100 miljoen, veel plezier".

Het meeste komt inderdaad goed terecht.... en het word ook gegeven in de vorm van voedsel, medicijnen, bouwmaterialen, bouwvoertuigen, ambulances, brandweerauto's, computers, noem maar op. Alles wat nodig is om het land er bovenop te helpen en de economie een kickstart te geven.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_76838078
Ondankbare honden. Eerst je eigen land helemaal naar de tyfus helpen en dan na twee dagen zonder hulp dergelijke dingen flikken. De ware aard van de gemiddelde Haitiaan komt boven. Giro 555? Stik er maar lekker in.

Boze Haïtianen maken wegblokkades met lijken
  vrijdag 15 januari 2010 @ 08:20:21 #107
262 Re
Kiss & Swallow
pi_76838849
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 06:49 schreef indahnesia.com het volgende:
Ondankbare honden. Eerst je eigen land helemaal naar de tyfus helpen en dan na twee dagen zonder hulp dergelijke dingen flikken. De ware aard van de gemiddelde Haitiaan komt boven. Giro 555? Stik er maar lekker in.

... lekker he zo ongenuanceerd mogen kankeren
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_76838978
Jee, je vraagt je toch af of ze het gevoel hebben zich volledig verlaten te voelen. Waarom dan een wegblokkade wanneer er wel hulp komt. Ik zou de werkelijke beweegredenen wel eens willen horen.
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
  vrijdag 15 januari 2010 @ 08:38:18 #109
213344 Ypmaha
Onjuist bejegend
pi_76839092
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 01:22 schreef static het volgende:

[..]

Je bent er een keer op vakantie geweest, en dat maakt je een expert? Je papagaait de televisie na.
Weet je wat, laat ook maar zitten
pi_76839739
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 08:30 schreef paddy het volgende:
Jee, je vraagt je toch af of ze het gevoel hebben zich volledig verlaten te voelen. Waarom dan een wegblokkade wanneer er wel hulp komt. Ik zou de werkelijke beweegredenen wel eens willen horen.
Hoeveel mensen heb je nodig om zo een wegblokkade op te werpen? 10 misschien?

Lijkt me het werk van een gang die ongestoord wil kunnen plunderen.
pi_76842413
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 06:49 schreef indahnesia.com het volgende:

De ware aard van de Haitiaan? Denk je dat zoiets elders niet zou gebeuren? In dit soort noodsituaties komt in veel mensen wel ineens een criminele kant boven...

Zou jij niet boos worden (puur uit frustratie en hulpeloosheid) als je 2-3 dagen op straat ligt, zonder enig nieuws op hulp, zonder water, eten etc.?
all your heroes are whores
pi_76842645
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 01:22 schreef static het volgende:

[..]

Hij baseert zich alleen op wat ie gezien heeft, toch? En voordat je naar zo'n land gaat, zoek je eerst wat informatie op, lijkt me logisch...
pi_76842745
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 08:30 schreef paddy het volgende:
Ik denk dat vele Haïtianen zich al decennia verlaten voelen. Het land zit in een vicieuze cirkel, natuurrampen helpen de zaak verder ineenklappen.

Dat is ook deels het probleem van landen in die delen van de wereld. Telkens als er weer iets noemenswaardigs van de grond komt, komt er vroeg of laat een natuurverschijnsel dat het weer met de grond gelijk maakt. Amerikaanse staten hebben het geluk deel uit te maken van een ontwikkeld en rijk land. New Orleans was een puinhoop na Katrina maar komt niet in de buurt van Haïti natuurlijk.

Aan de andere kant is de Dominicaanse Republiek in een betere staat, met min of meer dezelfde natuurverschijnselen om te incasseren.
  vrijdag 15 januari 2010 @ 11:14:29 #114
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_76843554
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 10:54 schreef waht het volgende:
Dat is ook deels het probleem van landen in die delen van de wereld. Telkens als er weer iets noemenswaardigs van de grond komt, komt er vroeg of laat een natuurverschijnsel dat het weer met de grond gelijk maakt.
Ja, maar die noemenswaardige projecten komen ook nooit af, omdat er altijd weer een rijke stinkerd boven zit, die halverwege het project stil legt en de rest van het budget in eigen zak laat verdwijnen.
KuikenGuppy
pi_76843659
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 10:46 schreef sylvietjoo het volgende:

[..]

De ware aard van de Haitiaan? Denk je dat zoiets elders niet zou gebeuren? In dit soort noodsituaties komt in veel mensen wel ineens een criminele kant boven...

Zou jij niet boos worden (puur uit frustratie en hulpeloosheid) als je 2-3 dagen op straat ligt, zonder enig nieuws op hulp, zonder water, eten etc.?
Hier in Indonesie is iedere maand wel een beving, en eens per jaar een fikse, zoals afgelopen september. Ik heb geen foto's gezien van wegblokkades van lijken. Ook niet in het verleden....

Boos worden heeft geen enkele zin, ik zou er eerder begrip voor hebben dat ik op mezelf aangewezen ben in de eerste paar dagen. Gelukkig blijkt dan dat Indonesie het iets beter op orde heeft en het voor elkaar krijgt om vaak redelijk snel hulp te sturen.

Dus nee, totaal geen begrip voor wegblokkades van lijken.
  Moderator vrijdag 15 januari 2010 @ 11:18:16 #116
8781 crew  Frutsel
pi_76843678

RIJSWIJK - Gaby (40) en Gosse (43) Best uit Rijswijk en hun twee geadopteerde Haïtiaanse kinderen worden vermist. Sinds de aardbeving verwoestend heeft toegeslagen in Haïti is er geen levensteken meer van het viertal vernomen

Het hotel waar zij vorige week zaterdag hun intrek namen is compleet verwoest. Dit meldt het AD vandaag.

Gaby en Gosse zouden zondag terugkeren met hun kinderen Willaire (4) en Erline (7). Hun nieuwe grootouders die in Krimpen aan den IJssel wonen keken verwachtingsvol uit naar de dag dat zij hun nieuwe kleinkinderen in de armen konden sluiten. ,,Maar dat zit er niet in', zegt grootvader Arie van den Bor (56). ,,Ook niet als ze worden gevonden.''

Gaby en Gosse waren naar Haïti afgereisd om hun geadopteerde kinderen op te halen. Zij hadden Willaire en Erline zojuist opgehaald toen het noodlot op Haïti toesloeg. Het Rijswijkse echtpaar heeft twintig maanden moeten wachten op hun adoptiekinderen.
Van den Bor: ,,Ik moet er niet aan denken dat Gaby en Gosse hun kinderen na al dat wachten slechts een dag bij zich hebben gehad.'' Hij vreest het ergste.

=====
zucht...
pi_76844406
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 11:14 schreef Burdie het volgende:

[..]

Ja, maar die noemenswaardige projecten komen ook nooit af, omdat er altijd weer een rijke stinkerd boven zit, die halverwege het project stil legt en de rest van het budget in eigen zak laat verdwijnen.
Ook dat. Corruptie is a way of life.
pi_76845049
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 11:18 schreef Frutsel het volgende:
[ afbeelding ]

RIJSWIJK - Gaby (40) en Gosse (43) Best uit Rijswijk en hun twee geadopteerde Haïtiaanse kinderen worden vermist. Sinds de aardbeving verwoestend heeft toegeslagen in Haïti is er geen levensteken meer van het viertal vernomen

Het hotel waar zij vorige week zaterdag hun intrek namen is compleet verwoest. Dit meldt het AD vandaag.

Gaby en Gosse zouden zondag terugkeren met hun kinderen Willaire (4) en Erline (7). Hun nieuwe grootouders die in Krimpen aan den IJssel wonen keken verwachtingsvol uit naar de dag dat zij hun nieuwe kleinkinderen in de armen konden sluiten. ,,Maar dat zit er niet in', zegt grootvader Arie van den Bor (56). ,,Ook niet als ze worden gevonden.''

[ afbeelding ]

Gaby en Gosse waren naar Haïti afgereisd om hun geadopteerde kinderen op te halen. Zij hadden Willaire en Erline zojuist opgehaald toen het noodlot op Haïti toesloeg. Het Rijswijkse echtpaar heeft twintig maanden moeten wachten op hun adoptiekinderen.
Van den Bor: ,,Ik moet er niet aan denken dat Gaby en Gosse hun kinderen na al dat wachten slechts een dag bij zich hebben gehad.'' Hij vreest het ergste.

=====
zucht...
Dat is triest, en er komen nog duizenden van dergelijke verhalen van over de hele wereld in de komende maanden. Wel 'mooi', want vijf jaar na de tsunami hebben Discovery, NatGeo, History e.d. weer wat anders op goeie docu's over te maken.
pi_76846516
quote:
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

=====
zucht...
Gosse is dus de neef van mijn collega
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
pi_76846671
op telegraaf nu ook een artikel
pi_76847051
Het Belgische B-FAST (Belgian First Aid & Support Team), dat samen met de Amerikanen als één van de eerste teams aankwam, heeft een 2-jarig jongetje gered

Herenigd met de moeder:

vrijdag 15 januari 2010 @ 12:50:43 #122
62913 Blik
The one and Only!
pi_76847231
**FOK!-Helpt Alex en de Stichting naar school in Haiti**

Mooi dat de stichting van mijn oud-studiegenoot zo door Fok! gesteund wordt!
pi_76847312
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 12:46 schreef Frederic het volgende:
Het Belgische B-FAST (Belgian First Aid & Support Team), dat samen met de Amerikanen als één van de eerste teams aankwam, heeft een 2-jarig jongetje gered

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Herenigd met de moeder:

[ afbeelding ]
Nice . Dat zijn gelukkig de hoogtepuntjes in de tyfuszooi die 't daar nu is.
pi_76847605
http://www.telegraaf.nl/b(...)t_meer___.html?p=1,1
quote:
"Van de officiële organisaties zoals het Ministerie horen we niets. Nog steeds niet"
Laf verwijt. Alsof zij wel ineens ter plekke overal bij kunnen komen en precies kunnen overzien waar slachtoffers zijn.
pi_76847855
1201 World Food Programme spokeswoman Emilia Casella says looting is "not unusual" in disaster situations and that aid distribution takes time. "Getting physically tonnes and tonnes of equipments, of food and water is not as instant as Twitter or Skype or 24-hour satellite news," AFP quotes her as saying.

1150 Anjali Kwatra of UK-based charity Action Aid, tells the BBC World Service: "In the first 48 hours after a disaster, it isn't international aid that makes a difference - that usually comes in after two or three days. It's the local people who go in, who rescue people, who provide what food, water and shelter that they can. What we're seeing in Haiti is that there isn't the ability to do that, because so many people have been affected."

http://news.bbc.co.uk/1/hi/world/americas/8460771.stm
pi_76847894
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 12:46 schreef Frederic het volgende:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Herenigd met de moeder:

[ afbeelding ]

gelukkig is het goed gekomen
pi_76847928
quote:
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

=====
zucht...
Mijn studiebegeleidster is dit Er staat overigens een uitgebreider verhaal in het AD.
pi_76848435
Op telegraaf.nl zijn bekenden van mij. Bah
pi_76849489
Heeft iemand enig idee van de naam van het hotel waar die 2 adoptiegezinnen verbleven? Ik heb het ergens gezien maar kan het niet meer terug vinden.
  Moderator vrijdag 15 januari 2010 @ 13:52:36 #130
8781 crew  Frutsel
pi_76849576
Villa Teresa

dacht ik...maar 100% zeker weet ik het niet
pi_76850312
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 13:52 schreef Frutsel het volgende:
Villa Teresa
dacht ik...maar 100% zeker weet ik het niet
Villa Therese om precies te zijn. Zie ook http://www.hotelvillatherese.com/aboutus.aspx
En zo ziet het er nu uit:
  vrijdag 15 januari 2010 @ 14:12:45 #132
213344 Ypmaha
Onjuist bejegend
pi_76850417
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 13:50 schreef The_Streets het volgende:
Heeft iemand enig idee van de naam van het hotel waar die 2 adoptiegezinnen verbleven? Ik heb het ergens gezien maar kan het niet meer terug vinden.
Hotel Montana misschien? Dat luxe hotel waar die volkskrant verslaggever in de buurt zat, en dat altijd volgeboekt zat.
  Moderator vrijdag 15 januari 2010 @ 14:15:18 #133
8781 crew  Frutsel
pi_76850537
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 14:10 schreef Navarth het volgende:

[..]

Villa Therese om precies te zijn. Zie ook http://www.hotelvillatherese.com/aboutus.aspx
[ afbeelding ]
Dat plaatje zag ik ook, weet allen niet of het echt dat hotel is wat staat afgebeeld.
pi_76850651
Damn, tienduizenden doden op een bevolking van 10 miljoen. Echt erg dit.
pi_76850652
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 14:15 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Dat plaatje zag ik ook, weet allen niet of het echt dat hotel is wat staat afgebeeld.
Ik twijfel nu ook, maar niet over de naam van het hotel in ieder geval. Het gonst op Twitter van de retweets maar of de familie Pet er wat aan heeft vraag ik me af.
pi_76851004
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 13:00 schreef Roel_Jewel het volgende:
http://www.telegraaf.nl/b(...)t_meer___.html?p=1,1
[..]

Laf verwijt. Alsof zij wel ineens ter plekke overal bij kunnen komen en precies kunnen overzien waar slachtoffers zijn.
De mensen op het ministerie, als ze die op Haiti bedoelen, hebben wel andere dingen aan hun hoofd dan te zoeken naar 2 Nederlanders, als die ambtenaren zelf nog leven. De gedachte dat alles stopgezet wordt om wat buitenlanders te zoeken is natuurlijk kolderiek.
pi_76851050
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 14:10 schreef Navarth het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Volgens mij was het die inderdaad, ziet er niet al te best uit.
pi_76851122
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 14:12 schreef Ypmaha het volgende:

[..]

Hotel Montana misschien? Dat luxe hotel waar die volkskrant verslaggever in de buurt zat, en dat altijd volgeboekt zat.
wellicht zijn dat soort hotels de enige veilige plekken in Haiti.. tot er een aardbeving komt.
pi_76851308
Website van hotel Montana.
http://www.htmontana.com/
Life is Music
  Moderator vrijdag 15 januari 2010 @ 14:30:08 #140
8781 crew  Frutsel
pi_76851345
RTL
quote:
Haïtianen roven opslagplaatsen leeg

In Haïti zijn opslagplaatsen van de Verenigde Naties geplunderd. Dat komt vaker voor in noodsituaties, zegt de VN, maar het betekent wel dat nu geen eten meer kan worden uitgedeeld.

De hulp na de aardbeving verloopt erg moeizaam. Maandag bespreekt de EU wat ze kan doen. Dan komen de ministers bijeen die over hulpverlening gaan. Voor Nederland is dat Bert Koenders.

Cuba stelt zijn luchtruim open voor Amerikaanse hulpvluchten. Daardoor kunnen gewonde Haïtianen anderhalf uur sneller naar ziekenhuizen in Florida worden gebracht.
pi_76851591
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 14:30 schreef Frutsel het volgende:
RTL
[..]
Ja vind je het gek, als je zou moeten kiezen tussen leven of dood zou ik het ook wel weten. Als ze maar niet een berg voedsel voor zichzelf houden.
pi_76851717
quote:
RTL
[..]
Dat spaart weer geld uit voor de distributie. Om het nu ineens roven te noemen.. in deze econische tijden heet dat toch gewoon 'besparen', niet?
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 14:35 schreef The_Streets het volgende:

[..]

Ja vind je het gek, als je zou moeten kiezen tussen leven of dood zou ik het ook wel weten. Als ze maar niet een berg voedsel voor zichzelf houden.
Mensen zijn nu eenmaal verzamelaars, dus ik heb wel een flauw vermoeden wat het antwoord is.. helaas.
pi_76851960
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 14:35 schreef The_Streets het volgende:

[..]

Als 't aankomt op ieder voor zich...
  vrijdag 15 januari 2010 @ 14:45:50 #144
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_76852102
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 14:15 schreef Frutsel het volgende:

[..]

Dat plaatje is iig niet Villa Therese.

Villa Therese zie je hier op google maps:
http://maps.google.com/maps?f=q&source=s_q&hl=nl&geocode=&q=P%C3%A9tionville,+Haiti,+nerette&sll=18.515444,-72.288516&sspn=0.009644,0.013797&ie=UTF8&hq=&hnear=Nerette,+Port-au-Prince,+Ouest,+Haiti&t=h&ll=18.51757,-72.287711&spn=0.002411,0.003449&z=18

In het midden, met het zwembad ervoor (kan niet verder inzoomen helaas). Dat lijkt in geen velden of wegen op het plaatje hierboven.
KuikenGuppy
  vrijdag 15 januari 2010 @ 14:55:08 #145
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_76852471
Volgens RTL is dit een foto van Hotel Villa Therese:

KuikenGuppy
pi_76853192
Als je bij Google Maps het adres 1 op 1 van de website van dat hotel kopieert en plakt kom je hier uit.
  vrijdag 15 januari 2010 @ 15:21:19 #147
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_76853591
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 15:12 schreef The_Streets het volgende:
Als je bij Google Maps het adres 1 op 1 van de website van dat hotel kopieert en plakt kom je hier uit.
Daar staat dan weer niet dat typische zwembad. Maargoed, laten we maar gewoon aannemen dat er niet veel meer van over is .
KuikenGuppy
pi_76853737
Volgens mij is dat niet dat hotel. Ik kan dat hek nergens terugvinden in het plaatje op de internetsite van het hotel
pi_76854098
quote:
RTL
[..]

quote:
1350 The UN World Food Programme earlier said its warehouses in Port-au-Prince had been looted, but this has now been denied. "We do still have that 6,000 tonnes of food," WFP spokeswoman Caroline Hurford tells the BBC. "Apparently there were unconfirmed reports of looting taking place, but once our teams got down to the dockside they were able to see that there was some mistake."

1426 US journalist Andres Oppenheimer, writing in the Miami Herald, says a monitoring commission should formed right away to prevent aid "being squandered in a country with a history of massive corruption". "In a country where the state is so weak that it can't run virtually any public services and corruption is rampant, many fear that once the story fades from the headlines, the flow of international aid will diminish, and that much of what gets to Haiti will be stolen," he writes. A report last year by FRIDE, a Spain-based think tank, stated that "foreign co-operation has contributed over $2.6bn to Haiti since 1984, with little to show for it", he adds.
http://news.bbc.co.uk/1/hi/world/americas/8460771.stm

Dat waren hier ook 'n beetje de zorgen... Hoop dat er zo'n toezicht komt.

[ Bericht 34% gewijzigd door sylvietjoo op 15-01-2010 15:40:03 ]
  Moderator vrijdag 15 januari 2010 @ 15:36:12 #150
8781 crew  Frutsel
pi_76854213
Aantal naschokken neemt gelukkig snel af. Zojuist weer eentje van 4.7

Eergister zon 30, gister 4...vandaag 2
  vrijdag 15 januari 2010 @ 16:26:18 #151
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_76856496
quote:
[ afbeelding ]

zucht...
Dit zijn inderdaad de trieste verhalen...... ook in Amerika hoor je verhaal na verhaal na verhaal over adopties, hulpverleners, familieleden, etc.... er zaten meer dan 40.000 Amerikanen in Haiti ten tijde van de aardbeving, waarvan een groot deel hulpverleners, missionarissen, familieleden op bezoek..... maar ook adoptieouders die net als deze Nederlanders dus een kind kwamen halen, en vermist zijn. Of zelf wel in orde zijn, maar erachter komen dat het kindertehuis waar ze hun kind zouden halen...... is ingestort.

Hartverscheurend.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_76858426
Ik ben van plan om vanavond nog naar Haïti af te reizen om daar een handje uit de mouwen te gaan steken. Iemand zin om mee te gaan?
pi_76858725
Op http://www.ad.nl/ad/nl/20(...)u-Prince.dhtml#photo staan ook best heftige foto's
pi_76858925
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 17:20 schreef Irrem het volgende:
Op http://www.ad.nl/ad/nl/20(...)u-Prince.dhtml#photo staan ook best heftige foto's
Jezus, die lijken...
pi_76859275
quote:
Ziet er niet echt best uit nee.
Op zondag 23 maart 2008 02:16 schreef tyros-saver het volgende:
En PaasKonijn Ik heb het gemeld aan de Admin dat jij zei: Heb je typkanker.
  vrijdag 15 januari 2010 @ 18:06:06 #156
222262 Gtaboy107
What's the Story..?
pi_76860271
Jezus, wat een heftig nieuws. Nog nooit in mijn leven van 7.0 op Richter gehoord. Gelukkig slaat iedereen de handen samen, en helpen we Haïti een handje!
pi_76862651
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 17:12 schreef J0kkebr0k het volgende:
Ik ben van plan om vanavond nog naar Haïti af te reizen om daar een handje uit de mouwen te gaan steken. Iemand zin om mee te gaan?
Ik zou graag mee willen gaan.
Life is Music
pi_76862671
quote:
..
Life is Music
  vrijdag 15 januari 2010 @ 19:36:31 #159
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_76863995
http://frontpage.fok.nl/poll/366613

Driekwart van de FOK-Nederlanders lijkt er geen moer om te geven. Nu is "geven" sowieso een uitdaging voor de Nederlander natuurlijk, maar hiervan sta ik toch - negatief - verbaasd.

-
  vrijdag 15 januari 2010 @ 19:40:51 #160
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_76864139
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 19:36 schreef maartena het volgende:

Driekwart van de FOK-Nederlanders lijkt er geen moer om te geven. Nu is "geven" sowieso een uitdaging voor de Nederlander natuurlijk, maar hiervan sta ik toch - negatief - verbaasd.

Kan iets te maken hebben met een item laatst over het Giro555 geld voor de Tsunami overlevenden. Dat blijkt in verschillende gevallen in totaal verkeerde zakken terecht te zijn gekomen.

Anyway, er komt nog een nationale campagne van de samenwerkende hulporganisaties. Daar geeft Nederland vaak bijzonder gul aan.

[ Bericht 0% gewijzigd door Kleffe_Dop op 15-01-2010 20:19:41 ]
  vrijdag 15 januari 2010 @ 19:48:36 #161
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_76864439
Dat zou kunnen.... maar er zijn in Nederland dan geen andere methoden om te doneren, bijvoorbeeld direct aan Artsen zonder Grenzen of het Rode Kruis?

Hen met een credit card kunnen in ieder geval aan het International Red Cross geven.

In de VS lopen ook twee telefooncampagnes, waar je door een SMS-je te sturen naar 90999 $10 kunt doneren, dat word dan bij je telefoonrekening gezet.

Alleen die campagne al heeft alweer $10 miljoen opgeleverd. Een andere SMS campagne heeft ook alweer $6 miljoen opgeleverd. Beiden zijn van reputabele organisaties.

Ik ben in ieder geval $60 armer, $10 middels de bovenstaande campagne, en mijn werk heeft formulieren waarmee je een bepaald bedrag kunt laten inhouden van je volgende salaris, belastingvrij, wat dan ook naar een doel voor Haiti gaat. Daar heb ik $50 mee gedoneerd, vanmorgen formulier ingeleverd.

Verder heb ik de garage nog een enorme zak kleren staan waar ik nog steeds voor moet uitzoeken wat ik er mee ga doen, en een flinke hoeveelheid net voor kerst ingekocht levensmiddelen die ik oorspronkelijk dit weekend naar de Foodbank wilde brengen, maar wellicht kan ik deze nu ergens kwijt voor Haiti, maar dat moet ik nog even uitzoeken.
-
  vrijdag 15 januari 2010 @ 19:51:25 #162
262 Re
Kiss & Swallow
pi_76864543
quote:

er zitten dan natuurlijk ook heel veel stoere FOK!kertjes alhier natuurlijk. Nederlanders kunnen wel geven hoor, zie Serious Request Actie etc...
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_76866045
was er niet een onderzoek geweest waaruit bleek dat het heel lang duurde voordat het geld op de goede plek kwam, dat ze veel geld op de bank hielden en 70% van het geld onderweg bleef hangen...

flikker toch op.

elk land heeft een heel mooi leger met super high end materiaal.
die rammen binnen no time een extra vliegveld uit de grond en kunnen goed helpen.
laat ze die maar sturen, die worden toch al betaald.
pi_76866876
quote:
WILLEMSTAD - Vier Nederlanders, onder wie een net geadopteerd Haïtiaans kindje, zijn vrijdag vanuit Haïti op Curaçao aangekomen. Zij konden mee met een toestel van de Curaçaose maatschappij Insel Air dat Nederlandse hulpverleners en hulpgoederen had gebracht.

Het gaat om een echtpaar met hun pas geadopteerde kind en een vrouw. Deze vrouw is lichtgewond en werd op het militaire gedeelte van het Curaçaose vliegveld Hato behandeld door mensen van het Rode Kruis.

Gezaghebber Lisa Dindial van Curaçao en de commandant Zeemacht Caribisch gebied Peter Lenselink begroetten de vier op het vliegveld.

Het toestel van Insel Air vliegt vrijdag nog een keer met hulpgoederen naar Haïti. Als Nederlanders uit Haïti weg willen, moeten ze op het vliegveld van Port-au-Prince klaarstaan om mee te gaan en het is moeilijk daar te komen. Het vliegtuig moet zo snel mogelijk weer weg om andere vliegtuigen de gelegenheid te geven te landen.
Zou het die familie uit Winkel zijn?

Bron
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_76866925
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 20:50 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Bron
Nu is het bericht weer verdwenen
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_76869465
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 20:50 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Bron
Nee, het gaat niet om hun. Er waren 4 gezinnen meen ik. Daarvan zijn er nog 2 zoek, waaronder die uit Winkel
pi_76869901
http://www.reuters.com/
quote:
BREAKING NEWS:
Haitian gov't says 40,000 buried, another 100,000 thought dead
  vrijdag 15 januari 2010 @ 22:47:57 #168
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_76872339
De Amerikanen hebben het aantal troepen verdubbeld.... nu gaan er bijna 10.000 man naar Port-Au-Prince om orde op zaken te stellen en alles in goede banen te leiden.

Nederland stuurt overigens ook 80 mariniers vanaf Aruba, opgehaald door een fregat dat in Curaçao gemeerd ligt. Die 80 mariniers gaan ook helpen in de haven etc, om goederen te bewaken en in de buurt de orde te handhaven en goederen te verspreiden.
-
pi_76872446
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 22:47 schreef maartena het volgende:
De Amerikanen hebben het aantal troepen verdubbeld.... nu gaan er bijna 10.000 man naar Port-Au-Prince om orde op zaken te stellen en alles in goede banen te leiden.

Nederland stuurt overigens ook 80 mariniers vanaf Aruba, opgehaald door een fregat dat in Curaçao gemeerd ligt. Die 80 mariniers gaan ook helpen in de haven etc, om goederen te bewaken en in de buurt de orde te handhaven en goederen te verspreiden.
toch grappig dat je daarvan niks hoort in de media.
pas als er een militair een haitiaans meisje van 17 neukt krijgen we er iets van te horen
  vrijdag 15 januari 2010 @ 23:07:20 #170
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_76873310
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 21:55 schreef Roel_Jewel het volgende:
http://www.reuters.com/
[..]

Het krijgt tsunami achtige proporties.
Elke keer stort ik rond mijn verjaardag geld op 555 voor een grote ramp
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
  vrijdag 15 januari 2010 @ 23:08:55 #171
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_76873375
De USS Carl Vinson is gearriveerd. Standaard heeft deze 19 helikopters, maar heeft gedurende de vaart naar Haiti extra helikopters, extra goederen, en brandstof aan boord genomen.

Ook onderweg en komt vandaag of morgen aan: de USS Bataan, een "amphibious assault" schip dat naast een klein vliegdekschip met voornamelijk helikopters ook landingsboten kan lanceren die op elk strand kunnen landen, wat voor gebieden zonder haven handig is.

Verder komt dit weekend de USS comfort, het hospitaalschip, alsmede twee "dock ships", die speciaal bedoeld zijn voor landingen met landingsschepen, hoovercrafts, etc..... ook handig zonder havens. Tevens komen er bevoorradingschepen, en andere schepen die de missie ondersteunen aan.

Het woord van de bevelhebber van de regionale strijdkrachten is dat er tegen Maandag er 10.000 Amerikaanse troepen in Haiti moeten zijn.

Ik sta er eigenlijk versteld van hoe snel en hoe massaal de Amerikanen en uiteraard ook de rest van de internationale gemeenschap uitrukten.
-
  vrijdag 15 januari 2010 @ 23:10:41 #172
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_76873458
Die beelden van de lijken op straat

Onbeschrijvelijk. 10.000 of 100.000. het is een getal. maar als je die beelden ziet
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
  vrijdag 15 januari 2010 @ 23:12:01 #173
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_76873515
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 22:50 schreef truebastard het volgende:
toch grappig dat je daarvan niks hoort in de media.
pas als er een militair een haitiaans meisje van 17 neukt krijgen we er iets van te horen
http://news.bbc.co.uk/2/hi/americas/8462221.stm
http://www.latimes.com/ne(...)an16,0,4508316.story

De Britse en Amerikaanse media rapporteren er gewoon over....
-
pi_76873703
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 23:08 schreef maartena het volgende:

Ik sta er eigenlijk versteld van hoe snel en hoe massaal de Amerikanen en uiteraard ook de rest van de internationale gemeenschap uitrukten.
Stond ik ook al van te kijken. Alleen maar mooi, natuurlijk.
pi_76874503
ik heb via twit vernomen dat er as we speak gegraven word bij het hotel van de fam pet
  vrijdag 15 januari 2010 @ 23:40:16 #176
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_76874719
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 23:34 schreef TheFrankey het volgende:
ik heb via twit vernomen dat er as we speak gegraven word bij het hotel van de fam pet
Het hoeft nog niet te laat te zijn. Hopelijk goed nieuws......
-
pi_76874830
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 23:40 schreef maartena het volgende:

[..]

Het hoeft nog niet te laat te zijn. Hopelijk goed nieuws......
ze leven ik voel het
pi_76875287
quote:
'Rellen na voedseldropping'
In de hoofdstad Port-Au-Prince in Haïti zijn vrijdag rellen uitgebroken nadat het Amerikaanse, Franse en Canadese leger voedsel en water boven de stad hadden gedropt.

Dat zei de Haïtiaanse dominee Sainvilis Point du Jour vrijdagavond in een telefonisch gesprek met het ANP.

De helikopters brachten op verschillende plekken de eerste levensbehoeften.

''Over de weg is dat nu nog vrijwel onmogelijk omdat de wegen onbegaanbaar zijn. Daarom zijn er ook militairen begonnen om wegen vrij te maken zodat ze voedseltransport over de weg mogelijk kunnen maken'', aldus Point du Jour.

Gevechten

De helikopters dropten het voedsel en water op verschillende locaties. Daar braken direct gevechten uit, zegt de dominee. De meeste mensen hebben volgens hem al dagen niet gegeten.

Plaatselijke hulpverleners zoals hijzelf kunnen weinig doen dan alleen de mensen helpen om aan eten en water te komen.

De dominee runt verschillende scholen en twee gezondheidsklinieken in het land en wordt grotendeels betaald door de Stichting Woord en Daad uit Gorinchem. Deze stichting steunt vijf organisaties die uitvoering geven aan onder meer onderwijs- en gezondheidsprogramma's.
Life is Music
pi_76878486
quote:

Ik ben er dan 1 die er kennelijk 'geen moer om geeft', alleen vergeet je dan dat ik in Indonesie woon en hier bij iedere flinke aardbeving een flinke duit Rupiah's in de zak doe van een grote hulporganisatie. Wat al die andere fokkertjes doen om stoer te zijn weet ik niet overigens. Ze wonen in ieder geval niet allemaal in Indonesie.
  zaterdag 16 januari 2010 @ 01:42:54 #180
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_76878976
http://www.facebook.com/album.php?aid=143323&id=93535462627&l=eda434f5c0

Foto's van de USS Carl Vinson, het vliegdekschip met 20+ helikopters.
-
pi_76880593
quote:
Dodental Haïti naar boven bijgesteld

In Haïti zijn 40.000 mensen begraven en zijn waarschijnlijk 100.000 anderen gedood door de aardbeving die het land dinsdag trof. Dat zegt de Haïtiaanse staatssecretaris voor Publieke Veiligheid, Aramick Louis.

Volgens Alex Larsen, Haïti's minister voor Gezondheid, heeft de aardbeving anderhalf miljoen mensen dakloos gemaakt. Ook zei hij dat een kwart miljoen mensen gewond zijn geraakt.
Bron: NOS.nl
  zaterdag 16 januari 2010 @ 03:26:39 #182
284826 Rabin888
Tap that ass, Get that cash
pi_76881310
Pat Robertson: ‘Haïti is vervloekt’

USA - Haïti is vervloekt, nadat het land een pact met de duivel heeft gesloten. Dat zegt de Amerikaanse tv-dominee Pat Robertson over het land dat deze week werd getroffen door een zeer zware aardbeving.

De bevolking van het eiland heeft, volgens Robertson, ten tijde van de Franse overheersing een pact met de duivel gesloten. Ze zouden de duivel dienen als het hen zou lukken de Fransen te verdrijven. Niet lang daarna slaagde de bevolking erin de overheerser weg te jagen. Sindsdien is het eiland getroffen door rampspoed en armoede, aldus Robertson. Hij vergelijkt het land met de Dominicaanse Republiek, het land dat zich bevindt op het andere deel van het eiland en dat, in tegenstelling tot Haïti, zeer welvarend is. De bevolking van Haïti moet zich bekeren tot God, zo vindt de tv-dominee.

Robertson heeft eerder opmerkelijke verbanden gelegd. Zo legde hij een link tussen gelegaliseerde abortus en orkaan Katrina en terroristische aanvallen.

Bekijk hier de video met de uitspraken van Robertson (vanaf 0:30)
  zaterdag 16 januari 2010 @ 04:09:48 #183
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_76881722
Pat Robertson

En de Haitianen zijn zo Katholiek als de pest.....
-
pi_76881881
Zullen de Haitianen elkaar opeten? Het schijnt dat ze honger hebben. Kannibalisme is geen onbekend begrip onder oorspronkelijk Afrikanen.
  zaterdag 16 januari 2010 @ 09:05:16 #185
213344 Ypmaha
Onjuist bejegend
pi_76882596
quote:
Op zaterdag 16 januari 2010 04:09 schreef maartena het volgende:
Pat Robertson

En de Haitianen zijn zo Katholiek als de pest.....
Denk dat dat nog vies tegenvalt.
pi_76882892
Wat een blanke arrogantie weer. Er lopen daar zowat meer journalisten / verslaggevers rond dan reddingswerkers. Hoelang kan dit nog goed gaan?

En dan heb ik het nog niet eens over de Pauw en Wittemannetjes van deze wereld en al die andere mediaparasieten, die zichzelf over de rug van Haïti lopen te verrijken.

Overigens is geld geven 1 van de lafste en makkelijkste manieren om hulp te bieden in dit soort afschuwelijke situaties. Van geld geven alleen kan het geweten van de geldgever echt niet gereinigd worden.

En waar zijn tsunami miljarden gebleven??? Deze ramp komt de goededoelenbobo's ook weer goed uit. Dat wordt weer cashen voor die schurken.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
  zaterdag 16 januari 2010 @ 09:52:46 #187
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_76882918
quote:
Op zaterdag 16 januari 2010 03:26 schreef Rabin888 het volgende:
Pat Robertson: ‘Haïti is vervloekt’

USA - Haïti is vervloekt, nadat het land een pact met de duivel heeft gesloten. Dat zegt de Amerikaanse tv-dominee Pat Robertson over het land dat deze week werd getroffen door een zeer zware aardbeving.
Ik geloof dat die man weinig van voodoo snapt .
KuikenGuppy
  zaterdag 16 januari 2010 @ 09:53:43 #188
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_76882925
quote:
[b]Op zaterdag 16 januari 2010 09:50
Overigens is geld geven 1 van de lafste en makkelijkste manieren om hulp te bieden in dit soort afschuwelijke situaties.
Wat kan de gemiddelde burger dan doen om een beetje te helpen?
KuikenGuppy
pi_76882944
quote:
Op zaterdag 16 januari 2010 09:53 schreef Burdie het volgende:

[..]

Wat kan de gemiddelde burger dan doen om een beetje te helpen?
De handen laten wapperen.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
  zaterdag 16 januari 2010 @ 09:57:45 #190
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_76882957
quote:
Op zaterdag 16 januari 2010 09:56 schreef JohnDope het volgende:
Dus we moeten met 16 miljoen mensen naar Haiti om lijken te slepen?
En al het voedsel en water (waar er nu al tekort van is) op te maken?
KuikenGuppy
pi_76882973
quote:
Op zaterdag 16 januari 2010 09:57 schreef Burdie het volgende:

[..]

Dus we moeten met 16 miljoen mensen naar Haiti om lijken te slepen?
En al het voedsel en water (waar er nu al tekort van is) op te maken?
Ga er van mij apart naar toe om te helpen. Maar doe in ieder geval iets nuttigs ipv op je luie reet, decadent geld geven, waarna dat vervolgens toch niet bij de slachtoffers terecht komt.
  zaterdag 16 januari 2010 @ 10:01:13 #192
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_76882990
quote:
Op zaterdag 16 januari 2010 09:59 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Ga er van mij apart naar toe om te helpen. Maar doe in ieder geval iets nuttigs ipv op je luie reet, decadent geld geven, waarna dat vervolgens toch niet bij de slachtoffers terecht komt.
Wanneer staat jouw vlucht gepland?
KuikenGuppy
pi_76883007
quote:
Op zaterdag 16 januari 2010 10:01 schreef Burdie het volgende:

[..]

Wanneer staat jouw vlucht gepland?
Wat denk je zelf?
pi_76883009
quote:
Op zaterdag 16 januari 2010 09:56 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Net gedaan, is het al opgelost daar in Haiti?

Er op eigen houtje heen gaan is het stomste wat je kunt doen, Als je er al kunt komen zo alleen dan moet je nog maar zien waar je echt van nut bent. Daar heeft nu echt niemand wat aan.. Plus dat je jezelf in gevaar brengt door als een leek lekker met je blote handen door de puinhopen te gaan graven.

Ik heb overigens geen geld gegeven, ben het ook niet van plan. Maar dat had ik eerder al toegelicht.
pi_76883019
quote:
Op zaterdag 16 januari 2010 10:03 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Wat denk je zelf?
Niet, want jij hebt ook lekker laf geld gegeven.
pi_76883033

Ik dacht alleen dat het dak ingestort was, mist er een hele verdieping.. daar valt weinig meer aan te repareren..
pi_76883047
quote:
Op zaterdag 16 januari 2010 10:03 schreef indahnesia.com het volgende:

[..]

Niet, want jij hebt ook lekker laf geld gegeven.
Ik geef ten eerste geen geld aan buitenlandse goede doelen omdat het toch niet bij de slachtoffers terecht komt.

Het geen dat ik wel al gedaan heb, is 95% van al dat nieuws dat gaat over Haïti, negeren. En dat zijn dingen die wel zin hebben.

Want het is gewoon verschrikkelijk dat al die blanke media parasieten daar een beetje de boel gaan lopen filmen (en ook de reddingswerkers in de weglopen) terwijl er ongekend veel mensen dood gaan of liggen te rotten in de straten.

[ Bericht 0% gewijzigd door JohnDope op 16-01-2010 10:11:30 ]
pi_76883084
Hoelang heeft die beving eigenlijk geduurd
  zaterdag 16 januari 2010 @ 10:15:11 #199
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_76883151
quote:
Op zaterdag 16 januari 2010 10:06 schreef JohnDope het volgende:
Het geen dat ik wel al gedaan heb, is 95% van al dat nieuws dat gaat over Haïti, negeren. En dat zijn dingen die wel zin hebben.
Het lukt op dit moment niet erg he? .
Nou vooruit. Om je te helpen: Onzin voor je leven!
KuikenGuppy
pi_76883164
quote:
Op zaterdag 16 januari 2010 10:06 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Ik geef ten eerste geen geld aan buitenlandse goede doelen omdat het toch niet bij de slachtoffers terecht komt.

Want het is gewoon verschrikkelijk dat al die blanke media parasieten daar een beetje de boel gaan lopen filmen (en ook de reddingswerkers in de weglopen) terwijl er ongekend veel mensen dood gaan of liggen te rotten in de straten.
Nou, goed bezig toch? Zet de tv uit en laat de rest van de wereld gewoon doen wat ze altijd doen, okay?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')