... so what?quote:Op maandag 18 januari 2010 17:47 schreef KoosVogels het volgende:
Overigens snap ik niet waarom sommige mensen zich zo enorm druk maken om het dubbele paspoort. Zat Nederlanders in het buitenland, bijvioorbeeld in Australie, die twee papiertjes bezitten. So what?
Ik maak me er niet druk om. Ik vind het een uiterst handig middel om het Nederlandse paspoort af te nemen in het geval van herhaaldelijke lichtere of eenmalige zwaardere criminaliteit.quote:Op maandag 18 januari 2010 17:47 schreef KoosVogels het volgende:
Overigens snap ik niet waarom sommige mensen zich zo enorm druk maken om het dubbele paspoort. Zat Nederlanders in het buitenland, bijvioorbeeld in Australie, die twee papiertjes bezitten. So what?
Als we dat invoeren heb ik er al iets minder problemen mee.quote:Op maandag 18 januari 2010 18:16 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ik maak me er niet druk om. Ik vind het een uiterst handig middel om het Nederlandse paspoort af te nemen in het geval van herhaaldelijke lichtere of eenmalige zwaardere criminaliteit.
Jouwquote:Op maandag 18 januari 2010 18:15 schreef Jurgaah het volgende:
[..]
... so what?
Dit ondertekent jou slechte inschattingsvermogen maar weer eens
Integratie is een belachelijke uitvinding van maakbaarheidsidealisten. Voor mij mag een migrant prima zijn eigen cultuur beleven, mits hij niet gewelddadig is en geen uitkering ontvangt als hij weigert vrouwen handen te schudden of de taal niet wil leren.quote:Op maandag 18 januari 2010 18:17 schreef Jurgaah het volgende:
[..]
Als we dat invoeren heb ik er al iets minder problemen mee.
Al werkt het ofc. het integreren wel tegen.
jij snapt het punt duidelijk niet.....quote:Op maandag 18 januari 2010 18:18 schreef Mutant01 het volgende:
Dan zou je het inderdaad dus actief moeten propageren, ik ben voor! Iedereen die het wil een dubbele nationaliteit! Of een driedubbele nationaliteit zelfs!
Vanaf mits heb je het over integratie...?quote:Op maandag 18 januari 2010 18:19 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Integratie is een belachelijke uitvinding van maakbaarheidsidealisten. Voor mij mag een migrant prima zijn eigen cultuur beleven, mits hij niet gewelddadig is en geen uitkering ontvangt als hij weigert vrouwen handen te schudden of de taal niet wil leren.
Oh jawel hoor, jij begrijpt het punt van El Matador niet.quote:Op maandag 18 januari 2010 18:19 schreef Jurgaah het volgende:
[..]
jij snapt het punt duidelijk niet.....
Enlighten mequote:Op maandag 18 januari 2010 18:20 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Oh jawel hoor, jij begrijpt het punt van El Matador niet.
Nee hoor. Dan heb je het over je houden aan de wet dat je elkaar in dit land niet de hersens inslaat en dat vrouwen gelijkwaardig zijn aan mannen.quote:Op maandag 18 januari 2010 18:19 schreef Jurgaah het volgende:
[..]
Vanaf mits heb je het over integratie...?
Hij schrijft het behoorlijk duidelijk hierboven. PVV-ers zijn voor een bepaalde maakbare samenleving. Iets wat vroeger "de linkse kliek" verweten werd. Een tweede of derde nationaliteit zegt niets over het functioneren van een persoon, of mate van loyaliteit in de Nederlandse samenleving.quote:
Ik kan mij eerlijk gezegd prima vinden in deze reactiequote:Op maandag 18 januari 2010 18:19 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Integratie is een belachelijke uitvinding van maakbaarheidsidealisten. Voor mij mag een migrant prima zijn eigen cultuur beleven, mits hij niet gewelddadig is en geen uitkering ontvangt als hij weigert vrouwen handen te schudden of de taal niet wil leren.
De kern van de zaak idd. Links wordt -volkomen terecht- afgerekend op het onzinnige maakbaarheidsideaal. MAAR: de PVV is net zo erg, zoniet erger.quote:Op maandag 18 januari 2010 18:21 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Hij schrijft het behoorlijk duidelijk hierboven. PVV-ers zijn voor een bepaalde maakbare samenleving. Iets wat vroeger "de linkse kliek" verweten werd.
Dat snap ik dus niet. Kijk, ik heb nog altijd de NL-nationaliteit (helaas) maar woon al jaren in België. Het feitje dat ik moeite zou moeten doen om de Belgische nationaliteit te verkrijgen heeft mij daarvan steeds weerhouden.quote:Op maandag 18 januari 2010 17:47 schreef KoosVogels het volgende:
Dat feit word tegengesproken als je op een willekeurige middelbare school naar binnen gaat en je hoort wat de mocro's allemaal wel niet uitkramenquote:Op maandag 18 januari 2010 18:21 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Hij schrijft het behoorlijk duidelijk hierboven. PVV-ers zijn voor een bepaalde maakbare samenleving. Iets wat vroeger "de linkse kliek" verweten werd. Een tweede of derde nationaliteit zegt niets over het functioneren van een persoon, of mate van loyaliteit in de Nederlandse samenleving.
Maar dat heeft te maken met de algemene strafmaat - of nog beter, de uitvoeringen van de straffen en de manier waarop het PI-systeem werkt. De rechter heeft veel vrijheid om te straffen en vaak denkt men dat de rechter in Nederland lage straffen geeft, terwijl we gemiddeld strenger straffen dan de landen om ons heen.quote:Op maandag 18 januari 2010 18:24 schreef El_Matador het volgende:
[..]
De kern van de zaak idd. Links wordt -volkomen terecht- afgerekend op het onzinnige maakbaarheidsideaal. MAAR: de PVV is net zo erg, zoniet erger.
Juist het bestaan van een pluriforme "multiculturele" (een besmet woord, maar ik hoop duidelijk gemaakt te hebben wat ermee bedoeld wordt) samenleving is succesvol.
Waar hem de fout ligt -en ik de PVV gelijk geef- is de belachelijk laffe behandeling van juist ZIJ die het verstieren. Een nachtje cel als je oma een trauma schopt en dat soort dingen. Dat is onverteerbaar,
Ik woon in Duitsland en dat betekent dat je gebonden bent aan Schengen. Maar als ik de boel verziek in de plaats waar ik woon, dan ben ik echt niet verbaasd dat de Gemeindesamt zegt: Sorry meneer Torero, maar u kunt zich hier niet gedragen. U wordt uitgeschreven uit deze gemeente, ga het in Nederland (waar mijn paspoort vandaan is) nog maar es proberen.quote:Op maandag 18 januari 2010 18:25 schreef Daffodil31LE het volgende:
[..]
Dat snap ik dus niet. Kijk, ik heb nog altijd de NL-nationaliteit (helaas) maar woon al jaren in België. Het feitje dat ik moeite zou moeten doen om de Belgische nationaliteit te verkrijgen heeft mij daarvan steeds weerhouden.
Zou men mij morgen de Belgische nationaliteit in m'n schoot werpen, dan stuur ik per kerende post m'n NL-paspoort terug naar 't consulaat.
En dat zou voor alle landen opgaan waar ik eventueel zou wonen.
Maar gelukkig is het prima mogelijk om in een land te wonen zonder daarvan de nationaliteit van aan te moeten nemen.
Ja, want dat kramen ze niet uit als ze geen marokkaanse nationaliteit hebben.....quote:Op maandag 18 januari 2010 18:26 schreef Jurgaah het volgende:
Dat feit word tegengesproken als je op een willekeurige middelbare school naar binnen gaat en je hoort wat de mocro's allemaal wel niet uitkramen.
Maar genoeg gebash en offtopic.
Je moet zelf weten wat je stemt, maar zoals jij ook al zegt wie de bal kaatst kan de bal terug verwachten. Ergo een PVV-stemmer kan bij mij niet al te veel op respect rekenen, dat moet je immers verdienen. Ik zie niet in hoe ik iemand kan respecteren die denkt dat ik Nederland ga overnemen.quote:Het mooie van vrijheid van meningsuiting is dat je mag vinden wat je wilen dat ook mag verkondigen.
Tevens vind ik het elkaar in elkaars waarde laten belangrijk en wederzijds respect ook. Maar wie de bal kaatst kan de bal terug verwachten is ook zo mooi spreekwoord niet waar?Of zo je doet, zo je ontmoet. Toch is een vooroordeel daardoor te snel gemaakt en is het tevens niet altijd juist. PVV is in sommige aspecten veel te radicaal maar voor de rest is de gehele politiek 1 groot mak lammetje...
En blanco stemmen is zonde.
Wat tevens weer een onzin stukje is...quote:Op maandag 18 januari 2010 18:28 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ja, want dat kramen ze niet uit als ze geen marokkaanse nationaliteit hebben.....![]()
[..]
Je moet zelf weten wat je stemt, maar zoals jij ook al zegt wie de bal kaatst kan de bal terug verwachten. Ergo een PVV-stemmer kan bij mij niet al te veel op respect rekenen, dat moet je immers verdienen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |