Als een consument dat doet op basis van een NS reclame, dan denk ik dat hij of zij wel grotere geestelijke problemen heeft om zich druk over te maken.quote:Waardoor een consument mogelijk een besluit neemt dat hij anders niet had genomen.
Als je met de auto gaat heb je iedere dag vertraging.. dus ach..quote:Op woensdag 13 januari 2010 20:37 schreef bakkiethee het volgende:
90% op tijd, klinkt veel. Maar dat is dus in twee werkweken 1 keer de trein te laat is. Misleidend spotje!
Dan neem je niet de goede auto..quote:Op woensdag 13 januari 2010 20:44 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
Als je met de auto gaat heb je iedere dag vertraging.. dus ach..
Er staat dat wanneer je op tijd wil zijn juist de trein moet nemen. Dat zou ik zelfs niet durven stellen met een auto.. je kan nl. buiten je schuld om in de problemen komen, lekke band krijgen etc etc..quote:Op woensdag 13 januari 2010 20:43 schreef Thund3r het volgende:
Volgens mij kan je die zin op meerdere manieren opvatten. Op de trein vertrouwen kan toch ook betekenen dat je erop vertrouwd dat je vertraging gaat krijgen en daarom eerder van huis weg gaat? Er staat niet "wie op tijd wil zijn, vertrouwd erop dat de trein altijd op tijd rijdt".
Sinds die zogenaamd sterk verbeterde dienstregeling van de NS een paar jaar terug, heeft iedereen op het traject Arnhem-Rotterdam in ieder geval standaard 15 minuten vertraging. Je punt is?quote:Op woensdag 13 januari 2010 20:44 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
Als je met de auto gaat heb je iedere dag vertraging.. dus ach..
kutspellingquote:Op woensdag 13 januari 2010 20:34 schreef maan_man het volgende:
De Reclame Code Commissie (RCC) heeft bepaald dat een reclame-uiting van de NS in strijd is met de Nederlandse Reclame Code (NRC). De betreffende reclame is nog altijd te zien op . In de reclame staat volgende slogan centraal: “wie op tijd wil zijn, vertrouwd op de trein. Ga Mee.”
Een klant van de NS heeft een klacht ingediend bij de RCC. Klager heeft zeer regelmatig vertraging, naar schatting 60 tot 65% van de aantal keren dat klager met de trein reist. Volgens de NS rijden 90% van de treinen op tijd. Dit conform de met de overheid gemaakte afspraken. Volgens de NS volgt uit de reclame-uiting niet dat de trein altijd op tijd is. Hooguit blijkt uit de commercial dat de trein een betrouwbaar vervoersmiddel is.
De RCC is het hier niet mee eens. Volgens de RCC volgt uit de reclame dat de trein de meest betrouwbare vorm van vervoer is en dat men daarom voor de trein dient te kiezen indien men niet te laat wil komen. Vaststaat dat 10% van de treinen te laat rijden. Daarom is de bewering van de NS in de reclame te absoluut.
De NS heeft geen juiste (volledige)informatie verschaft over de voordelen van de trein. Waardoor een consument mogelijk een besluit neemt dat hij anders niet had genomen. Dit is in strijd met artikel 8.2 NRC.
De uitspraak is gedaan op 5 januari 2010. De NS kan binnen 14 dagen in beroep gaan tegen de uitspraak van de RCC.
Bron: Rechtenblog.nl
De volledige uitspraak van de RCC is hier ook te raadplegen
Lekker objectief..quote:Op woensdag 13 januari 2010 21:04 schreef vogelkooi het volgende:
Altijd nog sneller dan de auto, als je ziet hoe veel files er soms zijn.
Maar in een auto word je niet omringd door mensen die je liever niet wil zien. Bovendien kies je dan zelf waar je heengaat en mag je roken, muziek zo hard luisteren als je wil en alles.quote:Op woensdag 13 januari 2010 20:44 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
Als je met de auto gaat heb je iedere dag vertraging.. dus ach..
Dat is in 1 werkweek 1* de trein te laat, je moet heen en terug dagelijks.quote:Op woensdag 13 januari 2010 20:37 schreef bakkiethee het volgende:
90% op tijd, klinkt veel. Maar dat is dus in twee werkweken 1 keer de trein te laat is. Misleidend spotje!
vertrouwdquote:Op woensdag 13 januari 2010 20:34 schreef maan_man het volgende:
wie op tijd wil zijn, vertrouwd op de trein. Ga Mee.
Dat als je in de spits naar een grote stad wil je dat meer dan 15 minuten vertraging kost. En wat is jouw punt?quote:Op woensdag 13 januari 2010 20:56 schreef Zelva het volgende:
[..]
Sinds die zogenaamd sterk verbeterde dienstregeling van de NS een paar jaar terug, heeft iedereen op het traject Arnhem-Rotterdam in ieder geval standaard 15 minuten vertraging. Je punt is?
Zijn punt is dat de NS in hun dienstregelingen de wachtijden op stations flink ruimer gemaakt heeft waardoor je reis 15 minuten langer duur over een lange afstand maar ze op deze manier de kans hebben om hun vertragingen door de langer wachtijden op stations makkelijker in te halen. Op deze manier pompt de NS hun statistieken van betrouwbaarheid omhoog, maar de reistijd voor reizigers neemt wel toe. Ik zou toch verwachten dat je als ov moet streven om zo snel mogelijk mensen van a naar b te vervoeren ipv op deze manier de doelstelling van minder vertragingen halen.quote:Op donderdag 14 januari 2010 11:34 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
Dat als je in de spits naar een grote stad wil je dat meer dan 15 minuten vertraging kost. En wat is jouw punt?
Dan nog blijft mijn punt staan dat je met de auto meer vertraging hebt..quote:Op donderdag 14 januari 2010 11:38 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Zijn punt is dat de NS in hun dienstregelingen de wachtijden op stations flink ruimer gemaakt heeft waardoor je reis 15 minuten langer duur over een lange afstand maar ze op deze manier de kans hebben om hun vertragingen door de langer wachtijden op stations makkelijker in te halen. Op deze manier pompt de NS hun statistieken van betrouwbaarheid omhoog, maar de reistijd voor reizigers neemt wel toe. Ik zou toch verwachten dat je als ov moet streven om zo snel mogelijk mensen van a naar b te vervoeren ipv op deze manier de doelstelling van minder vertragingen halen.
Als je niet moet overstappen ja, ik stap 3x over dus dan is dat al 3x.quote:Op woensdag 13 januari 2010 20:37 schreef bakkiethee het volgende:
90% op tijd, klinkt veel. Maar dat is dus in twee werkweken 1 keer de trein te laat is. Misleidend spotje!
Als je 3x overstapt is het dus maal 4. Want je stapt eerst op trein 1, en daarna over op trein 2,3 en 4.quote:Op donderdag 14 januari 2010 11:58 schreef znarch het volgende:
[..]
Als je niet moet overstappen ja, ik stap 3x over dus dan is dat al 3x.
er zijn minder vertragingen omdat alle treinen met 5 min vertraging al uberhaupt niet meetellen.quote:Op woensdag 13 januari 2010 20:56 schreef Zelva het volgende:
[..]
Sinds die zogenaamd sterk verbeterde dienstregeling van de NS een paar jaar terug, heeft iedereen op het traject Arnhem-Rotterdam in ieder geval standaard 15 minuten vertraging. Je punt is?
Dat er nu meer treinen 'op tijd' rijden, is een gewoon een truc geweest. Je knipt trajecten gewoon in stukjes, voegt onnodige overstappen toe, laat mensen onnodig lang wachten op stations et voilà, er zijn minder vertragingen. Op papier dan.
En dan nog kom je eerder aan.quote:Op donderdag 14 januari 2010 11:56 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
Dan nog blijft mijn punt staan dat je met de auto meer vertraging hebt..
Vandaar dat mijn treinreizende collega's altijd stipt op tijd zijn..quote:Op donderdag 14 januari 2010 11:56 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
Dan nog blijft mijn punt staan dat je met de auto meer vertraging hebt..
Dit dus.quote:Op woensdag 13 januari 2010 21:05 schreef __Saviour__ het volgende:
Niet dat die commissie echt bindende uitspraken kan doen ofzo.
Een particulier kan proberen een daadwerkelijke sanctie te forceren via de burgerrechter, maar dit gaat dan buiten de Commissie om en bovendien kost het geld.quote:De meest vérstrekkende sanctie van de Commissie is het doen van een openbare aanbeveling. Dit betekent dat na het verlopen van de appeltermijn een persbericht aan de pers wordt gezonden en dit bericht wordt op onze website geplaatst.
De Reclame Code Commissie kan geen boetes opleggen en/of een rectificatie eisen. Dat is voorbehouden aan de burgerlijke rechter.
Klopt, ik heb dagelijks gemiddeld 20 minuten file wanneer ik van Zoetermeer naar Almere reis.quote:Op donderdag 14 januari 2010 11:56 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
Dan nog blijft mijn punt staan dat je met de auto meer vertraging hebt..
En 90% is landelijk.quote:Op woensdag 13 januari 2010 20:37 schreef bakkiethee het volgende:
90% op tijd, klinkt veel. Maar dat is dus in twee werkweken 1 keer de trein te laat is. Misleidend spotje!
OV streeft erna om zo min mogelijk mensen te vervoeren met zo min mogelijk inzet van personeel en voertuigen.quote:Op donderdag 14 januari 2010 11:38 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Zijn punt is dat de NS in hun dienstregelingen de wachtijden op stations flink ruimer gemaakt heeft waardoor je reis 15 minuten langer duur over een lange afstand maar ze op deze manier de kans hebben om hun vertragingen door de langer wachtijden op stations makkelijker in te halen. Op deze manier pompt de NS hun statistieken van betrouwbaarheid omhoog, maar de reistijd voor reizigers neemt wel toe. Ik zou toch verwachten dat je als ov moet streven om zo snel mogelijk mensen van a naar b te vervoeren ipv op deze manier de doelstelling van minder vertragingen halen.
Er is een cruciaal verschil. Axe opereert in een markt met andere deodorants en is er 1 van velen.quote:Op donderdag 14 januari 2010 22:03 schreef Hyperdude het volgende:
Onzin oordeel. Alle reclame is totale bullshit. Net alsof de gemiddelde Fokker meer neukt als ie z´n hele studiebeursje aan Axe deo ipv. aan WoW T-shirts uitgeeft.
Zo had ik het nog niet bekeken. Ik moet tegenwoordig ook meer overtsappen maken dan voorheen. De meest bizarre wel te verstaan. Waar een trein voorheen in een rechte lijn naar mijn woonplaats kon rijden moet ik nu eerst uitstappen en wachten op een volgende. De treinen komen dan wel redelijk op tijd aan op het station zoals op de roosters. Maar je bent net 2 minuten te laat om een mooie aansluiting te vinden. En dus sta je op elke station gemiddeld 20-25 minuten te wachten.quote:Op woensdag 13 januari 2010 20:56 schreef Zelva het volgende:
Dat er nu meer treinen 'op tijd' rijden, is een gewoon een truc geweest. Je knipt trajecten gewoon in stukjes, voegt onnodige overstappen toe, laat mensen onnodig lang wachten op stations et voilà, er zijn minder vertragingen. Op papier dan.
Bij Axe is het de suggestie dat je succesvol bent bij vrouwen. In de reclame van de NS is het geen suggestie maar een bewering.quote:Op donderdag 14 januari 2010 22:03 schreef Hyperdude het volgende:
Onzin oordeel. Alle reclame is totale bullshit. Net alsof de gemiddelde Fokker meer neukt als ie z´n hele studiebeursje aan Axe deo ipv. aan WoW T-shirts uitgeeft.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |