abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_76777594
De Reclame Code Commissie (RCC) heeft bepaald dat een reclame-uiting van de NS in strijd is met de Nederlandse Reclame Code (NRC). De betreffende reclame is nog altijd te zien op youtube. In de reclame staat volgende slogan centraal: “wie op tijd wil zijn, vertrouwd op de trein. Ga Mee.”

Een klant van de NS heeft een klacht ingediend bij de RCC. Klager heeft zeer regelmatig vertraging, naar schatting 60 tot 65% van de aantal keren dat klager met de trein reist. Volgens de NS rijden 90% van de treinen op tijd. Dit conform de met de overheid gemaakte afspraken. Volgens de NS volgt uit de reclame-uiting niet dat de trein altijd op tijd is. Hooguit blijkt uit de commercial dat de trein een betrouwbaar vervoersmiddel is.

De RCC is het hier niet mee eens. Volgens de RCC volgt uit de reclame dat de trein de meest betrouwbare vorm van vervoer is en dat men daarom voor de trein dient te kiezen indien men niet te laat wil komen. Vaststaat dat 10% van de treinen te laat rijden. Daarom is de bewering van de NS in de reclame te absoluut.

De NS heeft geen juiste (volledige)informatie verschaft over de voordelen van de trein. Waardoor een consument mogelijk een besluit neemt dat hij anders niet had genomen. Dit is in strijd met artikel 8.2 NRC.

De uitspraak is gedaan op 5 januari 2010. De NS kan binnen 14 dagen in beroep gaan tegen de uitspraak van de RCC.

Bron: Rechtenblog.nl
De volledige uitspraak van de RCC is hier ook te raadplegen
  woensdag 13 januari 2010 @ 20:37:01 #2
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_76777701
Hahah ik zag die reclame en ik had al zoiets van "wow dat dit kan" en dan heb ik meestal alleen maar bij telsell reclames

Maar goed dat dat aangepakt wordt.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_76777722
90% op tijd, klinkt veel. Maar dat is dus in twee werkweken 1 keer de trein te laat is. Misleidend spotje!
  woensdag 13 januari 2010 @ 20:40:26 #4
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_76777825
quote:
Waardoor een consument mogelijk een besluit neemt dat hij anders niet had genomen.
Als een consument dat doet op basis van een NS reclame, dan denk ik dat hij of zij wel grotere geestelijke problemen heeft om zich druk over te maken.
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
pi_76777940
Volgens mij kan je die zin op meerdere manieren opvatten. Op de trein vertrouwen kan toch ook betekenen dat je erop vertrouwd dat je vertraging gaat krijgen en daarom eerder van huis weg gaat? Er staat niet "wie op tijd wil zijn, vertrouwd erop dat de trein altijd op tijd rijdt".
pi_76778028
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 20:37 schreef bakkiethee het volgende:
90% op tijd, klinkt veel. Maar dat is dus in twee werkweken 1 keer de trein te laat is. Misleidend spotje!
Als je met de auto gaat heb je iedere dag vertraging.. dus ach..
pi_76778068
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 20:44 schreef Tja..1986 het volgende:

[..]

Als je met de auto gaat heb je iedere dag vertraging.. dus ach..
Dan neem je niet de goede auto..
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
pi_76778196
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 20:43 schreef Thund3r het volgende:
Volgens mij kan je die zin op meerdere manieren opvatten. Op de trein vertrouwen kan toch ook betekenen dat je erop vertrouwd dat je vertraging gaat krijgen en daarom eerder van huis weg gaat? Er staat niet "wie op tijd wil zijn, vertrouwd erop dat de trein altijd op tijd rijdt".
Er staat dat wanneer je op tijd wil zijn juist de trein moet nemen. Dat zou ik zelfs niet durven stellen met een auto.. je kan nl. buiten je schuld om in de problemen komen, lekke band krijgen etc etc..

De NS met al haar vertragingen rekent simpelweg de overstappen niet mee, zo komen ze aan een heel mooi percentage. Gewoon volksverlakkerij.
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
pi_76778323
Ze hebben wel lef bij de NS of de bedenkers ervan reizen nooit met de trein. Als ik de NS ergens niet mee associeer is het wel betrouwbaarheid.

Het is alsof SBS6 beweert een serieuze zender te zijn .
pi_76778516
geweldig dit
  woensdag 13 januari 2010 @ 20:56:39 #11
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_76778579
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 20:44 schreef Tja..1986 het volgende:

[..]

Als je met de auto gaat heb je iedere dag vertraging.. dus ach..
Sinds die zogenaamd sterk verbeterde dienstregeling van de NS een paar jaar terug, heeft iedereen op het traject Arnhem-Rotterdam in ieder geval standaard 15 minuten vertraging. Je punt is?

Dat er nu meer treinen 'op tijd' rijden, is een gewoon een truc geweest. Je knipt trajecten gewoon in stukjes, voegt onnodige overstappen toe, laat mensen onnodig lang wachten op stations et voilà, er zijn minder vertragingen. Op papier dan.
pi_76778650
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 20:34 schreef maan_man het volgende:
De Reclame Code Commissie (RCC) heeft bepaald dat een reclame-uiting van de NS in strijd is met de Nederlandse Reclame Code (NRC). De betreffende reclame is nog altijd te zien op . In de reclame staat volgende slogan centraal: “wie op tijd wil zijn, vertrouwd op de trein. Ga Mee.”

Een klant van de NS heeft een klacht ingediend bij de RCC. Klager heeft zeer regelmatig vertraging, naar schatting 60 tot 65% van de aantal keren dat klager met de trein reist. Volgens de NS rijden 90% van de treinen op tijd. Dit conform de met de overheid gemaakte afspraken. Volgens de NS volgt uit de reclame-uiting niet dat de trein altijd op tijd is. Hooguit blijkt uit de commercial dat de trein een betrouwbaar vervoersmiddel is.

De RCC is het hier niet mee eens. Volgens de RCC volgt uit de reclame dat de trein de meest betrouwbare vorm van vervoer is en dat men daarom voor de trein dient te kiezen indien men niet te laat wil komen. Vaststaat dat 10% van de treinen te laat rijden. Daarom is de bewering van de NS in de reclame te absoluut.

De NS heeft geen juiste (volledige)informatie verschaft over de voordelen van de trein. Waardoor een consument mogelijk een besluit neemt dat hij anders niet had genomen. Dit is in strijd met artikel 8.2 NRC.

De uitspraak is gedaan op 5 januari 2010. De NS kan binnen 14 dagen in beroep gaan tegen de uitspraak van de RCC.

Bron: Rechtenblog.nl
De volledige uitspraak van de RCC is hier ook te raadplegen
kutspelling
pi_76778964
Altijd nog sneller dan de auto, als je ziet hoe veel files er soms zijn.
Fear is the grease of society.
  Donald Duck held woensdag 13 januari 2010 @ 21:05:37 #14
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_76779008
Niet dat die commissie echt bindende uitspraken kan doen ofzo.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_76780534
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 21:04 schreef vogelkooi het volgende:
Altijd nog sneller dan de auto, als je ziet hoe veel files er soms zijn.
Lekker objectief..
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
pi_76791474
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 20:44 schreef Tja..1986 het volgende:

[..]

Als je met de auto gaat heb je iedere dag vertraging.. dus ach..
Maar in een auto word je niet omringd door mensen die je liever niet wil zien. Bovendien kies je dan zelf waar je heengaat en mag je roken, muziek zo hard luisteren als je wil en alles.

Het Nederlandse spoorwegennet is echt triest als je het vergelijkt met Spanje bijvoorbeeld. En niet eens 5 cm sneeuw kunnen weerstaan is echt te zielig voor woorden.

NS, ProRail en de Staat. Een grote incestueuze bende klantonvriendelijkheid. De -helaas zeldzame- conducteur met lol in zijn werk wordt schaars en nog tegengewerkt ook.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  donderdag 14 januari 2010 @ 06:04:28 #17
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_76795266
Wat een onzin.

Dit schept wel een leuk precedent overigens. Denk dat zeker 50% van alle TV commercials per direct van de buis kan.

Even Apeldoorn bellen bijvoorbeeld. Dat kost je zo een kwartier anders.
Intelligent, but fucked up.
pi_76797973
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 20:37 schreef bakkiethee het volgende:
90% op tijd, klinkt veel. Maar dat is dus in twee werkweken 1 keer de trein te laat is. Misleidend spotje!
Dat is in 1 werkweek 1* de trein te laat, je moet heen en terug dagelijks.

En als je dan ook nog eens een overstap in je reis hebt zitten, zul met met kansberekening wel kunnen uitrekenen dat het dan opeens van 1* per werkweek stijgt naar minstens 2* als het niet 3* per week wordt.
pi_76798125
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 20:34 schreef maan_man het volgende:
wie op tijd wil zijn, vertrouwd op de trein. Ga Mee.
vertrouwd
pi_76798469
*Wast een berg, kost een beetje*

NoU d3 mOnT bL4nC wOu i3 nI3t dO3n h0owr
pi_76799634
Het mag toch wel bekend zijn dat bedrijven in reclames overdrijven. Net zo goed als er wordt gezegd "absoluut de goedkoopste", tja dat zeggen ze allemaal...

Beetje overdreven van de RCC
Op woensdag 21 maart 2012 19:42 schreef Drassss het volgende:
Ben ik de enige die steeds Sideboobie leest ipv van Sideshowbobbie
pi_76800323
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 20:56 schreef Zelva het volgende:

[..]

Sinds die zogenaamd sterk verbeterde dienstregeling van de NS een paar jaar terug, heeft iedereen op het traject Arnhem-Rotterdam in ieder geval standaard 15 minuten vertraging. Je punt is?
Dat als je in de spits naar een grote stad wil je dat meer dan 15 minuten vertraging kost. En wat is jouw punt?
pi_76800482
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 11:34 schreef Tja..1986 het volgende:

[..]

Dat als je in de spits naar een grote stad wil je dat meer dan 15 minuten vertraging kost. En wat is jouw punt?
Zijn punt is dat de NS in hun dienstregelingen de wachtijden op stations flink ruimer gemaakt heeft waardoor je reis 15 minuten langer duur over een lange afstand maar ze op deze manier de kans hebben om hun vertragingen door de langer wachtijden op stations makkelijker in te halen. Op deze manier pompt de NS hun statistieken van betrouwbaarheid omhoog, maar de reistijd voor reizigers neemt wel toe. Ik zou toch verwachten dat je als ov moet streven om zo snel mogelijk mensen van a naar b te vervoeren ipv op deze manier de doelstelling van minder vertragingen halen.
pi_76801057
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 11:38 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Zijn punt is dat de NS in hun dienstregelingen de wachtijden op stations flink ruimer gemaakt heeft waardoor je reis 15 minuten langer duur over een lange afstand maar ze op deze manier de kans hebben om hun vertragingen door de langer wachtijden op stations makkelijker in te halen. Op deze manier pompt de NS hun statistieken van betrouwbaarheid omhoog, maar de reistijd voor reizigers neemt wel toe. Ik zou toch verwachten dat je als ov moet streven om zo snel mogelijk mensen van a naar b te vervoeren ipv op deze manier de doelstelling van minder vertragingen halen.
Dan nog blijft mijn punt staan dat je met de auto meer vertraging hebt..
pi_76801125
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 20:37 schreef bakkiethee het volgende:
90% op tijd, klinkt veel. Maar dat is dus in twee werkweken 1 keer de trein te laat is. Misleidend spotje!
Als je niet moet overstappen ja, ik stap 3x over dus dan is dat al 3x.
"AAAAAHH ZENNE MOAT, WOARST VLEISCH"
pi_76802929
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 11:58 schreef znarch het volgende:

[..]

Als je niet moet overstappen ja, ik stap 3x over dus dan is dat al 3x.
Als je 3x overstapt is het dus maal 4. Want je stapt eerst op trein 1, en daarna over op trein 2,3 en 4.
  donderdag 14 januari 2010 @ 13:49:33 #27
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_76805137
90% betekend dat je meer dan 2 keer per maand te laat op je werk komt..
Dat heb ik met de auto nou nooit
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_76814708
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 20:56 schreef Zelva het volgende:

[..]

Sinds die zogenaamd sterk verbeterde dienstregeling van de NS een paar jaar terug, heeft iedereen op het traject Arnhem-Rotterdam in ieder geval standaard 15 minuten vertraging. Je punt is?

Dat er nu meer treinen 'op tijd' rijden, is een gewoon een truc geweest. Je knipt trajecten gewoon in stukjes, voegt onnodige overstappen toe, laat mensen onnodig lang wachten op stations et voilà, er zijn minder vertragingen. Op papier dan.
er zijn minder vertragingen omdat alle treinen met 5 min vertraging al uberhaupt niet meetellen.
  donderdag 14 januari 2010 @ 17:40:37 #29
8369 speknek
Another day another slay
pi_76814795
Kansloze uitspraak zeg. Zou alleen terecht zijn als ze vielen over de grammaticale fout, maar ik denk dat de TS die zelf heeft gemaakt.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_76814818
Moet je nagaan, niet elke vertraging telt mee, alleen lange vertragingen, en dingen die aangekondigd worden rekent de NS ook niet mee, dus bijvoorbeeld de zogenaamde aangepaste winterdienstregeling die ze de afgelopen weken uit hun duim hebben gezogen, dat doen ze onder andere om maar aan die 90% te kunnen komen. En die 90% is van alle treinen, dus hoeveel procent binnen de spits, op de drukke trajecten heeft er wel niet vertraging?

Sowieso is het al typerend dat de NS kijkt naar hoe veel vertraging de treinen hebben, en niet hoeveel vertraging de klanten hebben, wat betekent dat als jij door 5 minuten vertraging je overstap mist en 30 minuten later aankomt, de NS dat niet relevant acht.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_76814886
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 11:56 schreef Tja..1986 het volgende:

[..]

Dan nog blijft mijn punt staan dat je met de auto meer vertraging hebt..
En dan nog kom je eerder aan.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_76816957
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 11:56 schreef Tja..1986 het volgende:

[..]

Dan nog blijft mijn punt staan dat je met de auto meer vertraging hebt..
Vandaar dat mijn treinreizende collega's altijd stipt op tijd zijn..

Ik vergelijk me even met een collega die het OV neemt op een vergelijkbaar traject. Wat is mijn vertraging waar jij zo prat op gaat, maximaal 5 minuten 1x in de week over een periode van een half jaar. Mijn reistijd is 45 minuten heen en 45 minuten terug.

Nu mijn OV collega
- Die vertraging van 5 minuten heeft hij ook wekelijks
- De reistijd is 2x zo lang, dus 1,5 uur per dag extra kwijt aan reizen op een afstand van 40km.
- Het reiscomfort , lekker weertje nu om 2x over te moeten stappen. In de auto brand de kachel.
- Dan al diverse zware vertragingen tot maar liefst 4 uur door onbereikbaarheid van het eindstation. Diverse zware storingen op het overstapstation waardoor enkele uren verloren.
- Meestal geen zitplaats..
- etc etc..
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
  donderdag 14 januari 2010 @ 20:35:14 #33
256363 ZoKanIkHetOok
Also twitterte Zarathustra.
pi_76821836
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 21:05 schreef __Saviour__ het volgende:
Niet dat die commissie echt bindende uitspraken kan doen ofzo.
Dit dus.

Zelfs als een kinderzender overdag seksreclames uitzend kan een Reclame Code Commissie alleen excuses eisen, verder kunnen ze niks, zelfs geen boete van 5 cent.
quote:
De meest vérstrekkende sanctie van de Commissie is het doen van een openbare aanbeveling. Dit betekent dat na het verlopen van de appeltermijn een persbericht aan de pers wordt gezonden en dit bericht wordt op onze website geplaatst.

De Reclame Code Commissie kan geen boetes opleggen en/of een rectificatie eisen. Dat is voorbehouden aan de burgerlijke rechter.
Een particulier kan proberen een daadwerkelijke sanctie te forceren via de burgerrechter, maar dit gaat dan buiten de Commissie om en bovendien kost het geld.

De Reclame Code Commissie is een mediawaakhond zonder tanden.
  donderdag 14 januari 2010 @ 21:53:20 #34
132454 Koen66
Sweet Lake City
pi_76825643
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 11:56 schreef Tja..1986 het volgende:

[..]

Dan nog blijft mijn punt staan dat je met de auto meer vertraging hebt..
Klopt, ik heb dagelijks gemiddeld 20 minuten file wanneer ik van Zoetermeer naar Almere reis.
Echter, zo lang als het OV over deze route doet zonder vertraging (2 uur totaal) doe ik er in de auto praktisch nooit over, dan moet het wel een heeeeeel dramatische dag zijn.
OV is alleen een zinnig alternatief wanneer je niet hoeft over te stappen, geen aansluitend busvervoer hebt, en niet al te ver hoeft te lopen.
Deze reclame is gewoon een leugen, maar dat zijn erg veel reclames IMO
Ik dacht altijd dat een reclame pas "mocht" als wat je beweert ook te bewijzen valt (zoals bv de reclames die je tegenwoordig nogal eens hoort van Etos, dat ze goedkoper zijn dan Kruidvat)....
Same shit, different day
SC hopper present
pi_76826009
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 20:37 schreef bakkiethee het volgende:
90% op tijd, klinkt veel. Maar dat is dus in twee werkweken 1 keer de trein te laat is. Misleidend spotje!
En 90% is landelijk.

Die 90% haal ik met mn fiets ook wel van schubbekutteveen naar hubbekuttedorp. Maar in de randstad is de trein regelmatig "echt" te laat en halen ze die 90, iig op mijn werktraject, nimmernooit niet. Daar komt dan nog bij dat een trein 5 minuten speling heeft voor het te laat is. En voordat je en deel van je kaartje vergoed krijgt ben je en half uur verder. Ik spreek dan van geluk dat het met mijn werk niet zo veel boeit als ik 10 minuten later op kom draven, maar de NS heeft me ook al eens een baantje gekost.

Die reclame klopt geen hol van en het is terecht dat ze op de vingers getikt worden. Ik vind het een smakeloos gedrocht.
  donderdag 14 januari 2010 @ 22:03:51 #36
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_76826260
Onzin oordeel. Alle reclame is totale bullshit. Net alsof de gemiddelde Fokker meer neukt als ie z´n hele studiebeursje aan Axe deo ipv. aan WoW T-shirts uitgeeft.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_76828722
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 11:38 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Zijn punt is dat de NS in hun dienstregelingen de wachtijden op stations flink ruimer gemaakt heeft waardoor je reis 15 minuten langer duur over een lange afstand maar ze op deze manier de kans hebben om hun vertragingen door de langer wachtijden op stations makkelijker in te halen. Op deze manier pompt de NS hun statistieken van betrouwbaarheid omhoog, maar de reistijd voor reizigers neemt wel toe. Ik zou toch verwachten dat je als ov moet streven om zo snel mogelijk mensen van a naar b te vervoeren ipv op deze manier de doelstelling van minder vertragingen halen.
OV streeft erna om zo min mogelijk mensen te vervoeren met zo min mogelijk inzet van personeel en voertuigen.

Daardoor kunnen de bonussen van de top lekker hoog worden en hoe minder passagiers, hoe minder klachten
pi_76828979
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 22:03 schreef Hyperdude het volgende:
Onzin oordeel. Alle reclame is totale bullshit. Net alsof de gemiddelde Fokker meer neukt als ie z´n hele studiebeursje aan Axe deo ipv. aan WoW T-shirts uitgeeft.
Er is een cruciaal verschil. Axe opereert in een markt met andere deodorants en is er 1 van velen.

Bij de NS heb je die keuze niet. Je kan niet zeggen; de NS maakt zijn reclameclaims niet waar, dan neem ik een andere vervoersmaatschappij. De "reclame" voor de NS wordt daarmee een stuk bindender dan die voor een of ander deodorantje.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_76853138
Helemaal terecht.
  vrijdag 15 januari 2010 @ 15:23:14 #40
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_76853654
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 20:56 schreef Zelva het volgende:

Dat er nu meer treinen 'op tijd' rijden, is een gewoon een truc geweest. Je knipt trajecten gewoon in stukjes, voegt onnodige overstappen toe, laat mensen onnodig lang wachten op stations et voilà, er zijn minder vertragingen. Op papier dan.
Zo had ik het nog niet bekeken. Ik moet tegenwoordig ook meer overtsappen maken dan voorheen. De meest bizarre wel te verstaan. Waar een trein voorheen in een rechte lijn naar mijn woonplaats kon rijden moet ik nu eerst uitstappen en wachten op een volgende. De treinen komen dan wel redelijk op tijd aan op het station zoals op de roosters. Maar je bent net 2 minuten te laat om een mooie aansluiting te vinden. En dus sta je op elke station gemiddeld 20-25 minuten te wachten.
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
pi_76856107
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 22:03 schreef Hyperdude het volgende:
Onzin oordeel. Alle reclame is totale bullshit. Net alsof de gemiddelde Fokker meer neukt als ie z´n hele studiebeursje aan Axe deo ipv. aan WoW T-shirts uitgeeft.
Bij Axe is het de suggestie dat je succesvol bent bij vrouwen. In de reclame van de NS is het geen suggestie maar een bewering.

Nu hoeft de reclame van mij niet verboden te worden. Zijn er überhaupt mensen die door deze slogan denken nou dan ga ik wel met de trein .
  vrijdag 15 januari 2010 @ 16:32:24 #42
180739 Qebbel
Stewardesbisch!
pi_76856760
Dat er nog steeds mensen blijven beweren dat de trein voordeliger is tov de auto . Sorry, maar als je op plek van bestemming gewoon prima kunt parkeren, is de auto toch echt wel sneller, voordeliger een stukke aangenamer!

Ik reis zowel met auto als trein regelmatig tussen Amsterdam en Utrecht in de spits. Als je de wegen een beetje kent, is de auto echt vaak sneller! Plus dat, wanneer je er zeker van wilt zijn dat je op tijd op je werk bent, je eigenlijk gewoon een trein eerder moet nemen, want ik weet niet wat zij lullen over 90% van op tijd rijdende treinen: ik heb ALTIJD vertraging! En tachtig jaar van te voren op het station aanwezig, omdat er veel te weinig automaten zijn! Kansloos.

Ik heb echt een grafhekel aan de NS en alles wat daarbij hoort! Oh ja en voor de grap maken ze het ieder jaar nog even fors duurder ook! Hoe durven ze!

Ze zouden eens in Zwitserland moeten kijken, ofzo! Daar rijdt dagelijks alles stipt op tijd, weer of geen weer.
Als kunst volmaakt is, is de wereld overbodig.
Wees wie je bent, maar accepteer ook anderen!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')