CDA en PvdA zijn sinds de inval in Irak in 2003 geen millimeter tot elkaar gekomen. De oude discussie over de motieven van de inval woedt weer in alle hevigheid, ondanks een onafhankelijk onderzoek. Of dankzij, beter gezegd.quote:Op woensdag 13 januari 2010 18:33 schreef TheVulture het volgende:
Ben benieuwd of ze het debat gaan halen.... dat het kabinet struikelt daar ben ik ondertussen wel van overtuigd... heeft Balkie weer niet de eindstreep gehaald, wat toch ook een flink brevet van onvermogen is....
TerugVindPremierquote:
Them's fighting words.quote:Op woensdag 13 januari 2010 18:38 schreef remlof het volgende:
Net in EenVandaag:
PvdA-achterban wil nieuwe verklaring premier
Als premier Balkenende zijn standpunt over het rapport-Davids niet herziet vindt een meerderheid van de PvdA-achterban dat hun partij uit het kabinet moet stappen. Dat blijkt uit onderzoek van EenVandaag.
Het onderzoek vond plaats onder ruim 2000 mensen die bij de Tweede Kamerverkiezingen van 2006 stemden op de PvdA. Daarvan vindt 83 procent dat Balkenende met een nieuwe verklaring moet komen namens het gehele kabinet. De PvdA-top heeft die eis gisteren gesteld.
Als de premier dat niet doet vindt 66 procent dat de PvdA uit het kabinet moet stappen.
Een ruime meerderheid (74 procent) van de PvdA-achterban vindt dat premier Balkenende zelf zijn conclusies moet trekken uit het Irak-rapport en moet opstappen.
Ook de steun voor een parlementaire enquête is groot: drie op de vier PvdA-stemmers is voor.
bron: http://www.eenvandaag.nl/(...)nende_niet_toegeeft_
ZIt Boekestijn daar in de kast ofzo....quote:Op woensdag 13 januari 2010 18:42 schreef themauster het volgende:
Arend Jan Boekestijn op twitter: Bos heeft verklaring van Balkenende van tevoren goedgekeurd. Er is dus sprake van verstoorde relatie Bos-Hamer. CDA wil breken
Dan kan Bos beter Hamer lozen.quote:Op woensdag 13 januari 2010 18:42 schreef themauster het volgende:
Arend Jan Boekestijn op twitter: Bos heeft verklaring van Balkenende van tevoren goedgekeurd. Er is dus sprake van verstoorde relatie Bos-Hamer. CDA wil breken
quote:Op woensdag 13 januari 2010 18:43 schreef TheVulture het volgende:
ZIt Boekestijn daar in de kast ofzo....
En Rouvoet zag deze consternatie het ook niet aankomen, dus hij heeft mijn inziens wel een punt.quote:Op woensdag 13 januari 2010 18:42 schreef themauster het volgende:
quote:Op woensdag 13 januari 2010 18:43 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Richtmicrofoon.quote:Op woensdag 13 januari 2010 18:43 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ligt er maar net aan wat de achterban wil en op dit moment denk ik dat die het eerder eens zijn met standpunt Hamer inzake deze kwestie...quote:Op woensdag 13 januari 2010 18:44 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
Dan kan Bos beter Hamer lozen.
Lijkt mij sterk dat het kabinet hierom zal vallen.
Erg sterk inderdaad.quote:Op woensdag 13 januari 2010 18:38 schreef Klopkoek het volgende:
De grap van Muiswinkel was gisteren wel treffend "als je een slecht rapport hebt blijf je meestal zitten"
Lijkt me juist een perfecte aangelegenheid voor de PvdA om met relatief weinig kleurscheuren uit het moeras dat Balkenende IV heet te komen. Kunnen ze met 20 à 30 zetels in de oppositie bekijken hoe de PVV er een potje van maakt (of, mocht de PVV niet in het kabinet komen, hoe andere partijen miljardenbezuinigingen doorvoeren). Dit is voor de PvdA hét moment om haar toekomst veilig te stellen.quote:Op woensdag 13 januari 2010 18:44 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
Dan kan Bos beter Hamer lozen.
Lijkt mij sterk dat het kabinet hierom zal vallen.
Waarom gaan mensen klakkeloos op deze oorlogshitser en genocideverheerlijker af?quote:Op woensdag 13 januari 2010 18:42 schreef themauster het volgende:
Oh als ik alles zou twitteren wat ik nu gehoord heb. Kabinet zou gelijk vallenquote:Op woensdag 13 januari 2010 18:47 schreef Arcee het volgende:
http://twitter.com/ajboekestijn
Nummer 1 nieuwssource op dit moment.
Komt allemaal wel goed dus.quote:Van Geel optimistisch na beraad in CDA-kring DEN HAAG - CDA-fractievoorzitter Pieter van Geel verwacht dat de coalitiepartijen uit de impasse rond de kwestie-Irak komen. „Op dit moment zijn er heel veel constructieve gesprekken. Ik heb er alle vertrouwen in dat we eruit komen”, zei hij woensdag na afloop van een overleg met de meeste CDA-bewindslieden en premier Jan Peter Balkenende.
Of het is een een-tweetje tussen Bos en Hamer om Balkenende pootje te lichten. Die staat nu voor lul, terwijl de PvdA kan scoren.quote:Op woensdag 13 januari 2010 18:44 schreef damian5700 het volgende:
[..]
En Rouvoet zag deze consternatie het ook niet aankomen, dus hij heeft mijn inziens wel een punt.
Zo'n machiavelliaan als jij juicht dit soort ruis inderdaad weer toequote:
Bos is daar denk ik te serieus voor. Hij meent denk ik dat het beter is om in het kabinet te blijven om zo de bezuinigingen te kunnen beïnvloeden.quote:Op woensdag 13 januari 2010 18:49 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Lijkt me juist een perfecte aangelegenheid voor de PvdA om met relatief weinig kleurscheuren uit het moeras dat Balkenende IV heet te komen. Kunnen ze met 20 à 30 zetels in de oppositie bekijken hoe de PVV er een potje van maakt (of, mocht de PVV niet in het kabinet komen, hoe andere partijen miljardenbezuinigingen doorvoeren). Dit is voor de PvdA hét moment om haar toekomst veilig te stellen.
Daar ben ik het mee eens hoor.quote:Op woensdag 13 januari 2010 18:49 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Lijkt me juist een perfecte aangelegenheid voor de PvdA om met relatief weinig kleurscheuren uit het moeras dat Balkenende IV heet te komen. Kunnen ze met 20 à 30 zetels in de oppositie bekijken hoe de PVV er een potje van maakt (of, mocht de PVV niet in het kabinet komen, hoe andere partijen miljardenbezuinigingen doorvoeren). Dit is voor de PvdA hét moment om haar toekomst veilig te stellen.
Ook in de oppositie zal de PvdA constructief moeten zijn willen ze niet herinnerd willen worden aan sinterklaas joop den uylquote:Op woensdag 13 januari 2010 18:49 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Zou Boekestijn het dan een keer bij het rechte eind hebben? Dat is hem in al die 8 jaar nog niet gebeurd als het over Irak ging.quote:Op woensdag 13 januari 2010 18:47 schreef Arcee het volgende:
http://twitter.com/ajboekestijn
Nummer 1 nieuwssource op dit moment.
Wat een boefje hequote:Op woensdag 13 januari 2010 18:49 schreef remlof het volgende:
[..]
Oh als ik alles zou twitteren wat ik nu gehoord heb. Kabinet zou gelijk vallen
about 4 hours ago from TweetDeck!
quote:Op woensdag 13 januari 2010 18:51 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Bos is daar denk ik te serieus voor. Hij meent denk ik dat het beter is om in het kabinet te blijven om zo de bezuinigen te kunnen beïnvloeden.
Ik kan die kerel niet uitstaan op de een of andere manier.quote:Op woensdag 13 januari 2010 18:49 schreef remlof het volgende:
[..]
Oh als ik alles zou twitteren wat ik nu gehoord heb. Kabinet zou gelijk vallen
about 4 hours ago from TweetDeck!
Ach, het standaard-riedeltje 'sterkste schouders, zwaarste lasten' en 'de zwakkeren ontzien' doet het altijd goed bij de arbeidersklasse.quote:Op woensdag 13 januari 2010 18:51 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Ook in de oppositie zal de PvdA constructief moeten zijn willen ze niet herinnerd willen worden aan sinterklaas joop den uyl
Klopt, hij is te idealistisch en te eerlijk (en dat vind ik ook goed van hem). Een echte realpolitiker had mijn plan zonder aarzeling uitgevoerd. Maar: je denkt toch niet dat dit kabinet nog gaat bezuinigingen? Over een klein jaar beginnen de verkiezingscampagnes al...quote:Op woensdag 13 januari 2010 18:51 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Bos is daar denk ik te serieus voor. Hij meent denk ik dat het beter is om in het kabinet te blijven om zo de bezuinigen te kunnen beïnvloeden.
Zou kunnen, zeker als dat debat nog doorgaat.quote:Op woensdag 13 januari 2010 18:53 schreef Meddo het volgende:
is er vanavond nog spannende tv?
Nee, ik denk al vanaf gisteren dat Hamer eigenhandig heeft opgetreden en dat het daarom eg moeilijk is de gemoederen weer te laten bedaren.quote:Op woensdag 13 januari 2010 18:50 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Of het is een een-tweetje tussen Bos en Hamer om Balkenende pootje te lichten. Die staat nu voor lul, terwijl de PvdA kan scoren.
Genocide is lekker. Is Boekestijn en Van Anraat vriend Bolkestein ook goed in.quote:Op woensdag 13 januari 2010 18:53 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Ach, het standaard-riedeltje 'sterkste schouders, zwaarste lasten' en 'de zwakkeren ontzien' doet het altijd goed bij de arbeidersklasse.
quote:Op woensdag 13 januari 2010 18:54 schreef Klopkoek het volgende:
Moet je eens zien hoeveel twitteraars op Boekestijn serieus in gaan
Tot zover de geloofwaardigheid van Boekesteijn...quote:# BREKEND NIEUWS: Davids wordt platgebeld door Volkenrechtsgeleerden die wel menen dat mandaat toereikend was 5 minutes ago from web
# Aanvulling, ook de jongens van Zembla geven de pijp aan Maarten. Indrukwekkend he dat zelfreinigend vermogen van de journalistiek 7 minutes ago from web
# BREKEND NIEUWS journalisten van Argos treden af. Ons land heeft geen militaire steun verleend. Moedig he 10 minutes ago from web
CDA zal wel een parlementaire enquête cadeau willen doen om de PvdA nog wat langer vast te houden. Hopelijk trapt de PvdA daar niet in.quote:Op woensdag 13 januari 2010 18:51 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Bos is daar denk ik te serieus voor. Hij meent denk ik dat het beter is om in het kabinet te blijven om zo de bezuinigingen te kunnen beïnvloeden.
Kom op zeg. Zoiets stemt men toch wel af met elkaar? Hamer kwam pas met een reactie nadat Balkenende had gereageerd. We zullen het wrs. nooit weten maar de PvdA beweert dus dat Balkenende een andere verklaring voor las dan de verklaring die zij onder ogen kregen.quote:Op woensdag 13 januari 2010 18:54 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Nee, ik denk al vanaf gisteren dat Hamer eigenhandig heeft opgetreden en dat het daarom eg moeilijk is de gemoederen weer te laten bedaren.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |