Dóh!quote:Op zondag 7 februari 2010 17:38 schreef McGilles het volgende:
[..]
Heb er even naar gekeken maar had hem zelf heel anders ontworpen als ik het moest doen
Heb je wel gezien dat je formule maar kijkt van A2 tm A13 en niet verder?
1 |
Laten tellen met =aantal( en dan daaraan de cel koppelen?quote:Op zondag 7 februari 2010 17:49 schreef qu63 het volgende:
Andere vraag dan:
Hoe kan ik deze formule zo maken dat $A$13 vervangen wordt door de laatst ingevoerde waarde in die kolom -1?
[ code verwijderd ]
Nu is dat A15 (-1 dus A14), anders moet ik na iedere tankbeurt die hele formule aanpassen..
Zoiets bedoel je?quote:Op zondag 7 februari 2010 18:00 schreef McGilles het volgende:
[..]
Laten tellen met =aantal( en dan daaraan de cel koppelen?
1 |
1 |
1 |
1 |
Kan je dan niet gewoon in blad 1 het bestand pasten en dan in blad 2 elke kolom definieren aan de hand van blad1?quote:Op zondag 7 februari 2010 22:51 schreef redsea91 het volgende:
Hallo allen,
Mijn vraag gaat over het volgende:
Ik wil mijn bankgegevens zodanig sorteren dat ik alleen bepaalde posten in excel krijg. Als ik in mijn gegevens download in een excel bestand dan krijg ik deze in 8 kolommen (o.a. transactiedatum, omschrijving, bedrag).
Stel dat ik transacties zou willen kopiëren (naar een andere (lege) excel map) die in de kolom omschrijving bijv. "fiscus" hebben staan, hoe zou ik dat dan het beste kunnen doen.
Let wel ik wil de gehele rij dan kopieren, dus een functie die rijen selecteert welke een bepaalde overeenkomstige naam (fiscus) in een kolom hebben staan.
Ik zat te denken aan lookup functie (vlookup o.i.d.). Zijn er andere/betere ideeen. Alvast bedankt.
Ik moet de range hebben, als er namelijk lege waarden in staan krijg ik #WAARDE en #N/B fouten..quote:Op maandag 8 februari 2010 08:46 schreef DaFan het volgende:
qu63 welke error krijg je?
Probeer je ALS(SOMPRODUCT( eens met Ctrl-Shift-Enter te bevestigen.
En kan je niet beter deze formule gebruiken om de laatste waarde te vinden in je range (of moet je de range zelf hebben?)
=ZOEKEN(9E+301;A1:A1000)
Copieer de zooi naar een nieuw bestand.quote:Op zondag 7 februari 2010 22:51 schreef redsea91 het volgende:
Hallo allen,
Mijn vraag gaat over het volgende:
Ik wil mijn bankgegevens zodanig sorteren dat ik alleen bepaalde posten in excel krijg. Als ik in mijn gegevens download in een excel bestand dan krijg ik deze in 8 kolommen (o.a. transactiedatum, omschrijving, bedrag).
Stel dat ik transacties zou willen kopiëren (naar een andere (lege) excel map) die in de kolom omschrijving bijv. "fiscus" hebben staan, hoe zou ik dat dan het beste kunnen doen.
Let wel ik wil de gehele rij dan kopieren, dus een functie die rijen selecteert welke een bepaalde overeenkomstige naam (fiscus) in een kolom hebben staan.
Ik zat te denken aan lookup functie (vlookup o.i.d.). Zijn er andere/betere ideeen. Alvast bedankt.
Dank je het werkt op deze manier. Zou je me wellicht ook uit kunnen leggen waarom de functie NIET icm ISFOUT wordt gebruikt hier. Ik was hier nooit op gekomen.quote:Op maandag 8 februari 2010 14:21 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]
Copieer de zooi naar een nieuw bestand.
en zet in een nieuwe kolom rechts van de kolommen bovenaan de volgende formule:
=NIET(+ISFOUT(+VIND.SPEC("fiscus";A1)))*1
Deze geeft 1 als "fiscus" voorkomt in A1, en 0 wanneer dat niet het geval is.
Dit kun je naar beneden copieren etc.
Daarna kun je de volgorde sorteren van de bewuste kolom.
Mja, dit is een complete planning, dus heel veel invulbare velden..quote:Op dinsdag 9 februari 2010 18:05 schreef Deetch het volgende:
een beveiligde cel maken?
Sowieso maak ik sheets voor collega's vrienden zoveel mogelijk dummie proof met een poar bewerkbare cellen en de rest beveiligd.
Bestand -> afdrukvoorbeeld -> instellen -> tablad: blad -> vinkje bij 'Rij- en kolomkoppen'quote:Op dinsdag 9 februari 2010 18:46 schreef jakees het volgende:
Ik heb een hele tabel met 5 kolommen. Als ik print krijg ik alleen op de eerste pagina de kolomrij. Kun je ervoor zorgen dat er op elke pagina de zelfde kolomnamen komen? In word kun je dit wel instellen. Office 2003 btw.
Ah sorry, dan heb ik je inderdaad verkeerd begrepen, vergeet wat ik net zij (denk ik, of combineer het een beetje, voel je vrij) ik denk dat je dit bedoeld:quote:Op dinsdag 9 februari 2010 19:05 schreef jakees het volgende:
Top ik zie dat dit wordt meegenomen maar nu zet hij bij elke pagina A B C D neer en niet mijn kolomkoppen. Hoe geef ik aan wat mijn kolomkoppen zijn? ik heb al freeze panes / titelblokkering ingesteld.
Thx dat is wat ik bedoel! alleen is het bij mij uitgegrijsd en kan ik het niet invullen. Ik probeer het wel even op de laptop van mijn vrouw.quote:Op dinsdag 9 februari 2010 19:24 schreef tsjsieb het volgende:
[..]
Ah sorry, dan heb ik je inderdaad verkeerd begrepen, vergeet wat ik net zij (denk ik, of combineer het een beetje, voel je vrij) ik denk dat je dit bedoeld:
bestand -> pagina instelling -> tabblad blad -> onder het kopje Titels afdrukken: Rijen bovenaan op elke pagina (en daar dan de regel selecteren die je wilt hebben)
Of probeer het gewoon even met een nieuw leeg document, waar je titels invult en verder kolommen met 1 ,2 ,3 ,4 ofzo...quote:Op dinsdag 9 februari 2010 19:31 schreef jakees het volgende:
[..]
Thx dat is wat ik bedoel! alleen is het bij mij uitgegrijsd en kan ik het niet invullen. Ik probeer het wel even op de laptop van mijn vrouw.
Sommige printers kunnen daar niet goed mee overweg, ik heb het op mijn werk ook ooit wel eens gehad.quote:Op dinsdag 9 februari 2010 19:31 schreef jakees het volgende:
[..]
Thx dat is wat ik bedoel! alleen is het bij mij uitgegrijsd en kan ik het niet invullen. Ik probeer het wel even op de laptop van mijn vrouw.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |