abonnement Unibet Coolblue
  zondag 7 februari 2010 @ 17:43:44 #201
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_77735411
quote:
Op zondag 7 februari 2010 17:38 schreef McGilles het volgende:

[..]

Heb er even naar gekeken maar had hem zelf heel anders ontworpen als ik het moest doen

Heb je wel gezien dat je formule maar kijkt van A2 tm A13 en niet verder?
Dóh!

2e keer dat ik in dit topic gebruik kan maken van de " "-smiley
It's Time To Shine
[i]What would life be like without rhethorical questions?[/i]
  zondag 7 februari 2010 @ 17:49:41 #202
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_77735563
Andere vraag dan:

Hoe kan ik deze formule zo maken dat $A$13 vervangen wordt door de laatst ingevoerde waarde in die kolom -1?
1=ALS(SOMPRODUCT((JAAR('Dag tot dag'!$A$2:$A$13)=$B9)*(MAAND('Dag tot dag'!$A$2:$A$13)=$C9)*('Dag tot dag'!D$2:D$13))=0;"";SOMPRODUCT((JAAR('Dag tot dag'!$A$2:$A$13)=$B9)*(MAAND('Dag tot dag'!$A$2:$A$13)=$C9)*('Dag tot dag'!D$2:D$13)))

Nu is dat A15 (-1 dus A14), anders moet ik na iedere tankbeurt die hele formule aanpassen..
It's Time To Shine
[i]What would life be like without rhethorical questions?[/i]
pi_77735851
quote:
Op zondag 7 februari 2010 17:49 schreef qu63 het volgende:
Andere vraag dan:

Hoe kan ik deze formule zo maken dat $A$13 vervangen wordt door de laatst ingevoerde waarde in die kolom -1?
[ code verwijderd ]

Nu is dat A15 (-1 dus A14), anders moet ik na iedere tankbeurt die hele formule aanpassen..
Laten tellen met =aantal( en dan daaraan de cel koppelen?
  zondag 7 februari 2010 @ 18:58:20 #204
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_77737719
quote:
Op zondag 7 februari 2010 18:00 schreef McGilles het volgende:

[..]

Laten tellen met =aantal( en dan daaraan de cel koppelen?
Zoiets bedoel je?

=som($A$1:$A$(AANTALARG(A1:A8))

Dat werkt dus niet.. Hij geeft aan dat $A$ een fout bevat
It's Time To Shine
[i]What would life be like without rhethorical questions?[/i]
  zondag 7 februari 2010 @ 19:19:31 #205
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_77738392
Hmz, dit zou moeten kunnen werken:


3. In the Refers To box, enter an Offset formula that defines the range size, based on the number of items in the column, e.g.:
=OFFSET(Sheet1!$A$1,0,0,COUNTA(Sheet1!$A:$A),1)
In this example, the list is on Sheet1, starting in cell A1
The arguments used in this Offset function are:
1. Reference cell: Sheet1!$A$1
2. Rows to offset: 0
3. Columns to offset: 0
4. Number of Rows: COUNTA(Sheet1!$A:$A)
5. Number of Columns: 1
Note: for a dynamic number of columns, replace the 1 with:
COUNTA(Sheet1!$1:$1)
4. Click OK


Nu alleen nog even vertalen
It's Time To Shine
[i]What would life be like without rhethorical questions?[/i]
  zondag 7 februari 2010 @ 19:52:21 #206
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_77739557
Hmz, heb nu
1=ALS(SOMPRODUCT((JAAR('Dag tot dag'!$A$2:$A$13)=$B7)*(MAAND('Dag tot dag'!$A$2:$A$13)=$C7)*('Dag tot dag'!D$2:D$13))=0;"";SOMPRODUCT((JAAR('Dag tot dag'!$A$2:$A$13)=$B7)*(MAAND('Dag tot dag'!$A$2:$A$13)=$C7)*('Dag tot dag'!D$2:D$13)))

vervangen door
1=ALS(SOMPRODUCT((JAAR(Lijst)=$B7)*(MAAND(Lijst)=$C7)*(Lijst2))=0;"";SOMPRODUCT((JAAR(Lijst)=$B7)*(MAAND(Lijst)=$C7)*(Lijst2)))

waarbij lijst
1=VERSCHUIVING('Dag tot dag'!$A$2;0;0;AANTALARG('Dag tot dag'!$A$1:$A$71))

en lijst2
1=VERSCHUIVING('Dag tot dag'!$D$2;0;0;AANTALARG('Dag tot dag'!$D$1:$D$71))

Werkt niet
It's Time To Shine
[i]What would life be like without rhethorical questions?[/i]
pi_77751036
Hallo allen,

Mijn vraag gaat over het volgende:
Ik wil mijn bankgegevens zodanig sorteren dat ik alleen bepaalde posten in excel krijg. Als ik in mijn gegevens download in een excel bestand dan krijg ik deze in 8 kolommen (o.a. transactiedatum, omschrijving, bedrag).

Stel dat ik transacties zou willen kopiëren (naar een andere (lege) excel map) die in de kolom omschrijving bijv. "fiscus" hebben staan, hoe zou ik dat dan het beste kunnen doen.
Let wel ik wil de gehele rij dan kopieren, dus een functie die rijen selecteert welke een bepaalde overeenkomstige naam (fiscus) in een kolom hebben staan.

Ik zat te denken aan lookup functie (vlookup o.i.d.). Zijn er andere/betere ideeen. Alvast bedankt.
pi_77758553
quote:
Op zondag 7 februari 2010 22:51 schreef redsea91 het volgende:
Hallo allen,

Mijn vraag gaat over het volgende:
Ik wil mijn bankgegevens zodanig sorteren dat ik alleen bepaalde posten in excel krijg. Als ik in mijn gegevens download in een excel bestand dan krijg ik deze in 8 kolommen (o.a. transactiedatum, omschrijving, bedrag).

Stel dat ik transacties zou willen kopiëren (naar een andere (lege) excel map) die in de kolom omschrijving bijv. "fiscus" hebben staan, hoe zou ik dat dan het beste kunnen doen.
Let wel ik wil de gehele rij dan kopieren, dus een functie die rijen selecteert welke een bepaalde overeenkomstige naam (fiscus) in een kolom hebben staan.

Ik zat te denken aan lookup functie (vlookup o.i.d.). Zijn er andere/betere ideeen. Alvast bedankt.
Kan je dan niet gewoon in blad 1 het bestand pasten en dan in blad 2 elke kolom definieren aan de hand van blad1?
pi_77758953
qu63 welke error krijg je?
Probeer je ALS(SOMPRODUCT( eens met Ctrl-Shift-Enter te bevestigen.

En kan je niet beter deze formule gebruiken om de laatste waarde te vinden in je range (of moet je de range zelf hebben?)
=ZOEKEN(9E+301;A1:A1000)

Ik heb de rest van de replies niet gelezen dus zie niet precies waar het om gaat.
  maandag 8 februari 2010 @ 10:14:38 #210
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_77760605
quote:
Op maandag 8 februari 2010 08:46 schreef DaFan het volgende:
qu63 welke error krijg je?
Probeer je ALS(SOMPRODUCT( eens met Ctrl-Shift-Enter te bevestigen.

En kan je niet beter deze formule gebruiken om de laatste waarde te vinden in je range (of moet je de range zelf hebben?)
=ZOEKEN(9E+301;A1:A1000)
Ik moet de range hebben, als er namelijk lege waarden in staan krijg ik #WAARDE en #N/B fouten..
It's Time To Shine
[i]What would life be like without rhethorical questions?[/i]
pi_77760865
Ok
pi_77768020
quote:
Op zondag 7 februari 2010 22:51 schreef redsea91 het volgende:
Hallo allen,

Mijn vraag gaat over het volgende:
Ik wil mijn bankgegevens zodanig sorteren dat ik alleen bepaalde posten in excel krijg. Als ik in mijn gegevens download in een excel bestand dan krijg ik deze in 8 kolommen (o.a. transactiedatum, omschrijving, bedrag).

Stel dat ik transacties zou willen kopiëren (naar een andere (lege) excel map) die in de kolom omschrijving bijv. "fiscus" hebben staan, hoe zou ik dat dan het beste kunnen doen.
Let wel ik wil de gehele rij dan kopieren, dus een functie die rijen selecteert welke een bepaalde overeenkomstige naam (fiscus) in een kolom hebben staan.

Ik zat te denken aan lookup functie (vlookup o.i.d.). Zijn er andere/betere ideeen. Alvast bedankt.
Copieer de zooi naar een nieuw bestand.
en zet in een nieuwe kolom rechts van de kolommen bovenaan de volgende formule:
=NIET(+ISFOUT(+VIND.SPEC("fiscus";A1)))*1
Deze geeft 1 als "fiscus" voorkomt in A1, en 0 wanneer dat niet het geval is.
Dit kun je naar beneden copieren etc.
Daarna kun je de volgorde sorteren van de bewuste kolom.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_77794722
quote:
Op maandag 8 februari 2010 14:21 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Copieer de zooi naar een nieuw bestand.
en zet in een nieuwe kolom rechts van de kolommen bovenaan de volgende formule:
=NIET(+ISFOUT(+VIND.SPEC("fiscus";A1)))*1
Deze geeft 1 als "fiscus" voorkomt in A1, en 0 wanneer dat niet het geval is.
Dit kun je naar beneden copieren etc.
Daarna kun je de volgorde sorteren van de bewuste kolom.
Dank je het werkt op deze manier. Zou je me wellicht ook uit kunnen leggen waarom de functie NIET icm ISFOUT wordt gebruikt hier. Ik was hier nooit op gekomen.
pi_77806133
als fiscus niet voorkomt in de cel waar hij naar zoekt krijg je een foutmelding waar je dan vervolgens niks mee kunt. In deze formule wordt er juist bewust gezocht naar een foutmelding (isfout) en als er geen foutmelding is (niet) staat er dus fiscus en kom je in principe op hetzelfde uit maar heb je geen foutmeldingen meer in je kolom.
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
  dinsdag 9 februari 2010 @ 16:13:08 #215
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_77811871
Stel, je hebt een leuk sheetje gemaakt, hoe zorg je er voor dat er een soort van 'copyrightmelding' in beeld komt?
Je kan natuurlijk gewoon '© NAAM' in een cel proppen, maar dat is ook zo weg te halen. Macro is een andere optie, maar als macro's uit staan werkt dat natuurlijk ook niet.. Hoe doen jullie dat/zouden jullie dat doen?
It's Time To Shine
[i]What would life be like without rhethorical questions?[/i]
pi_77815982
een beveiligde cel maken?
Sowieso maak ik sheets voor collega's vrienden zoveel mogelijk dummie proof met een poar bewerkbare cellen en de rest beveiligd.
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
  dinsdag 9 februari 2010 @ 18:40:27 #217
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_77817305
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 18:05 schreef Deetch het volgende:
een beveiligde cel maken?
Sowieso maak ik sheets voor collega's vrienden zoveel mogelijk dummie proof met een poar bewerkbare cellen en de rest beveiligd.
Mja, dit is een complete planning, dus heel veel invulbare velden..

Maar dummie-proof is idd wel een optie
It's Time To Shine
[i]What would life be like without rhethorical questions?[/i]
pi_77817591
Ik heb een hele tabel met 5 kolommen. Als ik print krijg ik alleen op de eerste pagina de kolomrij. Kun je ervoor zorgen dat er op elke pagina de zelfde kolomnamen komen? In word kun je dit wel instellen. Office 2003 btw.
  dinsdag 9 februari 2010 @ 19:02:05 #219
111578 tsjsieb
but not cheap...
pi_77818205
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 18:46 schreef jakees het volgende:
Ik heb een hele tabel met 5 kolommen. Als ik print krijg ik alleen op de eerste pagina de kolomrij. Kun je ervoor zorgen dat er op elke pagina de zelfde kolomnamen komen? In word kun je dit wel instellen. Office 2003 btw.
Bestand -> afdrukvoorbeeld -> instellen -> tablad: blad -> vinkje bij 'Rij- en kolomkoppen'

(Of begrijp ik je vraag niet?)
pi_77818355
Top ik zie dat dit wordt meegenomen maar nu zet hij bij elke pagina A B C D neer en niet mijn kolomkoppen. Hoe geef ik aan wat mijn kolomkoppen zijn? ik heb al freeze panes / titelblokkering ingesteld.
  dinsdag 9 februari 2010 @ 19:24:40 #221
111578 tsjsieb
but not cheap...
pi_77819096
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 19:05 schreef jakees het volgende:
Top ik zie dat dit wordt meegenomen maar nu zet hij bij elke pagina A B C D neer en niet mijn kolomkoppen. Hoe geef ik aan wat mijn kolomkoppen zijn? ik heb al freeze panes / titelblokkering ingesteld.
Ah sorry, dan heb ik je inderdaad verkeerd begrepen, vergeet wat ik net zij (denk ik, of combineer het een beetje, voel je vrij) ik denk dat je dit bedoeld:

bestand -> pagina instelling -> tabblad blad -> onder het kopje Titels afdrukken: Rijen bovenaan op elke pagina (en daar dan de regel selecteren die je wilt hebben)
pi_77819344
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 19:24 schreef tsjsieb het volgende:

[..]

Ah sorry, dan heb ik je inderdaad verkeerd begrepen, vergeet wat ik net zij (denk ik, of combineer het een beetje, voel je vrij) ik denk dat je dit bedoeld:

bestand -> pagina instelling -> tabblad blad -> onder het kopje Titels afdrukken: Rijen bovenaan op elke pagina (en daar dan de regel selecteren die je wilt hebben)
Thx dat is wat ik bedoel! alleen is het bij mij uitgegrijsd en kan ik het niet invullen. Ik probeer het wel even op de laptop van mijn vrouw.
  dinsdag 9 februari 2010 @ 19:53:10 #223
111578 tsjsieb
but not cheap...
pi_77820235
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 19:31 schreef jakees het volgende:

[..]

Thx dat is wat ik bedoel! alleen is het bij mij uitgegrijsd en kan ik het niet invullen. Ik probeer het wel even op de laptop van mijn vrouw.
Of probeer het gewoon even met een nieuw leeg document, waar je titels invult en verder kolommen met 1 ,2 ,3 ,4 ofzo...

(Dan kun je dan zelf kijken wat de verschillen zijn met je eigen document.)
pi_77821728
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 19:31 schreef jakees het volgende:

[..]

Thx dat is wat ik bedoel! alleen is het bij mij uitgegrijsd en kan ik het niet invullen. Ik probeer het wel even op de laptop van mijn vrouw.
Sommige printers kunnen daar niet goed mee overweg, ik heb het op mijn werk ook ooit wel eens gehad.
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
pi_77842331
Waarom kent het Excel Object Model geen property voor de huidige opmaak van een cel (ivm conditional formatting)? Nu moet ik dus voor iedere cell checken of er Conditional Formatting van toepassing is, en zoja alle conditions gaan evalueren...
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')