abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_77436401
Ik denk het wel. Maandag ga ik het gelijk proberen. Tnx alvast.
pi_77454836
Hoe ik mijn probleem heb aangepakt, zoek nog steeds een mooiere oplossing.
--------------------------

kolom D = namen van mensen die ik onderverdeeld wil hebben onder mensen die in K staan
kolom K = namen van mensen waaronder per naam mensen van kolom D komen

o3 = naam van specifiek persoon in K waaronder ik mensen van A wil hebben
p2 = 0
p3 etc (verticaal) = P2+EN(K3=O$3;D3<>"")
q2 = MAX(P:P)
r3 etc (verticaal) = ALS(RIJEN(R3:R$3)>Q$2;"";INDEX(D:D;VERGELIJKEN(RIJEN(R3:R$3);P:P;0)))

Dan krijg ik in de cellen R3 tm R100 (bv) alle namen te staan van mensen waarvan in kolom K de naam is ingevuld die gelijk is aan o3.

Ziet iemand nog verbeteringen?
pi_77457025
Ik ben even een kleine inventaris aan het maken maar nu wil ik graag een knop hebben waarmee ik voorwerpen kan sorteren op naam. Ik heb het via de rechte muisknop al geprobeerd maar dan gaan word alles opnieuw gesorteerd.

Ik wil graag dat wanneer het eerste kolom wordt gesorteerd op naam dat die kolommen daarachter vast blijven zitten aan het item.
pi_77457139
quote:
Op zaterdag 30 januari 2010 19:09 schreef Techneut het volgende:
Ik ben even een kleine inventaris aan het maken maar nu wil ik graag een knop hebben waarmee ik voorwerpen kan sorteren op naam. Ik heb het via de rechte muisknop al geprobeerd maar dan gaan word alles opnieuw gesorteerd.

Ik wil graag dat wanneer het eerste kolom wordt gesorteerd op naam dat die kolommen daarachter vast blijven zitten aan het item.


Daar is een standaardknop voor, oplopend of aflopend sorteren. Te vinden onder 'data'
pi_77458996
Heel andere indirecte vraag nu. Ik heb een folder met allemaal albums. Nu wil ik net als mijn films in excel een lijstje maken met de muziek die ik heb. Maar is er een snelle manier om alle mappen (de namen ervan) in excel te krijgen? Het is echt VEEL te veel om handmatig te doen.
"AAAAAHH ZENNE MOAT, WOARST VLEISCH"
  zaterdag 30 januari 2010 @ 20:12:20 #156
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_77459106
quote:
Op zaterdag 30 januari 2010 20:09 schreef znarch het volgende:
Heel andere indirecte vraag nu. Ik heb een folder met allemaal albums. Nu wil ik net als mijn films in excel een lijstje maken met de muziek die ik heb. Maar is er een snelle manier om alle mappen (de namen ervan) in excel te krijgen? Het is echt VEEL te veel om handmatig te doen.
Er zijn tootjes die je hele mappen structuur in een txt-bestand proppen, dat zou je dan weer regel voor regel uit kunnen lezen denk ik.

of een macro zoeken?
It's Time To Shine
[i]What would life be like without rhethorical questions?[/i]
pi_77459244
quote:
Op zaterdag 30 januari 2010 20:09 schreef znarch het volgende:
Heel andere indirecte vraag nu. Ik heb een folder met allemaal albums. Nu wil ik net als mijn films in excel een lijstje maken met de muziek die ik heb. Maar is er een snelle manier om alle mappen (de namen ervan) in excel te krijgen? Het is echt VEEL te veel om handmatig te doen.
Voor zover bekend is dit volgens mij niet mogelijk met standaard excel formules, mogelijk via macro's? Is het niet mogelijk beide dingen open te zetten (excel en de map) en dan via F2 -> ctrl-c -> ctrl-v te werken?

Stel dat deze actie 4 seconden duurt, 900 per uur verwerk je er dan

edit: dit is misschien een optie:

Ga naar uitvoeren en tik cmd in.
Ga dan naar de directory waarvan je de inhoud in een bestand wil en typ dan in dir /s >c:\overzicht.txt
Er wordt een overzicht.txt in je c gezet, lees overzicht.txt in een tekstverwerker in en kopieer het in exell?

"En je kan sorteren met /ogne achter het dir-commando.
Zorg er verder voor dat het nieuwe bestand niet in dezelfde directory terecht komt, anders komt dat ook in de lijst.

Verder:

http://www.pc-tools.net/win32/dir2html/
pi_77459867
Zon tool heb ik al, maar die maakt een lijst van de hele directory, dus die zet ook elk los mp3tje erin, dat is het probleem zeg maar
"AAAAAHH ZENNE MOAT, WOARST VLEISCH"
pi_77460537
quote:
Op zaterdag 30 januari 2010 20:35 schreef znarch het volgende:
Zon tool heb ik al, maar die maakt een lijst van de hele directory, dus die zet ook elk los mp3tje erin, dat is het probleem zeg maar
Sorteren op type, dan tool gebruiken en pasten in excel, daarna gewoon eenmalig losse mp3 namen verwijderen?
pi_77460614
Ik heb al iets, maar ik heb nu dus een txt bestand, met alle albums achter elkaar, gescheiden door ;. Maar als ik dat in excel importeer zet hij de albums allemaal naast elkaar ipv onder elkaar xD Eehm, suggesties ? :p
"AAAAAHH ZENNE MOAT, WOARST VLEISCH"
  zaterdag 30 januari 2010 @ 21:09:08 #161
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_77460969
quote:
Op zaterdag 30 januari 2010 20:58 schreef znarch het volgende:
Ik heb al iets, maar ik heb nu dus een txt bestand, met alle albums achter elkaar, gescheiden door ;. Maar als ik dat in excel importeer zet hij de albums allemaal naast elkaar ipv onder elkaar xD Eehm, suggesties ? :p
in kladblok ";" vervangen door "
" (een nieuwe regel dus)
It's Time To Shine
[i]What would life be like without rhethorical questions?[/i]
pi_77461070
Als ik de ; vervang voor " doet hij dat nog steeds niet hoor aah wat ben ik hier slecht in
"AAAAAHH ZENNE MOAT, WOARST VLEISCH"
pi_77461794
quote:
Op zaterdag 30 januari 2010 21:12 schreef znarch het volgende:
Als ik de ; vervang voor " doet hij dat nog steeds niet hoor aah wat ben ik hier slecht in
In excel:

Data -> Text to columns -> Delimited -> en bij other vul je ; in.
pi_77461973
Dat werkt wel, maar dan heb ik in iedere kolom een album staan, en ik wil het in de rijen hebben.

Dus niet: A1 = Album 1 B1 = Album 2

maar:

A1 = Album1
A2 = Album2

Hoop dat het nu duidelijk is
"AAAAAHH ZENNE MOAT, WOARST VLEISCH"
  zaterdag 30 januari 2010 @ 21:45:35 #165
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_77462134
Heb je die ; wel vervangen door een nieuwe regel?
It's Time To Shine
[i]What would life be like without rhethorical questions?[/i]
pi_77462320
quote:
Op zaterdag 30 januari 2010 21:41 schreef znarch het volgende:
Dat werkt wel, maar dan heb ik in iedere kolom een album staan, en ik wil het in de rijen hebben.

Dus niet: A1 = Album 1 B1 = Album 2

maar:

A1 = Album1
A2 = Album2

Hoop dat het nu duidelijk is
Selecteer alle info --> Copy --> Paste special --> optie "transpose" aanvinken --> klaar
pi_77462699
quote:
Op zaterdag 30 januari 2010 21:51 schreef McGilles het volgende:

[..]

Selecteer alle info --> Copy --> Paste special --> optie "transpose" aanvinken --> klaar
OMG Dit soort dingen zijn altijd zo makkenlijk he (als je ze weet)

DANK DANK DANK
"AAAAAHH ZENNE MOAT, WOARST VLEISCH"
pi_77462798
quote:
Op zaterdag 30 januari 2010 22:03 schreef znarch het volgende:

[..]

OMG Dit soort dingen zijn altijd zo makkenlijk he (als je ze weet)

DANK DANK DANK
Geen dank joh, succes met je bestandje
pi_77470465
quote:
Op zaterdag 30 januari 2010 17:57 schreef McGilles het volgende:
Hoe ik mijn probleem heb aangepakt, zoek nog steeds een mooiere oplossing.
--------------------------

kolom D = namen van mensen die ik onderverdeeld wil hebben onder mensen die in K staan
kolom K = namen van mensen waaronder per naam mensen van kolom D komen

o3 = naam van specifiek persoon in K waaronder ik mensen van A wil hebben
p2 = 0
p3 etc (verticaal) = P2+EN(K3=O$3;D3<>"")
q2 = MAX(P:P)
r3 etc (verticaal) = ALS(RIJEN(R3:R$3)>Q$2;"";INDEX(D:D;VERGELIJKEN(RIJEN(R3:R$3);P:P;0)))

Dan krijg ik in de cellen R3 tm R100 (bv) alle namen te staan van mensen waarvan in kolom K de naam is ingevuld die gelijk is aan o3.

Ziet iemand nog verbeteringen?
Dat is vergelijkbaar met wat ik voor je gemaakt zou hebben.
Nice.
pi_77514372
Hallo, ik heb een formulier met daarin een grote cel is waarin allerlei tekst kan worden getypt. Nu is het probleem dat tijdens het typen de tekst netjes op de volgende regel verschijnt. Maar zodra je getypt hebt zijn niet alle tekens zichtbaar. Ik heb de rijhoogte en breedte al aangepast maar nog wordt naar de helft (1060 karakters) getoond. Is dat een Excel 2003 probleem? Of staan er instellingen verkeerd.

bvd
  maandag 1 februari 2010 @ 15:29:35 #171
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_77514438
quote:
Op maandag 1 februari 2010 15:27 schreef jakees het volgende:
Hallo, ik heb een formulier met daarin een grote cel is waarin allerlei tekst kan worden getypt. Nu is het probleem dat tijdens het typen de tekst netjes op de volgende regel verschijnt. Maar zodra je getypt hebt zijn niet alle tekens zichtbaar. Ik heb de rijhoogte en breedte al aangepast maar nog wordt naar de helft (1060 karakters) getoond. Is dat een Excel 2003 probleem? Of staan er instellingen verkeerd.

bvd
Tekstterugloop of tekst passend maken aangevinkt?
(cel selecteren en dan ctrl+1, tabbald uitlijning)
It's Time To Shine
[i]What would life be like without rhethorical questions?[/i]
pi_77515116
quote:
Op maandag 1 februari 2010 15:29 schreef qu63 het volgende:

[..]

Tekstterugloop of tekst passend maken aangevinkt?
(cel selecteren en dan ctrl+1, tabbald uitlijning)
Het tekstterugloop vinkje zorgt ervoor dat je tekstpassend maken niet meer kan aanvinken. Maar als je eerst tekst passend maken aanklikt kan dit eerst worden aangepast. Ik gebruik Excel 2003. Wellicht dat het in 2007 wel werkt. Maar weet iemand of dit op een andere wijze is op te lossen?

het is na te spelen door een cel heel breed en hoog te maken en vervolgens meer dan 1060 karakters erin te plempen. Bij karakter 1059 hakt die hem gewoon af in het beeld. Wel is de tekst daarna er uit te halen.
  maandag 1 februari 2010 @ 15:48:14 #173
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_77515190
quote:
Op maandag 1 februari 2010 15:46 schreef jakees het volgende:

[..]

Het tekstterugloop vinkje zorgt ervoor dat je tekstpassend maken niet meer kan aanvinken. Maar als je eerst tekst passend maken aanklikt kan dit eerst worden aangepast. Ik gebruik Excel 2003. Wellicht dat het in 2007 wel werkt. Maar weet iemand of dit op een andere wijze is op te lossen?

het is na te spelen door een cel heel breed en hoog te maken en vervolgens meer dan 1060 karakters erin te plempen. Bij karakter 1059 hakt die hem gewoon af in het beeld. Wel is de tekst daarna er uit te halen.
Dan lijkt het alsof die 1060 tekens gewoon een limiet is van Excel..
It's Time To Shine
[i]What would life be like without rhethorical questions?[/i]
pi_77515496
quote:
Op vrijdag 29 januari 2010 18:36 schreef DaFan het volgende:
C1
=INDEX($A$1:$A$4;VERGELIJKEN(GROOTSTE($B$1:$B$4;RIJ(B1));$B$1:$B$4;0))

En doortrekken.
Deze formule werkt goed alleen krijg ik nu als melding #getal.

Ipv namen heb ik codes. en ipv getallen heb ik precentages. Maakt dat nog verschil uit?

dus
A B C
1 17,3% 5
2 15,3% 3
3 20,5% 1
4 10,3% 2
5 22,5% 4
pi_77516585
die melding betekend dat er ergens een "getal" als input wordt verwacht maar dat hij wat anders krijgt.
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
pi_77539236
quote:
Op maandag 1 februari 2010 15:48 schreef qu63 het volgende:

[..]

Dan lijkt het alsof die 1060 tekens gewoon een limiet is van Excel.
sheit, heb jij hetzelfde? In Excel 2007 heb ik er trouwens geen last van.
  dinsdag 2 februari 2010 @ 09:50:12 #177
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_77541598
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 01:45 schreef jakees het volgende:

[..]

sheit, heb jij hetzelfde? In Excel 2007 heb ik er trouwens geen last van.
Nee, maar dat was mijn conclusie na jouw post..
It's Time To Shine
[i]What would life be like without rhethorical questions?[/i]
pi_77545943
Ik ben voor het werk een excel bestand voor kostprijs berekeningen te maken.

nu is de basis vrij simpel. Inkoop prijs is bv ¤5 de kilo voor 1 verkoopeenheid heb je 250 gram nodig
dus de kost prijs is ¤1,25

nu is het "probleem" dat je altijd alles naar kilo`s of grammen moet zetten, want kilo`s kan je niet door grammen delen
of l/ml.

kan je excel dit ook automatisch laten doen of is dit niet mogelijk?

2003 nl

[ Bericht 2% gewijzigd door gerrit098 op 02-02-2010 12:31:01 ]
pi_77547091
Huh waarom kan dat niet
een kilogram is toch 1000x groter dan grammen...dan deel je de grammen door 1000 en dan dat delen door de kostprijs [grammen/1000]/[kostprijs per kilo]
  dinsdag 2 februari 2010 @ 12:55:02 #180
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_77547353
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 12:48 schreef DaFan het volgende:
Huh waarom kan dat niet
een kilogram is toch 1000x groter dan grammen...dan deel je de grammen door 1000 en dan dat delen door de kostprijs [grammen/1000]/[kostprijs per kilo]
Ik snapte het ook al niet helemaal..
It's Time To Shine
[i]What would life be like without rhethorical questions?[/i]
pi_77547627
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 12:48 schreef DaFan het volgende:
Huh waarom kan dat niet
een kilogram is toch 1000x groter dan grammen...dan deel je de grammen door 1000 en dan dat delen door de kostprijs [grammen/1000]/[kostprijs per kilo]
oke maar,

de formule is vaak weer anders soms is het Kg/Kg (bv 1 kilo rijst kost 5kilo rijst kost) en dan weer Kg/g (bv 1 kilo ossehaas kost 200 gram ossehaas kost) daar door veranderd de formule steeds weer.

Het zou makelijk zijn als excel onderscheid kan maken tussen Kg en g / l en ml en dit automatisch omzet.
pi_77547958
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 13:02 schreef gerrit098 het volgende:

[..]

oke maar,

de formule is vaak weer anders soms is het Kg/Kg (bv 1 kilo rijst kost 5kilo rijst kost) en dan weer Kg/g (bv 1 kilo ossehaas kost 200 gram ossehaas kost) daar door veranderd de formule steeds weer.

Het zou makelijk zijn als excel onderscheid kan maken tussen Kg en g / l en ml en dit automatisch omzet.
dat zou inderdaad makkelijk zijn maar om inde woorden van bodycount te spreken:

"Here in South central, shit ain't like that"

met andere woorden, je zult toch zelf de prijzen om moeten rekenen.
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
  dinsdag 2 februari 2010 @ 13:13:38 #183
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_77548037
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 13:11 schreef Deetch het volgende:

[..]

dat zou inderdaad makkelijk zijn maar om inde woorden van bodycount te spreken:

"Here in South central, shit ain't like that"

met andere woorden, je zult toch zelf de prijzen om moeten rekenen.
Je kan wel een zoektabel maken met daarin het product, de inhoud (5kg voor rijst dus, opschrijven als 5000), en de prijs.

Dan kan je daarmee gaan rekenen
It's Time To Shine
[i]What would life be like without rhethorical questions?[/i]
pi_77548360
Gewoon dezelfde eenheid gebruiken, heb je dat niet geleerd op school

Euro's en grammen dus!
pi_77549595
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 13:23 schreef DaFan het volgende:
Gewoon dezelfde eenheid gebruiken, heb je dat niet geleerd op school

Euro's en grammen dus!
Dat heb ik geleerd idd. Ik heb daar ook geleerd om het je zelf zo makkelijk mogelijk te maken.
pi_77642504
SCHOP
pi_77647905
Hoezo SCHOP?"
Je moet gewoon zorgen dat je berekeningen in orde zijn, Excel kan toch niet ruiken of jij kilo's of grammen inklopt?
  vrijdag 5 februari 2010 @ 01:26:33 #188
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_77655243
quote:
Op donderdag 4 februari 2010 20:26 schreef gerrit098 het volgende:
SCHOP
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 13:13 schreef qu63 het volgende:

[..]

Je kan wel een zoektabel maken met daarin het product, de inhoud (5kg voor rijst dus, opschrijven als 5000), en de prijs.

Dan kan je daarmee gaan rekenen
It's Time To Shine
[i]What would life be like without rhethorical questions?[/i]
  vrijdag 5 februari 2010 @ 01:26:50 #189
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_77655247
quote:
Op donderdag 4 februari 2010 20:26 schreef gerrit098 het volgende:
SCHOP
Oh, en die functie kent Excel niet
It's Time To Shine
[i]What would life be like without rhethorical questions?[/i]
pi_77659312
Help!,

Ik ben een vba macro digibeet, maar probeer met een hoop knip plak werk toch het één en ander werkend te krijgen. Ik zit alleen met het volgende:

Ik gebruik een macro achter een knop om een bestand op te slaan op een bepaalde locatie en daarna gelijk te verzenden als PDF bijlage via email. Ik heb de volgende regels gevonden ergens op internet:

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
Sub RDB_Worksheet_Or_Worksheets_To_PDF_And_Create_Mail()
    Dim FileName As String

    If ActiveWindow.SelectedSheets.Count > 1 Then
        MsgBox "There is more then one sheet selected," & vbNewLine & _
               "be aware that every selected sheet will be published"
    End If

    FileName = RDB_Create_PDF(ActiveSheet, ThisWorkbook.Sheets("Reparatieverzoek").Range("D9").Value, True, True)

    
    If FileName <> "" Then
        RDB_Mail_PDF_Outlook FileName, "info@trivire.nl", "reparatieverzoek", _
                             "zie bijlage" _
                           & vbNewLine & vbNewLine & "Met vriendelijke groeten,", False
    Else
        MsgBox "Not possible to create the PDF, possible reasons:" & vbNewLine & _
               "Microsoft Add-in is not installed" & vbNewLine & _
               "You Canceled the GetSaveAsFilename dialog" & vbNewLine & _
               "The path to Save the file in arg 2 is not correct" & vbNewLine & _
               "You didn't want to overwrite the existing PDF if it exist"
    End If
End Sub


Ik heb al geprobeerd om de regel te verbouwen, maar mis de kennis hier.
Ik wil namelijk dat de bestandsnaam gegenereerd wordt op basis van de inhoud van 2 cellen. en zonder tussenkomst word opgeslagen op een netwerk locatie. (x:\map\map) Verder wil ik de datum en tijd ook toegevoegd hebben in de bestandsnaam.

Ik kom er niet uit. Ik hoop dat iemand mij kan helpen

gr. Demeck
  vrijdag 5 februari 2010 @ 09:55:13 #191
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_77659797
Lukt het genereren van de PDF dan al? Enkel een filename veranderen is dan simpel.

Je moet in de functie RDB_Create_PDF kijken hoe het resultaat van de functie wordt opgebouwd, dat is namelijk de locatie. De inhoud van een cel pak je via Worksheet("sheet1").Range("A1").Value. Datum en tijd pak je via Now().
Géén kloon van tvlxd!
pi_77661192
quote:
Op donderdag 4 februari 2010 20:26 schreef gerrit098 het volgende:
SCHOP
Je wilt iets simpels in excel maar dan nog simpeler? Doe gewoon grammen en andere standaard eenheden dan komt het wel goed.

Maar als je toch je zin wilt, maar een kolom met de aantallen doe je invoert, een verborgen kolom erachter en dan een 3e kolom met gram of kilogram of wat dan ook erin, die verborgen doe je dan een =als( formule die kijkt naar je eenheden.

Al vind ik het wel allemaal maar overbodig en zelfs irritant, eenheden moeten hetzelfde blijven.
  vrijdag 5 februari 2010 @ 23:51:17 #193
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_77689871
Bugger

Kom er net achter dat mijn geweldige autokosten-sheet een fout bevat

Ik heb in de maand december namelijk niet getankt, dus nu klopt mn hele IF-structuur niet meer!
It's Time To Shine
[i]What would life be like without rhethorical questions?[/i]
pi_77691355
quote:
Op vrijdag 5 februari 2010 23:51 schreef qu63 het volgende:
Bugger

Kom er net achter dat mijn geweldige autokosten-sheet een fout bevat

Ik heb in de maand december namelijk niet getankt, dus nu klopt mn hele IF-structuur niet meer!
Post de indeling en formules eens
  zaterdag 6 februari 2010 @ 00:51:59 #195
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_77691666
Ik was jullie kwijt in mijn AT lijst!
Life is what you make it.
  zaterdag 6 februari 2010 @ 12:17:09 #196
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_77698502
quote:
Op zaterdag 6 februari 2010 00:41 schreef McGilles het volgende:

[..]

Post de indeling en formules eens
Zal ik de hele sheet maar posten?

http://www.svenahrens.nl/Auto.xlsx

[ Bericht 7% gewijzigd door qu63 op 06-02-2010 12:25:05 ]
It's Time To Shine
[i]What would life be like without rhethorical questions?[/i]
pi_77726538
Je hebt een reeks data in het volgende formaat: 20091102 (11 feb 2009), hoe kan je een =MAAND() formule toepassen op dat formaat? Simpelweg een formaat "jjjjddmm" aanmaken werkt niet (geen idee waarom niet).

Heeft Excel een substring methode of zo? Dat je de eerste 4 posities kan lezen in een cel?

Ik snap dat ik de cel op posities kan splitsen, maar dat is de bedoeling niet (wil de originele cel niet wijzigen en 't volledig met formules oplossen).

edit - ah, =DEEL() gewoon

[ Bericht 12% gewijzigd door PietjePuk007 op 07-02-2010 12:39:32 ]
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
pi_77731307
quote:
Op zaterdag 6 februari 2010 12:17 schreef qu63 het volgende:

[..]

Zal ik de hele sheet maar posten?

http://www.svenahrens.nl/Auto.xlsx
File cannot be found
  zondag 7 februari 2010 @ 15:38:59 #199
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_77731372
quote:
Op zondag 7 februari 2010 15:36 schreef McGilles het volgende:

[..]

File cannot be found
Bugger, verkeerde link gepakt

www.qu63.nl/Auto.xlsx
It's Time To Shine
[i]What would life be like without rhethorical questions?[/i]
pi_77735243
quote:
Op zondag 7 februari 2010 15:38 schreef qu63 het volgende:

[..]

Bugger, verkeerde link gepakt

www.qu63.nl/Auto.xlsx
Heb er even naar gekeken maar had hem zelf heel anders ontworpen als ik het moest doen

Heb je wel gezien dat je formule maar kijkt van A2 tm A13 en niet verder?
  zondag 7 februari 2010 @ 17:43:44 #201
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_77735411
quote:
Op zondag 7 februari 2010 17:38 schreef McGilles het volgende:

[..]

Heb er even naar gekeken maar had hem zelf heel anders ontworpen als ik het moest doen

Heb je wel gezien dat je formule maar kijkt van A2 tm A13 en niet verder?
Dóh!

2e keer dat ik in dit topic gebruik kan maken van de " "-smiley
It's Time To Shine
[i]What would life be like without rhethorical questions?[/i]
  zondag 7 februari 2010 @ 17:49:41 #202
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_77735563
Andere vraag dan:

Hoe kan ik deze formule zo maken dat $A$13 vervangen wordt door de laatst ingevoerde waarde in die kolom -1?
1=ALS(SOMPRODUCT((JAAR('Dag tot dag'!$A$2:$A$13)=$B9)*(MAAND('Dag tot dag'!$A$2:$A$13)=$C9)*('Dag tot dag'!D$2:D$13))=0;"";SOMPRODUCT((JAAR('Dag tot dag'!$A$2:$A$13)=$B9)*(MAAND('Dag tot dag'!$A$2:$A$13)=$C9)*('Dag tot dag'!D$2:D$13)))

Nu is dat A15 (-1 dus A14), anders moet ik na iedere tankbeurt die hele formule aanpassen..
It's Time To Shine
[i]What would life be like without rhethorical questions?[/i]
pi_77735851
quote:
Op zondag 7 februari 2010 17:49 schreef qu63 het volgende:
Andere vraag dan:

Hoe kan ik deze formule zo maken dat $A$13 vervangen wordt door de laatst ingevoerde waarde in die kolom -1?
[ code verwijderd ]

Nu is dat A15 (-1 dus A14), anders moet ik na iedere tankbeurt die hele formule aanpassen..
Laten tellen met =aantal( en dan daaraan de cel koppelen?
  zondag 7 februari 2010 @ 18:58:20 #204
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_77737719
quote:
Op zondag 7 februari 2010 18:00 schreef McGilles het volgende:

[..]

Laten tellen met =aantal( en dan daaraan de cel koppelen?
Zoiets bedoel je?

=som($A$1:$A$(AANTALARG(A1:A8))

Dat werkt dus niet.. Hij geeft aan dat $A$ een fout bevat
It's Time To Shine
[i]What would life be like without rhethorical questions?[/i]
  zondag 7 februari 2010 @ 19:19:31 #205
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_77738392
Hmz, dit zou moeten kunnen werken:


3. In the Refers To box, enter an Offset formula that defines the range size, based on the number of items in the column, e.g.:
=OFFSET(Sheet1!$A$1,0,0,COUNTA(Sheet1!$A:$A),1)
In this example, the list is on Sheet1, starting in cell A1
The arguments used in this Offset function are:
1. Reference cell: Sheet1!$A$1
2. Rows to offset: 0
3. Columns to offset: 0
4. Number of Rows: COUNTA(Sheet1!$A:$A)
5. Number of Columns: 1
Note: for a dynamic number of columns, replace the 1 with:
COUNTA(Sheet1!$1:$1)
4. Click OK


Nu alleen nog even vertalen
It's Time To Shine
[i]What would life be like without rhethorical questions?[/i]
  zondag 7 februari 2010 @ 19:52:21 #206
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_77739557
Hmz, heb nu
1=ALS(SOMPRODUCT((JAAR('Dag tot dag'!$A$2:$A$13)=$B7)*(MAAND('Dag tot dag'!$A$2:$A$13)=$C7)*('Dag tot dag'!D$2:D$13))=0;"";SOMPRODUCT((JAAR('Dag tot dag'!$A$2:$A$13)=$B7)*(MAAND('Dag tot dag'!$A$2:$A$13)=$C7)*('Dag tot dag'!D$2:D$13)))

vervangen door
1=ALS(SOMPRODUCT((JAAR(Lijst)=$B7)*(MAAND(Lijst)=$C7)*(Lijst2))=0;"";SOMPRODUCT((JAAR(Lijst)=$B7)*(MAAND(Lijst)=$C7)*(Lijst2)))

waarbij lijst
1=VERSCHUIVING('Dag tot dag'!$A$2;0;0;AANTALARG('Dag tot dag'!$A$1:$A$71))

en lijst2
1=VERSCHUIVING('Dag tot dag'!$D$2;0;0;AANTALARG('Dag tot dag'!$D$1:$D$71))

Werkt niet
It's Time To Shine
[i]What would life be like without rhethorical questions?[/i]
pi_77751036
Hallo allen,

Mijn vraag gaat over het volgende:
Ik wil mijn bankgegevens zodanig sorteren dat ik alleen bepaalde posten in excel krijg. Als ik in mijn gegevens download in een excel bestand dan krijg ik deze in 8 kolommen (o.a. transactiedatum, omschrijving, bedrag).

Stel dat ik transacties zou willen kopiëren (naar een andere (lege) excel map) die in de kolom omschrijving bijv. "fiscus" hebben staan, hoe zou ik dat dan het beste kunnen doen.
Let wel ik wil de gehele rij dan kopieren, dus een functie die rijen selecteert welke een bepaalde overeenkomstige naam (fiscus) in een kolom hebben staan.

Ik zat te denken aan lookup functie (vlookup o.i.d.). Zijn er andere/betere ideeen. Alvast bedankt.
pi_77758553
quote:
Op zondag 7 februari 2010 22:51 schreef redsea91 het volgende:
Hallo allen,

Mijn vraag gaat over het volgende:
Ik wil mijn bankgegevens zodanig sorteren dat ik alleen bepaalde posten in excel krijg. Als ik in mijn gegevens download in een excel bestand dan krijg ik deze in 8 kolommen (o.a. transactiedatum, omschrijving, bedrag).

Stel dat ik transacties zou willen kopiëren (naar een andere (lege) excel map) die in de kolom omschrijving bijv. "fiscus" hebben staan, hoe zou ik dat dan het beste kunnen doen.
Let wel ik wil de gehele rij dan kopieren, dus een functie die rijen selecteert welke een bepaalde overeenkomstige naam (fiscus) in een kolom hebben staan.

Ik zat te denken aan lookup functie (vlookup o.i.d.). Zijn er andere/betere ideeen. Alvast bedankt.
Kan je dan niet gewoon in blad 1 het bestand pasten en dan in blad 2 elke kolom definieren aan de hand van blad1?
pi_77758953
qu63 welke error krijg je?
Probeer je ALS(SOMPRODUCT( eens met Ctrl-Shift-Enter te bevestigen.

En kan je niet beter deze formule gebruiken om de laatste waarde te vinden in je range (of moet je de range zelf hebben?)
=ZOEKEN(9E+301;A1:A1000)

Ik heb de rest van de replies niet gelezen dus zie niet precies waar het om gaat.
  maandag 8 februari 2010 @ 10:14:38 #210
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_77760605
quote:
Op maandag 8 februari 2010 08:46 schreef DaFan het volgende:
qu63 welke error krijg je?
Probeer je ALS(SOMPRODUCT( eens met Ctrl-Shift-Enter te bevestigen.

En kan je niet beter deze formule gebruiken om de laatste waarde te vinden in je range (of moet je de range zelf hebben?)
=ZOEKEN(9E+301;A1:A1000)
Ik moet de range hebben, als er namelijk lege waarden in staan krijg ik #WAARDE en #N/B fouten..
It's Time To Shine
[i]What would life be like without rhethorical questions?[/i]
pi_77760865
Ok
pi_77768020
quote:
Op zondag 7 februari 2010 22:51 schreef redsea91 het volgende:
Hallo allen,

Mijn vraag gaat over het volgende:
Ik wil mijn bankgegevens zodanig sorteren dat ik alleen bepaalde posten in excel krijg. Als ik in mijn gegevens download in een excel bestand dan krijg ik deze in 8 kolommen (o.a. transactiedatum, omschrijving, bedrag).

Stel dat ik transacties zou willen kopiëren (naar een andere (lege) excel map) die in de kolom omschrijving bijv. "fiscus" hebben staan, hoe zou ik dat dan het beste kunnen doen.
Let wel ik wil de gehele rij dan kopieren, dus een functie die rijen selecteert welke een bepaalde overeenkomstige naam (fiscus) in een kolom hebben staan.

Ik zat te denken aan lookup functie (vlookup o.i.d.). Zijn er andere/betere ideeen. Alvast bedankt.
Copieer de zooi naar een nieuw bestand.
en zet in een nieuwe kolom rechts van de kolommen bovenaan de volgende formule:
=NIET(+ISFOUT(+VIND.SPEC("fiscus";A1)))*1
Deze geeft 1 als "fiscus" voorkomt in A1, en 0 wanneer dat niet het geval is.
Dit kun je naar beneden copieren etc.
Daarna kun je de volgorde sorteren van de bewuste kolom.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_77794722
quote:
Op maandag 8 februari 2010 14:21 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Copieer de zooi naar een nieuw bestand.
en zet in een nieuwe kolom rechts van de kolommen bovenaan de volgende formule:
=NIET(+ISFOUT(+VIND.SPEC("fiscus";A1)))*1
Deze geeft 1 als "fiscus" voorkomt in A1, en 0 wanneer dat niet het geval is.
Dit kun je naar beneden copieren etc.
Daarna kun je de volgorde sorteren van de bewuste kolom.
Dank je het werkt op deze manier. Zou je me wellicht ook uit kunnen leggen waarom de functie NIET icm ISFOUT wordt gebruikt hier. Ik was hier nooit op gekomen.
pi_77806133
als fiscus niet voorkomt in de cel waar hij naar zoekt krijg je een foutmelding waar je dan vervolgens niks mee kunt. In deze formule wordt er juist bewust gezocht naar een foutmelding (isfout) en als er geen foutmelding is (niet) staat er dus fiscus en kom je in principe op hetzelfde uit maar heb je geen foutmeldingen meer in je kolom.
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
  dinsdag 9 februari 2010 @ 16:13:08 #215
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_77811871
Stel, je hebt een leuk sheetje gemaakt, hoe zorg je er voor dat er een soort van 'copyrightmelding' in beeld komt?
Je kan natuurlijk gewoon '© NAAM' in een cel proppen, maar dat is ook zo weg te halen. Macro is een andere optie, maar als macro's uit staan werkt dat natuurlijk ook niet.. Hoe doen jullie dat/zouden jullie dat doen?
It's Time To Shine
[i]What would life be like without rhethorical questions?[/i]
pi_77815982
een beveiligde cel maken?
Sowieso maak ik sheets voor collega's vrienden zoveel mogelijk dummie proof met een poar bewerkbare cellen en de rest beveiligd.
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
  dinsdag 9 februari 2010 @ 18:40:27 #217
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_77817305
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 18:05 schreef Deetch het volgende:
een beveiligde cel maken?
Sowieso maak ik sheets voor collega's vrienden zoveel mogelijk dummie proof met een poar bewerkbare cellen en de rest beveiligd.
Mja, dit is een complete planning, dus heel veel invulbare velden..

Maar dummie-proof is idd wel een optie
It's Time To Shine
[i]What would life be like without rhethorical questions?[/i]
pi_77817591
Ik heb een hele tabel met 5 kolommen. Als ik print krijg ik alleen op de eerste pagina de kolomrij. Kun je ervoor zorgen dat er op elke pagina de zelfde kolomnamen komen? In word kun je dit wel instellen. Office 2003 btw.
  dinsdag 9 februari 2010 @ 19:02:05 #219
111578 tsjsieb
but not cheap...
pi_77818205
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 18:46 schreef jakees het volgende:
Ik heb een hele tabel met 5 kolommen. Als ik print krijg ik alleen op de eerste pagina de kolomrij. Kun je ervoor zorgen dat er op elke pagina de zelfde kolomnamen komen? In word kun je dit wel instellen. Office 2003 btw.
Bestand -> afdrukvoorbeeld -> instellen -> tablad: blad -> vinkje bij 'Rij- en kolomkoppen'

(Of begrijp ik je vraag niet?)
pi_77818355
Top ik zie dat dit wordt meegenomen maar nu zet hij bij elke pagina A B C D neer en niet mijn kolomkoppen. Hoe geef ik aan wat mijn kolomkoppen zijn? ik heb al freeze panes / titelblokkering ingesteld.
  dinsdag 9 februari 2010 @ 19:24:40 #221
111578 tsjsieb
but not cheap...
pi_77819096
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 19:05 schreef jakees het volgende:
Top ik zie dat dit wordt meegenomen maar nu zet hij bij elke pagina A B C D neer en niet mijn kolomkoppen. Hoe geef ik aan wat mijn kolomkoppen zijn? ik heb al freeze panes / titelblokkering ingesteld.
Ah sorry, dan heb ik je inderdaad verkeerd begrepen, vergeet wat ik net zij (denk ik, of combineer het een beetje, voel je vrij) ik denk dat je dit bedoeld:

bestand -> pagina instelling -> tabblad blad -> onder het kopje Titels afdrukken: Rijen bovenaan op elke pagina (en daar dan de regel selecteren die je wilt hebben)
pi_77819344
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 19:24 schreef tsjsieb het volgende:

[..]

Ah sorry, dan heb ik je inderdaad verkeerd begrepen, vergeet wat ik net zij (denk ik, of combineer het een beetje, voel je vrij) ik denk dat je dit bedoeld:

bestand -> pagina instelling -> tabblad blad -> onder het kopje Titels afdrukken: Rijen bovenaan op elke pagina (en daar dan de regel selecteren die je wilt hebben)
Thx dat is wat ik bedoel! alleen is het bij mij uitgegrijsd en kan ik het niet invullen. Ik probeer het wel even op de laptop van mijn vrouw.
  dinsdag 9 februari 2010 @ 19:53:10 #223
111578 tsjsieb
but not cheap...
pi_77820235
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 19:31 schreef jakees het volgende:

[..]

Thx dat is wat ik bedoel! alleen is het bij mij uitgegrijsd en kan ik het niet invullen. Ik probeer het wel even op de laptop van mijn vrouw.
Of probeer het gewoon even met een nieuw leeg document, waar je titels invult en verder kolommen met 1 ,2 ,3 ,4 ofzo...

(Dan kun je dan zelf kijken wat de verschillen zijn met je eigen document.)
pi_77821728
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 19:31 schreef jakees het volgende:

[..]

Thx dat is wat ik bedoel! alleen is het bij mij uitgegrijsd en kan ik het niet invullen. Ik probeer het wel even op de laptop van mijn vrouw.
Sommige printers kunnen daar niet goed mee overweg, ik heb het op mijn werk ook ooit wel eens gehad.
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
pi_77842331
Waarom kent het Excel Object Model geen property voor de huidige opmaak van een cel (ivm conditional formatting)? Nu moet ik dus voor iedere cell checken of er Conditional Formatting van toepassing is, en zoja alle conditions gaan evalueren...
pi_77855213
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 20:27 schreef Deetch het volgende:

[..]

Sommige printers kunnen daar niet goed mee overweg, ik heb het op mijn werk ook ooit wel eens gehad.
thx ik heb een "PDF printer" ingesteld nu werkt het wel.
pi_77889664
KAK! Ik zit weer eens met een Excel issue;

Onderdeel - subonderdeel
10 - 14
10 - 15
10 - 37
17 - 20
17 - 40

Dat moet naar
10 - 14 - 15 - 37
17 - 20 - 40

Soort transpose dus maar dan lukt t me niet. Teveel records voor draaitabel voorlopig. Iemand een goed idee?
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
pi_77889830
de 10 en 17 staan in een andere kolom dan de 14/15 etc? of staat :"10 - 14"in dezelfde cel?
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
pi_77890237
Nope. Aparte cellen, zijn twee lange kolommen die uit vanuit SQL uit een DB komen.

Ik probeer wat te Googlen maar t lijkt wel of ik de verkeerde zoektermen gebruik want er zit niets bruikbaars tussen maar ik denk niet dat ik de eerste ben met dit probleem
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
pi_77893507
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 13:06 schreef sylvesterrr het volgende:
Waarom kent het Excel Object Model geen property voor de huidige opmaak van een cel (ivm conditional formatting)? Nu moet ik dus voor iedere cell checken of er Conditional Formatting van toepassing is, en zoja alle conditions gaan evalueren...
Je kunt via Ctrl+G --> Special -->Conditional format/ voorwaardelijke opmaak cellen selecteren
pi_77897506
Heul handig draadje.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
pi_77898853
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 19:16 schreef hendrik2009 het volgende:

[..]

Je kunt via Ctrl+G --> Special -->Conditional format/ voorwaardelijke opmaak cellen selecteren
Ja... Ik wil de huidige opmaak van de cel hebben zodat ik de cel via VBA kan opmaken. Daarna wil ik de conditional formatting verwijderen.
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 17:25 schreef FJD het volgende:
KAK! Ik zit weer eens met een Excel issue;

Onderdeel - subonderdeel
10 - 14
10 - 15
10 - 37
17 - 20
17 - 40

Dat moet naar
10 - 14 - 15 - 37
17 - 20 - 40

Soort transpose dus maar dan lukt t me niet. Teveel records voor draaitabel voorlopig. Iemand een goed idee?
Met VBA door de cellen in de eerste kolom lopen. Zodra je een nieuw getal tegenkomt de rijen erboven selecteren, transponeren en verwijderen?
pi_77909344
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 17:25 schreef FJD het volgende:
KAK! Ik zit weer eens met een Excel issue;

Onderdeel - subonderdeel
10 - 14
10 - 15
10 - 37
17 - 20
17 - 40

Dat moet naar
10 - 14 - 15 - 37
17 - 20 - 40

Soort transpose dus maar dan lukt t me niet. Teveel records voor draaitabel voorlopig. Iemand een goed idee?
Ik snap trouwens niet dat je het naar de tweede opmaak wil hebben.
De eerste opmaak is een database, de tweede niet.
Je krijgt bovendien gaten van lege cellen, omdat rijen niet even lang worden. En (bij mij) heb je maar ruimte tot 255 subonderdelen.

Maar goed.

Plaats in C2: +b2
Plaats in C3:=ALS(A3=A2;C2&";"&B3;B3)
Copieer dit verder naar beneden
Plaats in D2: +a2=a3
Copieer dit verder naar beneden
Selecteer kolom C en D
Ctrl-C /wsw
(dit betekent: "invriezen" of "hard maken", niet meer afhankelijk van de formule, maar "de waarde geven die hij dan heeft")
Delete kolom B
Selecteer kolom A,B en C
Data
Sorteren
De lijst bevat "een veldnamenrij" aanvinken
Sorteren op:
(Kolom C)
Oplopend
Delete de rijen waar in kolom C "WAAR" staat
Delete kolom C
Selecteer kolom B
Data
Tekst naar kolommen
Gescheiden
Volgende
Puntkomma aanvinken
Voltooien
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_77914364
Even een ontzettende domme vraag (denk ik) van mijn kant:

Ik heb een verzameling gegevens die bestaan uit een datum/tijd en een meetwaarde. Tussen de datum/tijd zitten ongelijke intervallen (soms 1 dag soms 2 weken.

Nu heb ik office 2007 en daarin krijg ik het niet voor elkaar om op de x-as de datum te krijgen maar dan wel dat punten die verder uit elkaar liggen ook in het plaatje verder uit elkaar x-as liggen.

Een line graph geeft tussen elk punt de zelfde afstand en gebruikt de datum/tijd puur als label
Een scatter plot verangt de datum/tijd door een volgnummer, zodat eerste meting een 1 krijgt, 2e meting een 2 etc dus dat werkt ook niet.

Help enzo.
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
pi_77914527
Ik heb een vraaaaaag

ik ben bezig met een database te linken aan een standaard offerte formulier, eindelijk alles klaar maar nu zit ik te kloten met lege rijen weg halen.

in de database vink je aan welk product je wilt, dit komt dan in de offerte te staan maar de niet gekozen producten komen er als een blanco regel in te staan

wie weet hoe ik die weg krijg met een macro


heeft iemand een scriptje voor me?



(de witte regels wil ik weg hebben)

[ Bericht 14% gewijzigd door God_Son op 12-02-2010 12:14:46 ]
pi_77915306
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 11:56 schreef Deetch het volgende:
Even een ontzettende domme vraag (denk ik) van mijn kant:

Ik heb een verzameling gegevens die bestaan uit een datum/tijd en een meetwaarde. Tussen de datum/tijd zitten ongelijke intervallen (soms 1 dag soms 2 weken.

Nu heb ik office 2007 en daarin krijg ik het niet voor elkaar om op de x-as de datum te krijgen maar dan wel dat punten die verder uit elkaar liggen ook in het plaatje verder uit elkaar x-as liggen.

Een line graph geeft tussen elk punt de zelfde afstand en gebruikt de datum/tijd puur als label
Een scatter plot verangt de datum/tijd door een volgnummer, zodat eerste meting een 1 krijgt, 2e meting een 2 etc dus dat werkt ook niet.

Help enzo.
Je selecteert de kolom met de datum en de kolom met de meetwaarden.
En dan moet je het grafiektype "spreiding" selecteren.
Of bedoel je dat niet?
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_77915492
Kan iemand me helpen met me vraag

een script met er in zoiets van

als er in kolom H een 0 staat dan rij verwijderen

[ Bericht 15% gewijzigd door God_Son op 12-02-2010 13:10:09 ]
pi_77916589
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 12:01 schreef God_Son het volgende:
Ik heb een vraaaaaag

ik ben bezig met een database te linken aan een standaard offerte formulier, eindelijk alles klaar maar nu zit ik te kloten met lege rijen weg halen.

in de database vink je aan welk product je wilt, dit komt dan in de offerte te staan maar de niet gekozen producten komen er als een blanco regel in te staan

wie weet hoe ik die weg krijg met een macro


heeft iemand een scriptje voor me?

[ afbeelding ]

(de witte regels wil ik weg hebben)
De "kunst" is om de lege regels af te zonderen van de rest, en dan van een heel blok de rijen te deleten.
Dat kun je doen door de hele database te sorteren op die kolom welke onder meer de lege regels heeft.
Echter: stel dat je de oorspronkelijke volgorde wil behouden.
Dan kun je een kolom toevoegen die oplopend 1,2,3, etc laat zien. Dat kun je doen door 1 op rij 1 te zetten, 2 op rij 2 en dan doortrekken naar beneden. Dan kun je op die kolom weer sorteren om de oorspronkelijke volgorde weer te krijgen. En dan zonder de lege cellen.
Wellicht een ingewikkeld verhaal.
Je moet 't zien.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_77916673
jesus

dit is de eerste keer dat ik macro werk, ik heb er totaal geen verstand van
pi_77916917
Wat is je oorspronkelijke code om de producten erin te zetten?

Waarschijnlijk gewoon ALS een cel aangevinkt is dan moet dit erin komen oid?
pi_77917400
heb hem al ergens anders gevonden!

Sub DelEmptyRow()
Rng = Selection.Rows.Count
ActiveCell.Offset(0, 0).Select
Application.ScreenUpdating = False
For i = 1 To Rng
If ActiveCell.Value = "0" Then 'You can replace "" with 0 to delete rows with 'the value zero
Selection.EntireRow.Delete
Else
ActiveCell.Offset(1, 0).Select
End If
Next i
Application.ScreenUpdating = True
End Sub
pi_77918188
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 12:25 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Je selecteert de kolom met de datum en de kolom met de meetwaarden.
En dan moet je het grafiektype "spreiding" selecteren.
Of bedoel je dat niet?
Ik had een getal dat als string werd gezien ipv datum/tijd, probleem is opgelost.
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
pi_77953292
Ook ik heb een vraag waar ik niet mee uitkom. Gebruik office 2007 NL.

Maak gebruik van meerdere bladen.

Blad1:
In kolom B heb ik data staan, een datum kan op meerdere regels staan. Om het aantal ingevulde cellen op een regel te tellen heb ik in kolom M een aantalarg formule staan.

Blad2:
Dezelfde data overeenkomstig met blad 1, alleen dan wel 1 unieke datum.

Nu wil ik per datum weten het totaal van die ene data. Zonder dat ik die specifiek telkens moet invullen.

Blad 1 ziet er zo uit:
1
2
3
4
5
6
7
Kolom B          Kolom M
12-2-2010        2
12-2-2010        1
13-2-2010        8
13-2-2010        9
13-2-2010        6
13-2-2010        3


Blad 2 moet er zo uit komen te zien
1
2
3
Kolom A          Kolom B
12-2-2010        3
13-2-2010        26


De waarde van blad 2 kolom A geef ik zelf in. Gaat erom hoe ik het totaal krijg in blad 2 onder kolom B.
  zaterdag 13 februari 2010 @ 14:49:05 #244
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_77954149
som.als?
It's Time To Shine
[i]What would life be like without rhethorical questions?[/i]
pi_77954797
quote:
Op zaterdag 13 februari 2010 14:15 schreef Mathijz het volgende:
Ook ik heb een vraag waar ik niet mee uitkom. Gebruik office 2007 NL.

Maak gebruik van meerdere bladen.

Blad1:
In kolom B heb ik data staan, een datum kan op meerdere regels staan. Om het aantal ingevulde cellen op een regel te tellen heb ik in kolom M een aantalarg formule staan.

Blad2:
Dezelfde data overeenkomstig met blad 1, alleen dan wel 1 unieke datum.

Nu wil ik per datum weten het totaal van die ene data. Zonder dat ik die specifiek telkens moet invullen.


Blad 2 moet er zo uit komen te zien
[ code verwijderd ]

De waarde van blad 2 kolom A geef ik zelf in. Gaat erom hoe ik het totaal krijg in blad 2 onder kolom B.
Blad 1 ziet er zo uit:
[ code verwijderd ]
Inderdaad, som.als
zet in B2:
=SOM.ALS(Blad1!A:A;Blad2!A2;Blad1!B:B)
copieren in de rest van kolom B.
easy


Ik zie dat je kolom B en M er heb staan. Ik ben uitgegaan van A en B, maar ik hoop dat 't duidelijk is.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_77955313
Merci! Had het ooit wel eens gehad maar na veel proberen kwam het niet boven drijven.
pi_78011211
Betreft Hyperlinks in Excel 2007

Ik wil een kolom met daarin factuurnummers (als hyperlink) die verwijzen naar de betreffende excel factuur. Nu kun je met "=hyperlink(adres/ & celverwijzing &)" doorvoeren. Dan heb je de hyperinks verwijzing zichtbaar in de cel als formule. Is er een manier om dit te wijzigen in een nummer wat in mij geval doorverwijst naar een factuurbestand? of is er een manier om de hyperlink adressen door te voeren bij de hyperlink gegevens?

Alvast bedankt voor het meedenken.
pi_78011996
=HYPERLINK(<url>;<tekst>)

Dus URL op je factuurbestand adres zetten, en als tekst het nummer gebruiken.
  maandag 15 februari 2010 @ 11:05:59 #249
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_78012310
Excel 2007NL,

Ik heb een lijst met klantnummer (A), klantnaam (B) en totaal bestedingen in het afgelopen jaar (C).

Nu wil ik de hele lijst opsplitsen in stukken van 20% van de totale omzet. Voorwaardelijke opmaak doet dat niet, die kijkt naar het aantal waarden en pakt daar 20% van (dus bij 500 waarden, 100) ipv te kijken naar het bedrag wat in de cel staat.

Hoe los ik dit nu op? Liefst zonder macro's..
It's Time To Shine
[i]What would life be like without rhethorical questions?[/i]
pi_78013167
quote:
Op maandag 15 februari 2010 11:05 schreef qu63 het volgende:
Excel 2007NL,

Ik heb een lijst met klantnummer (A), klantnaam (B) en totaal bestedingen in het afgelopen jaar (C).

Nu wil ik de hele lijst opsplitsen in stukken van 20% van de totale omzet. Voorwaardelijke opmaak doet dat niet, die kijkt naar het aantal waarden en pakt daar 20% van (dus bij 500 waarden, 100) ipv te kijken naar het bedrag wat in de cel staat.

Hoe los ik dit nu op? Liefst zonder macro's..


Volstrekt onduidelijk.
Hoe wil je dit nu hebben?
Een selectie van klanten die meer dan 20% omzet genereren?
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_78013215
ik denk dat je niet onder een macro uit komt. Is een lege regel na elke 20% voldoende?
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
  maandag 15 februari 2010 @ 11:54:03 #252
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_78013577
quote:
Op maandag 15 februari 2010 11:35 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]



Volstrekt onduidelijk.
Hoe wil je dit nu hebben?
Een selectie van klanten die meer dan 20% omzet genereren?
Nee, 5 groepen van ieder 20% van de omzet.
It's Time To Shine
[i]What would life be like without rhethorical questions?[/i]
  maandag 15 februari 2010 @ 11:55:04 #253
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_78013605
quote:
Op maandag 15 februari 2010 11:37 schreef Deetch het volgende:
ik denk dat je niet onder een macro uit komt. Is een lege regel na elke 20% voldoende?
Jup

Ik moet gewoon weten in welke groep een klant valt, categorie 'A', 'B', 'C', 'D' of 'E' om het zo maar te noemen. A is dan de beste klant en E de 'slechtste'..
It's Time To Shine
[i]What would life be like without rhethorical questions?[/i]
pi_78013758
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
Sub Fok()

Dim totaal, deel, optel As Double

'range eventueel naar smaak aanpassen
Set rRange = Range("C:C")

'20% berekenen
totaal = Application.WorksheetFunction.Sum(rRange)
deel = totaal / 5

'startcel naar smaak aanpassen
Range("C1").Select

'in vijven delen betekent 4 lege regels plaatsen
For i = 1 To 4
optel = 0

'orders bij elkaar optellen totdat je boven de 20% zit
Do Until optel > deel
    optel = optel + ActiveCell.Value
    ActiveCell.Offset(1, 0).Select
Loop

'lege regel plaatsen als 20% is bereikt
ActiveCell.EntireRow.Select
Selection.Insert Shift:=xlDown

'weer naar kolom C
ActiveCell.Offset(0, 2).Select

'herhalen totdat hele order set in vijf stukken is gehakt.
Next i

End Sub
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
  maandag 15 februari 2010 @ 12:07:29 #255
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_78013971
quote:
Op maandag 15 februari 2010 12:00 schreef Deetch het volgende:

[ code verwijderd ]
Werkt, deels..

Ik krijg alleen een lege regel na de eerste 20%, daarna niet meer

-Edit-

Whoops, stukje code vergeten aan te passen! Nu werkt ie wel goed!
It's Time To Shine
[i]What would life be like without rhethorical questions?[/i]
pi_78015738
quote:
Op maandag 15 februari 2010 12:07 schreef qu63 het volgende:

[..]

Werkt, deels..

Ik krijg alleen een lege regel na de eerste 20%, daarna niet meer

-Edit-

Whoops, stukje code vergeten aan te passen! Nu werkt ie wel goed!
Ik dacht al
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
  maandag 15 februari 2010 @ 13:13:24 #257
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_78015814
quote:
Op maandag 15 februari 2010 13:11 schreef Deetch het volgende:

[..]

Ik dacht al
Het moest kolom B zijn, en was "ActiveCell.Offset(0, 2).Select" vergeten te veranderen naar "ActiveCell.Offset(0, 1).Select"
It's Time To Shine
[i]What would life be like without rhethorical questions?[/i]
pi_78047472
Ik heb ook een vraag, maar ben een echte excel n00b
Ik heb in tabblad 1 allemaal mensen staan die ooit hebben aangegeven wel een programma te willen volgen.
In tabblad 2 heb ik de mensen staan die ook daadwerkelijk een programma hebben gevolgd. Nu wil ik van tabblad 1 weten welke mensen in die lijst (nog) niet een programma hebben gevolgd.. Dus ik moet iets doen met de mensen die op tabblad 2 staan en vergelijken met tabblad 1 en op een of andere manier moet daar een lijst uitkomen met mensen die nog geen programma hebben gevolgd.
hoe doe ik dit zonder eindeloos de zoekfunctie te gebruiken want het is nogal een lange lijst. /n00b

Werk hier met excel 2003.
pi_78048327
Hai allemaal

Klein vraagje, ik ben bezig om een prijslijst voor materialen op te stellen.

De prijzen voer ik in en dan moet het in een tabelvorm duidelijk worden.

Eerst heb ik alles getypt en daarna geselecteerd. Met behulp van ALT + F1 kreeg ik een tabel.

Maar nu , als ik nog meer materialen typ, dan krijg ik dat niet te zien in de tabel. Om toch te kunnen zien moet ik een heel nieuw tabel maken.

Mijn vraag is hoe ik dit automatisch kan laten gebeuren. Want de prijzen zijn per 2 maanden en ik heb geen zin om elke keer steeds de waarden te moeten aanpassen. Graag wil ik in 1 keer alles goed hebben en dat het automatisch lukt om de tabel uit te breiden.

Ik werk overigens met Excel 2003 in Nederlandse taal.

Graag hoor ik van jullie.
pi_78048621
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 09:17 schreef ZoeteHoningDrop het volgende:
Ik heb ook een vraag, maar ben een echte excel n00b
Ik heb in tabblad 1 allemaal mensen staan die ooit hebben aangegeven wel een programma te willen volgen.
In tabblad 2 heb ik de mensen staan die ook daadwerkelijk een programma hebben gevolgd. Nu wil ik van tabblad 1 weten welke mensen in die lijst (nog) niet een programma hebben gevolgd.. Dus ik moet iets doen met de mensen die op tabblad 2 staan en vergelijken met tabblad 1 en op een of andere manier moet daar een lijst uitkomen met mensen die nog geen programma hebben gevolgd.
hoe doe ik dit zonder eindeloos de zoekfunctie te gebruiken want het is nogal een lange lijst. /n00b

Werk hier met excel 2003.
Voorwaarde is natuurlijk wel dat namen uniek zijn en in beide gevallen letterlijk identiek.


Zet in cel b1:
+1-AANTAL.ALS(Blad2!A:A;Blad1!A1)

copieer dit naar beneden.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_78049449
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 10:14 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Voorwaarde is natuurlijk wel dat namen uniek zijn en in beide gevallen letterlijk identiek.


Zet in cel b1:
+1-AANTAL.ALS(Blad2!A:A;Blad1!A1)

copieer dit naar beneden.
Ai, kijk..daar heb ik al een probleem. Als het goed is zijn de emailadressen wel identiek maar deze staan in kolom C.

Kan ik dan alsnog die code/formule (hoe je het ook maar noemt ) gebruiken?
En je zegt cel b1, van tab 1, 2? of in een nieuwe tab?
pi_78050462
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 10:47 schreef ZoeteHoningDrop het volgende:

[..]

Ai, kijk..daar heb ik al een probleem. Als het goed is zijn de emailadressen wel identiek maar deze staan in kolom C.

Kan ik dan alsnog die code/formule (hoe je het ook maar noemt ) gebruiken?
En je zegt cel b1, van tab 1, 2? of in een nieuwe tab?
Als kolom C de entiteit is (zowel in blad 1 en 2).
Zet in cel d1:
+1-AANTAL.ALS(Blad2!c:c;Blad1!c1)

Het is belangrijk dat een database een unieke entiteit heeft en goed wordt bijgehouden.

Het is met databases net als met nagels:

Af en toe de rommel er tussen weg halen.
Kort houden.
Dan ziet het er gepolijsd uit.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
  dinsdag 16 februari 2010 @ 11:51:36 #263
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_78051231
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 11:26 schreef Twentsche_Ros het volgende:
Het is met databases net als met nagels:

Af en toe de rommel er tussen weg halen.
Kort houden.
Dan ziet het er gepolijsd uit.
It's Time To Shine
[i]What would life be like without rhethorical questions?[/i]
  dinsdag 16 februari 2010 @ 12:12:03 #264
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_78051836
Ik heb nu 3 tabbladen (2007, 2008 en 2009) waarop de omzetcijfers staan van verschillende klanten. Nu wil ik o phet 4e tabblad een overzicht van alle klanten. Dit kan ik gewoon doen door te copy-pasten, maar dan heb ik dubbele waarden. Hoe kan ik dit nou het makkelijkst oplossen? Alle 3 de jaren bij elkaar zijn ruim 1000 regels..
It's Time To Shine
[i]What would life be like without rhethorical questions?[/i]
pi_78053448
SUMPRODUCT ldo
  dinsdag 16 februari 2010 @ 13:06:55 #266
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_78053574
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 13:03 schreef DaFan het volgende:
SUMPRODUCT ldo
Ik moet die functie echt eens onder de knie krijgen ben ik bang

Tipje sluier enzo?
It's Time To Shine
[i]What would life be like without rhethorical questions?[/i]
pi_78056117
Niet zonder ik je data heb gezien
En hoe je het georganiseerd wilt hebben in je 4e tab.
  dinsdag 16 februari 2010 @ 14:27:00 #268
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_78056386
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 14:18 schreef DaFan het volgende:
Niet zonder ik je data heb gezien
En hoe je het georganiseerd wilt hebben in je 4e tab.
Opmaak is bij alle tabbladen hetzelfde:
Kolom A is de bedrijfsnaam, kolom b is de omzet in dat jaar behaald.

Enige verschil is de lengte van de kolommen en de plek van de witte regel die iedere 20% scheidt..
It's Time To Shine
[i]What would life be like without rhethorical questions?[/i]
pi_78056960
2007 toch?
  dinsdag 16 februari 2010 @ 14:41:29 #270
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_78056974
Stukje 2007:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
Klant   Omzet excl. Btw
A    ¤ 18.225,12 
B    ¤ 16.858,91 
C    ¤ 10.123,84 
D    ¤ 10.011,46 
E    ¤ 9.870,92 
   
F    ¤ 8.304,34 
G    ¤ 6.714,79 
H    ¤ 6.435,57 

Stukje 2008:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
Klant   Omzet excl. Btw
A    ¤ 18.959,71 
B    ¤ 13.726,86 
C    ¤ 13.555,44 
D    ¤ 13.537,71 
E    ¤ 12.451,55 
   
F    ¤ 12.173,44 
G    ¤ 11.957,29 
H    ¤ 10.106,19 

Stukje 2009:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
Klant   Omzet excl. Btw
A    ¤ 17.237,61 
B    ¤ 17.107,69 
C    ¤ 13.320,97 
D    ¤ 11.778,95 
   
E    ¤ 11.758,01 
F    ¤ 11.437,41 
G    ¤ 7.642,45 
H    ¤ 6.765,94 
It's Time To Shine
[i]What would life be like without rhethorical questions?[/i]
  dinsdag 16 februari 2010 @ 14:41:42 #271
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_78056981
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 14:41 schreef DaFan het volgende:
2007 toch?
Excel 2007 NL idd
It's Time To Shine
[i]What would life be like without rhethorical questions?[/i]
pi_78062480
Uhm kan je niet gewoon
=SOM('2007:2009'!B2)

doen?

Als je tabbladen 2007/2008/2009 heten. Moet wel elke klant op dezelfde plaats staan op alle tabbladen. Maar voor overzichtelijkheid zou dat ook eigenlijk moeten
  dinsdag 16 februari 2010 @ 18:41:43 #273
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_78067417
de kolommen zijn gesorteerd op omzet. Hoogste omzet staat bovenaan. Dus de klanten staan niet op dezelfde plek én dan komen de klanten ook nog niet op ieder tabblad voor..
It's Time To Shine
[i]What would life be like without rhethorical questions?[/i]
pi_78094134
quote:
Op dinsdag 16 februari 2010 11:26 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Als kolom C de entiteit is (zowel in blad 1 en 2).
Zet in cel d1:
+1-AANTAL.ALS(Blad2!c:c;Blad1!c1)

Het is belangrijk dat een database een unieke entiteit heeft en goed wordt bijgehouden.

Het is met databases net als met nagels:

Af en toe de rommel er tussen weg halen.
Kort houden.
Dan ziet het er gepolijsd uit.

Bedankt voor de tip, uiteindelijk werkte de formule niet (hij gaf een error aan) en heb ik het maar handmatig gedaan (niet alle e-mail adressen waren identiek opgeschreven).
pi_78099099
Ik heb een ingewikkeld excelsheet vol met verwijzigen en formules van iemand anders. Ik het hoofdexcelsheet staat alles verwezen naar een tabblad wat nov 09 heet. Nu wil ik het hoofdexcelsheet update dat hij alles dus leest uit het tabblad dec 09. Maar als ik dan ctrl H doe en de verwijzigen nov 09 vervang door de verwijzigen dec 09 krijg ik dus elke keer dat hij de verkenner opend en niet alles vervangt.

Wat is hier de oorzaak van en hoe los ik dit op?
pi_78100089
qu63 ik kom er niet aan toe, te druk op werk en ben tot zaterdag weg vanaf morgen....succes.

Stansfield; macro maken die alle velden opent, de formule opslaat in een string en nov 09 vervangt?
Beter nog, vervangt door INDIRECT('Blad1!'A1)
Zodat je in Blad1 A1 de sheetnaam kan zetten en later kan aanpassen.
Dat blad kan je op zijn beurt weer hiden.
  woensdag 17 februari 2010 @ 15:26:26 #277
134944 Hi_flyer
Van alles te melden
pi_78101473
Heeft iemand enig idee waarom ik hier een 'object required' -error krijg?

1
2
3
4
5
Private Sub edit_picture_Click()
    Dim filename
    filename = Application.GetOpenFilename("JPG (*.jpg),*.jpg")
    Me.Image1.Picture = filename
End Sub


Een gebruiker kan (na druk op een knop) hier een afbeelding kiezen die hij/zij op een userform wil zien.

Nee, option explicit staat uit.
pi_78101787
Moet je dat plaatje niet ook nog eens laden?

Dus Me.Image1.Picture = Loadpicture(filename)?

Zorg er ook voor dat het gehele pad (inclusief harde schijf letter) in je filename komt. Dit kun je controleren door een regel
msgbox filename toe te voegen nadat je de filename opzoekt. (dus na regel 3)
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
pi_78101801
Ben trouwens wel benieuwd naar de gehele code, is iets dat me voor later ook wel nuttig lijkt.
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
  woensdag 17 februari 2010 @ 15:47:04 #280
134944 Hi_flyer
Van alles te melden
pi_78102321
Tnx! That did the trick

Wil je zoiets:

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
102
103
104
105
106
107
108
109
110
111
112
113
114
115
116
117
118
119
120
121
122
123
124
125
126
127
128
Dim username As String

Private Sub edit_picture_Click()
    Dim filename
    filename = Application.GetOpenFilename("JPG (*.jpg),*.jpg")
    MsgBox filename
    Me.Image1.Picture = LoadPicture(filename)
End Sub

Private Sub edit_textButton_Click()
    Dim temp As String
    temp = Me.Label4.Caption
    Me.Label4.Caption = InputBox("New infotext", "Edit INFO", Me.Label4.Caption)
    If Me.Label4.Caption = "" Then Me.Label4.Caption = temp
    Sheet3.Range("K3") = Me.Label4.Caption
End Sub

Private Sub Save_quantities_Click()
    Dim i As Integer
    Dim substrate, pos As String
    For i = 1 To 7
        substrate = "textbox" & i
        pos = "K" & i + 11
        Sheet3.Range(pos).Value = Me.Controls(substrate).Text
    Next i
    Me.quantitycheck
End Sub

Private Sub UserForm_Activate()
    quantitycheck
End Sub

Private Sub UserForm_QueryClose(Cancel As Integer, CloseMode As Integer)
    If CloseMode = vbFormControlMenu Then Cancel = True
    'Quit_program.BackColor
End Sub

Private Sub GoToExcel_Click()
    Startform.Hide
    Sheet2.Select
    Range("A1").Select
    Resize.maximize
End Sub

Private Sub postrun_button_Click()
    Post_run_form.Show
    Startform.Hide
End Sub

Private Sub UserForm_Initialize()
    Visit_db.Visible = True
    Request_new_run.Visible = True
    Print_cover.Visible = True
    username = Application.username
    quantitycheck
    If username = "mijnnaam" Then
        Me.postrun_button.Visible = True
        Me.GoToExcel.Visible = True
        Me.Save_quantities.Visible = True
        Me.edit_textButton.Visible = True
        Me.edit_picture.Visible = True
    Else
        Me.postrun_button.Visible = False
        Me.GoToExcel.Visible = False
        Me.Save_quantities.Visible = False
        Me.edit_textButton.Visible = False
        Me.edit_picture.Visible = False
        Application.CommandBars("Standard").FindControl(ID:=3).Enabled = False
    End If
    'Application.Wait (Now + TimeValue("0:00:02"))
    Label3.Caption = "Dear " & username
    If Application.username = "collega1" Then
        Me.BackColor = RGB(255, 128, 128)
    End If
        If Application.username = "collega2" Then
        Me.BackColor = RGB(49, 207, 169)
    End If
    Me.Label4.Caption = Sheet3.Range("K3")
End Sub

Private Sub Visit_db_Click()
    Startform.Hide
    database_form.Show
End Sub

Private Sub Quit_program_Click()
    Unload Startform
    Resize.maximize
    Application.CommandBars("Standard").FindControl(ID:=3).Enabled = True
    If Application.username = "Mijnnaam" Then
        ThisWorkbook.Saved = False
    Else
        ThisWorkbook.Saved = True
        
    End If
    ThisWorkbook.Close         'afsluiten van ditbestand.xls
End Sub

Private Sub Request_new_run_Click()
    Sheet2.Select
    Range("A1").Select
    Startform.Hide
    Run_request.Show
End Sub

Private Sub Print_cover_Click()
    Startform.Hide
    Sheet4.Select
    Range("C3").Select
End Sub

Sub quantitycheck()
    Dim i As Integer
    Dim substrate, pos, labelnr As String
    
    For i = 1 To 7
        substrate = "textbox" & i
        pos = "K" & i + 11
        labelnr = "Label" & i + 4
        Me.Controls(substrate).Text = Sheet3.Range(pos).Value
        If Sheet3.Range(pos).Value > 4 Then
            Me.Controls(labelnr).ForeColor = vbGreen
        Else
            Me.Controls(labelnr).ForeColor = vbRed
        End If
    Next i
    
End Sub
pi_78102768
cool
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
  woensdag 17 februari 2010 @ 17:27:09 #282
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_78106685
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 14:52 schreef DaFan het volgende:
qu63 ik kom er niet aan toe, te druk op werk en ben tot zaterdag weg vanaf morgen....succes.
Thanks

Iemand anders?
It's Time To Shine
[i]What would life be like without rhethorical questions?[/i]
pi_78129928
Ik zit met een excelprobleem waar ik niet uit kom en weet überhaupt niet of er iets in te stellen is dat dit mogelijk is.

Situatie:
Ik ontvang dagelijks excelsheets met verschillende elektragegevens: meternummer, meterstand, tijd en datum.

Alleen per meter staat het in 1 cel, dus alle gegevens achter elkaar, zoals dit:

CS_36186654,2010/02/18 00:01,1,15.013,1

Ik wil dit graag automatisch opgesplitst hebben zodat nummer, datum en stand in een aparte cel worden weergegeven.

Is dit mogelijk, want ik kom er niet uit?
"Sometimes you eat the bear, and sometimes the bear eats you."
pi_78130657
Je zou met de functie links of rechts wat kunnen doen. Dan kun je dus het aantal tekens vanaf links of vanaf rechts selecteren die je in een ander veld wilt zetten. Maar echt ideaal is dat niet denk ik.
pi_78133916
DAta -> Tekst naar kolommen -> Gescheiden door -> en dan komma ingeven.
  donderdag 18 februari 2010 @ 12:02:36 #286
134944 Hi_flyer
Van alles te melden
pi_78134096
Of
1
2
3
4
5
6
7
sub splitdata()
    dim array as string
    dim location as string
    location = sheet1.range("A1").value
    array = split(location;",")
    'en dan array wegschrijven naar de gewenste cellen
end sub
pi_78359510
Nieuwe vraag van mij

1
2
3
4
5
6
7
1   Keuze 1       ¤ 5,00 
0   Keuze 2       ¤ 7,00 
1   Keuze 3       ¤ 45,00 
0   Keuze 4       ¤ 13,00 
1   Keuze 5       ¤ 22,00 
0   Keuze 6       ¤ 8,00 
1   Keuze 7       ¤ 3,00          

Hoe krijg ik nu keuze 1,3,5 en 7 in een nieuw werkblad, in rijen onder elkaar. Zonder lege regels?
Office 2007, NL

Oh, en in rij 1-10 en rij 15-20 staat tekst bijvoorbeeld, dus ik wil dan de keuzes tussengevoegd hebben (rij 11-14)

[ Bericht 7% gewijzigd door Piles op 23-02-2010 21:27:16 ]
  dinsdag 23 februari 2010 @ 21:55:09 #288
134944 Hi_flyer
Van alles te melden
pi_78364762
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 20:35 schreef Piles het volgende:
Nieuwe vraag van mij :+
[ code verwijderd ]

Hoe krijg ik nu keuze 1,3,5 en 7 in een nieuw werkblad, in rijen onder elkaar. Zonder lege regels? :)
Office 2007, NL

Oh, en in rij 1-10 en rij 15-20 staat tekst bijvoorbeeld, dus ik wil dan de keuzes tussengevoegd hebben (rij 11-14) :@
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
Sub naarjuisteplekjeinjuistewerkblad()
    Sheet1.Select
    For i = 1 To 4
    Dim locationsheet1, locationsheet2
    locationsheet1 = "a" & 1 + ((i - 1) * 2) & ":c" & 1 + ((i - 1) * 2)
    locationsheet2 = "a" & i & ":c" & i
    Range(locationsheet1).Select
    Selection.Copy
    Sheet2.Select
    Range(locationsheet2).Select
    ActiveSheet.Paste
    Sheet1.Select
    Next
    Application.CutCopyMode = False

End Sub
pi_78365989
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 21:55 schreef Hi_flyer het volgende:

[..]
[ code verwijderd ]
Oh, misschien niet helemaal duidelijk, maar die 1,3,5,7 is toevallig. Het gaat erom dat er een 1 voor staat
Het totaal aantal keuzes is niet bekend, dus er kunnen 50 keuzes zijn, waarbij er maar 3 daadwerkelijk gekozen zijn (met een 1)
En die 3 keuzes wil ik dan allemaal ingevoegd op bijvoorbeeld rij 15, al lukte die aanpassing me wel

Oh, en mochten er nog tips voor boeken over VBA zijn, dan hoor ik dat graag. Ik moet dit echt gaan leren, je kan er veel te veel mee
  dinsdag 23 februari 2010 @ 22:57:40 #290
134944 Hi_flyer
Van alles te melden
pi_78370504
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 22:13 schreef Piles het volgende:

[..]

Oh, misschien niet helemaal duidelijk, maar die 1,3,5,7 is toevallig. Het gaat erom dat er een 1 voor staat
Het totaal aantal keuzes is niet bekend, dus er kunnen 50 keuzes zijn, waarbij er maar 3 daadwerkelijk gekozen zijn (met een 1)
En die 3 keuzes wil ik dan allemaal ingevoegd op bijvoorbeeld rij 15, al lukte die aanpassing me wel

Oh, en mochten er nog tips voor boeken over VBA zijn, dan hoor ik dat graag. Ik moet dit echt gaan leren, je kan er veel te veel mee
ah ok, dat wist ik niet. Ik ga ff kijken.
pi_78373402
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 22:57 schreef Hi_flyer het volgende:

[..]

ah ok, dat wist ik niet. Ik ga ff kijken.
Tof
Ik vond dit al heel aardig werken
  dinsdag 23 februari 2010 @ 23:31:46 #292
134944 Hi_flyer
Van alles te melden
pi_78374014
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
Sub tweedeprobeerseltje()
    Sheet1.Select
    maxrowsheet1 = ActiveSheet.UsedRange.Rows.Count

    For i = 1 To maxrowsheet1
        pos1 = "A" & i
        If Sheet1.Range(pos1).Value = 1 Then
            selection1 = "A" & i & ":c" & i
            Range(selection1).Select
            'MsgBox selection1
            Selection.Copy
            Sheet2.Select
            newrowsheet2 = "A" & ActiveSheet.UsedRange.Rows.Count + 1 & ":C" & ActiveSheet.UsedRange.Rows.Count + 1
            'MsgBox newrowsheet2
            Range(newrowsheet2).Select
            ActiveSheet.Paste
            Sheet1.Select
        Else
        
        End If
    Next
End Sub

This will do the trick
quote:
Oh, en in rij 1-10 en rij 15-20 staat tekst bijvoorbeeld, dus ik wil dan de keuzes tussengevoegd hebben (rij 11-14)
Alleen hier snap ik niet wat je precies wilt....
pi_78375312
quote:
Op dinsdag 23 februari 2010 23:31 schreef Hi_flyer het volgende:

[ code verwijderd ]

This will do the trick *O*
[..]

Alleen hier snap ik niet wat je precies wilt....
Held _O_
Nou, ik heb op rij 10 een vaste tekst staan, en op rij 15 ook. De gemaakte keuzes (rijen) wil ik hier tussen hebben. Dus dat de tekst op rij 15 naar beneden schuift.
Dus ik heb 'm nog een beetje aangepast tot dit:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
Sub tweedeprobeerseltje()
    Blad2.Select
    maxrowsheet1 = ActiveSheet.UsedRange.Rows.Count
    teller = 14

    For i = 1 To maxrowsheet1
        pos1 = "A" & i
        If Blad2.Range(pos1).Value = 1 Then
            teller = teller + 1
            selection1 = "A" & i & ":Z" & i
            Range(selection1).Select
            'MsgBox selection1
            Selection.Copy
            Blad3.Select
            'newrowsheet2 = "A" & ActiveSheet.UsedRange.Rows.Count + 1 & ":C" & ActiveSheet.UsedRange.Rows.Count + 1
            newrowsheet2 = "B" & teller & ":Z" & teller
            'MsgBox newrowsheet2
            Range(newrowsheet2).Select
            ActiveCell.Offset(1).EntireRow.Insert
            Range(newrowsheet2).Select
            'ActiveSheet.Paste
            Blad2.Select
        Else
        
        End If
    Next
End Sub

En dan voegt ie netjes het aantal rijen toe ^O^
pi_78381908
Wie kan mij helpen?
Ik gebruik Excel 2007 en heb hierin een keuzebox/dropdownlist gemaakt.
hierin staan de namen van 10 personen
Nu wil ik echter als ik een persoon selecteer uit mijn keuzelijst het adres van deze persoon in een andere cell laten weergeven.
Bijvoorbeeld in de eerste cel de keuze/dropdown menulijst en in de cellen daaronder de adresgegevens.
Iemand enig idee hoe ik dit kan doen?
pi_78381937
Je maakt in een apart blad een tabel met alle gegevens, naam, straat, huisnummer etc.

Dan geef de range van alle namen mee in de dropdown, dan vult de dropdown zich met die namen.
De rest van de gegevens haal je dan gewoon op met een VLOOKUP.
pi_78383223
Ik heb het nu als volgt:
op blad 1 heb ik een dropdown menu, hierin staan nu alle namen.
op blad 2 heb ik 4 kolommen:
Naam - Adres - postcode - plaats.

Bijvoorbeeld:
Blad2:
Jan klaassen cel: R2K1
Straatlaan 33 cel: R2K2
1234 AA cel: R2K3
Amsterdam cel: R2K4
Op blad 1 heb ik in Cel: R5K6 mijn keuze lijst
Nu heb ik al even lopen stoeien maar ik krijg het niet voor elkaar.
op blad1 in cel R6K6 wil ik het adres laten weergeven, deze moet hij weergeven als ik iets uit cel R5K6 selecteer.
Heeft iemand een voorbeeld van een formule die ik hiervoor kan gebruiken? met de VLOOKUP formule kom ik er niet uit. (heb trouwens de NL versie van Excel)
pi_78383931
Wat voor dropdown gebruik je, een combobox van VBA of een Validatie lijst?
VLOOKUP = VERT.ZOEKEN
pi_78384234
quote:
Op woensdag 24 februari 2010 10:30 schreef DaFan het volgende:
Wat voor dropdown gebruik je, een combobox van VBA of een Validatie lijst?
VLOOKUP = VERT.ZOEKEN
Ik maak gebruik van een gegevensvalidatie lijst.
( ik moet trouwens wel zeggen dat mijn Excel ervaring niet zo breed is)
pi_78384435
Nou als er in de cel waar je dropdown in staat, staat "Jansen"
En dat staat in cel A1.

De rest van je info staat in C1:E10 (want er zijn 10 namen met 1 kolom voor de naam, 1 kolom voor stratnaam, 1 kolom voor stad)

Dan kan je de straatnaam vinden via:
=VERT.ZOEKEN(A1;C1:E10;2;0)

Dat geeft als resultaat de waarde in kolom D waar in kolom C staat "Jansen".
pi_78385400
quote:
Op woensdag 24 februari 2010 10:49 schreef DaFan het volgende:
Nou als er in de cel waar je dropdown in staat, staat "Jansen"
En dat staat in cel A1.

De rest van je info staat in C1:E10 (want er zijn 10 namen met 1 kolom voor de naam, 1 kolom voor stratnaam, 1 kolom voor stad)

Dan kan je de straatnaam vinden via:
=VERT.ZOEKEN(A1;C1:E10;2;0)

Dat geeft als resultaat de waarde in kolom D waar in kolom C staat "Jansen".

Thanks , het werkt nu, ik had net de waarde voor het selecteren van de juiste kolom niet goed staan
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')