Moet er voor elke cel een nieuw formulier komen of wil je een formulier waar je waarden in kan invullen die vervolgens in cel P8 tm p80 komt?quote:Op woensdag 13 januari 2010 08:48 schreef gurdi het volgende:
hallo,
Ik wil in excel een formulier invoegen en verwijzen naar vakje p7.
zo gezegt zo gedaan.
nu wil ik ook p8 t/m p80 doen kan ik dit snel doen zonder 1 voor 1 hoeven toe te verwijzen?
vriendelijke groet G
Kleine letters aubquote:
quote:
Om de wiki bij te werken!quote:Op woensdag 13 januari 2010 14:04 schreef Deetch het volgende:
[..]Heb je een topic start ban ofzo? Weer teveel gebaggerd zeker?
ok!quote:Op woensdag 13 januari 2010 14:38 schreef DaFan het volgende:
[..]
Om de wiki bij te werken!
Ik was niet de laatste poster in het oude topic.
jooo-pi; kan jij in je laatste post nog even de link naar #18 zetten?
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 | 'stel in te vullen cel is B3, E4 en F8, als cel leeg is dan gaat je code naar de handle foutmelding: verderop If Range("B3").value = "" then GoTo foutmelding If Range("E4").value = "" then GoTo foutmelding If Range("F8").value = "" then GoTo foutmelding 'hier komt je printcode 'hier komt je printcode 'hier komt je printcode 'hier komt je printcode 'na het printen wil je geen foutmelding dus laat je de code naar de handle einde: springen GoTo einde foutmelding: Msgbox "Je hebt een veld niet ingevuld, dumbass" einde: end sub |
Je kan een macro maken die altijd draait vóór een printopdracht. Met de boolean cancel kun je em dan ook nog afbreken.quote:Op woensdag 13 januari 2010 15:30 schreef sanger het volgende:
Excel 2007, NL.
Tot nog toe hebben jullie me altijd perfect geholpenwaarvan nog steeds dank
![]()
Nog een vraagje:
Ik heb een (eigenlijk) tekstdocument welke ik in Excel heb gemaakt. Sommige delen van de tekst worden door verwijzigingen automatisch gevuld. De bron staat in tabblad "invoer", het document in tabblad "modelovereenkomst".
Nu wil ik eigenlijk ook inbouwen dat het document pas geprint kan worden als alle verplichte velden in tabblad "invoer" gevuld zijn. Kan dit?
1 2 3 | if Range("A1").value = "" then cancel = true End Sub |
Dat is nog veel handiger.quote:Op woensdag 13 januari 2010 16:01 schreef Joooo-pi het volgende:
[..]
Je kan een macro maken die altijd draait vóór een printopdracht. Met de boolean cancel kun je em dan ook nog afbreken.
Voorbeeld:
[ code verwijderd ]
Wist ik ook niet, maar even gekeken in de scripteditor bij de events van ThisWorkbook.quote:
Het is inderdaad zo dat in de genoemde cellen een waarde moet komen te staan dmv een formule.quote:Op woensdag 13 januari 2010 08:35 schreef DaFan het volgende:
Jakees heeft gelijk, waarschijnlijk geeft een van de twee cellen al een error. Anders wordt een lege cel gewoon als 0 behandeld, en heeft de formule van joooo-pi dus geen nut.
Mirelia: Waarom gebruik je SUM(G1+F1). Dat is overbodige tekens gebruiken. "G1+F1" volstaat, óf SUM(G1;F1), maar das alleen handig als je een langere range hebt.
Maar is het nu gelukt met de drie antwoorden die zijn gegeven in het vorige topic?quote:Op woensdag 13 januari 2010 19:23 schreef mirelia het volgende:
[..]
Het is inderdaad zo dat in de genoemde cellen een waarde moet komen te staan dmv een formule.
Maar aangezien die waarden er nog niet staan zijn die cellen wel leeg nu.
Het gaat om een bestand om meterstanden bij te houden, 2 meters en die worden in deze formule bij elkaar opgeteld.
er zijn vertaalsites. Bijvoorbeeldquote:Op woensdag 13 januari 2010 19:47 schreef mirelia het volgende:
Ik ben er nog mee bezig.
Ik heb even geen nederlandse office tot mijn beschikking en werk nu even met Office 2010 UK
Dus ik moet de termen nog even vertalen of is het heel simpel?
Als = IF?
OF = OR?
isfout = iswrong?.
leeg = empty?
nog geen waarde of 0 = no value or 0?
Als ik dit heb uitgezocht laat ik het gelijk weten.
heb even geen Excel tot mijn beschikking hier, maar ga het morgen proberenquote:Op woensdag 13 januari 2010 16:01 schreef Joooo-pi het volgende:
[..]
Je kan een macro maken die altijd draait vóór een printopdracht. Met de boolean cancel kun je em dan ook nog afbreken.
Voorbeeld:
[ code verwijderd ]
Bij mij werkt het in ieder geval. Zet em wel in het ThisWorkbook gedeelte. Succes!quote:Op woensdag 13 januari 2010 20:30 schreef sanger het volgende:
[..]
heb even geen Excel tot mijn beschikking hier, maar ga het morgen proberen
Super bedanktquote:Op woensdag 13 januari 2010 19:48 schreef jakees het volgende:
[..]
er zijn vertaalsites. Bijvoorbeeld
http://www.applewood.nl/forms/3000/FRM-004/index.asp
Ik heb het als volgt vertaald:quote:Op woensdag 13 januari 2010 19:42 schreef jakees het volgende:
[..]
Maar is het nu gelukt met de drie antwoorden die zijn gegeven in het vorige topic?
1) =als(isfout(som(g10+I10));"nog geen waarde of 0";G10+I10)
OF
2) ALS(EN(ISGETAL(G10);ISGETAL(G11));G10+G11;"nog geen waarde ingevuld").
OF
3) ALS(OF(G10="";G11="");"leeg";G10+G11)
volgens mij moet optie 2 je wel helpen.
Voor als je een volgende keer nog iets in het Nederlands (of Engels) voorgeschoteld krijgt, bij de meeste oplossingen zijn de excelfuncties in hoofdletters gegeven (zoals in het voorbeeld wat jakees maakte), dat scheelt voor een volgende keer wat zoekwerkquote:Op woensdag 13 januari 2010 19:47 schreef mirelia het volgende:
Ik ben er nog mee bezig.
Ik heb even geen nederlandse office tot mijn beschikking en werk nu even met Office 2010 UK
Dus ik moet de termen nog even vertalen of is het heel simpel?
Als = IF?
OF = OR?
isfout = iswrong?.
leeg = empty?
nog geen waarde of 0 = no value or 0?
Als ik dit heb uitgezocht laat ik het gelijk weten.
Lol, verder zet je in de formules nu een tekst-nul neer. Als je "0" vervangt door gewoon 0 dan is het het getal nul.quote:Op woensdag 13 januari 2010 22:10 schreef DaFan het volgende:
Er staat geen = voor...of is dat te obvious
Ja, dat kan je gebruiken als je begin en einddatum weet. Maar ik wil 18-1 + 10 werkdagen wetenquote:Op zaterdag 16 januari 2010 17:52 schreef Deetch het volgende:
er schijnt een functie in de analysis toolpack te zitten voor netto werkdagen:
http://support.microsoft.com/kb/821091
De formule zelf zit er ook in alleen volgens de tekst gaat deze formule uit van een weekend op donderdag en vrijdag![]()
Opslaan als -> webpaginaquote:Op zondag 17 januari 2010 15:54 schreef InTrePidIvity het volgende:
Ik heb een Excel-bestand dat ik online wil zetten en waar in de browser zelf doorheen geklikt kan worden (verschillende tab-bladen enzo), hoe doe ik dat?
Dat wordt dus pas op zijn vroegst vrijdagquote:Op woensdag 13 januari 2010 20:30 schreef sanger het volgende:
[..]
heb even geen Excel tot mijn beschikking hier, maar ga het morgen proberen
Chrome ondersteunt het ook wel redelijk zo te zien, dus Firefox zal het ook wel doen.quote:Op zondag 17 januari 2010 16:33 schreef qu63 het volgende:
[..]
Opslaan als -> webpagina
Alleen werkt het dan alleen goed in IE geloof ik..
Ohja, weergeven lukt wel, maar bewerken kan alleen in IE..quote:Op zondag 17 januari 2010 16:54 schreef InTrePidIvity het volgende:
[..]
Chrome ondersteunt het ook wel redelijk zo te zien, dus Firefox zal het ook wel doen.
Nog een vraagje: Hoe vind ik de vaakst voorkomende waarde verspreid over meerdere werkbladen?
Coole vraag, morgen even kijken!quote:Op zondag 17 januari 2010 16:54 schreef InTrePidIvity het volgende:
[..]
Chrome ondersteunt het ook wel redelijk zo te zien, dus Firefox zal het ook wel doen.
Nog een vraagje: Hoe vind ik de vaakst voorkomende waarde verspreid over meerdere werkbladen?
Maar kan die range dan ook op verschillende tabbladen staan?quote:Op maandag 18 januari 2010 08:40 schreef DaFan het volgende:
Oh het is helemaal niet zo spannend.
De functie MODUS / MODE vindt de meest voorkomende waarde in een range
Oh, ok!quote:
quote:Op zaterdag 16 januari 2010 16:56 schreef qu63 het volgende:
Wat is nou de makkelijkste manier om "vandaag + 10 werkdagen" te doen. Ik begin een project bijvoorbeeld op 18-1 en heb hier 10 werkdagen voor en wil dan de einddatum weten.
Startdatum en het aantal uren is gegeven (uren zijn dus zelf wel om te zetten in dagen)
In dat laatste voorbeeld heb je dinsdag 19 januari 2010 als vakantiedag gegeven, toch?quote:Op maandag 18 januari 2010 09:21 schreef DaFan het volgende:
Deetch zat close. In de Analysis Toolpak zit ook WERKDAG.
WERKDAG(begindatum; aantal werkdagen; optioneel(vakantiedagen)).
=WERKDAG(VANDAAG();10) geeft als resultaat 1 februari 2010.
Je kan in het derde argument nog een serie plaatsen met bv officiële vakantiedagen. Die zou ik in een aparte range zetten.
Maw; WERKDAG(VANDAAG();10;VANDAAG()+1) geeft 2 februari aan.
Goed gebruik van de nieuwe facepalm smilie +1quote:Op maandag 18 januari 2010 11:43 schreef qu63 het volgende:
[..]
In dat laatste voorbeeld heb je dinsdag 19 januari 2010 als vakantiedag gegeven, toch?
En ik heb die functie ook al tig keer langs zien komen, maar dacht dat ie alleen aangaf of het een werkdag was of niet!![]()
Lol dat ^^quote:Op maandag 18 januari 2010 16:49 schreef Deetch het volgende:
[..]
Goed gebruik van de nieuwe facepalm smilie +1
Goed he!quote:Op maandag 18 januari 2010 16:49 schreef Deetch het volgende:
[..]
Goed gebruik van de nieuwe facepalm smilie +1
Ik heb deze formule, bedankt KingJotte:quote:
quote:ik heb alle relevante cellen (of cellranges) een naam gegeven, dit houdt je "code" ook wat beter onderhoudbaar.
Wat ik hier doe is het volgende: ik zoek in de range "prijzen" de goede cel op met INDEX
INDEX lust een range (prijzen), en een rijnummer en kolomnummer binnen die range
het kolomnummer (de laatste parameter) is het makkelijkst, want die is voor zowel mannen als vrouwen hetzelfde (namelijk afhankelijk van de duur van het contract) dus die zoeken we gewoon op met MATCH(duur;premie_lengtes)
Het rijnummer is iets lastiger, daarvoor hebben we naast MATCH ook nog IF nodig, om onderscheid te maken tussen mannetjes en vrouwtjes.
Ik hoop dat het zo een beetje duidelijk is, anders hoor ik het wel.
Niet erg duidelijk, wat is nu je foutmelding of wat gaat er mis.quote:Op maandag 18 januari 2010 22:08 schreef RoaldReurink het volgende:
[..]
Ik heb deze formule, bedankt KingJotte:
=INDEX(prijzen;IF(geslacht="man";MATCH(leeftijd;leeftijden_man);MATCH(leeftijd;leeftijden_vrouw));MATCH(duur;premie_lengtes))
[ afbeelding ]
Voor geboortedatum moet leeftijd, omdat dat makkelijker is.
En ik weet niet wat ik in elk vakje nu moet invullen? Hoe krijg ik de code werkend?
Kingjotte die de code heeft gemaakt zei:
[..]
Ik heb de code wel, maar als ik die die krijg ik #NAAM? als vakje. Hoe maak ik de verzamelingen aan zoals leeftijd, leeftijd_man etc?quote:Op dinsdag 19 januari 2010 13:56 schreef Deetch het volgende:
[..]
Niet erg duidelijk, wat is nu je foutmelding of wat gaat er mis.
Misschien moet je in de formules de ; nog vervangen door ,?
Je moet natuurlijk wel alle verzamelingen (zoals leeftijd, leeftijden_man etc etc) hebben aangemaakt (name range)
Dank! het is gelukt.quote:Op dinsdag 19 januari 2010 17:31 schreef Deetch het volgende:
Aan de foutmelding te zien heb je een nederlandse versie en gebruik je engelse formulenamen. Daarom staat in de OP van deze topicreeks dat je altijd even versie en taal moet vermelden.
Probeer dit eerst eens:
=INDEX(prijzen;ALS(geslacht="man";VERGELIJKEN(leeftijd;leeftijden_man);VERGELIJKEN(leeftijd;leeftijden_vrouw));VERGELIJKEN(duur;premie_lengtes))
Als je dan nog foutmeldingen krijgt moet je misschien de bereiken nog de juiste naam geven:
http://www.gratiscursus.be/excell_2003/excelles12.htm
hopelijk red je je dan weer een beetje want rapidshare geeft steeds foutmeldingen dus zul je het toch echt zelf moeten doen.
probeer het eens met een komma (,) in plaats van een punt (.)quote:Op woensdag 20 januari 2010 18:33 schreef Puckzzz het volgende:
OMG ik heb echt een hele suffe vraag![]()
![]()
ik wil gewoon ¤1873.75 in een cel zetten. Maar als ik bij celeigenschappen valuta of financieel selecteer en dan met 2 decimalen dan maakt ie er ¤1873.750.00 vanIk heb al allerlei pogingen gedaan, maar het helpt niet
tried it and failed...dan zet 'ie het euro teken er niet voor.quote:Op woensdag 20 januari 2010 19:07 schreef qu63 het volgende:
[..]
probeer het eens met een komma (,) in plaats van een punt (.)
Welke Excel heb je? En in welke taal?quote:Op woensdag 20 januari 2010 19:16 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
tried it and failed...dan zet 'ie het euro teken er niet voor.
Als je dan gewoon je getal invoert met een komma zou het gewoon moeten werken..quote:Op woensdag 20 januari 2010 19:24 schreef Puckzzz het volgende:
Volgens mij een hele oude versie van Office 2000 in het Nederlands
Dat weet ikquote:Op woensdag 20 januari 2010 19:52 schreef qu63 het volgende:
[..]
Als je dan gewoon je getal invoert met een komma zou het gewoon moeten werken..
En het euro teken hoef je niet zelf in te vullen, dat doet ie zelf als je voor valuta of financieel kiest
Kijk eens bij de aangepaste instellingen dan (cel celecteren en dan ctrl+1) en vul daar dit in:quote:Op woensdag 20 januari 2010 19:58 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
Dat weet ik
Ik heb redelijke kennis van Excel, daarom snap ik ook niet waarom ik (of all things) nou juist met zoiets simpels zit te worstelen.
Maar wat je voorstelt heb ik al tig keer geprobeerd en hij vertikt het gewoon
Dat werkt in zoverre dat ik bij ronde getallen dit moet doen: ¤ #.##00 maar bij getallen met bijvoorbeeld 1837.75 dit: ¤ #.## en bij getal met 350.20 dit: ¤ #.##0quote:Op woensdag 20 januari 2010 20:04 schreef qu63 het volgende:
[..]
Kijk eens bij de aangepaste instellingen dan (cel celecteren en dan ctrl+1) en vul daar dit in:
"¤ #.##0,00" (zonder de aanhalingstekens natuurlijk)
Zo staat het bij mij als ik kies voor valuta (wel in Excel 2007 NL)
Nee, bij ronde getallen (100 bijvoorbeeld) zorgt die 'code' er voor dat er ,00 achter komt. Als je 100,1 invult maakt ie er 100,10 van en met 100,10 doet ie niks.quote:Op woensdag 20 januari 2010 20:15 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
Dat werkt in zoverre dat ik bij ronde getallen dit moet doen: ¤ #.##00 maar bij getallen met bijvoorbeeld 1837.75 dit: ¤ #.## en bij getal met 350.20 dit: ¤ #.##0
Nieuwe reeks maken in dezelfde grafiek met allen de twee punten waar je de trendlijn van wilt hebben. Vervolgens een trendlijn door die nieuwe reeks trekken en de lijn een stukje vooruit en achteruit laten voorspellen, dan lijkt het net op een echte raaklijn.quote:Op woensdag 20 januari 2010 17:21 schreef Levolution het volgende:
Ik wil graag een trendlijn aan een plot toevoegen, maar deze trendlijn moet niet van de hele grafiek zijn, maar van een klein gedeelte ervan. Eigenlijk is het bedoeld om de functie van dat kleine stukje te bepalen. Uitgelegd in plaatjes:
Niet zo:
[ afbeelding ]
Maar zo:
[ afbeelding ]
Dat eerste lukt me wel, maar dat tweede niet. Weet iemand hoe dat moet?
autofilter:quote:Op donderdag 21 januari 2010 01:19 schreef Bartjebart het volgende:
Hi,
Vraagje...
Ik heb in een kolom onder elkaar een aantal verschillende gegevens staan. Laten we het houden op landen;
DE
NL
ENG
DE
NL
NL
BE
AT
Hoe kan ik nou boven deze kolom een soort 'pull down' menu maken waarbij hij, wanneer ik 'NL' aangeef, hij alleen alle regels met NL in die cel laat zien?
Is het nog een beetje duidelijk?
Edit; Vraag me niet hoe, maar het is me gelukt om bij 1 kolom dit toe te voegen, maar bij andere kolommen waar dit ook gebeuren moet, doet ie dan niks.
Ik had er gisteren geen zin meer inquote:Op woensdag 20 januari 2010 20:20 schreef qu63 het volgende:
[..]
Nee, bij ronde getallen (100 bijvoorbeeld) zorgt die 'code' er voor dat er ,00 achter komt. Als je 100,1 invult maakt ie er 100,10 van en met 100,10 doet ie niks.
Een # wordt vervangen door een getal, die 0,00 geeft aan dat dat ingvuld moet worden als er geen getal ingevoerd wordt. Wordt het eerste getal voor de komma dus wel gegeven, dan plakt ie er ,00 achter..
Ja die had ik gevonden (zie editquote:Op donderdag 21 januari 2010 08:19 schreef Joooo-pi het volgende:
[..]
autofilter:
Data --> filter --> autofilter
de hele bovenste rij selecteren (waar de kopteksten staan) en dan autofilter aan zetten.quote:Op donderdag 21 januari 2010 10:46 schreef Bartjebart het volgende:
[..]
Ja die had ik gevonden (zie edit) Maar ik krijg dit autofilter alleen bij 1 kolom en niet bij meerdere...
proest, waarom zou je dat in godsnaam doen?quote:Op donderdag 21 januari 2010 11:59 schreef qu63 het volgende:
16 months worth of drawing exercises in Microsoft Excel
Kunst?quote:Op donderdag 21 januari 2010 16:18 schreef Deetch het volgende:
[..]
proest, waarom zou je dat in godsnaam doen?
Hoeft niet hoor. Je hebt nog steeds de aangepaste filter.quote:Op donderdag 21 januari 2010 11:40 schreef znarch het volgende:
Ik vind die autofilter uit 2007 sowieso maar irritant. Bij de oude kon je gewoon klikken op een optie en dan filterde hij. Nu zit je met die klote checkboxes.
Klopt maar ik zou het zoals dit willen:quote:Op donderdag 21 januari 2010 20:31 schreef hendrik2009 het volgende:
[..]
Hoeft niet hoor. Je hebt nog steeds de aangepaste filter.
Zie hier
http://www.excel-2007.nl/images/image263.jpg
He,quote:Op zondag 24 januari 2010 17:41 schreef Yho het volgende:
Weet je dan ook toevallig hoe ik daar aan kom? en werkt dat moeilijk?
mijn dank is groot!
- edit: algevonden, dank is nog steeds groot
quote:Op maandag 25 januari 2010 12:10 schreef DaFan het volgende:
Stel tab3:
C5 = Nieuwe binnenweg
D5 = 1
L5 = 0,45
Stel tab5
I6 = "Nieuwe binnenweg" (LET OP je hebt een spelfout!)
H7= 1
Dan is I8:
=ALS($H7<>"";SOMPRODUCT(($H7=Werkgeschiedenis!$D$5:$D$9)*('Analyse 2'!I$6=Werkgeschiedenis!$C$5:$C$9)*(Werkgeschiedenis!$L$5:$L$9)))
En doortrekken naar rechts en beneden. Resultaat is 0,45
Je moet wel oppassen, want met SOMPRODUCT kan je niét met Named ranges werken die over de hele kolom gaan. Je mág dus geen D:D gebruiken in SOMPRODUCT in oudere versies dan 2007.
In 2007 mag het dus wel!
Ziet er netjes uit trouwens, met Named Ranges werken is wel pro in zo'n sheet. Maar gaat dus met deze formule problemen opleveren in oudere versies dan 2007.
Hoop dat het zo duidelijk genoeg is.
quote:Op maandag 25 januari 2010 12:17 schreef DaFan het volgende:
YESSS SUMPRODUCT fapfapfapfap
Ik heb inderdaad al een pm gekregen met een dergelijke uitleg, bedanktquote:Op maandag 25 januari 2010 13:27 schreef Deetch het volgende:
[..]heel goed hoor.
Als je wilt weten waarom DaFan een natte voeg krijgt van de sumproduct functie check dan deze tutorials, dan snap je de kracht van deze functie.
http://www.exceluser.com/explore/sumproduct_11.htm
http://www.lqnet.com/Excel/sumproduct.aspx
http://www.meadinkent.co.uk/xlsumproduct.htm
Er is een SMTP server. Ik wil ook dat de mail automatisch verzonden wordt, zonder dat de gebruiker iets hoeft te doen met Outlook.quote:Op dinsdag 26 januari 2010 12:38 schreef DaFan het volgende:
Heb je een SMTP server of wil je gewoon output in een nieuwe mail in Outlook?
1 2 3 4 5 6 | b = " Applicatie " & Range("B1").Value & " werkt niet goed." c = " Het probleem is volgens mijn knopje " & Range("C1").Value & "." BodyEmail = a & b & c Range("D1").Value = BodyEmail |
Even op mijn persoonlijke situatie gespitst:quote:Op dinsdag 26 januari 2010 13:13 schreef DaFan het volgende:
Je kan toch gewoon een string samenstellen in VBA door waarden uit de cellen? En die dus als body eraan hangen.
bv A1 = naam
B1 = applicatienaam
C1 = knopnaam
[code verwijderd ]
En dan die string dus in de Body zetten?
deze oplossing had ik ook al gevonden op internet maar die werkt dus niet..helaasquote:Op dinsdag 26 januari 2010 14:46 schreef DaFan het volgende:
"tab1" is je eerste sheet.
"tab52" is je laatste sheet
=SOM(Tab1:Tab52!A1)
telt alle waardes uit A1 uit alle cellen bij elkaar op.
klopt, je was in je eerste antwoord de accentjes vergetenquote:Op dinsdag 26 januari 2010 16:19 schreef DaFan het volgende:
'WK1:WK02'!U49
Kan niet anders dan werken
Facepalm.quote:Op dinsdag 26 januari 2010 16:49 schreef Deetch het volgende:
[..]
klopt, je was in je eerste antwoord de accentjes vergeten
Kan bovenstaande met een Outlooktaak? Daar las ik iets over gisterenquote:Op dinsdag 26 januari 2010 15:20 schreef sanger het volgende:
[..]
Even op mijn persoonlijke situatie gespitst:
Wij willen per persoon een mail sturen met bepaalde gegevens. Die mail gaat naar een (per persoon) uniek e-mailadres (telefoonnummer@gatewayprovider.nl).
In die mail wil ik gegevens vanuit een Excelbestand weergeven tussen de tekst (excelvelden zijn dikgedrukt weergegeven).
Bv:
Beste werknemer,
Vandaag is het salaris voor week A2 uitbetaald. Dit moet dus spoedig op je bankrekening staan.
Wij hebben op basis van de door ons ontvangen urenstaten B2 uren verwerkt. Het netto uitbetaalde bedrag is C2.
Met vriendelijke groet,
Bedrijfsnaam
Ik heb het nu op een iets andere manier aangepast. Nu wordt op een apart werkblad de mail aangemaakt. Op dit werkblad staat de ontvanger in cel C3, het onderwerp in cel C4, en de body van de mail staat in cellen B11:L44.quote:Op dinsdag 26 januari 2010 13:13 schreef DaFan het volgende:
Je kan toch gewoon een string samenstellen in VBA door waarden uit de cellen? En die dus als body eraan hangen.
bv A1 = naam
B1 = applicatienaam
C1 = knopnaam
[ code verwijderd ]
En dan die string dus in de Body zetten?
Ik heb nu hetvolgende script gebruikt (van de site van Ron de Bruin). De gegevens voor de mail staan op Blad2, genaamd "Email"quote:Op woensdag 27 januari 2010 10:50 schreef actuarisje het volgende:
[..]
Ik heb het nu op een iets andere manier aangepast. Nu wordt op een apart werkblad de mail aangemaakt. Op dit werkblad staat de ontvanger in cel C3, het onderwerp in cel C4, en de body van de mail staat in cellen B11:L44.
Volgens mij moet het wel mogelijk zijn om die range (B11:L44) in het script als body voor de mail mee te geven. Daar ga ik nog even mee puzzelen...
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 | ' Don't forget to copy the function RangetoHTML in the module. ' Working in Office 2000-2007 Dim rng As Range Dim OutApp As Object Dim OutMail As Object Set rng = Nothing On Error Resume Next 'Only the visible cells in the selection 'Set rng = Selection.SpecialCells(xlCellTypeVisible) 'You can also use a range if you want Set rng = Sheets("Email").Range("B11:L44").SpecialCells(xlCellTypeVisible) On Error GoTo 0 If rng Is Nothing Then MsgBox "The selection is not a range or the sheet is protected" & _ vbNewLine & "please correct and try again.", vbOKOnly Exit Sub End If With Application .EnableEvents = False .ScreenUpdating = False End With Set OutApp = CreateObject("Outlook.Application") OutApp.Session.Logon Set OutMail = OutApp.CreateItem(0) On Error Resume Next With OutMail .To = Sheets("Email").Range("C3").Value .CC = "" .BCC = "" .Subject = Sheets("Email").Range("C4").Value .HTMLBody = RangetoHTML(rng) .Send 'or use .Display End With On Error GoTo 0 With Application .EnableEvents = True .ScreenUpdating = True End With Set OutMail = Nothing Set OutApp = Nothing End Sub Function RangetoHTML(rng As Range) ' Changed by Ron de Bruin 28-Oct-2006 ' Working in Office 2000-2007 Dim fso As Object Dim ts As Object Dim TempFile As String Dim TempWB As Workbook TempFile = Environ$("temp") & "/" & Format(Now, "dd-mm-yy h-mm-ss") & ".htm" 'Copy the range and create a new workbook to past the data in rng.Copy Set TempWB = Workbooks.Add(1) With TempWB.Sheets(1) .Cells(1).PasteSpecial Paste:=8 .Cells(1).PasteSpecial xlPasteValues, , False, False .Cells(1).PasteSpecial xlPasteFormats, , False, False .Cells(1).Select Application.CutCopyMode = False On Error Resume Next .DrawingObjects.Visible = True .DrawingObjects.Delete On Error GoTo 0 End With 'Publish the sheet to a htm file With TempWB.PublishObjects.Add( _ SourceType:=xlSourceRange, _ Filename:=TempFile, _ Sheet:=TempWB.Sheets(1).Name, _ Source:=TempWB.Sheets(1).UsedRange.Address, _ HtmlType:=xlHtmlStatic) .Publish (True) End With 'Read all data from the htm file into RangetoHTML Set fso = CreateObject("Scripting.FileSystemObject") Set ts = fso.GetFile(TempFile).OpenAsTextStream(1, -2) RangetoHTML = ts.ReadAll ts.Close RangetoHTML = Replace(RangetoHTML, "align=center x:publishsource=", _ "align=left x:publishsource=") 'Close TempWB TempWB.Close savechanges:=False 'Delete the htm file we used in this function Kill TempFile Set ts = Nothing Set fso = Nothing Set TempWB = Nothing End Function |
Ik heb dit even laten testen door een vriendin die wel beschikking had tot Outlook en het werkt op deze manierquote:Op woensdag 27 januari 2010 11:22 schreef actuarisje het volgende:
[..]
Ik heb nu hetvolgende script gebruikt (van de site van Ron de Bruin). De gegevens voor de mail staan op Blad2, genaamd "Email"
[ code verwijderd ]
Kan iemand zo op het eerste gezicht zien of dit zou moeten kunnen werken? Ik heb namelijk op de PC waar ik nu zit GEEN Outlook staan, dus bij het runnen van de macro krijg ik de foutmelding dat er een object niet aangemaakt kan worden. Het loop bij mij mis op regel 27, waarschijnlijk omdat ik geen Outlook heb...
Jup idd, maar dat doetie hier niet, krijg je onder die 1 en de 11 weer 1 ... >.<quote:Op woensdag 27 januari 2010 20:19 schreef MrBadGuy het volgende:
Twee rijen maken:
1-2
11-12
En dan doortrekken naar rechts t/m 10 en dan naar beneden t/m 300. Of bedoel je dat niet?
Ik heb Excel 2007 en daar doet ie het wel gewoon, geen idee hoe het zit met andere versies.quote:Op woensdag 27 januari 2010 20:21 schreef tokko1 het volgende:
[..]
Jup idd, maar dat doetie hier niet, krijg je onder die 1 en de 11 weer 1 ... >.<
Heey, 't werkt nu wel.. deed blijkbaar iets verkeerds!quote:Op woensdag 27 januari 2010 20:24 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Ik heb Excel 2007 en daar doet ie het wel gewoon, geen idee hoe het zit met andere versies.
Andere mogelijke oplossing: Cel A1 is 1, cel A2 is 2, etc. Dan in cel B1 invullen '=A1+10' en die cel vervolgens doortrekken naar rechts en vervolgens weer naar beneden.
Ja je kan toch één string maken door middel vanquote:Op woensdag 27 januari 2010 10:50 schreef actuarisje het volgende:
[..]
Ik heb het nu op een iets andere manier aangepast. Nu wordt op een apart werkblad de mail aangemaakt. Op dit werkblad staat de ontvanger in cel C3, het onderwerp in cel C4, en de body van de mail staat in cellen B11:L44.
Volgens mij moet het wel mogelijk zijn om die range (B11:L44) in het script als body voor de mail mee te geven. Daar ga ik nog even mee puzzelen...
Je bedoelt hoe het bestand eruit ziet? Dat bestaat uit zo'n 5000 rijen en >50 kolommen. De dagelijkse wijzigingen zullen echter alleen in de eerste 30 kolommen ofzo plaatsvinden. De kolommen daarachter zijn constant over de tijd (daar staan namen en adresgegevens e.d in).quote:Op donderdag 28 januari 2010 08:51 schreef DaFan het volgende:
Actuarisje voor je andere vraag:
Hoe is je data opgebouwd/gescheiden? 2 kolommen of 3?
Selecteer de kolom. Rechtermuisknop, celeigenschappen tabblad Getal kiezen, dan weer getal kiezen en decimalen op 0 zetten.quote:Op vrijdag 29 januari 2010 12:22 schreef Martijn85 het volgende:
Ik heb een vraagje.
Ik heb in excel in een kolom allemaal getallen staan zonder "decimaalkomma". Dus 10055 ipv 100,55
Is het mogelijk om op een of andere manier deze komma overal tegelijk in te voegen ipv handmatig?
Als ik bij opmaak nummer doe en dan 2 decimalen, komt er gewoon 10055,00 te staan
Tnx!
Werkt niet. Dan blijft er gewoon 10055 staan ipv 100,55quote:Op vrijdag 29 januari 2010 12:25 schreef Stansfield het volgende:
[..]
Selecteer de kolom. Rechtermuisknop, celeigenschappen tabblad Getal kiezen, dan weer getal kiezen en decimalen op 0 zetten.
Dat was 'mquote:Op vrijdag 29 januari 2010 13:57 schreef Deetch het volgende:
zet naast de kolom met je "verkeerde" getallen een net zo lange kolom waarin je in elke cel 100 zet.
Vervolgens kopieer je de kolom met alle 100's.
Dan selecteer je de kolom waar je "verkeerde" getallen in staan en doe je:
Paste Special, operation divide (NL: plakken speciaal, opeartie dellen door ofzo)
Das een best nette oplossing!quote:Op vrijdag 29 januari 2010 13:57 schreef Deetch het volgende:
zet naast de kolom met je "verkeerde" getallen een net zo lange kolom waarin je in elke cel 100 zet.
Vervolgens kopieer je de kolom met alle 100's.
Dan selecteer je de kolom waar je "verkeerde" getallen in staan en doe je:
Paste Special, operation divide (NL: plakken speciaal, opeartie dellen door ofzo)
Vert zoeken kan niet, want meer resultaten per cijfer.quote:Op vrijdag 29 januari 2010 11:57 schreef Stansfield het volgende:
Verticaal zoeken werkt hier perfect voor.
Zou ik de nummers even voor de namen zetten.
Dan maak je in blad 2 het overzicht. Zet je bovenin een 1 Dan die je vie de verticaal zoeken wizard de formule maken. In de eerste balk zet je de cel neer waar de 1 staat (in blad 2 dus) dan selecteer je in de 2e balk, blad 1 kolom A en B waar dus het nummer en de naam staan. Dan in de 2e balk zet je 2 neer en in de 4e onwaar.
Iemand een mooie oplossing hiervoor. Heb er vandaag wel 1 gevonden maar die is verre van simpel en kort.quote:Op vrijdag 29 januari 2010 11:59 schreef Stansfield het volgende:
Ik heb ook even een vraag
wanneer ik in kolom A namen heb en in kolom b getallen. Beide 10 cellen lang. Is het dan mogelijk om in kolom C de volgorde van grote van die namen te krijgen.
Dus zoiets
Jan 10
Piet 12
Kees 9
Willem 15
Dat ik dan dus in de kolom ernaast krijg:
Willem
Piet
Jan
Kees
Ik post hem morgen, ben op werk bezig met het bestand en morgen moet ik er toch nog even langs.quote:Op vrijdag 29 januari 2010 17:58 schreef Stansfield het volgende:
Ben benieuwd naar je oplossing. Ik heb trouwens Excel 2007 NL
Hehe dankje, zoiets heb ik ook. Weet niet zeker of ik dat heb, ik post het morgen. In ieder geval bedankt voor de info!quote:Op vrijdag 29 januari 2010 18:36 schreef DaFan het volgende:
C1
=INDEX($A$1:$A$4;VERGELIJKEN(GROOTSTE($B$1:$B$4;RIJ(B1));$B$1:$B$4;0))
En doortrekken.
Er zijn heel veel dezelfde waarden. Het zijn eigenlijk geen waarden maar ook namen van mensen. Dus in A staan zo'n 150 namen, in B 5 verschillende namen. Dus in werkelijkheid:quote:Op vrijdag 29 januari 2010 18:42 schreef DaFan het volgende:
Geen probleem, werkseZit zelf ook nog
Veel beter dan dit gaat het niet worden imo.
Je moet testen wat de 'grootste' is (rijnummer), dan deze opzoeken in de lijst en de waarde links ervan.
Werkt trouwens niet als er mensen zijn met dezelfde waarden. En let erop dat je RIJ(x)+y doet, waarbij y de rij is waarop je begint.
Mijn vraag is niet de grootste, ik wil sorteren aan de hand van de namen in B. Dus bij Henk komen een aantal mensen, bij Frank een aantal mensen, etc.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |