Is dat geen geruststellende gedachte?quote:Op woensdag 13 januari 2010 22:26 schreef Re het volgende:
nou ok, ik moest nog even uitleggen dat ik persoonlijk vind dat de mensheid gedoemd is om uit te sterven omdat de genenpoel steeds verder vervuilt. We praten nu over natuurlijk 100den generaties verder wanneer ons DNA zo verrot is dat een simpele verandering van de omgeving iedereen vervaagd. Daartegenover staat natuurlijk dat de wetenschap zo is opgeschoten dat we gewoon het ultiem schone DNA gebruiken om ons te klonen waarbij de medische wetenschap zichzelf dus buitenspel gaat zetten
quote:Once upon a time, in some out of the way corner of that universe which is dispersed into numberless twinkling solar systems, there was a star upon which clever beasts invented knowing. That was the most arrogant and mendacious minute of "world history," but nevertheless, it was only a minute. After nature had drawn a few breaths, the star cooled and congealed, and the clever beasts had to die. One might invent such a fable, and yet he still would not have adequately illustrated how miserable, how shadowy and transient, how aimless and arbitrary the human intellect looks within nature.
In irgendeinem abgelegenen Winkel des in zahllosen Sonnensystemen flimmernd ausgegossenen Weltalls gab es einmal ein Gestirn, auf dem kluge Tiere das Erkennen erfanden. Es war die hochmütigste und verlogenste Minute der »Weltgeschichte«; aber doch nur eine Minute. Nach wenigen Atemzügen der Natur erstarrte das Gestirn, und die klugen Tiere mußten sterben. - So könnte jemand eine Fabel erfinden und würde doch nicht genügend illustriert haben, wie kläglich, wie schattenhaft und flüchtig, wie zwecklos und beliebig sich der menschliche Intellekt innerhalb der Natur ausnimmt.
Nietzsche.
Ik wist het ! Ik wist het! Gohhhh wat verrassendquote:Op dinsdag 12 januari 2010 16:35 schreef Re het volgende:
Maakt verder niet uit, gelukkig zijn er ziektes anders had ik geen baan
lees dit boek.quote:Op woensdag 13 januari 2010 17:12 schreef MarMar het volgende:
[..]
Je doet iets waarvan je niet wil dat mensen het bij jou doen, nl de hele branche beoordelen op een paar nitwits waarvan 90% ook nog ontzettend gehyped is door de media die jij als bijbel gebruikt.
Als integriteit niet meer bestaat, ben jij ook niet integer. Ben je dat wel, bedenk je dan maar eens dat je echt niet de enige integere persoon op deze aardkloot bent en dat in elke denkbare branche mensen rondlopen met de meest uiteenlopende karaktereigenschappen.
neehh je hoedje is flinterdun...quote:Op woensdag 13 januari 2010 22:37 schreef ToT het volgende:
Tja ik denk dat we letterlijk richting Brave New World gaan: Selecteer op de (toekomstige versie van een) computer welke eigenschappen je toekomstig kind moet hebben, kies of het gebaseerd moet zijn op je eigen genen of dat alles uit de fabriek moet komen, en dan wordt er eentje voor je klaargemaakt met het genenpakket naar keuze.
Wat nou, 9 maanden een kind dragen? Veel te lastig en te belastend voor het lichaam!
Wat nou, een jankend kind dat honger heeft? Er wordt wel ingebouwd dat-ie precies rond de normale tijdstippen eten wil hebben.
Wat nou poepluier? Er komt wel iets in de hersenen dat het kind meteen zindelijk maakt!
Okee, dit scenario zal nog niet de komende 250 jaar of zo het geval zijn, maar grenzen vervagen steeds verder en verder en verder, tot er geen grenzen meer zijn. Er zullen ongetwijfeld felle protesten komen, en wetten gemaakt worden die dit soort zaken absoluut tegen zullen houden, maar na een jaar of 50 zijn de normen en waarden wel weer zo veranderd dat die wetten hopeloos ouderwets en achterhaald zijn.
De natuurlijke evolutie zal stoppen, en een ongeremde kunstmatige zal op gang worden gezet.
Okee, ik heb nu wel een HEEL erg groot aluminiumhoedje op me harses zitten, maar op de zeeer, ZEER lange termijn in de ZEER verre toekomst lijkt me dit een plausibel scenario. Heeft iemand die cartoon Phantom 2040 wel eens gezien? Daarin kwam het ook al een beetje aan te pas.
Artikelen zijn niet goed. Gedegen docus zijn niet goed. Boeken zijn niet goed.quote:Op donderdag 14 januari 2010 09:41 schreef fruityloop het volgende:
Lambiekje, nogmaals de vraag waarom jij je kennis hier blijkbaar weigert te delen...En bol.com linkjes dumpen is geen kennis..
![]()
Op veel jongere leeftijd hebben we ziektes wat alleen toebehoort zou horen aan hoogbejaarden. En noem het maar op.quote:Op dinsdag 12 januari 2010 16:51 schreef squig het volgende:
[..]
sorry hoor maar waar baseer je die uitspraak op? De mens is juist zo succesvol (voor zover je over succesvol kunt spreken) vanwege zijn bewustzijn? Hoezo is het een feit dat de mens steeds zieker wordt?
en ondanks dat t ot lijkt, aangezien het uiteindelijk neerkomt op het zorgen voor zwakkeren is het wel relevant t.o.v. de medische wereld m.i.
niets verrassend aan hoorquote:Op donderdag 14 januari 2010 09:38 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Ik wist het ! Ik wist het! Gohhhh wat verrassend
Nogmaals, toon me het licht aan het einde van de tunnel waar ik volgens jou in zit. Jij weet blijkbaar hoe de vork in de steel zit, deel dat dan.. Zoniet, dan ben je in mijn ogen geen haar beter dan de groepen/bedrijven/organisaties waar je zo op afgeeft...quote:Op donderdag 14 januari 2010 09:49 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Artikelen zijn niet goed. Gedegen docus zijn niet goed. Boeken zijn niet goed.
Bestel dat boek. Ga op onderzoek en ontvlucht je tunnelvisie.
Dat men het weigert geeft wel aan hoe afgrijselijk naief men is over de intens arglistische corrupte medische (pseudo)wetenschap.
Dat is je goed recht, net als het wel/niet slikken van medicatie of überhaupt het bezoeken van een medicus. Maar mijn aangeboren hartafwijking zie je bijvoorbeeld al niet bij bejaarden, dus je vrij grove aanname rammelt aan alle kanten. Noem eens een voorbeeld van zo'n ziekte?quote:Op donderdag 14 januari 2010 09:54 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Op veel jongere leeftijd hebben we ziektes wat alleen toebehoort zou horen aan hoogbejaarden. En noem het maar op.
Maar is het gezond dat 5 mlj Nederlands dag in dag uit aan de medicijnen zijn? Ik vind dat verontrustend.
Vroeger gingen er op jonge leeftijd heel veel kinderen dood. Kinderen horen ook niet dood te gaan.quote:Op donderdag 14 januari 2010 09:54 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Op veel jongere leeftijd hebben we ziektes wat alleen toebehoort zou horen aan hoogbejaarden. En noem het maar op.
Maar is het gezond dat 5 mlj Nederlands dag in dag uit aan de medicijnen zijn? Ik vind dat verontrustend.
en waarom horen ze niet dood te gaan dan?quote:Op donderdag 14 januari 2010 10:29 schreef Iblis het volgende:
[..]
Vroeger gingen er op jonge leeftijd heel veel kinderen dood. Kinderen horen ook niet dood te gaan.
Omdat ze jong zijn.quote:Op donderdag 14 januari 2010 10:29 schreef Re het volgende:
en waarom horen ze niet dood te gaan dan?
quote:Op donderdag 14 januari 2010 09:45 schreef Lambiekje het volgende:
* vergeet niet dat greys zoals wij denken te kennen, biocomputergestuurde levensvormen zijn ontwikkeld door het Militair Complex. We zijn al 60+ jaar bezig met klonen van mensen en eigen (bedachte) levensvormen te creeren.
Juist wel. (men moet het niet persoonlijk opvatten maar meer globaal gezien).quote:Op donderdag 14 januari 2010 10:29 schreef Iblis het volgende:
[..]
Vroeger gingen er op jonge leeftijd heel veel kinderen dood. Kinderen horen ook niet dood te gaan.
alzheimer, parkinson, reumaquote:Op donderdag 14 januari 2010 10:28 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Dat is je goed recht, net als het wel/niet slikken van medicatie of überhaupt het bezoeken van een medicus. Maar mijn aangeboren hartafwijking zie je bijvoorbeeld al niet bij bejaarden, dus je vrij grove aanname rammelt aan alle kanten. Noem eens een voorbeeld van zo'n ziekte?
Of in het bos achtergelaten. >>> kaboutersquote:Op donderdag 14 januari 2010 10:39 schreef ToT het volgende:
[..]
Ach stom, natuurlijk, hoe had ik dát nou weer kunnen vergeten!
@ ouderdomsziektes op jonge leeftijd: vroeger kregen kinderen ook de meest afgrijselijke ziektes, maar dan werd het kind uit schaamte achter gesloten deuren verstopt, of het werd het circus in gegooid als ze misvormd waren door die ziekte.
Dus de medische wetenschap kan wél levens rekken!?quote:Op donderdag 14 januari 2010 16:31 schreef Lambiekje het volgende:
Dat med. wetenschap levens kan rekken maakt dat we alleen maar zwakker en zwakker en zieker worden.
Dat bejaarden kosten wat kost in leven woorden gehouden voor een paar lousy maandjes. Maar dan moeten ze zich wel helemaal groen en geel letterlijk en figuurlijk vreten aan pillen met een ervenis-rovend tarief.quote:Op donderdag 14 januari 2010 16:35 schreef Rasing het volgende:
[..]
Dus de medische wetenschap kan wél levens rekken!?
God, wat ben ik blij dat ik momenteel positief genoeg in het leven sta dat ik gewoon kan glimlachen om deze opmerking.quote:Op donderdag 14 januari 2010 16:39 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Dat bejaarden kosten wat kost in leven woorden gehouden voor een paar lousy maandjes. Maar dan moeten ze zich wel helemaal groen en geel letterlijk en figuurlijk vreten aan pillen met een ervenis-rovend tarief.
Plus op de koop toe dat kinderen en kleinkinderen alleen nog een uitgemergelde oma voor de geest kunnen halen en niet meer de lieve leuke als het dan eenmaal is afgelopen.
Ik doel op b.v. kraamvrouwenkoorts, wiegendood, nergens voor nodig.quote:Op donderdag 14 januari 2010 16:31 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Juist wel. (men moet het niet persoonlijk opvatten maar meer globaal gezien).
Dat med. wetenschap levens kan rekken maakt dat we alleen maar zwakker en zwakker en zieker worden. Tot grootse vreugde van $$$-artsen
Toch hou je dat zelf in de hand hé.quote:Op donderdag 14 januari 2010 16:39 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Dat bejaarden kosten wat kost in leven woorden gehouden voor een paar lousy maandjes. Maar dan moeten ze zich wel helemaal groen en geel letterlijk en figuurlijk vreten aan pillen met een ervenis-rovend tarief.
Plus op de koop toe dat kinderen en kleinkinderen alleen nog een uitgemergelde oma voor de geest kunnen halen en niet meer de lieve leuke als het dan eenmaal is afgelopen.
Als er iets gebeurd, en het hoeft niet meer van diegene, laat gewoon euthenasie toe. Ik vind het dwangmatig in leven houden respectloos .
Ja, dat viel mij ook op deze tegenspraak van Lambiekje.quote:Op donderdag 14 januari 2010 16:35 schreef Rasing het volgende:
[..]
Dus de medische wetenschap kan wél levens rekken!?
Maar die pillen doen toch niks?quote:Op donderdag 14 januari 2010 16:39 schreef Lambiekje het volgende:
Dat zijn ziekten inderdaad, maar mogelijk was ik niet duidelijk genoeg, ik zou dan ook graag een aantal voorbeelden zien waaruit blijkt dat kinderen dit hebben, en idealiter een onderzoek/dataset waaruit blijkt dat een statistisch relevant groter aantal kinderen dit krijgt dan zeg 40 jaar geleden.. Er zullen vast kinderen zijn die het hebben inderdaad, ik las laatst ook iets over een jongen van 12 met prostaatkanker, een ziekte die ook primair bij mannen > 50 jaar oud voorkomt. Dat is geen door Bigpharma georkestreerde campagne, maar de uitzondering die een regel bevestigd..quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |