quote:- En iedere vatandaş die ik vergeten ben,.
Je moet altijd eerst een relatie hebben en dus het liefst ook een basis (baan, opleiding etc) waarmee je je kan focussen op je huwelijk en niet op het kindje wat je kreeg op je 18e, waardoor je geen werk kon doen en nu geen geld hebt en blabla. Maar dat terzijde.quote:Op dinsdag 12 januari 2010 23:23 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Eerste en tweede deel spreken elkaar wel tegen he. Je kan toch studeren, een baan hebben en er financieel voor klaar zijn en dan trouwen. Zonder een relatie vooraf.. Met een relatie loop je juist een groter risico om te scheiden, omdat je vaak al een langere tijd bij elkaar bent en het niet meer spannend vindt. In een huwelijk word je gedwongen om samen te werken en dan denk je er niet zo makkelijk over.
Hoe de Islam staat ten opzichte van homoseksualiteit is vrij voor de hand liggend. Wat moet ik nog onderzoeken? Moet ik hadith raadplegen? Nee, serieus. Ik weet genoeg. Ik ga nooit voor Allah staan, dus dat komt wel goed.quote:Op dinsdag 12 januari 2010 23:21 schreef Burakius het volgende:
[..]
Nee dus niet. seytan houdt zich wel goed bezig met iemand die in zijn eentje is. Iki kisi olunca ücüncü seytan olurmus. Het is gewoon vrij dom om in je eentje zoiets te doen. Als je voor Allah staat , zeg dan niet dat je het niet hebt gehoord dat je verder moest vragen aan bv. je imam.
Ja, ik zei toch ook dat die basis wel belangrijk is: opleiding, baan, financieel klaar voor zijn. Verder vind ik dat je van elkaar kan leren houden in het huwelijk.quote:Op dinsdag 12 januari 2010 23:28 schreef Rookert het volgende:
[..]
Je moet altijd eerst een relatie hebben en dus het liefst ook een basis (baan, opleiding etc) waarmee je je kan focussen op je huwelijk en niet op het kindje wat je kreeg op je 18e, waardoor je geen werk kon doen en nu geen geld hebt en blabla. Maar dat terzijde.
Tijd gaat sowieso wel voorbij in een relatie, als je geen goede fundering hebt voor je huwelijk stort het sowieso in.
Waardoor ben je je geloof verloren? Of is dat prive..quote:Op dinsdag 12 januari 2010 23:28 schreef GenusButeo het volgende:
[..]
Hoe de Islam staat ten opzichte van homoseksualiteit is vrij voor de hand liggend. Wat moet ik nog onderzoeken? Moet ik hadith raadplegen? Nee, serieus. Ik weet genoeg. Ik ga nooit voor Allah staan, dus dat komt wel goed.
Deze discussie is zinloos. Jij bent moslim; ik niet. We zullen het toch nooit eens worden.
Met de laatste zin bedoelde fundering als in relatie (plus de rest).quote:Op dinsdag 12 januari 2010 23:29 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Ja, ik zei toch ook dat die basis wel belangrijk is: opleiding, baan, financieel klaar voor zijn. Verder vind ik dat je van elkaar kan leren houden in het huwelijk.
Een meervoudigheid aan redenen. Ik ben het gewoon met héél veel zaken niet eens. Niet alleen betreffende homoseksualiteit.quote:Op dinsdag 12 januari 2010 23:30 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Waardoor ben je je geloof verloren? Of is dat prive..
Jij moet je aanpassen aan mij hahahahquote:Op dinsdag 12 januari 2010 23:31 schreef Rookert het volgende:
[..]
Met de laatste zin bedoelde fundering als in relatie (plus de rest).
Maar wij worden het toch nooit eens, ik kan me er gewoon met mijn hoofd niet bij om zo te denken over huwelijk en al helemaal niet (!) over homo's. Sodomie, ga toch weg
zOu H3T mIsScHi3n t3 mAk3N h3Bb3n m3T zIjN g3aArDh3Id?quote:Op dinsdag 12 januari 2010 23:30 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Waardoor ben je je geloof verloren? Of is dat prive..
In het begin bleef je toch wel bidden? Wanneer ben je er eigenlijk achter gekomen? En blijkbaar ben je gewoon je hoop verloren, anders zou je in het begin ook niet bidden, toch?quote:Op dinsdag 12 januari 2010 23:32 schreef GenusButeo het volgende:
[..]
Een meervoudigheid aan redenen. Ik ben het gewoon met héél veel zaken niet eens. Niet alleen betreffende homoseksualiteit.
Nooitquote:Op dinsdag 12 januari 2010 23:32 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Jij moet je aanpassen aan mij hahahah
Hij zei vorig topic dat hij wel bleef bidden.quote:Op dinsdag 12 januari 2010 23:33 schreef Rookert het volgende:
[..]
zOu H3T mIsScHi3n t3 mAk3N h3Bb3n m3T zIjN g3aArDh3Id?
niet altijd toch?quote:Op dinsdag 12 januari 2010 23:33 schreef Ayca het volgende:
Bilmi waarom heb jij eigenlijk altijd van die anti-Turkse TT'sde volgende keer doe ik lekker een nationalistische TT
quote:Op dinsdag 12 januari 2010 23:33 schreef Rookert het volgende:
[..]
zOu H3T mIsScHi3n t3 mAk3N h3Bb3n m3T zIjN g3aArDh3Id?
Stiekem ben ik geen Turk.. ik post hier gewoon mee.quote:Op dinsdag 12 januari 2010 23:35 schreef Ayca het volgende:
[..]
Heel vaak welhet viel mij net op iig
Stiekem ben je gewoon een Armeen.quote:Op dinsdag 12 januari 2010 23:35 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Stiekem ben ik geen Turk.. ik post hier gewoon mee.
Ik was daar..quote:Op dinsdag 12 januari 2010 23:36 schreef Rookert het volgende:
Je zal maar terecht komen in Amsterdam tijdens de Gay Pride![]()
Overigens, Gay pride
Wacht maar, dan krijg je problemen met mijquote:Op dinsdag 12 januari 2010 23:33 schreef Ayca het volgende:
Bilmi waarom heb jij eigenlijk altijd van die anti-Turkse TT'sde volgende keer doe ik lekker een nationalistische TT
Eerst ging ik wel bidden voor geduld, ja. Ik heb het altijd geweten. Ik ben er niet van de ene op de andere dag achter gekomen. En ik ben mijn hoop niet verloren. Ik kwam erachter dat het allemaal voor niets was.quote:Op dinsdag 12 januari 2010 23:33 schreef Bilmiyorem het volgende:![]()
[..]
In het begin bleef je toch wel bidden? Wanneer ben je er eigenlijk achter gekomen? En blijkbaar ben je gewoon je hoop verloren, anders zou je in het begin ook niet bidden, toch?
edit: waar komt die duivel vandaan. dat heb ik niet egdaan?
hehheequote:Op dinsdag 12 januari 2010 23:37 schreef Ayca het volgende:
[..]
Stiekem ben je gewoon een Armeen.Ik wist het wel...
Je bleef dus wel bidden voor geduld, toen had je dus wel hoop, je kwam erachter dat het voor "niets" was en stopte er mee. Je was dus wel je hoop verloren of begrijp ik het verkeerd..quote:Op dinsdag 12 januari 2010 23:38 schreef GenusButeo het volgende:
[..]
Eerst ging ik wel bidden voor geduld, ja. Ik heb het altijd geweten. Ik ben er niet van de ene op de andere dag achter gekomen. En ik ben mijn hoop niet verloren. Ik kwam erachter dat het allemaal voor niets was.
quote:
Jij hoort afgeslacht te zijnquote:Op dinsdag 12 januari 2010 23:38 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
hehheeEen meisje dat nieuw is op onze school vroeg laatst ben jij nou een Armeen of een Turk? Ik durfde het niet eerder te vragen omdat jullie elkaar niet mogen.
![]()
Maar idd, ik ben een Armeense.
Volgens mij liepen er ook heel veel hetero's rond. Gewoon feesten en aandacht ofzo.quote:Op dinsdag 12 januari 2010 23:40 schreef Rookert het volgende:
[..]
![]()
Ik snap het fenomeen Gay Pride niet.
"Kijk we vieren dat we normaal worden bevonden en geaccepteerd worden, daarom geven we een gigantisch ABNORMAAL extravagant feest"
Nog maar 18 minuten! Jij kan de toekomst niet voorspellen.quote:Op dinsdag 12 januari 2010 23:41 schreef Ayca het volgende:
[..]
Ze gaat het eind van de dag niet halen..
Ik fiets gewoon op turbosnelheid naar zaanstadquote:Op dinsdag 12 januari 2010 23:43 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Nog maar 18 minuten! Jij kan de toekomst niet voorspellen.
Dat klinkt alsof ik het heb "opgegeven" uit hopeloosheid. Nee.quote:Op dinsdag 12 januari 2010 23:39 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Je bleef dus wel bidden voor geduld, toen had je dus wel hoop, je kwam erachter dat het voor "niets" was en stopte er mee. Je was dus wel je hoop verloren of begrijp ik het verkeerd..
Lol als er iets is dat Armenen niet zijn is dat succesvol wel. Politiek en Economisch gezien is Armenië echt kakquote:Op dinsdag 12 januari 2010 23:41 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Turken zijn gewoon jaloers op ons. Armenen zijn succesvol.
Hadi gel, bekliyorum. Annem sana mercimek corba verip oyalar.quote:Op dinsdag 12 januari 2010 23:44 schreef Ayca het volgende:
[..]
Ik fiets gewoon op turbosnelheid naar zaanstad
Hmm.. blijft lastig. Ik praat nu wel over jou, maar zou zelf eerlijk gezegd ook niet weten wat ik moest doen.quote:Op dinsdag 12 januari 2010 23:45 schreef GenusButeo het volgende:
[..]
Dat klinkt alsof ik het heb "opgegeven" uit hopeloosheid. Nee.
Praat niet over mijn land..quote:Op dinsdag 12 januari 2010 23:46 schreef EchoAlpha het volgende:
[..]
Lol als er iets is dat Armenen niet zijn is dat succesvol wel. Politiek en Economisch gezien is Armenië echt kak
Hmm nee toch maar niet, het is glad straks glij ik nog uit ofzoquote:Op dinsdag 12 januari 2010 23:49 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Hadi gel, bekliyorum. Annem sana mercimek corba verip oyalar.![]()
Ze is mijn heldin. Ik ga het einde van de dag halen.
Tja...quote:Op dinsdag 12 januari 2010 23:50 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Hmm.. blijft lastig. Ik praat nu wel over jou, maar zou zelf eerlijk gezegd ook niet weten wat ik moest doen.
Zie ik je op een dag echt voor m'n deur staan.quote:Op dinsdag 12 januari 2010 23:55 schreef Ayca het volgende:
[..]
Hmm nee toch maar niet, het is glad straks glij ik nog uit ofzoIk sla wel toe op een onverwacht moment..
Haha echt waar? In welke buurt wonen ze, misschien ken ik ze welquote:Op dinsdag 12 januari 2010 23:56 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Zie ik je op een dag echt voor m'n deur staan.![]()
Ik heb soort van familie in Alkmaar..
pmquote:Op woensdag 13 januari 2010 00:07 schreef Ayca het volgende:
[..]
Haha echt waar? In welke buurt wonen ze, misschien ken ik ze wel
quote:Op woensdag 13 januari 2010 00:22 schreef Rookert het volgende:
[..]
Ouwe snoeperd![]()
Ayca test je gewoon![]()
![]()
Heb je niet eens hadith geraadpleegt? Wow dude. Wat een onderzoek. Applaus.quote:Op dinsdag 12 januari 2010 23:28 schreef GenusButeo het volgende:
[..]
Hoe de Islam staat ten opzichte van homoseksualiteit is vrij voor de hand liggend. Wat moet ik nog onderzoeken? Moet ik hadith raadplegen? Nee, serieus. Ik weet genoeg. Ik ga nooit voor Allah staan, dus dat komt wel goed.
Deze discussie is zinloos. Jij bent moslim; ik niet. We zullen het toch nooit eens worden.
hij is dom.quote:Op woensdag 13 januari 2010 00:36 schreef Ayca het volgende:
[..]
Wat denk je dat ik probeer, jezusJij komt steeds met domme opmerkingen
ik ben bezig met een experiment.. ik douch al een week niet, m'n onderzoeksvraag is nu wel beantwoord, de buurt ruikt me.quote:Op woensdag 13 januari 2010 00:37 schreef Burakius het volgende:
Emel je stinkt, ik ruik het vanaf hier. mén.
Je probeerde te slapen, lukt niet, kwam weer uit bed, zette je computer weer aan en ging naar FOK! voor een remedie?quote:Op woensdag 13 januari 2010 00:36 schreef Ayca het volgende:
[..]
Wat denk je dat ik probeer, jezusJij komt steeds met domme opmerkingen
was meer een gedachtequote:
slechte gedachte...quote:
Dat dacht je.quote:
Waarop?quote:Op woensdag 13 januari 2010 00:22 schreef Rookert het volgende:
[..]
Ouwe snoeperd![]()
Ayca test je gewoon![]()
![]()
Geen herkansing mogelijk? Zo ja, dan zou ik daarvoor gaan.quote:Op woensdag 13 januari 2010 00:47 schreef AryaMehr het volgende:
Moet gvd nog beginnen met een grote opdracht die ik zelfs drie kwartier geleden al af had moeten hebben. Echt geen zin om de hele avond door te werken, maar helaas heb ik geen keus.
Nogmaals: het is redelijk voor de hand liggend hoe de Islam staat ten opzichte van homoseksualiteit. Ik ben het al niet eens met de basis die is gelegd, waarom zou ik er nog dieper op in moeten gaan?quote:Op woensdag 13 januari 2010 00:35 schreef Burakius het volgende:
[..]
Heb je niet eens hadith geraadpleegt? Wow dude. Wat een onderzoek. Applaus.. Jij hebt straks serieus geen excuus als je voor de Almachtige staat.
Ja, dat gelukkig nog wel.quote:Op woensdag 13 januari 2010 00:53 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Geen herkansing mogelijk? Zo ja, dan zou ik daarvoor gaan.
Aha...quote:
Veel succes. Als je hulp nodig hebt PM me maar.quote:Op woensdag 13 januari 2010 00:47 schreef AryaMehr het volgende:
Moet gvd nog beginnen met een grote opdracht die ik zelfs drie kwartier geleden al af had moeten hebben. Echt geen zin om de hele avond door te werken, maar helaas heb ik geen keus.
Je hebt verstand van advies geven over het aanvragen van een bouwvergunning?quote:Op woensdag 13 januari 2010 01:14 schreef Burakius het volgende:
[..]
Veel succes. Als je hulp nodig hebt PM me maar.
Ehhh nee, wel voor een stortvergunningquote:Op woensdag 13 januari 2010 01:16 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Je hebt verstand van het aanvragen van een bouwvergunning?
Oké...quote:
Haha, wellicht dat ik ooit nog gebruik maak van je advies. Overigens is het niet zo dat ik het niet snap, maar ik ben alleen te lui om een dergelijk opdracht te maken. Hoe vaak ik het wel niet heb uitgesteld.quote:Op woensdag 13 januari 2010 01:17 schreef Burakius het volgende:
[..]
Ehhh nee, wel voor een stortvergunning(voor de noord-zuid lijn hahaha).
Not my kind of thing. Als je het op lang termijn moet doen kan ik nog wel mensen voor je vinden trouwens.
Dit is vast een domme vraag, en ik weet ook niet wat je studeert (iets met rechten was het), maar heb je al een beetje internet doorgespit? Verder zou ik anders ingenieursbureau's opbellen om te vragen hoe het zo in zijn werking gaat (Witteveen+Bos bijvoorbeeld). Als het goed is staat het ook ergens in mijn lesboeken (ik moest bestekken maken etc.), maar aangezien ik geen bouwkunde studeer weet ik het niet.quote:Op woensdag 13 januari 2010 01:20 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Haha, wellicht dat ik ooit nog gebruik maak van je advies. Overigens is het niet zo dat ik het niet snap, maar ik ben alleen te lui om een dergelijk opdracht te maken. Hoe vaak ik het wel niet heb uitgesteld.
InshaAllah.quote:Op woensdag 13 januari 2010 01:22 schreef GenusButeo het volgende:
Bedankt voor de moeite, Burak.Ik ga me gelijk weer bekeren tot de Islam en Allah om vergiffenis vragen.
Ik heb helaas niet meer zoveel tijd om nog boeken en dergelijke door te spitten. Nee, ik heb het internet nog niet doorgespit. Nacht is nog lang, dus dat moet wel lukken. Woningwet wil ook nog wel helpen. In ieder geval bedankt nog voor het aanbieden van hulp.quote:Op woensdag 13 januari 2010 01:22 schreef Burakius het volgende:
[..]
Dit is vast een domme vraag, en ik weet ook niet wat je studeert (iets met rechten was het), maar heb je al een beetje internet doorgespit? Verder zou ik anders ingenieursbureau's opbellen om te vragen hoe het zo in zijn werking gaat (Witteveen+Bos bijvoorbeeld). Als het goed is staat het ook ergens in mijn lesboeken (ik moest bestekken maken etc.), maar aangezien ik geen bouwkunde studeer weet ik het niet.
Ik ken wel zat mensen die bouwkunde studeren en als het echt moet kan ik makkelijk iemand vragen hoe het nou zit etc., met advies welke boeken door te spitten etc.
No problem. Ik verwacht hulp terug als ik die ooit vraagquote:Op woensdag 13 januari 2010 01:27 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Ik heb helaas niet meer zoveel tijd om nog boeken en dergelijke door te spitten. Nee, ik heb het internet nog niet doorgespit. Nacht is nog lang, dus dat moet wel lukken. Woningwet wil ook nog wel helpen. In ieder geval bedankt nog voor het aanbieden van hulp.
...quote:
Haha, is prima.quote:Op woensdag 13 januari 2010 01:28 schreef Burakius het volgende:
[..]
No problem. Ik verwacht hulp terug als ik die ooit vraag. I'll make an offer u cant refuse.
Bedankt, maar dat is niet echt iets wat ik zoek. In ieder geval bedankt nog.quote:Op woensdag 13 januari 2010 01:32 schreef Burakius het volgende:
Hier heb je zo een bouwvergunning. (via de site van VROM eerste hit google).
http://www.vrom.nl/pagina.html?id=2706&sp=2&dn=9150
Herkenbaar. Ik presteer pas bij druk. Jij heb het ook zo te lezen.quote:Op woensdag 13 januari 2010 01:36 schreef AryaMehr het volgende:
Opdracht is overigens niet het enige wat ik nog moet doen. Telkens goede voornemens, maar uiteindelijk komt er nooit wat van terecht. Intelligent en lui, als ik mijn docent mag geloven.
Ik presteer inderdaad ook bij druk. Wordt ook vaak verweten nonchalant gedrag te vertonen. Stel mijzelf tevreden met de uitspraken van generaal von Manstein hierover:quote:Op woensdag 13 januari 2010 01:43 schreef Burakius het volgende:
[..]
Herkenbaar. Ik presteer pas bij druk. Jij heb het ook zo te lezen.
quote:Er zijn vier soorten officieren. De eerste soort is lui en dom. Laat hem maar begaan, ze doen geen kwaad. De tweede soort is intelligent en werkt hard. Dit zijn uitstekende officieren, die ervoor zorgen dat naar alles tot in de details wordt gekeken. De derde soort is dom en werkt hard. Ze vormen een bedreiging en moeten onmiddellijk ontslagen worden. Ze creëren irrelevant werk voor iedereen. De vierde soort is intelligent en lui. Deze mensen zijn geschikt voor het hoogste ambt.
Ohh nice! hahaa. Ja vaak, ik weet niet of jij het ook hebt, worden mensen zelfs boos, je kan het gewoon aflezen van hun gezichten; "ik werk me uit de naad maar die gozer doet er zo relax over en haalt hoger".quote:Op woensdag 13 januari 2010 01:46 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Ik presteer inderdaad ook bij druk. Wordt ook vaak verweten nonchalant gedrag te vertonen. Stel mijzelf tevreden met de uitspraken van generaal von Manstein hierover:
[..]
Gouda:quote:Op woensdag 13 januari 2010 09:25 schreef G.Fawkes het volgende:
Gunaydin
Ben in Gouda aangekomen. Het is vroeg
Ik kom er vooral (langs) met de trein, dan zie je nog wel wat bewoond gebiedquote:Op woensdag 13 januari 2010 10:43 schreef G.Fawkes het volgende:
Gouda is voor mij niets meer dan een industrieterrein met een bedrijfspand erop.
Oh er zit ook een garage overigens! Want daar kom ik ook wel eensquote:Op woensdag 13 januari 2010 10:44 schreef Rookert het volgende:
[..]
Ik kom er vooral (langs) met de trein, dan zie je nog wel wat bewoond gebied
Dat zijn al 3 gebouwen bij elkaar ofzoquote:Op woensdag 13 januari 2010 10:47 schreef G.Fawkes het volgende:
[..]
Oh er zit ook een garage overigens! Want daar kom ik ook wel eens
Datgene wat je vanuit de trein ziet van Goude is nou niet bepaald mooiquote:Op woensdag 13 januari 2010 10:44 schreef Rookert het volgende:
[..]
Ik kom er vooral (langs) met de trein, dan zie je nog wel wat bewoond gebied
Nee, maar het is wel bewoondquote:Op woensdag 13 januari 2010 11:11 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Datgene wat je vanuit de trein ziet van Goude is nou niet bepaald mooi.
Dat is een stuk meer dan wat ik wist van Gouda voordat ik hier kwam werken.quote:Op woensdag 13 januari 2010 10:49 schreef Rookert het volgende:
[..]
Dat zijn al 3 gebouwen bij elkaar ofzo
Zo klein is Gouda niet hoorquote:Op woensdag 13 januari 2010 11:20 schreef G.Fawkes het volgende:
[..]
Dat is een stuk meer dan wat ik wist van Gouda voordat ik hier kwam werken.
I know. Maar waarom zou je ooit in Gouda komen als je in Rotterdam woontquote:
2 nog maar, hoor.quote:Op woensdag 13 januari 2010 11:23 schreef Rookert het volgende:
Ik heb gisteren de grens van 6000 posts gepasseerd![]()
Wikwakka2 hoeft er nog 3 voordat ie 20.000 posts heeft
Powernerdquote:Op woensdag 13 januari 2010 11:46 schreef wikwakka2 het volgende:
Tijd om mijn internetabo op te zeggen.
Feel-good berichten.quote:Een Bengalese taxichauffeur in New York heeft een handtas met meer dan 21.000 dollar aan cash geld en duizenden dollars aan sieraden teruggebracht naar de rechtmatige eigenaresse. Hij verklaarde zijn daad door te zeggen dat zijn moeder hem altijd had voorgehouden dat hij eerlijk moest zijn. "Ik ben blut, maar eerlijk", aldus de 28-jarige Mohammad 'Mukal' Asadujjaman.
Felicia Lettieri uit het Italiaanse Pompeï en zes van haar familieleden namen op kerstavond twee taxi's van Manhattan naar Penn Station. De 72-jarige Lettieri liet bij aankomst op het station per ongeluk haar handtas in de taxi liggen. Naast het geld en de sieraden zaten in de tas ook nog een paar paspoorten. Lettieri meldde zich bij de politie, die haar meedeelde dat er geen tot weinig hoop was dat zij haar tasje met inhoud terug zou krijgen.
Asadujjaman, die als bijbaantje naast zijn studie op de taxi rijdt, zag de handtas in zijn auto liggen. Hij zocht en vond een adres tussen de spullen en bracht het tasje terug bij Lettieri, die in New York logeerde.
Gevraagd of hij het geld niet had willen houden zei Asadujjaman dat hij het goed had kunnen gebruiken om meer tijd te hebben om te studeren, maar dat zijn hart zei dat dat niet goed was. Van een beloning wilde hij niets weten. Als rechtgeaarde moslim kan hij dat niet accepteren, zei hij.
geregistreerd op: maandag 31 augustus 2009 @ 21:03quote:Op woensdag 13 januari 2010 11:23 schreef Rookert het volgende:
Ik heb gisteren de grens van 6000 posts gepasseerd![]()
Wikwakka2 hoeft er nog 3 voordat ie 20.000 posts heeft
Maar jij hebt dan ook permanent vakantiequote:Op woensdag 13 januari 2010 15:28 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
laatste bezoek: 0 seconden geleden.
aantal posts: 5715 (gemiddeld 43 per dag)
Ik ben al helemaal triest bezig.
Ik ben pas sinds half oktober echt gaan posten hier, daarvoor alleen beetje in examentopics en travelquote:Op woensdag 13 januari 2010 15:28 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
De afgelopen maand was ik volgens mij net zo vaak online als daarvoor.quote:Op woensdag 13 januari 2010 15:31 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Maar jij hebt dan ook permanent vakantie.
Oh oke. Dan faal je idd meer dan ik.quote:Op woensdag 13 januari 2010 15:32 schreef Rookert het volgende:
[..]
Ik ben pas sinds half oktober echt gaan posten hier, daarvoor alleen beetje in examentopics en travel
Ik zit afgelopen weken aan gemiddeld 70 per dag ofzoquote:Op woensdag 13 januari 2010 15:32 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Oh oke. Dan faal je idd meer dan ik.
Maar ja, jij gaat vaak door tot 's ochtends vroeg, dat is inderdaad goed voor je postcount. Mischien eens wat vroeger gaan slapenquote:Op woensdag 13 januari 2010 15:32 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
De afgelopen maand was ik volgens mij net zo vaak online als daarvoor.
Klopt. Maar ik heb dan ook geen last van hw enzo. En ik kan gewoon niet vroeg slapen.quote:Op woensdag 13 januari 2010 15:35 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Maar ja, jij gaat vaak door tot 's ochtends vroeg, dat is inderdaad goed voor je postcount. Mischien eens wat vroeger gaan slapen?
Hehehe.quote:Op woensdag 13 januari 2010 15:34 schreef Rookert het volgende:
[..]
Ik zit afgelopen weken aan gemiddeld 70 per dag ofzo
Vroger opstaan. Zet je wekker op 8 of 9 uur, dan slaap je rond een uur of 12 als een zonnetjequote:Op woensdag 13 januari 2010 15:38 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Klopt. Maar ik heb dan ook geen last van hw enzo. En ik kan gewoon niet vroeg slapen.
Maar ik sta ook vroeg op. Deze week moest ik van 0600 tot 1000 werken. Ik heb niet veel slaap nodig.quote:Op woensdag 13 januari 2010 15:39 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Vroger opstaan. Zet je wekker op 8 of 9 uur, dan slaap je rond een uur of 12 als een zonnetje.
Wtf, ik ben in 2007 geregistreerd en je hebt me nu al bijna ingehaald met je aantal posts.quote:Op woensdag 13 januari 2010 15:28 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
quote:geregistreerd op: zaterdag 3 februari 2007 @ 19:01
aantal posts: 5791 (gemiddeld 6 per dag)
Om 6 uur al beginnen? Dat zou ik echt nooit kunnenquote:Op woensdag 13 januari 2010 15:41 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Maar ik sta ook vroeg op. Deze week moest ik van 0600 tot 1000 werken. Ik heb niet veel slaap nodig.
Turkse vrouwen praten/roddelen/bekvechten toch zo veel?quote:Op woensdag 13 januari 2010 15:48 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Wtf, ik ben in 2007 geregistreerd en je hebt nu al bijna ingehaald met aantal posts.![]()
[..]
Blijkt maar weer.quote:Op woensdag 13 januari 2010 15:48 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Turkse vrouwen praten/roddelen/bekvechten toch zo veel?
Huh, serieus niet?quote:Op woensdag 13 januari 2010 16:10 schreef GenusButeo het volgende:
aantal posts: 1178 (gemiddeld 52 per dag)
Ik ben er niet eens een maand.
Nee. Ik praat gewoon veel.quote:
Hoezo?quote:
Jaquote:Op woensdag 13 januari 2010 16:40 schreef GenusButeo het volgende:
[..]
Hoezo?Heb je het gevoel dat ik hier al veel langer ben?
Yes!quote:
Zegt degene die geen Nederlands eindexamen heeft afgelegd maar een posh IB-programmaquote:Op woensdag 13 januari 2010 17:21 schreef wikwakka2 het volgende:
Een verslag of wat dan ook heet dat, verloedering van de toch-al-zo verloederde Nederlandse taal.
Boeiend, ik ben trots op de Neerlandsche taal. Mensen zoals GenusButeo veroorzaken louter verloedering door 'stoere' Engelse academische woorden te gebruiken in plaats van prachtige en simpele Nederlandse woordenquote:Op woensdag 13 januari 2010 17:22 schreef Rookert het volgende:
[..]
Zegt degene die geen Nederlands eindexamen heeft afgelegd maar een posh IB-programma
Ga naar Vlaanderen verhuizen, nergens zo weinig leenwoorden als daarquote:Op woensdag 13 januari 2010 17:26 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Boeiend, ik ben trots op de Neerlandsche taal. Mensen zoals GenusButeo veroorzaken louter verloedering door 'stoere' Engelse academische woorden te gebruiken in plaats van prachtige en simpele Nederlandse woorden.
Nee, want dan ben ik bang dat ik mijn wurgneigingen niet meer zou kunnen bedwingen.quote:Op woensdag 13 januari 2010 17:27 schreef Rookert het volgende:
[..]
Ga naar Vlaanderen verhuizen, nergens zo weinig leenwoorden als daar
Oh het gaat hier al met moeite?quote:Op woensdag 13 januari 2010 17:31 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Nee, want dan ben ik bang dat ik mijn wurgneigingen niet meer zou kunnen bedwingen.
Je moest eens weten hoe krampachtig ik in mijn stoel zit als ik een blingblingneger of een straatmocro hoor pratenquote:
Wees blij dat er eenquote:Op woensdag 13 januari 2010 17:34 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Je moest eens weten hoe krampachtig ik in mijn stoel zit als ik een blingblingneger of een straatmocro hoor praten.
En nu je RuneScape en HabboHotel meisjequote:Op woensdag 13 januari 2010 17:57 schreef Ayca het volgende:
aantal posts: 2756 (gemiddeld 5 per dag)
Valt best mee
Level 99, level 99.quote:Op woensdag 13 januari 2010 17:58 schreef Rookert het volgende:
[..]
En nu je RuneScape en HabboHotel meisje
hahahhahahhaha..quote:Op woensdag 13 januari 2010 18:02 schreef wikwakka2 het volgende:
Ik heb vroeger ook runescape gespeeld, had zo'n party hat. Die heb ik toen voor iets van 100 euro verkocht aan een vriend.
Neeeeequote:Op woensdag 13 januari 2010 18:02 schreef wikwakka2 het volgende:
Ik heb vroeger ook runescape gespeeld, had zo'n party hat. Die heb ik toen voor iets van 100 euro verkocht aan een vriend.
Best wel sneu eigenlijk, dat mensen er zo grof geld voor wilden gevenquote:Op woensdag 13 januari 2010 18:04 schreef Rookert het volgende:
[..]
NeeeeeDie kregen waren fucking duur man
P-hats
![]()
Sommige lui liepen een heel zo'n outfit rond, heel veel 'mil' waard
Ik las in de krant dat hij geen Turkse vlag op zijn tafel kreeg en dat hij expres een paar meter lager dan de Israelische minister moest zitten.quote:Op woensdag 13 januari 2010 18:08 schreef AryaMehr het volgende:
What's up? Turkije boos op Israel, omdat een Israëlische onderminister de Turkse ambassadeur had beledigd?
Haha, wat een streken ook weer van die Israeliers.quote:Op woensdag 13 januari 2010 18:09 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Ik las in de krant dat hij geen Turkse vlag op zijn tafel kreeg en dat hij expres een paar meter lager dan de Israelische minister moest zitten.
Een beetje sneu wel, zo moeilijk is het toch niet om gewoon goed met buitenlan dse diplomaten om te gaanquote:Op woensdag 13 januari 2010 18:11 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Haha, wat een streken ook weer van die Israeliers.![]()
Ja, prachtig! Ik heb de hele serie in een box.quote:Op woensdag 13 januari 2010 18:01 schreef Rookert het volgende:
Ik kijk nu Planet Eart in HDZo'n briljante natuurserie, elke documentairehater wordt er spontaan bioloog van
720p of meer, je kijkt je ogen uit, echt waar, je wilt zo bij Greenpeacequote:Op woensdag 13 januari 2010 18:19 schreef wikwakka2 het volgende:
Oeh, planet earth moet ik ook maar eens gaan downloaden dan!
Wat doe je in Belgie dan? Hebben ze daar internet?!quote:Op woensdag 13 januari 2010 18:41 schreef G.Fawkes het volgende:
Pff, eindelijk in het hotel in Belgie aangekomen. Nu een troosteloze dag doorbrengen in een hotelkamer
Traagjes. Ik heb morgen een afspraak in Belgie voor mijn werk. Dus vandaag even hier slapen...quote:Op woensdag 13 januari 2010 18:47 schreef Ayca het volgende:
[..]
Wat doe je in Belgie dan? Hebben ze daar internet?!
Ken je dat liedje?quote:Op woensdag 13 januari 2010 18:46 schreef Ayca het volgende:
Haha mijn vader loopt nu heel zijn stamboom uit te zoeken mbv Facebookvet grappig, gister was hij tot half 11 bezig
omgquote:Op woensdag 13 januari 2010 20:16 schreef Bilmiyorem het volgende:
Voor de Nederlanders. Turk die over Facebook zingt.
Dat is toch ook de goede vertaling, toevallig letterlijk. Althans.. zo gebruik ik het.quote:Op woensdag 13 januari 2010 20:21 schreef GenusButeo het volgende:
Mijn vader vroeg net hoe je 'dilimin ucunda' ook alweer zei in het Nederlands. Ik: "Ehhh... Op het puntje van m'n tong?" Letterlijke vertaling, maar goed.
Ismail YKquote:Op woensdag 13 januari 2010 20:16 schreef Bilmiyorem het volgende:
Je begrijpt toch wel dat het volledig verkeerd is....quote:Op woensdag 13 januari 2010 20:21 schreef GenusButeo het volgende:
Mijn vader vroeg net hoe je 'dilimin ucunda' ook alweer zei in het Nederlands. Ik: "Ehhh... Op het puntje van m'n tong?" Letterlijke vertaling, maar goed.
Je kende deze denk ik al?quote:
Ja, iste, dat zeg ik.quote:Op woensdag 13 januari 2010 20:23 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Dat is toch ook de goede vertaling, toevallig letterlijk. Althans.. zo gebruik ik het.
Je vindt dit nummer wel mooi, eerlijk! wij hebben elkaar tohc op fb ontmoet.quote:Op woensdag 13 januari 2010 20:23 schreef Ayca het volgende:
[..]
Ismail YKWat heb ik een hekel aan hem zeg
Nee? Wat is volledig verkeerd?quote:Op woensdag 13 januari 2010 20:24 schreef G.Fawkes het volgende:
[..]
Je begrijpt toch wel dat het volledig verkeerd is....
Huhquote:Op woensdag 13 januari 2010 20:25 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Je vindt dit nummer wel mooi, eerlijk! wij hebben elkaar tohc op fb ontmoet.
Nee, ik kende het niet. Dat is echt erg.quote:Op woensdag 13 januari 2010 20:24 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Je kende deze denk ik al?Wat zouden je ouders denken als je dit luistert.
Dilini yutmak betekend dat je niets weet om te zeggen...quote:Op woensdag 13 januari 2010 20:26 schreef GenusButeo het volgende:
[..]
Nee? Wat is volledig verkeerd?
Er staat 'dilimin ucunda'.quote:Op woensdag 13 januari 2010 20:28 schreef G.Fawkes het volgende:
[..]
Dilini yutmak betekend dat je niets weet om te zeggen...
niet alles serieus nemen.quote:Op woensdag 13 januari 2010 20:26 schreef Ayca het volgende:
[..]
Huhik zit amper op fb, alleen om foto's te bekijken
En ik haat hem echt.
Is dat zo'n bilkent lullo met zijn laptop van z'n studie?quote:Op woensdag 13 januari 2010 20:16 schreef Bilmiyorem het volgende:
nee..quote:Op woensdag 13 januari 2010 20:40 schreef Rookert het volgende:
[..]
Is dat zo'n bilkent lullo met zijn laptop van z'n studie?
ookquote:
Gezellig toch!quote:
gaat goed bij jou?quote:Op woensdag 13 januari 2010 20:49 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
ook![]()
okul nasil gidiyor? Was jij niet degene die spijt had van profielkeuze..?
Ja, gaat ook goed, maar dacht dat jij hetzelfde had.quote:Op woensdag 13 januari 2010 20:50 schreef Gratau het volgende:
[..]
gaat goed bij jou?
hmm was jij dat niet?
Mijn fout enzoquote:
It's okay.quote:
Nou in het marokkanen op fok topic is het momenteel wel drukkerquote:Op woensdag 13 januari 2010 22:42 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Alle Turken naar Marokko.. Niet dat het daar druk is.
toch niet zo druk als het turkentopic normaal gesproken is.quote:Op woensdag 13 januari 2010 22:48 schreef Ayca het volgende:
[..]
Nou in het marokkanen op fok topic is het momenteel wel drukker
Nee haha, maar nu welquote:Op woensdag 13 januari 2010 22:57 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
toch niet zo druk als het turkentopic normaal gesproken is.
Die film heb ik nog steeds niet gezien, ik vergeet hem steeds te downloadenquote:Op woensdag 13 januari 2010 23:09 schreef Rookert het volgende:
Niet echt boeiende dingen gedaan, behalve Slumdog Millionaire gekeken metFreida Pinto
![]()
Wat zou je daar doen?
Hoe vaak heb je die al wel gezien?quote:Op woensdag 13 januari 2010 23:09 schreef Rookert het volgende:
Niet echt boeiende dingen gedaan, behalve Slumdog Millionaire gekeken metFreida Pinto
![]()
Wat zou je daar doen?
Niemand?quote:Op woensdag 13 januari 2010 21:40 schreef AryaMehr het volgende:
Het blijkt dat wij een aantal boeken van Aziz Nesin in huis hebben. Iemand hier bekend met zijn werken? Volgens mijn moeder werd hij destijds vaak lastig gevallen in Turkije.
DOWNLOADENquote:Op woensdag 13 januari 2010 23:16 schreef Ayca het volgende:
[..]
Die film heb ik nog steeds niet gezien, ik vergeet hem steeds te downloaden![]()
Tsja.. weet ik eigenlijk niet, ik heb alle bezienswaardigheden eigenlijk al gezien, misschien naar de starbucks ofzo gewoon een dagje uitIk kan ook naar Amsterdam maar daar ben ik ook al zo vaak geweest..
Heb je een tip voor een andere leuke stad?
3x pas hoorquote:Op woensdag 13 januari 2010 23:17 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Hoe vaak heb je die al wel gezien?Volgens mij zat je 'm vorige week ofzo ook al te kijken.
Wat een liefde hierquote:Op woensdag 13 januari 2010 23:18 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Omdat ik jullie zie natuurlijk.
Als dit atsizcilar.com was geweest had je nu een levenslange ban gekregen.quote:Op woensdag 13 januari 2010 23:18 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Esselamün aleyküm ve Rahmet'ullahu ve Berekatuhu.
Ja, downloaden dat zeg ik toch..quote:Op woensdag 13 januari 2010 23:17 schreef Rookert het volgende:
[..]
DOWNLOADEN
Nouja, Leiden heb je na een tijdje wel gezien ja. Breda is opzich ook best gezellig, Utrecht ook altijd prima
Nooit iets van gelezen, maar wel over gehoord van m'n ouders. Denk dat het wel iets voor jou is (uitgaande van je kijk op de islam).quote:
Alkmaar toch? Gewoon intercity instappen en iets meer dan een uur later sta je op Utrecht CSquote:Op woensdag 13 januari 2010 23:20 schreef Ayca het volgende:
[..]
Ja, downloaden dat zeg ik toch..
Breda is te ver manUtrecht zou nog kunnen
Mijn moeder heeft zijn boeken gelezen; hij hield volgens mijn moeder vaak een spiegel voor de Turkse bevolking en dat werd hem niet altijd in dank afgenomen.quote:Op woensdag 13 januari 2010 23:23 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Nooit iets van gelezen, maar wel over gehoord van m'n ouders. Denk dat het wel iets voor jou is (uitgaande van je kijk op de islam).
Ging het over de Turkse bevolking en de islam?quote:Op woensdag 13 januari 2010 23:26 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Mijn moeder heeft zijn boeken gelezen; hij hield volgens mijn moeder vaak een spiegel voor de Turkse bevolking en dat werd hem niet altijd in dank afgenomen.
Hmm misschien eens doen danquote:Op woensdag 13 januari 2010 23:24 schreef Rookert het volgende:
[..]
Alkmaar toch? Gewoon intercity instappen en iets meer dan een uur later sta je op Utrecht CS
Volgens mij beschreef hij op een humoristische manier de Turkse maatschappij waar armoede destijds heerste en waar politieke vrijheid miniem was. Weliswaar op een humoristische manier, maar met onderliggende kritiek.quote:Op woensdag 13 januari 2010 23:28 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Ging het over de Turkse bevolking en de islam?
Een soort van Kemal Sunal dus?quote:Op woensdag 13 januari 2010 23:31 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Volgens mij beschreef hij op een humoristische manier de Turkse maatschappij waar armoede destijds heerste en waar politieke vrijheid miniem was.
Zou iets voor jou moeten zijn. Heb net wat gegoogled en kwam op hababam, gaat over zijn kijk op de islam, zoals ik al van anderen had gehoord. In welke taal heb je dat boek?quote:Op woensdag 13 januari 2010 23:31 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Volgens mij beschreef hij op een humoristische manier de Turkse maatschappij waar armoede destijds heerste en waar politieke vrijheid miniem was.
Perzisch.quote:Op woensdag 13 januari 2010 23:34 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Zou iets voor jou moeten zijn. Heb net wat gegoogled en kwam op hababam, gaat over zijn kijk op de islam, zoals ik al van anderen had gehoord. In welke taal heb je dat boek?
Utrecht is een chille stad, heel veel winkels, dicht bij elkaar en leuke cafeetjes en eettentjes.quote:Op woensdag 13 januari 2010 23:31 schreef Ayca het volgende:
[..]
Hmm misschien eens doen danwel eerst zorgen dat er een vriendin meekomt
Ik ken de beste man niet, maar dat zou best kunnen.quote:Op woensdag 13 januari 2010 23:34 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Een soort van Kemal Sunal dus?
[ afbeelding ]
Hem moet je kennen.quote:Op woensdag 13 januari 2010 23:37 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Ik ken de beste man niet, maar dat zou best kunnen.
In het Turks of in het Nederlands?quote:Op woensdag 13 januari 2010 23:39 schreef Bilmiyorem het volgende:
Vind net een boek over Ataturk ofzo, misschien zo eens lezen.
quote:Op woensdag 13 januari 2010 23:34 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Maar jij en de andere Turken hier kennen Aziz Nesin dus niet?quote:Op woensdag 13 januari 2010 23:34 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Haha hoezo?quote:Op woensdag 13 januari 2010 23:41 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Turks. [ afbeelding ]
Deze, maar waarschijnlijk leg ik het meteen weer weg.
Misschien dat de oudere Turken hier hem wel kennen maar ik nietquote:Op woensdag 13 januari 2010 23:43 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Maar jij en de andere Turken kennen Aziz Nesin dus niet?
Nope.quote:Op woensdag 13 januari 2010 23:43 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Maar jij en de andere Turken hier kennen Aziz Nesin dus niet?
Prima.quote:Op woensdag 13 januari 2010 23:45 schreef Bilmiyorem het volgende:
AryaMehr, ik ken hem wel, maar heb nooit iets helemaal gelezen van hem. Ik vraag het morgen wel aan wat Turken als je vraag morgen niet is beantwoord, doe ik het nog wel.
Ja, wellicht IHVK, ZarGon of The Magnificent.quote:Op woensdag 13 januari 2010 23:44 schreef Ayca het volgende:
[..]
Misschien dat de oudere Turken hier hem wel kennen maar ik niet
quote:Op woensdag 13 januari 2010 23:49 schreef Bortecinem het volgende:
Ik had vandaag een discussie met iemand over het Turkse volkslied. Hij vond de zin 'Lach mijn heldhaftige ras toe!' racistisch. Wat voor een debiel ben je als je alles zo letterlijk opvat.
Hahahaha. Wat een gaar wijf.quote:Op woensdag 13 januari 2010 23:51 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
![]()
Ik had dat van het Griekse meisje nog aan m'n vriendin gemeld, ze heeft het nog niet gezien, maar ze werd helemaal gek.
Dat heb je op wikipedia gelezen op zijn pagina hequote:Op woensdag 13 januari 2010 23:48 schreef Bilmiyorem het volgende:
AryaMehr, ken je de brand in Sivas?
Ja, dat wou ik net nog aan jullie vragen. Nesin was aanwezig in het hotel die door radicale moslims omsingeld werd en vervolgens in brand gestoken werd, waarbij ongeveer 30 alevitische intellectuelen bij om kwamen. Aanleiding was dat Nesin bij een alevitische cultureel festiviteit aanwezig was, terwijl radicale moslims woedend waren over het dat hij de Satan Verzen van Rushdie had vertaald. Er brak na die brand volgens mij een 'strijd' uit tussen de radicale moslims en de seculieren.quote:Op woensdag 13 januari 2010 23:48 schreef Bilmiyorem het volgende:
AryaMehr, ken je de brand in Sivas?
Helemaal gek geworden door haar Turkse vriend. Leuk meisje, maar grappig hoe veel ze over Turkije praat door haar vriend.quote:
Een zwarte bladzijde uit de geschiedenis van Turkije. Een tijd terug was er op Nederland 2 een documentaire over de brand in Sivas.quote:Op woensdag 13 januari 2010 23:52 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Ja, dat wou ik net nog aan jullie vragen. Nesin was aanwezig in het hotel die door radicale moslims omsingeld werd en vervolgens in brand gestoken werd, waarbij ongeveer 30 alevitische intellectuelen bij om kwamen. Aanleiding was dat Nesin bij een alevitische cultureel festiviteit aanwezig was, terwijl radicale moslims woedend waren over het dat hij de Satan Verzen van Rushdie had vertaald. Er brak na die brand volgens mij een 'strijd' uit tussen de radicale moslims en de seculieren.
Wat wilde je vragen? Of was je vraag of wij die brand kennen?quote:Op woensdag 13 januari 2010 23:52 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Ja, dat wou ik net nog aan jullie vragen. Nesin was aanwezig in het hotel die door radicale moslims omsingeld werd en vervolgens in brand gestoken werd, waarbij ongeveer 30 alevitische intellectuelen bij om kwamen. Aanleiding was dat Nesin bij een alevitische cultureel festiviteit aanwezig was, terwijl radicale moslims woedend waren over het dat hij de Satan Verzen van Rushdie had vertaald. Er brak na die brand volgens mij een 'strijd' uit tussen de radicale moslims en de seculieren.
Helaas de documentaire niet gezien.quote:Op woensdag 13 januari 2010 23:55 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Een zwarte bladzijde uit de geschiedenis van Turkije. Een tijd terug was er op Nederland 2 een documentaire over de brand in Sivas.
Tja, de schrijver van het volkslied was zelf ook geen Turk. Ze is gewoon vaderlandslievend, net zoals vele niet etnische Turken in Turkije dat zijn. Neem als voorbeeld de Laz, Georgiers, moslim Grieken en Yugoslaven.quote:Op woensdag 13 januari 2010 23:52 schreef Ayca het volgende:
Hoe kan je zo nationalistisch zijn als je zelf niet eens Turk bent
Geweldig boek. De heisa eromheen is echt achterlijk.quote:Op woensdag 13 januari 2010 23:52 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Ja, dat kan best kloppen maar dit is toch anders, haar vriend is Turks verder heeft zij er niets mee te makenquote:Op woensdag 13 januari 2010 23:57 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Tja, de schrijver van het volkslied was zelf ook geen Turk. Ze is gewoon vaderlandslievend, net zoals vele niet etnische Turken in Turkije dat zijn. Neem als voorbeeld de Laz, Georgiers, moslim Grieken en Yugoslaven.
Ja, of jullie op de hoogte zijn van deze gebeurtenis. Is goed, ik ben benieuwd.quote:Op woensdag 13 januari 2010 23:56 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Wat wilde je vragen? Of was je vraag of wij die brand kennen?
http://www.trouw.nl/krant(...)_ONVERSTOORBARE.html Uitgebreid stuk over Aziz Nesin. Ik weet nu weer waarom deze naam zo kort geleden genoemd lijkt. M'n opa en vader hadden het laatst over hem.
[ afbeelding ]
De mensen die zijn omgekomen in Sivas.
Ben nu zelf ook geinteresseerd, ga het morgen zeker navragen.
Hij moet zich diep schamen.quote:
Oh, ik dacht dat je het over dat ene filmpje had.quote:Op donderdag 14 januari 2010 00:00 schreef Ayca het volgende:
[..]
Ja, dat kan best kloppen maar dit is toch anders, haar vriend is Turks verder heeft zij er niets mee te maken
Ze gaat er wel wonen, dus misschien is ze dan vergelijkbaar met een Griek in Turkije. Ze kijkt ook naar het Turkse journaal.quote:Op donderdag 14 januari 2010 00:00 schreef Ayca het volgende:
[..]
Ja, dat kan best kloppen maar dit is toch anders, haar vriend is Turks verder heeft zij er niets mee te maken
Klopt, wat voornamelijk het gevolg was van de fatwa die Khomeini tegen hem uitvaardigde.quote:Op woensdag 13 januari 2010 23:59 schreef GenusButeo het volgende:
[..]
Geweldig boek. De heisa eromheen is echt achterlijk.
Denk dat iedere Turk er wel over op de hoogte is. Wordt hier iig nog regelmatig besproken..quote:Op donderdag 14 januari 2010 00:00 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Ja, of jullie op de hoogte zijn van deze gebeurtenis. Is goed, ik ben benieuwd.
Ik weet het... Die ayatollahs ook.quote:Op donderdag 14 januari 2010 00:01 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Klopt, wat voornamelijk het gevolg was van de fatwa die Khomeini tegen hem uitvaardigde.
Van de Turken die je kent.quote:Op donderdag 14 januari 2010 00:02 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Waar zou ik hem van moeten kennen?
Ach ze heeft dan wel een goede inburgeringscursus gehadquote:Op donderdag 14 januari 2010 00:01 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Ze gaat er wel wonen, dus misschien is ze dan vergelijkbaar met een Griek in Turkije. Ze kijkt ook naar het Turkse journaal.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |