abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 12 januari 2010 @ 23:10:44 #1
281402 Kardash
[NSDAP] Leider / Voerer
pi_76745313
Hey,

Voor al het defensiepersoneel - wees aub gewoon lekker openhartig, gelieve dus geen gemod in geval van racisme . Maar, wat vinden jullie van allochtonen (lees: moslims) in het leger? Wordt het wel geaccepteerd? Soms denk ik stiekem hardop, dat ik mezelf misschien wil inschrijven voor de KMA.
Alleen, mensen om me heen beweren dan dat je als allochtoon niets te zoeken hebt in een blanke leger, je zal niet worden geaccepteerd, je zal als officier geen respect af kunnen dwingen, moslims worden gehaat in het leger etc. etc. etc.

Ik ben nu al benieuwd wat voor reacties ik zal krijgen

Alvast bedankt en komt u maar!
is getting his nerd on..
.. en een vleugje moslim
pi_76745383
Allemaal gelul. Een goeie vriend van me is zo zwart als de nacht. Zit bij de commando's en word net zoveel respecteert als ieder ander .
Op dinsdag 12 januari 2010 01:09 schreef Suusje-V het volgende:
Bosjebloemen, Pluis_Konijn, pumpkinsoup, Suusje-V, Pixie. & Rockabella 'til the end O+
  dinsdag 12 januari 2010 @ 23:12:39 #3
176939 porsche1
- Meneer in de jurrek.
pi_76745401
tvp voor de replies.
Op maandag 20 januari 2014 14:20 schreef BozeHaas het volgende:
Ik ken porsche1 alleen als een doorwinterde Braddie-basher eigenlijks.
pi_76745405
Als jij officier bent, moet iedereen sowieso zijn muil houden. Bovendien gaat het om teamwork, en niet om afkomst.
  dinsdag 12 januari 2010 @ 23:12:49 #5
233102 cherrycoke
"Fear is a weapon."
pi_76745417
bedenk wel dat als je naar iraq (of een andere land in het midden oosten) wordt gestuurd je tegen moslims aan het vechten bent ! dit kan moraal nogal een impact op je hebben
"I wear the mask to protect the city… but the city is what made the mask." – Batman
pi_76745436
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 23:12 schreef tho_Omas het volgende:
Als jij officier bent, moet iedereen sowieso zijn muil houden. Bovendien gaat het om teamwork, en niet om afkomst.
En dit dus. Je moet op elkaar kunnen bouwen.. Geen tijd voor racisme en gelul over afkomst dus.
Bosjebloemen, Pluis_Konijn, pumpkinsoup, Suusje-V, Pixie. & Rockabella 'til the end O+
pi_76745454
tvp voor reacties
pi_76745539
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 23:12 schreef cherrycoke het volgende:
bedenk wel dat als je naar iraq (of een andere land in het midden oosten) wordt gestuurd je tegen moslims aan het vechten bent ! dit kan moraal nogal een impact op je hebben
Hoho, Uruzgan is een vredesmissie .
  dinsdag 12 januari 2010 @ 23:15:27 #9
233102 cherrycoke
"Fear is a weapon."
pi_76745558
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 23:15 schreef tho_Omas het volgende:

[..]

Hoho, Uruzgan is een vredesmissie .
yea right
"I wear the mask to protect the city… but the city is what made the mask." – Batman
pi_76745579
tvp
  dinsdag 12 januari 2010 @ 23:25:16 #11
281402 Kardash
[NSDAP] Leider / Voerer
pi_76746016
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 23:12 schreef cherrycoke het volgende:
Zo kijk ik er niet tegen aan - meestal zijn hun eigen "leiders" een grotere bedreiging voor hen dan dat ik dat ben. En mensen die zichzelf moslim noemen puur weg om hun wreedheden te proberen rechtvaardigen beschouw ik op geloofsgebied niet als m'n gelijk .

Maar, wordt er ook rekening gehouden met het feit dat je moslim bent? Of wordt je dan als zielig neergezet? Ik bedoel, met betrekking tot bepaalde (on)rein-regels die we b.v. met het jodendom delen: geen varkensvlees, rituele reinigingen van het lichaam e.d.?
is getting his nerd on..
.. en een vleugje moslim
pi_76746095
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 23:25 schreef Kardash het volgende:

[..]

Zo kijk ik er niet tegen aan - meestal zijn hun eigen "leiders" een grotere bedreiging voor hen dat henzelf. En mensen die zichzelf moslim noemen puur weg om hun wreedheden te proberen rechtvaardigen beschouw ik op geloofsgebied niet als m'n gelijk .

Maar, wordt er ook rekening gehouden met het feit dat je moslim bent? Of wordt je dan als zielig neergezet? Ik bedoel, met betrekking tot bepaalde (on)rein-regels die we b.v. met het jodendom delen: geen varkensvlees, rituele reinigingen van het lichaam e.d.?
Ik geloof niet dat daar veel rekening mee gehouden word. Qua voedsel heb je ook weinig keuze. Weet het natuurlijk niet 100% zeker. Ben er wel aardig zeker van dat dat niet perse als 'zielig' word bestempelt. Je hebt je eigen geloofsovertuigingen en dat moet je zelf weten..
  dinsdag 12 januari 2010 @ 23:27:21 #13
233102 cherrycoke
"Fear is a weapon."
pi_76746125
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 23:25 schreef Kardash het volgende:

[..]

Zo kijk ik er niet tegen aan - meestal zijn hun eigen "leiders" een grotere bedreiging voor hen dan dat ik dat ben. En mensen die zichzelf moslim noemen puur weg om hun wreedheden te proberen rechtvaardigen beschouw ik op geloofsgebied niet als m'n gelijk .

dit moet je natuurlijk gewoon aangeven bij je meerdere

en je zal echt niet zielig neergezet worden je zal heus niet de enige zijn
  dinsdag 12 januari 2010 @ 23:41:23 #14
281402 Kardash
[NSDAP] Leider / Voerer
pi_76746745
Zei er iemand kip?
quote:
ROTTERDAM - Energiek houdt wachtmeester Armando Evora zijn verhaal. Met een duidelijk Rotterdams accent: ,,Wil je geen varkensvlees? Prima! Dan krijg jíj van ons kip. Wil je geen kip? Ook prima, dan krijg jij een groenteburger.''

bron
is getting his nerd on..
.. en een vleugje moslim
  woensdag 13 januari 2010 @ 01:24:18 #15
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_76749300
ik denk dat je vrijwel niemand kent die bij Defensie werkelijk werkt, als je met een vraag als deze komt.
No offence, maar kom op.

Er zitten genoeg allochtonen bij Defensie.
Dit mag echt geen reden zijn om het niet te doen.

Heb al samengewerkt met Marrokanen, Irakezen,Turken, etc.
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
pi_76749464
hebben we daar in nederland niet een speciaal 'verdedigings' bataljon voor?
  woensdag 13 januari 2010 @ 01:42:37 #17
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_76749488
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 23:26 schreef Rockabella het volgende:

[..]

Ik geloof niet dat daar veel rekening mee gehouden word. Qua voedsel heb je ook weinig keuze. Weet het natuurlijk niet 100% zeker. Ben er wel aardig zeker van dat dat niet perse als 'zielig' word bestempelt. Je hebt je eigen geloofsovertuigingen en dat moet je zelf weten..
Onzin. Er wordt gewoon rekening gehouden met moslims, door bijvoorbeeld halal-maaltijden te serveren. Ik ken zelf een Irakees die in het Nederlandse leger heeft gediend en hij heeft geen last ondervonden.
pi_76749583
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 01:42 schreef AryaMehr het volgende:

[..]

Onzin. Er wordt gewoon rekening gehouden met moslims, door bijvoorbeeld halal-maaltijden te serveren. Ik ken zelf een Irakees die in het Nederlandse leger heeft gediend en hij heeft geen last ondervonden.
Dat is wel netjes geregeld dan bij het leger .
In fact, recent observations and simulations have suggested that a network of cosmic strings stretches across the entire universe.
  woensdag 13 januari 2010 @ 02:02:11 #19
65837 cerror
ik kom af en toe
pi_76749609
Het enige wat telt is dedicatie aan Nederland.
Als dat bij jou snor zit (al word je uitgezonden naar Afghanistan), zit het wel goed.
Hoi, ik ben een lamzak met een passie voor flessen wasverzachter.
Neuk mijn oor en noem me Harry Mulisch
pi_76749664
Zou je niet liever bij de politie gaan? als allochtoon kun je daar relatief gemakkelijk hogerop komen.
  woensdag 13 januari 2010 @ 09:08:40 #21
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_76751492
Je moet alleen niet verwachten dat je 5 keer per dag de kans krijgt om te bidden als je op bivak bent..
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_76760587
Bij je eed kun je het zelfs op Allah zweren
Beneath the gold, the bitter steel
  woensdag 13 januari 2010 @ 13:59:16 #23
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_76760661
edit: spam

[ Bericht 97% gewijzigd door Bob-B op 17-01-2010 16:56:38 ]
  woensdag 13 januari 2010 @ 14:15:59 #24
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_76761355
Als allochtoon heb je geen probleem bij defensie, mits je je aanpast aan de military way of life.
Naast halal (en ook zelfs koosjer) is er voor allochtonen ook een leger imam net zoals er een leger rabijn is.

Zelf heb ik gewerkt met allerei allochtonen bij AASLT/PARA. Allemaal bijzonder goede kerels met het hart op de juiste plaats. Ruwe bolster, blanke pit zeg maar.
Van Surinamer, Antiliaan, Indo's, Jappaner, tot Peruviaan. Ik heb ze allemaal gekent als bijzonder goede kerels die gewoon hun werk deden en niet zeurden.
Mijn buddy was een Iraniër. Hij is nu naar ik meen kapitein. Van soldaat opgeklommen tot die rang dus hij had aardig wat in zijn mars. Topgozer was het. Die dronk ook gewoon bier.

Men heeft pas een probleem indien men zich gaat afzonderen van de rest, of hun religie aan de grote klok hangen. Net zoals christenen. Dan pis je idd naast de pot en is de acceptatiegrens behoorlijk lager.

Nogmaals, indien je je werk uitmuntend doet (geldt voor een ieder) dan is er niks aan de hand en rol je gewoon de groep binnen.
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
  woensdag 13 januari 2010 @ 14:17:40 #25
110987 ErwinRommel
pi_76761434
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 01:42 schreef AryaMehr het volgende:

[..]

Klopt, echter in het veld moet men vreten wat de pot schaft. Maar daar hadden ze geen problemen mee. Dit weten ze ook wel voordat ze tekenen.
  FOK!fotograaf woensdag 13 januari 2010 @ 15:40:50 #26
145146 Andyy
pi_76764937
Zet moslim in TT ipv allochtoon.
Niet iedere allochtoon is moslim
  woensdag 13 januari 2010 @ 17:18:32 #27
281402 Kardash
[NSDAP] Leider / Voerer
pi_76769607
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 14:15 schreef ErwinRommel het volgende:
Ruwe bolster, blanke pit zeg maar.
Is dat een echte uitdrukking?
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 15:40 schreef Andyy het volgende:
Zet moslim in TT ipv allochtoon.
Niet iedere allochtoon is moslim
Echt wel
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 14:17 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Klopt, echter in het veld moet men vreten wat de pot schaft. Maar daar hadden ze geen problemen mee. Dit weten ze ook wel voordat ze tekenen.
Sterker nog, het is juist expliciet toegestaan om in dat soort situaties niet-kosjer te eten, je bent immers in het veld als soldaat .

Bedankt voor alle reacties btw, ik zat te wachten op reacties als 'vuile taliban-spion!', maar die is dus gelukkig uitgebleven!

Trouwens, hoe zit het met de fysieke eisen? Klinkt misschien dom, maar ik kan veel aan (ik boks zowat 4 uur in de week) - alleen een koprol lukt me bijv. niet .

[ Bericht 25% gewijzigd door Kardash op 13-01-2010 17:24:39 (quotes! ) ]
is getting his nerd on..
.. en een vleugje moslim
  woensdag 13 januari 2010 @ 17:32:42 #28
110987 ErwinRommel
pi_76770208
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 17:18 schreef Kardash het volgende:

[..]

Is dat een echte uitdrukking?
[..]

Echt wel
[..]

Sterker nog, het is juist expliciet toegestaan om in dat soort situaties niet-kosjer te eten, je bent immers in het veld als soldaat .

Bedankt voor alle reacties btw, ik zat te wachten op reacties als 'vuile taliban-spion!', maar die is dus gelukkig uitgebleven!

Trouwens, hoe zit het met de fysieke eisen? Klinkt misschien dom, maar ik kan veel aan (ik boks zowat 4 uur in de week) - alleen een koprol lukt me bijv. niet .
LOL.
Ruwe bolster, blanke pit is echt een uitdrukking ja.
De mensen die in het leger zitten of hebben gezeten weten beter dan de gemiddelde Nederlander dat kameraadschap bovenaan staat. Dan maakt het niet uit welk geloof iemand aanhangt, men zorgt voor elkaar.

Nogmaals, integreer je gewoon dan is er totaal geen probleem. Samen moet men het werk klaren
Een autochtoonse einzelgänger zal ook uit de groep verstoten worden.

Mbt fysieke eisen, koprol kun je leren. Echter heb ik dat nooit hoeven doen. In het leger is men geen turner
pi_76770682
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 17:32 schreef ErwinRommel het volgende:
Mbt fysieke eisen, koprol kun je leren. Echter heb ik dat nooit hoeven doen. In het leger is men geen turner
Niet? Bij mijn para-opleiding moest ik in het voortraject wel degelijk wat koprollen laten zien, zowel vooruit als achteruit. Anders ging je de opleiding niet eens in. En aangezien jij AASLT bent heb je meer gesprongen dan mij.
  woensdag 13 januari 2010 @ 17:49:53 #30
110987 ErwinRommel
pi_76770792
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 17:46 schreef AchJa het volgende:

[..]

Niet? Bij mijn para-opleiding moest ik in het voortraject wel degelijk wat koprollen laten zien, zowel vooruit als achteruit. Anders ging je de opleiding niet eens in. En aangezien jij AASLT bent heb je meer gesprongen dan mij.
Ja ok. Maar het is geen dagelijkse praktijk. Laat ik het zo zeggen.
De gewone soldaat doet dit niet of nauwelijks.
pi_76770935
Ik las net wat over eten wat de pot schaft in het veld. Wat ik tot nu toe heb gezien is dat als je op oefening onder opvoer zit dan wordt er rekening gehouden met moslims en vegetariers. Met blikken is het natuurlijk een ander verhaal, daar krijg je er gewoon twee van en daar moet je het mee doen.
pi_76771164
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 17:54 schreef Remco026 het volgende:
Ik las net wat over eten wat de pot schaft in het veld. Wat ik tot nu toe heb gezien is dat als je op oefening onder opvoer zit dan wordt er rekening gehouden met moslims en vegetariers. Met blikken is het natuurlijk een ander verhaal, daar krijg je er gewoon twee van en daar moet je het mee doen.
Je hebt ook vegetarische blikken. Er wordt over het algemeen best wel rekening gehouden met moslims.
  woensdag 13 januari 2010 @ 18:02:11 #33
110987 ErwinRommel
pi_76771178
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 17:54 schreef Remco026 het volgende:
Hmmm dan was dat in mijn tijd anders. Gewoon met de opvoer eten wat de pot schafte, of je at niet en ondervond de gevolgen daarvan. Mijn buddy, Iraniër, at gewoon wat de pot schafte.
En in mijn tijd was er al überhaupt geen Paresto, god zij dank, als ik de verhalen zo eens lees.
  woensdag 13 januari 2010 @ 18:04:37 #34
110987 ErwinRommel
pi_76771270
Nu ja, mijn Iraanse buddy at btw geen varkensvlees met witte bonen, maar dat kwam omdat hij de pest had aan witte bonen, niet aan het varkensvlees. Dus ruilden we altijd.
pi_76771345
Haha dat is natuurlijk altijd een mogelijkheid. Ik ben er altijd van om mijn blikken te ruilen voor die crackers. Iedereen vind die dingen smerig, maar ik kan daar best een paar weken op leven. Die blikken vind ik juist smerig (hoewel er ook lekkere tussen zitten) en als ik wat warms wil maak ik wel een soepje ofzo.

En als we geen infanterie oefening hebben, maar gewoon een Lua oefening, gaat de mats tas (lees: woodland) mee
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')