En dit dus. Je moet op elkaar kunnen bouwen.. Geen tijd voor racisme en gelul over afkomst dus.quote:Op dinsdag 12 januari 2010 23:12 schreef tho_Omas het volgende:
Als jij officier bent, moet iedereen sowieso zijn muil houden. Bovendien gaat het om teamwork, en niet om afkomst.
Hoho, Uruzgan is een vredesmissiequote:Op dinsdag 12 januari 2010 23:12 schreef cherrycoke het volgende:
bedenk wel dat als je naar iraq (of een andere land in het midden oosten) wordt gestuurd je tegen moslims aan het vechten bent ! dit kan moraal nogal een impact op je hebben
yea rightquote:Op dinsdag 12 januari 2010 23:15 schreef tho_Omas het volgende:
[..]
Hoho, Uruzgan is een vredesmissie.
Zo kijk ik er niet tegen aan - meestal zijn hun eigen "leiders" een grotere bedreiging voor hen dan dat ik dat ben. En mensen die zichzelf moslim noemen puur weg om hun wreedheden te proberen rechtvaardigen beschouw ik op geloofsgebied niet als m'n gelijkquote:Op dinsdag 12 januari 2010 23:12 schreef cherrycoke het volgende:
bedenk wel dat als je naar iraq (of een andere land in het midden oosten) wordt gestuurd je tegen moslims aan het vechten bent ! dit kan moraal nogal een impact op je hebben
Ik geloof niet dat daar veel rekening mee gehouden word. Qua voedsel heb je ook weinig keuze. Weet het natuurlijk niet 100% zeker. Ben er wel aardig zeker van dat dat niet perse als 'zielig' word bestempelt. Je hebt je eigen geloofsovertuigingen en dat moet je zelf weten..quote:Op dinsdag 12 januari 2010 23:25 schreef Kardash het volgende:
[..]
Zo kijk ik er niet tegen aan - meestal zijn hun eigen "leiders" een grotere bedreiging voor hen dat henzelf. En mensen die zichzelf moslim noemen puur weg om hun wreedheden te proberen rechtvaardigen beschouw ik op geloofsgebied niet als m'n gelijk.
Maar, wordt er ook rekening gehouden met het feit dat je moslim bent? Of wordt je dan als zielig neergezet? Ik bedoel, met betrekking tot bepaalde (on)rein-regels die we b.v. met het jodendom delen: geen varkensvlees, rituele reinigingen van het lichaam e.d.?
dit moet je natuurlijk gewoon aangeven bij je meerderequote:Op dinsdag 12 januari 2010 23:25 schreef Kardash het volgende:
[..]
Zo kijk ik er niet tegen aan - meestal zijn hun eigen "leiders" een grotere bedreiging voor hen dan dat ik dat ben. En mensen die zichzelf moslim noemen puur weg om hun wreedheden te proberen rechtvaardigen beschouw ik op geloofsgebied niet als m'n gelijk.
Maar, wordt er ook rekening gehouden met het feit dat je moslim bent? Of wordt je dan als zielig neergezet? Ik bedoel, met betrekking tot bepaalde (on)rein-regels die we b.v. met het jodendom delen: geen varkensvlees, rituele reinigingen van het lichaam e.d.?
quote:ROTTERDAM - Energiek houdt wachtmeester Armando Evora zijn verhaal. Met een duidelijk Rotterdams accent: ,,Wil je geen varkensvlees? Prima! Dan krijg jíj van ons kip. Wil je geen kip? Ook prima, dan krijg jij een groenteburger.''
Onzin. Er wordt gewoon rekening gehouden met moslims, door bijvoorbeeld halal-maaltijden te serveren. Ik ken zelf een Irakees die in het Nederlandse leger heeft gediend en hij heeft geen last ondervonden.quote:Op dinsdag 12 januari 2010 23:26 schreef Rockabella het volgende:
[..]
Ik geloof niet dat daar veel rekening mee gehouden word. Qua voedsel heb je ook weinig keuze. Weet het natuurlijk niet 100% zeker. Ben er wel aardig zeker van dat dat niet perse als 'zielig' word bestempelt. Je hebt je eigen geloofsovertuigingen en dat moet je zelf weten..
Dat is wel netjes geregeld dan bij het legerquote:Op woensdag 13 januari 2010 01:42 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Onzin. Er wordt gewoon rekening gehouden met moslims, door bijvoorbeeld halal-maaltijden te serveren. Ik ken zelf een Irakees die in het Nederlandse leger heeft gediend en hij heeft geen last ondervonden.
Klopt, echter in het veld moet men vreten wat de pot schaft. Maar daar hadden ze geen problemen mee. Dit weten ze ook wel voordat ze tekenen.quote:Op woensdag 13 januari 2010 01:42 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Onzin. Er wordt gewoon rekening gehouden met moslims, door bijvoorbeeld halal-maaltijden te serveren. Ik ken zelf een Irakees die in het Nederlandse leger heeft gediend en hij heeft geen last ondervonden.
Is dat een echte uitdrukking?quote:Op woensdag 13 januari 2010 14:15 schreef ErwinRommel het volgende:
Ruwe bolster, blanke pit zeg maar.
Echt welquote:Op woensdag 13 januari 2010 15:40 schreef Andyy het volgende:
Zet moslim in TT ipv allochtoon.
Niet iedere allochtoon is moslim
Sterker nog, het is juist expliciet toegestaan om in dat soort situaties niet-kosjer te eten, je bent immers in het veld als soldaatquote:Op woensdag 13 januari 2010 14:17 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Klopt, echter in het veld moet men vreten wat de pot schaft. Maar daar hadden ze geen problemen mee. Dit weten ze ook wel voordat ze tekenen.
LOL.quote:Op woensdag 13 januari 2010 17:18 schreef Kardash het volgende:
[..]
Is dat een echte uitdrukking?
[..]
Echt wel![]()
[..]
Sterker nog, het is juist expliciet toegestaan om in dat soort situaties niet-kosjer te eten, je bent immers in het veld als soldaat.
Bedankt voor alle reacties btw, ik zat te wachten op reacties als 'vuile taliban-spion!', maar die is dus gelukkig uitgebleven!
Trouwens, hoe zit het met de fysieke eisen? Klinkt misschien dom, maar ik kan veel aan (ik boks zowat 4 uur in de week) - alleen een koprol lukt me bijv. niet.
Niet? Bij mijn para-opleiding moest ik in het voortraject wel degelijk wat koprollen laten zien, zowel vooruit als achteruit. Anders ging je de opleiding niet eens in. En aangezien jij AASLT bent heb je meer gesprongen dan mij.quote:Op woensdag 13 januari 2010 17:32 schreef ErwinRommel het volgende:
Mbt fysieke eisen, koprol kun je leren. Echter heb ik dat nooit hoeven doen. In het leger is men geen turner
Ja ok. Maar het is geen dagelijkse praktijk. Laat ik het zo zeggen.quote:Op woensdag 13 januari 2010 17:46 schreef AchJa het volgende:
[..]
Niet? Bij mijn para-opleiding moest ik in het voortraject wel degelijk wat koprollen laten zien, zowel vooruit als achteruit. Anders ging je de opleiding niet eens in. En aangezien jij AASLT bent heb je meer gesprongen dan mij.
Je hebt ook vegetarische blikken. Er wordt over het algemeen best wel rekening gehouden met moslims.quote:Op woensdag 13 januari 2010 17:54 schreef Remco026 het volgende:
Ik las net wat over eten wat de pot schaft in het veld. Wat ik tot nu toe heb gezien is dat als je op oefening onder opvoer zit dan wordt er rekening gehouden met moslims en vegetariers. Met blikken is het natuurlijk een ander verhaal, daar krijg je er gewoon twee van en daar moet je het mee doen.
Hmmm dan was dat in mijn tijd anders. Gewoon met de opvoer eten wat de pot schafte, of je at niet en ondervond de gevolgen daarvan. Mijn buddy, Iraniër, at gewoon wat de pot schafte.quote:Op woensdag 13 januari 2010 17:54 schreef Remco026 het volgende:
Ik las net wat over eten wat de pot schaft in het veld. Wat ik tot nu toe heb gezien is dat als je op oefening onder opvoer zit dan wordt er rekening gehouden met moslims en vegetariers. Met blikken is het natuurlijk een ander verhaal, daar krijg je er gewoon twee van en daar moet je het mee doen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |