Volgens mij heeft je huisbaas gewoon gelijk. Jij bent immers jouw afspraak (overeenkomst) niet nagekomen.quote:Op dinsdag 12 januari 2010 20:06 schreef Ocelot360 het volgende:
Hey Fokkers,
Volgende situatie waar ik jullie advies goed kan gebruiken!
Heb een studentenkamer gehuurd in Enschede voor 8 maanden lang.
Ik had een jaarcontract afgesloten met de huurbaas en 2x 250 euro betaald aan borg. 500 dus.
Per 1 januari kon ik een goedkopere ruimte krijgen met 3x zoveel meters!
Heb dus onmiddellijk actie ondernomen zodat ik direct in dat nieuwe huis kan trekken en heb dus gezorgd voor een vloeiende overgang met een nieuwe student die alles keurig heeft betaald (contractkosten, 2x borg en de huur)
Er is dus nooit iets tussen gekomen waardoor de huurbaas geld zou missen.
De huurbaas zegt; Het contract is niet nagekomen, contractbreuk aangezien je niet de volledige 12 maanden hebt uitgezeten. Er word 1x borg van 250 euro ingehouden.
Mag dit????![]()
Bedankt voor het advies!
Precies. Veel huisbazen maken misbruik en hopen dat studenten het allemaal wel best vinden.quote:Op dinsdag 12 januari 2010 20:41 schreef Koewam het volgende:
Ik zou altijd de borg verrekenen met de huur. Jammer dat je die tijd niet had, maar da's de enige manier om problemen te voorkomen.
Lekker asociaalquote:Op dinsdag 12 januari 2010 20:41 schreef Koewam het volgende:
Ik zou altijd de borg verrekenen met de huur. Jammer dat je die tijd niet had, maar da's de enige manier om problemen te voorkomen.
En nog veel meer studenten maken er een tyfuszooi van. Als je met een fatsoenlijke huisbaas te maken hebt met een deugdelijk contract hoef je je helemaal geen zorgen te makenquote:Op dinsdag 12 januari 2010 20:43 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Precies. Veel huisbazen maken misbruik en hopen dat studenten het allemaal wel best vinden.
Zijn onkosten dekt ie met de borg die die inhoud vanwege de contractbreuk.quote:Op dinsdag 12 januari 2010 21:34 schreef Koewam het volgende:
Onkosten is wat anders dan een borg. En denk je dat een huis verhuren alleen iets is voor barmhartige samaritanen? Sowieso kosten rekenen op valse voorwendselen is onrechtmatig.
De stuitende domheid van sommige Nederlanders zou ik gewoon nooit kunnen begrijpen...
Wat een kletskoek. Een borg dient als waarborgsom voor beschadigingen aan het verhuurde en een huurachterstand.quote:Op dinsdag 12 januari 2010 21:36 schreef Ralphmeister het volgende:
[..]
Zijn onkosten dekt ie met de borg die die inhoud vanwege de contractbreuk.
Ja, zit wat in idd..quote:Op dinsdag 12 januari 2010 22:05 schreef Dr.Hilfiger het volgende:
[..]
Wat een kletskoek. Een borg dient als waarborgsom voor beschadigingen aan het verhuurde en een huurachterstand.
Het contract had nog 4 maanden a XXX huur en dat je een nieuwe huurder hebt gevonden dat doet niet terzake. Wellicht had hij als je was weggegaan een hogere huurprijs gewild of had hij het huis verkocht en dat kan op deze manier dus niet.quote:Op dinsdag 12 januari 2010 20:09 schreef Ocelot360 het volgende:
Er staat nergens in het contract iets over inhouding van borg.
Da's onzin want de huisbaas beslist zelf of hij het contract in ongewijzigde of gewijzigde vorm laat tekenen. Het is ongewijzigd gebleven en de eigenaar is akkoord gegaan, dus dergelijke plannen heeft hij niet ten uitvoer gebracht.quote:Op donderdag 14 januari 2010 05:28 schreef Fokski het volgende:
[..]
Het contract had nog 4 maanden a XXX huur en dat je een nieuwe huurder hebt gevonden dat doet niet terzake. Wellicht had hij als je was weggegaan een hogere huurprijs gewild of had hij het huis verkocht en dat kan op deze manier dus niet.
Huurde je van Acasa ofzo?quote:Op donderdag 14 januari 2010 00:48 schreef Ocelot360 het volgende:
Iemand nog een concreet antwoord hoe het echt zit?
Ja, klopt helemaal, maar de huisbaas moet aan TS 250 euro betalen en TS moet aan de huisbaas ook nog 250 euro betalen (eigenlijk meer maar de huisbaas is lief en neemt genoegen met slechts 250).quote:Op donderdag 14 januari 2010 12:17 schreef Guppyfriend het volgende:
Je had je volledige borg terug moeten krijgen.
De huisbaas had je een claim moeten sturen van ¤ 250,- als dat een voorwaarde was van contractbreuk, maar daar had hij de borg niet voor mogen gebruiken. Die is voor heel andere dingen bedoeld.
Klopt, maar nu zie je wat voor meningsverschil dat veroorzaakt.quote:Op donderdag 14 januari 2010 12:38 schreef fris het volgende:
[..]
Ja, klopt helemaal, maar de huisbaas moet aan TS 250 euro betalen en TS moet aan de huisbaas ook nog 250 euro betalen (eigenlijk meer maar de huisbaas is lief en neemt genoegen met slechts 250).
Tegen elkaar wegstrepen is voor beide partijen het makkelijkste.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |