abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie vrijdag 15 januari 2010 @ 09:56:38 #101
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_76840841
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 22:13 schreef macca728 het volgende:

[..]

ik heb geen studentenkaart en vanaf 11 februari is het verplicht in regio R'dam, ook bussen.
Leuk, langs 2 uitcheckpunten gaan met 30 man en dan allemaal naar de metro he, op 1 of 2 na
je kunt al uitchecken vanaf t moment dat je bij de vorige halte wegrijd. althans zo is dat hier in Utrecht
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_76842045
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 09:56 schreef Ynske het volgende:

[..]

je kunt al uitchecken vanaf t moment dat je bij de vorige halte wegrijd. althans zo is dat hier in Utrecht
je kunt zelfs al meteen uitklokken (stel dat je de verkeerde bus binnen stapt )
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  vrijdag 15 januari 2010 @ 10:38:12 #103
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_76842124
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 10:36 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

je kunt zelfs al meteen uitklokken (stel dat je de verkeerde bus binnen stapt )
Volgens mij moet de bus eerst gereden hebben.
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
pi_76858351
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 09:56 schreef Ynske het volgende:

[..]

je kunt al uitchecken vanaf t moment dat je bij de vorige halte wegrijd. althans zo is dat hier in Utrecht
ja beetje lastig hier, zit 2 km tussen
pi_76865112
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 10:36 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
je kunt zelfs al meteen uitklokken (stel dat je de verkeerde bus binnen stapt )
In ieder geval niet bij alle vervoerders. Bij Connexxion stapte ik laatst in een bus, checkte ik in en kwam ik daarna tot de conclusie dat de betreffende lijn een omleiding reed en ik beter een andere bus kon nemen. Toen ik daarop direct wilde uitchecken, verscheen de melding "U bent al in-/uitgecheckt". Ik probeerde nog een paar keer uit te checken, maar de melding bleef.

Nu ben ik student en wordt er geen vier euro achtergehouden als ik niet uitcheck, dus heb ik het er maar bij laten zitten. Een interessante kwestie is het natuurlijk wel.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie vrijdag 15 januari 2010 @ 20:08:04 #106
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_76865178
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 17:10 schreef macca728 het volgende:

[..]

ja beetje lastig hier, zit 2 km tussen
dat maakt volgens gvu niet uit, als je voor jezelf aanhoud,nadat de halte omgeroepen is, heb je zelf speling met portemonnee weer in tas te stoppen en t uitstappen
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_76865895
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 20:06 schreef Tochjo het volgende:

[..]

In ieder geval niet bij alle vervoerders. Bij Connexxion stapte ik laatst in een bus, checkte ik in en kwam ik daarna tot de conclusie dat de betreffende lijn een omleiding reed en ik beter een andere bus kon nemen. Toen ik daarop direct wilde uitchecken, verscheen de melding "U bent al in-/uitgecheckt". Ik probeerde nog een paar keer uit te checken, maar de melding bleef.

Nu ben ik student en wordt er geen vier euro achtergehouden als ik niet uitcheck, dus heb ik het er maar bij laten zitten. Een interessante kwestie is het natuurlijk wel.
nou dat wordt leuk, bij mij stappen er genoeg mensen in, die eigenlijk de gewone dienst moeten hebben ipv de sneldienst
pi_76865943
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 20:08 schreef Ynske het volgende:

[..]

dat maakt volgens gvu niet uit, als je voor jezelf aanhoud,nadat de halte omgeroepen is, heb je zelf speling met portemonnee weer in tas te stoppen en t uitstappen
nee, je kan sowieso nadat de bus vertrokken is bij de halte ervoor al uitchecken, want controle krijg je dan niet meer
pi_76866095
kan ik vandaag eindelijk weer eens transacties zien van dit jaar, staat er weer geen prijs bij.

0,00 terwijl er wel degelijk geld is afgeschreven.
Bij een automaat kan ik niet meer terecht, omdat ik al meer dan 10 transacties heb gereisd.

Wat een kneuzensysteem

en alleen mijn ritten bij de RET staan er op, van AMsterdam en Qbuzz staan er niet op, dus het lijkt wel of je maar 1 vervoerder maximaal kan zien ofzo
  vrijdag 15 januari 2010 @ 22:58:17 #110
188877 Stupendous76
wenst iedereen veel plezier
pi_76872850
quote:
'Reizen met ov-chipkaart duurder'
Uitgegeven: 15 januari 2010 21:38 /// Laatst gewijzigd: 15 januari 2010 21:38
AMSTERDAM - Reizen met de ov-chipkaart in de stad is meestal duurder dan met een strippenkaart. Dat staat in een onderzoek dat de SP hield.

In zes steden werden 1700 ov-ritjes vergeleken. Dit werd vrijdagavond in het programma De Ombudsman bekend gemaakt. In Utrecht waren de prijsverschillen het grootst. Van de ruim 957 ritten was de ov-chipkaart gemiddeld negentien procent duurder.

Duurder
In Amsterdam werden 220 ritten gemaakt, waarvan vijf procent duurder was. In Rotterdam, waar 239 werden getest, waren reizigers een procent goedkoper uit. Buiten de Randstad was reizen met de ov-chipkaart ook duurder in Leiden en Nijmegen was een ritje met een strippenkaart twaalf procent goedkoper. Hier werden 53 en 72 ritten getest. In Arnhem, waar 186 ritten werden vergeleken, was het 22 procent duurder.
© Novum
Repent, Pray, Forgive
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
Mensen doen niet dingen omdat ze dat willen, maar omdat het kan.
pi_76876986
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 22:58 schreef Stupendous76 het volgende:

[..]


logisch, het instaptarief is verdubbeld dus korte ritten zijn bijna per definitie duurder, ook bij een zonegrens want 2 strippen = instaptarief OV chipkaart

en dan tellen ze niet eens mee dat je met strippenkaart ook vaak nog retour kon,
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zaterdag 16 januari 2010 @ 10:13:38 #112
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_76883129
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 22:58 schreef Stupendous76 het volgende:

[..]
ook niet overal.
woensdag van utrecht centraal naar ijsselstein zuid gereisd. 2.10 afgeklokt.
met een strippenkaart is t 5 strippen. met een 45 strippenkaart kun je dus 9 keer reizen en die kost 22.50
daarvoor kunj e met de ovchip dus 10 keer reizen en houd je nog wat over
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zaterdag 16 januari 2010 @ 10:14:18 #113
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_76883143
overigens word geadviseerd als t winkelkaartje geldig is daarmee te reizen want dat is dus wel veel goedkoper dan met de chip
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_76884527
quote:
Op zaterdag 16 januari 2010 10:13 schreef Ynske het volgende:

[..]

ook niet overal.
woensdag van utrecht centraal naar ijsselstein zuid gereisd. 2.10 afgeklokt.
met een strippenkaart is t 5 strippen. met een 45 strippenkaart kun je dus 9 keer reizen en die kost 22.50
daarvoor kunj e met de ovchip dus 10 keer reizen en houd je nog wat over
ook wel interessant om te vermelden dat er ook nog een verschil is in prijzen van bussen onderling.

In Ridderkerk kan je met 3 bussen naar Zuidplein, allemaal vanaf dezelfde halte

146 tarief 1,84
144 tarief 2,27
143 tarief 2,96 !!!!!!!!!

Tarief met strippenkaart 2 euro

waarbij het ook interessant is omdat 144 een stuk langere route rijdt dan 143, hoe kan dat ?
143 is trouwens de meest gangbare bus, die gaat ook via het centrum van Ridderkerk en station Lombardijen
  maandag 18 januari 2010 @ 07:31:54 #115
141482 Q.
JurassiQ
pi_76953476
Dat wordt nog lachen de komende tijd:
quote:
104 Teletekst ma 18 jan
***************************************
Studenten traag met opladen ov-chip

***************************************
` Bijna tweederde van alle studenten
heeft hun ov-chipkaart nog niet
opgeladen.Ze hebben nog maar twee weken
om dat te doen.De Informatie Beheer
Groep,de landelijke studentenvakbond en
het bedrijf achter de kaart beginnen
vandaag een campagne op stations.

Studenten hebben hun chipkaart voor de
Kerst thuisgestuurd gekregen en moeten
hem activeren bij een oplaadpunt.

De vrees is dat er lange wachtrijen bij
de automaten ontstaan als studenten tot
het laatst wachten.Promotieteams gaan
hen aansporen de kaart snel op te
laden.Vanaf 31 januari kunnen studenten
alleen nog met een ov-chipkaart reizen.
***************************************
For great justice!
pi_76959978
Gewoon slopen die poortjes als tegenactie tegen dit nare vervoersmiddel. Tevens hoef je maar een klein duwtje tegen het poortje te geven en hij gaat automatisch open
pi_76960283
quote:
Op maandag 18 januari 2010 12:18 schreef Dark0z het volgende:
Gewoon slopen die poortjes als tegenactie tegen dit nare vervoersmiddel. Tevens hoef je maar een klein duwtje tegen het poortje te geven en hij gaat automatisch open
het kost je alleen ¤450,-- als ze zien dat je dat doet
namaste
pi_76960891
Wat is nu het hele idee, zag net iets op het nieuws dat 2/3 van de studenten die kaart nog niet heeft geactiveerd, ik ook niet. Heb die kaart gehad in juni, vlak voor ik een half jaar naar de VS ging. Nu net een week terug, maar wat ik er nu mee doen?

Ja ben lui.
  maandag 18 januari 2010 @ 13:09:00 #119
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_76961790
Ongelovelijk.

Bij mij werkte het ophalen donderdag en vrijdag niet.

Vandaag maar wezen bellen. Moest ik fokking 35 minuten wachten! Zo bont maakt zelfs de overheid het niet.

Vervolgens krijg ik te horen dat ze een nieuwe klaarzetten en ik het over 1,5 dag opnieuw moet proberen.

Zeer slechte service.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  maandag 18 januari 2010 @ 13:10:23 #120
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_76961850
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 22:58 schreef Stupendous76 het volgende:

[..]


Gewoon afscaffen dat kartel van de vervoerdsbedrijven
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_76963426
Waarom moeten die kaarten eigenlijk geactiveerd worden, kan de organisatie dat zelf niet doen met een druk op de knop, dat daarna de klanten gewoon ermee kunnen reizen. Is het nu zo moeilijk om het systeem voor gebruikers te maken ipv voor vervoerders en dat de gebruikers maar van alles en nog wat moeten doen om te mogen reizen met het OV.

Gisteren zat voor me in de trein ook een student en de NS man was nogal erop aan het in praten dat ze snel alles moest activeren.
  maandag 18 januari 2010 @ 13:51:59 #122
188877 Stupendous76
wenst iedereen veel plezier
pi_76963559
quote:
Op maandag 18 januari 2010 07:31 schreef Q. het volgende:
Dat wordt nog lachen de komende tijd:
[..]


In dit bericht noemen ze ook nog de aantallen:
quote:
'Student moet haast maken met ov-chipkaart'
Uitgegeven: 18 januari 2010 08:28 /// Laatst gewijzigd: 18 januari 2010 08:28
RIJSWIJK - Ruim 400.000 van de 650.000 studenten hebben hun ov-chipkaart nog niet geactiveerd. Dat meldde het Communicatie Coördinatiepunt Studenten OV-chipkaart maandag.
''Dat moet voor 1 februari gebeuren, dan is het oude vervoersbewijs niet meer geldig'', aldus een woordvoerder. ''Als iedereen wacht tot eind januari, ontstaan er enorme wachttijden.''

Medewerkers met 'sandwichborden' gaan studenten vanaf maandag op de belangrijkste stations wijzen op het belang van het tijdig ophalen van de chipkaart.
Repent, Pray, Forgive
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
Mensen doen niet dingen omdat ze dat willen, maar omdat het kan.
  maandag 18 januari 2010 @ 13:57:31 #123
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_76963754
Ik wilde hem net activeren bij de AH, maar bij de jongen voor mij bleef maar staan 'aan het ophalen...' (oid), dus die vertrok weer. Samen met de jongen die achter mij stond nog even op allerlei knopjes geramd, maar het hielp niet. Laat maar weer dan. Ik probeer het morgen nog wel eens bij een andere automaat.
Niet meer actief op Fok!
  maandag 18 januari 2010 @ 14:01:05 #124
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_76963885
quote:
Op maandag 18 januari 2010 13:48 schreef Basp1 het volgende:
Waarom moeten die kaarten eigenlijk geactiveerd worden, kan de organisatie dat zelf niet doen met een druk op de knop, dat daarna de klanten gewoon ermee kunnen reizen. Is het nu zo moeilijk om het systeem voor gebruikers te maken ipv voor vervoerders en dat de gebruikers maar van alles en nog wat moeten doen om te mogen reizen met het OV.

Gisteren zat voor me in de trein ook een student en de NS man was nogal erop aan het in praten dat ze snel alles moest activeren.
Het is gewoon een bewijs van waar de macht ligt: het kartel van geprivatiseerde vervoersbedrijven.

Belachelijk. Ik moest 40 minuten wachten aan de telefoon om te horen te krijgen 'ja we kunnen hier niet zien of het geactiveerd is, we zien wel dat u er recht op heeft. we zetten wel een nieuw reisproduct klaar. kunt u het over twee dagen weer opnieuw proberen'.

40 minuten a 10 cent per minuut kostte dit geintje.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_76964938
Zelf heb ik er geen ervaring mee, maar mijn moeder reist in Rotterdam veel met bus en metro, dus die heeft wél een OV-chipkaart. En regelmatig problemen ermee, zoals nu ook weer:

Op de bon (uitdraai) die ze laatst van de RET kreeg, stond vermeld dat ze drie keer niet in- of uitgecheckt zou hebben (met datum en tijd erbij). Uit de vermelde reistijden bleek dat het hier steeds om het inchecken ging, bij het instappen in de bus.
Maar altijd wanneer ze bij het instappen de kaart langs de lezer haalde, hoorde ze een pieptoon (dat het in orde was) en werd ze dus door de chauffeur ook gewoon doorgelaten. En bij het uitchecken was het net zo. Niets aan de hand dus, zou je zeggen.

Nu zegt het computersysteem van de RET ineens dat ze op die drie verschillende dagen niet ingecheckt zou hebben, maar ondanks dat is al die keren wel de ¤ 4,00 waarborgsom afgeschreven, en bij het uitchecken niet weer bijgeschreven / verrekend met de ritprijs. Dat lijkt me dus duidelijk een foutieve afhandeling door de apparatuur.
Ze is nu dan ook een formulier aan het invullen om die ¤ 12,00 (min de ritprijs uiteraard) terug te krijgen.

Hebben jullie ook weleens zoiets gehad? Komt dat vaker voor?
NEE tegen elke vorm van religieus fundamentalisme.
JA tegen mensenrechten, vrije individuele keuzes en gelijkwaardige behandeling.
  maandag 18 januari 2010 @ 15:22:01 #126
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_76967186
quote:
Op maandag 18 januari 2010 12:27 schreef Dulk het volgende:

[..]

het kost je alleen ¤450,-- als ze zien dat je dat doet
En jij denkt dat een rechter dat toekent?
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 18 januari 2010 @ 15:25:08 #127
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_76967346
quote:
Op maandag 18 januari 2010 13:48 schreef Basp1 het volgende:
Waarom moeten die kaarten eigenlijk geactiveerd worden, kan de organisatie dat zelf niet doen met een druk op de knop, dat daarna de klanten gewoon ermee kunnen reizen. Is het nu zo moeilijk om het systeem voor gebruikers te maken ipv voor vervoerders en dat de gebruikers maar van alles en nog wat moeten doen om te mogen reizen met het OV.

Gisteren zat voor me in de trein ook een student en de NS man was nogal erop aan het in praten dat ze snel alles moest activeren.
is het niet omdat ze moeten kiezen of ze week of weekend willen? Of moet dat ook al vooraf worden doorgegeven? Indien dat laatste, dan is het inderdaad grote onzin. Mijn normale NS abo hoefde ik ook niet te activeren toen ik de kaart kreeg.
Nothing lasts forever but the certainty of change
  maandag 18 januari 2010 @ 15:25:09 #128
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_76967347
quote:
Op maandag 18 januari 2010 14:28 schreef Scootmobiel het volgende:
Hebben jullie ook weleens zoiets gehad? Komt dat vaker voor?
Zal ik eens een voorzichtig gokje doen? Ik denk dat je moeder een van de vele honderdduizenden is bij wie dit al is overkomen.
pi_76967644
quote:
Op maandag 18 januari 2010 15:22 schreef Zelva het volgende:

[..]

En jij denkt dat een rechter dat toekent?
dat zijn de kosten die de RET in rekening brengt om het poortje te laten herstellen, waarom zou een rechter dat afwijzen?
namaste
pi_76967840
quote:
Op maandag 18 januari 2010 14:28 schreef Scootmobiel het volgende:
Zelf heb ik er geen ervaring mee, maar mijn moeder reist in Rotterdam veel met bus en metro, dus die heeft wél een OV-chipkaart. En regelmatig problemen ermee, zoals nu ook weer:

Op de bon (uitdraai) die ze laatst van de RET kreeg, stond vermeld dat ze drie keer niet in- of uitgecheckt zou hebben (met datum en tijd erbij). Uit de vermelde reistijden bleek dat het hier steeds om het inchecken ging, bij het instappen in de bus.
Maar altijd wanneer ze bij het instappen de kaart langs de lezer haalde, hoorde ze een pieptoon (dat het in orde was) en werd ze dus door de chauffeur ook gewoon doorgelaten. En bij het uitchecken was het net zo. Niets aan de hand dus, zou je zeggen.

Nu zegt het computersysteem van de RET ineens dat ze op die drie verschillende dagen niet ingecheckt zou hebben, maar ondanks dat is al die keren wel de ¤ 4,00 waarborgsom afgeschreven, en bij het uitchecken niet weer bijgeschreven / verrekend met de ritprijs. Dat lijkt me dus duidelijk een foutieve afhandeling door de apparatuur.
Ze is nu dan ook een formulier aan het invullen om die ¤ 12,00 (min de ritprijs uiteraard) terug te krijgen.

Hebben jullie ook weleens zoiets gehad? Komt dat vaker voor?
dit soort problemen komen helaas nog steeds voor, maar ze heeft wel ingecheckt, maar pas op het momente dat ze uitcheckte

Het is mogelijk dat die bus/tram een probleem heeft gehad met de voorste cico (dat is de benaming voor de apparatuur in tram/bus (CheckInCheckOut)) waardoor die transacties niet naar de computer in het voertuig verstuurd zijn.

Uiteraard wordt het geld gewoon teruggeboekt (als het klopt wat je zegt)
namaste
pi_76968026
quote:
Op maandag 18 januari 2010 15:31 schreef Dulk het volgende:

[..]

dat zijn de kosten die de RET in rekening brengt om het poortje te laten herstellen, waarom zou een rechter dat afwijzen?
Omdat de rechter eens naar de rekening gaat vragen en dan ziet dat het niet mer als een reset knop indrukkken is. En diezelfde rechter snapt ook wel dat zo'n systeem zo geod als foutloos moet werken voordat de ret kan gaan vragen wat men wilt.

Ik ben ook heel benieuwd in hoeverre het rechtsgeldig is dat je zoveel administratiekosten moet betalen om het bedrag wat je zelf op die kaart gezet hebt terug te krijgen.
  maandag 18 januari 2010 @ 15:52:35 #132
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_76968732
quote:
Op maandag 18 januari 2010 15:31 schreef Dulk het volgende:

[..]

dat zijn de kosten die de RET in rekening brengt om het poortje te laten herstellen, waarom zou een rechter dat afwijzen?
Herstellen? Er valt helemaal niets te herstellen. Dat is gewoon een normale functie van die poortjes om te voorkomen dat mensen als ratten in de val zitten bij calamiteiten. Ze moeten makkelijk open kunnen.
pi_76973307
quote:
Op maandag 18 januari 2010 15:35 schreef Dulk het volgende:
dit soort problemen komen helaas nog steeds voor, maar ze heeft wel ingecheckt, maar pas op het momente dat ze uitcheckte

Het is mogelijk dat die bus/tram een probleem heeft gehad met de voorste cico (dat is de benaming voor de apparatuur in tram/bus (CheckInCheckOut)) waardoor die transacties niet naar de computer in het voertuig verstuurd zijn.

Uiteraard wordt het geld gewoon teruggeboekt (als het klopt wat je zegt)
Aha, okee. Bedankt, dat maakt al het één en ander duidelijk.
NEE tegen elke vorm van religieus fundamentalisme.
JA tegen mensenrechten, vrije individuele keuzes en gelijkwaardige behandeling.
pi_76975517
quote:
Op maandag 18 januari 2010 14:28 schreef Scootmobiel het volgende:
Zelf heb ik er geen ervaring mee, maar mijn moeder reist in Rotterdam veel met bus en metro, dus die heeft wél een OV-chipkaart. En regelmatig problemen ermee, zoals nu ook weer:

Op de bon (uitdraai) die ze laatst van de RET kreeg, stond vermeld dat ze drie keer niet in- of uitgecheckt zou hebben (met datum en tijd erbij). Uit de vermelde reistijden bleek dat het hier steeds om het inchecken ging, bij het instappen in de bus.
Maar altijd wanneer ze bij het instappen de kaart langs de lezer haalde, hoorde ze een pieptoon (dat het in orde was) en werd ze dus door de chauffeur ook gewoon doorgelaten. En bij het uitchecken was het net zo. Niets aan de hand dus, zou je zeggen.

Nu zegt het computersysteem van de RET ineens dat ze op die drie verschillende dagen niet ingecheckt zou hebben, maar ondanks dat is al die keren wel de ¤ 4,00 waarborgsom afgeschreven, en bij het uitchecken niet weer bijgeschreven / verrekend met de ritprijs. Dat lijkt me dus duidelijk een foutieve afhandeling door de apparatuur.
Ze is nu dan ook een formulier aan het invullen om die ¤ 12,00 (min de ritprijs uiteraard) terug te krijgen.

Hebben jullie ook weleens zoiets gehad? Komt dat vaker voor?
Nou succes, straks bij de NS kost het 10 of 29 euro per keer.

Daarom ben ik zo tegen het feit dat abonnementhouders moeten in- en uitchecken, de apparatuur werkt gewoon niet 100% goed en dan kan ik straks niet verder door de metropoortjes.

Het fout % in de bus lag trouwens veel hoger dan bij de metro, iemand nog recente cijfers gezien ?
pi_76975591
quote:
Op maandag 18 januari 2010 15:35 schreef Dulk het volgende:

[..]

dit soort problemen komen helaas nog steeds voor, maar ze heeft wel ingecheckt, maar pas op het momente dat ze uitcheckte

Het is mogelijk dat die bus/tram een probleem heeft gehad met de voorste cico (dat is de benaming voor de apparatuur in tram/bus (CheckInCheckOut)) waardoor die transacties niet naar de computer in het voertuig verstuurd zijn.

Uiteraard wordt het geld gewoon teruggeboekt (als het klopt wat je zegt)
Uiteraard ? Nu wel ja omdat mensen nog moeten wennen (lees de apparatuur)

Even een vraagje, krijg je dit geld in de toekomst ook zonder problemen terug ?
pi_76975618
quote:
Op maandag 18 januari 2010 15:52 schreef Zelva het volgende:

[..]

Herstellen? Er valt helemaal niets te herstellen. Dat is gewoon een normale functie van die poortjes om te voorkomen dat mensen als ratten in de val zitten bij calamiteiten. Ze moeten makkelijk open kunnen.
maar niet door open te trappen. Die kosten mogen ze ook rustig gaan verhalen op vandalen die zomaar een poortje intrappen
pi_76975663
quote:
Op maandag 18 januari 2010 15:25 schreef Tokus het volgende:

[..]

is het niet omdat ze moeten kiezen of ze week of weekend willen? Of moet dat ook al vooraf worden doorgegeven? Indien dat laatste, dan is het inderdaad grote onzin. Mijn normale NS abo hoefde ik ook niet te activeren toen ik de kaart kreeg.
maar voor saldo reizen moest je hem toch wel activeren ?
  maandag 18 januari 2010 @ 18:32:14 #138
272427 thingamajig
tananananananananana
pi_76976405
Ik zat net eens na te denken. Ik heb nu nog een OV-jaarkaart van m'n werkgever (bus, trein, metro, tram, alles en altijd), maar ik ga binnenkort van werkgever veranderen. Bij m'n nieuwe baas krijg ik een OV-jaartrajectkaart. Straks zal ik er dus zelf geld bij moeten zetten voor de bus enzo.

Het traject wat ik ga reizen is Utrecht Centraal - Amersfoort Schothorst. Is dit systeem technisch genoeg geavanceerd om - wanneer ik zeg maar opstap in Den Dolder - de reis af te boeken van het 'reisproduct Utrecht Centraal - Amersfoort Schothorst' en niet van het extra geld dat ik erop heb staan voor de bus?
batman!
  maandag 18 januari 2010 @ 19:10:05 #139
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_76978305
quote:
Op maandag 18 januari 2010 18:14 schreef macca728 het volgende:

[..]

maar niet door open te trappen. Die kosten mogen ze ook rustig gaan verhalen op vandalen die zomaar een poortje intrappen
Het ging over een klein duwtje... Niet dat ze van een normale trap overigens kapot gaan.
  maandag 18 januari 2010 @ 19:12:30 #140
141482 Q.
JurassiQ
pi_76978415
quote:
Op maandag 18 januari 2010 18:32 schreef thingamajig het volgende:

Het traject wat ik ga reizen is Utrecht Centraal - Amersfoort Schothorst. Is dit systeem technisch genoeg geavanceerd om - wanneer ik zeg maar opstap in Den Dolder - de reis af te boeken van het 'reisproduct Utrecht Centraal - Amersfoort Schothorst' en niet van het extra geld dat ik erop heb staan voor de bus?
Ik zou er niet op rekenen.
For great justice!
pi_76979797
quote:
Op maandag 18 januari 2010 07:31 schreef Q. het volgende:
Dat wordt nog lachen de komende tijd:
[..]


Ja kunst, een deel van de studenten kan dat hele ding nog niet eens ophalen.
  maandag 18 januari 2010 @ 19:44:41 #142
188877 Stupendous76
wenst iedereen veel plezier
pi_76980179
Geloof het of niet, de overheid doet ook nog eens wat aan de ov-chipkaart!
quote:
Huizinga doet onderzoek naar tarief ov-chipkaart
Uitgegeven: 18 januari 2010 18:04 /// Laatst gewijzigd: 18 januari 2010 18:40
DEN HAAG - Staatssecretaris Tineke Huizinga (Verkeer) laat onderzoek instellen naar de tarieven in het openbaar vervoer. Dit heeft zij maandag aan de Tweede Kamer laten weten.

Uit diverse onderzoeken zou zijn gebleken dat het reizen per bus, tram, metro of trein gemiddeld fors duurder is geworden door de ov-chipkaart. Volgens SP-Tweede Kamerlid Emile Roemer moet het daarom overal mogelijk blijven om met de strippenkaart te blijven betalen, ''totdat de ov-chipkaart zijn belofte waarmaakt''. Hij vergeleek de rittenprijzen in zes steden, te weten Amsterdam, Rotterdam, Utrecht, Leiden, Arnhem en Nijmegen. De gemiddelde prijsstijging varieerde van 5 procent (Amsterdam) tot 22 procent (Arnhem).

Opbrengstneutraal
De invoering van de ov-chipkaart gebeurt ''opbrengstneutraal''. Per saldo zou de reiziger gemiddeld niet meer gaan betalen. Huizinga wil daarover geen onduidelijkheid laten bestaan. Daarom laat zij onafhankelijk onderzoek doen naar de ov-tarieven in de verschillende vervoersregio's.

Rotterdam
Het onderzoek doet niets af aan de toestemming die Huizinga heeft gegeven om in en om Rotterdam vanaf 11 februari helemaal over te schakelen op de ov-chipkaart. Er is daar volgens haar woordvoerster tariefonderzoek gedaan. Rotterdam geldt als proeftuin voor het elektronisch betalen in het openbaar vervoer. In de Rotterdamse metro is de kaart al bijna een jaar het enige geldige betaalmiddel.
© ANP
Wel apart overigens dat diezelfde overheid die complete puinhoop toe laat. Maar als er kamervragen worden gesteld, dan gaan ze ook eens kijken...
Repent, Pray, Forgive
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
Mensen doen niet dingen omdat ze dat willen, maar omdat het kan.
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 18 januari 2010 @ 20:11:01 #143
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_76981493
quote:
Op maandag 18 januari 2010 18:15 schreef macca728 het volgende:

[..]

maar voor saldo reizen moest je hem toch wel activeren ?
geen idee, dat doe ik er niet mee. Ik heb nog 10 euro op m'n oude (anonieme) OV chipkaart staan, dat moet eerst op. Maar ik reis amper buiten m'n NS-abonnement. Als ik met de trein ga koop ik wel een kaartje met korting, als ik ergens anders heen ga. Met retourtjes scheelt dat wel.
Nothing lasts forever but the certainty of change
pi_76981675
quote:
Op maandag 18 januari 2010 19:44 schreef Stupendous76 het volgende:
Geloof het of niet, de overheid doet ook nog eens wat aan de ov-chipkaart!
[..]

Wel apart overigens dat diezelfde overheid die complete puinhoop toe laat. Maar als er kamervragen worden gesteld, dan gaan ze ook eens kijken...
lekker op tijd ook, over 3 weken wordt de strippenkaart al afgeschaft in regio Rotterdam, dan is de Tweede kamer zich nog aan het inlezen
pi_76981883
tariefonderzoek

in Ridderkerk betalen we 50% meer voor een ritje naar Rotterdam

wel een pluim voor ov9292.nl, binnen 2 dagen een reactie op mijn email, daar zouden Qbuzz en de OV chipkaart klantenservice van moeten leren

Ik heb uw reactie onderzocht in de database van 9292 en heb geconstateerd dat er een fout zit in de OV-planner. De tarieven voor de OV Chipkaart (Qbuzz) lijnen 143 en 144 wijken af. De verantwoordelijke afdeling binnen onze organisatie zal uw opmerkingen spoedig verwerken in samenwerking met de betrokken OV maatschappij Qbuzz, zij leveren ons de getoonde tarieven.

In een reactie eerder liet Qbuzz weten dat de tarieven hun onbekend waren en nog aangeleverd moesten worden (van wie zeiden ze niet)
  maandag 18 januari 2010 @ 21:32:34 #147
269412 Frederick_Blah
I vant to suck ur blaath!
pi_76985953
quote:
Op maandag 18 januari 2010 13:51 schreef Stupendous76 het volgende:

[..]

In dit bericht noemen ze ook nog de aantallen:
[..]
Student moet haast maken met ov-chipkaart?

Beetje de schuld bij anderen leggen. Dat ze zorgen dat die rotzooi werkt zeg. Vraag me af hoeveel van die 400.000 het al meermaals tevergeefs zijn gaan proberen.
pi_76988381
quote:
Op maandag 18 januari 2010 18:14 schreef macca728 het volgende:

[..]

Uiteraard ? Nu wel ja omdat mensen nog moeten wennen (lees de apparatuur)

Even een vraagje, krijg je dit geld in de toekomst ook zonder problemen terug ?
alle transacties (en ook haperingen) worden geregistreerd, als jij dus vanmiddag problemen hebt in bijvoorbeeld bus 712 en uit de logs blijft dat die bus problemen heeft gehad dan krijg je gewoon je geld terug.
quote:
Op maandag 18 januari 2010 15:52 schreef Zelva het volgende:

[..]

Herstellen? Er valt helemaal niets te herstellen. Dat is gewoon een normale functie van die poortjes om te voorkomen dat mensen als ratten in de val zitten bij calamiteiten. Ze moeten makkelijk open kunnen.
klopt de doorslag is afgesteld op 800newton (80Kilogram), maar als deuren regelmatig opgengetrapt worden, dan raken de veren in de doorslag lam en moet het hersteld worden.
Momenteel hebben twee personen daar een full time job aan, alleen maar het herstellen van de doorslag dus!
quote:
Op maandag 18 januari 2010 19:10 schreef Zelva het volgende:

[..]

Het ging over een klein duwtje... Niet dat ze van een normale trap overigens kapot gaan.
het is niet gemaakt om dagelijks open te trappen zoals ik hierboven heb beschreven, en een klein duwtje is het niet
namaste
  † In Memoriam † maandag 18 januari 2010 @ 22:34:20 #149
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_76989628
quote:
Op maandag 18 januari 2010 22:12 schreef Dulk het volgende:
klopt de doorslag is afgesteld op 800newton (80Kilogram), maar als deuren regelmatig opgengetrapt worden, dan raken de veren in de doorslag lam en moet het hersteld worden.
In Rotterdam zijn ze naar beneden gesteld tot 20kg.

Elke zwak omaatje kan ze openrammen en iedereen doet dat ook regelmatig onder toeziend ook van RET-personeel.
Carpe Libertatem
pi_76990344
quote:
Op maandag 18 januari 2010 22:12 schreef Dulk het volgende:

[..]

alle transacties (en ook haperingen) worden geregistreerd, als jij dus vanmiddag problemen hebt in bijvoorbeeld bus 712 en uit de logs blijft dat die bus problemen heeft gehad dan krijg je gewoon je geld terug.
[..]


waarom kan ik dan bepaalde transacties niet zien, toevallig net die van de bus ?
Ook ritten van GVB en HTM kan ik niet zien, alleen van de RET (metro)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')