abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 13 januari 2010 @ 18:21:27 #141
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_76771853
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 16:31 schreef JoepiePoepie het volgende:

Nou, als je dat al als een complot ziet op de manier waarover het gaat in het BNW-forum, dan ben je ernstig aan het doordraaien.
[..]

De stelling is dan ook niet:

Mensen die ziek zijn is hun eigen schuld dikke bult en zien overal complotten in.

En ook niet:

Mensen die ontevreden zijn over hun eigen leven, zien overal complotten in.

Maar wel:

Mensen die overal complotten in zien, zijn ontevreden over hun eigen leven.

Nu kun je natuurlijk omdat je ziek bent, ontevreden zijn over je leven. Maar je kan bijvoorbeeld ook ontevreden zijn omdat je jezelf lelijk vindt, een rotjeugd hebt gehad, enzovoort. Het gaat er in de stelling dan ook niet om wat de achterliggende reden is van je ontevredenheid, want dat zou een compleet ander onderwerp zijn .

Bovendien kun je ook nog dankzij ziekte juist heel erg tevreden zijn. Bijvoorbeeld:

"Ik ben zwaar ziek, maar toch heb ik dit en dat gepresteerd, daardoor ben ik zo trots op mezelf ."

of als je de ziekte overwonnen hebt:

"De ziekte heeft mij niet klein gekregen en ik ben er weer helemaal bovenop en nu ga ik dit en dat doen ."

Ik vind ziekte dus niet per definitie gerelateerd aan ontevredenheid .

[..]

Dank u .
wtf nee dan begrijp ik niet meer wat je wilt zeggen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Schenkstroop op 13-01-2010 18:26:30 ]
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
pi_76772156
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 17:28 schreef mediaconsument het volgende:

[..]

Zoals je kunt lezen heb ik het over de toon. Daarbij is het bekend dat politici maar al te graag zaken opblazen als ze een bepaald doel willen bereiken. Om deze reden is er redelijk veel commotie geweest omtrent de definitie van terrorist, waardoor politici de macht zouden hebben om elk buitenlands leger, of groep militanten terroristen te noemen. Oftewel zou de definitie te breed zijn, en uiteraard ook in het voordeel van bijvoorbeeld de Amerikanen gebruikt worden. Er zijn namelijk genoeg daden van het Amerikaanse leger bekend die onder de noemer terrorisme zouden kunnen vallen.

Mbt. samenzweren heb ik overigens uitgelegd over de gedeeltelijke overeenkomsten met samenwerken, en welke delen dat zijn uiteraard. Dat mag duidelijk zijn hoop ik.
You've lost me. Hier kan ik geen chocola meer van maken.
pi_76772262
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 18:28 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

You've lost me. Hier kan ik geen chocola meer van maken.
Dat begrijp ik.
As your walls tumble down, they crack into a smile, and the illumination of self shines through.
  woensdag 13 januari 2010 @ 18:32:27 #144
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_76772314
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 14:08 schreef JoepiePoepie het volgende:

[..]

De mensen die veel zeuren zijn vaak wel de mensen die chronisch ontevreden zijn. En meestal zeuren ze op anderen (niet op zichzelf), dus:

Ik zeur altijd op mijzelf!! Hoe verklaar je dat dan
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
pi_76772390
Ja het verhaal lijkt nu ineens te gaan over dat politici vaak beladen termen gebruiken omde boel wat erger te laten lijken. Als mensen samenwerken en het bevalt de politici niet, dan heet het ineens samenzweren, terwijl dat absoluut niet was waar we het net over hadden.

@ buitenlandse soldaten: het klopt inderdaad dat bijvoorbeeld de Palestijnen "terreurdaden" begaan en de Israeli's slechts "vergeldingsacties" doen, terwijl ze beiden net zo fout zijn.

Dan nogmaals: daar ging het hier gewoon niet over.
  woensdag 13 januari 2010 @ 18:35:23 #146
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_76772426
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 14:13 schreef JoepiePoepie het volgende:

[..]

Er zit nogal een verschil tussen zeuren als in bijvoorbeeld ongesteld zijn of alles waar je niet tevreden mee bent in het leven, ophangen aan de overheid en anderen en bang zijn dat de overheid en anderen je van alles aan willen doen.

Even voor de duidelijkheidheid:

De stelling is niet:

Mensen die zeuren en ontevreden zijn over hun eigen leven, zien overal complotten in.

maar wel:

Wat komt eerst volgens jou. Worden mensen die ontevreden zijn complot-theoristen, of worden complot-theoristen ontevreden over hun eigen leven. Ik snap niet meer wat je nou bedoelt.

[ Bericht 0% gewijzigd door Schenkstroop op 13-01-2010 18:43:07 ]
  woensdag 13 januari 2010 @ 18:41:36 #147
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_76772661
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 18:34 schreef ToT het volgende:
Ja het verhaal lijkt nu ineens te gaan over dat politici vaak beladen termen gebruiken omde boel wat erger te laten lijken. Als mensen samenwerken en het bevalt de politici niet, dan heet het ineens samenzweren, terwijl dat absoluut niet was waar we het net over hadden.

@ buitenlandse soldaten: het klopt inderdaad dat bijvoorbeeld de Palestijnen "terreurdaden" begaan en de Israeli's slechts "vergeldingsacties" doen, terwijl ze beiden net zo fout zijn.

Dan nogmaals: daar ging het hier gewoon niet over.
Of juist wel. En is de clou hoe je een situatie bekijkt. Irakezen vergeldden zich omdat de Amerikanen snachts in het wilde weg mensen begonnen neertemaaiden met tanks. Voor Irakezen was hun vergelding achteraf rechtvaardig. Op het NOS hoor je dat Terroristen van 16 de Amerikanen beschoten. Ik zei al, mensen uit lagere inkomens die zijn verbitterd omdat zij vaak te maken krijgen met de slechte kant van de maatschappij en mensen. Dan lijkt het alsof zij overal op kankeren.. Mensen met een goed inkomen en een warm thuis die kijken liever de andere kant op. Complotten? Je kan ze er niet mee lastig vallen want het is te moeiijk en te zwaar. Maar dat was het niet volgens TS. En dan snap ik het niet meer
pi_76772790
Hm, het topic wordt ondertussen aardig complex he?

JoepiePoepie, kun je wat referentiekaders afzetten hier?
pi_76773768
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 18:41 schreef Schenkstroop het volgende:

[..]

Of juist wel. En is de clou hoe je een situatie bekijkt. Irakezen vergeldden zich omdat de Amerikanen snachts in het wilde weg mensen begonnen neertemaaiden met tanks. Voor Irakezen was hun vergelding achteraf rechtvaardig. Op het NOS hoor je dat Terroristen van 16 de Amerikanen beschoten. Ik zei al, mensen uit lagere inkomens die zijn verbitterd omdat zij vaak te maken krijgen met de slechte kant van de maatschappij en mensen. Dan lijkt het alsof zij overal op kankeren.. Mensen met een goed inkomen en een warm thuis die kijken liever de andere kant op. Complotten? Je kan ze er niet mee lastig vallen want het is te moeiijk en te zwaar. Maar dat was het niet volgens TS. En dan snap ik het niet meer
Dat is inderdaad mijn punt. De stelling van TS is te breed om ook maar iets zinnigs over te kunnen zeggen. De discussies binnen dit topic rondom het onderwerp van de stelling zijn dan ook geen raar gevolg als je zoals ToT zegt geen kaders gebruikt. Ik ga verder dan ook maar niets meer zeggen over het woord overal.
As your walls tumble down, they crack into a smile, and the illumination of self shines through.
pi_76773938
Volgens mij bedoelt TS dat mensen denken dat hun leven kut is vanwege allerlei samenzweringen waar zij slachtoffer van zijn?
pi_76774064
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 19:13 schreef ToT het volgende:
Volgens mij bedoelt TS dat mensen denken dat hun leven kut is vanwege allerlei samenzweringen waar zij slachtoffer van zijn?
Dat zegt de stelling ook niet. Het zegt: Mensen die overal complotten in zien, zijn ontevreden over hun eigen leven.

Oftewel word de oorzaak van het overal complotten in zien gezocht in de waardering van het eigen leven.

Ik kan dan ook een stelling gaan bedenken in de vorm van: Mensen die overal ziek van worden, zijn te veel bezig met complottheoriën. Zonder wat gerichter taalgebruik of wat definities, kan die discussie haast onmogelijk in de hand gehouden worden denk ik. Er is dan namelijk veel te veel kans dat mensen naast elkaar heen gaan lopen praten.
  donderdag 14 januari 2010 @ 10:00:27 #152
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_76797589
Volgende maand (25 feb) heeft QUEST HISTORIE een special over Complotten en Doofpotten
Ik ben benieuwd. Maar ja zo als met veel artikelen in dat blad is het erg oppervlakkig gebrabbel.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  donderdag 14 januari 2010 @ 12:54:44 #153
259209 JoepiePoepie
groetjes van opa en oma
pi_76803227
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 18:35 schreef Schenkstroop het volgende:
Wat komt eerst volgens jou. Worden mensen die ontevreden zijn complot-theoristen, of worden complot-theoristen ontevreden over hun eigen leven. Ik snap niet meer wat je nou bedoelt.
De stelling is:

Hiermee bedoel ik dat veel mensen die zich in hun hoofd bezighouden met allerlei complotten (en dan wel 'complotten' op de manier waarover het gaat in dit BNW-forum) vaak erg ontevreden zijn met hun eigen leven (om wat voor reden dan ook; als voorbeeld heb ik dan zelf 'inkomen' gegeven, maar het wil natuurlijk niet zeggen dat iedereen met een laag inkomen ontevreden is en allerlei complotten ziet ).

De stelling is niet:

Mensen die zeuren en ontevreden zijn over hun eigen leven, zien overal complotten in.

Hiermee bedoel ik dat heus niet alle mensen die ontevreden zijn met hun leven allerlei complotten gaan zien .

Bovendien:
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 15:03 schreef JoepiePoepie het volgende:
Een stelling is over het algemeen zo zwart-wit ongenuanceerd mogelijk geformuleerd. Niet om mensen in hokjes te plaatsen, maar juist om een discussie te ontketenen. In de discussie die op daarop volgt kunnen de nuances aangebracht worden .
Duidelijk ?
Op dinsdag 11 januari 2011 13:20 schreef Bastard het volgende:
Je lijkt af en toe wel een kind dat alles maar roept wat in je hoofd opkomt!
  vrijdag 15 januari 2010 @ 11:52:10 #154
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_76845088
k gaf ook een laag inkomen als factor aan maar toen begreep ik jou niet?
pi_76850138
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 19:13 schreef ToT het volgende:
Lijkt me niet, het gaat erom dat voor ontevreden mensen complottheorieën een vorm van escapisme zijn. Wat ook past bij het beeld van de complotheorist als laaggeschoolde eenzame loser.
  vrijdag 15 januari 2010 @ 14:06:33 #156
259209 JoepiePoepie
groetjes van opa en oma
pi_76850151
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 11:52 schreef Schenkstroop het volgende:
k gaf ook een laag inkomen als factor aan maar toen begreep ik jou niet?
Het gaat niet om de reden van de ontevredenheid (want dat kan van alles zijn), maar om de ontevredenheid op zich en dat ze anderen de schuld willen geven van hun eigen ontevredenheid, en daar zoveel tijd en energie aan verspillen en 'blind' van worden, waardoor ze 'vergeten' dat het een stuk lucratiever is om die tijd en energie te stoppen in: "Hoe kan ik zorgen dat ik mijn eigen leven leuker ga vinden?"

Om het voorbeeld van inkomen nog maar even te nemen:

- Niet iedereen met een laag inkomen is ontevreden
- Niet iedereen met een hoog inkomen is tevreden

[ Bericht 20% gewijzigd door JoepiePoepie op 15-01-2010 14:15:48 ]
  vrijdag 15 januari 2010 @ 14:27:57 #157
52357 Lambiekje
pi_76851210
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 14:06 schreef JohnLocke het volgende:

[..]

Lijkt me niet, het gaat erom dat voor ontevreden mensen complottheorieën een vorm van escapisme zijn. Wat ook past bij het beeld van de complotheorist als laaggeschoolde eenzame loser.
Ahhh vandaar dat wetenschappers, militairen, politici en anderlei hoge piefen uit de schoolklappen.

Diegene die roepen er zijn géén complotten zijn in deze de laaggeschoolden óf juist universitair (
Iemand die weinig school heeft gehad en wel logisch kan nadenken snapt méér dan een flapdrol die een 6jarige unistudie heeft gedaan. Daar wordt de logica verruild voor tunnelvisie middels BigBusiness indoctrinatie)
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  vrijdag 15 januari 2010 @ 14:30:44 #158
52357 Lambiekje
pi_76851390
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 14:06 schreef JoepiePoepie het volgende:

[..]

Het gaat niet om de reden van de ontevredenheid (want dat kan van alles zijn), maar om de ontevredenheid op zich en dat ze anderen de schuld willen geven van hun eigen ontevredenheid, en daar zoveel tijd en energie aan verspillen en 'blind' van worden, waardoor ze 'vergeten' dat het een stuk lucratiever is om die tijd en energie te stoppen in: "Hoe kan ik zorgen dat ik mijn eigen leven leuker ga vinden?"

Om het voorbeeld van inkomen nog maar even te nemen:

- Niet iedereen met een laag inkomen is ontevreden
- Niet iedereen met een hoog inkomen is tevreden
Hoe kom je er toch in vredesnaam bij dat iemand ontevreden moet zijn als je met complotten bezighoud.
Ik kan ook zeggen dat mensen die GTST kijken zijn borderliners en dus ontevreden met hunzelf.
  vrijdag 15 januari 2010 @ 14:35:07 #159
259209 JoepiePoepie
groetjes van opa en oma
pi_76851589
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 14:30 schreef Lambiekje het volgende:
Hoe kom je er toch in vredesnaam bij dat iemand ontevreden moet zijn als je met complotten bezighoud.
Ik kan ook zeggen dat mensen die GTST kijken zijn borderliners en dus ontevreden met hunzelf.
Volgens mij snappen sommige mensen het begrip 'stelling' niet .
  vrijdag 15 januari 2010 @ 14:42:48 #160
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_76851948
Je geeft als voorwaarde in je topic dat er geen redenen achter gezocht mogen worden. Wat mogen wij dan nog wel vinden van je stelling, je geeft ons namelijk niet veel beweegruimte. Ik denk dat complotters gewoon niet de andere kant opkijken. Ik gaf ook al aan, dat mensen die niets van complotten willen weten. Niet lastig gevallen willen worden omdat zij graag geloven in gezelligehid ipv narigheid. Betekent niet dat de narigheid er niet is.

Je stelling geeft mij het idee, dat jij zelf denkt dat complotten helemaal niet bestaan, en mensen die complot-theorien aanhangen, dat zij maar zeurders zijn. is dat the bottom-line? En inkomen, hoewel verschillend per huishouden vind ik wel een goede indicatie voor onvrede.

[ Bericht 27% gewijzigd door Schenkstroop op 15-01-2010 14:48:17 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')