abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator zondag 17 januari 2010 @ 19:13:51 #201
249559 crew  Lavenderr
pi_76933925
quote:
Op zondag 17 januari 2010 19:08 schreef ToT het volgende:
Kolere wat een test zeg, die happiness test!
Heb ik ook daarnet gedaan, alleen liggen die vragen zo voor de hand, daar hoef je geen test voor te doen.
pi_76934784
Ik moet altijd janken van die kutzon! Tja dat krijg je er van als je te lang er in gaat staren he!
  Moderator zondag 17 januari 2010 @ 19:36:42 #203
249559 crew  Lavenderr
pi_76934904
quote:
Op zondag 17 januari 2010 19:34 schreef ToT het volgende:
Ik moet altijd janken van die kutzon! Tja dat krijg je er van als je te lang er in gaat staren he!
Ik ben mild-happy volgens de test.
Maar mocht het zelf al invullen
  Moderator zondag 17 januari 2010 @ 19:37:41 #204
249559 crew  Lavenderr
pi_76934955
quote:
Op zondag 17 januari 2010 19:34 schreef ToT het volgende:
Don't stare into the sun , don't!!!!
pi_76935116
quote:
Op zondag 17 januari 2010 19:37 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Don't stare into the sun , don't!!!!
Geintjuh!
pi_76935799
quote:
Op zondag 17 januari 2010 15:55 schreef JoepiePoepie het volgende:

Zou je onderstaande quote trouwens nader toe willen lichten?:
[..]

Heerlijk
pi_76936333
quote:
Op zondag 17 januari 2010 19:08 schreef ToT het volgende:
Kolere wat een test zeg, die happiness test!
Vind die van de bbc ook
We must guard against the aquisition of unwarranted influence, whether sought or unsought, by the military-industrial complex.
We must never let the weight of this combination endanger our liberties or democratic processes.
Eisenhower1961.
pi_76936833
Bij die kom ik als gemiddeld uit!
  zondag 17 januari 2010 @ 21:44:48 #209
259209 JoepiePoepie
groetjes van opa en oma
pi_76941293
quote:
Op zondag 17 januari 2010 18:54 schreef Resonancer het volgende:
Wat 'n topic zeg.

Ik vraag me af wat de TS beoogt met het deponeren van deze stelling, inzicht in de psyche van CTers ?
Oh, nee het is dwingender,je moet iets anders doen dan ontevreden zijn, CTdenken en je ontevreden voelen zijn kennelijk onlosmakelijk met elkaar verbonden. Dus je minder bezighouden met CTdenken maakt dat je je minder ontevreden voelt (over je leven) .

Onderbouwing voor de stelling lees ik niet of nauwelijks. Afbakeningen ook niet echt.
ontevreden = ongelukkig ?
"overal" ? complotten in zien.
Korte cursus: Wat is een stelling?
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 15:03 schreef JoepiePoepie het volgende:
Een stelling is over het algemeen zo zwart-wit ongenuanceerd mogelijk geformuleerd. Niet om mensen in hokjes te plaatsen, maar juist om een discussie te ontketenen. In de discussie die op daarop volgt kunnen de nuances aangebracht worden .
Je kan dus meerdere dingen doen, bijvoorbeeld:

- Je bent het met de stelling wel/niet eens en motiveert dat
- Je bent het er een beetje mee eens en motiveert dat
- Je bent het met de stelling wel/niet eens, maar je reageert niet en je gaat iets leuks doen

Ikzelf begin het trouwens steeds meer eens te worden met mijn eigen stelling .
Op dinsdag 11 januari 2011 13:20 schreef Bastard het volgende:
Je lijkt af en toe wel een kind dat alles maar roept wat in je hoofd opkomt!
pi_76941368
Okee volgens mij gaat dit ondertussen nergens meer naar toe, of wel?
  zondag 17 januari 2010 @ 22:10:42 #211
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_76942660
quote:
Op zondag 17 januari 2010 13:50 schreef Citizen.Erased het volgende:

[..]

Als je mensen wil overtuigen kun je toch de belangrijkste bevindingen wel samenvatten lijkt me? Nu dwing je mensen tot het kijken van een video.
dwingen is een groot woord.

Maar een ieder die deze lezing bekeken heeft, zegt dat het meest verbluffende/vernieuwde kijk op de wereld (en de kijk op de Bijbel) voorgoed je beeld veranderd. Een ieder is laaiend enthousiast.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
pi_76976503
quote:
Op zondag 17 januari 2010 21:44 schreef JoepiePoepie het volgende:

[..]

Korte cursus: Wat is een stelling?
[..]
Graag. Ben wel benieuwd wat jouw definitie is.
quote:
Je kan dus meerdere dingen doen, bijvoorbeeld:

- Je bent het met de stelling wel/niet eens en motiveert dat
- Je bent het er een beetje mee eens en motiveert dat
- Je bent het met de stelling wel/niet eens, maar je reageert niet en je gaat iets leuks doen

Ikzelf begin het trouwens steeds meer eens te worden met mijn eigen stelling .
Je kan tevergeefs vragen stellen over de stelling aan degene die hem hier heeft geplaatst en vervolgens denken dat je beter iets anders leuks kunt gaan doen.
We must guard against the aquisition of unwarranted influence, whether sought or unsought, by the military-industrial complex.
We must never let the weight of this combination endanger our liberties or democratic processes.
Eisenhower1961.
  maandag 18 januari 2010 @ 21:26:56 #213
153313 Orwell
aka Huig Molenaar
pi_76985628
quote:
Op maandag 18 januari 2010 18:33 schreef Resonancer het volgende:

Je kan tevergeefs vragen stellen over de stelling aan degene die hem hier heeft geplaatst en vervolgens denken dat je beter iets anders leuks kunt gaan doen.
Daar ben ik het wel/niet mee eens, maar ik reageer niet..
Huig
  dinsdag 19 januari 2010 @ 20:53:50 #214
65918 IBAZ
broeinest
pi_77026437
Over complotten gesproken.
Vandaag weer : Regering van Venezuela is van mening dat de aardbeving in Haïti de schuld is van de VS.
pi_77118484
Uit het kennis-katern van de Volkskrant van zaterdag 16 januari
quote:
Te weinig orde in je leven? Bedenk een complottheorie
Complottheorieën ontstaan sneller als er meer stress is, zegt VU-psycholoog Van Prooijen.
Door Martin van Calmthout

Je zou bijna gaan denken dat iemand iets stilhoudt. Videothekenliggen immers vol met films over duistere samenzweringen, van Arlington Road (alerte burger Jeff Bridges pleegt uiteindelijk zelf de bomaanslag die hij probeert te onthullen) tot Conspiracy Theory (knettergekke verzinsels van paranoïde Mel Gibson blijken echt). Filmmakers als Alan J. Pakula zin groot geworden met verhalen over duistere machten die er alles aan doen om het individu dat ze doorziet, kapot te maken. Maar een beetje een serieuze psychologische theorie over hoe het komt dat mensen complottheorieën omarmen – nee, die is er eigenlijk niet, zegt psycholoog Jan-Willem van Prooijen van de Vrije Universiteit.

Komende maandag is hij een van de sprekers in het KennisCafe in de Balie in Amsterdam, dat over de wetenschap van complottheorieën gaat. Van de nanochips in de laatste griepprik tot de CIA die achter de aanslagen van 2001 op de Twin Towers zou zitten. Zelfs de tsunami van 2005 was een aanslag met een onderzeese kernbom – zoek internet er maar op na.
Zelf doet Van Prooijen de laatste jaren, samen met Leidse en UvA-collega’s, experimenteel psychologisch onderzoek naar zulk complotdenken. Een ding is zeker, zegt hij: mensen die in complotten geloven, zijn niet gekker dan anderen. Van Prooijen: ‘Je kunt zelfs denken dat een zekere mate van argwaan tegenover autoriteiten wel gezond is. Het lijkt me ook evolutionair voordeel bieden. Maar het kan ook doorschieten. ‘

Als complotdenkers niet gek zijn, wat is er dan?
‘Uit ons onderzoek blijkt dat met name mensen met een sterke behoefte aan orde in hun leven gemakkelijker geloven in samenzweringen. Zeker als de openbare orde wordt bedreigd, zoals bij grote aanslagen of crises, zie je theorieën opkomen.’

Een complottheorie geeft meer structuur dan de chaotische werkelijkheid?
‘Waarom precies, dat weten we niet. Het gaat vooralsnog om een correlatie tussen persoonskenmerken en de uitkomst van een experiment. Maar we weten wel dat mensen zoeken naar patronen, zelfs als die er niet zijn. En meer naarmate ze gestresster zijn.’

Hoe gaat zo’n experiment in jullie lab?
‘We leggen proefpersonen bijvoorbeeld een gefingeerd krantenartikel voor waarin sprake is van een verongelukte oppositieleider in een Afrikaans land, en waarbij we de afloop zelf variëren. Het blijkt dat naarmate het onheil in het verhaal groter is, lezers eerder geneigd zijn te denken dat het vast een aanslag was en geen ongeluk.’

Is dat psychologisch raar?
‘Nee, het heeft te maken met rechtvaardiging van de feiten die zich voordoen. Dat is heel menselijk. Naarmate de ramp groter is, is er meer behoefte aan een verklaring. Iets heel ergs mag niet zo maar gebeuren. Ook als het evident het geval is: de tsunami is zo verschrikkelijk, die moet ons aangedaan zijn. Zelfs als een geoloog laat zien: kijk, het begon echt met een zeebeving, dan is die man natuurlijk gekocht door de autoriteiten’.

Feiten doen er niet toe?
‘Mensen zijn geneigd te valideren wat ze al denken. Ze letten vooral op feiten die hun bestaande ideeën ondersteunen. En negeren vaak feiten die hun ideeën ondermijnen. Ook in het klein, op je werk, waar het management natuurlijk smerige spelletjes speelt. ‘

Hier in Nederland werden er allerlei complotten gezien achter de vaccinatie voor de Mexicaanse griep. Van geldbeluste farmaceuten en ambitieuze onderzoekers tot nanochips om onze kinderen af te luisteren.
‘En je zag de autoriteiten worstelen met het massieve wantrouwen.’

Is daar iets tegen opgewassen?
Complottheorieën vinden een voedingsbodem in onzekerheid en onduidelijkheid. Dat minimaliseer je als autoriteit door zo helder en open mogelijk te zijn. Alle vragen serieus nemen. Alle vragen beantwoorden.’

Het gekke is: de mensen die zo’n griepprik wantrouwen, geloven tegelijk wel klakkeloos in de grootste kwakzalverij.
Goedgelovigen vormen geen psychologische categorie, maar je zou kunnen denken dat het gewoon mensen zijn die je gemakkelijk iets wijsmaakt. Behalve autoriteiten dan. Die hebben een belang.‘
Ware Wijsheid Liefdevolle Vrede
Peaceful Warrior "What are you?" "This Moment"
pi_77202886
Veel mensen zijn verschillend dus het is veel typewerk om die verschillende typen complotdenkers allemaal in een hokje te kunnen plaatsen, maar de grootste complotdenkers zijn de mensen die het bestaan van God, Jezus, etc ontkennen.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
  zondag 24 januari 2010 @ 11:34:58 #217
259209 JoepiePoepie
groetjes van opa en oma
pi_77203655
quote:
Op maandag 18 januari 2010 18:33 schreef Resonancer het volgende:
Graag. Ben wel benieuwd wat jouw definitie is.
quote:
Op donderdag 21 januari 2010 22:08 schreef Boswachtertje het volgende:
Uit het kennis-katern van de Volkskrant van zaterdag 16 januari

Complottheorieen ontstaan sneller als er meer stress is, zegt VU-psycholoog Van Prooijen.
En ik denk dat het bij de mensen die erin doorslaan ook weer extra stress veroorzaakt. Bovendien denk ik dat ze zullen ontkennen dat die extra stress veroorzaakt wordt door het feit dat ze erin doorslaan, maar dat ze dat zullen wijten aan de complotten (waar zij in geloven) op zich.
pi_77204607
Tja beetje een kip-ei verhaal he. Ik denk echt niet dat elke soort stress het zomaar zou kunnen veroorzaken; er moeten wel veel dingen in je leven gebeuren die je aanwijzingen geven van eventueel bestaande conspiracies. Wel denk ik dat als je eenmaal in conspiracies gelooft, je een veel stressvoller leven hebt dan toen je er nog niet in geloofde.
pi_77237501
Het woord Complot is door de media heel slim geassocieerd met UFO's en onzinnige verhalen, terwijl er elke dag complotten plaats vinden. Het officiële 9/11 verhaal is ook een 'complot theorie'.
pi_77250344
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 14:13 schreef JoepiePoepie het volgende:

[..]

Er zit nogal een verschil tussen zeuren als in bijvoorbeeld ongesteld zijn of alles waar je niet tevreden mee bent in het leven, ophangen aan de overheid en anderen en bang zijn dat de overheid en anderen je van alles aan willen doen.

Even voor de duidelijkheidheid:

De stelling is niet:

Mensen die zeuren en ontevreden zijn over hun eigen leven, zien overal complotten in.

maar wel:

Mensen die overal complotten in zien, zijn ontevreden over hun eigen leven.
Ik snap niet waar je naar toe wilt.

Er zullen heus wel veel complexe complotten zijn, ik zie bijvoorbeeld jheel duidelijk een complot van de farmaceutische industrie, maar dat ziet toch bijna iedereen ? Ik zie ook een complot bij voetbaltransfers zoals Klaas-Jan Huntelaar, of fiscale trucjes, en ook bij vriendjespolitiek in Den Haag.

Er zijn overal complotten, dat is gewoon inherent aan politiek. Dat is gewoon een natuurwet. Overal waar mensen zijn, zijn er ook complotten.

Machiavelli heeft dat heel duidelijk geschreven in zijn bestseller (Il Principe).

Maar wat heeft dat nou met ontevredenheid met mijn leven te maken ?

Ik zou me pas zorgen maken als er geen complotten waren, want dan zou alles maar een saaie boel zijn op deze aardbol.

Mag ik jouw stelling omdraaien ?

Mensen die (denken dat ze) tevreden zijn, zien nergens complotten en leven in een virtuele werkelijkheid..

maandag 25 januari 2010 @ 15:48:55 #221
259209 JoepiePoepie
groetjes van opa en oma
pi_77251752
quote:
Op maandag 25 januari 2010 15:19 schreef Bankfurt het volgende:
Mensen die (denken dat ze) tevreden zijn, zien nergens complotten en leven in een virtuele werkelijkheid..
Open er een topic over .
pi_77253125
quote:
Op zondag 24 januari 2010 11:34 schreef JoepiePoepie het volgende:

[..]

[..]
Okay, dan doe ik maar wat ik als 2de schreef.
Eisenhower1961.
  maandag 25 januari 2010 @ 16:25:48 #223
259209 JoepiePoepie
groetjes van opa en oma
pi_77253310
quote:
Op maandag 25 januari 2010 16:21 schreef Resonancer het volgende:
Okay, dan doe ik maar wat ik als 2de schreef.
O.k., als jij mijn uitleg van het begrip 'stelling' niet wilt lezen, dan wens ik je veel plezier !
pi_77260854
Om de gemoederen ff weer te bedaren gaat dit topic maar op slot!

Thx for understanding en je medewerking hierin, Joepie!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')