Oscar en Boris krijgen pellets hierquote:Op maandag 5 april 2010 22:56 schreef Breathtaking het volgende:
Nu nog een parkieten wat voor voer zal ik kopen? Van dat pellets?
(heet het zo?
)
En wat geef ik daar nou precies nog bij?
Boris doet een moord voor pinda (ongezouten)quote:Op maandag 5 april 2010 23:02 schreef DeZwabber het volgende:
napoleon is echt verzot op banaan, als je er een open pelt, komt hij al aanvliegen
het is geen regel, dierenwinkels leggen geen "examen van slechtheid" af, en ze plakken geen zegels op de deur met "gegarandeerd slechte parkieten"quote:Op maandag 5 april 2010 23:02 schreef Breathtaking het volgende:
En dierenwinkels schijnen slechte parkietjes te hebben toch?
nappie is ook een jonkie, ze hadden net een nest binnenquote:En ik wil graag een jonkie!
Napoleon heeft gister het karkas van een braadkippie zitten kaalplukkenquote:Op maandag 5 april 2010 23:05 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Boris doet een moord voor pinda (ongezouten).
En gekookt ei(wit), ook lekker.
Kannibalisme!quote:Op maandag 5 april 2010 23:07 schreef DeZwabber het volgende:
[..]
Napoleon heeft gister het karkas van een braadkippie zitten kaalplukken
Dan ga ik mezelf morgen trakteren op een bezoekje aan de dierenwinkel!quote:Op maandag 5 april 2010 23:06 schreef DeZwabber het volgende:
[..]
het is geen regel, dierenwinkels leggen geen "examen van slechtheid" af, en ze plakken geen zegels op de deur met "gegarandeerd slechte parkieten"gewoon even rondkijken kan geen kwaad
[..]
nappie is ook een jonkie, ze hadden net een nest binnen
Thanks!quote:Op maandag 5 april 2010 23:41 schreef DennisMoore het volgende:
Niet een rustige parkiet uitkiezen omdat ie er zo lief uitziet, neem een heel drukke luidruchtige. En check z'n onderkant even, of ie niet onder de stront zit (dunne ontlasting).
En luidruchtiger is goed?quote:Op maandag 5 april 2010 23:46 schreef DennisMoore het volgende:
En (denk ik?) als je eentje met een roze neusdopje neemt, dan is de kans groter dat 't een mannetje is. Die zijn (is mijn ervaring) wat luidruchtiger, brabbelen wat meer.
Wel gezelliger dan eentje die doodstil op z'n stokje zit... Maar wel lastig als je tv wil kijken en hij er bovenuit probeert te komenquote:
Hahahaquote:Op maandag 5 april 2010 23:48 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Wel gezelliger dan eentje die doodstil op z'n stokje zit... Maar wel lastig als je tv wil kijken en hij er bovenuit probeert te komen.
je kunt ook bij de dierenwinkel vragen waar hun de parkietjes van krijgen, zo ben ik ook via via aan mijn parkiet gekomenquote:Op maandag 5 april 2010 23:02 schreef Breathtaking het volgende:
Mijn eitjes komen m'n lichaam niet uit vrees ik!
En dierenwinkels schijnen slechte parkietjes te hebben toch? En ik wil graag een jonkie!
Op Marktplaats kan ik geen fokker vinden.. Alleen die ene van de vorige pagina met die minderjarige parkietjes!
Het is wel een regel ben ik bang. Kwekers verkopen hun slechtste parkieten aan dierenwinkels, de goede houden ze zelf. Dat heb ik begrepen van een kweker.quote:Op maandag 5 april 2010 23:06 schreef DeZwabber het volgende:
[..]
het is geen regel, dierenwinkels leggen geen "examen van slechtheid" af, en ze plakken geen zegels op de deur met "gegarandeerd slechte parkieten"gewoon even rondkijken kan geen kwaad
[..]
Goeiemorgen.quote:
misschien een slechte kweker?quote:Op dinsdag 6 april 2010 08:56 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Het is wel een regel ben ik bang. Kwekers verkopen hun slechtste parkieten aan dierenwinkels, de goede houden ze zelf. Dat heb ik begrepen van een kweker.
nappie is de uitzondering die de regel bevestigt.quote:Op dinsdag 6 april 2010 09:58 schreef DeZwabber het volgende:
[..]
misschien een slechte kweker?![]()
niets mis met nappie hoor![]()
Hoe oud is een stokoude parkiet dan?quote:Op dinsdag 6 april 2010 16:00 schreef Breathtaking het volgende:
Pfff, kom ik net bij de dierenwinkel.. Hebben ze alleen maar stokoude parkieten die niet meer tam te krijgen zijn, en de eigenaar kon me niet vertellen wanneer ze weer een nestje zouden krijgen.. Mijn subtiele hint naar kwekers werd beantwoord met een duidelijke 'die mensen hebben vaak geen zin aan mensen aan hun deur' okay, da's duidelijk.
quote:
Ja, ze moeten wat zeggen. Kwekers vinden het volgens mij in het algemeen hartstikke leuk om mensen langs te krijgen.quote:Op dinsdag 6 april 2010 16:00 schreef Breathtaking het volgende:
Pfff, kom ik net bij de dierenwinkel.. Hebben ze alleen maar stokoude parkieten die niet meer tam te krijgen zijn, en de eigenaar kon me niet vertellen wanneer ze weer een nestje zouden krijgen.. Mijn subtiele hint naar kwekers werd beantwoord met een duidelijke 'die mensen hebben vaak geen zin aan mensen aan hun deur' okay, da's duidelijk.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |