Weet niet of ik in het goede draadje zit hier, maar bij deze:
Ik ben bijna klaar met mijn MBO studie Applicatieontwikkelaar Niv4 in Nederland, ik heb het plan om hierna door te studeren. Dit wil ik graag gaan doen in Denemarken in de omgeving van Esbjerg.
Nu heb ik zelf al enig zitten rondgooglen, en heb een Deense vriend om wat informatie gevraagd, maar ik heb toch nog wat onduidelijkheden betreffend het verhuizen waar jullie misschien antwoord op weten:
In de omgeving van Esbjerg wil ik een klein appartement huren, ik heb alleen tot heden geen websites gevonden voor prijsindicaties etc, ook weet ik niet hoe de markt er op dit moment voorstaat. Hebben jullie enig idee waar ik het beste zou kunnen zoeken voor het huren van een flat/appartement omgeving Esbjerg?
Een baan vinden in de omgeving is mijn 2de uitdaging, want zonder werk kan ik natuurlijk lastig overleven in Denemarken. Ik ben van plan in de zomervakantie een taalcursus Deens te volgen in Nederland als voorbereiden, en reis ook elk jaar naar de omgeving van Billund (Grimstrup) naar een goede vriend van mij toe. Hoe groot is de taalbarrière voor een bijbaan te krijgen waarmee ik dus mijn onkosten kan dekken? Het lastige hieraan is waarschijnlijk de combinatie dat ik naast mijn studie werk.
Voor de studie heb ik begrepen dat de Deense overheid de kosten betaald, dit geld ook voor buitenlanders had ik vernomen? Klopt dit of is deze informatie fout/achterhaald?
Mijn huidige planning is, dat ik na dit jaar een half jaar in Nederland werk voor een startersbedrag op te bouwen, zodat ik daarna naar Denemarken kan verhuizen en de eerste 2-3 maanden genoeg geld heb om alles op orde te krijgen daar.
Alvast bedankt // Tak!
Ik wil miscommunicatie door verkeerde interpretatie van mijn articulatie voorkomen!