Ik woon in Midjylland (vlakbij Herning) en het maakt me vrij weinig uit wat voor soort werk het zal zijn. Ben bij jobcenter geweest maar enige wat ze daar deden was me de website laten zien. Heel aardig maar de vacatures waren nogsteeds in het deens.. Ik ga waarschijnlijk weer terug naar de deense cursus in Herning. Naja ik ga wel even verder googlen om te zien of ik iets kan vinden.. Bedanktquote:Op woensdag 17 augustus 2011 21:35 schreef TallMan het volgende:
Banenmarkt loopt op het moment ook nogal slecht dus als het solliciteren tegenzit is dat ook een belangrijke reden. Maar wat Sejt zegt idd. Melden dat je Deens aan het leren bent is altijd een positieve en probeer als je op gesprek komt je in ieder geval in het Deens voor te stellen, ook al komt het er moeilijk uit geeft het aan dat je je best doet en dat komt veelal goed over.
In welke omgeving zit je, mogelijk dat je in de buurt een cursus Deens voor anderstaligen kunt volgen. Verder natuurlijk zoveel mogelijk in het Deens proberen te doen, praatje met de buren op straat, boodschappen e.d.
En kijk inderdaad naar werk uit waarbij de taal niet het belangrijkste is, interne functies, eventueel magazijnwerk of schoonmaakwerk als je echt graag weer bezig wilt.
Hahaha!! Succes.quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 11:54 schreef TallMan het volgende:
Kreeg ik in de eerste week op werk al voor mijn neus 'of ik het ff kon vertalen'
Hej,quote:Op maandag 15 augustus 2011 16:29 schreef Starman89 het volgende:
[..]
Ik heb een short guide geschreven op m'n Facebook groep met wat (Ok, redelijk vanzelfsprekende) tips. Misschien heb je er wat aan:
[..]
Hou er rekening mee dat kamers zoeken in Kopenhagen een redelijk langdurend proces is, waar je heel veel tijd in stopt, maar heel weinig reacties uitkrijgt. Boligportal is wel een redelijk goeie site moet ik zeggen.
Ohw, en ik kan het niet vaak genoeg zeggen: let op oplichters. Oplichters zitten vaak in het buitenland en kunnen geen afspraak maken, en lokken je met grote kamers voor een aantrekkelijke prijs. Kamers in Kopenhagen zijn vanaf de 400 tot de 600 euro.
Om oplichting te voorkomen raad ik je aan om altijd te vragen of de verhuurder een kopie van een legitimatiebewijs tezamen met het huurcontract naar je toe kan mailen. Hiermee verlaag je de kans om gescamd te worden.
Succes, en mocht je ergens niet uitkomen, dan kan je altijd PM'en.
(en geen Craigslist gebruiken om een kamer te zoeken. 99,9% oplichters)
Heel gevarieerd. Vrij veel studentenwoningen, maar af en toe ook gezinnen. Of Deense chicks die een kamer verhuren in hun appartementquote:Op woensdag 24 augustus 2011 16:05 schreef Schadenfreude het volgende:
[..]
Hej,
Dank je voor je reactie. Boligportal ziet er uit als een goede site. Ik denk dat ik me ga inschrijven daar. Weet je misschien wat voor mensen er doorgaans in die huizen wonen? Ik woon het liefst met studenten/werkende jongeren, niet met een gezin ofzo. Staat er niet altijd duidelijk bij helaas. Prijzen vallen met trouwens mee.
Thanks! Er zit er hier één vlakbijquote:Op donderdag 18 augustus 2011 08:52 schreef TallMan het volgende:
Eerste dat bij me opkomt is imerco, maar of dat helemaal vergelijkbaar is durf ik niet echt te zeggen eerlijk gezegd.
Ja, TallManquote:Op donderdag 25 augustus 2011 15:42 schreef 603360 het volgende:
Wonen er hier op dit moment nog mensen in Sonderborg? Ben er namelijk net komen wonen!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |