Is het belangrijk voor je of het al dan niet een probleem is?quote:Op dinsdag 12 januari 2010 11:24 schreef JumpingJacky het volgende:
[..]
Ik las het meer als gewoon een vraag ipv een probleem. Ik lees verder ook nergens dat TS in de problemen komt als hij geen aftrek krijgt. Maar goed, het is dus blijkbaar een probleem, ook goed.
Heb jij er moeite mee om te erkennen dat je misschien een verkeerde aanname hebt gedaan op basis van alleen TT?quote:Op dinsdag 12 januari 2010 11:34 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Is het belangrijk voor je of het al dan niet een probleem is?
Ga lekker op je eigen forum zeikadmin spelen s.v.p.quote:Op dinsdag 12 januari 2010 11:27 schreef Artbij2 het volgende:
Mooi is dat he? Hier op FOK!, problemen worden geboren terwijl u wacht..
Wat ik eigenlijk belachelijk vindt, TS woont in een woningbouwhuis, terwijl hij wel geld genoeg heeft voor een koophuis.
Doe niet zo bekrompen. Niet iedereen wil zich in de schulden steken om vastgeketend te zijn aan een plek en een heleboel verplichtingen.quote:Op dinsdag 12 januari 2010 11:27 schreef Artbij2 het volgende:
Mooi is dat he? Hier op FOK!, problemen worden geboren terwijl u wacht..
Wat ik eigenlijk belachelijk vindt, TS woont in een woningbouwhuis, terwijl hij wel geld genoeg heeft voor een koophuis.
Een bak geld mislopen zou ik eigenlijk altijd als een probleem zien.quote:Op dinsdag 12 januari 2010 11:24 schreef JumpingJacky het volgende:
[..]
Ik las het meer als gewoon een vraag ipv een probleem. Ik lees verder ook nergens dat TS in de problemen komt als hij geen aftrek krijgt. Maar goed, het is dus blijkbaar een probleem, ook goed.
Volgens mij is TS nog altijd niet verplicht te antwoorden. Daarnaast kan er ook zoiets geantwoord worden als 'broer betaalt bruto hypotheek', of 'niks'. Een bedrag is nergens voor nodig.quote:Op dinsdag 12 januari 2010 10:36 schreef Artbij2 het volgende:
Wat de broer betaald doet niet ter zake! Degene die dat willen weten zijn gewoon nieuwsgierig.
Heel goed mogelijk. Bij mij beginnen problemen inderdaad niet bij een bak geld mislopen of een ongemak.quote:Op dinsdag 12 januari 2010 12:19 schreef Dromer het volgende:
[..]
Een bak geld mislopen zou ik eigenlijk altijd als een probleem zien.
Misschien zit deze onenigheid in jullie persoonlijke definitie van 'probleem'
Voor de één is een probleem een ongemak of erger.
Voor de ander begint een probleem zo ongeveer bij een wereldramp.
Snap je het echt niet? Woningbouw woningen zijn gebouwd voor mensen die geen koophuis kunnen betalen.quote:Op dinsdag 12 januari 2010 11:31 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Net alsof je verplicht bent een huis te kopen als je dat kunt betalen
Misschien in jouw wereld, maar in normale wereld mag iedereen naar keuze in een koop- of huurhuis wonen. En voor de meeste mensen is dat een keuze maar voor sommige ook niet.quote:Op dinsdag 12 januari 2010 13:14 schreef Artbij2 het volgende:
[..]
Snap je het echt niet? Woningbouw woningen zijn gebouwd voor mensen die geen koophuis kunnen betalen.
Ik dacht dat je beneden een bepaalde inkomensgrens moest zitten om te kunnen huren van een woningbouwvereniging?quote:Op dinsdag 12 januari 2010 13:16 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Misschien in jouw wereld, maar in normale wereld mag iedereen naar keuze in een koop- of huurhuis wonen. En voor de meeste mensen is dat een keuze maar voor sommige ook niet.
Wat een onzin. Alsof je iemand kan verplichten een huis te kopen.quote:Op dinsdag 12 januari 2010 13:14 schreef Artbij2 het volgende:
[..]
Snap je het echt niet? Woningbouw woningen zijn gebouwd voor mensen die geen koophuis kunnen betalen.
Verschilt per vereniging, en daarnaast zou je ook nog in de vrije sector kunnen huren.quote:Op dinsdag 12 januari 2010 13:19 schreef zuchtje het volgende:
[..]
Ik dacht dat je beneden een bepaalde inkomensgrens moest zitten om te kunnen huren van een woningbouwvereniging?
Bij aanvang, ja. Daarna wordt er niet meer gevraagd om inkomensbescheiden. Er wordt een hoop 'scheef' gehuurd, maar ik zie niet in wat daar mis mee is, eigenlijk.quote:Op dinsdag 12 januari 2010 13:19 schreef zuchtje het volgende:
[..]
Ik dacht dat je beneden een bepaalde inkomensgrens moest zitten om te kunnen huren van een woningbouwvereniging?
Ik zie het probleem ook niet zo.quote:Op dinsdag 12 januari 2010 13:21 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Bij aanvang, ja. Daarna wordt er niet meer gevraagd om inkomensbescheiden. Er wordt een hoop 'scheef' gehuurd, maar ik zie niet in wat daar mis mee is, eigenlijk.
Lang niet allemaal. Woningcorporaties zijn er om te zorgen voor woningaanbod in de lagere segmenten van de huurmarkt. Bepalen dat burgers een groot deel van hun inkomen aan wonen moeten uitgeven door zich aan een bank uit te leveren is de loonslavengedachte van enkele partijen die het woord vrijheid te lichtzinnig in de mond nemen.quote:Op dinsdag 12 januari 2010 13:14 schreef Artbij2 het volgende:
Daar gaat het niet om, het gaat erom dat mensen met goede salarissen in goedkope woningen zitten die door de gemeenschap betaald zijn. Woningen die niet voor deze groep bedoeld zijn, maar voor mensen die niet meer uit kunnen geven.quote:Op dinsdag 12 januari 2010 13:16 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Misschien in jouw wereld, maar in normale wereld mag iedereen naar keuze in een koop- of huurhuis wonen. En voor de meeste mensen is dat een keuze maar voor sommige ook niet.
Huren is geen probleem, maar ga niet met 6k netto in de maand in een starterswoninkje zitten. Laat daar gewoon startes in wonen die niets anders kunnen betalen.quote:Op dinsdag 12 januari 2010 13:29 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Lang niet allemaal. Woningcorporaties zijn er om te zorgen voor woningaanbod in de lagere segmenten van de huurmarkt. Bepalen dat burgers een groot deel van hun inkomen aan wonen moeten uitgeven door zich aan een bank uit te leveren is de loonslavengedachte van enkele partijen die het woord vrijheid te lichtzinnig in de mond nemen.
Als je mobiel wilt zijn huur je en als je je geld liever aan andere dingen uitgeeft huur je goedkoop.
Welke woning is er door de gemeenschap betaald?quote:Op dinsdag 12 januari 2010 13:42 schreef Artbij2 het volgende:
Daar gaat het niet om, het gaat erom dat mensen met goede salarissen in goedkope woningen zitten die door de gemeenschap betaald zijn. Woningen die niet voor deze groep bedoeld zijn, maar voor mensen die niet meer uit kunnen geven.
Heeft niets met wereld dit of wereld dat te maken.
Damn, het kwartje valt echt niet...quote:Op dinsdag 12 januari 2010 11:31 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Net alsof je verplicht bent een huis te kopen als je dat kunt betalen
Er hoeft ook nietste vallen bij mij, bij jou moet juist een kwartje vallen.quote:Op dinsdag 12 januari 2010 13:55 schreef Artbij2 het volgende:
[..]
Damn, het kwartje valt echt niet...
Het is wel een probleem dat je niet echt kan oplossen, je wilt mensen niet uit huis zetten, maar hoe kan je anders ruimte in de sociale woningmarkt creëren?quote:Op dinsdag 12 januari 2010 13:55 schreef Artbij2 het volgende:
[..]
Damn, het kwartje valt echt niet...
enerzijds heb je een puntje....... anderzijds schets ik volgens mij alleen maar de kansen (zoals ik ze inschat, maar de meningen daarover verschillen) dat men erachter komt, en een paar van de consequenties die het op verschillende vlakken kan hebben.quote:Op dinsdag 12 januari 2010 07:58 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Goed hoor... fraude adviseren
Het is mijn geld, ik bepaal zelf wel waar ik dat aan uitgeef. Een derde van je inkomen uitgeven aan loze ruimte die je nog moet laten schoonhouden ook, dat noem ik nou scheefwonen. En dan heb ik het nog niet eens over het asociale aspect van het innemen van schaarse ruimte die ik niet op prijs stel.quote:Op dinsdag 12 januari 2010 13:43 schreef Artbij2 het volgende:
[..]
Huren is geen probleem, maar ga niet met 6k netto in de maand in een starterswoninkje zitten. Laat daar gewoon startes in wonen die niets anders kunnen betalen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |