Zelfs als de PVV zichzelf opblaast dan blijft hun verderfelijke gedachtegoed voortbestaan in de harten van veel Nederlanders. En dat stemt mij somber.quote:Op dinsdag 12 januari 2010 11:56 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Hoe meer schreeuwers er even in de kamer komen hoe sneller de wilders bubbel uit elkaar spat. Liever vandaag nog dan morgen. Vergeet niet dat het lpf kabinet het maar 86 dagen uitgehouden heeft ik geef een PVV coalitie nog minder dagen. Vooral als er meer schreeuwers in zitten.
Het zou wel helpen als er geen leider was. Maar zelfs dan zou het volgens mij meer dan 10 jaar duren voor alle gedachtengoed en effecten zijn weggeëbd.quote:Op dinsdag 12 januari 2010 12:08 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Zelfs als de PVV zichzelf opblaast dan blijft hun verderfelijke gedachtegoed voortbestaan in de harten van veel Nederlanders. En dat stemt mij somber.
Wordt lastig een meerderheid te halen zonder die twee. D66 kaapt stemmers van PVDA en SP weg. Maar D66-GL en SP worden niet groot genoegquote:Op dinsdag 12 januari 2010 12:07 schreef Disana het volgende:
[..]
Ik zie ze nergens over vallen, daarvoor zitten ze er te graag. Maar als het kan: graag. Een uitgesproken links kabinet lijkt me een verfrissing, maar dan eens zonder PvdA en CDA.
Het CDA zal de SP weer uitsluiten net als vorige keer. Maar goed, dromen mag al zijn we voorbarig.quote:Op dinsdag 12 januari 2010 12:11 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Wordt lastig een meerderheid te halen zonder die twee. D66 kaapt stemmers van PVDA en SP weg. Maar D66-GL en SP worden niet groot genoeg
Ik vrees dat er weer een nieuwe gek opstaat als Wilders een duikeling maakt. Dat heeft de moord op Fortuyn wel duidelijk gemaakt. Toen hij werd neergeschoten stonden er verschillende politici te popelen om het stokje van hem over te nemen. En de een was nog extremer ten aanzien van moslims dan de ander.quote:Op dinsdag 12 januari 2010 12:10 schreef Disana het volgende:
[..]
Het zou wel helpen als er geen leider was. Maar zelfs dan zou het volgens mij meer dan 10 jaar duren voor alle gedachtengoed en effecten zijn weggeëbd.
Evaquote:Op dinsdag 12 januari 2010 12:10 schreef Ataraxy het volgende:
Het beste van de hele kwestie is tot nu toe toch Eva Jinek.
Verder stelt het allemaal niet zo veel voor...
Dat is het ook Koos. Maar daarom zeg ik ook dat we er zo tegenaan zitten te hikken tot de volgende verkiezingen. Het suddert en groeit maar voort en er is geen krachtig tegengeluid.quote:Op dinsdag 12 januari 2010 12:13 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik vrees dat er weer een nieuwe gek opstaat als Wilders een duikeling maakt. Dat heeft de moord op Fortuyn wel duidelijk gemaakt. Toen hij werd neergeschoten stonden er verschillende politici te popelen om het stokje van hem over te nemen. En de een was nog extremer ten aanzien van moslims dan de ander.
Ik vind het zeer zorgelijk.
Dromen mag, verschillende meningen en politieke visies ook. Ik denk dat er zat mensen zijn die denken dat de SP te standvastig was en te weinig water bij de wijn deed. Ik heb er geen idee van eigenlijk. Maar goed, dat het CDA naar anderen keek zou kunnen. Misschien was de PVDA beter te bespelen, al dacht ik dat zij meer op de SP leken dan op het CDA.quote:Op dinsdag 12 januari 2010 12:13 schreef Disana het volgende:
[..]
Het CDA zal de SP weer uitsluiten net als vorige keer. Maar goed, dromen mag al zijn we voorbarig.
Het wordt straks gewoon nog vier jaar balkie en bos hoorquote:Op dinsdag 12 januari 2010 12:17 schreef Scorpie het volgende:
Dit kabinet doet er alles aan om niet te vallen. Zodra er opnieuw verkiezingen zouden komen zou hun plek op het pluche in het gevaar komen.
Vind toch dat Pechtold goed zn best doet. Echter, hoeveel misstappen de PVV ook maakt en hoe valide het tegengeluid ook moge zijn; veel kiezers blijven zich achter de PVV scharen omdat zij in zekere zin gewoon te dom zijn op te schijten.quote:Op dinsdag 12 januari 2010 12:15 schreef Disana het volgende:
[..]
Dat is het ook Koos. Maar daarom zeg ik ook dat we er zo tegenaan zitten te hikken tot de volgende verkiezingen. Het suddert en groeit maar voort en er is geen krachtig tegengeluid.
laten we hopen dat dat tegen de tijd dat er verkiezingen komen anders zal zijn. Wellicht kan de PVDA ook meedoen. Ikzelf hoop in ieder geval eens dat er een periode een regerig kom (laten we zeggen 1000 jaarquote:Op dinsdag 12 januari 2010 12:11 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Wordt lastig een meerderheid te halen zonder die twee. D66 kaapt stemmers van PVDA en SP weg. Maar D66-GL en SP worden niet groot genoeg
Het CDA sloot de SP nadrukkelijk uit Frutsel.quote:Op dinsdag 12 januari 2010 12:19 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Dromen mag, verschillende meningen en politieke visies ook. Ik denk dat er zat mensen zijn die denken dat de SP te standvastig was en te weinig water bij de wijn deed. Ik heb er geen idee van eigenlijk. Maar goed, dat het CDA naar anderen keek zou kunnen. Misschien was de PVDA beter te bespelen, al dacht ik dat zij meer op de SP leken dan op het CDA.
Nee, dat denk ik niet (Sp, water bij de wijn). Ik denk dat de huidige CDA eigenlijk maar met een partij wil regeren en dat is de VVD.quote:Op dinsdag 12 januari 2010 12:19 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Dromen mag, verschillende meningen en politieke visies ook. Ik denk dat er zat mensen zijn die denken dat de SP te standvastig was en te weinig water bij de wijn deed. Ik heb er geen idee van eigenlijk. Maar goed, dat het CDA naar anderen keek zou kunnen. Misschien was de PVDA beter te bespelen, al dacht ik dat zij meer op de SP leken dan op het CDA.
Ik snap je. Maar het tegengeluid is met name bij de grote partijen ver onder de maat. Vooral het CDA drukt zich. Mensen kunnen wel dom zijn zoals jij zegt maar luisteren kunnen ze wel en er is niets om te horen behalve Wilders en een beetje Pechtold.quote:Op dinsdag 12 januari 2010 12:20 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Vind toch dat Pechtold goed zn best doet. Echter, hoeveel misstappen de PVV ook maakt en hoe valide het tegengeluid ook moge zijn; veel kiezers blijven zich achter de PVV scharen omdat zij in zekere zin gewoon te dom zijn op te schijten.
en samen redden ze dat niet. Wilders is te extreem, dus misschien D66 dan maar.quote:Op dinsdag 12 januari 2010 12:23 schreef attila_de_hun het volgende:
[..]
Nee, dat denk ik niet (Sp, water bij de wijn). Ik denk dat de huidige CDA eigenlijk maar met een partij wil regeren en dat is de VVD.
En dat is juist de fout die alle partijen maken; de kiezers niet serieus genoeg nemen.quote:Op dinsdag 12 januari 2010 12:20 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Vind toch dat Pechtold goed zn best doet. Echter, hoeveel misstappen de PVV ook maakt en hoe valide het tegengeluid ook moge zijn; veel kiezers blijven zich achter de PVV scharen omdat zij in zekere zin gewoon te dom zijn op te schijten.
En dat verklaart dan weer de stront in hun ogen en oren.quote:Op dinsdag 12 januari 2010 12:20 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Je moet de kiezer ook niet te serieus nemen. Dat is nou juist het probleem dat de politiek de laatste jaren parte speelt. De mening van de burger is plots heel belangrijk. Burgerparticipatie is hartstikke fijn. Maar slechts tot op zekerehoogte.quote:Op dinsdag 12 januari 2010 12:27 schreef Scorpie het volgende:
[..]
En dat is juist de fout die alle partijen maken; de kiezers niet serieus genoeg nemen.
Je bedoelt die 1 keer in de 4 jaar? Tja. Als je er zo over denkt zal het idd hard gaan met de stemmen richting Wilders.quote:Op dinsdag 12 januari 2010 12:31 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Je moet de kiezer ook niet te serieus nemen. Dat is nou juist het probleem dat de politiek de laatste jaren parte speelt. De mening van de burger is plots heel belangrijk. Burgerparticipatie is hartstikke fijn. Maar slechts tot op zekerehoogte.
Ik hoop dat je gelijk hebt. Maar zolang geen andere partij een goed alternatief biedt voor Wilders, zal zijn aanhang niet slinken. Ongeacht de uitslag van de debatten.quote:Op dinsdag 12 januari 2010 12:28 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
En dat verklaart dan weer de stront in hun ogen en oren.
Niettemin zijn ook domme mensen vaak wel in staat om aan te voelen of iemand een goed verhaal overeind houdt of niet. Als er echt gebateerd gaat worden dan weten verliezers wel dat ze verliezers zijn en winnaars dat ze winnaars zijn. Mensen die zelf niet oppikken wie er de klappen krijgt en wie uitdeelt, pikken vaak wel op wie zich geslagen voelt. Dus langs indirecte weg kunnen debatten Wilders nog lelijk neerzetten.
Dat gedachtengoed is er natuurlijk altijd al geweest fortuin pakte het alleen wat netter in. Verder is denk ik een groot gedeelte van de populatie die op wilders stemt eigenlijk totaal niet geintreseerd in politiek, die hebben alleen een bruine mouwen verleden en kunnen alleen maar generaliseren en zwart wit denken.quote:Op dinsdag 12 januari 2010 12:08 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Zelfs als de PVV zichzelf opblaast dan blijft hun verderfelijke gedachtegoed voortbestaan in de harten van veel Nederlanders. En dat stemt mij somber.
Het is prima om je oor te luister te leggen bij de burger. Ik vind alleen dat de politiek momenteel nogal overdrijft. De burger heeft namelijk niet per definitie gelijk. Sterker, het tegendeel blijkt dikwijls waarheid.quote:Op dinsdag 12 januari 2010 12:31 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Je bedoelt die 1 keer in de 4 jaar? Tja. Als je er zo over denkt zal het idd hard gaan met de stemmen richting Wilders.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |